Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
hiénakutya 2014.10.19. 09:27:15 / # 336424

Miközben taxisoknak készíti...

:-D

hiénakutya 2014.10.19. 09:26:38 / # 336423

Vicces kedvedben vagy?

Sikerült a figyelemfelkeltés kifejezett szándékával, mellékletek nélkül berakni a rendelet-tervezetet.

Jön egy ember, akit szemmel láthatóan érdekel is ez az egész, veszi a fáradságot, végigolvassa, majd nem találja az érdemi részek egy jelentős részét. Ezt követően, 11 óra után pár perccel fölteszi a kérdést, hogy mégis miről maradt le.

6 órán keresztül nincs senki, aki tájékoztatná, vagy akár csak reagálna arra, amit leírt, majd én, az abszolút kívülálló , akinek aztán tényleg semmi érdeke nem fűződik ahhoz, hogy fölrázza a nemkollégáit, leállok küzdeni, hogy az ember megkapja azt az információt, amit keres.

De nem megy, hiába küzdök.

És erre mi a reakció?

Kapok egy eligazítást, hogy mit és hova illesszek.

Tamás, nem akarnálak megbántani, mert kurva nagy kutyád van, de nekem is volna egy-két ötletem azzal kapcsolatban, hogy ki-, mit-, és hova illesszen...

:-)

tomajer 2014.10.19. 08:47:02 / Módosítva / # 336418

Már megint egy hozzáértő:-)))

"már dolgoznak a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban. Országszerte egységes tarifát alakítanak ki,"

Ezt hol olvashatta?

tomajer 2014.10.19. 08:41:34 / Módosítva / # 336417

Felháborodtak, de még nem vonulnak utcára

Felháborodtak a taxisok, de egyelőre nem vonulnak utcára a készülő új országos rendelet miatt. Ez előírná a sofőröknek, hogy ötévente vizsgát tegyenek, és a budapesti mintára maximálnák az autók életkorát is. Egyes taxisszervezetek szerint tíz, mások szerint hét év lenne a használható járművek felső korhatára. A legtöbb vidéki taxi ennél jóval idősebb.

Tíz évnél fiatalabb, sárga színű jármű, egységes tarifa, évszaknak megfelelő gumiabroncs és bankkártyaterminál – Budapesten az egy éve bevezetett rendelet alapján már csak ilyen feltételekkel fuvarozhatnak utasokat a taxisok. A fővárosi mintára most országos szinten is szabályozná a taxisok működését a kormány. Az erről szóló tervezeten már dolgoznak a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban. Országszerte egységes tarifát alakítanak ki, taxiszolgáltatást pedig – néhány kivételtől eltekintve – csak azokon a településeken lehet majd végezni, ahová a sofőr engedélye szól.
Az új szabályozás a sofőröknek időről időre vizsgát írna elő, amellyel megújíthatják engedélyüket. „Ötévenként úgynevezett megújításra kényszerülne a tevékenységet végző taxis, frissítő vizsgával. Nyolcórás tanfolyam lenne arról, hogy mi változik öt év alatt a KRESZ-ben, erről kellene majd ötévenként a taxisoknak számot adniuk” – jelentette ki az Országos Taxis Szövetség elnöke, Metál Zoltán.
A legnagyobb felháborodást ugyanaz váltotta ki, mint korábban a fővárosban: hogy meghatároznák az autók életkorát. A szövetség elnöke szerint Budapesthez hasonlóan tíz évnél idősebb autókkal már nem lehetne taxizni. A pécsi taxisok érdekképviseletének vezetője, Péterfai György viszont úgy tudja, hogy már a hét évnél idősebb kocsikat is le kell cserélni. Ha ez életbe lép, a városból eltűnhet a taxik majdnem fele.
Felháborodtak, de még nem vonulnak utcára
Országszerte sem jobb az arány. A 9500 taxis közül 3000-en 10-12 éves autóval dolgoznak. Vagyis bármelyik korhatár-besorolás is lép életbe, a sofőrök harmada munkaeszköz nélkül marad. Békéscsabán például a 40 taxisból mindössze 5 tarthatná meg régi autóját. A helyi érdekképviselet többéves türelmi időt kér az átállásra, hogy a taxisok és családjaik ne menjenek tönkre.
A taxisszervezetek egyelőre kivárnak: csak a végleges jogszabály megjelenése után mérlegelik, utcára vonulnak-e. Úgy tudjuk, az új országos taxirendelet novemberben készülhet el, és legkorábban 2016 májusában léphet hatályba.

tomajer 2014.10.19. 08:37:09 / # 336416

Enyhült a taxisokra vonatkozó rendelettervezet   

Bár valamelyest enyhült a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium taxisokra vonatkozó szabályozás-tervezete, a taxisok továbbra is demonstrációra készülnek.


A napokban a Népszabadság írta meg, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium rendelettervezete alapján legfeljebb hétéves autóval járhatnának a taxisok és kizárólag saját településükön vehetnének fel utasokat. Felkerestük a fejlesztési minisztériumot, amely csupán annyit közölt, hogy jelenleg még egyeztetnek az érintett szervezetekkel a kormányrendeletről, az előkészítő munka várhatóan november végére zárul le.

Az előterjesztés végleges tartalmáról és hatályba léptetéséről csak ezután születhet döntés - hangsúlyozta a tárca.

A taxisok azonban demonstrációt kezdtek szervezni a tervezet miatt, mert rengeteg taxist lehetetlenített volna el az új kormányrendelet, hiszen a 7 éves korhatárral szemben jelenleg Budapesten is 10 év az autók maximális korhatára és az országban itt a legszigorúbb a szabályozás - mondta az InfoRádiónak Farkas Zsolt, a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezetének elnöke.

Azóta a tárca egy enyhébb tervezetről szóló dokumentumot is kiküldött az érintett szervezeteknek, ebben felemelték 10 évre a taxikra vonatkozó felső korhatárt, ám a szakszervezetnek így is vannak fenntartásai - közölte Farkas Zsolt. (reméljük egyszer ezt is befújja a szél)


"A demonstrációnak az előkészítése, illetve finomítása továbbra is folyik, ha megfelelő garanciát kapunk arra nézve, hogy vállalkozóbarát rendelet születik, akkor természetesen nem fogunk semmit se csinálni, de hát a vidéki taxisokat kellene megkérdezni" - fogalmazott.

A vidéki településeken ugyanis Farkas Zsolt szerint még így sem biztos, hogy 10 éves korhatár mellett gazdaságosan lehet taxizni, arról nem is beszélve, hogy egy autó állapota elsősorban karbantartásától, nem korától függ.

Emellett a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezetének elnöke kifogásolta, hogy 5 évre korlátoznák tevékenységi engedélyüket, valamint azt, hogy a diszpécserközpontok üzemeltetését nem kötnék engedélyhez, mindössze bejelentési kötelezettség társulna létesítésükhöz, mivel ez Farkas Zsolt szerint megnyitná az utat az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában már elterjedt okos-telefonos applikáción keresztüli címközvetítés előtt is.

Sigmond Árpád

tomajer 2014.10.19. 07:58:18 / # 336415

Meg nem is sértődőseknek:-)

luxbela 2014.10.18. 23:24:25 / # 336414

Nem hülyéknek való - én ezt kaptam...

tomajer 2014.10.18. 20:22:43 / # 336411

Előbb illeszd egy jegyzettömbbe és onnan másold újra ide, mert lehet hogy hoz magával valami kódot amit nem szeret a szerkesztő.

a-kinti 2014.10.18. 18:38:01 / # 336410
avatar

Én a helyedben meg keresném a Bakucz-ot is ,hátha tudna ő is valamit javasolni..:-)


Állítólag megint taxizik,mert elfogyott a lé!!!!

hiénakutya 2014.10.18. 17:16:39 / Módosítva / # 336409
Na, most én mondom azt, hogy ez egy rakás szar.

hiénakutya 2014.10.18. 17:11:59 / Módosítva / # 336408

Próbálom a vágólapra másolt szöveget beilleszteni, de semmi nem jelenik meg.

ovecboy 2014.10.18. 11:09:27 / # 336403
avatar

csak szeretném kérdezni, hogy a rendelet mellékleteit hol tudnám elolvasni, mivel akárhogy olvasom a szöveget, ahova ez a link vezet, nem találom a kormegkötést. gondolom akkor valamelyik mellékletben van.

"...A személygépkocsi abban az esetben minősíthető alkalmasnak, ha a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló miniszteri rendeletben meghatározott üzemeltetési és műszaki feltételeknek, valamint az e rendelet 3. mellékletében meghatározott feltételeknek megfelel...."

ovecboy 2014.10.18. 11:01:10 / # 336402
avatar

Jogos, csak gondoltam itt válaszolok warrior kolléga hozzászólására, ha már itt található.

Elnézést, valóban abba a topicba tartozna.

tomajer 2014.10.18. 07:42:23 / # 336399
tomajer 2014.10.18. 07:40:12 / # 336398

ovecboy 2014.10.18. 07:39:32 / # 336397
avatar

Teljesen egyetértek.

De a fiatalabbak is, mint pl jómagam, hidd el, ezt a két variációt nézik.

Nekünk nyugdíj, itt? Ugyanmár. Ergó van egy 3. lehetőség is, járókerettel a munkahelyedről sétálsz a föld alá. (nézd csak meg a legújabb agymenéseket) fizettetni akarják az emberrel a kórházi kezelésének egy részét (jó mondjuk ezt kvázi a kifehérített hálapénznek is felfoghatot), illetve ami a legaggasztóbb: felreppent egy hír, miszerint TÖRVÉNYBE AKARJÁK FOGLALNI, hogy a gyerek KÖTELES gondoskodni idős szüleiről (pl gyerek 40 éves, aktívan melózik, fater muter közel 70, ugye eddig őket hívták nyugdíjasnak). Szerinted ez mit vetít előre? Van itt kedve bárkinek is megöregedni? Ja, és azért is f*szság, mert aki megtehette, jól keres, stb, az eddig is segítette idős szüleit, de ne mondja nekem senki, hogy a nagy átlag az országban nettó 150 ezernél többet keres (sőt), az átlag bért (bruttó kettőszáz párezer ft ha jól tévedek) feltornázza az, hogy párezer kiváltságosnak a többmillióból milliós fizuja van. Szóval ha valaki megkeresi azt a nettó 150 ezret (mondjuk), az egy pár esetében 300 ezer/hó (ez is utópisztikus hangzású), abból tartsd el idősödő szüleidet, akiknek az évek alatt befizetett járuléka hírtelen köddéválik, tartsd el a gyereke(i)det (nem csak kaja, ruha, hanem esetleg fősuli, kollégium, netán albérlet (?)), mert ugye az mindenképpen a te feladatod, és magadat.

Na kicsit megint eltértem a dologtól, de érted mire gondolok.

tomajer 2014.10.18. 07:11:11 / # 336395

Csak a bakonyi betyárt ne keverjük bele, mert az itt Bbetyár, a hallotaxi (és nem utolsó sorban a TGFSZ) egyik alapítója.

Ráadásul nem került elő, előrángatták egy hozzászólását.  Valahol Európa útjait rója egy soktonnás batárral, és csak távolról szarik ránk:-)

Franky 2014.10.17. 20:34:37 / # 336390
avatar

)))) Na, most előbújhatnak a karrierhuszárok ))))) 

Metál úr, Góré atyánk, Bakonyi betyár. Ki jön még hirtelen?? Eddig hol voltatok gyerekek?? Ja, most kellő hírverés van, lehet csemegézni és fürdeni a hírnévben. 


Tisztára olyan, mint a nagypolitika Azok hangoskodnak és követelik a mindenki támogatását, akik soha nem fogadták el mások véleményét. Olyan spanyolviasz XXI századi megvilágításban érzés

Vezéregyéniség ))) Ez most ki is tulajdonképpen? 


Nem gondolom most sem, hogy ezt a szelet konkrét személynek kellene kikaparni. A taxissztrájk is spontán, az összesség akaratából jött létre, és akkor is volt, aki learatta a képzeletbeli babérokat. Most is erre a szerepre áhítozók sorakoznak a partvonalon, reménykedve abban, hogy a vihar nem elsodorja, hanem felkapja őket. 


Az egészben az a felemelő, hogy most már a vidéki taxisoknak is fel kell ismerni, hogy ők sem maradnak ki  a jóból. Mert eddig ez egy vidám játék volt, rohadjon meg a fővárosi hiéna... Azért jobb lett volna, ha ezt vidéken előbb felismerik, és nem az arrogáns hatalomvágy vezérelte reakciókból eredő dac, hanem a közös munka és kompromisszum lett volna a hajtóerő.

De a karrierhuszárok ismét megjelentek


Hát hajrá!


tomajer 2014.10.17. 18:58:40 / # 336389

Felébredt, egy régi (hűtlen) harcostárs:


"Tisztelt mindenki!

 

Sztrájk vagy demonstráció?

Ahogy a barátom mondja Római Jog így kezdi „KINEK AZ ÉRDEKE”?

 

A Sztrájk mindenképen a taxisok érdekében történik a taxisok végrehajtásában.

 

A Demonstráció az márt nem csak a taxisok érdeke, viszont a végrehajtás szintén a taxisok feladata.

 

Miért lett ismét kérdés ez?

 

Mert a rendelet alkotással megbízott érdekegyeztető társaságok, bizony nem a Mi (taxisok) érdekeinket tartották a figyelem középpontjába (akinek nem inge ne gombolkozzon). Mint cégvezetők bizony a maguk javára hajtották a vizet. Minden szentnek maga felé hajlik a keze. Na de ennyire??

Tehát a nektek esetleges rendelkezési hátrányok (és itt nem a szakmailag megalapozott fejlődés útjára gondolok), károkozások, végrehajtói bizony ezek a személyek!!

Abból az is leszűrhető,hogy ezt csak a fémjelezett szakma kéri,mert már öt éve még nem került elfogadásra!!

Pedig!!

Ha a jelenlegi kormány ezt be szeretné vezetni (van előttünk példa bőven (Trafik törvény, Nyerőgépek, Online pénztárgépek, Reklámtörvény)), akkor bíz ezt márt rég meg is tette volna, De nem akarja, vagy inkább úgy mondom nem fűződik hozzá érdeke. Ezt csak Mi akarjuk a szakma. Ebben a formában csak pár korrupt ember a pénz bűvölete érdekébe.

Ezek az emberek ellen kell Sztrájkolni.

Egyszerű! Nem kell mást tenni mint figyelmeztetés kép egy órát nem venni fel címet, csak utcáról, placcról, hogy az utasok érdekei ne sérüljenek.

Na ezzel éritek el a legnagyobb hatást. ha nincs kinek továbbítani a fuvart, a fuvarszervezőt kár éri. A sztrájk törvény ezt engedi!

Ez egyfajta tárgyalást fog eredményezni ami pozitívumot hozna a törvénytervezet munkaanyagában a taxisok érdekébe.

Na ez a cél a taxis érdekében!

 

A Demonstráció az akkor szükségeltetik ha a figyelmeztető sztrájkok nem vezetnek eredményre és a kormány a jelenlegi formában elfogadja ezt a maszlagot. Akkor a Demonstráció a hathatós a kormány intézkedése ellen. A lakosság türelmét, egyetértését, támogatását addig viszont nem szabad felhasználni, kihasználni. Mint említettem ez nem őket hanem Minket érint. Ez ellen még Mi is nehezen tudunk tenni, hát még ők (lakosság)!

 

Én így látom a dolgok folyamatát helyesnek, értelemszerűnek. Persze csakis, ismétlem csakis egységesen megszervezett és lebonyolított megmozdulások a hathatósak. A széthúzás a pillanatnyi érdekellentétek figyelembe vétele gyengíti a cél elérését. Rendeletre szükség van ezt tudjuk de csakis mindenre kiterjedő egységesen alkalmazható és alkalmazandó kivételezettek nélküli egyszerű és életszerű alkalmazásura. Nem bonyolított korrupt engedményekkel teli fekete gazdaságra buzdító törvénykezésre.

 

A Globális feladat adott a végrehajtásra a személyzet adott a levezetésére is van vezéregyéniségetek. Én is minden tőlem telhetőt megteszek az ügy érdekében. Úgyhogy hajrá!!

 

„Gyáva népnek nincs hazája”

 

Köszönöm hogy elolvastátok.:

                               Merhala Béla elnök

                               Bakony Taxi Veszprém"


hiénakutya 2014.10.17. 18:42:02 / # 336387

Jó ez, csak a szigorúbb ellenőrzés hiányzik belőle.

:-D

Oldalszám: 469