Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
hiénakutya | 2014.10.19. 09:27:15 / # 336424 |
Miközben taxisoknak készíti... :-D
Előzmény: #336414 luxbela 2014.10.18. 23:24:25 |
|
hiénakutya | 2014.10.19. 09:26:38 / # 336423 |
Vicces kedvedben vagy? Sikerült a figyelemfelkeltés kifejezett szándékával, mellékletek nélkül berakni a rendelet-tervezetet. Jön egy ember, akit szemmel láthatóan érdekel is ez az egész, veszi a fáradságot, végigolvassa, majd nem találja az érdemi részek egy jelentős részét. Ezt követően, 11 óra után pár perccel fölteszi a kérdést, hogy mégis miről maradt le. 6 órán keresztül nincs senki, aki tájékoztatná, vagy akár csak reagálna arra, amit leírt, majd én, az abszolút kívülálló , akinek aztán tényleg semmi érdeke nem fűződik ahhoz, hogy fölrázza a nemkollégáit, leállok küzdeni, hogy az ember megkapja azt az információt, amit keres. De nem megy, hiába küzdök. És erre mi a reakció? Kapok egy eligazítást, hogy mit és hova illesszek. Tamás, nem akarnálak megbántani, mert kurva nagy kutyád van, de nekem is volna egy-két ötletem azzal kapcsolatban, hogy ki-, mit-, és hova illesszen... :-)
Előzmény: #336411 tomajer 2014.10.18. 20:22:42 |
|
tomajer | 2014.10.19. 08:47:02 / Módosítva / # 336418 |
Már megint egy hozzáértő:-))) "már dolgoznak a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban. Országszerte egységes tarifát alakítanak ki," Ezt hol olvashatta?
Előzmény: #336417 tomajer 2014.10.19. 08:43:07 |
|
tomajer | 2014.10.19. 08:41:34 / Módosítva / # 336417 |
Felháborodtak, de még nem vonulnak utcáraFelháborodtak a taxisok, de egyelőre nem vonulnak utcára a készülő új országos rendelet miatt. Ez előírná a sofőröknek, hogy ötévente vizsgát tegyenek, és a budapesti mintára maximálnák az autók életkorát is. Egyes taxisszervezetek szerint tíz, mások szerint hét év lenne a használható járművek felső korhatára. A legtöbb vidéki taxi ennél jóval idősebb.
Tíz évnél fiatalabb, sárga színű jármű, egységes tarifa, évszaknak megfelelő gumiabroncs és bankkártyaterminál – Budapesten az egy éve bevezetett rendelet alapján már csak ilyen feltételekkel fuvarozhatnak utasokat a taxisok. A fővárosi mintára most országos szinten is szabályozná a taxisok működését a kormány. Az erről szóló tervezeten már dolgoznak a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban. Országszerte egységes tarifát alakítanak ki, taxiszolgáltatást pedig – néhány kivételtől eltekintve – csak azokon a településeken lehet majd végezni, ahová a sofőr engedélye szól. Az új szabályozás a sofőröknek időről időre vizsgát írna elő, amellyel megújíthatják engedélyüket. „Ötévenként úgynevezett megújításra kényszerülne a tevékenységet végző taxis, frissítő vizsgával. Nyolcórás tanfolyam lenne arról, hogy mi változik öt év alatt a KRESZ-ben, erről kellene majd ötévenként a taxisoknak számot adniuk” – jelentette ki az Országos Taxis Szövetség elnöke, Metál Zoltán.
A legnagyobb felháborodást ugyanaz váltotta ki, mint korábban a fővárosban: hogy meghatároznák az autók életkorát. A szövetség elnöke szerint Budapesthez hasonlóan tíz évnél idősebb autókkal már nem lehetne taxizni. A pécsi taxisok érdekképviseletének vezetője, Péterfai György viszont úgy tudja, hogy már a hét évnél idősebb kocsikat is le kell cserélni. Ha ez életbe lép, a városból eltűnhet a taxik majdnem fele.
Felháborodtak, de még nem vonulnak utcára
Országszerte sem jobb az arány. A 9500 taxis közül 3000-en 10-12 éves autóval dolgoznak. Vagyis bármelyik korhatár-besorolás is lép életbe, a sofőrök harmada munkaeszköz nélkül marad. Békéscsabán például a 40 taxisból mindössze 5 tarthatná meg régi autóját. A helyi érdekképviselet többéves türelmi időt kér az átállásra, hogy a taxisok és családjaik ne menjenek tönkre.
A taxisszervezetek egyelőre kivárnak: csak a végleges jogszabály megjelenése után mérlegelik, utcára vonulnak-e. Úgy tudjuk, az új országos taxirendelet novemberben készülhet el, és legkorábban 2016 májusában léphet hatályba.
|
|
tomajer | 2014.10.19. 08:37:09 / # 336416 |
Enyhült a taxisokra vonatkozó rendelettervezet Bár valamelyest enyhült a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium taxisokra vonatkozó szabályozás-tervezete, a taxisok továbbra is demonstrációra készülnek.
"A
demonstrációnak az előkészítése, illetve finomítása továbbra is folyik,
ha megfelelő garanciát kapunk arra nézve, hogy vállalkozóbarát rendelet
születik, akkor természetesen nem fogunk semmit se csinálni, de hát a
vidéki taxisokat kellene megkérdezni" - fogalmazott.
|
|
tomajer | 2014.10.19. 07:58:18 / # 336415 |
Meg nem is sértődőseknek:-)
Előzmény: #336414 luxbela 2014.10.18. 23:24:25 |
|
luxbela | 2014.10.18. 23:24:25 / # 336414 |
Nem hülyéknek való - én ezt kaptam...
Előzmény: #336409 hiénakutya 2014.10.18. 17:17:50 |
|
tomajer | 2014.10.18. 20:22:43 / # 336411 |
Előbb illeszd egy jegyzettömbbe és onnan másold újra ide, mert lehet hogy hoz magával valami kódot amit nem szeret a szerkesztő.
Előzmény: #336409 hiénakutya 2014.10.18. 17:17:50 |
|
a-kinti | 2014.10.18. 18:38:01 / # 336410 |
|
Én a helyedben meg keresném a Bakucz-ot is ,hátha tudna ő is valamit javasolni..:-) Állítólag megint taxizik,mert elfogyott a lé!!!!
Előzmény: #336390 Franky 2014.10.17. 20:34:37 |
hiénakutya | 2014.10.18. 17:16:39 / Módosítva / # 336409 |
Na, most én mondom azt, hogy ez egy rakás szar.
|
|
hiénakutya | 2014.10.18. 17:11:59 / Módosítva / # 336408 |
Próbálom a vágólapra másolt szöveget beilleszteni, de semmi nem jelenik meg.
Előzmény: #336403 ovecboy 2014.10.18. 11:09:27 |
|
ovecboy | 2014.10.18. 11:09:27 / # 336403 |
|
csak szeretném kérdezni, hogy a rendelet mellékleteit hol tudnám elolvasni, mivel akárhogy olvasom a szöveget, ahova ez a link vezet, nem találom a kormegkötést. gondolom akkor valamelyik mellékletben van. "...A személygépkocsi abban az esetben minősíthető alkalmasnak, ha a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló miniszteri rendeletben meghatározott üzemeltetési és műszaki feltételeknek, valamint az e rendelet 3. mellékletében meghatározott feltételeknek megfelel...."
Előzmény: #336385 tomajer 2014.10.17. 18:22:41 |
ovecboy | 2014.10.18. 11:01:10 / # 336402 |
|
Jogos, csak gondoltam itt válaszolok warrior kolléga hozzászólására, ha már itt található. Elnézést, valóban abba a topicba tartozna.
Előzmény: #336399 tomajer 2014.10.18. 07:42:23 |
tomajer | 2014.10.18. 07:42:23 / # 336399 |
Hááát igen. Ez már a politikai topic témája.
Előzmény: #336397 ovecboy 2014.10.18. 07:39:31 |
|
tomajer | 2014.10.18. 07:40:12 / # 336398 |
|
|
ovecboy | 2014.10.18. 07:39:32 / # 336397 |
|
Teljesen egyetértek. De a fiatalabbak is, mint pl jómagam, hidd el, ezt a két variációt nézik. Nekünk nyugdíj, itt? Ugyanmár. Ergó van egy 3. lehetőség is, járókerettel a munkahelyedről sétálsz a föld alá. (nézd csak meg a legújabb agymenéseket) fizettetni akarják az emberrel a kórházi kezelésének egy részét (jó mondjuk ezt kvázi a kifehérített hálapénznek is felfoghatot), illetve ami a legaggasztóbb: felreppent egy hír, miszerint TÖRVÉNYBE AKARJÁK FOGLALNI, hogy a gyerek KÖTELES gondoskodni idős szüleiről (pl gyerek 40 éves, aktívan melózik, fater muter közel 70, ugye eddig őket hívták nyugdíjasnak). Szerinted ez mit vetít előre? Van itt kedve bárkinek is megöregedni? Ja, és azért is f*szság, mert aki megtehette, jól keres, stb, az eddig is segítette idős szüleit, de ne mondja nekem senki, hogy a nagy átlag az országban nettó 150 ezernél többet keres (sőt), az átlag bért (bruttó kettőszáz párezer ft ha jól tévedek) feltornázza az, hogy párezer kiváltságosnak a többmillióból milliós fizuja van. Szóval ha valaki megkeresi azt a nettó 150 ezret (mondjuk), az egy pár esetében 300 ezer/hó (ez is utópisztikus hangzású), abból tartsd el idősödő szüleidet, akiknek az évek alatt befizetett járuléka hírtelen köddéválik, tartsd el a gyereke(i)det (nem csak kaja, ruha, hanem esetleg fősuli, kollégium, netán albérlet (?)), mert ugye az mindenképpen a te feladatod, és magadat. Na kicsit megint eltértem a dologtól, de érted mire gondolok.
Előzmény: #336377 warrior 2014.10.17. 15:33:42 |
tomajer | 2014.10.18. 07:11:11 / # 336395 |
Csak a bakonyi betyárt ne keverjük bele, mert az itt Bbetyár, a hallotaxi (és nem utolsó sorban a TGFSZ) egyik alapítója. Ráadásul nem került elő, előrángatták egy hozzászólását. Valahol Európa útjait rója egy soktonnás batárral, és csak távolról szarik ránk:-)
Előzmény: #336390 Franky 2014.10.17. 20:34:37 |
|
Franky | 2014.10.17. 20:34:37 / # 336390 |
|
)))) Na, most előbújhatnak a karrierhuszárok ))))) Metál úr, Góré atyánk, Bakonyi betyár. Ki jön még hirtelen?? Eddig hol voltatok gyerekek?? Ja, most kellő hírverés van, lehet csemegézni és fürdeni a hírnévben. Tisztára olyan, mint a nagypolitika Azok hangoskodnak és követelik a mindenki támogatását, akik soha nem fogadták el mások véleményét. Olyan spanyolviasz XXI századi megvilágításban érzés Vezéregyéniség ))) Ez most ki is tulajdonképpen? Nem gondolom most sem, hogy ezt a szelet konkrét személynek kellene kikaparni. A taxissztrájk is spontán, az összesség akaratából jött létre, és akkor is volt, aki learatta a képzeletbeli babérokat. Most is erre a szerepre áhítozók sorakoznak a partvonalon, reménykedve abban, hogy a vihar nem elsodorja, hanem felkapja őket. Az egészben az a felemelő, hogy most már a vidéki taxisoknak is fel kell ismerni, hogy ők sem maradnak ki a jóból. Mert eddig ez egy vidám játék volt, rohadjon meg a fővárosi hiéna... Azért jobb lett volna, ha ezt vidéken előbb felismerik, és nem az arrogáns hatalomvágy vezérelte reakciókból eredő dac, hanem a közös munka és kompromisszum lett volna a hajtóerő. De a karrierhuszárok ismét megjelentek Hát hajrá!
Előzmény: #336389 tomajer 2014.10.17. 18:58:40 |
tomajer | 2014.10.17. 18:58:40 / # 336389 |
Felébredt, egy régi (hűtlen) harcostárs: "Tisztelt mindenki!
Sztrájk vagy demonstráció? Ahogy a barátom mondja Római Jog így kezdi „KINEK AZ ÉRDEKE”?
A Sztrájk mindenképen a taxisok érdekében történik a taxisok végrehajtásában.
A Demonstráció az márt nem csak a taxisok érdeke, viszont a végrehajtás szintén a taxisok feladata.
Miért lett ismét kérdés ez?
Mert a rendelet alkotással megbízott érdekegyeztető társaságok, bizony nem a Mi (taxisok) érdekeinket tartották a figyelem középpontjába (akinek nem inge ne gombolkozzon). Mint cégvezetők bizony a maguk javára hajtották a vizet. Minden szentnek maga felé hajlik a keze. Na de ennyire?? Tehát a nektek esetleges rendelkezési hátrányok (és itt nem a szakmailag megalapozott fejlődés útjára gondolok), károkozások, végrehajtói bizony ezek a személyek!! Abból az is leszűrhető,hogy ezt csak a fémjelezett szakma kéri,mert már öt éve még nem került elfogadásra!! Pedig!! Ha a jelenlegi kormány ezt be szeretné vezetni (van előttünk példa bőven (Trafik törvény, Nyerőgépek, Online pénztárgépek, Reklámtörvény)), akkor bíz ezt márt rég meg is tette volna, De nem akarja, vagy inkább úgy mondom nem fűződik hozzá érdeke. Ezt csak Mi akarjuk a szakma. Ebben a formában csak pár korrupt ember a pénz bűvölete érdekébe. Ezek az emberek ellen kell Sztrájkolni. Egyszerű! Nem kell mást tenni mint figyelmeztetés kép egy órát nem venni fel címet, csak utcáról, placcról, hogy az utasok érdekei ne sérüljenek. Na ezzel éritek el a legnagyobb hatást. ha nincs kinek továbbítani a fuvart, a fuvarszervezőt kár éri. A sztrájk törvény ezt engedi! Ez egyfajta tárgyalást fog eredményezni ami pozitívumot hozna a törvénytervezet munkaanyagában a taxisok érdekébe. Na ez a cél a taxis érdekében!
A Demonstráció az akkor szükségeltetik ha a figyelmeztető sztrájkok nem vezetnek eredményre és a kormány a jelenlegi formában elfogadja ezt a maszlagot. Akkor a Demonstráció a hathatós a kormány intézkedése ellen. A lakosság türelmét, egyetértését, támogatását addig viszont nem szabad felhasználni, kihasználni. Mint említettem ez nem őket hanem Minket érint. Ez ellen még Mi is nehezen tudunk tenni, hát még ők (lakosság)!
Én így látom a dolgok folyamatát helyesnek, értelemszerűnek. Persze csakis, ismétlem csakis egységesen megszervezett és lebonyolított megmozdulások a hathatósak. A széthúzás a pillanatnyi érdekellentétek figyelembe vétele gyengíti a cél elérését. Rendeletre szükség van ezt tudjuk de csakis mindenre kiterjedő egységesen alkalmazható és alkalmazandó kivételezettek nélküli egyszerű és életszerű alkalmazásura. Nem bonyolított korrupt engedményekkel teli fekete gazdaságra buzdító törvénykezésre.
A Globális feladat adott a végrehajtásra a személyzet adott a levezetésére is van vezéregyéniségetek. Én is minden tőlem telhetőt megteszek az ügy érdekében. Úgyhogy hajrá!!
„Gyáva népnek nincs hazája”
Köszönöm hogy elolvastátok.: Merhala Béla elnök Bakony Taxi Veszprém"
|
|
hiénakutya | 2014.10.17. 18:42:02 / # 336387 |
Jó ez, csak a szigorúbb ellenőrzés hiányzik belőle. :-D
Előzmény: #336385 tomajer 2014.10.17. 18:22:41 |