Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Olsen | 2011.03.21. 19:45:42 / # 264247 |
|
Csak most kerültem gép elé, de annyit tudok erre mondani, hogy ha arra vagy kíváncsi ki vagyok nagyon szívesen felhívlak. De a véleményedet itt szeretném olvasni!
Előzmény: #264217 Bősz Péter 2011.03.21. 00:23:56 |
hiénakutya | 2011.03.21. 18:30:15 / # 264246 |
Jó, bár nem vagyok illetékes,
MINDENKI MENJEN ALÁÍRNI!
A TGFSZ delegációja szeretne úgy a minisztériumi tárgyalásokra menni, hogy ezres nagyságrendű tiltakozó aláírást tudjanak felmutatni. A tárgyalás időpontja 24., csütörtök. Nincs több idő. Nincs mire várni. Aki eddig nem írta alá, most már ne tököljön tovább!
|
|
Csumi | 2011.03.21. 18:28:26 / # 264245 |
|
Tomi! 21.-e van....
Előzmény: #264242 tomajer 2011.03.21. 18:11:56 |
Csumi | 2011.03.21. 18:27:34 / # 264244 |
|
Igazad van. Az időpont az FONTOS!! Mert minek egy lista, ha idő elcsúszás miatt már nem fogadják el!
Előzmény: #264243 alelölülő 2011.03.21. 18:16:04 |
alelölülő | 2011.03.21. 18:16:04 / # 264243 |
Pont ezért kell leírni.
Vidékieknek talán már postázniuk is kellett volna, de ha nem tudják?
Előzmény: #264242 tomajer 2011.03.21. 18:11:56 |
|
tomajer | 2011.03.21. 18:11:56 / # 264242 |
Semeddig!
24.-ére kellenek.....
Előzmény: #264241 alelölülő 2011.03.21. 18:09:39 |
|
alelölülő | 2011.03.21. 18:09:39 / # 264241 |
Arra gondoltam, talán az is mozgósító lehet, ha esetleg eddig kevés, de el tudom fogadni, ha másvalaki másképp gondolja.
Viszont az időpont nem ártana, hogy meddig lehet kényelmeskedni.
Előzmény: #264240 Csumi 2011.03.21. 17:54:12 |
|
Csumi | 2011.03.21. 17:54:12 / # 264240 |
|
"Ha nem titok, időnként megírhatnák, hogy hány aláíró van eddig. "
Szerintem meg pont nem kell nyilvánosságra hozni! Az aláírás gyűjtés végéig mindenesetre biztos nem. Meg kell magyaráznom miért gondolom így?
Előzmény: #264239 alelölülő 2011.03.21. 17:15:07 |
alelölülő | 2011.03.21. 17:15:07 / # 264239 |
Az illetékesektől kérdezném, hogy meddig tart az aláírásgyűjtés.
Ha nem titok, időnként megírhatnák, hogy hány aláíró van eddig.
Köszönöm.
|
|
tomajer | 2011.03.21. 16:54:41 / # 264238 |
[b][font size=3][i]"Visszatérve a tarifára és a létszámra...
Azt gondolom, hogy ezek rendezése nem a minisztérium hatásköre, szerintem ezek önkormányzati feladatok, vagy hatáskörök. Annyit kellett volna elérni csupán, hogy ezek ellenjavallata NE szerepeljen a jogszabály-tervezetben."[/i][/font][/b]
Ez itt a lényeg.
Többórás beszélgetésben Bősz Péterrel erre próbáltam helyezni a hangsúlyt.
Próbált meggyőzni arról, hogy az általam kifogásolt mondatok, számukra is meglepetést jelentettek, de azok nem részei a jogszabálytervezetnek, hanem egy kísérőlevél szövege.....
Nna most én arra kértem, hogy minden erejükkel azon fáradozzanak, hogy ez a kísérőlevél, soha ne kerüljön aláírt állapotban nyomtatásba.
A TGFSZ-nek meg az a feladata, hogy ezt kikényszerítse!!!
Ha ezt sikerül, akkor már ha nem is győztünk, de nem vesztettünk sokat.
Ha ezt elérjük, és ezzel megerősödik a TGFSZ, akkor lehet nekifutni az önkormányzati lótuszfaktuszoknak......
Előzmény: #264235 hiénakutya 2011.03.21. 16:32:31 |
|
hiénakutya | 2011.03.21. 16:32:31 / # 264235 |
Igen, na most az alapvető probléma az, hogy ez a dézé sokkal inkább lobbista, mint érdekvédő. Az én állításom az, hogy ez a jogszabály-tervezet egy cégre és egy szövetkezetre lett szabva, és ők annak érdekében doromboltak a politikának, hogy ez így is legyen.
Ilyen értelemben tehát dézé nagyon jól végezte a dolgát, mint ahogyan mindenki más is, aki jelen volt a tárgyalásokon.
Egyszerűen a taxisok benéztek valamit.
Azt gondolták, hogy itt a cél, az Ő érdekeik érvényesítése.
Az én állításom az, hogy a taxis érdeke egy percig sem volt szempont, legfeljebb csak olyan mértékben, amilyen mértékben a City tulajdonosainak tűréshatára ezt feltétlenül szükségessé tette.
Az eredmény, tehát a kész jogszabály-tervezet, gyönyörűen rámutat az igazi célokra, de azok közt már taxis érdekeknek nyoma sincs.
Borítékolható, hogy egy ilyen rendelet ezres nagyságrendben vág haza taxisokat.
Kik lesznek a vesztesek?
- Józsi bácsi, Pista bácsi, Laci bácsi. Ők nyugdíjasok, hatvanöt és a halál között. Vékony nyugdíjukhoz erőlködnek össze egy kis kiegészítést, hogy legyen gyógyszerre, meg ajándékokra az unokáknak. Ök nem fognak autót cserélni, iskolába járni, mert már visszafele számolnak. "Erre a kis időre? Minek?"
- A Karesz, a Joci, a Sanyi. Ők évtizedek óta a pályán vannak. Sok embert tettek gazdaggá, miközben Ők maguk lejjebb-és lejjebb csúsztak. Megettek eddig minden maszlagot; tarifát csökkentettek, ha ez volt az ukáz, autót cseréltek, ha megkövetelték tőlük, és várták a jobb időket, miközben felélték tartalékaikat, az autójuk meg megöregedett, és az államnak is tartoznak. Ők NEM FOGNAK TUDNI lépni. Szándék még volna bennük, mert nem kellenek sehova az életkoruk miatt, de pénzük nincs, hitelképességük nulla.
Ők a jövő droidjai.
Szakmai tudásuk rendkívül magas szintű, többségében megbízhatóak. Az utast nem, vagy csak ritkán és csekély mértékben b@sszák át, teherbíró képességük nagy, így kiváló alkalmazottak lesznek.
- A Zoli, a Jani, az Isti. Fiatalok, akik néhány éve vannak a pályán. Gyorsan alkalmazkodtak a piac farkastörvényeihez, megtanultak néhány trükköt, és zsiványkodtak, ha kellett. Eddig vígan muzsikáltak, házasodtak, gyermekeket nemzettek, vettek lakást és autót hitelre. Tartalékaik nincsenek; a hitelek törlesztése, a gyermeknevelés elvisz mindent, bármennyit is lopnak, csalnak, hazudnak. Addig maradnak a pályán, amíg az autójuk be nem tölti a tizet, utána mennek a levesbe Ők is, csak még nem biztos, hogy tudatosult bennük. Alkalmazottnak nem jók, mert jövedelemigényük magas, hiszen pokoli kiadásaik vannak. Nagypályáznak, szétütik az autót, tolják az órát. Ők a jövő munkanélkülijei.
- Az Ákos, a Béla, a Pisti. Ők saját lábukon próbáltak megállni, mezítláb meneteltek a forró homokban. Edzettek ugyan, jók a túlélő-képességeik, de nem tudtak eleget lopni az elmúlt években, mert vagy nem volt jó helyük, vagy nem voltak elég gátlástalanok. Öreg szarokkal mászkálnak, amelyeket nem fognak tudni lecserélni. Aki most azt mondja, hogy értük nem kár, az valószinüleg csak Budapestben gondolkodik és megfeledkezik a vidéki nagyvárosokról, ahol ezek a kollégák többségükben tisztességgel tették a dolgukat.
Néhány fuvarkereskedő cég is bukni fog, amit én nem bánok. Ha kihullanak a taxisaik - és ki fognak hullani, akkor nem lesz kit megnyírni minden hónapban.
Kik a nyertesek?
Mindenki más, aki a fenti kategóriákba nem tartozik.
Mindenki, akinek van jól fizető főállása, jól kereső felesége, jómódú szülei.
Akinek eddig ki volt adva X autója.
Akinek ki volt adva X rendszáma.
Aki lányokat futtatott.
Aki harmincezerért ment föl a Keletiből a Hiltonba.
Aki ötezerért jött le onnan az Interbe.
Aki etikásként tagdíjmentességet élvezett, ezért tudott tartalékot képezni.
Aki batyuzott.
Aki kütyüzött.
Akinek van még egy hétvégi telke, amit el tud adni.
Aki egyedülálló, vagy párkapcsolatban él ugyan, de nincs gyereke.
Bár közülük sem lesz mindenki feltétlenül nyertes. Látjuk magunk előtt azt a vállalkozót, aki eddig gondosan eltüntette a jövedelmét, majd most, a rendelet hatására, elszalad egy fiatal évjáratú autót vásárolni? Látjuk?
És mögötte látjuk a NAV tisztviselőjét, amint postázza számára a vagyonosodási vizsgálat kérdőívét? :-)
Úgyhogy főképp az a valaki lesz a nyertes, aki már ugrásra készen várja, hogy több ezer taxis dőljön be, hogy aztán egy részüket droidként foglalkoztathassa vissza azokon az autókon, amelyeket nagy valószinüséggel betolni készül erre a piacra.
Talán már meg is rendelte a flottát.
Megérdemlik a taxisok a sorsukat?
Meg. Szartak a holnapra, nem foglalkoztak semmivel, csak- és kizárólag az URH-val.
Abban sajnos dézének igaza van, hogy a taxisok passzivitását aligha kérhetjük számon rajta.
De talán most változik a helyzet és, ha igen, akkor az nem csekély mértékben az ő eddigi tevékenységüknek is lesz köszönhető.
Visszatérve a tarifára és a létszámra...
Azt gondolom, hogy ezek rendezése nem a minisztérium hatásköre, szerintem ezek önkormányzati feladatok, vagy hatáskörök. Annyit kellett volna elérni csupán, hogy ezek ellenjavallata NE szerepeljen a jogszabály-tervezetben.
A tarifával kapcsolatban egyébként mégis volna minisztériumi tennivaló, de azt most már ide nem borítom ki, mert még kidolgoznak valami stratégiát ellene a mi kis lobbistáink.
Nem véletlenül várják ők a mi szakmai javaslatainkat... :-D
Előzmény: #264234 szálka 2011.03.21. 14:51:57 |
|
szálka | 2011.03.21. 14:51:57 / # 264234 |
|
Csak azt nem értem, hogy mi a bánat hozhatna markánsabb előrelépést, mint a tarifa, és a létszám rendezés. Azt hiszi dézé, ha már egyszer kiejtette a száján azt a két szót, hogy "tarifa és létszám", akkor már le is tudta a kötelezőt. Aztán, ha tesznek rá, hát vonogatja a vállát. "a politikának most más a fontos". Jó, de egy érdekképviselőnek az a dolga, hogy kiálljon a taxisokért, és nem az, hogy doromboljon a politikusoknak.
Lenyomnának a torkunkon még egy kis szart, mint tanfolyamhegyek, újszerű autó stb.Talán még a fényképünket is a kocsi oldalára kell egyszer gravíroztatni.Mindezt annak a reményében, hogy majd eljön a létszám és tarifakérdés ideje is.
Olyan ez, mint amikor az anyuka azzal a süket szöveggel tömi spenóttal a gyerekét, hogy " ne utálkozz, ez lesz az utolsó falat".
Közben a kölök már zöldet is szarik.
Előzmény: #264231 hiénakutya 2011.03.21. 14:10:42 |
nazoli | 2011.03.21. 14:21:06 / # 264233 |
|
Ezt sem akarom megkerülni, csak részemről előtanulmányozást igényel. Annak szeretnék utánanézni, és azt végiggondolni, hogy vajon miért maradt ki a látókörömből ez a tevékenységetek.
Mert, hogy kimaradt, az biztos.
Előzmény: #264224 dz 2011.03.21. 07:22:56 |
nazoli | 2011.03.21. 14:17:27 / # 264232 |
|
Igazán nem a csomót keresem, és nem is akarok megvédeni senkit, de a közvetlenül előtted szólók közül, egyik sem mocskolt, vagy rugdosott téged, titeket. Mindössze négy – Tomcab, Szálka, Csumi, és jómagam - hozzászólóról van szó, de szerintem mindegyikük teljesen normális, kultúrált hangnemben szólalt meg. Nem lehet, hogy egy kicsit túlérzékeny vagy?
A szakmaiság sem hiányzik ebből a négy hozzászólásból. Jómagam az érdekképviseleti munka buktatóiról próbáltam beszélni, igaz, nem kifejezetten ezzel a címszóval. Szálka kolléga a fix tarifával, és a létszámstoppal kapcsolatban tett föl kérdést, Csumi a létszámmal kapcsolatban tett javaslatot, és még Tomcab meglátása is jónak bizonyult, a hobby taxisok tekintetében. Lehet, hogy ezek nem mélyenszántó szakmai fejtegetések, de jeleznek valamit a taxisok problémáiból.
De ha már hiányolod a szakmát.
Nem rugdosásnak szánom, meg szerintem nem is az, de azért fel kell hoznom. Az, hogy sok ember szitokszóként használ bizonyos neveket a köreitekből, nem véletlen. Csak a legnyilvánvalóbb. Akinek lakhely elhagyási tilalma van, vagy mi. Eszetekbe nem jutott, az iránta megnyilvánuló közutálat, és megvetés ellenére sem, hogy nyilvánosan elhatárolódjatok tőle, vagy felszólítsátok lemondásra, még ha az eredmény kétséges is! Nem taxisszakmai, de érdekképviseleti szakmai probléma. És az illető még mindig a magas helyén van. Sőt. Szerepel.
Legitimáció. Bevallom, van néhány kérdés, amiben nem értek egyet ezzel az újjáalakult TGFSZ-el. De ők legalább próbálnak maguknak legitimációt szerezni! Nyilvánosan meghirdetett tagtoborzás, alapszabály közzététele, stb. De, hogy pl. az OTSZ az micsoda, és honnan van, és kik a tagjai, azt nem tudni. Beszéltem egyszer az elnökkel, aki azt mondta, hogy nem akarnak létszám bővítést, ezért be sem lehet lépni. És ő nyüzsög a leglátványosabban. Ezek után, azt kell mondjam, hogy nem nélkülözi a szakmaiságot az a sokak által hangoztatott megjegyzés, mely szerint az OTSZ két nagy cég szekerét tolja, és fordítva! Ennek elejét lehetne venni, lehetne cáfolni, ha nem egy elefántcsont toronyban ülne az elnökség. A Kamaráról már nem is beszélek. Ott mintha előre le lennének osztva a lapok.
Azt írod, hogy két éve bombázzátok a Fővárost. Én még azt is elhiszem, hogy több mint két éve. Csak tudod, mi a baj? Megint csak az a kurva legitimáció! A Fővárosnál pontosan tudják, hogy mi is a helyzet ebben e vonatkozásban, és ennek megfelelően vesznek számításba titeket. És ennek megfelelően marginális problémaként kezelik a dolgainkat! Nagyon erősen a futottak még kategóriába tartozunk. Lehet, hogy nem lenne más a helyzet akkor sem, ha ez a legitimáció rendben lenne, és valóban egy emberként állnának mögöttetek a tömegek. Ezt nem lehet tudni. De legalább a törekvés meglenne, és a taxisok éreznék, hogy valóban az ő érdekükben dolgoztok.
Fix tarifa. Emlékszem arra az időre, amikor a Rusznáknak konkrét, kialakult tervezete volt erre, a ti javaslataitok hatására, de amikor be is akarta vezetni, különböző kifogásokkal elkezdtetek kihátrálni mögüle. Nekem a legjobban az tetszett, hogy azért nem lenne jó, mert a magas tarifa jobb megélhetést biztosítva, ide fogja vonzani az embereket ebbe a szakmába, és földuzzad a létszám! Ha jól tudom, még kiállási díjat is be akart vezetni, de annak is ellene fordultatok, mert megdrágítja a taxizást! Mi is a pillanatnyi állás? Jó sokan vagyunk, és jó alacsony árakon dolgozunk!
Hozol itt EU-s példát is. Nagyon sok dolgot át lehetne venni, de ehhez ismerni kellene az ott érvényben lévő szabályokat, és módszereket. Az elmúlt harminc év alatt, számtalan lehetőség volt arra, hogy tanulmányozzák az érdekvédőink, és a cégeknél regnáló szakembereink a külföldi módszereket, amelyeket aztán a helyi sajátosságok figyelembevételével, lehetett volna alkalmazni itthon is. Nem tudok arról, hogy lenne rendszeres, valamire használható élő kapcsolat EU-s országokkal ebben a vonatkozásban.
(Emlékszem egy történetre. Vagy tíz évvel ezelőtt, az ausztriai VÖT taxinál lévő komoly kapcsolatomat szerettem volna egy cég, és a taxisok érdekében mozgósítani, amit fölajánlottam a cégvezetőnek. Ő ezt nem vette igénybe, de amikor - a saját költségemen kiutazva, és megtekintve az ottani módszert - itthon elmondtam a taxisoknak a tapasztalataimat, megsértődött, és rövid időn belül a cégen kívül találtam magam.)
Ennyit a szakmaiságról.
A szakmaiságon kívül, még valamire szükség van. Türelemre! Türelemre ahhoz, hogy megértessétek a taxisokkal, hogy mit tudtok vállalni, mit nem, mi az, ami elérhető, mi az, ami nem, és szabályok, amikről úgy látszanak, hogy ellenük szólnak, lehet, hogy az érdekeiket szolgálják. De azok a megnyilvánulások, amiket itt olvastam akár TM, vagy BP részéről, vagy akár a tiédről is, ehhez keveseknek bizonyulnak. Nem tudom, hogy miért, de kevés. Vagy, mert magatok sem tudtok ésszerű magyarázatot, vagy, mert tudtok ugyan, de nem tudjátok megfogalmazni.
Mindenesetre sokat segítene, ha legalább azt eldöntenétek, és kinyilvánítanátok, hogy mit, és kiket képviseltek.
Mert mindent, és mindenkit nem lehet.
Előzmény: #264223 dz 2011.03.21. 06:57:14 |
hiénakutya | 2011.03.21. 14:10:42 / # 264231 |
Na, már dézé is előkerült? :-DDD
Oszt eddig merre járhatott, mondjuk az elmúlt másfél évben? Mert itt nem láttam, hogy esetleg jött volna szakmaiságért, meg javaslatokért.
Most ez mitől jutott eszébe hirtelen?
Még ilyet!
Én értem, hogy jó volna tudni, hogy mit forgat a fejében a sok retek taxis, de most frankón azt gondolja, hogyha nekem volna valami épkézláb gondolatom ( már hogy lenne?), akkor azt majd pont vele osztom meg?
Jajj, nem! Nem-nem!
Ha az értelemnek akár csak a leghalványabb fénye is pislákolna abban a sötét taxis agyamban, akkor gyorsan keresnék egy TGFSZ-képviselőt, és azzal osztanám meg a gondolataimat.
Egyébként jó látni, hogy a TGFSZ egyetlen dolgot már egész biztosan elért:
ezek bokáig fosták magukat.
Ha így folytatják, még a végén belépek.
:-)))
|
|
málna | 2011.03.21. 14:06:33 / # 264230 |
|
Üdvözöllek!
Erre azért ne vegyél mérget!:) Jelenleg igen kényelmetlen a helyzet egyeseknek..A minisztérium már nyilatkozni sem hajlandó a nagyra sikeredett média presszió végett. Aggodalmakat is hallottam, sőt olyat is, amely olyan következtetésekre ad okot, hogy a jelenlétünk több mint kínos egyeseknek...És most mondjam azt, hogy Mi ennek örülünk? Igen, örülünk! Örülünk, mert ezt szerettük volna! Örülünk, mert tartanak tőlünk, Tőletek! Tőletek, akik ha csatlakoznak hozzánk és a programunk elfogadásával jelzik a közvélemény felé a változás szándékát, az ellenállás irányát, akkor sikeresek leszünk együtt!
Én csak egyet kérek Tőletek..nem, inkább kettőt. Bizalmat és optimizmust! Ha ezt kinyilvánítjátok felénk, akkor minden tőlünk telhetőt megteszünk!
Üdvözlet minden kollégának Békéscsabán!
:)
Fárbás Tibor
Előzmény: #264229 Rezso_ 2011.03.21. 13:32:08 |
Rezso_ | 2011.03.21. 13:32:08 / # 264229 |
|
Tenni szeretnék, de hiába írjuk itt Békéscsabán is alá mindannyian akkor sem lesz semmi foganatja, mert ezt már eldöntötték felettünk
|
tudomis(kibic) | 2011.03.21. 12:00:15 / # 264228 |
|
NEM MINDEGY?
ÍGY IS ÚGY IS MEGSZÍVATNAK!
A cím hozza magától a megoldást!
Tenni,vagy elszaladni? Ez itt a kérdés...
Előzmény: #264227 Rezso_ 2011.03.21. 08:06:04 |
Rezso_ | 2011.03.21. 08:06:04 / # 264227 |
|
Egyet azért nagyon nem értek.
Miért süllyedt le a taxi a politika szintjére?
Ott is különböző államtitkárok, meg egyéb semmirekellők döntenek sorsunkról úgy, hogy soha nem érezték testközelből a problémáinkat.
Én 27 év után abbahagyom, mert nem vagyok bolond, hogy befektessek egy fillért is valamibe, amiből a befektetés sosem fog visszajönni.
Megköszönöm azoknak akik egyeztettek a Minisztériummal ily hozzáértően.
Abban azért reménykedek, hátha egyszer én tudok majd az ő sorsukról dönteni úgy, ahogy azt tették most.
Itt Békéscsabán is vannak okostojások, akik azért akartak hatósági árat itt, mert ő 180 forinttal gurult én meg 400 alatt egy méter sem. / én csak azt a képletet használom amiből 93-ban vizsgáztunk /
A nagy heveskedésből az lett, hogy elkezdtek velünk foglalkozni és milliókért csináltak nekünk egy új taxiállomást, mert a régit megvette valami kínai.
Mára már ők is mezitlábasok lettek, mert hívás nincs.
Abban reménykednek, ha befektet valami jó autóba eladósítva ezzel magát akkor sokkal több munkája lesz.
Nem tűnik fel néhánynak az, hogy 4-5 órát itt áll ő is mögöttem...
|
Blokád001 | 2011.03.21. 08:04:34 / # 264226 |
|
Ezeknek aztán magyarázhatsz!Ezeknek a megalázkodó seggnyalólnak a nagyrésze,pár éve még teherautót vezetett valamelyik bedőlt cégnél,és mint munkanélküli,nem ismer más alternativát,csak azt,hogy igy jó minden,ahogy van!Ezek miatt van az árhábolú is,mert a megszünt munkahelyüeknek,még a 150 forint is tőbb,mint a megszünt cégénél a fizetése,főleg úgy,hogy még állásuk sem volt!A munkaügyi központ,az összes jogositvánnyal rendelkezőt,taxisnak irányitották!
Előzmény: #264221 Csumi 2011.03.21. 05:30:04 |