Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
luxbela 2014.02.27. 16:38:12 / # 272779
Vennem kell egy nagyobb monitort. Nem fér bele az egód...
hiénakutya 2014.02.27. 14:40:01 / # 272778
Most már késő. Kedd 14:00! :-)p Az a helyzet, hogy a KRESZ alap esetben tiltja a megállást körforgalomban, azzal a kitétellel, hogy ha azt más közúti jelzések meg nem engedik. Ugyanakkor szerintem a Kós Károly tér egy csúnya benézése valaminek. Vágom, hogy körforgalom, azzal kezdtem, hogy leellenőriztem a street view-n. Szerintem ez maga a benézés, mert ezzel az erővel a Széchenyi István tér is körforgalom kellene legyen, miközben mindkettő csak egy tér, ami körbeautózható, és a körbe vezető út egyirányú. Mindegy. Mindenkinek igaza van. Főképp nekem. :-) huszonöt
luxbela 2014.02.27. 13:54:16 / # 272777
Helyénvaló az irónia, abba is hagyom. Bocs!
luxbela 2014.02.27. 13:52:47 / # 272776
Akkor mesélek Neked egy kicsit a Kós Károly térről. 20-30 évvel ezelőtt Budapesten csak egy közforgalmú körforgalom volt, a Kós Károly téri. Csak akkor még Petőfi tér volt a neve. Nyolc betorkolló út, négyszögletes elrendezés, és hatalmas méret jellemzi. Ha körbemész, az 800 méter. Az átmérője az általad leírt 60 méter többszöröse. Buszmegálló, autóparkoló, stb. minden megtalálható benne. Sőt, ha mész körbe-körbe, jobboldalt és baloldalt is parkolnak SZABÁLYOSAN.
baupexim1 2014.02.27. 13:47:14 / # 272775
avatar
igen, a körforgalom a készülő országos rendelet leginkább megvitatandó problémája :D
luxbela 2014.02.27. 13:41:28 / # 272774
Azt hiszem, Te fogsz meglepődni, ha rájössz: nincs igazad. Szép napot!
ovecboy 2014.02.27. 13:00:56 / # 272773
avatar
bocs, nem pesti taxis vagyok, nem igazán vagyok arrafelé jártas, nem tudom :) Scatty 14/2
ovecboy 2014.02.27. 12:58:48 / # 272772
avatar
Amúgy meg fogsz lepődni, de a tábla azért kell a gyakorlatban a körforgalomhoz (macisajt vagy stop), mivel annak ellenére, hogy a KRESZ világosan és érthetően fogalmaz a körforgalmat illetően, nagyon sokan nem tudják rendeltetés szerűen használni. Pl.: nem megfelelő irányjelzés, vagy annak teljes hiánya (kifelé menet előtt jobbra kirakod, ezzel szemben láttam olyat, hogy valaki BEFELÉ menet kirakta BALRA, és kifelé menet előtt lekapcsolta, ez is "logikus" bár nem szabályos). De tovább megyek, olyat is láttam (Szeged, Csillag tér), hogy egy kispolszkis minden logikát nélkülözve BALRA fordult be a körforgalomba (tehát "körforgási iránynak" ellentétesen, balesetveszélyt előidézve). holott még a betorkolló út is ugyebár a helyes iránybaállás felé ível. Nem véletlen, hogy a körforgalmat jelző táblán nyilakkal mutaták a haladási irányt. A kihelyezett tálbák pedig csak felhívják pluszban a figyelmet a befelé haladó elsőbbségadási kötelezettségére (hasonlóan -bár nem a legjobb összehasonlítás- a nagy sárga fényvisszaverős tálblára elhelyezett sebességkorlátozó tábla, külön helye nincs a KRESZ-ben, csak plusz figyelemfelkeltés)
tele5ös 2014.02.27. 12:56:25 / # 272335
A KÓS KÁROLY téren is?

ovecboy 2014.02.27. 12:47:58 / # 272763
avatar
Nem rossz logika, de gondolj bele, ha a behajtónak adunk elsőbbséget, tehát megállok a körforgalomban beengedni az embereket, akkor előbb-utóbb "feltöltődik" a körforgalom. Bár a KRESZ szabályai nemzetköziek, a Magyarországon alkalmazott szokás, hogy a "körforgalomban bent lévőnek van elsőbbsége" nem általános. Olaszországban és Franciaországban is előfordulnak jobbkéz-szabály elvén működő körforgalmak, egy fontosabb forgalmi irányt előnyben részesítő körforgalmak és egyéb különleges szabályozású körforgalmak. Ezért fontos, hogy ne rutinból vezessünk, különösen külföldön, a körforgalomban, hanem figyeljük az elsőbbséget szabályozó táblák elhelyezését vagy esetleges hiányát is! Amennyiben nincs elsőbbségadás kötelező tábla, a jobbról jövőnek van előnye, ha mi a körpályán haladunk akkor is. Magyarországon a jelenlegi szabályozás ilyet azonban nem ismer, ahogyan 60 m sugarúnál nagyobb körforgalmat sem. A körforgalom miatt az útkereszteződések biztonságosabbak, és gyorsabb áthaladást biztosítanak. A körforgalom „működik” éjjel is, gyér forgalomban és csúcsforgalomban is. A cipzár módszerhez hasonló bekapcsolódás - a keresztirányú forgalomba fokozatos behajtás - érvényesül. Behajtásnál nem kell irányjelzést adni, de ez kilépésnél kötelező. Többsávos körforgalmakban sávváltásnál szintén jelezni kell a sávváltási szándékot. A körforgalmat keresztező villamos (bármely irányból is keresztezze azt) elsőbbséget élvez. A körforgalom forgalomszervezési megoldás. Esetenként gyorsítja a kereszteződés forgalmát azzal, hogy a behaladás szinte folyamatos (míg a lámpánál egyik irány áll, a másik megy). Ugyanakkor forgalomcsillapító hatása is van, mert rendre és rangra való tekintet nélkül (valamennyi irányból érkező jármű) sebességcsökkentésre kényszerül, de haladásuk ekkor is folyamatos. Előnye a biztonságon túl, hogy ha valaki eltéveszti a kihajtást (vagy meggondolja magát és máshol akar kimenni), akkor újra körbejárva korrigálhat. Körforgalom diagramjaA teljességhez hozzátartozik, hogy nem mindenhol alakítható ki például helyhiány miatt, hegyes részeken a sík terület kialakítása nem lehetséges, máshol a lámpás keresztezés „szigora” indokolt, a főirány forgalma megtörik, lámpasorba (zöldhullámba) nem igazítható. Elmondható, hogy az átgondoltan megépített körforgalmú csomópontok a járművezetők biztonságérzetét is fokozzák, de ezt is - sajátos logikája miatt - meg kell érteni, meg kell tanulni. A közlekedési morál kialakításának egyik legjobb lehetősége is. Földalatti körforgalom (Bochum, Németország)A körforgalom tábla olyan utat jelez, amelyen úgy kell haladni, hogy az út által körbezárt terület a vezetőtől balra essen. E tábla, Magyarországon, csak az ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező vagy az Elsőbbségadás kötelező jelzőtáblával együttesen kerül kihelyezésre. A körforgalomban haladó járműveknek elsőbbségük van a körforgalomba behajtó járművekkel szemben Magyarországon. Ettől külföldön eltérő elsőbbség szabályozás is lehetséges. Külföldön figyeljünk az elsőbbségadás tábla elhelyezkedésére vagy esetleges hiányára! Jelzőtáblák A jobbra tartási kötelezettség, ha a jogszabályból más nem következik vonatkozik körforgalomban való haladásra is. (vö. kétsávos körforgalom például Veszprémben) Az irányváltoztatást ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is, tehát a körforgalmat elhagyó járművet is menetirány változtatónak kell tekinteni, és így ezt a műveletet is irányjelzéssel jelezni kell. Azon az úton, amelynek menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a körforgalmú útra történő bekanyarodást a jobb oldali szélső forgalmi sávból kell végrehajtani, amennyiben a járművezető a bekanyarodás helyét követő első bekanyarodási lehetőségnél kívánja a körforgalmú utat elhagyni. A párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni. Tilalmak a körforgalomban Körforgalmú úton megfordulni és hátramenetet végezni tilos. Tilos megállni és várakozni körforgalmú úton. Bár útkereszteződésben tilos előzni (Kivétel ezen szabály alól, ha a forgalmat rendőr, vagy fényjelző készülék irányítja, és az előzés nem jár a menetirány szerinti bal oldali forgalmi sáv igénybevételével. Kivétel továbbá, ha a jármű főútvonalon, vagy olyan más úton halad, ahol az elsőbbséget jelzőtábla jelzi, valamint körforgalomban, vagy ha csak jobbról szabad előzni. Tehát ezekben az esetekben is lehet előzni, ha az útkereszteződésben a forgalmat jelzőlámpa irányítja, vagy rendőr, és az út párhuzamos közlekedésre alkalmas. Előzni lehet továbbá jelzőtábla rendelkezésén alapuló fölérendelt helyzetben, körforgalomban, az útkereszteződésben balra kanyarodó járművet jobbról, villamost, ha az az úttest közepén, vagy egyirányú út bal oldalán közlekedik.), de körforgalmú úton, ha az előzés feltételei adottak végrehajtható előzés. A villamosnak körforgalomban mind a belépő, mind a kilépő ponton áthaladási elsőbbsége van a körforgalomban haladó más járművekkel szemben. Dióhéjban ennyi. Azt láthatod, hogy a körforgalomban megállást, ergó a parkolást kifejezetten TILTJA a KRESZ. Scatty 14/2

luxbela 2014.02.27. 11:26:45 / # 272757
Sőt, tovább megyek. TUDTOMMAL még parkolni is szabad a körforgalomban, ha egyéb tábla nem tiltja, és marad hely a záróvonal mellett, és megvan az 5-5 méter elöl-hátul a betorkolló utak sarkaitól.

luxbela 2014.02.27. 11:18:19 / # 272771
Tudtommal mindenhol így van. Nálunk is. A körforgalomba behajtónak van elsőbbsége. Csak ezzel a GYAKORLATBAN nem találkozol, mivel a behajtónak ki van téve a macisajt, vagy a stop. Ez a gyakorlat. Ha nem így lenne, minek kellene a tábla?
hánymacska? 2014.02.27. 09:44:34 / # 272770
avatar
Szerintem Fraciaországban van ilyen mivel ők találták ki.
ovecboy 2014.02.27. 08:49:54 / # 272769
avatar
Na hali mindenki. Tudomis 8901-re: Jobbkéz szabály körforgóban? tehát benne vagyok és a körforgalomba behajtónak adok elsőbbséget... kirívó eset, de ha jól tudom, akkor jobboldali közlekedésű országok közül ez Olaszország lesz. A baloldalt közlekedőknél (pl Anglia) egyértelmű, ha be akarok hajtani a körforgóba, akkor a bent lévő nekem a jobb kezem felöl jön, tehát ilyen helyeken is kvázi "jobbkéz szabály" van a körforgalomban. egyéb estete (legalábbis itthon) nem tudok, ha te tudsz ne tartsd magadban, kíváncsi vagyok. SZEBB napokat! Scatty 14/2
no name 2014.02.26. 22:25:50 / # 272768
avatar
Lehet hogy jobban járnánk velük!?
Apuka 2014.02.26. 20:52:46 / # 272741
a hivatásosokra.. ez csak részben igaz. hiénakutyának van igaza! az unio a taxi kivételével a teljes közlekedési ágazatot egységesen szabályozza. a taxi esetében még csak irányelvet sem ir elö. a szabályozást meghagyta a tagállamoknak.

hiénakutya 2014.02.26. 19:50:18 / # 272719
A vér kötelez. :-) hetvenöt

indi50 2014.02.26. 19:44:52 / # 272767
Ostbanhof?:-)
hiénakutya 2014.02.26. 19:37:52 / # 272718
Rá fogok kérdezni, hogy az unokatestvérem, aki vagy tán 30 éve taxizik Németországban, hányszor volt továbbképzésen. ötvenkilenc

alelölülő 2014.02.26. 19:36:22 / # 272716
Csak tudnám, miért példálózól ajroppával ebben a fosadék balkáni putriországban.

Oldalszám: 469