Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | ||
---|---|---|
volántaxis | 2014.12.02. 22:07:19 / Módosítva / # 336974 | |
|
Remélem jó helyre linkelem a következő örömhírt: http://www.origo.hu/itthon/20141202-levaltjak-vitezyt-megvan-az-utoda-is.html
|
|
tomajer | 2014.11.27. 18:09:26 / # 336945 | |
Egyenlő esélyeket kérnek a taxisokEgységes szabályozást szeretnének a taxisok annak érdekében, hogy
mindenki egyenlő esélyekkel és egyenlő feltételekkel vehessen részt a
versenyben. Dudás Zoltán, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara
közlekedési, szállítási és szállítmányozási osztályának elnöke szerint a
taxis érdekvédelmi szervezetek és a kamara egyeztetett a Nemzeti
Fejlesztési Minisztériummal a területet szabályozó kormányrendelet
tervezetéről. Azt kérték, hogy a szabályozás terjedjen ki a teljes díj
ellenében közúton végzett nem buszos személyszállításra. Az érdekképviseletek azt kérték a kormányzattól, hogy csökkenjen a körülményes adminisztráció költsége és időigénye. A lehetséges egyszerűsítések között említette a szakember, hogy a taxikhoz kiadott sárga rendszám egyezzen meg az autó eredeti fehér rendszámának karaktereivel. A módosított rendeletbe várhatóan belekerül, hogy a taxi tevékenységi körén kívülre kiviheti és onnan vissza is szállíthatja utasát, illetve azokat is fuvarozhatja a területen kívülről, akiknek rendelését dokumentálni tudja. Továbbra sem végezhet azonban szolgáltatást a működési területén kívüli kiindulási és célállomás között. Az új szabályozás szerint az utasülésenkénti vagyoni biztosíték a jelenlegi 25 ezerről 50 ezer forintra emelkedik, de felelősségbiztosítással továbbra is kiváltható lesz. A taxisok személyszállító vezetői igazolványt kapnak, amelyet a Nemzeti Közlekedési Hatóság - akár három évre - visszavonhat, ha a sofőr súlyos szabálytalanságot követ el. (Forrás: MTI)
|
||
tomajer | 2014.11.24. 06:25:20 / # 336904 | |
Látom nagyon várod:-) De rossz hírem van. A semmittevő haszontalan érdekvédők megint visszaverték. Pillanatnyilag "újratervezés" van.....
|
||
Cab44 | 2014.11.22. 07:46:16 / # 336891 | |
Sziasztok! November végére ígérték a a kész rendeletet tud valaki valamit hol tart.Nagy a csend!
|
||
kekeckedő | 2014.11.19. 16:49:34 / # 336859 | |
Előzmény: #336853 Cab44 2014.11.19. 12:02:15 |
||
Cab44 | 2014.11.19. 12:02:16 / # 336853 | |
Mr André Goodfriend : náluk 3 évre adják a TLC igazolást! http://www.nyc.gov/html/tlc/html/industry/licenses_main.shtml
|
||
Aranyospalabácsi | 2014.11.19. 11:39:10 / # 336852 | |
|
Csak nehogy késő legyen ébredezni! Te szótál! Időben.
Előzmény: #336847 tomajer 2014.11.19. 08:11:58 |
|
tomajer | 2014.11.19. 08:11:59 / # 336847 | |
Újabb taxis sztrájk? - A pécsi sofőrők fele fél, hogy lehúzhatja a rolót...
Alaposan átrendeződhet a pécsi taxis front (is), ha életbe lépnek a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium asztalára került javaslatok. Kovács József, a Volán Taxi ügyvezetője érdeklődésünkre azt mondta, a szigorú előírásoknak a pécsiek többsége nem tudna eleget tenni, így nagyjából a taxisok fele felhagyhatna a szakmával. A cégvezető szerint sokan vannak a piacon, de nem ezen a módon kellene változtatásokat elérni. Legfeljebb
hétéves autóval, ötévente megújított engedéllyel és online mérővel
róhatják ezentúl az utakat a taxisok, ha valóban előírássá válnak a
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium javaslatai. A pécsi szakmabeliek körében hatalmas felháborodást váltott ki a napvilágra került tervezet, ami - legalábbis az ő szemszögükből - érthető. A csökkenő, vagy jóindulattal is csak stagnáló kereslet mellett ugyanis jelentősen megugranának a költségeik. - Abban az esetben, ha az eredetileg tervezett módosításokat elfogadják a képviselők, alaposan megváltozhat a mostani helyzet Pécsett. Számításaink szerint a taxisok negyven-ötven százaléka is felhagyhat jelenlegi munkájával - nyilatkozta hírportálunknak Kovács József, a Volán Taxi ügyvezetője. Hozzátette ugyanakkor, a javaslat már puhult, a legújabb tervek szerint például az autókra vonatkozó hétéves határt tízre módosítanák. - Tüntetésről vagy blokádról egyelőre
nincs szó, hiszen még nem született döntés a változtatásokról. Egyelőre
nagy a bizonytalanság, de az elmúlt években sajnos ehhez már
hozzászokhattunk - fogalmazott. Mindenesetre azt ő sem kétli, hogy változtatások kellenek. -
Hosszabb távon persze létszámstopra van szükség. A nyugat-európai
példákból kiindulva százötven-százhatvan taxis elegendő lenne Pécsett a
mostani közel háromszáz helyett. Ennyien tisztességesen meg tudnának
élni a munkájukból - magyarázta, majd leszögezte: az átszervezéshez időt
kell hagyni, a változást pedig nem úgy kell elérni, hogy
ellehetetlenítik a taxisokat. Palotás P.
|
||
Cab44 | 2014.11.07. 12:03:51 / # 336690 | |
Ebből a rendeletből sem lesz semmi Elfújta a szél!
|
||
sárga csoda | 2014.11.05. 18:26:10 / # 336680 | |
|
Azt hiszem senki nem rezzent meg a cégek tarha emelésén....akkor mit hőbörögtök némi kis szigorításon ...bár ahogy nézem....ezt az oldalt sem sokal olvassák. Bátran merem állítani ,hogy az ország népe megérdemli a szivatást....sőt szereti.
|
|
warrior | 2014.11.05. 16:27:19 / # 336677 | |
Ismét sok embertől elveszik a pénzkereseti lehetőséget! Idejét nem tudom mikor hallottam,hogy taxis akár saját,akár műszaki hiba miatt balesetet okozott volna.
Előzmény: #336675 Apuka 2014.11.05. 13:29:25 |
||
Apuka | 2014.11.05. 13:28:30 / Módosítva / # 336675 | |
Fellángoltak az indulatok az újabb minisztériumi rendelet miatt2014. november 4. 07:09 Szoljon.hu"..– Akik ezt kitalálták, nem gondoltak bele, vidéken hogyan tudnánk kitermelni egy új autó árát! Nem egy-két éves kocsikkal szaladgálunk – nyilvánítottak véleményt az egyik szolnoki társaság fuvarra várakozó taxisai. .."
|
||
tomajer | 2014.11.05. 12:29:30 / # 336674 | |
Itt.
|
||
alelölülő | 2014.10.28. 19:14:58 / # 336569 | |
Előzmény: #336568 alelölülő 2014.10.28. 19:05:00 |
||
alelölülő | 2014.10.28. 19:05:01 / # 336568 | |
Előbb volt riport vidéki taxisokkal tv2-n.
|
||
ovecboy | 2014.10.20. 08:37:47 / # 336438 | |
|
Na köszönöm szépen. Ezt szerettem volna átnyálazni. De a gépkocsi követelményeknél az 1.1-es pont még mindig nem teljesen egyértelmű (lehet én vagyok hülye, nem tudom) "1.1. a forgalmi engedélybe bejegyzett első nyilvántartásba vétel időpontjától számítva hét évnél több nem telt el vagy a jármű környezetvédelmi osztályba sorolása megegyezik a megfelelő forgalomba helyezési légszennyezési követelményeknek."
Most vegyük azt, pl teljesítenie kell az EURO-4 normát. Teljesíti az EURO-4-et, taxinak állítottad 2 évesen, használod 5 évig, 7 éves az autó, de a környezetvédelmi előírás még nem írja elő az EURO-5-öt, akkor maradhat továbbra is taxi, vagy mivel elmúlt 7 éves, mehet a levesbe? A másik opció, kicsit életszerűtlenebb ugyan, az autód EURO-4-es, pl 5 éves, és módosítanak a rendeleten, hogy már EURO-5 kell, akkor 5 évesen megy a levesbe az autó? Tehát ez ilyen "és/vagy", vagy pedig ha legalább az egyiket teljesíti, akkor használható (körny. védelmi előírásnak megfelel, de már mondjuk 8 éves. Maradhat?) Nézzétek el ha blődség, de sose voltam nagy joghuszár.
Az autóval szemben támasztott többi követelmény relative érthető, haladjon valamennyire a kor követelményeivel (ABS, klíma, két légzsák, utasonként biztonsági öv -bár ez eddig is így volt-), bár egy-két régebbi fain és megbízható Merci (illetve más, alacsonyabb kategóriás verda - a mi városunkban pl van egy nagyon jó állapotó, nyolcvanakárhányas évjáratú Audi taxi, ha tudnám se merném leírni mennyit futott, de tipp-topp a gép- ) vidéken az utasoldali légzsák miatt a korhatár nélkül is kiesne. Ellenben itt nem látom sehol se a "páramentesítővel felszerelt hátsó ablakot", ami ugye a modern autóknál nevetséges lenne, hogyha hiányozna, de legalább annyira alap, mint a férőhelyenkénti biztonsági öv. A korkövetelménnyel a Pesti rendeletnél se értettem egyet, mert mint azt itt már valaki(k) írta/írták, az állapot nem kor, hanem karbatartás függő. Itt senkinek se kell elmondani, hogy a taxi munkaeszköz, tehát mindenkinek érdeke, hogy a munkaeszköze jó állapotú legyen (nem beszélve a szigorított műszakiról). Véleményem szerint az utas is szivesebben száll be egy karbantartott autóba, legyen az 15, vagy 5 éves. "Droid autókró" persze nem beszélek, az megint más kalap alá tartozik. Ismét lekoptak az ujjaim. További szép napot Urak!
Előzmény: #336426 tomajer 2014.10.19. 11:47:48 |
|
hiénakutya | 2014.10.19. 15:38:34 / # 336432 | |
És boldog, hogy nem ütik. :-D
|
||
vmiki | 2014.10.19. 12:15:27 / # 336428 | |
|
Ez az ami nem megy: 1.1. a forgalmi engedélybe bejegyzett első nyilvántartásba vétel időpontjától számítva hét évnél több nem telt el vagy a jármű környezetvédelmi osztályba sorolása megegyezik a megfelelő forgalomba helyezési légszennyezési követelményeknek. Nincs apelláta: 7 év: Blokád. 10 év: Nem történt semmi, ehhez alkalmazkodtunk....... Nem vagyunk trafik-mutyi áldozatok, akikkel jelentős összegek beruházására való kényszerítés után egyszer csak felrúgják a szerződést, vagy mert teszem azt, vki úgy tervezett, hogy 6 éves Mercedesbe ruházott be 5 Millát, majd mindjárt lomizhatja az autóját. Amit az új törvény kényszerített ki, mert még el lett volna az idősebb járgánnyal is. Ilyet nem lehet! Mi tényleg rendelkezünk olyan erővel, ami meg tudja bénítani az országot. Hiszen össze tudunk fogni, egységbe tudunk kovácsolódni, pár ezren a 3 harmad országot magunk mellé tudjuk állítani! Természetesen csak akkor ha igaztalan támadás éri a szakmánkat, oly módon, hogy tehetetlenül sarokba vagyunk szorítva. Ezért sokan utálnak minket, de gondolom nem kell magyarázni, mi az erő, mi az egység.....ráadásul úgy, hogy nem paktálunk le senkivel egy blokád ideje alatt, csak és kizárólag a kormánnyal tárgyalunk........ Tényleg szükség van erre? (amúgy magasról teszünk az amnesztiára!)
Előzmény: #336426 tomajer 2014.10.19. 11:47:48 |
|
tomajer | 2014.10.19. 11:36:06 / Módosítva / # 336426 | |
A vállalkozás szakmai irányítójára vonatkozó követelmények
1.1.1.1. vállalkozással kapcsolatos gazdasági, pénzügyi, adózási ismeretek (16 óra), 1.1.1.2. általános vállalkozói ismeretek (6 óra), 1.1.1.3. vállalkozással kapcsolatos munkaügyi ismeretek (6 óra), 1.1.1.4. a személyszállítást érintő jogszabály ismeretek, a személyszállító szerződések szabályai (8 óra).
Az elméleti tantárgyakból 25 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 25. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 5, vagy annál kevesebb.
A vizsga során 3 feladatot kell a vizsgázóknak esszé formájában kifejteni a fenti négy vizsgatárggyal kapcsolatos elméleti ismeretanyagból. Ezeket a feladatokat a közlekedési hatóság által kiadott feladatlapokon kell elkészíteni. Az esettanulmány kitöltésére fordítható idő 30 perc.
Felmentést adó képesítések a szakmai irányítói képesítés megszerzéséhez szükséges egyes vizsgatárgyakra vonatkozó vizsgakötelezettség alól
A személyszállító szolgáltatáshoz használt személygépkocsira vonatkozó követelmények
1.1. a forgalmi engedélybe bejegyzett első nyilvántartásba vétel időpontjától számítva hét évnél több nem telt el vagy a jármű környezetvédelmi osztályba sorolása megegyezik a megfelelő forgalomba helyezési légszennyezési követelményeknek. 1.2. a gumiabroncsainak teljes futófelületén a mintázat magassága a három millimétert eléri, 1.3. minden üléséhez biztonsági övet szereltek fel, 1.4. a vezetőülésen és a jobboldali első ülésen helyet foglaló személy védelmét beépített, működő első légzsák is biztosítja, 1.5. a személygépkocsiban a kerekek blokkolását gátló berendezés (ABS) működik, 1.6. legalább Euro 4-es belső égésű motorral (környezetvédelmi osztályba sorolása: 9, vagy annál nagyobb), vagy egy teljes feltöltéssel legalább 200 km megtételére alkalmas elektromos meghajtással rendelkezik, 1.7. a személygépkocsi kormányberendezése a menetirány szerinti baloldalon elhelyezett, 1.8. a személygépkocsi a jobb- és a baloldalán legalább 2-2 utastérbe nyíló ajtóval rendelkezik, 1.9. a személygépkocsiban légkondicionáló berendezés működik.
2.1. a számla, egyszerűsített számla és nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint a nyugta adását biztosító pénztárgép és taxaméter alkalmazásáról szóló miniszteri rendeletben foglaltaknak megfelelő, a személygépkocsiba beépített taxaméter (viteldíjjelző-készülék), 2.2. a jobb oldali hátsó ablak alsó részén és a jobb oldali első ülés előtt jól látható helyen elhelyezett viteldíjtáblázat, 2.3. a jobb oldali első ajtajának külső részén – legalább 10 cm magas karakterek alkalmazásával – fel kell tüntetni a tevékenységi engedély sorszámát és a területi érvényességet,
Vizsgáztatásra vonatkozó személyi feltételek
Személytaxis és személygépkocsis személyszállító vállalkozói szaktanfolyami vizsgabiztosra vonatkozó szakmai képesítések: államigazgatási, számviteli, pénzügyi felsőfokú végzettség vagy közigazgatási szakvizsga.
A jármű vezetőjére vonatkozó követelmények
- A közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet vizsgatárgyból 50 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 70. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 7, vagy annál kevesebb. - A személyszállítói szerződési feltételek, valamint a személyszállítói szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció vizsgatárgyból 25 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 25. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 5, vagy annál kevesebb. - Helyismereti jártasság és helyi idegenforgalmi ismeretek, valamint korszerű fedélzeti navigációs és elektronikai rendszerek ismerete szóbeli vizsga. A vizsgázó a vizsga kezdetekor a tételek közül húz egyet. - Sikertelen a vizsga, ha a vizsgázó a kihúzott tételen szereplő kérdésekben nem rendelkezik kellő ismerettel és jártassággal.
A gyakorlati vizsga keretében, személyszállítási fuvarfeladatot szimulálva a jármű szabályos, biztonságos vezetéséről, illetve a taxi tartozékok szakszerű kezeléséről, valamint a vizsgabiztos által meghatározott úti cél megtalálásából kell számot adnia. A vizsgázónak jelentkezéskor jeleznie kell, hogy mely megye területére szeretne vizsgát tenni. A vizsga a megjelölt megye területén tehető le. A vizsga pontos helyét a közlekedési hatóság jelöli ki, a 3. mellékletben meghatározott feltételeknek megfelelő vizsgajárművet a képzőszerv biztosítja. Sikertelen a vizsga ha: - a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005. (IV. 21) GKM rendelet 8. számú melléklet 8.1.2 pontjában felsorolt vizsga sikertelenséget okozó hibát ejt, - ha tájékozatlanságot mutat a taxi tartozékok kezelését, vagy utas-kiszolgálási feladatait illetően, - a vizsgabiztos által meghatározott úti célt nem tudja megtalálni, eltéved.
A közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet vizsgatárgyból 50 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 70. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 7, vagy annál kevesebb. A személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállítói szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció vizsgatárgyból 25 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 25. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 5, vagy annál kevesebb.
Sikertelen a vizsga, ha a vizsgázó a kihúzott tételen szereplő kérdésekben nem rendelkezik kellő ismerettel és jártassággal.
A gyakorlati vizsga keretében, személyszállítási fuvarfeladatot szimulálva a jármű szabályos, biztonságos vezetéséről, valamint a vizsgabiztos által meghatározott úti cél megtalálásából kell számot adnia. A vizsga helyét a közlekedési hatóság jelöli ki, a 3. mellékletben meghatározott feltételeknek megfelelő vizsgajárművet a képző szerv biztosítja. Sikertelen a vizsga ha: – a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005. (IV. 21) GKM rendelet 8. számú melléklet 8.1.2 pontjában felsorolt vizsga sikertelenséget okozó hibát ejt, – ha tájékozatlanságot mutat az utas-kiszolgálási feladatait illetően,– a vizsgabiztos által meghatározott úti célt nem tudja megtalálni, eltéved.
A közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet vizsgatárgyból 50 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 70. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 7, vagy annál kevesebb. A személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállítói szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utas-kommunikáció vizsgatárgyból 25 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 25. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 5, vagy annál kevesebb.
A gyakorlati vizsga keretében, személyszállítási fuvarfeladatot szimulálva a jármű szabályos, biztonságos vezetéséről, illetve a taxi tartozékok szakszerű kezeléséről, valamint a vizsgabiztos által meghatározott úti cél megtalálásából kell számot adnia. A vizsgázónak jelentkezéskor jeleznie kell, hogy mely megye területére szeretne vizsgát tenni. A vizsga a megjelölt megye területén tehető le. A vizsga pontos helyét a közlekedési hatóság jelöli ki, a 3. mellékletben meghatározott feltételeknek megfelelő vizsgajárművet a képzőszerv biztosítja. Sikertelen a vizsga ha: - a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005. (IV. 21) GKM rendelet 8. számú melléklet 8.1.2 pontjában felsorolt vizsga sikertelenséget okozó hibát ejt, - ha tájékozatlanságot mutat a taxi tartozékok kezelését, vagy utas-kiszolgálási feladatait illetően, - a vizsgabiztos által meghatározott úti célt nem tudja megtalálni, eltéved.
Sikertelen a vizsga, ha a vizsgázó a kihúzott tételen szereplő kérdésekben nem rendelkezik kellő ismerettel és jártassággal.
A gyakorlati vizsga keretében, személyszállítási fuvarfeladatot szimulálva a jármű szabályos, biztonságos vezetéséről, illetve a taxi tartozékok szakszerű kezeléséről, valamint a vizsgabiztos által meghatározott úti cél megtalálásából kell számot adnia. A vizsgázónak jelentkezéskor jeleznie kell, hogy mely megye területére szeretne vizsgát tenni. A vizsga a megjelölt megye területén tehető le. A vizsga pontos helyét a közlekedési hatóság jelöli ki, a 3. mellékletben meghatározott feltételeknek megfelelő vizsgajárművet a képzőszerv biztosítja. Sikertelen a vizsga ha: - a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005. (IV. 21) GKM rendelet 8. számú melléklet 8.1.2 pontjában felsorolt vizsga sikertelenséget okozó hibát ejt, - ha tájékozatlanságot mutat a taxi tartozékok kezelését, vagy utas-kiszolgálási feladatait illetően, - a vizsgabiztos által meghatározott úti célt nem tudja megtalálni, eltéved.
|
||
tomajer | 2014.10.19. 10:46:02 / Módosítva / # 336425 | |
Hááát, most mit mondjak. Sikerült nekem mellékletek nélkül elküldeni a dokumentumot... reméltem, hogy majd akinek megvan beteszi... Az illesztgetéssel meg segíteni akartam bocs.. a word időnként olyan kódokat tartalmaz, amiket ez a zizié, másképp értelmez. A sima *.txt szöveg meg rendben megy. De ha ragaszkodol a wordos verzióhoz, akkor jelöld ki a teljes kockát hiába fehér, és próbálj adni neki egy másik színt. Nem biztos hogy a fekete bejön. Különben is fehér kell. Vagy az alaphelyzet. De tényleg próbálkozni kell... egyszerűbb a jegyzettömbös megoldás... Bocs, hogy élek:-)
Előzmény: #336423 hiénakutya 2014.10.19. 09:26:37 |