Témakörök > Droszt Híradó > CSENDES CÍMKIADÁS 2013! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
törölt felh. | 2013.11.11. 08:10:02 / # 87942 |
|
Olyan ez mintha "lóval imádkoznál" szokták mondani.
:-)
Előzmény: #87897 tomajer 2013.11.10. 16:24:41 |
csogu | 2013.11.11. 04:48:57 / # 87941 |
Nekem nagyon tetszik ez az írás. Érthető, értelmezhető.
Nehéz lesz erre reagálni.
Előzmény: #87939 nazoli 2013.11.11. 02:36:44 |
|
szálka | 2013.11.11. 03:43:49 / # 87940 |
|
Ennyire talán már mégsem kéne elvadulni..
A modern térinformatika nehezen képzelhető el GPS nélkül. A földrajzi adatokat mérni tudó, és azok egymáshoz való viszonyát rendszerbe foglalni képes technológiához elengedhetetlen a műholdas helymeghatározás.
Arra, hogy a GPS alapú címkiadó rendszerből miként lett GPS címkiadó rendszer, csak az egyedi evolúciós fejlődésű taxis nyelvezet, és a taxisok tájékozatlansága adhat választ.
|
nazoli | 2013.11.11. 02:36:44 / # 87939 |
|
A TGFSZ alelnökét nem nazolinak hívják.
Nem tudom, mit értesz magánháború alatt, de ez az állításod hazugság.
Te nem egy jól működő címkiadó rendszer mellett álltál ki. Budapesten ma nincs ilyen. Olyanok vannak, amelyek így-úgy működgetnek, de jól működő nincs. Úgy fogalmaznék, hogy van olyan, ami kevésbé szar, mint a másik. Te amellett álltál ki, hogy csak kísérletezgessenek rajtunk a fuvarközvetítők, mi majd angyali türelemmel vállaljuk a kísérleti nyúl szerepét. Ha te egy érdekvédelmi szervezet képviselőjének tartanád magad, akkor ilyesmi meg sem fordult volna a fejedben.
Sajátos ez a gondolkodás, hogy megvédtél magam ellen. Én inkább úgy fogalmaznék, hogy jellemedből fakadóan elhallgattatál.
Ezt az informatikai szakértő dolgot te próbálod erőltetni. Én egy pillanatig sem állítottam, értek a számítástechnikához. Ellenkezőleg. Az első pillanattól kezdve azt állítottam, hogy nem értek hozzá. Ennek ellenére elmondtál mindenféle hozzá nem értőnek. Én teljesen triviális felhasználói igényeket soroltam föl. Ilyenek.
És innen jön a lényeg.
1. A rendszer működjön biztonságosan. Ez nem informatikai hozzáértés kérdése. Erre te azt mondtad, hogy majd évek múlva biztonságosan fog működni, addig meg legyünk türelemmel.
2. A körzetes megoldást javasoltam a „legközelebbi kapja” változat helyett a munkavégzés kiszámíthatósága, és a fölösleges kilométerek gurulása miatt. Nem taxiállomásokhoz kötött, hanem azoktól független körzetek kialakítását javasoltam. Nem informatikai, hanem taxis okokból. Álláspontom szerint - és minden más mellett ezt is ezt egyeztettem a TGFSZ vezetőségével - ez a megoldás szolgálja legjobban mindenki érdekeit. A taxisét, és az utasét is.
3. Kifejtettem azt az álláspontomat is, hogy itt nem az utas érdekeit kell elsősorban figyelembe venni. Az utasnak semmi köze ahhoz, hogy honnan megy érte a taxi, ha az minden konkrét esetben ingyen áll ki, és statisztikai átlagban nem hosszabbodik meg a kiállási idő a fóniás rendszerhez képest. Itt a taxis érdeke az, amire elsősorban figyelni kell.
4. Azt is elmondtam, hogy ahhoz, hogy ezzel a rendszerrel normálisan lehessen dolgozni, a rendszernek mindent tudnia kell, amit a fóniás rendszer tudott. Úgy fogalmaztam, hogy láthatóvá kell tenni, az addig csak hallhatót. Legyenek a taxisnak pontos információi arról, hogy mi is történik körülötte a piacon. Pédául, jelenítsék meg előtte a körülötte tartózkodó többi taxit. Ha ez nincs meg, vakrepülés az egész. Ehhez még annyit. Sok taxissal ellentétben én nem szerencsejátéknak tartom a taxizást. Ebben is egyetértett velem a TGFSZ vezetősége.
5. A menet közbeni fuvarfelvétel miatt lehessen bejelentkezni a végzés céljához. A mostani majd végzek valahol 10 perc múlva nem ugyanaz. Pontosabb információt kell adni a központnak, mondjuk egy körzetszám megadásával. Arra tud pontosan kalkulálni.
6. Kollégák elmondása szerint, abban sem biztosak, hogy látja őket a rendszer. Leszakadnak róla, és máshova teszi őket vissza a gép, mint ahol voltak. Nem tudja a rendszer, hogy milyen irányban áll a taxi. Nem tudja a pontos pozícióját. Ezt is meg kell oldani. Ez sem informatikai hozzáértés kérdése. Ez is felhasználói igény.
7. Ne csak egy minimál rendszer legyen, hanem a menet közben jelentkező felhasználói (taxis) igényeknek megfelelően folyamatosan legyen fejlesztve.
8. Jól látható és kezelhető megjelenítő eszközt javasoltam, amelyen az információk különösebb erőlködés nélkül elolvashatók, és amelyen a visszacsatolás is kényelmesen megoldható.
Ezekre kaptam folyamatosan azt a választ, hogy nem értek hozzá, és amihez nem értek, azzal ne foglalkozzak. Leírtál olyat is, hogy konkrétan hülyeséget állítok.
Tamás!
Légy szíves pontról pontra válaszolni. Mi az, ami fentebb leírtakban hülyeség, és az én hozzá nem értésemet bizonyítja akár informatikai, akár taxis szakmai szempontból. És légy szíves indokold is meg az állításodat.
A végére még valamit. Nagyon jól csinálod ezeket a csúsztatásokat. Zseniális. „De pechjére, ott nem talált GPS-es címkiadórendszert. Amit talált, az egy drosztrendszer, egy célkészülékkel kiegészítve. Kvázi a mi félcsendesünk 100%-os drosztrendszerre kialakítva. A Gps csak a taxis ellenőrzésére van a rendszerben és az elenyésző olyan pillanatra, ha a közeli drosztokon egyetlen autó se állna.”
Még csak nem is kvázi. Semmi köze a mi félcsendesünkhöz. Vagy a beírt körzetszámhoz tartozó taxira tolja rá a címet, vagy ha ilyen nincs, akkor a GPS jel alapján tolja a taxira a címet. Ez még csak nem is hasonlít a mi félcsendesünkhöz. Se URH, se címfeldobás, se nyomkodás. Azért ennyire ne nagyoljuk el a dolgokat.
Azért mentem ki, hogy megnézzem, hogyan működik Bécsben a címkiadó rendszer, és a címkiadás. Voltunk ugyan két évvel ezelőtt, de akkor nem emiatt mentünk ki, és sajnos akkor nem néztük meg a taxikban lévő eszközt, csak a központot. Meg nem is faggattuk ki ilyen részletességgel az akkori kinti partnerünket. Tehát nem GPS-es címkiadó rendszert kerestem, hanem címkiadó rendszert. Lehet ezt csűrni csavarni, csak nem igazán érdemes.
A rendelet sem ír elő olyat, hogy GPS címkiadó rendszer. Azt írja elő, hogy térinformatikai alapon rendszerbe szervezett. 4.§ (6) a).
Vékony jégre megyek, mert mint írtam, nem a szakterületem az informatika, és nem is értek hozzá (elismerem, el is ismertem, úgyhogy fölösleges ezt hangoztatnod a továbbiakban). De azért rámegyek. Még az is lehet, hogy most tényleg hülyeséget írok.
A térinformatika nem egyenlő a GPS-sel. A GPS egy térinformatikai eszköz. Egy rendszer része. És a rendelet még csak azt sem mondja ki, hogy a GPS által adatokra kell alapozni a helymeghatározást. Ezt csak mi találtuk ki, hogy GPS alapú címkiadó. De akkor sem GPS címkiadó. Talán, mert így könnyebb kimondani. És az lehet a probléma, hogy ezt próbálják megvalósítani. A jelek szerint eddig eléggé szerény eredménnyel. Már ami a taxisok általi használhatóságot jelenti.
Tehát amit Bécsben találtam, az tényleg nem GPS címkiadás. Az egy térinformatikai alapon rendszerbe szervezett diszpécser alkalmazás. Amit a nálunk rendelet megfogalmaz.
Amíg nem voltam kinn, az volt a bajod, hogy olyasmiről beszélek, amit még csak nem is láttam. Ebben igazad volt, mert tényleg nem láttam. Annyi tudtam róla, amennyit Müllner úr elmondott róla. Először majd harminc évvel ezelőtt, meg két évvel ezelőtt. Most kimentem közelről megnézni, és pontosan úgy működik, ahogy Müllner úr elmondta. Én sem mondtam mást. És - egészen eddig a pontig - nem is foglaltam állást semmiféle informatikai ügyben. Most is csak azért tettem, mert pontosítani szeretném ezt a GPS címkiadó rendszert, amit írtál. Eddig ezt még eddig senki nem írta le ebben a formában. GPS címkiadó rendszer. A GPS nem ad ki címet. Az helyet határoz meg.
Talán helyükön kellene értelmezni a dolgokat.
Légy szíves válaszolj a feltett kérdésemre. Ha jól számoltam, kilenc pontban kellene állást foglalnod.
És ha kérhetem, a kérdésemre válaszolj. És mint kértem, indokold is meg a válaszodat.
Előzmény: #87927 tomajer 2013.11.10. 18:12:45 |
Rtaxi378 | 2013.11.11. 02:36:20 / # 87938 |
|
Könnyen kialakul a fenti eltérés, ha figyelembe veszed azt a tény: vannak köztünk otóiadók, akik csak akor jönnek ki, amikor pluszpénzre van szükségük. És érdekes, ha véletlenül csövön, nem automatán, jönn ki a cím, mert vidék, vagy bármi, te labdába se rughatsz.
a nyerő 21
Előzmény: #87803 Bao 2013.11.09. 14:12:47 |
Vin | 2013.11.10. 23:34:39 / # 87937 |
|
Az az nkh dolga ;) Az országok többségében így megy ezer éve. De nyugi,ez Mo.,máshol szerinted van "szakképzettséget" igénylő 2 óra? :D Itthon a mai napig nem sikerült kötelezővé tenni,a környezetünkben meg 2005 óta divat a kártyás tachográf...
Előzmény: #87935 hiénakutya 2013.11.10. 19:27:22 |
Vin | 2013.11.10. 23:20:56 / # 87809 |
|
Pl. a nebulók taxija 1500-ért simán kiment a Nagyfuvarosból csepelre ;)
|
tomajer | 2013.11.10. 19:38:19 / # 87870 |
Sorold még:-)
Jjaige.... tele5? Joker?!? :-)
Hagyjuk. Vége van. Remélhetőleg.
|
|
hiénakutya | 2013.11.10. 19:31:37 / # 87808 |
Azt akarod, hogy kikapcsoljon?
:-)
nyolcvanegy
|
|
baupexim1 | 2013.11.10. 19:28:56 / # 87936 |
|
és a fő, tele5, 6x6 és társai?:) mind 200 fölött:)
Előzmény: #87922 tomajer 2013.11.10. 17:22:25 |
hiénakutya | 2013.11.10. 19:27:22 / # 87935 |
Mert? Képzeld el, hogy hol tartanánk most, ha olyan lenne mondjuk a taxióra, hogy csak egy ilyen chipes sofőrkártyával működne? És a NAV aktiválná a kártyát, mikor a sofőrt bejelentik... És mondjuk két óra után a két órára bejelentett droid kártyája le is zárná az órát a következő 24 órára. Mi lenne ezzel a baj? Leszámítva, hogy most nem lennél pluszos, mert Plus se lenne. Létre se jöhetett volna.
:-)))
tizenhét
Előzmény: #87933 tomajer 2013.11.10. 19:00:49 |
|
csogu | 2013.11.10. 19:06:54 / # 87934 |
Pfúj, hogy ez milyen egy gyalázatos, gonosz írás volt...akár én is írhattam volna, annyira aljas:-))
Előzmény: #87927 tomajer 2013.11.10. 18:12:45 |
|
tomajer | 2013.11.10. 19:00:49 / # 87933 |
Hááát őőő... mindenesetre, ez úgytűnik, mint egy chipes sofőrkártya....
De ne adjunk ötleteket....
Előzmény: #87930 Vin 2013.11.10. 18:53:29 |
|
hiénakutya | 2013.11.10. 18:57:30 / # 87932 |
És a tachográfban kütyü.
:-D
negyvenegy
Előzmény: #87930 Vin 2013.11.10. 18:53:29 |
|
hiénakutya | 2013.11.10. 18:56:33 / # 87931 |
Amiér' a Metállal.
Ezek vannak, ezekkel egyeztet.
nyolcvannyolc
Előzmény: #87929 donkihóte 2013.11.10. 18:51:31 |
|
Vin | 2013.11.10. 18:53:29 / # 87930 |
|
Illetve az se derült ki,hogy a "kütyüjükben" van e tachograf!?
Előzmény: #87797 zenitó 2013.11.08. 02:58:36 |
donkihóte | 2013.11.10. 18:51:31 / # 87929 |
|
"TGFSZ presztizse"
Te poéngyáros, értem ám a viccet.
Azt viszont nem értem, hogy a "ki a faszt érdekel" miért egyeztet minden esetben egy olyan szervezettel, amelyik kb 20 taxist képvisel? És amelynek vezetői folyamatosan kirúgják, kiutálják, lemondatják egymást.
Röhej.
|
hiénakutya | 2013.11.10. 18:37:22 / # 87928 |
Mert úgy akartad.
:-)
kilencvenhárom
Előzmény: #87926 tomajer 2013.11.10. 18:05:47 |
|
tomajer | 2013.11.10. 18:12:45 / # 87927 |
És akkor, most hogy már írhatom amit gondolok, foglaljuk össze az elmúlt hetek eseményeit:
(jelzem, ami itt most következik, kizárólag a magánvéleményem)
Nazoli a TGFSZ alelnöke, pozíciójával és a TGFSZ nevével visszaélve magánháborút indított a néma címkiadással szemben.
Ennek okait ne boncolgassuk. Aki ebből a szakmából él pár éve, az sejti.
Mivel én kiálltam egy jól működő néma címkiadó rendszer mellett és próbáltam a kollégáknak segíteni, elmagyarázni, mi miért van, a most születő rendszerek miért olyanok amilyenek, ..... és hogy sajnos a szülés fájdalmas folyamat.... nazoli magánháborút indított ellenem is.
Addig én konkrétan nem vele, velük vitáztam.
Leírtam amit én fontosnak tartottam és tartottam magam ahhoz, hogy mindenkinek joga van a saját véleményéhez. De nazoli, egyre jobban belelovalta magát a háborús helyzetbe és már, a nem nekem szóló hozzászólásokba is belekeverte a nevemet, olyasmit adott a számba amit nem írtam, vagy nem úgy írtam, a kommunikáció kezdett vitává fajulni.
E vita elmérgesedését szerettem volna mindenképpen elkerülni, hisz eredetileg közösek a céljaink és egy, érdekvédelmi szervezet képviselői vagyunk.
Erre többször fel is hívtam a figyelmét és kértem, hogy hagyja abba. Ezen kérések itt a fórumon is visszakereshetőek. Mivel a rimánkodás nem hatott, és én nem tekintettem nazolit "legyőzendő ellenségnek" a számomra legkényelmesebb megoldást választottam. Egyszerűen kikapcsoltam a nickjét, és levélben megkértem higgadjon le végre.
Erről (ugyanabban a levélben másolatként) értesítettem a TGFSZ másik két vezetőjét is. A TGFSZ elnökének elmondtam. Nem haragszom a Gáborra.... bepörgött, elgurult a gyógyszere... ha lehiggadt és megérti, hogy a TGFSZ presztízse fontosabb mint ő, vagy én, akkor azonnal visszakapja a nickjét.
Erre megjelent egy másik nickkel és ott folytatta ahol abbahagyta.
Nem érdekelte, hogy ezzel, hogy kiderült több nickje van... (olyan amiről eddig nem tudtuk hogy ő) már porba alázta a TGFSZ alelnökét... aki történetesen ő:-(
Természetesen ezt a nicket is ki kellett kapcsolnom, ha következetes akartam lenni.
Ezután, barátai elkezdték Csogut megkörnyékezni, aki pánikban felhívott, hogy mi van? (nem szoktunk ilyet csinálni)
Elmagyaráztam neki.... de ezek szerint nem értett velem egyet.
Ő meg a hallotaxi tekintélyét tartja fontosabbnak mint a TGFSZ-ét. (lássuk be a saját szempontjából igaza van)
Időközben nazolinak sikerült annyira belehergelnie magát a "szakértő" szerepbe, hogy kiment Bécsbe tanulmányútra.
Mivel nem vagyok Csogu, nem kezdem el firtatni, hogy remélhetőleg nem a TGFSZ nem létező pénzén ette a vínersnicclit:-) (jó, ez randa volt... biztos nem)
Sz'al ott tartottam, hogy kiment tanulmányútra, hogy kiképezze magát gps-es címkiadásból. De pechjére, ott nem talált GPS-es címkiadórendszert. Amit talált, az egy drosztrendszer, egy célkészülékkel kiegészítve.
Kvázi a mi félcsendesünk 100%-os drosztrendszerre kialakítva. A Gps csak a taxis ellenőrzésére van a rendszerben és az elenyésző olyan pillanatra, ha a közeli drosztokon egyetlen autó se állna.
Ebből ő azt a következtetést vonta le, hogy neki van igaza és nekünk egy ilyen rendszert kell támogatnunk..... még az se tűnt fel neki a háború hevében, hogy ezzel sikeresen ki is iktatnánk végleg (és drasztikusabban mint a Gps-es rendszer) azokat a dolgokat a rendszerből, amiket ő eddig pozitívumként, és fegyverként használva ellenem "szakmai tudásnak" nevezett.
A háború hevében átesett a ló túlsó oldalára, és hirtelen teljesen "egyenlőségpárti" lett. Gondolom, hamárlúd, legyen kövér alapon... pusztuljanak a batyusok, és nagypályások... nnameg ne kelljen menet közben tabletet olvasgatni... az a tuti, ha kizárólag a drosztról lehet dolgozni...... minek nekünk számítógép, amikor a papír diszpóval, és a cb-vel is lehetett dolgozni???
Mellékesen a bécsi cikk tetszett. Nem véletlen, hogy a főoldalon landolt. Ezer fontos infó van benne. Rengeteg tanulnivalónk van a sógoroktól!!!!
Nna itt tartottunk ma délelőtt. Tudtam, hogy ő ír a TGFSZ nickel, de nem zavart amíg tartotta magát ahhoz, hogy nem személyeskedik. De ennek ma vége szakadt. Most nem olvasom vissza, ki kezdte.... ő, vagy a Ricsi... mert mindegy is. A lényeg, hogy olyan helyzetbe kerültem, ahonnan nem volt visszaút.
Nem. Ez itt nem az 50-es évek Gábor. Azt írsz amit akarsz.
Megpróbáltalak megvédeni magadtól... megpróbáltam védeni a szakszervezet tekintélyét, és reméltem lesz aki jobb belátásra bír.
Nem így alakult.
A következményeiért neked kell vállalnod a felelősséget.
A nickjeid szabadok. Kíváncsian és élvezettel fogjuk olvasni, Pelikán és nazoli magasröptű eszmecseréit:-)))
|
|
tomajer | 2013.11.10. 18:05:47 / # 87926 |
Én úgy olvastam:-)
Előzmény: #87925 hiénakutya 2013.11.10. 17:47:37 |