Hozzászólások száma: 1764
Oldalszám: 89
Témakörök > Droszt Híradó > CSENDES CÍMKIADÁS 2013! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2013.11.12. 12:20:35 / # 88009
De. Én ezt ugattam. Te nem értetted. És még egy részét mindig nem érted.... pedig érted. A Fővárossal elhitették, hogy kész vannak a rendszerek... pedig el se kezdték fejleszteni. Most fejlesztik... szépen lassan alakulnak. Van ahol már alaprendszerként működőképes, van ahol még csak az alfa verziónál tartanak. A lényeg: A fejlesztési és tesztelési időszak nem úszható meg. Persze lehetne nem rajtunk tesztelni. Vesd fel a Zengőnek, hogy szerződjön kétszáz magánautóssal pár hónapra akik autókáznak a városban, szerződjön sokszáz betelefonálóval akik véletlenszerűen autókat rendelgetnek és figyelik az autó mikor ér oda... ha odaér, ...jja és fizesse meg. Majd írd ide mit mondott:-) Természetesen a profi szoftverfejlesztők, profi tesztelőkkel tesztelnek és megfizetik annak a sokmilliós költségét... de ez egy elég különleges szoftver. A hibák csak élesben a többszázautós, többezer rendeléses tesztszakaszban jönnek elő. (a Pólya augusztusban ujjongott milyen szuper a szoftver) Ezt megfinanszírozni háááát... nem kedvelem a fuvarszervezőket, de nem várnám el tőlük. Már csak azért se mert azt is mi fizetnénk. Nna sz'al itt van amiről ugatok... hogy nem tudod miről beszélsz, csak jössz az elvárásaiddal... mintha 100 évvel ezelőtt egy autóvásárló hisztizhetett volna, hogy márpedig ő automata, öt liter fogyasztású, 100 lóerős autót akar, hisz autót vett, vagy mia szösz?!? Nna csak hogy az autós példádnál maradjunk:-) Amit te ma elvársz, nem létezik. Ilyen egyszerű. És ha sikerül elhúzni az időt, hogy márpedig amíg nem tökéletes ne vezessék be, akkor majd onnantól kezdődik az amitől meg akarod kímélni a taxistársadalmat, amikor már azt mondják, hogy tökéletes... mert mégegyszer (ismétlés a tudás atyja vagy mi) nincs olyan hogy tökéletes. Használjuk, elugatjuk mi a bajunk vele, frissítik, használjuk, ugatunk, frissítik, használjuk, ugatunk.... ugatunk ugatunk... frissítik, elbasszák, szarabb lett, visszacsinálják, ugatunk, frissítik.... használjuk ugatunk... folytathatnám, de belefáradtam:-) De remélem megértetted a szoftverfejlesztés lényegét belőle:-) Jó szoftver csak a felhasználó közreműködésével fejleszthető... ezek meg mi vagyunk.
nazoli 2013.11.12. 11:27:21 / # 88008
avatar
Nem ezt ugattad az elejétől. Az alapálláspontunkban pedig mérhetetlen különbség van. Én azt mondom - gondolj az autós hasonlatomra - hogy ameddig a rendszer nem alkalmas a professzionális munkavégzésre, addig ne erőltessék ránk. Erre azért nem mondanám, hogy olyan könnyen áthidalható álláspontbeli különbség. Nem mondanám, hogy drága menet volt. Inkább tanulságos.
tomajer 2013.11.12. 11:00:05 / # 88007
Hát ezt ugatom az elejétől! Nincs olyan mérhetetlen távolság az álláspontjaink között. De te valamiért mégis nekemjöttél, letudatlanoztál, sőt köcsogkályhásoztál, kifejtetted itt nagy népszerűséget szerezve ezzel, hogy hüjje vagyok a taxizáshoz... A vitát nem én kezdtem. Írtam a véleményem, és belémrúgtál. Bármit megtettél, hogy bebizonyítsd nincs igazam.... miközben ezidáig még azt sem sikerül megértened miről beszélek. Sokat fejlődtél. Már kezded érteni. Ujjé! Drága menet volt:-( Mostantól, hogy érted.... egy ilyen rendszer folyamatosan fejleszthető és fejlesztik is, talán már sikerül nem a géprombolás szintjén beszélgetnünk róla. Az összes ebben a hszólásban felvetett kérdésre válaszoltam már. Hogy most valahol valami még szar, az nem jelenti azt, hogy az elv szar. Lehet, és kell javítani rajta. Amelyik fuvarkufár nem teszi, azt otthagyják a taxisok. Végkövetkeztetés: én eddig se haragudtam rád. Ha megérted, hogy nem kell ellenségnek tekinteni azt akinek más a véleménye, akkor minden ok. Fejjel mentél valaminek, amiből nem értettél semmit.... és valakinek, aki próbált segíteni megérteni.
nazoli 2013.11.12. 10:17:31 / # 88006
avatar
Végigolvastam amit írtál, és ha jól értelmezem, akkor a nyolcból hét pontban vagy teljesen, vagy legalább részlegesen egyetértesz velem. Nézzük csak címszavakban. Kettes pont. Körzetek. Részlegesen egyetértesz. Hármas pont. Ebben az esetben nem az utas érdeke az elsődleges. Teljesen egyetértesz. (Ebben a kérdésben tényleg nem vitatkoztunk, de volt, aki igen. Konkrétan a Marci. Mivel egy platformon vagytok, és nem mondtál neki ellent, ezért gondoltam ebben is odateszem az arcom, Hátha pofán versz.) Négyes pont. Mindent tudnia kell, amit az URH tud. Felhasználói igény. Értelmezésem szerint teljesen egyetértesz, mert azt írod, hogy rajta vannak a fejlesztők a problémán. Bár itt ez a kis humoros, vagy nem humoros megjegyzésed kicsit torzítja a lényeget. Ötös pont. Menet közbeni fuvarfelvétel. Felhasználói igény. Teljesen egyetértesz. A fejlesztők rajta vannak a problémán. Hatos pont. Leszakadás, pontos irány, pontos pozíció meghatározása. Felhasználói igény. Teljesen egyetértesz, mert elismered a probléma létezését, és azt írod, hogy meg fog valósulni a megoldása, bár tökéletes soha nem lesz. Tehát nem egy valóságtól elrugaszkodott felhasználói igény. A fejlesztők rajta vannak. Hetes pont. Ne csak egy minimál rendszer legyen. Felhasználói igény. Teljesen egyetértesz. Lehet, hogy erről ugyan nem volt vita eddig, de én már többször is felvetettem, mint felhasználói igényt. Nyolcas pont. Megjelenítő eszköz. Felhasználói igény. Teljesen egyetértesz. (Itt azért annyit megjegyeznék, hogy nem csak Plusz van a világon. Vannak olyan cégek, ahol alig látható méretű okostelefonokon, alig látható méretű betűkkel vannak kiírva a dolgok. De ez vonatkozik a többi dologra is, amelyek lehet, hogy a Plusnál megvannak, de máshol nincsenek.) Mi volt a kérdésem, kérésem? „Mi az, ami fentebb leírtakban hülyeség, és az én hozzá nem értésemet bizonyítja akár informatikai, akár taxis szakmai szempontból. És légy szíves indokold is meg az állításodat.” Lényegében a nyolc pontból hétben egyetértesz velem. Ha nem így van, javíts ki. Mégis miért van az, hogy miközben egyetértesz, azt úgy teszed, hogy közben egyfolytában bizonygatod a hozzá nem értésemet, és mindenáron oktatni akarsz olyan dolgokról, amelyeknek semmi közük a lényeghez, és semmi szükségem arra, hogy kioktass? Valamiért kényszeresen azt érzed, hogy mindenáron be kell, be kell bizonyítanod, hogy én mennyire nem értek ehhez az egészhez. Mert minden ponthoz hozzátettél valami ezt, vagy ehhez hasonló fordulatot, ami ezt sugallja. Amiben teljes az egyet nem értés, az az egyes pont A biztonságos működés kérdése. Ezért egy hasonlattal megpróbálom körülírni, hogy mik a biztonságossági igényeim. Taxizásra veszek egy új autót. Napjában többször is leáll, folyton rángat, sokat fogyaszt, kiszámíthatatlan. (Tehát nem arról van szó, hogy normális működés közben időnként olajat kell benne cserélni, defektet kapok, vagy eldugul egy vákumcső.) Fogalmam sincs, hogy hány %-os biztonsággal működik. Egyet tudok. Így nem jó. Visszaviszem, javítsák meg, mert ezzel nem lehet taxizni. Nem lehet vele professzionális munkát végezni. Fogalmam sincs arról, hogy mit kellene vele csinálni, mert nem vagyok autószerelő. Csak egy sofőr vagyok. Egy felhasználó. Ettől függetlenül jogosan várom el, hogy úgy javítsák meg, vagy már eleve úgy készítsék el, hogy professzionális munkát lehessen vele végeznem. Tudjak vele taxizni. Felhasználói igény. És ha a szerelő azt mondaná, hogy csak azért érzem rossznak az autót, mert nem értek hozzá, és majd tesztelgetjük, hátha egyszer jó lesz, elküldeném a jó édes tele….anyukájába. Most már csak egyetlen kérdésem van. Miért bizonygatod folyamatosan, hogy mennyire nem értek ehhez az egészhez? Mi ebben neked a jó? Csak kérdezem. Kíváncsiságból.
törölt felh. 2013.11.12. 10:13:47 / # 88005
avatar
Az idöt egy adatbázisban nézi. Felállít egy listát csökkenö vagy növekvö sorban. Tök mindegy. Ugye a pozicióját tudja a taxinak mert a gps 20 méteres pontossággal 5 másodpercenkénti frissítéssel kell, hogy (ez szerepel ugye a rendelet elöírásában) küldje a szerver gépnek. A megfelelö algoritmussal kiszámolja, hogy az éppen aktuális címhez melyik taxi van mondjuk 6 percen belül majd a fentebb említett idö alapján felálított adatbázisból kiválasztja a legrégebben szabad állást jelzö taxit. Az teljesen mindegy, hogy mozogva szabad vagy gurulva szabad mert elsödlegesen azt nézi, hogy a 6 perces távolságból kit kell idö alapján kiválasztani. Vagy valami ilyesmi.
tomajer 2013.11.12. 09:51:22 / # 88004
Azt írta, ki mióta van szabadon...... Persze lehet azt is, ki mióta áll mozdulatlanul, de az ugye..... nna sz'al, visszatérve.... én azt mondom, ez már legyen cégspecifikus. Kísérletezzenek, és amelyik beválik x év múlva mindenhol azt fogjuk használni. Diszpécserprogram is íródott rengeteg, a végén mégis mind ugyanazt használja. Amelyik szoftverfejlesztő a legjobbat tudja produkálni, az egy életen keresztül megél belőle. Csak egyet értsen meg végre mindenki. Nincs kész rendszer. Ha van, akkor annak is vannak hibái. Tökéletes soha nem lesz. Viszont folyamatosan fejleszthető. Optimális esetben a taxisok igényei szerint. ..és igen.... a taxis majd a lábával szavaz. Amelyik cég szart fejleszt, azt ott fogják hagyni... már ha majd lesz olyan ahol jó (vagy jobb) rendszer van.
szálka 2013.11.12. 09:50:15 / # 88003
avatar
Ragozhatjuk... :-) Szerintem már az is igazán dicséretes, hogy emlékeztem egy két hónappal ezelőtti beírásra a Plus topikjából. Arra nem, hogy ki írta. Visszakerestem, megtettem, amit a "haza megkövetel". Ráadásul, ha én "hazamegyek" jellemzően belépek a lakásba, és nem a feleségem hívom ki az autóba. De, majd legközelebb körültekintőbb leszek. :) A kép viszont nagyon jó! :-))
alelölülő 2013.11.12. 09:45:00 / # 88002
Nekem tetszik ez a rendszer, de: Honnan tudja a program, hogy a címhez tartozó körben ki mióta várakozik? Amikor megállsz, rögzíted a pozíciót, vagy hogyan? Mi történik, ha odébb gurulsz mondjuk 100 métert valamiért?
Bao 2013.11.12. 09:33:54 / # 88001
avatar
Így már mindenki megérti, hogy jobb nyomkodni. :)
tomajer 2013.11.12. 09:12:46 / # 88000
Végre valaki elmagyarázta.
törölt felh. 2013.11.12. 06:59:28 / # 87999
avatar
De azt is írhatnám, hogy a körzet pártiakat próbáljam bíztatni, hogy semmit sem szeretnék jobban mint a római partról a viharbegyi útra felkocsikázni az utasért.
törölt felh. 2013.11.12. 06:18:07 / # 87998
avatar
Engedd szabadjára a fantáziád és gondolkodj. Mi lenne akkor ha a számítógép minden egyes érkezö címhez készít egy virtuális körzetet? Tegyük fel, hogy a körzetre szükség van. Érkezik a cím, a program a gps koordináták alapján elhelyezi a térképen majd csinál köré egy akkora körzetet aminek bármelyik pontjáról mondjuk 6 perc alatt el lehet érni a címet. Ebben a körzetben levö taxik közül (ha van) azt választja ki aki a leg régebben van szabad állásban. Ha a 6 perces körzeten belül nem talál taxit akkor csinál egy 9 perces kört és így tovább akár tetszölegesen beállítható perc értékekkel. A lényeg azon van, hogy mindíg a címnek kell lenni a középpontnak. Ha a térképen szeretnél elöre kijelölt körzeteket kialakítani akkor sanszos, hogy sokszor fogsz úgy járni, hogy a körzethatárra érkezik a cím és neked kell a másik feléröl érte menned. Vagy akár a határ tulsó felére töled akár 100 méterre esö címnél nem fog figyelembe venni mert a másik körzetböl fog valakit küldeni. Remélem érthetöen mondtam.
törölt felh. 2013.11.12. 05:56:13 / # 87997
avatar
Mint a vakbélmütét :-)
csogu 2013.11.12. 05:40:49 / # 87996
Szoktam én komoly lenni?;-)
tanárúr 2013.11.12. 05:31:48 / # 87995
avatar
nem egészen nyolc. Végül szerintem nem is lenne hülyeség. Arról nem is beszélve, hogy szerintem a körzetekben van a megoldás, korszerűen GPS-alapon. Természetesen nem négyzethálósan. Csak azért. hogy aki miénket tervezi, és használja: A2 körzetet én a következő határok közzé tenném: Menedékház-Királylaki-Erdőalja-Vihrhegyi-Hármshatárhegy...-Vörösvári-Sörház-Dunapart-Római part-Kossuth Lajos üdülőpart-Megyeri híd, és a városhatár
tanárúr 2013.11.12. 04:40:04 / # 87994
avatar
már mi Bécset illeti: szép és lakható város. Ami legjobban tetszik a fuvarkufárokat az utasok fizetik. Még egy nagyon lényeges dolgot nem vettünk észre, vagy elsiklunk fölötte: "A fuvart a taxiállomáson - általában, de erről majd később - a legrégebben tartózkodó, a megfelelő fuvarközvetítőhöz tartozó taxis kapja." Én úgy értelmezem, hogy a fuvarközvetítő rendszer egy és közös annál a három-négy cégnél. De szerintem a mi fővárosunk is rámehetne arra, hogy ugyanazt a szoftvert használja az a négy-öt cég egyidejűleg, vagy mondhatnám közösen, amelyik megkapta a minősítést. Nekem: nyolc vagy nyolcvannyolc

törölt felh. 2013.11.12. 04:18:37 / # 87993
avatar
Ugye ez csak vicc. Ez nem komoly?
csogu 2013.11.12. 03:59:57 / # 87992
Mi az, hogy a legalja? Az empátia az neked smafu? Igenis, becsülöm Gáborban a kitartását. Szerencsétlen hetek óta a sz@rról bizonygatja, hogy az nem finom. Nem ismeri még azt, hogy hagyni kell, hagy egyenek belőle eleget és akkor majd maguktól rájönnek. Közben tenni kell a dolgod és mire a többiek maszatos arccal elégedetlenkedni kezdenek, addigra már fényévekkel előttük jársz. Aztán miközben egymást gyilkolják, hogy ki is volt az, aki megetette velük azt a sok sz@rt, Te simán csak vigyorogsz rajtuk, majd közéjük dobsz egy csontot, amin úgy összekapnak, hogy még a funkciójukról is lemond némelyik. Várj, most jön a legjobb! A legbutyutább még neked lesz hálás és köszönetet is mond:-)) Méghogy a legalja...:-))
mármegint 2013.11.12. 02:33:06 / # 87985
avatar
Láttam már műhódot.:)
mármegint 2013.11.12. 02:30:17 / # 87984
avatar
(772 szálka) Konkrét. Visszakereshető. :-)
Oldalszám: 89