Hozzászólások száma: 6418
Ugrás a hírhez Oldalszám: 321
Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
málna 2012.03.28. 12:02:30 / # 326438
avatar
2-3, Lajos?:) Egyik sem lenne taxis kézben.
málna 2012.03.28. 11:53:55 / # 326437
avatar
Azon az emeleten négy jogász dolgozik... Szerinted?
Rocktaxi 2012.03.28. 11:18:36 / # 326435
Évente kb. 3 000 000 000 Ft amit betolunk a fuvarkufárok zsebébe. Ez csak a "takdíj". Ez kevés? Ez az összeg most kb. 10 fuvarkufáré. De ha csak 2-3 marad? Nem rossz pénz az!
tomajer 2012.03.28. 11:01:12 / # 326434
Kompromisszumként, átmeneti megoldásként, minimum ki kell, és lehet harcolni egy olyan megoldást, hogy a most bevezetendő szabályokat az újonnan belépőkre azonnal alkalmazzák, míg a már piacon lévők kapnak időt az átmenetre, mondjuk 3 évet.

Rita 2012.03.28. 11:00:55 / # 326433
Próbálok a felvetés sorrendjében reagálni. „..gombnyomásra áttereljünk több ezer taxist..” Talán észre sem vetted, de ösztönösen leírtál egy fontos kulcs-szót, ami a mélyen gyökerező probléma egyik alappillére. Ha az érdekképviselők, vagy akár maguk a taxisok magától értetődőnek tartják, hogy őket „terelni” kell, mint valami oktalan jószágokból álló nyájat, akkor ez a hozzáállás aligha kecsegtet sikerrel. Nem állítom, hogy nem helytálló a „terelés” kifejezés, de ezt kéne valahogy levetkőzni, elhagyni. A piaci átrendeződéshez túl sok mindent nem fűznék hozzá, előttem már többen pedzegették, ráadásul szakmabeliek, hogy a szövetkezeti működési forma volna a járható út, a Pentát is emlegették néhányan példaként. Szóval, csak tisztáznám, hogy nem feltétlenül plusz 5000 mezítlábas felbukkanásában gondolkodtam. Igen, a tanulmányt jól ismerem, amiből idézgettél. De erre csak ismételni tudnám a fent leírt utolsó két mondatomat. Tehát aki nem egy klasszikus értelemben vett fuvarkereskedőtől vásárolja a piachoz jutás lehetőségét, az sem esik el feltétlenül a piactól. Azt senki nem állította, hogy „egycsapásra” megoldható a teljes problémakör. Ez sokkal összetettebb annál. A TGFSz anno kijelölt egy csapásirányt, amit 1-2 kilengéstől eltekintve nagyjából tartott is. Egy darabig. Ha lenne bármi ötletem az egyetlen huszárvágással való rendezésre, azt már rég megsúgtam volna. Mint ahogy ezt megelőzően számtalan alkalommal álltam a Szakszervezet rendelkezésérére, ha nem tudsz mindenről, akkor a Zsoltit is megkérdezheted erről. „Optimális esetben a fuvarközvetítő…” Sajnos a jelenlegi gyakorlat baromi messze van az optimális esettől. Nem a teljes kizárásukat szajkózom, hanem hogy találják meg a helyüket. Ha ez maguktól nem megy nekik, akkor arra kell őket „terelni”. Mert én azt látom, hogy a fuvarközvetítők alapvetően szereptévesztésben vannak. De ami ennél durvább, hogy az általuk kizsigerelt taxisok is. Meg aztán beszéltek/ünk tarifáról, életkorról, homogén gépjárműparkról, de pl. a létszámkérdés valahogy elsikkadni látszik. Összegzés: Adott egy piac, ami cefetül elkurvult az elmúlt tizen-huszon akárhány évben és a szereplői szemmel láthatóan nem tudják, hogy mi merre hány lépés volna. Megszüntetni kéne a kuplerájt, nem tetézni.
tomajer 2012.03.28. 10:56:44 / # 326432
Nem szabad hagyni őket bebetonozódni az Alkotmánybírósági ítélet mögé. Folyamatosan sulykolni kell, hogy az Alkotmánybíróság nem azt mondta, hogy nem lehet, hanem azt, hogy "úgy nem lehet" !!! Meg kell keresni azt a megoldást, ahogy lehet.

tomajer 2012.03.28. 10:53:29 / # 326431
Igaza van Inzertnek. Egy percre se szabad levenni a napirendről a létszámkérdést!!! Folyamatos követelésként kell hogy hallják, és ki kell kényszeríteni valamilyen megoldást rá.

törölt felh. 2012.03.28. 10:42:46 / # 326430
avatar
Ha jól követem az eseményeket akkor most ott tartunk, hogy amit a résztvevök tervezet néven összeállítottak arra a TGFSZ rábolint, hogy megkaphassuk a fix tarifát. De felteszem a kérdést: Mi lessz ebben a taxisnak jó? Jó lessz, hogy nem lehet tíz évesnél öregebb kocsija. Jó lessz, hogy mehet x-forintért fixen kilométerenként. Na, a többivel Ti jöttök.
törölt felh. 2012.03.28. 10:16:48 / # 326429
avatar
Megpróbálom szárazabban egyenesebben. Én azt látom, hogy mindenki (legalábbis itt a hallon) csak a 10 évvel és a fix tarifával és ennek hatásaival van elfoglalva. Én azért lettem fizetö tagja a TGFSZ-nek mert a négy témát (droszt, létszám, tarifa, ellenörzés) egyben képviselte. A Te szavaidbol azt olvasom, hogy kvázi örüljünk annak ha bevezetik nekünk a fix tarifát az álltaluk kitalált fa@ságokkal együtt. Szerintem ez nem fog érdemi javulást hozni számunkra. :(
nazoli 2012.03.28. 09:50:29 / # 326428
avatar
Még mielőtt átmegyünk nagyon egyszerűbe. Azt nem garantálta, hogy el is tudja érni. Legalábbis egyelőre nem mindet. Csak hát ez egy folyamat. Ma ezt, holnap mást, aztán megint mást.
nazoli 2012.03.28. 09:48:10 / # 326427
avatar
Szerintem te hasonlítasz a Palira. Te vetted ki ezt a beáramlás dolgot egyedüliként. Én meg próbáltam mondani, hogy nem az az egyetlen probléma. Jelentem, csapataink minden fronton harcba állnak. Viszont a győzelmet nem tudom biztosra mondani. Ez egy részsiker, aminek ez az ára. Most ezt is dobjuk ki, mert mindent nem tudtunk elérni? Nem hiszem, hogy félreértettél bármit is. A Málna azt mondta, hogy ez a cél. Azt nem garantálta, hogy el is tudja érni.
nazoli 2012.03.28. 09:37:38 / # 326426
avatar
Azért nem vagy te olyan naív kívülálló. De. Mindenkinek lehetősége van rá. Viszont ameddig nincs olyan eszköz a kezünkben, hogy gombnyomásra áttereljünk több ezer taxist a szutyok tarifával dolgozó rabszolgatartótól a kevésbé szutyok tarifával dolgozó rabszolgatartóhoz, vagy a rabszolgatartókon kívüli, vagy azoktól független piaci részre, addig marad a meggyőzés. Az eredmény önmagáért beszél. De szép lenne, ha holnaptól mindenki otthagyná a rabszolgatartót, és a tőlük független piaci részen, ami kb. az összpiaci részesedés 5-10%-a megjelenne plusz 5000 taxis. Persze erre azt mondhatod, hogy akkor ez a piac kibővülne, mert másképpen nem lehetne taxihoz jutni, de ez nem ilyen egyszerű. És ha az állítások szerint egy taxisnak arra sincs tartaléka, hogy egy hétig sztrájkoljon, akkor hogyan várhatod el, hogy az egy hétnél sokkal tovább tartó piaci átrendeződést átvészeljen. Idézek neked egy tanulmányból. Szerintem ismerős lesz. "A fuvarszervezők tehát a valóságban az általuk ellenőrzés alatt tartott piachoz való hozzáférés lehetőségét adják el a taxisnak. Ami abból is látszik, hogy nem konkrét fuvarokat, hanem csak egy rendszerhez való csatlakozás lehetőségét biztosítják." Te is pontosan tudod, hogy ez mit jelent. Ha egy cég égisze alatt dolgozó taxis faképnél hagyja a rabszolgatartót, akkor az addig rendelkezésére álló piacot hagyja faképnél, egy sokkal kisebb és bizonytalanabb piac kedvéért, ahol biztosan éhendöglik. És legyünk őszinték. A piac azon részén dolgozók sem igazán örülnének az új jövevényeknek. Viszont az is igaz, hogy ez sokkal hatékonyabb módja lenne a létszámszabályozásnak! Otthagyja a taxis a rabszolgatartót, és másnap vissza is adja az engedélyét. Nem vagyok egy történész típus, meg aztán nem is tegnap volt, de a tanulmányaimból úgy emlékszem, hogy a rabszolgatartás megszűntetése komoly megélhetési problémákat okozott a rabszolgáknak, és komoly társadalmi bajok is származtak belőle. Jó néhány év, és nagyon sok halál kellett ahhoz, hogy a rabszolgák beilleszkedjenek a társadalomba, és a társadalom is befogadja őket. De ha tudsz olyan módszert, amivel ez a probléma egycsapásra orvosolható, szívesen veszem a tanácsodat. De addig is próbáljunk meg az ilyen álnaív kérdésektől függetlenül beszélgetni. Van egy másik idézet is, ugyanonnan. "Optimális esetben a fuvarközvetítő hasznos közreműködője a területnek, megkönnyíti a kereslet és a kínálat egymásra találását, elősegítve ezáltal az utasok biztonságos, kiszámítható, megbízható szolgáltatáshoz való jutását és a taxis szolgáltatók hatékony működését. Tevékenységének pénzben mérhető haszna a taxisnál jelentkezik (hatékonyabb működés), szolgáltatásának megrendelője a taxis, ezért a szolgáltatás árát is a taxis fizeti. Az adott piacon egymás mellett párhuzamosan működő fuvarszervezők szolgáltatásaikkal és áraikkal a taxisok „kegyeiért” versenyeznek. Szolgáltatásaik díja arányos a teljesítménnyel és a szolgáltatás minőségével." Én inkább ez utóbbi felé hajlok.
törölt felh. 2012.03.28. 08:52:22 / # 326425
avatar
Nem akarlak megbántani de kezd olyan érzésem lenni mintha a gore001-el társalognék. Én azért lettem tagja a TGFSZ-nek mert azt hajtogatta a málna, hogy Létszám, Tarifa, Droszt, Ellenörzés egyben egyszerre. Biztos bennem van a hiba hogy félreértem a dolgokat.
nazoli 2012.03.28. 08:40:27 / # 326424
avatar
Ha a 4706-ban rákattintasz a sárga sorra, akkor elolvashatod az előzményeket. Abban benne van, hogy milyen céllal, milyen javaslatokat tettek 2009-ben az érdekképviseletek. Te azt mondod, hogy amíg a beáramlást meg nem szűntetik, más azt mondja, hogy amíg a tarifát nem rendezik, megint más azt mondja, hogy amíg szigorúbb nem lesz a számonkérés.... A dolog sajnos nem ilyen egyszerű.
nazoli 2012.03.28. 08:30:44 / # 326423
avatar
Én meg azon fáradozom, hogy kiderítsem a (legalább viszonylag) pontos arányt. Nagyon megköszönném, ha ebben bárki segítséget tudna nyújtani.
Bao 2012.03.28. 08:23:42 / # 326422
avatar
Azok alapján gondolom, amiket írogattok két napja. Fontos mindenki érdeke, de ha ők csak elenyésző kisebbség, akkor bizony a többségé a fontosabb. Nem tudom, csak sejtem...
nazoli 2012.03.28. 08:09:56 / # 326421
avatar
Nem tudom, hol olvastál ilyet. Csak annyit írtam, hogy az ő érdekeiket sem szabad figyelmen kívül hagyni. A kettő nem ugyanaz. Egyébként honnan tudod, hogy igen kis számú taxisról van szó?
Bao 2012.03.28. 07:47:04 / # 326420
avatar
Jó lenne... Román autó francia motorral. Az üléshuzat meg lehet szerb. :)
tomajer 2012.03.28. 07:43:26 / # 326419
Te is tudsz... megkeressem, mennyit adnak a totojáé??? Egy milla alatt, dácsiák tömegét kínálják!
Bao 2012.03.28. 07:40:19 / # 326418
avatar
Tehát a tgfsz most már csak azt az igen kis számú taxist képviseli, aki akár most is autót tudna cserélni. Szép! :(

Oldalszám: 321