Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2014.10.15. 17:35:07 / # 336322
tomajer 2014.10.15. 06:24:23 / Válasz # 336291
avatar

De csendesen jegyezném meg, hogy ez a téma nem ebben a fórumban aktuákis, és egyáltalán nem biztos, hogy a Komáromiék ezt olvassák! :-(


A fővárisi rendelet fikázása itt:


Ez nem a fészbúk urak.  Itt mindennek megvan a helye, aholis akár tíz év múlva is megtalálható.  De ehhez a születésekor oda kell beírni!


De most, hogy ne maradjon inger, innen ezeket ki is veszem!

alelölülő 2014.10.15. 15:42:10 / # 336305

Jobb lett volna, ha a készülő rendelettervezet degeneráltsága jött volna le a cikkből, nem a szerző zsigeri orbángyűlölete.

Persze népszabóságtól ennyi telik.

tomajer 2014.10.15. 11:57:13 / # 336301
tomajer 2014.10.15. 11:45:54 / # 336300
Ezt nem nyelik le Orbánéktól a taxisok 


Legfeljebb hétéves autóval járhatnak, és ötévente meghosszabbítandó engedélyükkel kizárólag saját településükön vehetnek fel utast a taxisok – egyebek mellett ezt tartalmazza a szakma működését újraszabályozó tervezet, amely ellen a sofőrök készek demonstrációval is tiltakozni.

A főváros után országos szinten is újraszabályozná a taxisok működését az állam – tudta meg a Népszabadság. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban (NFM) készülő jogszabály alapján – jelen állás szerint – 2016. január elsejétől a sofőrök csak hét évnél nem öregebb autóval járhatnának. Ilyen megkötés most csak Budapesten van: a fővárosban jelenleg tíz év a felső határ, ám az országos regula ezt is felülírná.

A lapunknak nyilatkozó taxisok szerint a sofőrök jelentős része ennek a korlátozásnak igen nehezen tud megfelelni. A becslések szerint jelenleg az utakat járó, 10-12 ezer taxisból ezrével lesznek olyanok, akiknek le kellene cserélniük az autójukat. Ez sok vidéki településen a budapestinél jóval alacsonyabb forgalom és tarifák miatt nem lesz könnyű.


A fővárosban dolgozó sofőrök között is jócskán lesznek azonban, akiket nehéz helyzetbe hoz az előírás: sokan a tavaly ősszel életbe lépett taxisrendelet miatt 3-4 éves autóra cserélték túlkoros járművüket, s így pár éven belül újra váltaniuk kell, csakhogy a mostani járműre felvett hitel addig nem fut ki. Emiatt taxisok tucatjai adhatják vissza engedélyüket, mivel a pénzügyi terheket és az új kötelezettségeket nem tudják majd összeegyeztetni, kigazdálkodni – állítják.

Egy másik elképzelés az utasokat is hátrányosan érintheti: a tervezet szövege szerint taxis szolgáltatást csak olyan településen nyújthatnak a sofőrök, ahová az engedélyük szól. Az utast ugyan szolgáltatási területen kívülre is elszállíthatják, ám a visszaútra már nem vehetnek fel senkit – adott esetben azt sem, akit az odaúton szállítottak. A nagyobb vidéki városok esetében nem ritka, hogy a környékbeli kisebb településeken egyáltalán nincs taxis.

Így a jövőben előfordulhat, hogy ha valaki taxival megy át egyik településről a másikra ügyet intézni, a visszaút már problémás lehet. A taxisok annak sem örülnek: bár kifejezetten kérték, hogy a fuvarszervezők, diszpécserszolgáltatók tevékenysége legyen engedélyhez kötött, az NFM tervei szerint a vállalkozások csak bejelentik az indulást, befizetik a regisztrációs díjat, s már működhetnek is. A taxisok szerint amellett, hogy ez a szürkegazdaság felé tereli a piacot, Budapesten komoly konkurenciát is rájuk szabadíthat.

A már több európai nagyvárosban működő amerikai Uber cég rendszerében okostelefon-alkalmazással lehet kocsit hívni, olyan sofőröket, akik regisztrálták magukat az Uber rendszerébe. Ezt pedig lényegében bárki megteheti, s onnan akár „taxizhat” is, hiszen az elszámolás is a cégen keresztül megy. Az Uber piaci „fenyegetése” pedig nem légből kapott, hiszen a közelmúltban magyar szolgáltatása elindításához már munkaerő-felvételbe kezdett. A fuvarszervezők szabályozatlansága olyan, mintha meghívót küldenének az Ubernek – fogalmazott egyikük.

A sofőrök azt is kifogásolják, hogy a kormány csak a taxisok működését szabályozná (így például ötévente vizsgát kellene tenniük engedélyük meghosszabbításához), miközben a személyszállítási piac az elmúlt években óriási változáson ment át. Mind több – különösen a fővárosban – limuzinos cég, tuc-tuc és sofőrsegély vállalkozás üzemel, amelyek mind meghatározott vagy kialkudott díjért végeznek személyszállítást.

Miközben a piac egyre nagyobb részét ezek a szolgáltatások jelentik, a jogszabálytervezet az „alternatívokkal” nem foglalkozik. Mindezek miatt a taxisok a készülő jogszabályt jelenlegi formájában nem tartják elfogadhatónak, s rég nem látott, vidéki városokra is kiterjedő demonstrációt helyeztek kilátásba arra az esetre, ha azt elfogadja a kormány.

Az NFM-nél kérdésünkre elmondták: jelenleg a tervezet közigazgatási és szakmai egyeztetése folyik, az előkészítő munka várhatóan november végéig lezárul. Az előterjesztésről, annak hatályba léptetéséről csak ezután születhet döntés. Hangsúlyozták: a készülő jogszabály a „magas szolgáltatási követelményeket támasztó fővárosi előírások alkalmazási tapasztalatainak figyelembevételével rögzítheti majd a taxis tevékenység folytatásának országosan egységes feltételeit”.

Lezli 2014.10.15. 10:23:21 / # 336297
avatar

Végre ki kellene menni az utcára demonstrálni és nem ellenségeskedni a fuvarszervező irodák és a kollégák között.

tomajer 2014.10.15. 06:24:23 / # 336291

De csendesen jegyezném meg, hogy ez a téma nem ebben a fórumban aktuákis, és egyáltalán nem biztos, hogy a Komáromiék ezt olvassák! :-(


A fővárisi rendelet fikázása itt:


Ez nem a fészbúk urak.  Itt mindennek megvan a helye, aholis akár tíz év múlva is megtalálható.  De ehhez a születésekor oda kell beírni!

tomajer 2014.10.15. 06:21:20 / # 336290

Ehhez nem is kéne szerintem rendeletet módosítani.  Hisz per-pill nincs is aki módosítson. A régi közgyűlés feloszlott, az új nem alakult meg.

De Komáromi úr saját hatáskörben hozhat egy döntést, miszerint ezzel nem foglalkoznak addig amíg nem aktuális. Persze azt a jogi bikkfanyelven megfogalmazva.

csogu 2014.10.15. 05:45:03 / # 336288

Ez egy érdekes kérdés, amire várjuk a választ...de nem bízom abban, hogy most itt választások után lenne bárki is, aki ezzel foglalkozna. Mármint azzal, hogy meghozzon egy ésszerű döntést, ami kb. úgy nézne ki, hogy a rendeletnek eme pontját az aktuális időjárásra való tekintettel felfüggeszti.

Amsel 2014.10.15. 03:33:03 / # 336284
avatar

Kérdezem, hogy a BKK mikor szereltet fel téli gumit a a tömegközlekedési járművekre ?

Amsel 2014.10.15. 03:28:52 / # 336283
avatar

Lehet az ellen tenni, hogy ne fogjon meg a BKK nyári gumival,mégpedig úgy hogy az érdekképviselet,(nem is merem nevén nevezni,mert megint kikapok) levelet intézhetne az illetékeseknek,arra kérve őket, hogy ideiglenes határozattal,függesszék fel az érvényben lévő rendelet idevonatkozó részét.A téli gumi használatát mondjuk abban az esetben tegye kötelezővé,ha pl a napi max hőmérséklet 3 napon keresztül folyamatosan a  +7 fok alá süllyed.Csak nehogy azt kapjam megint, hogy nem vagyok abban a helyzetben,hogy ....... !

alelölülő 2014.10.15. 02:24:12 / # 336282

Vajon annak is felmondják bekakisták a drosztmegállapodást, akit megfognak nyári gumival az októberi nyárban?

strikt1 2014.10.15. 02:00:13 / Módosítva / # 336281
avatar

Lehet, hogy a jogalkotó a időjárási körülményeket azért hagyta figyelmen kívül a gumi dátumhoz kötésével, mert sok törött, sérült taxit akar látni? Mindenesetre ez kimeríti a közveszély okozás fogalmát. Figyeljetek csak:

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében a gumiabroncsgyártó rámutatott: tévhit, hogy az autósok spórolhatnak azzal, hogy nyáron is téli gumit használnak, mivel az gyorsabban kopik és az autó is többet fogyaszt. A téli gumiabroncs 7 Celsius-fok alatti hőmérsékleten nyújt optimális teljesítményt, mivel lágyabb keverék, mint a nyári gumi anyaga - fejti ki a cég a közleményben, hozzátéve: a téli gumiabroncson több tapadó él található, ezek növelik a gördülési ellenállást, így használatával többet fogyaszt a gépkocsi.

Egy átlagos, évi 10 ezer kilométert vezető autós akár egy vagy két abroncsot is tudna vásárolni abból az összegből, amennyivel többet költ a benzinre amiatt, mert nem az évszaknak megfelelő gumival jár - írta a Goodyear.

A nem megfelelő abroncs használata esetén hosszabb a fékút is - figyelmeztet a közleményben a cég. A tapasztalatok szerint a téli gumikkal 6 méterrel nő a féktávolság száraz úton, 20 fokos hőmérsékleten, óránként 100 kilométeres sebességről fékezve. A vizes

pincér 2014.10.14. 21:49:26 / # 336278
avatar

Érdekes a buszoknak miért nem vezetnek be 7 éves korhatárt?

30 éves buszok járnak a fővárosban rosszabbnál rosszabb állapotban!

Vicc ez az egész remélem nem valósul meg ez a ..... tervezett!!

tomajer 2014.10.14. 20:05:03 / # 336273

Te megy szép vagy :-)

058 2014.10.14. 19:59:06 / Módosítva / # 336272

MOST JÖTTÖK RÁ HOGY SZOPATNAK BENNETEKET?????????TAXI RENDELET,AMIT MEG FŐZTETEK AZT EGYÉTEK IS MEG!!!!!!!!!!!!MOST AKARTOK SZTRÁJKOLNI????????ELŐBB KELET VOLNA,NAGYON GYEREK CIPŐBE VAGYTOK MINDENBE,GYENKUCIK VAGYTOK AZ ÖSSZETARTÁS IS 1 NAGY O BA VAGYTOK!!!!!!!!!!!!!!!

a-kinti 2014.10.14. 19:51:10 / # 336270
avatar
Hát vegyék! De nem adom oda harc nélkül! Nem fogom homokba dugni a fejem, nem odalgok el, nyüszítve mint a kivert kutya, behúzott farokkal! Nem, barátom, én bizony odab@szok!

Na, valami ilyesmire gondoltam és el ne fogyjon a harci kedv !!!!
Cab44 2014.10.14. 14:25:59 / # 336256

Nem gond a vizsga 5 évente csak a vizsgadijjat keljen kifizetni.


hiénakutya 2014.10.14. 14:06:35 / # 336252

A kamionosokat vegyük le ebből a történetből, mert a nemzetközi teherforgalomban résztvevő járművezetők kötelező időszakos képzését és vizsgáztatását uniós előírások szabályozzák.

A vagyonőrök kötelező képzése sem teljesen analóg, hiszen a "személy- és vagyonőr" mint olyan egy szakma, szemben a taxizással, ami meg nem az. De annyiban azért megáll a párhuzam, hogy itt is egy viszonylag jól beazonosítható lobbitevékenység húzódik meg a háttérben; maga a "szakma" szorgalmazta a kötelező időszakos képzés és vizsgáztatás bevezetését.

Annyit még erről, hogy a vagyonőrök esetében az egész ceremónia tokkal-vonóval, nagyon profi módon kivitelezett online képzéssel (tehát sehova nem kellett menni), vizsgával együtt 11595, azaz tizenegyezer-ötszázkilencvenöt forintba került. Én most valamiért azt gondolom, hogy a taxisok ezt ennyivel nem fogják megúszni.


alelölülő 2014.10.14. 13:08:35 / Módosítva / # 336250

Azért uberezni se lesz fenékig tejfel, csak sok kalandor, akik szerint az autózás egyetlen költsége az üzemanyag, még nem tudja. Abból a nyomott árból eltesz 20%-ot, ami nagyon sok(k).

Cab44 2014.10.14. 12:37:04 / # 336248

Én tavaly cseréltem 10 évre tervezek nem dugtam a fejem a homokba ez várható volt én számítottam rá nem ért váratlanul. én sem értek vele egyet több pontban sem!

Oldalszám: 469