Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2014.10.16. 12:39:45 / Módosítva / # 336351

E miatt a terv miatt elégedetlenek a taxisok

Forrás: Kossuth Rádió, 180 perc | 2014. 10. 16. 08:07:00   

Elégedetlenkednek a taxisok, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ugyanis egy olyan országos rendelettervezetet dolgozott ki, amely számos ponton eltér a szakmai szervezetek álláspontjától. A minisztérium közleményben jelezte: még tartanak az egyeztetések, és várhatóan november végén kerül pont a történet végére – hangzott el a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.

Meglepődtek a személyszállítással foglalkozó szervezetek az országos taxisrendelet tervezetének szövegén, amelyre már évek óta vártak – mondta Metál Zoltán, az Országos Taxi Szövetség elnöke, felidézve: több mint öt éve folyik az egyeztetés a minisztériummal, jelenleg ugyanis egy 1989-es rendelet szabályozza a taxiszolgáltatás működési rendjét.

Hallgassa meg!


Az egyik nézeteltérés a taxik életkorának hét évben való maximalizálása – tudatta Farkas Zsolt, a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezetének elnöke. A gépkocsi állapota ugyanis nem a korától függ – emelte ki, rámutatva: a szállodás taxisok mindegyike Mercedesszel dolgozik, amelyek általában 10, 11 esetleg 12 évesek, de kifogástalan műszaki állapotúak. Ezeket az autókat most ki kellene dobni. A fiatalabb autót nem tudják majd megvenni ebben a kategóriában, tehát minőségi visszalépés lesz. Láttam ugyanakkor olyan, fiatal, négyéves autót, amelybe én se ülnék be – vázolta.

Azt is kifogásolják a taxisok, hogy más közúti személyszállítási formákkal túl engedékeny a rendelet. Metál Zoltán kiemelte: nagyobb lehetőséget adott a rendeletalkotó a fuvarszervezőknek, ezt a területet nem szabályozná olyan mértékben, amilyet a szakma elvárna. Európában nagyon komoly konfliktusokat generált az okostelefonok applikációjának használata, kikerülve mindenféle nemzeti érdeket, adó- és járulékfizetési kötelezettséget – hívta fel a figyelmet.

A szakmai szervezetek túl szigorúnak tartják a rendelettervezet azon részét, amely korlátozná a taxisok működési területét. A sofőr ugyanis csak ott vehetne fel utast, ahova az engedélye szól. Farkas Zsolt szerint a terv nem életképes, és az utasok jogai is sérülnének, ha ugyanis például egy adott városban dolgozó taxis elvisz máshová egy utast, és nincs a célállomásra szóló engedélye, üresen kell visszajönnie, ha pedig ugyanezen a helyen nincs taxis, az utas nem tud taxit fogadni.

A taxisok saját maguk irányába is szigorúbb előírást szeretnének a készülő rendeletben. Metál Zoltán kifogásolta: nem szerepel a tervezetben, hogy azokat a sofőröket, akik bizonyíthatóan kárt okoztak az utasoknak, eltiltanák a taxizástól.

Mindkét szervezet vezetője kiemelte, nem gondolkoznak sztrájkban, bíznak a további tárgyalások lehetőségében. A minisztérium közleményben megerősítette, erre november végéig sort kerítenek – hangzott el a 180 percben.

TGFSZ 2014.10.16. 10:21:44 / # 336349
avatar
donkihóte 2014.10.16. 09:01:24 / # 336348
avatar

De úgysem lesz  7 év. Inkább az évenkénti vizsga megszüntetésére kéne ráfeküdni, kitolni 2-3 évre.

De még inkább le kéne szarni a tervezetet és összeállítani a követeléseinket és utcára menni. És a pontok között feltétlenül szerepelnie kell a nyugger-banda száműzésének.

És mikor fogjátok már kezdeményezni a bkk taxidivízió gazdálkodásának átvilágítását? Továbbra is fenntartom a kérdést, hogy hogyan tud elszámolni és könyvelni nyugtákkal, számla helyett? Mert ugye az álcázott faszfejek nem kérnek számlát, nehogy felfedjék magukat. Vagy netán nehogy bizonyítható legyen az utazás?

TGFSZ 2014.10.16. 02:17:39 / Módosítva / # 336347
avatar

Bár két éve már megírtuk, de ma még inkább aktuális!

2012.11.08

 TGFSz állásfoglalása a 2012 októberi NFM rendelet-tervezetéhez kapcsolódan

"...

Miért nem értünk egyet a taxik ennyire sokkolóan ható korhatár korlátozásával?

A jelenlegi szabályozás szerint a taxi gépkocsik évente szigorított műszaki vizsgára kötelezettek. Ebből adódóan kitűnő műszaki állapotban vannak. Ameddig a Nemzeti Közlekedési Hatóság taxisszolgáltatásra alkalmasnak tartja ezeket a  gépkocsikat, addig azok igenis alkalmasak az utasok biztonságos kiszolgálására..."  

"..A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tudatosan vagy akaratlanul de megsérti és a feladatának  elvégzésére alkalmatlannak tartja a Nemzeti Közlekedési Hatóságot. Megkérdőjelezi NKH gépkocsi- vizsgáztatási rendszerét és gyakorlatát, valamint a képzést-, vizsgáztatást végzők szakmai felkészültségét. Ha a minisztériumnak problémája van a Nemzeti Közlekedési Hatóság által felügyelt gépjármű vizsgáztatási rendszerrel, illetve a képzési és vizsgáztatási rendjével akkor az NKH-n keresztül kényszerítse ki a képzés  hatékonyságát..."

A teljes dokumentum ITT olvasható

--------------------------------------------------------------------------

Másfél évvel ezelőtt is megírtuk:

2013.03.20

 

A TGFSz álláspontja a 10 éves korhatár kapcsán

A TGFSZ  miért nem támogatja a Taxi-gépkocsik évjárat korlátozását?

 

"..Mindannyian tudjuk, hogy egy autó műszaki és esztétikai állapota nem kor, hanem karbantartásfüggő!!

Egy 10 évnél idősebb autó is lehet tökéletes állapotban, ha azt folyamatosan szervizelik, ugyanakkor egy fiatal autó is lehet „roncsautó”, ha az nincs karbantartva!..."

"..

 

 

A TGFSZ  miért nem támogatja a Taxi-gépkocsik évjárat korlátozását?

 

Először is vizsgáljuk meg a kérdést, milyen indok(ok) merült(ek) fel az évjárat korlátozás mellett:

 

  1.  Azok a vállalkozók, vállalkozások, akik adótartozást halmoztak fel, kiesnek a szolgáltatási körből, hiszen az autó csere nullás igazolást igényel
  2.  A taxi-gépkocsik évjáratának korlátozásával megoldódna a létszámkérdés a jelenlegi túlkínálati piacon, hiszen rengetegen lesznek, akik nem tudnak majd autót cserélni, ezért ők kiesnek ebből a szolgáltatási körből
  3.  az idős autók leharcoltak, műszakilag elhanyagoltak (roncsautók), ezért az évjárat-korlátozás bevezetése esetén minőségi javulás érhető el

 

Akkor most menjünk végig pontról pontra !

 

1-es pont:

A ma érvényes szabályozás és gyakorlat szerint aki adótartozást halmozott fel, viszont szüksége van nullás igazolásra az autó csere miatt, az szépen befárad a NAV-hoz, részletfizetési kérelmet kér és ha ezt megkapta, megadják mellé a nullás igazolást.

Tehát az 1-es pont a taxik évjárat-korlátozásának szükségessége melletti indoklásként egyáltalán nem állja meg a helyét, a problémát, mely a túl magas létszám, nem oldja meg.

 

2-es pont:

Azok a vállalkozók, akik nem tudnak (vagy nem akarnak) autót cserélni, a szolgáltatási körből nem fognak kiesni.

Miért?

Azon egyszerű oknál fogva, hogy ezek az emberek évek-évtizedek óta ezt a szakmát, ipart űzik, ehhez értenek, ebben profik, így megkeresik azokat a lehetőségeket, hogy ezt tovább tudják végezni.

 Autó csere híján autót fognak bérelni (természetesen papíron alkalmazotti viszonyt létesítenek) ami viszont nemhogy fehérítené a gazdaságot, a szakmát, hanem még inkább a szürke illetve a fekete gazdaság irányába tereli.

 

3-as pont:

Roncsautó kérdés. 

Kezdjük azzal, hogy mit is nevezünk roncs autónak?

 

Műszakilag, esztétikailag elhanyagolt jármű!

 

Na mármost hogy lehetnek ilyen autók taxiként az utakon akkor:

    • - Amikor a ma érvényes szabályozás szerint a taxi-gépkocsikra vonatkozóan 5 éves korhatár van érvényben, illetve 5 éves koruk felett megbontásos vizsgálatnak kell alávetni őket?
    • Mindez mellett évente szigorított műszaki vizsgán kell átessenek!
    • Ha ezen szigorú feltételek mellett is vannak az utakon elhanyagolt állapotú (műszaki és esztétikai) taxik, akkor nem a hatóságoknak lenne a feladata ezeknek a forgalomból való kiemelése? (időszakos vizsgára való berendelés, rendszám levétel, stb?)

 

A teljes dokumentum ITT olvasható

alelölülő 2014.10.16. 00:46:32 / # 336345

Csak nőrokon volt otthon, aki nem tudja.

Férfit kell megkérdezni.

606 2014.10.15. 22:15:09 / Módosítva / # 336344
avatar

megbassz.... ezek az anyjukat.Ha akarod Tomajer törölheted.

tomajer 2014.10.15. 21:26:44 / # 336343

Először is, egy hároméves bejegyzésre reagáltál.  Másodszoris, ő már csinálta. 

Akár hiszed akár nem, az eredeti TGFSZ megálmodójával, és a kettes számú tagkönyv tulajdonosával beszélgetsz ..  -nél, ha még érdekelnék a taxisok.

Erről ugattam nemrég...  hogy ez a szakma még mindenkivel megutáltatta magát, aki szeretett volna tenni érte valamit! :-(

brigádvezető 2014.10.15. 21:12:36 / # 336341

Csak azt nem értem, ha te ennyire úgy gondolod, hogy aki megpróbál tenni a "közösségért" az hülye, akkor miért nem csinálod te. Melyik cégvezető hátsó felét fényesíted??? Ülsz a bőrszékeden és ugrasztanád össze az embereket. Pfff

tomajer 2014.10.15. 19:53:33 / # 336340

De imádom, ha fölöslegesen beszélek!!!

A téligumi mizéria, a fővárosi rendelet topicjába tartozik.  A minisztériumi rendeletben ilyen tudtommal még nincsen.

Cab44 2014.10.15. 19:36:24 / # 336339

2000 méter felett október 15 különben november 1 én megkérdeztem!

Cab44 2014.10.15. 19:35:03 / # 336338

Megkérdezted a rokonod Bécsben?


tomajer 2014.10.15. 18:37:38 / # 336332

Nem azzal van a baj.  Az az egyetlen ami ide való:-)

A gumimizéria, viszont a fővárosi rendelet része!!!

alelölülő 2014.10.15. 18:03:48 / Módosítva / # 336331

Háde akkor miért nem arra válaszolsz?

Tehetek arról, hogy a népszabónál betegek és mindenről vityka jut eszükbe?

tomajer 2014.10.15. 17:53:23 / # 336330

Tekerj lejjebb három négy hozzászólásnyit plíz:-)

alelölülő 2014.10.15. 17:44:44 / # 336329

Mi baj?

szálka 2014.10.15. 17:44:15 / # 336328
avatar

Ne szólj, megyek.

szálka 2014.10.15. 17:43:31 / # 336327
avatar

Oké, köszi. Reméljük sosem kell senkinek emiatt pereskednie.

tomajer 2014.10.15. 17:41:13 / # 336326

Megkérhetlek, hogy ezt ismételd meg a fővárosos topicban?


Ez az országos rendeletről kéne hogy szóljon!!!

tomajer 2014.10.15. 17:40:28 / # 336324

Ééédes isstenemm! :-(((

alelölülő 2014.10.15. 17:38:54 / # 336323

Ha saját elhatározásodból használsz időjárásnak nem megfelelő gumit, megtagadhatja a biztosító.

Ha előírásnak megfelelő (kötelező!) gumit használsz, szerintem a biztosítónak fizetni kell.

Oldalszám: 469