Témakörök > Droszt Híradó > CSENDES CÍMKIADÁS 2013! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
füles1277 | 2013.11.12. 01:28:10 / # 87983 |
|
Hát szomszéd Úr (már nem sokáig) nem egyszerű az életed.
Előzmény: #87970 tomajer 2013.11.11. 18:41:23 |
csogu | 2013.11.11. 22:23:03 / # 87982 |
Mert nem kérdeztél:-))
Előzmény: #87981 szálka 2013.11.11. 22:07:12 |
|
szálka | 2013.11.11. 22:07:12 / # 87981 |
|
Egyszerűbb is lett volna. Feltéve, ha tudom kit kell kérdezni. :-)
Előzmény: #87968 mármegint 2013.11.11. 18:12:07 |
csogu | 2013.11.11. 21:35:44 / # 87980 |
Csak azt felejtik el, ami nem fontos, vagy amire nem akarnak emlékezni.
Jonh P. Kein
Előzmény: #87973 tomajer 2013.11.11. 19:07:55 |
|
csogu | 2013.11.11. 21:34:00 / # 87979 |
Istenem, ha nekem ennyi időm lenne...
Előzmény: #87971 hiénakutya 2013.11.11. 18:57:04 |
|
Rita | 2013.11.11. 19:32:12 / # 87978 |
Ja. Igen. Én is aszittem, hogy jóbarátok vagyunk. :-P
Csá!
76
Előzmény: #87977 hiénakutya 2013.11.11. 19:27:59 |
|
hiénakutya | 2013.11.11. 19:27:59 / # 87977 |
Most Jóbarátok van.
:-p
negyvenegy
Előzmény: #87976 Rita 2013.11.11. 19:26:04 |
|
Rita | 2013.11.11. 19:26:04 / # 87976 |
Úgy döntöttem, hogy inkább mégse. :-D
Te meg olvassá mélt.
26
Előzmény: #87974 hiénakutya 2013.11.11. 19:08:30 |
|
tomajer | 2013.11.11. 19:13:28 / # 87975 |
Képet sajnos nem tudok küldeni. Olyan régen nem dolgoztam, hogy az előzményeim is üresek:-(
Előzmény: #87969 tomajer 2013.11.11. 18:24:46 |
|
hiénakutya | 2013.11.11. 19:08:30 / # 87974 |
Majd meséld el!
:-D
hetvenkilenc
Előzmény: #87972 Rita 2013.11.11. 19:07:25 |
|
tomajer | 2013.11.11. 19:07:55 / # 87973 |
Persze. Ez csak a szórakozás rész volt. Annyira belemerültem, hogy el is felejtettem a születésnapunkat:-)
Előzmény: #87971 hiénakutya 2013.11.11. 18:57:04 |
|
Rita | 2013.11.11. 19:07:25 / # 87972 |
Szép termés, de azért kíváncsiságból visszaolvasok 1-2 oldalt.
62
|
|
hiénakutya | 2013.11.11. 18:57:04 / # 87971 |
Jó hosszú.
Azér' csináltál ma valami értelmeset is?
:-Dp
nyolcvanhárom
Előzmény: #87970 tomajer 2013.11.11. 18:41:23 |
|
tomajer | 2013.11.11. 18:41:23 / # 87970 |
[i]"A végére még valamit. Nagyon jól csinálod ezeket a csúsztatásokat. Zseniális. „De pechjére, ott nem talált GPS-es címkiadórendszert. Amit talált, az egy drosztrendszer, egy célkészülékkel kiegészítve. Kvázi a mi félcsendesünk 100%-os drosztrendszerre kialakítva. A Gps csak a taxis ellenőrzésére van a rendszerben és az elenyésző olyan pillanatra, ha a közeli drosztokon egyetlen autó se állna.”
Még csak nem is kvázi. Semmi köze a mi félcsendesünkhöz. Vagy a beírt körzetszámhoz tartozó taxira tolja rá a címet, vagy ha ilyen nincs, akkor a GPS jel alapján tolja a taxira a címet. Ez még csak nem is hasonlít a mi félcsendesünkhöz. Se URH, se címfeldobás, se nyomkodás. Azért ennyire ne nagyoljuk el a dolgokat."[/i]
Nem Gábor. Nem hasonlít.
De a mostani félcsendes technikával tökéletesen megoldható.
Urh csak a bejelentkezéshez kell.
Nem kellene persze... írhatsz sms-t is. Vagy pár perc alatt lehet oda-vissza kommunikációra alkalmasnak tenni a droid szoftverét.
-------------------------------------------------------------
"A rendelet sem ír elő olyat, hogy GPS címkiadó rendszer. Azt írja elő, hogy térinformatikai alapon rendszerbe szervezett. 4.§ (6) a). "
Akkor már csak olvasd tovább... van neki b;) meg c;) pontja is:-)))
Segítek:
[b]"(6) A szolgálat diszpécseralkalmazása:
a)
térinformatikai alapon rendszerbe szervezett,
[font size=3]b)
az irányított taxi-gépkocsik adatkommunikációba kapcsolt eszközei minimum 5 másodperces frissítésű, 20 méternél pontosabb pozíció és irány meghatározására, továbbá kétirányú adatkommunikációra alkalmasak,[/font]
c)
a beérkező rendelési cím és kiállási idő manuális, vagy adatkapcsolat módú rögzítésén
túl, önműködő (személy beavatkozásától mentes) módon választja ki a fuvarra alkalmas és a legjobb pozícióban - hely, irány, távolság, idő - lévő szabad személytaxit azzal, hogy a rendszer a közlekedési szabályok és az aktuális forgalmi viszonyok figyelembevételével a valós közúti útvonalakon történő (nem légvonalban számított) távolság számítására alkalmas,
....."[/b]
Tényleg vékony jégre jöttél. Ezt így semmi más nem tudja ma teljesíteni, mint a Gps.
-------------------------------------------------------------
"Amíg nem voltam kinn, az volt a bajod, hogy olyasmiről beszélek, amit még csak nem is láttam. Ebben igazad volt, mert tényleg nem láttam. Annyi tudtam róla, amennyit Müllner úr elmondott róla. Először majd harminc évvel ezelőtt, meg két évvel ezelőtt. Most kimentem közelről megnézni, és pontosan úgy működik, ahogy Müllner úr elmondta. "
Tehát akkor konkrétan: Egy harminc éves rendszerről beszélünk.
Szuper!:-)
------------------------------------------------------------
"Most is csak azért tettem, mert pontosítani szeretném ezt a GPS címkiadó rendszert, amit írtál. Eddig ezt még eddig senki nem írta le ebben a formában. GPS címkiadó rendszer. A GPS nem ad ki címet. Az helyet határoz meg."
Szőrszálhasogató:-)
Gps alapú címkiadó rendszer megfelel?
Különben (most nem keresném vissza) de Gps-es címkiadóként szoktam nevezni... asszem:-)
Remélem elég pontos válaszokat adtam, és elég bőbeszédűen indokoltam:-)
... habár itt a végét elnagyoltam... ezt a vékony jeget, meg a hülyeséget... nem akartam részletezni:-)
Előzmény: #87939 nazoli 2013.11.11. 02:36:44 |
|
tomajer | 2013.11.11. 18:24:46 / # 87969 |
Nnaszépjóreggeltet:-)
"Nem tudom, mit értesz magánháború alatt, de ez az állításod hazugság."
Nno? Akkor ez most mi? :-)
----------------------------------------------------
"Te nem egy jól működő címkiadó rendszer mellett álltál ki. Budapesten ma nincs ilyen. Olyanok vannak, amelyek így-úgy működgetnek, de jól működő nincs. Úgy fogalmaznék, hogy van olyan, ami kevésbé szar, mint a másik. Te amellett álltál ki, hogy csak kísérletezgessenek rajtunk a fuvarközvetítők, mi majd angyali türelemmel vállaljuk a kísérleti nyúl szerepét. Ha te egy érdekvédelmi szervezet képviselőjének tartanád magad, akkor ilyesmi meg sem fordult volna a fejedben."
Háát ugyi én olyanokat írtam, hogy egy számítógépes program nem egy nap alatt születik meg. Kvázi folyamatosan fejlődik. Lásd Windows.... időnként visszafejlődik, egy egy frissítéstől rosszabbnak érezzük... de alapvetően halad egy optimális működés felé. (Példánk immár több mint tíz éve.) Még nem sikerült elérniük! :-)
Nna most ebből kiindulva tökéletes rendszert elvárni, a "bilibelóg a kezed" kategória.... vagy fogalmazhatok úgyis, teljes hozzánemértés.. /de ezt majd kívánságodra később boncolgatjuk:-)/
Tehát én az elvről írtam, hogy lehet ezek között majd jó rendszer is... ha kiforrnak. És mellékesen a Plus aktuálisan működő rendszerének használatában próbáltam segítséget nyújtani a kollégáimnak, amit te magas szövegértési potenciálodat felhasználva dicsőítésnek fogtál fel.
Pedig nemám... csak hááát tudtam én anno Zsigulival és Wartburggal is taxizni, pedig hallottam már róla, hogy létezik valami Mercedes is.... amikor lehetett, Mercedesbe ültem.
-------------------------------------------------------------
"Sajátos ez a gondolkodás, hogy megvédtél magam ellen. Én inkább úgy fogalmaznék, hogy jellemedből fakadóan elhallgattatál."
Igen. Jellememből adódóan nem akartalak kitenni ennek... márminthogy sorbaállj az x-edik pofonért:-)
Hiba volt.
ui: Nem lehülyézni akarlak, de az már a legalja, hogy egyetlen pillanatig is feltételezed, a Csogu neked a "barátod" :-)))
Ismer.... tudta, hogy miként fogok reagálni, és most vigyorog a gépe előtt, ahogy olvassa. Kár volt beugranod neki. Mindannyian jobban jártunk volna, ha szépen elírogatsz anoním a TGFSZ-el, és nem kényszerítesz erre.
-------------------------------------------------------
Ugorggyunk:
[i]"És innen jön a lényeg.
1. A rendszer működjön biztonságosan. Ez nem informatikai hozzáértés kérdése. Erre te azt mondtad, hogy majd évek múlva biztonságosan fog működni, addig meg legyünk türelemmel. "[/i]
Erről már leírtam a véleményemet az előszóban. Nem létezik az informatikában 100%-os biztonság. A Nasa, és a bankok rendszerei is időnként összedőlnek.
Nnade, mihez képest kéne biztonságosnak lennie?
Az urh-s rendszer az?
Nézzük: A Cityn és a Pluson kívül melyik cégnek van agregátora, amivel egy egyszerű áramszünetet át tud vészelni?
Nem az átjátszó szünetmentesre gondolok, hanem a központ működésére?
Elárulom, csak e két cég rendelkezik információim szerint ma ilyennel.
Maga a központi rendszer is időnként leáll, újra kell indítani... elszállnak a bejövő vonalak, netán egy kedves kirúgott kolléga folyamatosan tapossa az aktuális munkacsatornát.....
Más. Az urh rádió, soha el nem romlott, soha nem hallottunk olyat, hogy a kolléga kódját nem írta, vagy az etikások letiltották amíg nem megy urh-szervízbe?
Még triviálisabb... sehol a városban nem kerülhetsz olyan helyzetbe, hogy "lukba" vagy, és nem veszed észre?
Segítek: Eurocenter droszt.
Állsz, hallgatod a zuerhát, nyomsz, és dobálja tovább... egyedül vagy, és nem lát.... vazze?!? Felháborító.... kukába az egésszel.
Még mindennapibb... (erről már beszéltünk) ... Állsz a droszton (netán tutiban) jön a cím ami neked megfelel.... ott állsz tőle pár méterre. tudod, hogy te vagy a legközelebb.... és láss csodát, nem te kapod.
Ez a te szempontból hiba. (Nem megbízható a rendszer)
Nem a te rádiód volt a legjobb... nem te voltál a legjobb URH pozícióban, vagy csak peched van.
Rémesen szar rendszer, nna!
Mégis 25 éve használjuk. Ráadásul nem is fejlődik... 25 éve pont ugyanennyit tudott, pont ugyanezekkel a hiányosságokkal... és mégis azt várod egy most készülőtől, hogy 100%-osan megbízható legyen.
Soha nem lesz az.
De fejlődőképes...
(megint windóz) a Win 95 nagy ugrás volt a 3.2-höz képest. (nem mesélem el mi minden volt benne újdonság amit máig használunk) de olyan instabil, lefagyós egy szar volt, hogy kihullott tőle az ember haja:-(
Mégis használtuk, mert amikor működött, sokkal többet tudott, mint az elődei.
--------------------------------------------------------------
"2. A körzetes megoldást javasoltam a „legközelebbi kapja” változat helyett a munkavégzés kiszámíthatósága, és a fölösleges kilométerek gurulása miatt. Nem taxiállomásokhoz kötött, hanem azoktól független körzetek kialakítását javasoltam. Nem informatikai, hanem taxis okokból. Álláspontom szerint - és minden más mellett ezt is ezt egyeztettem a TGFSZ vezetőségével - ez a megoldás szolgálja legjobban mindenki érdekeit. A taxisét, és az utasét is. "
Itt mi a kérdés?
Én úgy fogalmaztam, hogy valamilyen megoldással, (ha sikerül erről a várost meggyőzni) az időtényezőt figyelembe kell venni.
A kettőnk közötti vita, már a körzetek kialakításában, és az oda való bejelentkezés módjában volt, ha jól emlékszem.
Ez pedig technikai kérdés. Kvázi akár rá is bízhatjuk a cégekre... melyik milyet fejleszt?!?
Én személy szerint nem preferálnám a térképen való négyzetrácsot és körzetszámokat, mert ehhez szerintem jobban ért a számítógép.
Hisz akkor a kiadandó cím pozíciója az origó. Ahhoz képest nézi ki hol áll.... a szabásmintánál, kialakulhat szélsőséges esetben, hogy a cím a körzet egyik sarkában van a legrégebben körzetben várakozó meg a másik sarkában... ami körzetmérettől függően már lehet igen nagy távolság.
Már ha nem szerettél bele annyira a Bécsi rendszerbe, hogy odakényszeríts minket a drosztra?!? Mert akkor optimálisan mindig középen van a drosztelső... igaz, valahonnan oda kellett mennie.....
-----------------------------------------------------------------
"3. Kifejtettem azt az álláspontomat is, hogy itt nem az utas érdekeit kell elsősorban figyelembe venni. Az utasnak semmi köze ahhoz, hogy honnan megy érte a taxi, ha az minden konkrét esetben ingyen áll ki, és statisztikai átlagban nem hosszabbodik meg a kiállási idő a fóniás rendszerhez képest. Itt a taxis érdeke az, amire elsősorban figyelni kell. "
IGEN.
Miért kell nekem itt olyan kérdésekkel foglalkozni, amiről nem beszéltem, nem volt vita köztünk... sőt: EGYETÉRTÜNK?!?
Csak hogy mindenki lássa, tudsz okosakat is írni???
Haggyámáá Gábor:-)
---------------------------------------------------------------
"4. Azt is elmondtam, hogy ahhoz, hogy ezzel a rendszerrel normálisan lehessen dolgozni, a rendszernek mindent tudnia kell, amit a fóniás rendszer tudott. Úgy fogalmaztam, hogy láthatóvá kell tenni, az addig csak hallhatót. Legyenek a taxisnak pontos információi arról, hogy mi is történik körülötte a piacon. Pédául, jelenítsék meg előtte a körülötte tartózkodó többi taxit. Ha ez nincs meg, vakrepülés az egész. Ehhez még annyit. Sok taxissal ellentétben én nem szerencsejátéknak tartom a taxizást. Ebben is egyetértett velem a TGFSZ vezetősége."
Nna fussunk neki. Megint az URH-s rendszerrel kell kezdeni.
Bekapcsolod az urh-t, és látod, ki hol van körülötted?
Vazze... akkor az enyém szar. Ezért tudtál te több címet felvenni:-( Ilyent az én urh-m nem tud:-(
Mi az amit tud az urh?
Háát pl. hallod a címeket.
Oszt ennyi.
Mit tud már most a Tab? (Plusos infók)
Látod reggel (vagy este) hat óta mennyi cím ment ki. Látod a címek folyamatos emelkedését. Tehát, mint a pulzusszámlálásnál, lehet nézni percenként mennyi megy ki. (nem rossz adat)
Látod /most épp nem, de HAMAROSAN:-) már működött de kikapcsolták/ x km-es körben hány szabad autó van körülötted.
Mit tudhat? (Ha a többi része stabil, mert a megbízhatóság a legfontosabb)
Megjeleníthető lehet a környékedre várható fuvarok mennyisége napszakra bontva. Minél hosszabb idejű statisztikád van annál pontosabban.
Megjeleníthető lehet, pontosan (térképen) a körülötted álló autók helye.
Láthatod (ez a Bpestnél már alakul) azokat a címeket, amiknél figyelembe vett a rendszer, de nem te kaptad.
És még ezer dolog... amikre most nem térnék ki, mert sose végzek a házifeladatommal.....:-(
-------------------------------------------------------------------
"5. A menet közbeni fuvarfelvétel miatt lehessen bejelentkezni a végzés céljához. A mostani majd végzek valahol 10 perc múlva nem ugyanaz. Pontosabb információt kell adni a központnak, mondjuk egy körzetszám megadásával. Arra tud pontosan kalkulálni."
Erre természetesen van lehetőség.
De.
Azért egy másodikjánospálpápatér bepötyögése utassal, elég macerás lesz.
De mint lehetőség, akadálya nincsen. Ezért kár harcolni. A szoftverfejlesztő, és a cég döntése milyen módon oldja meg. Meg lesz oldva, mert a cég érdeke hogy tudja hol, mikor tud veled számolni.
-----------------------------------------------------------------
"6. Kollégák elmondása szerint, abban sem biztosak, hogy látja őket a rendszer. Leszakadnak róla, és máshova teszi őket vissza a gép, mint ahol voltak. Nem tudja a rendszer, hogy milyen irányban áll a taxi. Nem tudja a pontos pozícióját. Ezt is meg kell oldani. Ez sem informatikai hozzáértés kérdése. Ez is felhasználói igény."
De.
Ez bizony informatikai hozzáértés kérdése. Itt jön a nulladik pont.
Természetesen ez a cél.
Meg fog valósulni.
Tökéletes soha se lesz.
Ahogy az urh se mint már írtam.
Szálka emlegetett itt szakszavakat... a lényeg, tényleg a technikai részletekben van. Ahogy az urh terjedését, úgy a GPS jel terjedését is sok minden befolyásolja. Elárulom még a felhős ég is. De neadjistem az amcsik elkezdenek valakit bombázni, és máris kikapcsolják, hogy a rakétáik be tudjanak fordulni a sarkon, és ne óvodákat lőjenek szét. Aljasak... de az övéké.
Ui: megjegyzem, az urh-ra is kívülről lettünk anno rákényszrítve. A blokád megmutatta a hatalomnak, hogy a cb egy túl szabad rendszer, nem tudják kikapcsolni... az urh-nál, csak a pár átjátszót kell lelőni, és kussban vagyunk...
Nna sz'al, a plusos rendszer (bocs, de ezt használom) már sipákol, ha lepottyantál. Idegesítő, de segít megtanulni hol vagy lukban.
Ráadás. Ezek a rendszerek nem csak a Gps-től függenek, hanem a mobil távközlési rendszerektől is.
Húúvazze... már megint egy függőség és hibalehetőség.
Most tartsunk tanfolyamot a Gsm rendszer hibáiról, cellarendszeréről, működési elveiről?
Csak egy példa. Ha egy cellába x mennyiségnél több telefon jelentkezik fel, akkor valamilyen metódus alapján y készülékeket korlátoz.
Hogy ez hogy működik részletesen, azt nem tudom. De logikusan a folyamatos kapcsolatot igénylő internetes forgalmat dobja le, a fizetős telefonálások előnyben részesítésének kedvéért.
Háát ez is ilyen.
Objektíve együtt kell vele élni. Ahogy fejlesztenek, úgy enyhül a probléma. De ha tagdíjfizetésnél, száz taxis akarja egyszerre próbálgatni a tabját, akkor meg fognak lepődni....
-------------------------------------------------------
"7. Ne csak egy minimál rendszer legyen, hanem a menet közben jelentkező felhasználói (taxis) igényeknek megfelelően folyamatosan legyen fejlesztve."
Lásd a 3-as pontra adott válaszomat. Erről ugatok itt hetek óta.
--------------------------------------------------------------
"8. Jól látható és kezelhető megjelenítő eszközt javasoltam, amelyen az információk különösebb erőlködés nélkül elolvashatók, és amelyen a visszacsatolás is kényelmesen megoldható. "
Édesjóisstenem. Erre mondtam, hogy olyanról mondj véleményt amit láttál. Most vegyem elő, és fényképezzem le neked a plusos tabot amint címet ad???
Majdnem két centis betűkkel írja ki.
Mit lehet még???
60 centis tévét???
Nna pontról pontra ennyi.
A pontokon kívülire majd minnyá.....
Előzmény: #87939 nazoli 2013.11.11. 02:36:44 |
|
mármegint | 2013.11.11. 18:12:07 / # 87968 |
|
Meg is kérdezhetted volna. Kint voltunk a ház előtt egyébként, és láttak is bent a központban.
Ez még az első napokban történt, azóta javult valalmennyit a rendszer, de ezzel együtt a pokolba kívánom a kitalálójával együtt.
Előzmény: #87965 szálka 2013.11.11. 17:14:00 |
szálka | 2013.11.11. 17:27:31 / # 87967 |
|
Teeee! :-)
A Közönyben az ápolónő azon mereng, ha az ember nem siet, napszúrást kap, ha siet meghűl, de a végeredmény úgyis a halál.
Viszont én téged agyoncsaplak. :-)
Haggyá, megyek fürdeni. :-)
Előzmény: #87966 csogu 2013.11.11. 17:20:56 |
csogu | 2013.11.11. 17:20:56 / # 87966 |
Na, csak jól emlékeztem, de tudtam, hogy a Gyurit nem veszem rá, hogy megkeresse azt a hszt., ezért neki adtam igazat, bízva abban, hogy Szálka elvtársnak van annyira fontos, az igazának bizonygatása, hogy erre kapható legyen :-))
Előzmény: #87965 szálka 2013.11.11. 17:14:00 |
|
szálka | 2013.11.11. 17:14:00 / # 87965 |
|
Sokba fog az kerülni neked kedves Gyuri, hogy ilyen mélyen kellett elmerülnöm a pokol bugyraiban. (a Plus topikjában) :-)
A tisztesség kedvéért előkerestem, bár ebből az igazunk se, tévedésünk sem vezethető le.
"""mármegint válasz | 2013.09.12. 01:47:57 (8493)
Ez tényleg az volt.
Négy órakor kijöttem melózni. Hét óráig mentem 53 kilométert, hátha eltalálnak, de nem találtak.
Gondoltam, akkor élesben teszteljük a rendszert, ezért, miután hazarongyoltam, és mielőtt földhöz b.sztam volna a tabletet, felhívtuk az asszonnyal a központot, hogy küldjenek egy kocsit. Guvadt szemmel bámultam a készüléket, hogy na most aztán senki nincs nálam közelebb, de csalódnom kellett, mert 5 perc elteltével megérkezett egy kolléga, kb. 2-3 km. távolságról. Ezután újból betelefonáltam, hogy most akkor miaf.szom van, de azt a megnyugtató választ kaptam, hogy a vezetőségnél reklamáljak, mert ők nem értenek hozzá. Ja! De egyébként lát a rendszer ott állok azon a címen, amit nem kaptam meg.
-Na ennyit erről. -Felrobbanok a méregtől!"""
Előzmény: #87960 6x6 163 2013.11.11. 16:07:02 |
mercedes | 2013.11.11. 17:02:17 / # 87964 |
|
Megint annyi okos hozzászólást olvasni itten.
Ahogy a kutya mondaná: Megyek át...... néhány............
Szóval dolgozni.
|