Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2014.02.26. 19:24:33 / # 272766
A hivatásos gépkocsivezetőkre van. De abban annyi áll, hogy továbbképzésen kell részt venni. A képzés tematikája és vizsgakötelezettség nincs előírva. Az már az itteni oktatási lobbi (Peredi) "sikere"...
hiénakutya 2014.02.26. 19:14:02 / # 272765
A taxisokra nincs egységes európai szabályozás. ötvenöt
tudomis(kibic) 2014.02.26. 19:10:41 / # 272762
avatar
Az Eu-ban minden foglalkozását tekintve gépkocsivezetőnek (jogosítványbirtokosnak)kötelező négy évenként a továbbképzés. Részemről még 3*8 óra van hátra,darabja 200€. Március 8.-án megyek a harmadikra... :) (Na jó,a cégem fizeti. :) ) Hogy miért kell ez? Oké! Indoklom. Elképzelhető szerinted,hogy körforgalomban a jobb kézszabály legyen érvényben? Pedig van ilyen,és ezt egy ilyen továbbképzésen tudtam meg. A megfej(t)éssel ráérsz! (Ha már tudod,akkor ki vele!) Az EU ban személyszállító engedélyed van. Ha buszodon negyvenen ülnek,akkor nagyobb,a felelősséged,ha valaki meghal a Te hibádból,mintha taxidban hunyna el egyetlen ember ugyanúgy a Te hibádból!? Nem,és igen. De emberéletet,és megroggyant lelkiismeretet nem lehet pótolni. Kell a továbbképzés. Inkább arra mennék rá -komolyabban- ,hogy ki zsebébe kerül a lé,és mit ad érte?!
MCCCXCII 2014.02.26. 17:47:54 / # 272764
Most nem kekeckedni akarok, de én emlékszem arra az időre, amikor fél évente kötelező KRESZ vizsga volt. Az egyik egy házi vizsga, a másik pedig hatósági. Az értékelésben semmi különbség nem volt, csak a „díjazásban”. Az elsőnél csak levettek a kocsiról garázsszolgálatra egy kis időre, ha nem sikerült. A másiknál pedig a jogsidat is elvették egy kis időre, amíg nem tettél érvényes hatósági vizsgát. Abban igazad van, hogy egy „úrvezető” egyszer szerez egy jogsit, azután később már az is elég, ha az orvosnál ki tudja nyújtani a nyelvét, és nyugodtan vezethet tovább. :))
strikt1 2014.02.26. 12:55:39 / # 272761
avatar
használj valami szócsövet, mert nem nagyon hallanak.
ovecboy 2014.02.26. 12:18:13 / # 272760
avatar
Szeretnék még a 8891-es hozzászólásomhoz írni egy keveset. Vajon a hétköznapi (inkább "hétvégi") sofőrnek miért nem kellene rendszeresen vizsgázni? Minket kell szivatni, akik havi szinten több ezer km-en át koptatjuk a flasztert. A DECEMBERI VÁRATLAN (??!!??) hóesésben meg a "hétvégi sofőrök" sorra csúsznak az árokba. Még annak sem kell újra vizsgázni, és nem is ellenőrzi senki, hogy esetleg 10 éve megszerezte a jogsit, de azóta nem is vezetett. Tudott venni egy autót, és 0 km-es seggel, 10 év felejtés és gyakorlatlanság után uccu ki a forgalomba. De minket lehet szivatni, mert a megélhetésünk a tét. Vagy lenyeljük, vagy dögöljünk éhen. Ez nem szabályzott rendszer, mert az vigyelembe venné a visszacsatolást, visszajelzést. Ezt vezérelt rendszernek hívják. Ahol az "agy" kiadja az utasítást, és jónapot. Na, de örüljünk, hogy ma is felkelt a nap, és még lézengenek utasjelöltek az utcán!

Bao 2014.02.26. 10:29:58 / # 272759
avatar
Az "elsőkör" már fenn van. :)
ovecboy 2014.02.26. 10:16:37 / # 272758
avatar
Őszintén, én nem is vágyom "oda föl". az egy külön állatfaj. Meg a "följutáshoz" szükséges "gerinceltávolító műtét" rohadtul fájdalmas lehet :-) Scatty 14/2
tomajer 2014.02.26. 09:16:21 / # 272756
Én sose ültem "odafönn" legfeljebb néha felkajabálok:-)
hiénakutya 2014.02.26. 09:12:26 / # 272755
Ne magadból indulj ki! :-Dp hatvanhét
hiénakutya 2014.02.26. 09:11:48 / # 272740
Igazán nincs mit! tizenöt
tomajer 2014.02.26. 08:33:11 / # 272739
Ha odafönt ülne egy ténylegesen kollégánk, akkor pár hónap múlva ő már nem is lenne ténylegesen kollégánk, mert a tapasztalat alapján, abban a pillanatban ahogy odafönt ülnek, hihetetlenül gyorsan kezdenek felejteni a "kollégák" :-)))
ovecboy 2014.02.26. 08:27:49 / # 272717
avatar
Köszönöm a tájékoztatást. Nem tudom mi fog kisülni ebből az egészből, de reméljük a legjobbakat. Ez az 5 évenkénti képzés dolog... annyiban frusztrál ugye, hogy miből gondolják azt, hogy egy aktívan dolgozó kollega 5 év alatt elfeljt vezetni, vagy hírtelen megszűnik a helyismerete, amikor nap mint nap kint van az utcán... fölösleges tortúra és persze pénzlehúzás. De már megszoktuk. Ha "odafent" ülne egy ténylegesen kollégánk a döntéshozatalban, talán Budapestről Érdre nem Equadoron keresztül akarna menni... Mégegyszer köszönöm a tájékoztatást, és SZEBB napokat mindenkinek! Scatty 14/2

hiénakutya 2014.02.25. 18:27:36 / # 272754
Azzal kezdte, hogy rég járt erre. Ha én el tudom nézni neki, hogy nem naprakész belőlem, akkor Te is próbáld meg... :-)p tizenhárom
Rita 2014.02.25. 18:02:22 / # 272753
A "kolléga" azt jelenti, hogy vidéken taxis vagy? :-) 62
tomajer 2014.02.25. 16:46:09 / # 272752
Van úgy... csak az nem hibázik, aki nemdógozik! :-)
hiénakutya 2014.02.25. 16:26:55 / # 272751
Ez tényleg csekélység, nem csoda, hogy kihagyták, nyilván feledékenység. :-D harminckettő
tomajer 2014.02.25. 15:47:12 / # 272750
És akkor megszületett az aláíróív, amit a taxisoknak lehet letölteni és nagy számban aláíratni a kollégákkal.... de hama hama!!! Aláíróív taxisoknak Letölt, kinyomtat, aláír, elküld a TGFSZ címére, vagy eljuttat egy TGFSZ aktivistához!

tomajer 2014.02.25. 15:44:34 / # 272749
Köszönöm az értékest:-) Nna most, ha visszatértünk az egy évvel ezelőtti megállapodás tartalmához, akkor (de csak akkor, mert azt még senki nem látta leírva) : Meg lesz különböztetve a kezdő, és a már tevékenykedő Taxigépkocsi-vezető (vállalkozó). A Kezdőnek egy hosszabb, gyakorlati vizsgával is megfűszerezett, kb 80-100 órás tanfolyamot kell elvégeznie, míg a megújító (ismétlő) vizsga és tanfolyam, egy nyolc órás munkanapba bele kell hogy férjen, és gyakorlati vezetést, vállalkozói anyagot nem tartalmaz. Ezt az apró megállapodást vették ki a most benyújtandó rendelettervezetből. A további vitánk a rendeletalkotókkal: A tíz éves korhatár. Ami vidéken hatványozottabban sz@r mint Bp-en!!! És hogy ha már rendeletet alkotnak, akkor végre tegyék a valóságban is ellenőrizhetővé, a rendelet alóli kibúvást és egy rendeleten belül egyértelműen szabályozzák az összes nem menetrendszerű személyszállítást.
hiénakutya 2014.02.25. 14:36:38 / # 272748
Szervusz! Köszönöm szépen a megtisztelő bizalmat, nem tudom, mivel érdemeltem ki, de igyekszem megszolgálni. Bevallom, kizárólag a kedvedért olvastam át a tervezetet, és csak úgy sebtében végigfutottam rajta. Ez azt jelenti, hogy 90%, hogy jót mondok, de 10, hogy nem. Egyelőre nincs arról szó, hogy a budapesti szarságokat egy az egyben átemelnék, mert nem kell sárgítani, és nem lesz kötelező kártyalehúzó, illetve téli gumi sem. Minimum követelményként sem az EURO4-es norma került meghatározásra, hanem az EURO3. A 10 éves korhatár sajnos szerepel a tervezetben. Kérdezed még a vagyoni letétet, illetve az 5 évenkénti kötelező képzést. Én azt látom, hogy igen, ülésenként 100 ezer lenne a tervek szerint, de továbbra is ki lehetne váltani biztosítással. Az 5 évenkénti kötelező képzés elég kacifántosan van bent, de bent van, és én nem találtam kivételt, vagy mentességet, de mondjuk nagyon aprólékosan nem mélyedtem el a szövegben. Szóval először is azt mondja, hogy a tevékenységi engedély és a vezetői igazolvány is csak ötéves időtartamra adható ki. Tehát, eljátszva, hogy már él a rendelet, ha ma kiváltod az engedélyed és az igazolványod, akkor az 2019. február 25-én le fog járni. Mit teszel ekkor? Nyilván elmész egy másikért. Na most én innentől kezdve nem találtam különbséget az új beszálló és mondjuk közted, de hangsúlyozom, nem is nagyon kerestem. Magyarul ugyanaz vonatkozik majd rád is, mint egy kezdőre. Azt mondja, hogy engedély, meg igazolvány kérelemre adható ki, és a kérelemhez mellékelni kell az egy évnél nem öregebb vizsgaigazolásokat. Na most egy évnél nem öregebb vizsgaigazolásod szerintem úgy lesz, ha egy éven belül vizsgáztál, amihez meg tanfolyamon kell majd részt venni, de még egyszer mondom, ebben lehet, hogy tévedek, és csak arról van szó, hogy a régi vizsgáidról kell majd kikérned egy friss igazolást. (Hogy őszinte legyek, ezt azért nem hiszem.) Most mondanám én is, hogy "szép napot", de a fentiek után ez kissé cinikusnak tűnne... negyvenhárom
Oldalszám: 469