Hozzászólások száma: 6418
Ugrás a hírhez Oldalszám: 321
Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
nazoli 2011.11.29. 03:52:27 / # 324653
avatar
Pali! Az a tény, hogy egy szerződést aláírtak a felek (magukra nézve kötelezően blablabla), attól az még nem biztos, hogy törvényes. Az utolsó mondatot nem értem. Igazán nem akarom a szőrszálat hasogatni, de szerintem olyan, hogy polgárjogi szerződés nem létezik. A polgárjog kifejezést a polgárjogi mozgalmak esetében szokás használni. Azok viszont bizonyos embercsoportok emberi jogaival kapcsolatos, azok egyenjogúságára, emberi jogainak elismerésére irányuló küzdelmek. Ezért ha létezik is ilyen, az az állam, és az ő polgárainak viszonyát szabályozza. A polgárok közötti jogviszonyokat Magyarországon a polgári jog, a polgári törvénykönyv szabályozza. Ha azt akartad mondani ezzel a mondattal, hogy a polgári jogi szerződésekre vonatkozó feltételeknek megfelel, azt kell mondanom, hogy formailag igen. De messze nem biztos, tartalmilag is megállja a helyét. Hiába írják alá a felek teljes egyetértésben, és formailag egy tökéletes polgári jogi szerződés születik, a bíróság simán semmissé nyilvánítja a felek közötti legteljesebb egyetértés ellenére is. Ha valaki megtámadja. És ez a probléma, hogy nem támadják meg. Például az óvadék (kaució) kérdése. A Ptk. szerint a kauciót elkülönített számlán kell kezelni, és nem szabad felhasználni likviditási problémák megoldására. Mégis megteszik a jogtudós fuvarszervezők. Arról nem is beszélve, hogy embereknek több százezer forintját használják, és kamatot nem fizetnek utána. Mondjuk nem is kötelező, de ez abszolút gátlástalan és erkölcstelen magatartás. Az én pénzem van nála, és mondjuk kamatozó számlán tartja. És benyeli a kamatot. Vagy például a késedelmi kamat címén felszámolt napi 1000-2000-3000 Ft-ok. Ennek is megvan a maga Ptk. által szabályozott lehetősége, de korántsem 1000 Ft-os nagyságrendben. Erre például a (még ha pótdíjként aposztrofálják is) a késedelmi kamat szabályai vonatkoznak, és az nem lehet több, mint a jegybanki alapkamat bizonyos százaléka. Legyen mondjuk a duplája. Legyen mondjuk 20%. Évi 20%. Nem napi. No most a mondjuk 70.000 Ft. évi 20%-a egy napra lebontva az 39 forint 23 fillér. Ehhez képest a napi 1000, az minimum 25-szörös. És ugye ezt is megteszik. Mert senki sem perel miatta. Vagy a büntetések fajtája, mértéke. A taxisok nem támadják meg ezeket. Vagy az az egyszerű tény, hogy a tarifákat a fuvarszervezők állapítják meg gazdasági erőfölényük teljes tudatában, és az azzal visszaélve. És kényszerítik a taxisokat az ezzel való fuvarozásra abban a bizonyosságban, hogy ezek a szerencsétlenek úgysem tudnak más tenni, mint ezekkel a szar tarifákkal fuvarozni. Ezt meg a gazdasági versenyjog szabályozza. Elvileg. De nagyon szépen le van írva benne. És ezt sem támadják meg a taxisok. Nem azért, mert nem lenne igazuk. Azon egyszerű oknál fogva nem támadják meg, mert sem idejük, sem pénzük nincs rá. És ezt használjátok ki ti fuvarszervezők. Még olyan is akad közöttetek, aki például a tarifa ügyben pofátlanul, jogszabályokra hivatkozva cikkeket ír a Taxisok Világába, de az előzőekben említett dolgokról mélyen kussol, viszont egy az egyben alkalmazza azokat. Kauciót, büntetést, túlzott késedelmi kamatot. (Nem is értem a Berkó Karcsit, miért közöl le ilyen szemeteket!) Pali! Ezer sebből vérzik ez az egész dolog. Neked, mint egykori harcos érdekvédőnek ezt pontosan tudnod kellene. Ha álmodból fölébresztenek, akkor is. Még a százalékokat is. Csak hát te a másik oldalon állsz. Mint az összes cégtulaj. Az egészben aztán még az is szomorú, hogy végre lenne egy szervezet, a TGFSZ, amely akár bíróság előtt is képviselhetné, képviselné a taxisokat. Erre mi történik? Nem támogatják a taxisok a saját érdekükben fellépő szakszervezetet a belépésükkel, és a tagdíjukkal. Pedig egy bírósági per sokba kerül. Nem is annyira a bírósági díjak, hanem az ügyvédi költségek. Mert hiába tudom én, hogy igazam van, igazunk van, nem fogom kifizetni az ügyvéd százezres nagyságrendű díját a saját zsebemből. Szájkaratézok a 6x6 etikai bizottságával, tulajdonosával, meg a Fővárossal, de nem fizetek. Majd ha felébrednek az emberek, és befizetik a szaros havi 500 forintjaikat, hogy az érdekükben fellépő szakszervezetisek megfelelőképpen tudják képviselni őket, na akkor fog végképp lejárni az időtök. De sajnos csak akkor.
bebe 2011.11.28. 19:16:07 / # 324652
avatar
Szia Pali!Nem kötekedés, csak puszta kíváncsiság: Az adatvédelmi törvénynek ezek a szerződések megfelelnek?
focilabda 2011.11.28. 19:12:08 / # 324651
Akkor ezt a köznyelv hogy nevezi? Mi a neve annak ami minden polgárjogi szerzödésnek megfelel?
oregrokker 2011.11.28. 17:13:00 / # 324650
avatar
Ez így helyes.Mármint az,hogy ki estél a pixisböl.Ki zsigerelted az embereket,Decemberben dupla tagdíjat szedtél,hogy eltudjatok menni búvárkodni a gyerekeiddel akik hál istennek meghálálták neked.Mi Taxisok meg nem tudtunk ajándékot venni a gyerekeinknek. Ne,hogy azt híd,hogy mi ezt elfelejtettük neked.
góré001 2011.11.28. 15:47:20 / # 324649
avatar
Szia Gábor ! Sajnos én már csak akkor írogatok ide ha butaságokat olvasok kész tényként! Magamról beszélek és ezt a Marci nagyon jól tudja, 26 éve van szerződésem a taxisokkal! belépéskor minden okmányát lefénymásolom kitöltöm az adatlapját majd a szerződését aminek az utolsó mondata " Tudomásul veszem a RÁDIOTAXI belső szabályzatát forgalmazási rendjét és aláírásommal elfogadom azt! Ez minden POLGÁRJOGI szerződésnek megfelel!!
666666 2011.11.28. 14:16:40 / # 324647
Телефон владельцы «Пошел вон!

warrior 2011.11.28. 14:09:25 / # 324646
Ez nagyon jó és nagyon igaz! Telszámtulajok a pénz és a taxis közé furakodnak. Egy kis matek és a végén kiderül,hogy ezzel csakis a taxis járhat rosszul.Tudjuk mi ezt legalább huszonéve. Akkor még nem volt zsebdroszt./mobil/. Most mi a franc szükség van ezekre a herékre? Semmi.Ébredezünk és elzavarjuk őket az utasok és a taxisok között létrejött üzleti kapcsolatból.
nazoli 2011.11.28. 07:02:16 / # 324645
avatar
Szia Pali! Azért kíváncsi lennék a te verziódra.
törölt felh. 2011.11.27. 18:26:08 / # 324644
avatar
Nem vagyok járatos a Matolcsy munkásságában ezért nem értem a párhuzamot.
Lali 2011.11.27. 18:09:29 / # 324643
avatar
Te elég nekünk egy "Matolcsy".
málna 2011.11.27. 12:48:31 / # 324642
avatar
Tényleg ne csináld Marci..A végén még mi leszünk a hibásak, amiért megváltozott a véleményed.:)))
törölt felh. 2011.11.27. 11:00:19 / # 324641
avatar
Mi nincs így?
góré001 2011.11.27. 10:37:30 / # 324640
avatar
Drága Marcikám megint butaságokat beszélsz Te egy értelmes ember vagy ezt ne tedd!Évekig csináltad tudod hogy ez nem íg van!!
törölt felh. 2011.11.27. 08:32:28 / # 324639
avatar
Szegény fuvarszervezö ugye azt mégse mondhatja nyilvános fórumokon meg a kedves megrendelöjének (mert ugye az az ö megrendelöje :D ) hogy gyakorlatilag nem áll a taxissal megnevezhetö jogviszonyban. Ezért találták ki ezt a fö-al vállalkozosdit. Azt valamiért nem áll a szájukra, hogy csak a pénz miatt beékelödtek a taxis és az utas pénze közé.
nazoli 2011.11.26. 17:20:35 / # 324638
avatar
Szerintem minketten tévedésben vagytok. Az ingatlanközvetítő sem építési fővállakozó. Meg nem is munkaadja sem az eladónak, sem a vevőnek. Nem is értem ezt fővállalkozó-alvállalkozó dolgot esetünkben.
törölt felh. 2011.11.26. 16:07:50 / # 324637
avatar
Akkor mostmár jogeröre emelledett a téma az alkalmazásokról, fönökösködésröl és arról, hogy milyen utat jár be a pénz a taxis szakmában?

törölt felh. 2011.11.24. 20:52:15 / # 324636
avatar
Ha másért nem? :)
bebe 2011.11.24. 20:34:16 / # 324635
avatar
Akkor ezért kellett a táblagép, bármikor, bárhol kommunikálj a Palival!:-))))))))))))))....
nyuszicsiga 2011.11.24. 20:31:29 / # 324634
avatar
Innen lehet rendelni! http://www.intax.de/taximanufactur/index.html
nyuszicsiga 2011.11.24. 20:24:02 / # 324633
avatar
Akkor a Dacia Logan Kombi! :-)
Oldalszám: 321