Hozzászólások száma: 6418
Ugrás a hírhez Oldalszám: 321
Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
szálka 2011.08.06. 07:20:21 / # 323109
avatar
Kezdjük az elején. Létrehoztatok egy szakszervezetet, viszont ehhez tagság kell. "Szerencsés" a helyzet, mert egy olyan, gondokkal telített szakmában kell összefogást teremteni, ahol a kiszolgáltatottság többé-kevésbé mindenki testét-lelkét nyomorítja. Ez szolgálhat összetartó erőként. Azt írod: ígéretek kellenének, amit programnak hívunk. Szerintem nem. Se ígéretek, és ha nem félreérthető - program se. Célkitűzések kellenek. Konkrét célok, amit tűzön-vízen keresztül meg akarunk valósítani. ( Itt engedj meg egy személyes vonatkozást.Én alapvetően abban a szellemben neveltem a gyerekeimet, hogy ne álmaik legyenek, hanem céljaik. ) És itt elérkeztünk az első nagy kérdéshez. Egymás közt létrehoztátok a vezetőséget, de vajon mi motivál benneteket? Személyes ambíció? Szereplési vágy? Kitörési pont a szürke kis életből? Türelmetlen tenni akarás? Önfeláldozás? Politikai karrier? Legyünk jóhiszeműek és turmixoljunk egy csinos mondatot: Tele ambícióval, türelmetlenül várjátok, hogy szolgálhassátok a taxisok érdekeit, és ezért az áldozathozatalra is készek vagytok. Megszületett a szakszervezet. Mint olyan, egyetlen célt szolgálhat. A munkavállalói érdekeket. Munkahelyhez, munkához, munkáltatóhoz viszonyítva is csak a dolgozói érdeket. Minden más, jóindulattal is csak legfeljebb érdekvédelmi szervezet. Tehát tetszik vagy sem, de a mi esetünkben, és a mi szemszögünkből nézve az összes fuvarozói szervezet csak pszeudo szakszervezet. Fogalmazhatok úgy is : álszakszervezet. Akik ezt átlátták, vagy a zsigereikben érezték a különbséget, esetleg csak reménykedtek, azok beléptek az elején. Itt feltétlenül meg kell köszönni a Tamásnak és a társainak a "Hallotaxit", mert az internetes felület nagy segítség volt. Tehát szerintem Nektek eleve ezzel az indíttatással kellett volna asztalhoz ülni. A MIT KÉREK fogalmával, a MIT KAPHATOK helyett. És bármennyire is nehéz, de nem társként tekinteni a fuvarközvetítő cégek képviselőire, hanem - legfeljebb - tárgyalópartnerként. Az ő érdekeik soha nem fognak egybeesni a mieinkkel. Az a tárgyalóasztal ahol ültök, nem kétpólusú, hanem három. Jelentéktelen, és apró sikerekért kár odadobni a szakszervezet karakterét. És talán ez a kiállás, illetve ennek a publicitása hozhatná meg az általatok nagyon óhajtott létszámnövekedést. Most, amikor a készülő Munkatörvénykönyv oly módon nyesegeti a munkavállalói jogokat, hogy akár "zsákba kötve leguríthatnak a Gellérthegyről" minden csúnyán néző dolgozót, óriási a felelősségetek, mert ha kudarcba fullad ez a kezdeményezés, már nem lesz másik. Akkor vegyük sorra, ahogy Te kezdted. Tarifa: Én a fix tarifát tartanám helyesnek, mert meggyőződésem, hogy az utasok szemében semmi nem ébreszthet nagyobb bizalmat a taxizgatás iránt, mint a kiszámíthatóság. A sávos rendszer ellen sincs kifogásom, ha nem soklépcsős, és nem mozog nagy szélsőségek között. Sajnos a jelenlegi viszonyok közt nem válogathatunk. De: a taxizás munka és munkahely egyben. És mint ilyennek, igenis értékteremtőnek kell lenni. Mert, ha nem így lesz, előbb vagy utóbb bekövetkezik a humán katasztrófa. Ennek a jelei nagyon pontosan kirajzolódnak már most is. Ez nem lehet az állam érdeke sem. Ezzel talán még egy politikus is meggyőzhető. Ezért a díjszabás kialakításánál igazodási pontként az üzemanyag valamiféle átlagárát venném. Nyilván praktikusan együtt kéne járni a tarifaemelésnek egy szisztematikus létszámcsökkenéssel is, így a drágulás miatt kalkulálható keresletcsökkenés nem okozna akkora traumát a piacon maradóknak. " Igazi taxiengedély " legyen, ami hús-vér taxisé. Függetlenül attól, hogy vállalkozó, vagy alkalmazott. Limitált, nehezen megszerezhető az utánunk jövőknek. Ettől talán még értéke -értékesíthető - is lenne azok számára, akik hosszú évek óta végzik ezt a munkát. Innentől az ellenőrzés és a szankcionálás se lenne akkor hókusz-pókusz, mert a legelvetemültebb is felmérné, hogy mit kockáztat. Viszont aki megbukik, azzal én kíméletlen lennék. Örökre elvenném az engedélyét. A drosztokkal nem tudok mit kezdeni.Szerintem az egész impotensül van kezelve, és a rendszer kialakítását semmi más nem motiválta, mint az érte beszedhető pénz. A főváros alakítson ki forgalmas helyeken taxiállomásokat, az oda jogosulatlanul beállókat büntesse meg az erre felkent hatóság, mi pedig az iparűzési adó befizetésével tudjuk le ezt a kötelességünket. A drosztkezelő meg essen a munkaerőpiac racionálásának az áldozatául. ( nekem könnyen jár a szám, mert én így is fizetek) Cégek? Nyugodtan felróhatja nekik a szakszervezet, hogy a méltánytalan tarifák igenis nekik köszönhetőek. Sőt mi több: pusztán alantas eszköz volt a kezükben ahhoz, hogy náluk szóljon legtöbbet a rádió, aztán ennek a segítségével lehalászott taxisok dagasztották azt takarékbetétet amire az volt írva : TAGDÍJ Ezért én a szakszervezet helyében - amiről mint tudjuk, dolgozói érdekeket képvisel - azt is preferálnám, hogy minden fuvarközvetítő valamiféle havi kiközvetített fuvar átlagszámot figyelembe véve bővíthesse csak a létszámát. A már szerződött "megbízottak" (ha-ha) érdekében. A újjászülető Munkatörvénykönyv tartalmaz egy olyan elképzelést, hogy minden munkavállaló fizessen munkavállalói biztosítékot a munkáltatója felé. Ez megegyezne az egyhavi minimálbér összegével. Ezen "felbuzdulva" javaslom, hogy a mi cégeink pedig fizessék vissza nekünk az általunk befizetett összeg és a javasolt közti különbséget. Egyébként pedig, szintén csak a fránya dolgozói érdek miatt: kilépés-cégváltás esetén a törvényben meghatározott 30 nap felmondási idő helyett pusztán méltányosságból vállalják magukra nézve kötelező elemként, hogy 5 munkanapon belül biztosítják a gördülékeny cégelhagyást úgy, hogy egyetlen fillért sem tartanak vissza. Se a le nem dolgozott napokra, se a kaucióból.Természetesen az esetleges peres ügyek képezhetnek kivételt. És, ha már a cégeknél tartunk: a tagdíj, illetve fuvarszervezési díj. Én azt támogatnám, hogy a mindenkori megállapított összeg legfeljebb felét fizessük kötelezettségként ( csak, hogy a cégnek legyen kalkulálható bevétele ), és a többit a felvett fuvarok arányában. De alternatívaként tetszene egy másik megoldás. Mivel a mi esetünkben nincs értelme munkanapról, illetve munkaszüneti napról beszélni, csak munkával és munka nélkül töltöttekről, hogy egy 0-tól 24-ig tartó időszakhoz kötnénk a napra lebontott fuvarszervezési díjat.Aki vesz fel címet, az fizet. Aki nem, az nem. Ennek az egy napra eső átlagára akár lehet valamelyest magasabb is, mint a másik esetben, cserébe, ha taxista elmegy 10 napra pihenni, nem azzal kezdi, hogy mínusz huszonezer, mert nem dolgozom... Hát úgy röviden ennyi. De látom, sokban nem tér el az elképzelésünk. Viszont Te verheted az asztalt, mert helyzetben vagy. Én -és a kivárók- pedig szeretnénk hallani.
Apuka 2011.08.05. 18:03:02 / # 322986
válasz szálkának: Program.. beszéltünk erről, és hangoztattuk sok helyen. Ígéretek kellenek (kellenének) amit programnak hívunk. Szedjük össze, mi minden van amit rendbe kellene tenni: - Őööö.. Annyi minden van, hogy napokon keresztül lehetne sorolni. Tehát meg sem próbálom. Helyette megnézem a legégetőbb dolgokat és azokat is le kell szűkíteni arra a néhányra, melyet teljesíteni is van esély. Ugye, hiába írnám le az összes problémát, és vállalnánk be annak a rendbetételét, ha nem tudnánk teljesíteni a vállalásainkat. Ez lenne a legnagyobb pofára esés a részünkről. Szóval a legnagyobb problémák a mai taxis piacon, a taxisok szemszögéből: -tarifa -létszám (drosztok) ellenőrzés (hatékony és rendszeres) szankció (van?) persze, ha azt a 70-éves kollégát nézzük, aki a drosztot elhagyva be ment a mosdóba mert prosztata problémája miatt sűrűn kell látogassa azt a helyet és az "Árvai kommandó" lecsapott rá, mint retinens személyre és mindjárt jól meg is büntette! A cégek egyeduralma a piacon ezen belül a hatalmukkal való erőfölényt kihasználva minden lehetséges módon kihasználják a taxis kiszolgáltatottságát. Vizsgák ára, - papírok tömkelege, -ügyintézés bonyolultsága Az utóbbiak évente 1-szer jelentkeznek. Az első pontok azonban minden napos problémák, hozzátéve azt amit a cégekről írtam. (itt csak halkan jegyzem meg, hogy rengeteg olyan levelet, telefont kaptunk melyben folyton arra kérdeznek rá, mikor megyünk neki a cégeknek?) Jó kérdés! Mi is kellene hozzá? Mondjuk tömegbázis! Ha ez meg van, lehetne beszélni erről is. De valóban ez kell? Vegyük alapul az első 4-s (5-ös) csomagot! Ha azok mind megvalósulnának akkor a taxisok ( meg az utasok valamint az állam) problémája is megoldódna egy csapásra. Kifejtem: Létszám korlátozás: - Ha csak annyi taxi(s) lenne a piacon amennyit az el tud tartani akkor az áraknak nem kellene az egekbe emelkedni - Akkor beállhatnál bármelyik drosztra, mert mindenkinek lenne elég munkája és senki sem akarna elzavarni onnan - A cégek nem mondanák neked, (ha felemeled valamiért a hangodat), hogy el lehet tolni a biciklit mert kapok helyetted 10 másikat. Nem, mert nem lenne 10 másik. Csak abból tudnak gazdálkodni ami a piacon van. Fix Tarifa: - Fix tarifa szorosan kapcsolódik a létszámkorlátozás előnyeihez. - Ugyanis ha fix, akkor minden cégnél, minden mezítlábasnál ugyanaz az ár. - Az utas beülhet bátran hozzád az utcán mert nálad is annyiba kerül az út mint a másiknál. - Ha fix, akkor a cégek azon versenyeznének, hogyan tudjanak magukhoz csábítani téged (tehát nem kell szembe menni velük) és ez nem kiszolgáltatottá tenne téged hanem felértékelődne az engedélyed, a személyed Droszt: - Megfelelően kiépített droszt-hálózat esetén drosztról-drosztra tudnál dolgozni ezáltal a hatékonyságod növekedne hiszen az üres km-ed drasztikusan csökkenne. Mindezt úgy, hogy nem is emeltél tarifát. Csak gazdaságosabban tudsz dolgozni Ellenőrzés/Szankció: - Amennyiben jól működik, és a fenti elemek teljesítve vannak, úgy az ellenőrzés feladata lenne a retinenskedők kiszűrése és ezeknek a szankcionálása. - Ha ez jól működik és a piacról valóban azok esnek ki akik nem idevalóak, akkor az utasok bizalma is visszatér az utcára, bátran ül be hozzád. - Ha tudod, hogy hatékonyan és jól működik akkor vigyázol az engedélyedre mert ha vétesz, akár el is vesztheted. Persze, lehetne ezekről regényt írni (majd hiénakutya megteszi), de ez a néhány mondat már tartalmazza a lényeget. Ugyanakkor ezek azok a pontok melyek a TGFSZ részéről is vállalható és talán teljesíthető. Alacsony taglétszám mellett. Persze, ha magas lenne a létszám, könnyebben véghezvihető lenne, de ez egy másik kérdés. Ezenkívül nem vállalunk be olyan pontokat a programban amit nem tudnánk teljesíteni! Viszont ha a tagság, illetve azok is akik nem tagjaink, jeleznék nekünk a problémákat (és nem a hallo-n) talán azzal is foglalkozni tudnánk. De a kritikán kívül nem jöttek sem ötletek, sem megoldásra váró problémák. Így pedig elég nehéz megfelelni bárminek is. Összességében a fenti pontok benne vannak a megvalósítási tervezeteinkben, amit nevezhettek akár programnak is. Ezekről folynak a tárgyalások június óta. Nagyon szívesen beszélek nektek bővebben is ezekről, ha kíváncsiak vagytok rá, de ne itt tegyük meg. Vegyétek a fáradtságot és gyertek el szerdánként. Bár erre a hónapra én nem vagyok beosztva a lakó-kocsiparkolóba, de ha email-ben jelzitek nekem az igényt, akkor választok egy szabad szerdát és rászánom azt az időt! Kérdés, mennyire van erre igény illetve hányan vennék a fáradtságot arra, hogy érdeklődjön, hol is állnak a dolgok, amik a saját sorsát fogják befolyásolni függetlenül attól, hogy tag, vagy nem tag! Üdvözlettel: Farkas Zsolt

Apuka 2011.08.05. 04:07:01 / # 323108
Ebben van némi igazság de a másikkal mindenki jobban járna. A sávosnál nem csak azt látná az utas, hogy (pl) 1.000-ről indul az óra hanem azt is, hogy az bizony 2-km-en át nem is változik.
Rumcájsz 2011.08.01. 22:42:21 / # 323107
avatar
XD Ezt valóban szórakoztató elképzelni, most kezdek magamhoz térni, de az előbb percekig nem kaptam levegőt.
Vazul 2011.07.31. 02:55:49 / # 323106
avatar
Ez a módszer már gyerekkorom óta elterjedt, de én ennek csak a finomított változatait alkalmazom: -Buzi vagyok -Leszopnálak De amikor leszáll az El Al-lal a mókus, és elmegyünk a 4 évszakba, ahol kicsit drágább egy éjszaka, mint a Haller kempingben, majd közli a 21 euros fuvarra, hogy:Terribly sorry, but I have only twenty, és kiugrik rángatni a csomagtartót, (ami persze zárva) majd jön vissza, hogy my luggages are closed, akkor b@sznám a fejét a viacolorba, hogy az anyádat akarod lehúzni te köcsög, kaparásszál dellát gyorsan! Na ezekhez kell a büntető szerintem!
málna 2011.07.30. 18:23:37 / # 323105
avatar
:)))) Nem vagy normális. :)))
hiénakutya 2011.07.30. 13:17:23 / # 323104
Az ötszörös tarifa létezik, baba, csak be kell vállalni az árdrágítást, meg egy esetleges fogyasztóvédelmi bírságot. Azt én értem, hogy te szeretnéd legálisan átb@szni a külföldit, de rossz hírem van: ez a világ soha nem jön el. Ha minden áron büntetni akarod őket, akkor pedig javaslom az N-módszert. A módszer a kidolgozójáról, egy bizonyos N. vezetéknevű egykori falkatársról kapta a nevét. Lényege pedig, hogy a külföldit megtanítod magyarul a fontosabb kifejezésekre, amíg elértek A-ból B-ig. Elmondom, hogyan működik. Adott ugye a külföldi utas, aki nagyon szeretne megtanulni magyarul. Ez a "tanuljunk meg a bennszülöttek nyelvén pár szót" típusú, leereszkedő jópofizás alapvetően a fingszagú, hamburgerzabáló amerikaiakra jellemző, de már más nációktól is tapasztaltam. Kapod a kérdést: - How do you say: thank you? Ilyenkor szépen a következőt mondod, lassan, tagoltan, mert a magyar nagyon nehéz nyelv: - Kurva anyád. Mondhatsz mást is; megfelelnek a "baszd meg", valamint a "szopjál le" szóösszetételek is, vagy bármi más, ami kellően mocskosul trágár. Ezt többször elgyakoroltatod velük, egészen addig, amíg szépen, tisztán nem mondják. Sajnos azt már nem fogod látni, milyen hatása lesz, mikor a frissen szerzett nyelvtudására végtelenül büszke amerikai, jó hangosan és mosolyogva, magyarul köszöni meg a szobakulcsot valamelyik ötcsillagos szálloda recepciósának, de elképzelni is roppant szórakoztató. :-DDD
hiénakutya 2011.07.30. 12:52:37 / # 323103
Meg magyarigazolvány... :-D
hiénakutya 2011.07.30. 12:51:34 / # 323102
Na, még ez a Gizi nénis, SZTK-s duma! Ez annyira szar, baba, hogy feláll tőle a hátamon a szőr! Ez az ostoba taxisokból lett, ostoba cégvezetők, ostoba dumája, ostoba taxisoknak. Nagyjából két évtizede hallgatom. Azért nem lehet tarifát emelni, mert akkor a Gizi néni nem fog beülni, hogy hazamenjen az SZTK-ból. Csak korábban Mari néninek hívták. Baba, egyrészt számold már össze a kedvemért, hogy a fuvarjaid hány százalékát teszik ki az SZTK-ból hazamenő Gizi nénik! Ha ez az érték meghaladja az 5 százalékot, akkor vagy szar helyről dolgozol, vagy szar cégnél vagy. Bár ez a "szar cég" pleonazmus részemről. Másrészt tisztelem, becsülöm a mérhetetlen szociális érzékenységedet, de ez taxi, tudod. Ez egy olyan tevékenység, amelynek az a célja, hogy jövedelmet termeljen és nem pedig az, hogy olcsó közlekedési lehetőséget teremtsen a rászorulóknak. Persze ettől te még folytathatsz karitatív tevékenységet, csak nem biztos, hogy ehhez kell igazítani mindenki más tarifáját is. Felőlem egyébként akár mehetne ez a szociális taxi is, csak akkor az éves elszámoló gázszámlámon ne legyen 61 ezer az összeg, különösen azok után, hogy eddig már befizettem 289 ezret az ezt megelőző éves leolvasás óta. Nem tudom, hogy bemennék esetleg a Tigázhoz, hogy fúk, figyeljetek már, ez qrva sok, én a Gizi nénit mindig olcsón viszem haza az SZTK-ból, mennyit engedtek a feléből, mert én szociálisan érzékeny vagyok, és ezt azért elvárnám tőletek is... Szerinted? Egyébiránt lehet, hogy a keletizés és az éjszakázás az oka, de én nem szoktam találkozni az esztékás Gizi nénikkel. Én olyan Gizi nénikkel szoktam találkozni, akik éppen megérkeznek a kéthetes gyulai, vagy hévízi gyógyfürdőzésből. Nem szoktam nekik kedvezményt adni, ellenben pakolom a csomagjaikat, kinyitom nekik az ajtót, segítek ki- és beszállni, aztán olyan is van, hogy fölviszem a csomagot a harmadikra. Van például egy házaspár, akiket már többször vittem. Megérkeznek, a férj kisétál a drosztra, megkéri a taxist, hogy menjen be vele a csomagokért. Hiányzik az egyik karja. Beplattyogsz vele (csak az Árvai meg ne tudja, hogy elhagyod az autódat a droszton), segítesz kihordani a csomagokat, bepakolsz, majd hazaviszed őket egy XI kerületi címre, nagyjából 7 kilométer. Lesz az órában mondjuk 3 rongy. (Az enyémben. A tiédben csak 2.) Kipakolsz, majd fölhordod a pakkot a másodikra, mert lift nincs. És ekkor a kezedbe nyomnak 5 rongyot, hogy nagyon szépen köszönik szépen. Miért írtam ezt le neked? Mert bosszant az ostoba, szar demagógia, azért. A nyugger, aki az SZTK-ba jár, nem feltétlenül egyenlő a szegény, szociálisan rászorulttal. Könnyen lehet, hogy a te Gizi nénidnek több a nyugdíja, mint amennyit te egy hónapban tisztán megkeresel. Az SZTK-ba nem azért megy, mert szegény, hanem azért, mert az évek megették valamelyik szervét, esetleg többet is. Fáj, szúr, hasogat. Így aztán ne zárjuk ki annak a lehetőségét, hogy Gizi nénink öregségére nem olcsóságot remél a taxitól, hanem segítséget, odafigyelést, udvariasságot és egy kellemes beszélgetőpartnert arra a tíz percre, aki meghallgatja, hogy a lánya is így-meg úgy, de bezzeg a pénzt azt elvárja, de egyébként felé sem néz, pedig autója is van, stb... Könnyen lehet, hogy ha az autódban nem szegény, szerencsétlen öregasszonynak érzi magát, hanem egy teljes értékű embernek, egy olyan idős hölgynek, akivel szemben figyelmes, türelmes, megértő és udvarias vagy, akkor sokkal elégedetteb lesz, mint abban az esetben, ha szarér'-hugyér' hazaviszed, de a testének A-ból B-be való továbbításán túl nem kap semmit. Baba, ez egy szakma; nem téglát szállítunk, raklapon, hanem embereket. Aztán itt van az agglomerációs figura, aki Pöstre jár be kólázni, aztán elvárná, hogy gombokért vidd haza a fullos verdáddal. Ezt lehet, hogy Stohl buciról mintáztad, de ő pont nem taxival járt, mint tudjuk. Nem tudom, az általad megrajzolt kép mennyire valósághű, mert én ilyenekkel sem találkozom, de én valamiért abban a tudatban leledzem, hogy a fullextrás autót a fuvarszervező követeli meg tőled, nem pedig a bekólázott agglomerációs utas... De ez mindegy is. Nem tudjuk, hogy az ilyen figurák mit várnak el. Azt tudjuk, hogy a szotyik jelenleg gombokért hazadobják őket és, amikor a kedvenc kutadon 378 a benzin, akkor te is motyogsz, ha véletlen pályakúton kell tankolnod 402,90-ért. A bekólázást nem tiltja a törvény, de, ha nem bírod, nem vagy köteles elvinni, pláne Kistarcsaalsóra. Kedvezményben pedig azért részesíted, mert még kedvezményesen is többet rak a zsebedbe fél óra alatt, mint öt esztékás Gizi néni, akikre egyenként rámegy negyed órád, plusz az az idő, amennyit egy-egy esztékás fuvarra várnod kell. A saját, jól megfontolt érdeked, hogy amikor ez a madár legközelebb is beleveti magát az éjszakába, akkor evidenciaként kezelje, hogy taxival megy haza a buli után ahelyett, hogy megvárná az első HÉV-et. Jelenleg sajnos hatezer családot kell eltartson ez a piac és nem mondhatunk le pont azokról a fuvarokról, amelyek időarányosan a legjobban jövedelmeznek. Nem olyan bonyolult ez, baba.
hiénakutya 2011.07.30. 11:26:42 / # 323101
Lehet ezzel is kísérletezni, csak szerintem nem érdemes. A sávos Európa számos városában már működik és bevált.
Olsen 2011.07.30. 08:12:06 / # 323100
avatar
Na te se menjél se közgazdásznak, se marketingesnek. Tekergesd csak a kormányt, elvégre ez a munka elvileg erről szól.
Apuka 2011.07.30. 03:37:50 / # 323099
Én meg úgy gondolom, a taxi nem esernyő helyett van. ha pedig Gizi néni nem tud az SZTK-ból haza menni, akkor vegye igénybe a betegszállítókat. Ők 80-90 ft-ért szállítanak.
Vazul 2011.07.29. 23:55:29 / # 323098
avatar
Megy ez ránézésre :-)
Vazul 2011.07.29. 23:54:44 / # 323097
avatar
Kiegészítésként a 3. tarifához: Amikor idelátogat a kedves várva várt külhoni turista, és nem tud a nyelvünkön köszönni - ami minimum egy idegen országba érkezéskor - akkor lehetne egy 4-es tarifa, ami 5*-öse a hármasnak, és előre közöljük a kedvessel a miértjét!!!
tomajer 2011.07.29. 23:52:30 / # 323096
Nyugdíjasbérlet kell majd, vagy szegénységi bizonyítvány? :-)))
Vazul 2011.07.29. 23:46:26 / # 323095
avatar
Javaslatom inkább 3 tarifaelem: (mert ahol már két magyar van, ott három vélemény!) 1.: szociális (rászorulóknak) 2.: magyar (mezei embereknek) 3.: külföldi (bírják)
Vazul 2011.07.29. 23:34:24 / # 323094
avatar
Baba, én azt gondoltam, hogy nem kell Gizi nénit megszívatni a sávos tarifával azért, mert nem tud felszállni a ZIU9-esre, mert másképpen rokonok hijján nem jut el az SZTK-ba, de ne adjunk már kedvezményt azoknak, kiknek büdös e város, és kiköltöztek Kistarcsaalsóra, és egy jól bekólázott éjszaka után gombokért akar hazamenni fullextrás autóval!
Rumcájsz 2011.07.29. 23:02:01 / # 323093
avatar
Nem támadom a sávost, mert nem rossz az (naná, majd hagyom magam lehülyézni:), csak bonyolult. Nagyjából ugyanazt a hatást el lehet érni egy megfelelő alapdíjjal (800-1000Ft), alacsony viteldíjjal (~200Ft) és magas várakozási díjjal (70-80Ft).
törölt felh. 2011.07.29. 16:13:56 / # 323092
avatar
KIRÁLY Remélem így már érthető! :-) ÉN IS LIKE!!
nyuszicsiga 2011.07.29. 09:29:12 / # 323091
avatar
Olvastam a Taxisok Világa újságban levélváltás rovatot. Megnyugodtam P. András írása után,hogy nekünk tulajdonképpen milyen jó! :))) :)))

Oldalszám: 321