Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
alelölülő | 2011.08.24. 11:49:09 / # 322988 |
Ok, kösz.
|
|
nazoli | 2011.08.24. 11:28:39 / # 322987 |
|
Kik írták le?:-D
|
hiénakutya | 2011.08.24. 11:23:58 / # 323157 |
A lényeg, hogy valakik végre leírták és a döntéshozók elé tárták a valós problémákat.
Ezt eddig egyetlen "érdekképviselet" sem tette meg.
Innentől nem lehet úgy tenni, hogy nem tudtunk róla, nem ismertük, nem mondta senki.
A felelősség most már a döntéshozóké.
|
|
nazoli | 2011.08.24. 11:22:05 / # 323170 |
|
Válasz mindenkinek.
Én nem gondolom, hogy ez a dolog így működne.
Ennél jóval egzaktabb a probléma.
"1990. évi LXXXVII. törvény
az árak megállapításáról
Az árak legfőbb szabályozója a piac és a gazdasági verseny. Az árakra vonatkozó közvetlen kormányzati beavatkozás csak ott indokolt, ahol a tisztességtelen piaci magatartás tilalmáról szóló törvényben foglaltak nem elégségesek a káros versenykorlátozás és a gazdasági erőfölénnyel való visszaélés megakadályozására. "
Ha tudod bizonyítani ezt a tényállást, nyerhetsz. Akkor bizonyított, ha a GVH, vagy annak fellebbviteli szerve megállapítja. Hiába érezzük a bőrünkön, ha a GVH másképpen dönt.
Volt már ilyen kezdeményezeés, csak nem jól voltak nevesítve a szembenálló felek. Egy cég tett panasz, a másikra. A GVH megállapította, hogy versenyhelyzet van, és a piaci törvényszerűségek érvényesülnek. Következésképpen minden jól van, ahogy van.
Csakhogy a probléma nem a cégek közötti versennyel van.
Ők nem igazán egymással szemben követik el az erőfölénnyel való visszaélést, hanem a taxisokkal szemben. Ezt pedig, tudomásom szerint, eddig nem vizsgálta a GVH. Lehet vizsgálatot kezdeményezni, és esetleg még nyerni is.
Egy ilyen végzés hiányában a Főváros nem vállalja be a fix tarifa bevezetését, csupán azért, mert 6000 budapesti taxis siránkozik, hogy kiszipolyozzák őket a fuvarszervezők.
Még mielőtt valaki kitalálja, hogy "de számoljuk ki", kiszámoltuk. Rá se néznek a számokra.
A józan ész ide kevés.
Itt van a vizsgálati kérelem. Sajnos nem értek ehhez a linkeléshez, ezért bemásoltam.
"anonymuser
Itt az alap a jó stratégiához! És, hogy a lényeget is értsétek: a hatalom, meg az őket kiszolgáló állam apparátus nagy ívben le..ja a nyomorotokat! Ha a Taxi Plusszosok megélnek ezzel a tarifával, akkor nektek is meg kell tudni élni, kár nyafogni. A cégvezetőket szapuljátok naphosszat, ahelyett, hogy azok kezét törnétek el, akik a 150, 168, 168 forintos címekre nyomkorásznak!
Tisztelt Gazdasági Versenyhivatal!
Szeretném figyelmükbe ajánlani a www.taxiplus.hu weboldalt, ahol önköltségi ár alatt (140,- Ft./km) kínálja szolgáltatásait a Taxi Plus, nem beszélve arról, hogy ha egy cég szerződést köt velük, úgy egy hónapig ingyen fuvarozza őket. (Nincs az a tőkeerős taxicég a világon, aki ilyet be tudna vállalni!) Ez nem a fogyasztók megtévesztése kategóriába tartozik? Illetve az önköltségi ár alatti fuvarozás nem meríti - e ki a dömpingár tiltott fogalmát? (Korábban a Tesco is el lett marasztalva emiatt!)
Kérem szíveskedjenek az ügyet kivizsgálni, mert ilyen versenyfeltételek mellett több ezer taxiscsalád mehet tönkre!
Üdvözlettel: egy aggódó cégvezető
________________________________________
Tisztelt ………… úr!
Köszönettel megkaptuk a Gazdasági Versenyhivatal (a továbbiakban: GVH) részére küldött azon beadványát, amelyben azt sérelmezi, hogy a Taxi Plus Kft. internetes honlapján önköltségi ár alatt (140,-Ft/km) kínálja szolgáltatását, továbbá azon cégek esetén akik egy évre szerződést kötnek a társasággal, az első teljes havi taxi költségét átvállalja a cég helyett.
Beadványával kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom:
A honlapon szereplő tájékoztatás szerint, a vállalkozás a beadványban szereplő 140,-Ft/km-es viteldíjat kizárólag kiemelt ügyfelei (VIP) esetén alkalmazza. A telefonos megrendelőknek és „törzsutas”-oknak 150,-Ft-ot, az utcán történő leállítások, a vendéglátóhelyekről történő rendelés esetén az utasoknak 230,-ot kell fizetniük kilométerenként.
Az Ön által kifogásolt önköltség alatti ár alkalmazása, a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló többször módosított 1996. évi LVII. törvény (a továbbiakban: Tpvt.) 21. §-ának h) pontjában szabályozott, a versenytársakéhoz viszonyított, túlzottan alacsony ár alkalmazása, a gazdasági erőfölénnyel való visszaélés egyik formája. Az ún. felfaló ár alkalmazásának feltétele, azon túl, hogy az adott piaci szereplő gazdasági erőfölényes helyzetének fenn kell állnia, az olyan túlzottan alacsony szolgáltatási ár, mely a versenytársakéhoz képest nagyobb hatékonysággal nem magyarázható, illetve amely alkalmas a versenytársak érintett piacról való kiszorítására, illetve a piacra lépés megakadályozására. Gyakorlati kritériumként az ár (önköltség illetve változó költség alatti) nagyságán túl fontos még a megítélésnél a magatartás tartóssága is. A felfaló ár alkalmazása a fenti kritériumok együttes fennállásakor állapítható meg.
A Tpvt. 22. §-ának (1) bekezdése szerint gazdasági erőfölényben van az érintett piacon (14. §), aki gazdasági tevékenységét a piac többi résztvevőjétől nagymértékben függetlenül folytathatja, anélkül, hogy piaci magatartásának meghatározásakor érdemben tekintettel kellene lennie versenytársainak, szállítóinak, vevőinek és más üzletfeleinek vele kapcsolatos piaci magatartására.
Gazdasági erőfölényt a GVH a Tpvt. 22. §-ának (2) bekezdése alapján több szempont együttes figyelembe vételével állapíthat meg, melynek hiányában a magatartás visszaélésszerűsége már nem vizsgálandó. A gazdasági erőfölény megítélése mindig az érintett áru illetve földrajzi piac viszonylatában történik, mérlegelve a keresleti illetve a kínálati helyettesíthetőség szempontjait.
Általában egy piacgazdaságban, így Magyarországon sincs olyan kötelező szabály, amely előírná, hogy az eladási áraknak a felmerülő költségekhez kell igazodnia. A szerződéskötési szabadság elvéből az eladási ár szabad meghatározása is következik minden olyan piacon, ahol a termékek/szolgáltatások – és természetesen azok árai is – versenyben vannak egymással.
A beadványban érintett ügyben a releváns szolgáltatási piacot a taxi szolgáltatását nyújtó vállalkozások alkotják. Az érintett piac szereplői nem domináns erőfölényes piaci helyzetű cégek, így szolgáltatásaikat annyiért nyújthatják amennyiért akarják.
A beadványban érintett taxi vállalkozás árképzési üzletpolitikájából egyértelműen kitűnik, hogy a sérelmezett 140,- Ft/km-es viteldíjat és az érintett vállalkozás első hónapi taxi költségének átvállalását csak azon szerződéses partnereinél alkalmazza, akik előre jól kiszámíthatóan biztosítják számára a rendelkezésére álló személygépkocsi parkjának, jobb, egyenletes kapacitáskihasználtságát.
A taxis érdekképviseleti szervektől származó információk szerint, Budapesten a taxik kapacitás kihasználtsága kb. 30-40 %-os, és mivel a szolgáltatás nyújtása során felmerülő költségek jelentősebb része állandó költség, így könnyen belátható, hogy a kapacitás kihasználtság növelésével az egységnyi távolságra jutó átlag költség jelentősen csökkenthető.
A GVH álláspontja szerint, a panaszolt vállalkozás által, a szerződéses partnerei számára nyújtott kedvezmények nyújtása, nem eredményez a taxi társaság piaci részesedésében olyan mértékű változást, amellyel erőfölényes, domináns piaci helyzetbe kerülne a többi taxi szolgáltatást nyújtó vállalkozással szemben.
Az erőfölény hiányát az is alátámasztja, hogy a piacon éles verseny folyik. Erre jó bizonyíték, hogy az egyik vagy másik vállalkozás által indított reklámozási célú árcsökkentő akciókra válaszul a másik, vagy a többi hasonló helyzetű taxis vállalkozás is árcsökkentéssel, vagy más, hatásosnak vélt reklámozási, értékesítést ösztönző akcióval reagál.
Jelen esetben a szóban forgó taxi vállalkozás részéről nem vélelmezhető, hogy gazdasági erőfölényes helyzetben volna a többi piaci szereplőhöz képest – azaz a versenytársai piaci magatartásától függetleníthetné saját piaci magatartását –, melynek következtében a további kritériumok (így a visszaélésszerű magatartás) vizsgálata szükségtelenné válik.
Kérem tájékoztatásom szíves tudomásul vételét.
Üdvözlettel:
Hódyné Sütő Sarolta
HÓDYNÉ SÜTŐ Sarolta
vizsgáló tanácsos
Ügyfélszolgálati Csoport
Gazdasági Versenyhivatal"
Még mindig arról van meggyőződve mindenki ( hatóságok, utasok), hogy a kedvezményeket a cégek adják! Mintha nem akarnának tudomást venni arról, hogy ez nem így van! A kedvezményeket velünk adatják (de csúnya szó), bennünket kényszerítenek fuvarszervezők a kedvezmények adására.
Na hát, ezt kellene bizonyítani. A kényszerítést, és a gazdaságtalan működést. Nem mondom, hogy esélytelen, de el kellene indítani.
Apropó. Van valakinek egy gazdasági versenyjogban járatos jogász ismerőse? Aki ingyen is dolgozna ezen. Sokat lendítene a dolgokon.
|
hiénakutya | 2011.08.24. 11:20:07 / # 323169 |
Pedig utána ki van csomagolva.
[i]"A bevételek növelésének törvényes módja – a túlmunkán kívül - gyakorlatilag nincsen. A fuvarszám, a kihasználtság érdemben nem növelhető a túlkínálattal terhelt piacon, így a taxisok sok esetben az utasok rovására „korrigálják” a tarifát. Pontos statisztika nem áll rendelkezésre, hogy az utasokat milyen gyakorisággal és milyen mértékben károsítják meg, de az erre való késztetés minden kétséget kizáróan létezik.
A gazdaságtalan viteldíj alkalmazására kényszerített taxis kénytelen a tarifát „korrigálni”, pontosan annak veszteséges mivolta okán; a magasabb, akár gazdaságos működést is lehetővé tévő tarifát alkalmazó taxis pedig az alacsony fuvarszámot és csapnivaló kihasználtságot igyekszik kompenzálni."[/i]
Előzmény: #323168 alelölülő 2011.08.24. 11:15:33 |
|
alelölülő | 2011.08.24. 11:15:33 / # 323168 |
Ezt a mondatot nem értem:
"A mindenféle gazdasági racionalitást mellőző árak miatt a taxisok kénytelenek bevételeiket növelni és kiadásaikat csökkenteni."
Talán "kénytelenek" helyett "képtelenek"-nek kellene lennie.
Talán azt sem ártana világossá tenni, hogy többezer embert olyan vállalkozások szeretnének képviselni, amelyek néhány embert foglalkoztatnak csupán, és gazdasági érdekeik merőben ellentétesek azokkal, akiket szívük szerint képviselnének.
|
|
zajos tücsök | 2011.08.24. 10:49:14 / # 323167 |
Majd kiragadnak belőle pár pontot.
Pl ezt:
"A kiadások csökkentésének legkézenfekvőbb módja a vállalkozás felélése és az adó-elkerülés.
A vállalkozás feléléséről beszélünk abban az esetben, ha a taxis nem költ szükséges mértékben a munkaeszközét jelentő személygépkocsi karbantartására, állagmegóvására, nem képez tartalékot a munkaeszköz majdani cseréjére, és/vagy nem tesz eleget járulékfizetési kötelezettségének. "
No ezen a nemfizetésen azonnal változtatni kell,igen,megértik:D
Előzmény: #323165 tomajer 2011.08.24. 10:43:45 |
|
zajos tücsök | 2011.08.24. 10:45:11 / # 323166 |
Jaj.
Amikor akartak valamit,akkor mindig mi ittuk a levét.
Mit vezetnek be?
Csak fekete új autó lehet taxi?
Vagy 60 lesz a matrica?:)
Előzmény: #323165 tomajer 2011.08.24. 10:43:45 |
|
tomajer | 2011.08.24. 10:43:45 / # 323165 |
Én itt most csak a hírhozó szerepét játszom.
De!
Valami történni fog, az biztos, mert "ezek" akarnak valamit... hogy ennek a valaminek mi örülni fogunk e a végén???
....hááát
|
|
zajos tücsök | 2011.08.24. 10:38:14 / # 323164 |
Mert nem bántani akartalak,és nem pesszimistáskodni,de tudjuk hogy működnek a dolgok.
Pl a reptér ügyében sem a józan ész,és a rendrakás szándéka döntött,hanem a politikai kapcsolatok.
Nem?
Várhatunk még valamit tőlük?
Előzmény: #323158 tomajer 2011.08.24. 10:34:36 |
|
tomajer | 2011.08.24. 10:34:36 / # 323158 |
No comment:-)
:-(
|
|
zajos tücsök | 2011.08.24. 10:31:13 / # 323163 |
És mi van,ha igy tagdij fizetés után a cégvezetők(részvényesek) becsomagolják az "érveiket" kis böröndökbe,és megindulnak a városháza felé meggyőzni a döntéshozókat,hogy minden úgy jó ahogy most van,nem kell ide semmilyen reform,és a takszis úgyis csak sirni tud,stb....
Neked milyen "érveid" vannak még?:)
(a józan észen kivül)
Előzmény: #323162 tomajer 2011.08.24. 10:23:50 |
|
tomajer | 2011.08.24. 10:23:50 / # 323162 |
Hááát igen.
Jó lenne tudni, merre az arra?!?
Előzmény: #323161 C.Roy 2011.08.24. 09:45:06 |
|
C.Roy | 2011.08.24. 09:45:06 / # 323161 |
|
Eredmény? A gyors,pontos tájékoztatás a siker egyik titka!Üdv.
|
szálka | 2011.08.24. 02:39:31 / # 323160 |
|
Elismerésem ezért a dolgozatért! :-)
Előzmény: #323156 tomajer 2011.08.23. 06:21:46 |
tomajer | 2011.08.23. 06:21:46 / # 323156 |
[b]A hatósági árszabályozás szükségességének indokai.
Ma, aug 23-án kerül terítékre a tgfsz által elkészített anyag a tarifára vonatkozóan. Ez az anyag több mint terjedelmes ezért előre is elnézeseteket kérem!
Anyagunk első fele felvilágosítja a Főváros illetéseit a jelenlegi taxis helyzetről, csak hogy ne tudják azt mondani, nem ismerik azt!
|
|
tomajer | 2011.08.19. 10:37:21 / # 323155 |
Kössz....:-)
Előzmény: #323154 attus 2011.08.19. 10:29:23 |
|
attus | 2011.08.19. 10:29:23 / # 323154 |
|
Ok, levettük a keresztvizet!:D
Előzmény: #323153 tomajer 2011.08.19. 10:13:45 |
tomajer | 2011.08.19. 10:13:45 / # 323153 |
Pont semmi közöm hozzá....
Én is csuklottam amikor kitettem... khmmmm....
Előzmény: #323151 attus 2011.08.19. 09:21:35 |
|
attus | 2011.08.19. 09:24:41 / # 323152 |
|
Viszont jó a guglis cucc! Tetszik. Már mint az ötlet!:-)
Előzmény: #323151 attus 2011.08.19. 09:21:35 |