Hozzászólások száma: 6418
Ugrás a hírhez Oldalszám: 321
Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Rita 2012.03.28. 07:37:18 / # 326417
"Nem meindenki van úgy ezzel a dologgal, hogy nem tud akár jövőre is autót cserélni. Ha tud, és a tarifa rendezése okán akar is, akkor az ő érdekeit mellett sem szaban elmenni szó nélkül. Ő ezt úgy fogja föl, hogy neki minden nap veszteség, amit ezzel a szutyok tarifával kell fuvaroznia." Mi az, hogy szutyok tarifával KELL fuvaroznia? Naív kívülállóként őszinte érdeklődéssel kérdezem ezt. Nem kellene inkább faképnél hagyni a rabszolgatartót és onnantól a megengedett maximális tarifát alkalmazni? Erre bárkinek lehetősége van.
törölt felh. 2012.03.28. 06:59:44 / # 326378
avatar
Miért tünik nekem úgy, hogy minden a 10 évre meg a fix tarifára van kihegyezve? Ameddíg a beáramlást nem szüntetik meg addíg nem lessz érdemi változás a jelenleg aktív taxisok számára. Vagy talán már nem is ez a cél? Ma mennék negyedévet befizetni. Érdemes?
csogu 2012.03.28. 05:37:57 / # 326261
A hibákból tanulni nem egyenlő az önmegsemmisítéssel...sokkal inkább a fejlődést szolgálja...jobb esetben.
nazoli 2012.03.28. 00:10:19 / # 325520
avatar
Meg lőjék is főbe magukat.

nazoli 2012.03.28. 00:07:01 / # 325489
avatar
Az első rész egy olyan dokumentumból való, amit te is ismersz. Maga a szöveg több sebből vérzik, de ezt most ne feszegessük. A lényeg, hogy a tavaly nyár elején kezdődött tárgyalások elején adta ki a Főváros képviselője. Ebben azt hiszem elég egyértelműen megfogalmazta a kifogásait (gyakorlatilag elzárkózott előle, és ezt személyes beszélgetések alatt is többször megtette) a fix tarifa ellen. Viszont azt is kijelentette, hogy a feltételek számára, a Főváros számára megfelelő alakulása esetén szó lehet, DE CSAK SZÓ LEHET, a fix tarifa bevezetéséről. Ez pedig az autópark homogenizálása. Abban a közleményben, amit a Tarlós Istvánnal történt találkozó után adtunk ki, szintén benne volt ez az igény. Viszont míg az előzőben csak a fix tarifa, mint valamikori lehetőség szerepelt, most már konkrét ígéretet kaptunk arra, hogy ha a feltételeket teljesítik a taxisok, akkor megkepják a fix tarifát. 3. Tarifa A „fix" tarifa bevezetésére egységes javaslatot nem kapott a Főváros képviselője, illetve a tárgyalásokon csak arról értesült, hogy komoly viták várhatóak még az érdekképviseletek között is. A Főváros képviselőjének álláspontjai: A „fix" tarifa bevezetése csak homogén járműpark gazdaságossági számításainak figyelembevételével indokolható. A jelenlegi járműpark igen heterogén, mondhatni szélsőséges. Bármely minimum 5 személyes 4-5 ajtós jármű alkalmas, amelynek szolgáltatásra alkalmasságát az NKH megállapította. A Főváros képviselője bármely, a járműpark homogenizálására tett javaslatát a taxis érdekképviseletek a jogalkotási időszakban elutasították. Ma lehet taxizni és utas-biztonságot szolgáltatni 10 éves Suzuki Swift 0,9 gépkocsival 400 e. Ft és 20M Ft feletti bekerülési árú luxus-limuzinnal is. Összehasonlító elemzésre természetesen nincs lehetőség- A Főváros képviselője időben ütemezett javaslatot kér a műszaki paraméterekre és bevezetésükre vonatkozóan.J A „fix" tarifára vonatkozó javaslat befogadását megelőzően szükséges jogilag szabályozni a fuvarközvetitök rendszeres kedvezménybiztosítási szokásait „marketingköltségét". Ez a rendszeres kedvezménybiztosítás a „fix" ár esetén nem alkalmazható, a „versenytörvény" szerinti erőfölénnyel visszaélésnek értelmezhető. Kritikusnak minősíthető ez a törekvés leginkább arra való tekintettel, hogy az egyéni vállalkozói érdekek (társasághoz és fuvarszervezőkhöz nem tartozók) nem jelennek meg e tárgyalásokon, képviseletük nem biztosított, továbbá a tájékoztatásuk sem objektív. A Főváros képviselője javaslatot kér a taxis érdekképviselőktől az e bekezdésben foglalt versenyelőnyök korlátozására.10 A „fix" tarifa csak egy tarifa lehet. Tartalma l induló, l út, és l várakozási díj összetevővel. Sem szorzó, sem osztó, sem éjszakai, sem nappali, sem hétvégi, sem ünnepnapi, sem szökőévi, sem felár, sem kedvezmény, sem transzfer-díj nem alkalmazható mellette. Nincs zóna-tarifa, és nincs semmi olyan trükk, amely a taxaméter-pénztárgép alkalmazásának elkerülését eredményezheti. A Főváros képviselője a taxis érdekképviselőktől egy tarifára vonatkozó javaslatot kér olyan formában, amely a fuvarszám-költség megalapozott (ellenőrizhető) adataiból levont gazdaságossági számításokat tartalmazza, és a gazdasági-, jogi-, véleményezését követően beterjeszthető a Főváros Közgyűlése elé.11 A második rész Dr Komáromi Endre nyilatkozata valamelyik médiumban. "A fix tarifa bevezetését a mai szabályozási környezetben nem tudjuk elfogadni, hiszen amíg egy 15 éves kisautó és egy vadonatúj luxusautó is lehet taxi, és a szolgáltatás színvonalában hatalmas eltérések vannak, az egységes ár indokolatlan és igazságtalan lenne. A fix tarifa lehetőségét nem vetjük el, de azt csak a fentiekben bemutatott intézkedési sorozat végrehajtása után lehet bevezetni. A fix tarifa mértékét illetően a taxis szervezetek a mai legmagasabb megengedett árat javasolnak, miközben a budapestiek ma számos, a maximális ár alatt fuvarozó vállalkozó szolgáltatását érhetik el. Nem tartjuk indokoltnak, hogy a piaci verseny kiiktatásával a budapesti utasokat hozzuk előnytelen helyzetbe, lehetnek a fix tarifának kétségtelen előnyei a kiszámíthatóság, szolgáltatásbiztonság szempontjából, de ez nagymértékű burkolt, hatósági erővel elért áremelést nem jelenthet, főleg megalapozó közgazdasági számítások nélkül." Na most ehhez képest a jelenlegi helyzet azért gyökeresen más. A hatalom eredetileg azt mondta, hogy 2015-től mindenképpen bevezeti a 10 éves korhatárt. És meg sem említette hozzá a fix tarifát. Azt mondta, hogy akkor majd tárgyalhatunk róla. Most meg azt mondja, hogy a feltételek teljesítése esetén megkapjuk a fix tarifát. És ha azokat 2015 előttre vállaljuk, akkor előbb lesz fix tarifa. Azért az nagy különbség, hogy az előző "alkuban" nem kaptunk volna cserében semmit. Az alkuról. Nem meindenki van úgy ezzel a dologgal, hogy nem tud akár jövőre is autót cserélni. Ha tud, és a tarifa rendezése okán akar is, akkor az ő érdekeit mellett sem szaban elmenni szó nélkül. Ő ezt úgy fogja föl, hogy neki minden nap veszteség, amit ezzel a szutyok tarifával kell fuvaroznia. Ne legyünk már ennyire egyoldalúak. És ebben minden bizonnyal nagy szerepe volt az integetői kivonulásnak. A TGFSz-nek semmi oka rá, hogy "alááljon". Egy, a taxisok számára rossz helyzetből a legjobbat igyekezett kihozni. Egyelőre ennyit sikerült. De lehet a helyünkre állni, és mást alakítani. Mondjuk olyat is, hogy javaslatot teszel egy olyan rendszer kialakításárea, mely szerint "kaphassunk támogatást a saját munkahelyeink és így jövedelem-, adó-, és járuléktermelő képességünk megtartása érdekében. Nem tudom, lehet még egy csomó variáció". Elárulom neked, hogy volt ilyesmiről szó. De idő előtt ne kérj számon semmit. Eddig sem zárkóztunk el a javaslataid elől. Sőt. Szerintem innen kezdve csak rajtad múlik.

Amsel 2012.03.27. 23:32:01 / # 326271
avatar
Ezt akárhogy is nézzük, és ha a többi adat is hasonló lesz (miért ne)akkor várhatóan egyharmada a létszámnak kiesik, ha az évjáratkorlátozás teret nyer.Azt nehezen tudom elképzelni, hogy bármely nagyeszű, pláne nagypénzű faszkalap, akkora üzletet lásson a taxiban, hogy megérjen egy nagy beruházás.

Amsel 2012.03.27. 23:20:32 / # 326377
avatar
Belém rúgsz, majd azt mondod hagyjuk. Az elmúlt években nem igy ismertelek meg.Ettől komolyabb embernek gondoltalak. A sárga rendszámmal kapcsolatban olvass vissza, még mielőtt nagyon a szivedre vennéd.
tomajer 2012.03.27. 23:07:06 / # 326396
Nekem nem lehet... én a taxizásból élek.
Amsel 2012.03.27. 23:05:43 / # 326376
avatar
Hát akkor a saját szavaiddal halld a véleményem! Ha eszed lenne, sárga rendszám se lenne az autódon.

tomajer 2012.03.27. 23:03:31 / # 326270
Hagyjuk. Huszadrangú kérdés. Ez az internet! Itt mindenki az aminek kiadja magát.
Amsel 2012.03.27. 22:58:22 / # 326260
avatar
Fejts már ki , hogy mi a problémád! Hol látsz ellentétet?

nazoli 2012.03.27. 22:52:44 / # 326416
avatar
Szerintem az autóbérlés em lesz egyszerű.
nazoli 2012.03.27. 22:48:03 / # 326415
avatar
A "drosztkezelő azt mondja, hogy nem tudja.
Lali 2012.03.27. 22:45:33 / # 326414
avatar
A Főváros szerint ezek „már mi” csak szavak. Tehát nem szavakat kellene gyártani, hanem belépni „tisztelet a kivételnek”. Ha van többség, akkor lehet „gyártani” mert úgy is ránk figyelnek. Ha nincs akkor csak álmodozunk

nazoli 2012.03.27. 22:45:13 / # 326413
avatar
1250 autóra érkeztek be adatok. Ezek alapján 2013-ban 370 autó több mint tíz éves.
nazoli 2012.03.27. 22:29:26 / # 326412
avatar
Szétküldtünk egy körlevelet a cégek között, hogy erre választ kapjunk. 3 cég adott meg korrekt adatokat. Nem lehet ilyen statisztikát készíteni, mert nem kapunk tőlük adatokat. Talán a Kamarának megadják.
indi50 2012.03.27. 21:04:02 / # 326410
És számok.:))
tomajer 2012.03.27. 20:59:24 / # 326409
A bötűk:-)
tomajer 2012.03.27. 20:55:24 / # 326411
Már többször leírtam. Ha szívatnak, hát szívatnak. Nem csak én fogok szívni. A T. utazóközönség is!!! Veszek egy ilyent: Dacia Logan Ez simán megfelel a főváros szigorú előírásainak. A Merci árából még marad is! Nem fogok neki örülni..... de ha ez a cél, hát egységesítsünk! :-(

indi50 2012.03.27. 20:45:09 / # 326408
Fekete.:)))
Oldalszám: 321