Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
nazoli | 2011.08.11. 19:55:42 / # 323130 |
|
Válaszolna nekem valaki egy nagyon egyszerű kérdésre?
Mekkora egy átlagos fuvar távolsága?
Mindent beleszámítva.
|
666666 | 2011.08.11. 17:50:32 / # 323129 |
Ide kellett hoznom egy másik topicból,annyira jó.
Nem a 24.órában vagyunk,hanem a 48.ban.
Ahhoz,hogy a bankok ne foglalhassák le a kocsijainkat és hogy kevesebb kollégánk legyen beteg a túlhajszoltság miatt és hogy ne legyen őngyílkos taxis és hogy ne végezzen velünk az infarktus és hogy ne haljon meg kolléga a droszton várakozva,ahhoz bizony LÉPNI KELL,méghozzá radikálisan.
Ezek a felfuvalkodott hólyagok ott a városházán azt sem tudják mi fán terem a taxi.
Mutassuk meg nekik,hogy még vagyunk és,ha kell sokan leszünk,mert nem adjuk fel.
Radikálisan kell itézkedni,nem pedig sunnyogva a pogácsás asztal mellett.
Mit akarnak ezek?Kivégezni bennünket?
Nem azt nem hagyhatjuk.
Gyerünk TGFSZ!Mutassátok az utat és mi ott leszünk.
Forró ősz elé nézünk,hát öntsünk mi is a tűzre egy kis olajat.
Üdv:Warrior
|
|
Apuka | 2011.08.11. 05:56:57 / # 323127 |
Mit szoltok hozzá?
Az utasnak biztos jó,a taxisnak már nem annyira ez az emelés 11 év után!
Szerintem nem a fórumozóknak kellett volna feltenni ezt a kérdést. Először is megadnak, majd amikor a válasz meg van, akkor azt megírni nekünk.
Most komolyan.. Valóban nem tudod elhinni, hogy itt a tagság beleszólhat a dolgok menetébe?
Mit gondolsz, miért vagyunk minden szerdán napi 5 órát kint a lakókocsi parkolóban?
Előzmény: #323125 mezitlábas1 2011.08.10. 21:39:52 |
|
Apuka | 2011.08.11. 05:48:07 / # 323126 |
van egy kérdésem:
Miért nem kérdezel?
Tudod a számom, az email címem.
A hírlevelet nem azért küldöm, hogy nyilvánosságra hozzátok.
Az a tagságra tartozik.
Tájékoztatásra szolgál, hogy tudjátok, éppen hol vagy merre tartanak az egyeztetések.
Hogy lehetőségetek legyen hozzászólni, véleményt alkotni, ötletet vagy éppen kritikát megfogalmazni.
Ha nyilvánosságra akarunk valamit hozni, azt meg is tesszük.
Egy ilyen húzással lazán keresztbe teszel annak, amiért dolgozunk (pl. hogy a tarifa rendeződjön).
Viszont azok a szabályozások amelyekről körvonalakban kaptatok tájékoztatást, enélkül is megvalósulnak.
Ezt úgy kell elképzelned, hogy van egy csomag ami, bár szigorú feltételeket szab, de élhetővé tenné a taxizást. Mindezt úgy, hogy még tartalékolni is lesz lehetőséged.
Ennek egyik eleme (legkényesebb eleme) a tarifa rendezés.
Ha valamiért az nem valósul meg, attól a csomag többi része még igen.
Gondolkozz, mit fogsz csinálni a jelenleginél sokkal szigorúbb feltételek esetén, de rendezetlen tarifa rendszerrel?
Megmondom:
-tönkre fogsz menni!
Legközelebb, kérlek kérdezz!
Köszönöm!
(ha dobsz egy email-t, vagy megcsengetsz, elmondom)
Előzmény: #323125 mezitlábas1 2011.08.10. 21:39:52 |
|
mezitlábas1 | 2011.08.10. 21:39:52 / # 323125 |
|
Az elképzelésünk szerint a jelenlegi maximált nappali tarifánál ha csak az alapdíjat emelnénk meg 300-ról 600ft-ra akkor a taxi költség az utasnál az alábbi módon jelentkezne:
300/240/60
600/240/60
5km-es fuvarnál
1,500ft
1800ft
8km-es fuvarnál
2,220ft
2,520ft
10 km-es fuvarnál
2,700ft
3,000ft
15km-es fuvarnál
3,900ft
4,200ft
20km-es fuvarnál
5,100ft
5,400ft
Úgy gondoljuk, hogy a tarifa emelés egyik járható és elfogadható útja mind a lakosság, mind a taxis vállalkozások részéről elfogadható lenne a fenti elképzelés alapján, ahol a jelenlegi maximált tarifa összeállításból csak az alapdíjhoz nyúlnánk hozzá.
Indokaink:
A tapasztalataink alapján a fuvarok nagyobb része 1,5-2 km közé tehető de az átlag sem haladja meg az 5 km-es távot.
Telefonos rendelések esetén a taxinak rá kell gurulni a címre mely minimálisan is 1 km üres guruló de esetenként ez 8-20 km között van.
Utóbbihoz sorolhatjuk a reptérre való kiállást a városból a nap bármely szakaszában amikor a sorról lefogynak a kocsik, valamint peremkerületekre való kiállást is ahol szinte sosincs taxi a megrendelések csekély száma miatt (persze ez társaságonként más-és más).
Viszont az innen végzett fuvarok sosem jelentik azt, hogy ugyanakkora távolságot fog az utas utazni, mint amennyit a taxi üresen gurult érte.
Ma Budapesten a rendelések zöme a belső kerületekre koncentrálódik és a végcél is többnyire ott is marad.
A „rövid fuvarok” esetén az emelt alapdíjnál az első km díja 840 ft-tól lenne. Ezzel kompenzálható amikor ( főleg éjjel, a buszmegállókból, belvárosi szórakozóhelyekről való rendeléseknél) az utas az esetek többségében alig utazik 1 km-t.
Viszont a hosszabb távra utazók sem éreznék meg a tarifa változtatás negatív hatását szemben azzal, ha csak a km díjat emelnék fel!
Budapest, 2011-08-01
Farkas Zsolt
TGFSZ
© 2011 TGFSZ. Minden jog fenntartva.
Kérdések, javaslatok és kapcsolat: admin@tgfsz.org.hu
Kövessen Facebook-on is
Látogassa meg honlapunkat http://tgfsz.org.hu
Copyright 1999-2011 Sanoma Media Budapest. Minden jog fenntartva.
Gyakran Ismetelt Kérdesek | Adatvédelem | Felhasználási feltételek | Webmester | Kapcsolat
Mit szoltok hozzá?
Az utasnak biztos jó,a taxisnak már nem annyira ez az emelés 11 év után!
|
Kekec | 2011.08.07. 19:16:38 / # 323124 |
|
Na ezt jóra bízták,pont a Főtaxi fogja ezt úgy kidolgozni.hogy az nekünk is jó legyen.
Előzmény: #323113 hiénakutya 2011.08.07. 12:58:48 |
Sokhatossystem | 2011.08.07. 18:10:22 / # 323123 |
|
A szolgáltatásukért így kellene fizetni !
Utólag az előző hónapra:
Volt kérem 138 teljesített fuvarka, átlagosan
1500.-HUF / közvetített munka , ennek a TÍZ SZÁZALÉKA 20.700.- HUF azaz HÚSZEZER-HÉTSZÁZ Forint. Köszönjük, hogy igénybe vette a szolgáltatásunkat ! Tisztelettel: Gipsz Jakab Telefonszám tulajdonos.
Előzmény: #323114 hiénakutya 2011.08.07. 13:11:17 |
szálka | 2011.08.07. 15:37:46 / # 323122 |
|
Ja, a kérdésre a válasz: hogy nincs.
Legfeljebb, ha valaki megírná, akkor lenne aki elmondaná...illetve már az sincs.
Előzmény: #323119 hiénakutya 2011.08.07. 15:23:28 |
szálka | 2011.08.07. 15:33:53 / # 323121 |
|
Ha én azt a lapot megfordítanám, annak a hátoldalán nem lenne semmi.:-)
De értem mire célzol.
Előzmény: #323118 Rocktaxi 2011.08.07. 15:06:08 |
szálka | 2011.08.07. 15:31:06 / # 323120 |
|
Jó-jó, akkor pontosítok. Klassz dolog volt kihúzni a kártyapakliból azt a lapot, amire a fix tarifa volt írva.
Csak közben nem játszhatnak a többi lappal.
Majd véleményezhetik...elvárják tőlük, hogy elfogadják...és az fog a legjobban fájni nekünk.
Előzmény: #323119 hiénakutya 2011.08.07. 15:23:28 |
hiénakutya | 2011.08.07. 15:23:28 / # 323119 |
Nem, ez a tarifás dolog, ez egy győzelem!
Ezt Ők megnyerték! Már a lehetőséget, hogy kidolgozzák...
Na most ehhez képest még addig sem jutottak el, hogy megértsék a feladatot.
A feladat:
meg kell indokolni, hogy miért van szükség hatósági árszabályozásra.
Frankón kérdezem: van valaki a Szakszervezetben, aki képes nekem, mint feltételezett kívülállónak elmagyarázni, hogy miért akarnak hatósági árszabályozást?
Előzmény: #323117 szálka 2011.08.07. 14:50:17 |
|
Rocktaxi | 2011.08.07. 15:06:08 / # 323118 |
Fordítsuk meg az egészet! :-)
A fordított esetben a "megbízott" aláírná-e a szerződést?
Előzmény: #323117 szálka 2011.08.07. 14:50:17 |
|
szálka | 2011.08.07. 14:50:17 / # 323117 |
|
Írhatsz akármit...írhatok akármit...
A Zsoltról legalább elhiszem, hogy jóhiszemű, de nem látja, hogy megvezetik.
A szakszervezetnek nem az a dolga, hogy asszisztáljon ehhez.
A Tgfsz csak bokréta lesz a megegyezés "kalapján".
"Odahagyták" a fix tarifa tervének kidolgozását, de szerintem azt is csak azért, hogy ürügyül szolgálhasson az egységes autópark kialakításához.
Előzmény: #323116 hiénakutya 2011.08.07. 13:28:09 |
hiénakutya | 2011.08.07. 13:28:09 / # 323116 |
És szerintem nagyon fontos, hogy a TGFSZ részt vesz a tárgyalásokon, elfogadja tárgyalópartnernek ezeket a remek, nagyszerű embereket, egyeztet velük, meg minden...
Tényleg!
Úgyhogy én (mint megbízó) megbízom a TGFSZ-t (megbízott), hogy folytassa az egyeztetéseket a fuvarszervezőkkel!
Hogy ezért mennyit kell nekem fizessenek, azt majd később találom ki, de azt már most mondom, hogy nem lesz olcsó.
|
|
hiénakutya | 2011.08.07. 13:15:49 / # 323115 |
Na most azt nem lehetne esetleg, hogy aki ezt így kitalálta, az a kedves édesanyjával kössön megbízási szerződést?
Lehetne mondjuk ő a megbízó, a kedves mama a megbízott, a szerződés tárgyát egy bizonyos szexuális szolgáltatás képezné, amelyért anyuci, mint megbízott előre fizetne némi megbízási díjat...
De le tudnám ezt írni közérthetőbben is...
Előzmény: #323114 hiénakutya 2011.08.07. 13:11:17 |
|
hiénakutya | 2011.08.07. 13:11:17 / # 323114 |
Megvan? Tudjátok követni?
Ez nem tréfa ám, vagy, ha az, akkor elég szar.
Figyelj taxis!
Nem te bízod meg a fuvarszervezőt!
A fuvarszervező bíz meg téged!
Vannak neki fuvarjai és megbíz azzal, hogy azokat vidd el.
Kvázi munkáltatóként lép föl, miközben azt gondolnánk ostoba taxis fejjel, hogy ez csak egy szolgáltatás, melyet a taxis rendel meg annak érdekében, hogy hatékonyságát fokozza.
És, ha most azt gondolod, hogy ezt nem lehet fokozni, akkor tévedsz, mint mindíg.
Lehet.
Kapaszkodj, mert beszarsz!
Ez egy olyan történet, ahol a megbízott fizeti a megbízási díjat!
:-DDD
Előzmény: #323113 hiénakutya 2011.08.07. 12:58:48 |
|
hiénakutya | 2011.08.07. 12:58:48 / # 323113 |
Ezt a rohadt, szeles helyet!
Hogy állandóan idehordja a huzat az összes szemetet...
Most valami szerződés tervezetet fújt ide, már hányok az egésztől, komolyan. Nem tudom, ki csinálta, de jól alá kellene rúgni.
Állítólag a FŐTAXI kapta azt a feladatot, hogy dolgozza ki a fuvarszervezőkre vonatkozó szabályozás részleteit, és szerintük valahogy így nézne ki a jövőben egy szerződés a taxis és a fuvarszervező között.
Az egészet nem mutatom meg nektek, mert irígy vagyok, de így kezdődik:
|
|
Apuka | 2011.08.06. 11:19:26 / # 323112 |
Ezt a politikai topicban találtam.
végignéztem.
Találó!
ha ezt a taxis társadalmunkra vetítjük le, találsz valami hasonlóságot?
Előzmény: #323109 szálka 2011.08.06. 07:20:21 |
|
Apuka | 2011.08.06. 11:07:33 / # 323111 |
Szia, szálka!
Lehet, fáradt és kimerült vagyok és az a baj!
Ha egy átlag taxis teszi fel ezeket a kérdéseket és fogalmazza meg a kritikát, azt mondom, rendben van, elfogadom.
Nálad, veled azonban más a helyzet. Mert te tájékozottabb vagy az átlag taxistól. Tőled többet várnék.
Tőled lazán elvárnám, hogy levelet írsz, hogy felhívsz, esetleg megkeresel szerdánként.
De nem.
Bárhogy is fáj, vannak anyagok amiket nem fogok nyilvánosságra hozni.
Leírtam mit csinálunk.
Nem fogadod el. Ez ellen nem tudok mit tenni.
Mindenkinek egyéni joga.
Ugyanakkor egy folyamatban lévő egyeztető tárgyalásról nincs mit beszélni, mert mint írtam, folyamat van. Napról napra változik minden. Van egy cél és azt szeretnénk elérni.
Akkor lesz kész, amikor elfogadják. Addig azonban leírhatok bármit, semmi jelentősége sem lesz.
Azonban ennyit leírhatok:
jan.1-től szigorú, mindenkire és mindenre kiterjedő szabályozás lép életbe amely pontosan meghatározza a piaci szereplők működési, tárgyi és személyi feltételeit!
Ha a tárgyalások minden eleme megvalósul akkor ez az alábbiak szerint fog kinézni:
- tarifa szabályozás
-létszám szabályozás
- hatékonyabb ellenőrzés
- működő szankcionálás
-BKK regisztrációs kötelezettség mind a taxisra, mind a fuvarszervező irodákra
magyarázat:
a BKK adja ki mind a taxisnak, mind a fuvarszervező irodáknak a működési engedélyt, 1 évre amennyiben megfelelnek a feltételeknek.
és taxisok számára is jól emészthető mondatokban fogalmazzátok meg a célokat. És tartsatok ki mellettük!
Akkor majd lesz 500 gondolkodó után még néhányszor 500 lelkes hívetek is.
Csak hogy tisztába tegyük ezt a kérdést.
Azt a taxis akit kicsit is érdekli a sorsa, tájékozódott. Aki úgy érezte, érdemes ezekért a célokért összefogni, belépett.
A többi?
A többi még arra sem veszi a fáradtságot, hogy érdeklődjön. Nem csak rólunk, nem csak nálunk, hanem a közelgő szabályozásról sem.
Ez ellen, ha megfeszítesz, sem tudok mit tenni.
Aztán amikor életbe lép az a szabályozás és ő beleesik a levesbe akkor jön a sírás, a felháborodás, a számonkérés rajtunk! Csak hogy akkor már késő lesz!
Akkor már nem lesz lehetőség visszacsinálni semmit!
A lehetőség idáig adott volt. Adott volt arra, hogy közösen, a mi feltételeink szerint alakítsuk a sorsunkat.
De erre nem kíváncsi a többség.
A szabályozások nélkülünk is megvalósulnak akár tetszik, akár nem!
Azt, hogy ebbe mennyire tudunk beleszólni.. na ehhez kellett volna az a tagság amiről annyit papolt nektek málna!
Az összes többiről pedig csak személyesen beszélgetek veled.
üdv:
Zsolt
Előzmény: #323109 szálka 2011.08.06. 07:20:21 |
|
málna | 2011.08.06. 08:03:18 / # 323110 |
|
Ennyi!
I Like!
Előzmény: #322986 Apuka 2011.08.05. 18:03:02 |