Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
gipszjakab | 2011.03.21. 07:26:22 / # 264225 |
|
Köszi!
Tényleg vak vagyok. De mi lesz a visszatartó erő, milyen retorzióra számíthatnak a megrendelők ha mégse veszik igénybe a szolgáltatást?
Előzmény: #264203 Bősz Péter 2011.03.20. 22:02:34 |
dz | 2011.03.21. 07:22:56 / # 264224 |
|
Azok a kérdések, amelyeket írásodban feszegetsz - ki kit képvisel, milyen felhatalmazás alapján, stb.) - igen érdekesek. Erre egyszerű válaszom van, aki nem hajlandó egyetlen érdekképviseleti szervezethez sem kapcsolódni (kamara, érdekképviselet, szakszervezet, kiteszi magát annak, hogy az őt érintő kérdésekben az ő bevonása nélkül születnek döntések.
Azt vissza kell utasítanom, hogy a készülő rendelettervezetről nem tájékoztattunk senkit! 2009. novemberében Szegeden az MKIK szervezésében konferencia volt a témában, 2010. novemberében újra. Ekkor a sajtót is tele kürtöltük ezzel az anyaggal. 2009-ben a Taxisok Világában (amely a fuvarszervező irodák döntő többségében hozzáférhető a kollégák számára) számos cikk jelent meg a témában és a javaslataink is szerepeltek. Még ennél is korábban fórumot tartottunk a taxis kollégáknak a TFTSZ akkori elnökével Tamás Miklóssal, arról mit nem tesz meg a Főváros a javaslataink ellenére a taxis szakma rendbe tétele érdekében. (a TGFSZ mostani alapítói közül is voltak ott néhányan...)
Mit kellett volna még tenni az egyébként érdektelen taxisok bevonására? Mindenkit felhívni egyenként és megkérdezni a véleményét? (valaki pont ezért szólta le BP-t)
Előzmény: #264219 nazoli 2011.03.21. 01:16:27 |
dz | 2011.03.21. 06:57:14 / # 264223 |
|
A szakamaiság továbbra is hiányzik a beírásokból, maradt a másik mocskolása, rugdosása! Nekem valamiért úgy tűnik, hogy azokat az anyagokat, amelyeket Tomajer ide másolt egyikőtök sem olvasta el, vagy ha el is olvasta nem elég figyelmesen. Miből gondolom, anélkül, hogy bárkit lenéznék közületek:
- a rendelet tervezetet nem az érdekképviseletek kezdeményezték, nem is érdekképviselőként vettem részt jómagam az előkészítésben, csupán mint a taxi területén dolgozó személy,
- a táblázat, amelyet összeállítottam, jól mutatja, hogy a javaslat, amelyet 2009-ben az érdekképviseletek tettek, tartalmazza a létszámkorlátozást, a fix tarifát, a drosztok rendjének szabályozását, és a szigorú ellenőrzés kérdését,
- a kormányrendelet tervezet ezeknek a problémáknak a megoldására nem alkalmas, nem is lehet, miután feladata a korábbi , még a '80-as években készült minisztertanácsi rendelet aktualizálása, amelyben ezek a kérdések nem szerepelnek, nem szerepelhetnek,
- ebben a tervezetben, amelynek előszavát én is most láttam először és azt az előterjesztő készítette (vezetői összefoglaló)a pályára kerülés - és ott maradás - feltételei vannak leírva. Kétségtelenül új motívum, hogy a pályán lévőknek is vizsgázni kell öt évente annak érdekébe, hogy az engedélyüket megtarthassák. Ez egyébként az EU-ban - így Magyarországon is - a közúti áru és személyfuvarozókra érvényes, tehát létezik ilyen más szakmában is. Igaz, hogy az EU-ban taxisokra általános érvényűen nem, ezért mi sem támogattuk az előkészítő munka során ebben a formában, csak úgy, hogy tanfolyam legyen vizsga kötelezettség nélkül,
- hogy miért kell a szigorúbb vizsga a pályára lépőnek, azért, hogy ha már a döntéshozók a létszám korlátozást a mai napig nem támogatják az AB határozatára hivatkozva, (benne van a vezetői összefoglalóban) legyen egy természetes gát a beáramlásban,
- a rendelettervezeten túlmenően egyébként több mint két éve bombázzuk a Fővárost, hogy a saját területén a taxiállomás férőhelyekre hivatkozva vezessen be létszám korlátozást és ezt követően határozzon meg fix tarifát, nem nagyon akarták eddig felvállalni, csak az időhúzás ment másfél évig. Az új csapatnak meg - úgy tűnik - nem ez az első feladat, amit meg kell oldania. Egyébként meg várják az új kormányrendletet, hogy ahhoz igazíthassák a fővárosi szabályozást,
- az érdekképviseleti munkáról meg csak annyit, hogy mindenki tisztában van azzal, hogy ez nem hálás szerep, mert olyat kitalálni, ami mindenkinek jó egy olyan piacon, ahol most senkinek nem jó, lehetetlen. Tehát garantált az ellenség gyűjtés, de és ezt régóta vallom, ha nem történik semmi drasztikus változás, ami kétségtelenül áldozatokkal fog járni, lassan mindenki "éhenhal" a szakmában.
|
Csumi | 2011.03.21. 05:43:43 / # 264222 |
|
...és még egy, tényleg az utolsó gondolat:
A létszám kérdést egy egyszerű mondattal meg tudta volna oldani a T. fuvarközvetítői kör. Sőt! Egy tök egyszerű szóval: LÉTSZÁMSTOP!
Ha egy X létszámnál minden cég azt mondta volna, hogy : -Ennyi taxist tudok eltartani a cím állományommal, többet nem veszek fel, amíg valaki ki nem lép.
És erről megállapodtok, és BE IS TARTJÁTOK! Na látod? Ez a TAXIS érdekét képviselte volna! Jaaa?? Hogy ez fájt volna néhány zsebnek? Ez igaz! De nem is tartanánk itt....
(Bár tudom Mi nem emberek vagyunk,néhány "nagyember" szemében csak TAGDÍJAK. ...és megint mennyivel egyszerűbb a taxis farkával verni a csalánt! Néha elővehetnétek már a sajátotokat is!)
Kinek nem inge, ne vegye magára!
|
Csumi | 2011.03.21. 05:30:04 / # 264221 |
|
T.dz!
Akkor megkérnélek, hogy Nekem egyszerű, mezei, hülye taxisnak, magyarázd már meg légyszíves, hogy miért jó Nekem,ha:
járhatok X összegért tanfolyamra,
életem végéig fizethetem a banknak a lízinges autómat, (mert tételezzük fel, hogy veszek hitelre,- már ha ad a bank- egy vadonatúj 4 milliós autót,( ez ugye nem egy luxus kategóriájú autó ára) amit megtartok 10 éves koráig,eddigre pont ki is fizetem, majd miután "túlkoros" lett a jármű, 10 évesen fillérekért megválok tőle, és kezdem elölről, addig, míg bele nem döglök...) Tényleg ez az érdekem?
A vadi új autómat is vihetem évente + pénzért megbontásos vizsgára... Szerinted ezt szeretném? Ez az érdekem?
Hogy évente kilincseljek megint Isten tudja mennyi pénzért "O" papírokért? Az marha jó lesz Nekem? Ez az érdekem?
.....és itt a tervezet összes pontjára rákérdezhetnék!
Látom Én, hogy ezzel megint lesz egy réteg, aki valóban nagyon jól jár, ha ez törvény lesz, Valakik megint marha nagyot kaszálhatnak, de a taxisok CSAK szívni fognak! És ezt még köszönjék is meg?
Azt hiszed valóban ennyire ostobák vagyunk, hogy nem látjuk, hogy milyen érdekeket képvisel ez a "tervezet"? Mert a miénket nem! Ez kristály tiszta!
Ettől nem leszünk kevesebben,
(mert aki ezért vagy azért kihullik, nem tudja a feltételeket teljesíteni, majd jól elmegy rabszolgának. /vagy talán ez lenne a "nyíltan-rejtett" cél/ Valaki ebből megint nagyot kaszál...)
Ettől nem lesz megoldott a tarifa kérdés
(az egymás alá igérgetős versenyt csak a FIX tarifa oldhatná meg)
Ettől nem leszünk okosabbak
( Melyik szakmából /tudom, ez nem szakma/ kell "X" évente vizsgázni?)
De nem is folytatom. Tudod te, hogy miről beszélek! Csak legalább ne várnátok, hogy tátott szájjal hagyjuk, hogy ezt is lenyomjátok a torkunkon. Jaaa..Természetesen a Mi érdekünkben! Mert ettől a "szakma" a helyére kerül! Mert ettől a taxis kicsit is könnyebben, jobban fog élni.
Na meg a szlogen: Hogy 20 éve nem történt semmi szabályozás ebben a "szakmában", ami előrébb vitte volna. Hát szabályozás azért volt néhány,hogy mást ne említsek, sárga rendszám, nyugtaadós taxaméter, stb, de valóban: Ezek egy centivel sem vitték előbbre az "ügyet".
Lett azonban egy pár érdekképviselőnk, akik érdekes módon mind a fuvarszervezői oldalról kerültek ki.
Minket képviselnek SAJÁT magukkal SZEMBEN! :-) A Mi nevünkben képviselik a SAJÁT ÉRDEKÜKET. ...és még meg is magyarázzátok, hogy jó a hóembernek a napon.. Mert majd így nem fog fázni.
Szóval melyik pontja is képviseli a TAXIS érdekeit ennek az izének???
Ha meg tudsz győzni, esküszöm hagyom magam!
|
szálka | 2011.03.21. 04:06:23 / # 264220 |
|
Te ne prédikálj itt fikázásról, és sárba döngölésről, amikor az egész írásod valamiféle felsőbbrendűségről árulkodik. Jóformán minden soroddal lenézed azt akinek válaszoltál, és vele együtt a taxisok többségét. Egyedüli kivételt talán csak a haveri köröd jelent, azzal küldözgetitek egymásnak a jelképes feltartott hüvelykujjat.
Számon kéred másokon -rajtunk- hogy semmit nem teszünk a "taxisok jogos elégedetlensége" orvoslására....miért?? A két legégetőbb probléma, ami sürgősen megoldást kívánna az a fix tarifa, és a létszám. E tekintetben Ti mit tettetek???
Megkaphatod tőlem is a hüvelykujjat, csak az lefelé mutat!
Előzmény: #264212 dz 2011.03.20. 23:15:37 |
Tomcab | 2011.03.21. 03:17:50 / # 264209 |
|
Nem Tudom,hogy ezeket az "érdekkepviselőket" melyikünk bízta meg,hogy ilyen öngyilkos törvényjavaslatokat terjesszenek elő???Ezek a törvények ha megszavazzák akkor kb. 5500 taxist dönt a nyomorba csak Budapesten a maradék meg vígan fog taxizgatni mert most is csak hobbyból csinálja mert örökölt egy csomó pénzt így hát kp-ra merga a kárpát utcából, nem sorolom tovább úgy is tudjátok mire gondolok.Akik viszont kőkeményen ebből élnek és nincs gazdag apuka meg önzetlen nagynéni azok elkeseredetségükbe vagy utcára vonulnak,vagy ami rosszabb (Többen készülnek erre)Taxiórakezelési tanfolyamot fognak tartani a megfelelő helyen.Onnantól kezdve senki sem fog taxizni még a burokban született maradék hobbytaxis sem.Vagy igen???
|
nazoli | 2011.03.21. 01:16:27 / # 264219 |
|
Nem hinném, hogy ez a monitorcsapkodós eredmény lett volna a célja. Mindössze arra próbált utalni, hogy ebben a siralmas eredménnyel kecsegtető tervezetnek a kidolgozásában vett részt BP, és neki (is) tulajdonítja ezt a tervezetet.
Nem került volna sor erre a megjegyzésre, ha mondjuk eleve tisztázottak lettek volna a feltételek, a részt vevő személyek, és, mondjuk, a hatáskörök. Magyarul. Ki vesz részt ezekben az egyeztetésekben, milyen megbízás alapján, és mikre van jogosítványa. Ha ezek világosan meg lettek volna fogalmazva, akkor most nem lennének ezek az utózöngék. Vagy legalábbis nem lennének jogosak.
Az előző bekezdésben leírtakkal szemben, viszont senki nem tudott semmit. A részt vevő személyek legitimitása erősen megkérdőjelezhető, és a taxisoknak fogalmuk sem volt arról, hogy milyen javaslatokkal, és miért áll elő az a bizonyos szakértői csoport. Alapjában véve ez a gond.
Nem akarom bemásolni, amit írtál. Aki akarja, elolvassa párhuzamosan a hozzáfűzött megjegyzéseimmel.
Te, ti, mint valakik által felkent érdekképviselő(k), nem tehetitek meg azt, hogy nem tájékoztatjátok az általatok képviselteket (továbbiakban taxisok) a dolgok mindenkori állásáról. Egyszerűbben fogalmazva: nem engedhetitek meg magatoknak azt, hogy valamiféle sértődésből adódóan nem szólaltok meg a saját neveteken ezen a fórumon, vagy valamilyen egyéb, rendszeres kapcsolatot nem tartotok a taxisokkal. Nem lehet elegánsan kivonulni a lap olvasása, illetve a válaszadások elől sem. Ha valaki kérdez, válaszolni kell rá. Én megtehetem, hogy nem válaszolok valakinek, mert én nem vagyok érdekképviselő. De ti nem tehetitek ezt meg. Az egész meg igazán attól szép, hogy a fikázásban te is ugyanúgy benne vagy. Csak nem a saját neveden. Ettől függetlenül néhányan tudjuk, hogy kit takarnak a fedőneveid. Én csak háromról tudok. Meg kell mondjam, szánalmasnak tartom, amikor óriási elszántsággal véded magad különböző nick neveken a téged, név szerint ért támadások során. De hát ez úgy látszik belefér.
Nem tudom, milyen reakciókat vártál a kollégáktól, amire azt mondanád, hogy értelmes? Szerintem minden értelmes ember üvölteni kezd, amikor a torkára teszik a kést, akármilyen szent cél érdekében is történik ez! Márpedig itt most ez történik. Ennél értelmesebb reakciókat el sem tudok képzelni! Különösen nem, az előzmények után. Mik az előzmények? Nem álltok szóba a taxisokkal. Metál, Bősz, Dudás , Sipeki, Antal, a saját nevén nem igazán szerepel a fórumon. Nem mondjátok el, hogy hogyan is gondoljátok a mi érdekeink képviseletét. Nem tudjuk, hogy mik a álláspontjaitok egyes kérdésekben. És akkor értelmes reakciók hiányáról beszélsz. Lehet, hogy a te álláspontod az értelmes, de arról tudnunk kéne, és meg is kellene győznöd minket annak értelméről. Mert az is lehet, hogy neked van igazad. Csak ezt mi nem tudjuk. Nem tudjuk elég mélyen átgondolni, és azonosulni a gondolataiddal. Mert nem mondod el, nem vitatod meg velünk.
Ezért aztán nem kellene – hogy is mondjam – ilyen felülről kezelned a Lalit. Van ő olyan értelmes, hogy megérti az elfogadható magyarázatokat.
Ha mégsem, az a te peched. De hát az érdekvédő munkának megvannak ezek a veszélyei!
Ui. Most látom csak, hogy a BP, Olsent hívja privát csevelyre. Hát erről beszélek! Miért nem lehet nyilvánosan válaszolni, egy nyilvánosan feltett kérdésre?
Előzmény: #264212 dz 2011.03.20. 23:15:37 |
Lali | 2011.03.21. 00:54:01 / # 264218 |
|
T. Bősz Péter
Tényleg úgy gondolom neked és társaidnak… elnézést kellene kérni a TAXISOK-tól nem a bizonyítványt magyarázni. Ez nem érdekvédelem. Ez a tervezet egyetlen pontjába se vállalható. Létszám korlát és fix tarifa ez az egyetlen kiút. Ti ebbe nem a taxisok érdekeit véditek, hanem csak a szűk és rövidlátó érdekeiteket próbáljátok körülbástyázni.
Előzmény: #264214 Bősz Péter 2011.03.20. 23:38:54 |
Lali | 2011.03.21. 00:42:05 / # 264204 |
|
T. dz
Azért azt nem mondod, hogy ez az érdekképviselet? És ez másfél év munkája? Tényleg te aláírtad, és eljössz belépni a tgfsz-be? A tények téged cáfolnak. Az értelmes cselekedet összefogni.
|
Bősz Péter | 2011.03.21. 00:23:56 / # 264217 |
|
Még fent vagyok.
Csörgess meg!
Előzmény: #264216 Olsen 2011.03.21. 00:04:11 |
Olsen | 2011.03.21. 00:04:11 / # 264216 |
|
Péter!
Mondd meg őszintén, te tényleg úgy érzed, hogy ez a rendelet tervezet jó? Tényleg úgy érzed, hogy ez megfogja oldani a taxisok problémáit?
Előzmény: #264214 Bősz Péter 2011.03.20. 23:38:54 |
Olsen | 2011.03.21. 00:00:38 / # 264215 |
|
Te nem is fogsz értelmes megnyilvánulást látni, mert számodra csak ez a fos tervezet az értelmes, meg a nyakkendős taxis, meg a havi egymillás központ a tehénszarszagban Rákospalotán!
Zoli!
Fogd már fel ezektől az okosságoktól nem lesz több utas! Az öt évenkénti tanfolyamoktól, meg az általatok "valós fuvarszervező irodának" titulált gittegyletektől sem! Ezt mind-mind leszarják! A 150Ft-os ragacs a kocsi oldalán az érdekli őket, tudod!
De, hogyne tudnátok, hiszen ez a problémátok, ezért kezdtétek el ezt a remekbe szabott tervezet okosságot erőltetni 1,5 éve. Nehogy már jöjjön a semmiből ez az Oláh gyerek, aztán a jól megszokott receptet kicsit drasztikusabban alkalmazva kiénekelje itt a sajtot a szátokból?! Az a baj, hogy egy kissé túllőttetek a célon ezzel a remekbe szabott tákolmánnyal!
Ráadásul öngólt is rúgtatok vele. Oláh Attila vállalkozása olyan szinten erősödött meg az elmúlt másfél évben, hogy röhögve fogja kifizetni a diszpécserszolgálatokra szintén általatok kitalált külön sarcot!
Előbb kellett volna kapcsolni, és inkább az árverseny megszüntetését erőltetni, például.
Azt már nem kajolják ám a taxisok, hogy adjanak egy "kicsit" még aztán majd Isten bizony úgy csináljuk, hogy az majd jó lesz nekik.
Ez a hajó elúszott Zoli, mentek a süllyesztőbe, de az, hogy minket is magatokkal rántotok nem fog népszerűvé tenni egyikőtöket sem!
Ezekre gondolj mikor önérzetről beszélsz!
Előzmény: #264212 dz 2011.03.20. 23:15:37 |
Bősz Péter | 2011.03.20. 23:38:54 / # 264214 |
|
Szia DZ!
Biztos nem is kiváncsi rá hogy mi történt, mert nem csörrent meg a telefonom.
üdv
BP
Előzmény: #264212 dz 2011.03.20. 23:15:37 |
Bősz Péter | 2011.03.20. 23:33:16 / # 264213 |
|
:-)
Előzmény: #264212 dz 2011.03.20. 23:15:37 |
dz | 2011.03.20. 23:15:37 / # 264212 |
|
Szevasz Lali!
Igazán kemény csávó vagy jól beszóltál ennek a Bősznek!
Igaz, hogy szerintem fogalmad sincs arról, hogy kicsoda, mi csinál, és mit tett az elmúlt években a taxisokért, de Te legalább ezzel a beszólásoddal elérted, hogy a haverjaid elégedetten csapkodják a combjukat a monitor előtt ülve.
Én ne vágynék ilyen sikerre, csak arra, hogy a sok okos "topic-szájhős" közül írja már le valaki a frankót! Mit tenne annak érdekében, hogy a taxisok jogos elégedetlenségére gyógyírt találjanak a döntéshozó politikusok.
Mi a megoldás arra, hogy mind a 6000 budapesti taxis jól menő vállalkozóvá váljon? Vagy talán nem kell mind a 6000?
Évekkel ez előtt Csogu az unszolásomra nyitott egy topicot "Ilyenek vagyunk..." címen, azzal a céllal, hogy ott valóban értelmes, személyeskedéstől mentes szakmai vita legyen. A topic érdektelenségbe fulladt, mert itt ez a párbeszéd fajta nem divat. Itt a másik fikázása, sárba döngölése, az örök sírás, és a mindenki más hibás csak mi nem a sláger. Ezért is hagytam fel azzal évekkel ez előtt, először csak azzal, hogy írjak, később már azzal is hogy olvassam ezt a lapot.
Most is csak azért vettem a kezembe a klaviatúrát, mert bántja az igazságérzetemet, hogy olyanokról és olyasmikről mondanak itt egyesek sommás ítéleteket, amiről fogalmuk sincs. Én a magam részéről adnék még egy esélyt arra magunknak, hogy az értelmes gondolatok kerüljenek előtérbe, és, hogy mindenkinek legyen lehetősége megismerni az elmúlt évek alatt végzett érdekképviseleti munkát.
Igaz sok esélyt nem látok erre, miután az elmúlt két napon - mióta Tomajer feltette a szakmai anyagokat - értelmes menyilvánulást a támában nem látta, de hátha... Én állok elébe!
Előzmény: #264205 Lali 2011.03.20. 22:13:38 |
Bősz Péter | 2011.03.20. 23:10:25 / # 264208 |
|
Szívesen elmesélem az elmúlt másfél évet.
Csörgess meg. 70 38 39 003
Visszahívlak.
Előzmény: #264207 Lali 2011.03.20. 22:59:48 |
Lali | 2011.03.20. 22:59:48 / # 264207 |
|
Legalább álszent ne legyél. Kérlek ismerd el, hogy vastagon benne vagy.
Előzmény: #264206 Bősz Péter 2011.03.20. 22:54:46 |
Bősz Péter | 2011.03.20. 22:54:46 / # 264206 |
|
Tisztelt Lali!
Hol láttad az aláírásomat?
Oszd meg velem is a titkodat.
Köszi
Üdv
BP
Előzmény: #264205 Lali 2011.03.20. 22:13:38 |
Lali | 2011.03.20. 22:13:38 / # 264205 |
|
Tisztelt Bősz Péter szerintem neked elnézést kellene kérned, a TAXISOKTÓL, mert nevedet adtad a kivégzésükhöz.
Előzmény: #264203 Bősz Péter 2011.03.20. 22:02:34 |