Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
volántaxis 2014.12.02. 22:07:19 / Módosítva / # 336974
avatar
Remélem jó helyre linkelem a következő örömhírt:  http://www.origo.hu/itthon/20141202-levaltjak-vitezyt-megvan-az-utoda-is.html

tomajer 2014.11.27. 18:09:26 / # 336945

Egyenlő esélyeket kérnek a taxisok


Egységes szabályozást szeretnének a taxisok annak érdekében, hogy mindenki egyenlő esélyekkel és egyenlő feltételekkel vehessen részt a versenyben. Dudás Zoltán, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési, szállítási és szállítmányozási osztályának elnöke szerint a taxis érdekvédelmi szervezetek és a kamara egyeztetett a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal a területet szabályozó kormányrendelet tervezetéről. Azt kérték, hogy a szabályozás terjedjen ki a teljes díj ellenében közúton végzett nem buszos személyszállításra.

Egyenlő esélyeket kérnek a taxisok
Az elnök megfogalmazása szerint a rendelet mielőbbi elfogadására van szükség annak érdekében, hogy fel lehessen lépni az olyan alternatív szolgáltatókkal - köztük a Uberrel - szemben, amelyek valódi szervezet és tőke nélkül végzik a fuvarszervezési tevékenységet. Dudás Zoltán rámutatott, a diszpécserszolgálati tevékenység jelenleg nem szabályozott. Ennek a jövőben engedélykötelesnek kell lennie, és úgy tűnik, ezt a kormányzat is támogatja - mondta.

Az érdekképviseletek azt kérték a kormányzattól, hogy csökkenjen a körülményes adminisztráció költsége és időigénye. A lehetséges egyszerűsítések között említette a szakember, hogy a taxikhoz kiadott sárga rendszám egyezzen meg az autó eredeti fehér rendszámának karaktereivel.

A módosított rendeletbe várhatóan belekerül, hogy a taxi tevékenységi körén kívülre kiviheti és onnan vissza is szállíthatja utasát, illetve azokat is fuvarozhatja a területen kívülről, akiknek rendelését dokumentálni tudja. Továbbra sem végezhet azonban szolgáltatást a működési területén kívüli kiindulási és célállomás között.

Az új szabályozás szerint az utasülésenkénti vagyoni biztosíték a jelenlegi 25 ezerről 50 ezer forintra emelkedik, de felelősségbiztosítással továbbra is kiváltható lesz. A taxisok személyszállító vezetői igazolványt kapnak, amelyet a Nemzeti Közlekedési Hatóság - akár három évre - visszavonhat, ha a sofőr súlyos szabálytalanságot követ el.

(Forrás: MTI)

tomajer 2014.11.24. 06:25:20 / # 336904

Látom nagyon várod:-)

De rossz hírem van.  A semmittevő haszontalan érdekvédők megint visszaverték.

Pillanatnyilag "újratervezés" van.....

Cab44 2014.11.22. 07:46:16 / # 336891

Sziasztok! November végére ígérték a a kész rendeletet tud valaki valamit hol tart.Nagy a csend!

kekeckedő 2014.11.19. 16:49:34 / # 336859

 Mr André Goodfriend ne hasonlítsa Magyarországot amerikához,ha lehetne kérni!


Cab44 2014.11.19. 12:02:16 / # 336853
 Mr André Goodfriend : náluk 3 évre adják a TLC igazolást!    http://www.nyc.gov/html/tlc/html/industry/licenses_main.shtml

Aranyospalabácsi 2014.11.19. 11:39:10 / # 336852
avatar

Csak nehogy késő legyen ébredezni! Te szótál! Időben.

tomajer 2014.11.19. 08:11:59 / # 336847
Újabb taxis sztrájk? - A pécsi sofőrők fele fél, hogy lehúzhatja a rolót... 


Alaposan átrendeződhet a pécsi taxis front (is), ha életbe lépnek a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium asztalára került javaslatok. Kovács József, a Volán Taxi ügyvezetője érdeklődésünkre azt mondta, a szigorú előírásoknak a pécsiek többsége nem tudna eleget tenni, így nagyjából a taxisok fele felhagyhatna a szakmával. A cégvezető szerint sokan vannak a piacon, de nem ezen a módon kellene változtatásokat elérni.

Legfeljebb hétéves autóval, ötévente megújított engedéllyel és online mérővel róhatják ezentúl az utakat a taxisok, ha valóban előírássá válnak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium javaslatai.

A pécsi szakmabeliek körében hatalmas felháborodást váltott ki a napvilágra került tervezet, ami - legalábbis az ő szemszögükből - érthető. 

A csökkenő, vagy jóindulattal is csak stagnáló kereslet mellett ugyanis jelentősen megugranának a költségeik.

- Abban az esetben, ha az eredetileg tervezett módosításokat elfogadják a képviselők, alaposan megváltozhat a mostani helyzet Pécsett. Számításaink szerint a taxisok negyven-ötven százaléka is felhagyhat jelenlegi munkájával - nyilatkozta hírportálunknak Kovács József, a Volán Taxi ügyvezetője.

Hozzátette ugyanakkor, a javaslat már puhult, a legújabb tervek szerint például az autókra vonatkozó hétéves határt tízre módosítanák.

- Tüntetésről vagy blokádról egyelőre nincs szó, hiszen még nem született döntés a változtatásokról. Egyelőre nagy a bizonytalanság, de az elmúlt években sajnos ehhez már hozzászokhattunk - fogalmazott.

Mindenesetre azt ő sem kétli, hogy változtatások kellenek.

- Hosszabb távon persze létszámstopra van szükség. A nyugat-európai példákból kiindulva százötven-százhatvan taxis elegendő lenne Pécsett a mostani közel háromszáz helyett. Ennyien tisztességesen meg tudnának élni a munkájukból - magyarázta, majd leszögezte: az átszervezéshez időt kell hagyni, a változást pedig nem úgy kell elérni, hogy ellehetetlenítik a taxisokat.

Palotás P.

Cab44 2014.11.07. 12:03:51 / # 336690

Ebből a rendeletből sem lesz semmi Elfújta a szél!

sárga csoda 2014.11.05. 18:26:10 / # 336680
avatar

Azt hiszem senki nem rezzent meg a cégek tarha emelésén....akkor mit hőbörögtök némi kis szigorításon


...bár ahogy nézem....ezt az oldalt sem sokal olvassák.


Bátran merem állítani ,hogy az ország népe megérdemli a szivatást....sőt szereti.

warrior 2014.11.05. 16:27:19 / # 336677

Ismét sok embertől elveszik a pénzkereseti lehetőséget! Idejét nem tudom mikor hallottam,hogy taxis akár saját,akár műszaki hiba miatt balesetet okozott volna.

Apuka 2014.11.05. 13:28:30 / Módosítva / # 336675

Fellángoltak az indulatok az újabb minisztériumi rendelet miatt

2014. november 4. 07:09 Szoljon.hu

"..– Akik ezt kitalálták, nem gondoltak bele, vidéken hogyan tudnánk kitermelni egy új autó árát! Nem egy-két éves kocsikkal szaladgálunk – nyilvánítottak véleményt az egyik szolnoki társaság fuvarra várakozó taxisai. .."

tomajer 2014.11.05. 12:29:30 / # 336674

Itt.

alelölülő 2014.10.28. 19:14:58 / # 336569
alelölülő 2014.10.28. 19:05:01 / # 336568
Előbb volt riport vidéki taxisokkal tv2-n.

ovecboy 2014.10.20. 08:37:47 / # 336438
avatar

Na köszönöm szépen. Ezt szerettem volna átnyálazni.

De a gépkocsi követelményeknél az 1.1-es pont még mindig nem teljesen egyértelmű (lehet én vagyok hülye, nem tudom)

"1.1. a forgalmi engedélybe bejegyzett első nyilvántartásba vétel időpontjától számítva hét évnél több nem telt el vagy a jármű környezetvédelmi osztályba sorolása megegyezik a megfelelő forgalomba helyezési légszennyezési követelményeknek."

 

Most vegyük azt, pl teljesítenie kell az EURO-4 normát. Teljesíti az EURO-4-et, taxinak állítottad 2 évesen, használod 5 évig, 7 éves az autó, de a környezetvédelmi előírás még nem írja elő az EURO-5-öt, akkor maradhat továbbra is taxi, vagy mivel elmúlt 7 éves, mehet a levesbe? A másik opció, kicsit életszerűtlenebb ugyan, az autód EURO-4-es, pl 5 éves, és módosítanak a rendeleten, hogy már EURO-5 kell, akkor 5 évesen megy a levesbe az autó? Tehát ez ilyen "és/vagy", vagy pedig ha legalább az egyiket teljesíti, akkor használható (körny. védelmi előírásnak megfelel, de már mondjuk 8 éves. Maradhat?)

Nézzétek el ha blődség, de sose voltam nagy joghuszár.

 

Az autóval szemben támasztott többi követelmény relative érthető, haladjon valamennyire a kor követelményeivel (ABS, klíma, két légzsák, utasonként biztonsági öv -bár ez eddig is így volt-), bár egy-két régebbi fain és megbízható Merci (illetve más, alacsonyabb kategóriás verda - a mi városunkban pl van egy nagyon jó állapotó, nyolcvanakárhányas évjáratú Audi taxi, ha tudnám se merném leírni mennyit futott, de tipp-topp a gép- ) vidéken az utasoldali légzsák miatt a korhatár nélkül is kiesne. Ellenben itt nem látom sehol se a "páramentesítővel felszerelt hátsó ablakot", ami ugye a modern autóknál nevetséges lenne, hogyha hiányozna, de legalább annyira alap, mint a férőhelyenkénti biztonsági öv.

A korkövetelménnyel a Pesti rendeletnél se értettem egyet, mert mint azt itt már valaki(k) írta/írták, az állapot nem kor, hanem karbatartás függő. Itt senkinek se kell elmondani, hogy a taxi munkaeszköz, tehát mindenkinek érdeke, hogy a munkaeszköze jó állapotú legyen (nem beszélve a szigorított műszakiról). Véleményem szerint az utas is szivesebben száll be egy karbantartott autóba, legyen az 15, vagy 5 éves. "Droid autókró" persze nem beszélek, az megint más kalap alá tartozik.

Ismét lekoptak az ujjaim.

További szép napot Urak!

hiénakutya 2014.10.19. 15:38:34 / # 336432

És boldog, hogy nem ütik.

:-D

vmiki 2014.10.19. 12:15:27 / # 336428
avatar

Ez az ami nem megy:

1.1. a forgalmi engedélybe bejegyzett első nyilvántartásba vétel időpontjától számítva hét évnél több nem telt el vagy a jármű környezetvédelmi osztályba sorolása megegyezik a megfelelő forgalomba helyezési légszennyezési követelményeknek.

Nincs apelláta:

7 év: Blokád.

10 év: Nem történt semmi, ehhez alkalmazkodtunk.......

Nem vagyunk trafik-mutyi áldozatok, akikkel jelentős összegek beruházására való kényszerítés után egyszer csak felrúgják a szerződést, vagy mert teszem azt, vki úgy tervezett, hogy 6 éves Mercedesbe ruházott be 5 Millát, majd mindjárt lomizhatja az autóját. Amit az új törvény kényszerített ki, mert még el lett volna az idősebb járgánnyal is. Ilyet nem lehet!

Mi tényleg rendelkezünk olyan erővel, ami meg tudja bénítani az országot. Hiszen össze tudunk fogni, egységbe tudunk kovácsolódni, pár ezren a 3 harmad országot magunk mellé tudjuk állítani!  Természetesen csak akkor ha igaztalan támadás éri a szakmánkat, oly módon, hogy tehetetlenül sarokba vagyunk szorítva. Ezért sokan utálnak minket, de gondolom nem kell magyarázni, mi az erő, mi az egység.....ráadásul úgy, hogy nem paktálunk le senkivel egy blokád ideje alatt, csak és kizárólag a kormánnyal tárgyalunk........

Tényleg szükség van erre? (amúgy magasról teszünk az amnesztiára!)


tomajer 2014.10.19. 11:36:06 / Módosítva / # 336426

A Kormány …/2014. (….) Korm. rendelete a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról 

 

  1. melléklet a …/2014 (… …) Korm. rendelethez

 

A vállalkozás szakmai irányítójára vonatkozó követelmények

 

  1. A személytaxis és személygépkocsis személyszállító vállalkozói képesítés megszerzéséhez a vállalkozás szakmai irányítójának szaktanfolyamon kell részt vennie.
    • A szaktanfolyam tantárgyai és óraszámai:
      • Elméleti tantárgyak:

                   1.1.1.1. vállalkozással kapcsolatos gazdasági, pénzügyi, adózási ismeretek (16 óra),

                   1.1.1.2. általános vállalkozói ismeretek (6 óra),

                   1.1.1.3. vállalkozással kapcsolatos munkaügyi ismeretek (6 óra),

                   1.1.1.4. a személyszállítást érintő jogszabály ismeretek, a személyszállító szerződések szabályai (8 óra).

  1. Személytaxis és személygépkocsis személyszállító vállalkozói képesítés megszerzéséhez a vállalkozás szakmai irányítójának vizsgát kell tennie.
    • Elméleti vizsgatárgyak és vizsgaidők:
      • vállalkozással kapcsolatos gazdasági, pénzügyi, adózási ismeretek (25 perc),
      • általános vállalkozói ismeretek (25 perc),
      • vállalkozással kapcsolatos munkaügyi ismeretek (25 perc),
      • a személyszállítást érintő jogszabály ismeretek, a személyszállító szerződések szabályai (25 perc).
    • Követelmények

Az elméleti tantárgyakból 25 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 25. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 5, vagy annál kevesebb.

 

  • Esettanulmány kitöltése

A vizsga során 3 feladatot kell a vizsgázóknak esszé formájában kifejteni a fenti négy vizsgatárggyal kapcsolatos elméleti ismeretanyagból.

Ezeket a feladatokat a közlekedési hatóság által kiadott feladatlapokon kell elkészíteni. Az esettanulmány kitöltésére fordítható idő 30 perc.


 

  1. melléklet a …/2014 (… …) Korm. rendelethez

 

Felmentést adó képesítések a szakmai irányítói képesítés megszerzéséhez szükséges egyes vizsgatárgyakra vonatkozó vizsgakötelezettség alól

  1. Jogi ismeretek:
  2. a) jogász egyetemi szintű szak vagy
  3. b) jogász mesterképzési szak.
  4. Gazdasági, pénzügyi vezetői és adózási ismeretek:
  5. a) alkalmazott közgazdaságtan alapképzési szak vagy
  6. b) közgazdasági egyetemi szintű szak vagy
  7. c) általános közgazdasági főiskolai szintű szak vagy
  8. d) közgazdász szakmérnök szakirányú továbbképzési szak– gazdasági mérnök,
  9. a) pénzügy és számvitel alapképzési szak vagy
  10. b) pénzügyi egyetemi szintű szak vagy
  11. c) pénzügyi főiskolai szintű szak vagy
  12. d) számviteli főiskolai szintű szak vagy
  13. e) pénzügy mesterképzési szak vagy
  14. f) számvitel mesterképzési szak,
  15. fa) gazdálkodási mérnök,
  16. fb) könyvvizsgáló,
  17. fc) könyvszakértő.
  18. Munkaügyi ismeretek, egyetemen vagy főiskolán szerzett alábbi végzettségek:
  19. a) munkaügyi és társadalombiztosítási igazgatási alapképzési szak vagy
  20. b) társadalombiztosítás főiskolai szintű szak vagy
  21. c) társadalombiztosítási szakirányú továbbképzési szak vagy
  22. d) munkaügyi kapcsolatok főiskolai szintű szak vagy
  23. e) munkaügyi kapcsolatok szakirányú továbbképzési szak vagy
  24. f) egészségbiztosítási főiskolai szintű szak
  25. g) jogi egyetem.
  26. Személyszállítási ismeretek:
  27. a) szakirányú okleveles közlekedésmérnök vagy
  28. b) szakirányú közlekedésmérnök vagy
  29. c) közlekedésmérnök alapképzési szakon szerzett diploma vagy
  30. d) közlekedésmérnök mesterképzési szakon szerzett diploma vagy
  31. e) az Országos Képzési Jegyzék szerinti szakképesítés:
  32. ea) nemzetközi szállítmányozási és logisztikai menedzser,
  33. eb) forgalmi tiszti felsőfokú tanfolyami szakképesítés.

 

 

  1. melléklet a …/2014 (… …) Korm. rendelethez

 

A személyszállító szolgáltatáshoz használt személygépkocsira vonatkozó követelmények

 

  1. A személytaxi-szolgáltatáshoz használt személygépkocsira vonatkozó általános követelmények:

 

1.1. a forgalmi engedélybe bejegyzett első nyilvántartásba vétel időpontjától számítva hét évnél több nem telt el vagy a jármű környezetvédelmi osztályba sorolása megegyezik a megfelelő forgalomba helyezési légszennyezési követelményeknek.

1.2. a gumiabroncsainak teljes futófelületén a mintázat magassága a három millimétert eléri,

1.3. minden üléséhez biztonsági övet szereltek fel,

1.4. a vezetőülésen és a jobboldali első ülésen helyet foglaló személy védelmét beépített, működő első légzsák is biztosítja,

1.5. a személygépkocsiban a kerekek blokkolását gátló berendezés (ABS) működik,

1.6. legalább Euro 4-es belső égésű motorral (környezetvédelmi osztályba sorolása: 9, vagy annál nagyobb), vagy egy teljes feltöltéssel legalább 200 km megtételére alkalmas elektromos meghajtással rendelkezik,

1.7. a személygépkocsi kormányberendezése a menetirány szerinti baloldalon elhelyezett,

1.8. a személygépkocsi a jobb- és a baloldalán legalább 2-2 utastérbe nyíló ajtóval rendelkezik,

1.9. a személygépkocsiban légkondicionáló berendezés működik.

  1. A személytaxi-szolgáltatáshoz használt személygépkocsira vonatkozó további követelmények:

2.1. a számla, egyszerűsített számla és nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint a nyugta adását biztosító pénztárgép és taxaméter alkalmazásáról szóló miniszteri rendeletben foglaltaknak megfelelő, a személygépkocsiba beépített taxaméter (viteldíjjelző-készülék),

2.2. a jobb oldali hátsó ablak alsó részén és a jobb oldali első ülés előtt jól látható helyen elhelyezett viteldíjtáblázat,

2.3. a jobb oldali első ajtajának külső részén – legalább 10 cm magas karakterek alkalmazásával – fel kell tüntetni a tevékenységi engedély sorszámát és a területi érvényességet,

 

  1. a személygépkocsis személyszállító szolgáltatáshoz használt személygépkocsi jobb oldali első ajtajának külső részén – legalább 10 cm magas karakterek alkalmazásával- fel kell tüntetni a tevékenységi engedély sorszámát.

 


 

  1. melléklet a …/2014. (… …) Korm. rendelethez

 

Vizsgáztatásra vonatkozó személyi feltételek

 

Személytaxis és személygépkocsis személyszállító vállalkozói szaktanfolyami vizsgabiztosra vonatkozó szakmai képesítések: államigazgatási, számviteli, pénzügyi felsőfokú végzettség vagy közigazgatási szakvizsga.

 


 

  1. melléklet a …/2014. (… …) Korm. rendelethez

 

A jármű vezetőjére vonatkozó követelmények

 

  1. A személytaxis személyszállító szolgáltatói alapképesítési vizsgaigazolás
    • A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének szaktanfolyamon kell részt vennie.
      • A szaktanfolyam elméleti tantárgyai:
    • közlekedési, hibaelhárítási ismeretek és vezetéselmélet (8 óra),
    • speciális vezetéstechnikai ismeretek (2 óra),
    • helyismereti jártasság és helyi idegenforgalmi ismeretek, valamint korszerű fedélzeti navigációs és elektronikai rendszerek ismerete (8 óra),
    • személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállítói szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció (8 óra).
      • A szaktanfolyam gyakorlati tantárgya:
    • a személytaxi tartozékainak kezelése (2 óra).
      • A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének vizsgát kell tennie.
        • Elméleti vizsgatárgyak és vizsgaidők:
      • Közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet (50 perc),
      • Helyismereti jártasság és helyi idegenforgalmi ismeretek, valamint korszerű fedélzeti navigációs és elektronikai rendszerek ismerete (25 perc),
      • Személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállító szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció (25 perc).
        • Követelmények:

- A közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet vizsgatárgyból 50 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 70. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 7, vagy annál kevesebb.

- A személyszállítói szerződési feltételek, valamint a személyszállítói szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció vizsgatárgyból 25 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 25. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 5, vagy annál kevesebb.

- Helyismereti jártasság és helyi idegenforgalmi ismeretek, valamint korszerű fedélzeti navigációs és elektronikai rendszerek ismerete szóbeli vizsga. A vizsgázó a vizsga kezdetekor a tételek közül húz egyet.

- Sikertelen a vizsga, ha a vizsgázó a kihúzott tételen szereplő kérdésekben nem rendelkezik kellő ismerettel és jártassággal.

  • Gyakorlati vizsgatárgyak és vizsgaidők:
    • Vezetési gyakorlat (40 perc),
    • Követelmények:

A gyakorlati vizsga keretében, személyszállítási fuvarfeladatot szimulálva a jármű szabályos, biztonságos vezetéséről, illetve a taxi tartozékok szakszerű kezeléséről, valamint a vizsgabiztos által meghatározott úti cél megtalálásából kell számot adnia. A vizsgázónak jelentkezéskor jeleznie kell, hogy mely megye területére szeretne vizsgát tenni. A vizsga a megjelölt megye területén tehető le. A vizsga pontos helyét a közlekedési hatóság jelöli ki, a 3. mellékletben meghatározott feltételeknek megfelelő vizsgajárművet a képzőszerv biztosítja.

 Sikertelen a vizsga ha:

- a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005. (IV. 21) GKM rendelet 8. számú melléklet 8.1.2 pontjában felsorolt vizsga sikertelenséget okozó hibát ejt,

- ha tájékozatlanságot mutat a taxi tartozékok kezelését, vagy utas-kiszolgálási feladatait illetően,

- a vizsgabiztos által meghatározott úti célt nem tudja megtalálni, eltéved.

 

  1. A személytaxis személyszállító szolgáltatói továbbképzési vizsgaigazolás
    • A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének szaktanfolyamon kell részt vennie.
      • A szaktanfolyam elméleti tantárgyai:
    • közlekedési, hibaelhárítási ismeretek és vezetéselmélet (4 óra),
    • személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállítói szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció (4 óra).
      • A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének vizsgát kell tennie.
        • Elméleti vizsgatárgyak és vizsgaidők:
      • Közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet (50 perc),
      • Személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállító szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció (25 perc).
        • Követelmények:

A közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet vizsgatárgyból 50 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 70. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 7, vagy annál kevesebb. A személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállítói szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció vizsgatárgyból 25 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 25. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 5, vagy annál kevesebb.

 

 

  1. A személygépkocsis személyszállító szolgáltatói alapképesítési vizsgaigazolás
    • A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének szaktanfolyamon kell részt vennie.
      • A szaktanfolyam elméleti tantárgyai:
    • közlekedési, hibaelhárítási ismeretek és vezetéselmélet (8 óra),
    • speciális vezetéstechnikai ismeretek (2 óra),
    • országos közlekedés-földrajzi és térképolvasási ismertek, általános idegenforgalmi ismeretek, valamint korszerű fedélzeti navigációs és elektronikai rendszerek ismerete (8 óra),
    • személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállító szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció (8 óra).
      • A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének vizsgát kell tennie.
        • Elméleti vizsgatárgyak és vizsgaidők:
      • Közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet (50 perc),
      • Országos közlekedés-földrajzi és térképolvasási ismertek, általános idegenforgalmi ismeretek, valamint korszerű fedélzeti navigációs és elektronikai rendszerek ismerete (25 perc),
      • Személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállító szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció (25 perc).
        • Követelmények:
      • A közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet vizsgatárgyból 50 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 70. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 7, vagy annál kevesebb.
      • A személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállító szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció vizsgatárgyból 25 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 25. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 5, vagy annál kevesebb.
      • Az országos közlekedés-földrajzi és térképolvasási ismertek, általános idegenforgalmi, valamint korszerű fedélzeti navigációs és elektronikai rendszerek ismerete szóbeli vizsga. A vizsgázó a vizsga kezdetekor a tételek közül húz egyet.

Sikertelen a vizsga, ha a vizsgázó a kihúzott tételen szereplő kérdésekben nem rendelkezik kellő ismerettel és jártassággal.

  • Gyakorlati vizsgatárgyak és vizsgaidők:
  1. Vezetési gyakorlat (40 perc).
    • Követelmények:

A gyakorlati vizsga keretében, személyszállítási fuvarfeladatot szimulálva a jármű szabályos, biztonságos vezetéséről, valamint a vizsgabiztos által meghatározott úti cél megtalálásából kell számot adnia. A vizsga helyét a közlekedési hatóság jelöli ki, a 3. mellékletben meghatározott feltételeknek megfelelő vizsgajárművet a képző szerv biztosítja.

Sikertelen a vizsga ha:

– a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005. (IV. 21) GKM rendelet 8. számú melléklet 8.1.2 pontjában felsorolt vizsga sikertelenséget okozó hibát ejt,

– ha tájékozatlanságot mutat az utas-kiszolgálási feladatait illetően,– a vizsgabiztos által meghatározott úti célt nem tudja megtalálni, eltéved.

 

  1. A személygépkocsis személyszállító szolgáltatói továbbképzési vizsgaigazolás
    • A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének szaktanfolyamon kell részt vennie.
      • A szaktanfolyam elméleti tantárgyai:
    • közlekedési, hibaelhárítási ismeretek és vezetéselmélet (4 óra),
    • személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállító szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció (4 óra).
      • A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének vizsgát kell tennie.
        • Elméleti vizsgatárgyak és vizsgaidők:
      • Közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet (50 perc),
      • Személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállító szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció (25 perc).
        • Követelmények:

A közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet vizsgatárgyból 50 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 70. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 7, vagy annál kevesebb. A személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállítói szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció vizsgatárgyból 25 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 25. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 5, vagy annál kevesebb.

  1. Amennyiben a személytaxis személyszállító szolgáltatói vizsgával rendelkező személy más megyében is szolgáltatást kíván végezni, akkor a következő tárgyakból kell vizsgát tennie:
    • Gyakorlati vizsgatárgyak és vizsgaidők:
      • Gyakorlati vizsgatárgyak és vizsgaidők:
        1. Vezetési gyakorlat (40 perc)
  • Követelmények:

A gyakorlati vizsga keretében, személyszállítási fuvarfeladatot szimulálva a jármű szabályos, biztonságos vezetéséről, illetve a taxi tartozékok szakszerű kezeléséről, valamint a vizsgabiztos által meghatározott úti cél megtalálásából kell számot adnia. A vizsgázónak jelentkezéskor jeleznie kell, hogy mely megye területére szeretne vizsgát tenni. A vizsga a megjelölt megye területén tehető le. A vizsga pontos helyét a közlekedési hatóság jelöli ki, a 3. mellékletben meghatározott feltételeknek megfelelő vizsgajárművet a képzőszerv biztosítja.

 Sikertelen a vizsga ha:

- a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005. (IV. 21) GKM rendelet 8. számú melléklet 8.1.2 pontjában felsorolt vizsga sikertelenséget okozó hibát ejt,

- ha tájékozatlanságot mutat a taxi tartozékok kezelését, vagy utas-kiszolgálási feladatait illetően,

- a vizsgabiztos által meghatározott úti célt nem tudja megtalálni, eltéved.

 

  1. Amennyiben a személy-taxis személyszállító szolgáltatói vizsgával rendelkező személy a személygépkocsis személyszállító szolgáltatói vizsgaigazolás szeretné megszerezni, az alábbi tárgyakból kell vizsgát tennie:
    • Elméleti vizsgatárgyak és vizsgaidők:
  • Országos közlekedés-földrajzi és térképolvasási ismertek, általános idegenforgalmi ismeretek, valamint korszerű fedélzeti navigációs és elektronikai rendszerek ismerete (25 perc),
    • Követelmények:
  • Az országos közlekedés-földrajzi és térképolvasási ismertek, általános idegenforgalmi, valamint korszerű fedélzeti navigációs és elektronikai rendszerek ismerete szóbeli vizsga. A vizsgázó a vizsga kezdetekor a tételek közül húz egyet.

Sikertelen a vizsga, ha a vizsgázó a kihúzott tételen szereplő kérdésekben nem rendelkezik kellő ismerettel és jártassággal.

 

  1. Amennyiben a személygépkocsis személyszállító szolgáltatói vizsgával rendelkező személy a személy-taxis személyszállító szolgáltatói vizsgaigazolás szeretné megszerezni, az alábbi tárgyakból kell vizsgát tennie:
    • Gyakorlati vizsgatárgyak és vizsgaidők:
  2. Speciális járművezetési és utas-kiszolgálási gyakorlat (40 perc),
    • Követelmények:

A gyakorlati vizsga keretében, személyszállítási fuvarfeladatot szimulálva a jármű szabályos, biztonságos vezetéséről, illetve a taxi tartozékok szakszerű kezeléséről, valamint a vizsgabiztos által meghatározott úti cél megtalálásából kell számot adnia. A vizsgázónak jelentkezéskor jeleznie kell, hogy mely megye területére szeretne vizsgát tenni. A vizsga a megjelölt megye területén tehető le. A vizsga pontos helyét a közlekedési hatóság jelöli ki, a 3. mellékletben meghatározott feltételeknek megfelelő vizsgajárművet a képzőszerv biztosítja.

 Sikertelen a vizsga ha:

- a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005. (IV. 21) GKM rendelet 8. számú melléklet 8.1.2 pontjában felsorolt vizsga sikertelenséget okozó hibát ejt,

- ha tájékozatlanságot mutat a taxi tartozékok kezelését, vagy utas-kiszolgálási feladatait illetően,

- a vizsgabiztos által meghatározott úti célt nem tudja megtalálni, eltéved.          

 

tomajer 2014.10.19. 10:46:02 / Módosítva / # 336425

Hááát, most mit mondjak.  Sikerült nekem mellékletek nélkül elküldeni a dokumentumot...  reméltem, hogy majd akinek megvan beteszi...  


Az illesztgetéssel meg segíteni akartam bocs..  a word időnként olyan kódokat tartalmaz, amiket ez a zizié, másképp értelmez. 

A sima *.txt szöveg meg rendben megy.


De ha ragaszkodol a wordos verzióhoz, akkor jelöld ki a teljes kockát hiába fehér, és próbálj adni neki egy másik színt.  Nem biztos hogy a fekete bejön.  Különben is fehér kell.  Vagy az alaphelyzet.  De tényleg próbálkozni kell...  egyszerűbb a jegyzettömbös megoldás...


Bocs, hogy élek:-)

Oldalszám: 469