Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
beretva | 2014.10.11. 14:55:41 / Módosítva / # 336151 |
Elolvastam a hírlevelet, rendesen felébredtem tőle, pedig nem akartam még. Ha tényleg igaz, hogy ez a rendelettervezet ilyen egységbe forrasztotta a hat érdekképviseletet (??? – ezt most nem is kommentálom), és valóban olyan országos taxisdemonstrációra készültök, amilyen még nem volt ebben az országban (a 90-es taxisblokádot azért nehéz lesz überelni, de méltánylandó a szándék), addig kéne lépni, amíg mindegyik gittegyletvezető (mert tagsága ugye nem nagyon van egyiknek sem) hajlik erre. Gondolom, most sem minden pontban képviselnek azonos álláspontot, lehet, hogy a tervezett hétéves korhatár például tetszik az egyik önjelölt taxismessiásnak (például annak, aki a fővárosnál is szorgalmazta a tíz évet), a másik meg a szakképzésben érdekelt. Vagy ilyesmi. Szóval nem csak akkor kéne az események után kullogni, várhatóan már teljesen tét nélkül, amikor "nem sikerül megegyezésre jutni a problémás részekben", hanem most, amikor már világos a szándék. Mindenki tisztán láthatja (és a holnapi napot követő három és fél évben még világosabban fogja látni), hogy ez a mostani hatalom enyhén szólva nem hajlamos motivált az érdekegyeztetésre, erőből hoz döntéseket, nem törődve azok széles körű hatásaival. Csak a sajátjához hasonlóan markáns fellépés hatására képes részletkérdésekben is meghátrálni – ezért nem is nagyon volt még szem előtt tartható, szimplán belföldi példa erre; olyan sikeres tiltakozó akció, összefogás meg végképp nem, amely egy szűk szakma vagy társadalmi réteg ellehetetlenítése ellen született volna. (A korkedvezményes és korengedményes, illetve a rokkantnyugdíj megszüntetése, a közmunka bérének leszállítása, a munkanélküli-juttatás, a szociális segélyek leépítése milliókat érint, mégsem sikerült semmit elérni a pár bágyadt demonstrációval. De még a játékgépek kocsmákból való kiebrudalása is több család megélhetését vette el, mint ahányét ez a fércjogszabály nyírja majd ki.) Úgyhogy ha most nem mutattok-mutatunk határozottságot egy megelőző csapással, soha többé nem lesz rá módotok-módunk. (Ha viszont igen, talán a saját, jó ideje csak hibahatár alatt mérhető presztízseteken-presztízseteken is emelhettek még valamit.) És talán az sem ártana, ha nem csak a pár tíz még fizető és néhány száz már nem aktív tagnak szóló e-mailben (amelyet szerintem a legtöbb címzett már meg sem nyit) kongatnátok a vészharangot, mert annak hangját elnyomja a birkakolompé.
Előzmény: #336146 TGFSZ 2014.10.11. 08:56:42 |
|
TGFSZ | 2014.10.11. 08:56:43 / # 336146 |
|
Múlt hét pénteken megkaptuk a minisztériumtól az utolsó, immár véglegesnek mondható rendelet változatot. Tisztelt urak! Kezdhetünk nagyon, nagyon aggódni! Hírlevél küldve
|
Apuka | 2014.06.20. 10:59:13 / # 272797 |
A kormányrendelet-tervezet egyik, nem végleges változata
érdekessége, hogy a dokumentumon még 2012-es év van megjelölve viszont a link címében 2012-2014 szerepel.
összehasonlítottam a 2012 novemberben a kormány honlapján megjelent változattal és van néhány változtatás benne.
De ha a kormány által a részünkre átnyújtott 2014-es tervezetet nézem, akkor a kettőnek nincs sok köze egymáshoz.
azért érdemes végig mazsolázni.
a mellékletben például a 2012-es változatban és ebben is a tanfolyam és vizsgakötelezettség résznél kétszer szerepel a személytaxi meghatározás, ahol tévesen a személygépkocsis személyszállító kellene legyen.
további eltérés a taxibérlésre vonatkozó rész.
2012-ben megjelent tervezetben nem ez volt leírva.
Mindenesetre (ismerve az eredeti 2014-es tervezetet) -ezt csak felületes- tájékozódási célból érdemes megsasolni.
|
|
igazatok van | 2014.04.28. 14:29:01 / # 272796 |
|
ez igy igaz!
Előzmény: #272795 hiénakutya 2014.04.28. 12:10:02 |
hiénakutya | 2014.04.28. 12:10:02 / # 272795 |
Azért ezt tisztázzuk, ha ők engedéllyel rendelkező közúti személyszállítók, akkor NEM IS LEHET fehér rendszámuk.
hetvenhét
Előzmény: #272794 family 2014.04.28. 11:00:17 |
|
family | 2014.04.28. 11:00:17 / # 272794 |
|
http://www.diakfuvar.hu/content.php?pagename=Tarifak
Ők még csak arra sem adnak, hogy fehér legyen a rendszámuk. Sárga rendszámmal járnak most már bármelyik napszakban!
De elismerem az fontosabb, hogy a sárga taxin ne legyen félkocka!
Előzmény: #272790 Apuka 2014.03.02. 21:41:07 |
9+30 | 2014.03.16. 21:29:41 / # 272793 |
csak tudnám miért mindíg ai ún "taxiscég" (ami fuvarszervezőcég valójában) az alap mértékegysége a taxis szakmának ???
|
|
tomajer | 2014.03.07. 07:49:51 / # 272792 |
Megkezdődött az "alapozás" ....
Vidéken sokkal több taxi van a kelleténél
Kevésbé szabályozott viszonyok és jelentős túlkapacitás jellemzi a vidéki taxipiacot. Előfordul, hogy kétszer annyi jármű szolgáltat, mint amennyit a kereslet alátámasztana.
A vidéki taxipiac kevésbé szabályozott, mint a fővárosi, viszont Budapesthez hasonlóan vidéken is sok a taxi, számuk körülbelül duplája a szükségesnek – mondta a Napi Gazdaságnak Tamás Miklós, a City Taxi elnöke. A City franchise rendszerben több városban jelen van, mindenütt önálló vállalkozás keretében. Az elnök megállapítását két város taxis cégének vezetője is alátámasztotta.
Néhány évvel ezelőtt még 10-11 taxitársaság működött a mintegy 200 ezer lakosú Debrecenben, mára azonban letisztult a piac és két cég maradt – a Főnix és a City –, amelyeknek vállalkozásonként 120–140 szerződött partnere van. Ezek mellett körülbelül hatvan szabadúszó (fuvarszervezőhöz nem csatlakozott) vállalkozó végez taxiszolgáltatást a városban – tudtuk meg Tisza Tibortól, a Főnix-Intertaxi Kft. tulajdonos ügyvezetőjétől. Debrecenben így körülbelül 300–350 taxis dolgozik, számuk az utóbbi időben emelkedik, más lehetőség hiányában ugyanis többen választják ezt a munkát – tette hozzá. Ugyanakkor a debreceni taxis piacon is több az eszkimó, mint a fóka, a város 200–250 taxist tudna eltartani. A debreceni piacot a szolgáltatások és az árak versenye határozza meg, a díjtételek lényegesen nem különböznek a budapestitől, a Főnix Taxi – kedvezmény nélkül – kilométerenként 260 forintért szállítja az utasokat, a kedvezményes tarifa pedig 220 forint. (A fővárosban a tavaly ősszel életbe lépett taxirendelet szerint 280 forint a kilométerdíj.) Az árak mellett a szolgáltatásban versenyeznek egymással a vállalkozások – tette hozzá Tisza Tibor. Debrecenben nincs egységes színük a taxiknak, a Főnix ügyvezetője részben előnyösnek tartja a budapesti taxik sárga színét, ami ezáltal egységes megjelenést biztosít, hátránya viszont, hogy összetéveszthetők a szereplők. Tisza szerint Debrecenben a helyi viszonyok miatt megfelelő az URH rendszer (a taxisok Budapesten kénytelenek átállni a csendes címkiadást biztosító GPS-es rendszerre). A fővároshoz hasonlóan Debrecenben is inkább hétvégén ugrik meg a forgalom, ami részben az egyetemi ifjúságnak köszönhető. A Főnix taxi utazóközönségének meghatározó részét a magán utasok adják, bár a céges ügyfelek száma sem elhanyagolható, ami jórészt az ipari parknak, illetve a város multinacionális cégeinek köszönhető – tette hozzá Tisza.
A fizetőképes kereslethez viszonyítva Szegeden is több a taxi, mint amit a piac indokolna – mondta lapunknak Bobkó Attila, a Taxi3 Kft. ügyvezetője, aki szerint hat fuvarszervező társaság működik a városban, 360–370 autóval, a piac azonban csak 180–200-at igényelne. A túlkínálatot az élet idővel megoldja – fogalmazott Bobkó, új szereplők ugyanis nem lépnek a távozók helyébe. Szegeden a korábbi budapestihez hasonló az árképzés, vagyis hatóságilag maximát tarifákat alkalmaznak, a várost nem jellemezték a fővárosihoz hasonló éles árharcok.
Szegeden kevés az olyan cég, amely igénybe venné a szolgáltatásokat, így a taxisok alapvetően a lakosságra építhetnek, közülük is főleg az egyetemistákra, ami azonban hullámzó keresletet jelent, hiszen például nyáron kevesebb hallgató tartózkodik a városban, amit megéreznek a taxisok.
|
|
mármegint | 2014.03.02. 23:43:39 / # 272791 |
|
Plusznál hétfő, kedd, szerdán írunk alá. (véradás):D
Előzmény: #272789 Apuka 2014.03.02. 21:27:13 |
Apuka | 2014.03.02. 21:41:07 / # 272790 |
mint többször is leirtuk, nem csak a képzéssel van bajunk.
problémát jelent az is, hogy ameddig a taxit agyon szabályozzák, addig a fehér rendszámost nem, vagy alig.
itt nem azt akarjuk elérni hogy "dögöljön meg a szomszéd tehene is" hanem teremtsenek olyan jogszabályi környezetet ami nem engedi a "fehér rendszámos taxizást".
amit sokan nem tudnak, vagy csak elfelejtették, hogy a fuvardijat csak a taxiban illetve a menetrendszerinti járatokon lehet kiegyenliteni helyben. (vagyis a jármüvön).
minden esetben (lásd.: soförszolgálat) ahol helyben történik a fizetés az nem más mint taxitevékenység végzés feketén.
Előzmény: #272717 ovecboy 2014.02.26. 08:27:49 |
|
Apuka | 2014.03.02. 21:27:13 / # 272789 |
szia!
hétfötöl kezdjük begyüjteni az iveket a központokbol és a kollégáktól illetve a jövőhét elején érkeznek meg vidékröl is az aláirt ivek.
emailben az ország különbözö pontjairol idáig többszáz érkezett de itt a tgfsz csak másolatot kapott. a cimzett a minisztérium volt.
a mai napon több mint 60-an irtak alá amit külön köszönök mindenkinek.
Előzmény: #272788 beretva 2014.03.02. 18:05:34 |
|
beretva | 2014.03.02. 18:05:34 / # 272788 |
Lehet tudni az eddigi aláírók hozzávetőleges számát?
Előzmény: #272787 Apuka 2014.03.02. 14:41:52 |
|
Apuka | 2014.03.02. 14:41:52 / # 272787 |
sziasztok!
ma 15 orátol 21 oráig a dráva spiccen várjuk azon kollégákat akik a központokban kihelyezett ivet nem volt lehetöségük aláirni.
lehetöség van a rendelet-tervezetet is elolvasni. kérlek benneteket, urh-n tájékoztassátok a kollégákat.
köszönettel:
Farkas Zsolt
|
|
tudomis(kibic) | 2014.02.27. 18:13:35 / # 272786 |
|
De azért értjük,hogy a továbbképzés nem ördögtől való ötlet?
Ami érdekes,hogy nekem Németországban csak azt kell igazolnom,hogy részt vettem.
Vizsga nincs,bár a tanfolyam nem olcsó.
Az oktató felelőssége a tudás átadása,és ez a gyerekem iskolázására is vonatkozik.
|
tudomis(kibic) | 2014.02.27. 18:06:33 / # 272785 |
|
És akkor itt a továbbképzés ingyen...
Előzmény: #272763 ovecboy 2014.02.27. 12:47:58 |
tudomis(kibic) | 2014.02.27. 18:04:40 / # 272783 |
|
Ez a megoldás.
DE.
A Svédeknél nagyon kell vigyázni,mert hol van hol nincs mackósajt. :)
A helyiek tudják a csapdát,és ott intézik a karosszériagondjaikat... :)
Előzmény: #272771 luxbela 2014.02.27. 11:18:19 |
tudomis(kibic) | 2014.02.27. 18:04:40 / # 272784 |
|
Ez a megoldás.
DE.
A Svédeknél nagyon kell vigyázni,mert hol van hol nincs mackósajt. :)
A helyiek tudják a csapdát,és ott intézik a karosszériagondjaikat... :)
Előzmény: #272771 luxbela 2014.02.27. 11:18:19 |
tudomis(kibic) | 2014.02.27. 18:00:41 / # 272782 |
|
Ebben az esetben ő legalább 50 éves.
Akkor velem egy időben csinálja a modulokat.
Ha tévedek javíts ki.
Előzmény: #272718 hiénakutya 2014.02.26. 19:37:52 |
Rita | 2014.02.27. 17:20:08 / # 272781 |
Mozivászon.
Előzmény: #272780 hiénakutya 2014.02.27. 17:12:25 |
|
hiénakutya | 2014.02.27. 17:12:25 / # 272780 |
Amire szükséged van az egy kivetítő.
:-D
hatvannégy
Előzmény: #272779 luxbela 2014.02.27. 16:38:12 |