Hozzászólások száma: 13508
Ugrás a hírhez Oldalszám: 676
Témakörök > Droszt Híradó > 6x6 Hatszorhatosok kuckója A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2007.04.13. 13:04:55 / # 155954
Ez így ebben a formában persze hülyeség, de annyi tényleg levonható belőle, hogy a tagdíj megkeresése, végeredményben egy hét meló. Tehát, akármilyen hülyén hangzik, kvázi a termelésed negyede! Brrr! Kicsit másképp fest, mint a pásztori bruttó bevételed 10%-a. És persze én még életemben nem csináltam 642 000.- forint bruttót:-( De ez biztos az én hibám.
csogu 2007.04.13. 12:43:12 / # 155953
32100-ért sok mindent bevállal az ember...őrülten sok/k/...:-( 62400 ft, mire megtermeled, addig rájön 17600 benzin (csakhogy kerek legyen a szám:-D)...azaz 80 ezerről beszélünk. Ha az amorticációt vesszük 5000 forintra, akkor már 85 ezer. Ez legalább 8 nap, akkor még ehhez hozzá kell adnod az addigi rezsid...kaja stb...mert ez alatt is fogy, és akkor nem erre keresel, ami egy családos taxisnál napi 3 ezer alaphangon. Ami 8 nap alatt 24 ezer...erre is jön benzin, ami mondjuk 7 ezer...8 nap 3 mosatás (és akkor még nem beszéltünk arról, amikor maponta kell) ismét 3 ezer, vagyis összeadva a tagdíj a 6x6 - nál havi 119.000 forint. Nem semmi:-((((((
kifu 2007.04.13. 12:36:19 / # 155952
avatar
Hát lehet nem megy az ilferro csak egy ötlet volt. De pl jólenne a 6*6 nál is olyan megoldás mint a teletöknél.Szerintem sokan bevállalnák a foliát ha a tagdíj a felére csökkene.

csogu 2007.04.13. 11:57:17 / # 155949
Nézd, viszont eső elől jó fedezék lenne:-))
Gondolkodó 2007.04.13. 11:52:06 / # 155948
avatar
Meleg! :-)
csogu 2007.04.13. 11:48:33 / # 155947
:-)))) Jó példa ez a saját tested...nekem tetszik:-)) Meg azon vigyorgok, hogy belőlem milyen szendvicsember lenne:-)
3asbreak 2007.04.13. 11:44:38 / # 155946
avatar
Ez tök egyszerű csogu :)) 1. Nem mondta senki, hogy a saját autóddal kell szolgáltatnod. 2. Azt se mondta senki, hogy x cégnél kell dolgoznod. 3. Ha mégis 1 és 2 pontokat választod, akkor el kell fogadnod x cég feltételeit. Egyébként életbelép a 4-es pont, kissé szabadon idézve: 4. Elfogadod és dolgozol, vagy nem fogadod el és mást csinálsz :) (pl. az én testem a saját tulajdonom, mégis furcsán néznének rám, ha mondjuk egy szendvicsember hirdetéssel jelennék meg a cégnél :-) Amúgy meg az Il Ferro hónapok óta nem fizet, és szerintem a másik cég sem húzza sokáig, miután a reklámügynökségek nem ugrottak rá a témára.
csogu 2007.04.13. 10:54:47 / # 155944
Nem tudom, de nekem van egy olyan érzésem, hogy ez nem-et jelent:-)...bár hogy miért, azt nem értem. Miért lenne baj, ha bevételre tennél szert a saját tulajdonoddal...de ez nekem mindig is magas volt... Veszek egy traktort, bérmunkát vállalok vele...de otthon már nem művelhetem meg a földem...
Zsemle 2007.04.12. 17:23:21 / # 155941
avatar
Ezt most vehetjük igennek? Mik a feltételek?
tomajer 2007.04.12. 17:16:09 / # 155937
Kimerítő volt! :-)
cobretti 2007.04.12. 16:53:39 / # 155940
avatar
Szia Wolf! Tükrözi. Egyébként idén már 25.000-Ft az éves drosztdíj. Miért ne használnánk néhányat, ahogyan ezt más cégek is teszik. Ráadásul elenyésző az utcai és a telefonos tarifa közötti különbség. Az sem kizárt, hogy újra egyre többen ülnek be utcáról a megbíz-6-ó cég emblémájával dolgozó becsületes szolgáltatók taxijába.
cobretti 2007.04.12. 16:44:04 / # 155936
avatar
Gyanús jelek az Il Ferro körül: hol a pénz? 2007. április 11. 12:30 | Utolsó módosítás:2007. április 11. 19:23 küldés nyomtatás betűméret A reklámautókat kínáló Il Ferro korábbi tulajdonosai közül ketten már voltak büntetve; egyiküket csődbüntett megalapozott gyanúja miatt is eljárás alá vonták - derült ki egy hvg.hu birtokába került magánnyomozói feljegyzésből. Ez azért is érdekes, mert a cég több ezer ügyfele több mint egy hónapja egy fillért sem látott az autómatricák után járó reklámdíjakból, noha az Il Ferrónál korábban megígérték, fizetnek. S miközben idehaza egyre több ügyfél bukja el autóját és válik adóssá, újabban már román autókon is látható az Il Ferro matricája. Telefonon szinte elérhetetlenek az Il Ferro fővárosi és vidéki irodái, pedig több ezer ügyfelük szeretné tudni, mikor utalja végre a cég a felmatricázott gépkocsijuk után járó reklámdíjat. A legutóbb március végén lezajlott szemlére (amelyen az Il Ferro munkatársai ellenőrizték az ügyfelek autóinak állapotát és a kilométeróra állását) ügyfélnek kiadva magát a hvg.hu munkatársa is ellátogatott, vele az ügyfélszolgálat közölte, legkésőbb április első napjaiban utalják a pénzt. A cég ügyfeleinek többsége azonban a mai napig egy fillért sem kapott, s ez információink szerint oda vezetett, hogy egyre több "il ferrós" bukja autóját és válik adóssá. A reklámautós bizniszben utazó Il Ferro - mint megírtuk - azt ígéri: az autóikra felhelyezett reklámmatricáért cserébe a tulajdonosoknak negyvenezer forintig (használt autó esetén ötvenezerig) átvállalják a hitelbe vásárolt autók után fizetendő törlesztőrészleteket. Mindezért a használt autós ügyfeleknek belépéskor regisztrációs díjat kell fizetniük: kétéves szerződésnél száznyolcvanezer, ötéves esetén háromszázharmincháromezer forintot. A hvg.hu úgy tudja, az Il Ferrónak jelenleg mintegy 7000 ügyfele van, akiknek havonta több százmillió forintot fizet(ne) a reklámmatricák után. Holott az autókon elhelyezett hirdetések nagy része bevallottan barter hirdetés: az Il Ferro egyebek mellett a Penthouse-szal, a Lóerő magazinnal, a Pesti Esttel, a Diplomata Magazinnal, a Rojik ital-nagykereskedéssel, a Sport Klubbal, a Hekus Magazinnal áll(t) szerződéses viszonyban. A reklámszakembereknek is gyanús lett Bár a "reklámautókkal" kapcsolatos aggodalmának tavaly év végén a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke is hangot adott, továbbá reklámszakemberek is kétségbe vonták az üzleti modell hosszútávú életképességét, az ügyfelek bizakodók voltak. Mikor januárban elmaradt a reklámok utáni fizetés, ők csak februárban kezdtek el dühöngeni; a cég vezetése március végéig felfüggesztette a kifizetéseket. Az Il Ferro akkor a tulajdonosváltással és az azzal összefüggő pénzügyi átszervezéssel indokolta a kifizetések felfüggesztését. A "pénzügyi átszervezések" okozta nehézségek ellenére csak a kifizetések maradtak el, az új belépőket továbbra is fogadta a cég, ahogy a regisztrációs díjakat is simán beszedte utánuk. Ilyen előzmények után nem csoda, hogy a következő, március 26-án sorra kerülő szemlén kilométeres sorokban torlódtak fel az „il ferrós” autók a cég Pesti úti telephelye előtt (a szemlén készített fotógalériánkat a képre kattintva tekintheti meg.) Debrecenben is olyan torlódást okoztak a szemlére érkezők, hogy végül rendőröknek kellett kivonulniuk a helyszínre, arra utasítva az autósokat, hogy keressenek maguknak szabályos várakozóhelyet. A budapesti szemlén a hvg.hu által megkérdezett, használt autóikat felmatricázó ügyfelek közül többen úgy nyilatkoztak: már belépéskor gyanították, hogy egy idő után bebukik az üzlet, de abban bíznak, hogy fizet még a cég, így a befizetett pénzük megtérül, s talán valami hasznuk is lesz. Szinte mindegyik ügyfél egyetértett abban, hogy főleg azok "szívnak" az üzleten, akik nulla százalékos kezdőrészlettel vágtak bele. Büntetett előélet, hosszú távú tervek De nemcsak a kifizetések csúszása okozhat aggodalmat az ügyfelek körében, hanem egyes volt cégtulajdonosok-cégvezetők nem éppen makulátlan múltja is. A hvg.hu birtokába került egy olyan magánnyomozói feljegyzés, amelyet információnk szerint a hazai autós piac egyik szereplője rendelt meg. A tavaly ősszel folytatott, a cég hátterét feltárni hivatott magánnyomozást követően elkészített feljegyzés szerint az Il Ferro korábbi tulajdonosai közül kettő ellen már folyt büntetőeljárás. Egyikük többszörösen büntetett előéletű, követett már el intellektuális jellegű - okirat-hamisítással, csalással összefüggő - cselekményeket is. A másik extulajdonos szintén volt már büntetve. Őt egyébiránt eljárás alá vonták garázdaság, csalás, sikkasztás, okirat-hamisítás és csődbűntett megalapozott gyanúja miatt is. (Ezeket az információkat a hvg.hu egyik rendőrségi forrása megerősítette.) A cégre fókuszált magánnyomozók annak idején vizsgálták a társaság kiadásait is: figyelembe véve bérelt irodáit, alkalmazottainak számát, arra a következtetésre jutottak, hogy a cég alkalmazottakra, irodabérletre, rezsire költött havi kiadásai - a vizsgált időszakban - elérhették a hatmillió forintot. Az Il Ferro ügyfelekkel kötött, „jól megfogalmazott” reklámszerződéseiről pedig azt állapították meg: abban nincs olyan kötelezettségvállalás vagy körülmény, amely a cég felé támadási felületet adna. A magánnyomozói feljegyzés kitér arra is, hogy amennyiben a cég reklámszerződései valósak, úgy a társaság továbbra is talpon marad. Ha azonban nincsenek reklámbevételeik, úgy az ügyfélkör bővüléséből adódó regisztrációs bevételek "2006. végére elérik a kiadási oldalt, és ezt követően a cég veszteséget termel majd, és rövid időn belül összeomlik". Az Il Ferro ügye februárban a Magyar Lízingszövetség autós szekciója elé került, ahol az akkori egyik tulajdonost, Laskay Róbertet is meghallgatták, aki - az ülésen részt vett forrásunk szerint - gyakran egymásnak ellentmondó válaszokat (és adatokat) adott az őt kérdezőknek. A Lízingszövetség ezért is döntött úgy, hogy felvilágosító kampány keretében figyelmezteti a jóhiszemű vásárlókat: csak akkor írják alá a szerződést, ha maguk is ki tudják fizetni a törlesztést, amennyiben a reklámszolgáltató nem teljesíti a vállalásait. Gyors tulajdonosváltás A cég vezetése a sajtóban is megjelent aggályokra reagálva a azt állította, a társaság nemcsak reklámokból, de más forrásokból is tud pénzt szerezni, ezért a borúlátó jóslatok alaptalanok. Laskay Róbert tavaly év végén a hvg.hu-nak azt állította, hogy az Il Ferro-val hosszú távú tervei vannak. Ezért is meglepő, hogy februárban hirtelen kiszállt a cégből (miután társa is odébállt). Az Il Ferro Kft történetében egyébként elég gyakoriak a tulajdonosváltások (lásd Kézről-kézre címen keretes írásunkat). A Laskay-Varga páros lelépése után az új tulajdonos-cégvezető Körmendi Ákos lett, míg a cég ügyvédjeként testvére, Körmendi Csaba nyilatkozott a sajtónak. Legutóbb pár napja közölte a Népszabadság megkeresésére, hogy nem kívánja kommentálni azokat a fizetési határidővel kapcsolatos változatos válaszokat, amelyeket a lap a cég ügyfélszolgálatain kapott. (A Népszabadságnak az ügyfélszolgálatosok nem tudták megmondani, hogy mikor fizet a cég, az egyik helyen viszont közölték: egész nap égnek a telefonvonalak. A hvg.hu is hívogatta az ügyfélszolgálatokat, eredménytelenül, így a jelenlegi cégvezetéssel sem tudtunk kapcsolatba lépni.) Mindenesetre az Il Ferro tevékenységével kapcsolatban eddig még nem érkezett panasz a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez – tudta meg a hvg.hu. Kathi Attila, a főfelügyelőség szóvivője szerint ha a cég nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségét, akkor az ügyfélnek egyetlen lehetősége marad, a pereskedés. Bár a fogyasztóvédelemnél nem, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeleténél (PSZÁF) már panaszt tett egy-két ügyfél. A PSZÁF azonban nem foglalkozott ezekkel a panaszokkal, hiszen - mint az a szervezet szóvivője a hvg.hu-nak hangsúlyozta - az Il Ferro nem pénzügyi szervezet. Az ügyfelek valószínűleg az Il Ferro által beszedett regisztrációs díj miatt gondolták az, hogy a PSZÁF esetleg illetékes lehet az ügyben. Már Romániában is futnak Miközben Magyarországon az elmaradt kifizetés miatt aggódnak az ügyfelek, január végén Nagyváradon nyitott irodát az Il Ferro SRL, a magyarországi Il Ferro Kft. román "leányvállalata". A román Il Ferro weboldala a dizájnt illetően teljesen megegyezik a magyar verzióval. Az Il Ferro SRL székhelye Csíkszeredán van, ám tevékenységét Nagyváradon fejti ki. A román Il Ferro-nál - a magyarországihoz hasonlóan - új- és használt autóra is lehet hirdetési szerződést kötni. A cég az ügyfelek helyett átvállalja a hitelre vásárolt gépkocsik havi részleteit, maximum havi 160 eurót. Ehhez az ügyfélnek az új autó megvásárlása előtt szerződnie kell a cég valamelyik (nagyváradi és szatmárnémeti) irodájánál. A napi előírt kötelezően megtett távolság 30 kilométer (ünnepnap és vasárnap kivételével). Az reklámautóért 330 euró szerződéskötési díjat kell fizetni új autós konstrukció esetén. Az ügyfelek egyelőre hat különböző autókereskedés (VW, Audi, Seat, Suzuki és Toyota) típusai közül választhatnak. Használt, öt évesnél fiatalabb, hozott autókat is bevesznek az üzletbe. Ezekre maximum havi 200 eurót ígérnek, két-, illetve ötéves szerződés esetén. A matricás használtautókkal napi 40 kilométert kell megtenni. Kétéves szerződés esetén 730 euró a beugró, ötéves esetében 1330 euró. Nagyváradon már egyre több matricás autót látni, de elszaporodtak az internetes fórumok is a témában. Egy Daewoo-Chevrolet fórumon a hozzászólók egyöntetű véleménye, hogy ez „tiszta Caritas”, utalva a kilencvenes évek elejének óriási román pilótajátékára, amelyben százezrek veszítették el spórolt pénzüket. A reklámautós cégek 2004 körül jelentek meg Magyarországon. Az Il Ferro Kft-n kívül hasonló szolgáltatást kínál a Hírautó Kft, illetve kínált a dorogi Hartenegro Kft is. Utóbbi 110 ezer és 350 ezer forintot kért az ügyfelektől regisztrációs díjként, de végül mégsem teljesített: a cég vezetője ellen tavaly október óta büntetőeljárás folyik piramisjátékért. A rendőrség gyanúja szerint ugyanis a cég az új belépők regisztrációs díjából fizette a reklámdíjakat. Bár az üzleti modell hasonlónak tűnik, az Il Ferro Kft. és a Hartenegro Kft. között - információink szerint - nincs kapcsolat. Dezső András
cobretti 2007.04.12. 16:42:23 / # 155939
avatar
Csődbűntettel is gyanúsították az Il Ferro egyik korábbi tulajdonosát NOL • Népszabadság Online • 2007. április 12. A reklámautókat kínáló Il Ferro korábbi tulajdonosai közül ketten már voltak büntetve; egyiküket csődbüntett megalapozott gyanúja miatt is eljárás alá vonták - derült ki egy hvg.hu birtokába került magánnyomozói feljegyzésből. Ez azért is érdekes, mert a cég több ezer ügyfele több mint egy hónapja egy fillért sem látott az autómatricák után járó reklámdíjakból, noha az Il Ferrónál korábban megígérték, fizetnek. S miközben idehaza egyre több ügyfél bukja el autóját és válik adóssá, újabban már román autókon is látható az Il Ferro matricája. (forrás: hvg.hu)
cobretti 2007.04.12. 16:40:47 / # 155938
avatar
– Arról nem kezeskedhetem, hogy hat évig is meglesz a cég, – humorizált az Il Ferro egyik vidéki irodájának a munkatársa megnyugtatóan mély baritonján – de szerintem nem lesz semmi baj. Míg a cég weblapján feltüntetett fővárosi irodái kedden gyakorlatilag elérhetetlenek voltak, a vidéki kirendeltségeikben arról tájékoztattak minket, hogy továbbra is fogadják az új ügyfeleket. Arra a kérdésre, hogy miért csak március végén tudnak fizetni legközelebb a rendszerükbe belépett, és az autójára reklámot ragasztó ügyfeleknek, legtöbb helyen a cég weblapján olvasható közlemény szövegét idézték: azaz a tulajdonosváltás és az abból adódó átszervezés miatt csúsznak a márciusi kifizetések. – És ez elég nagy probléma - tették hozzá az egyik vidéki ügyfélszolgálaton. Különösen annak az információink szerint legalább ezer, zömében fővárosi ügyfélnek, akiknek már a februári részletet sem kapták meg. (Ami talán indokolja a pesti irodák elérhetetlenségét.) A vidéki Il Ferro-irodákban azt mondták: a februári csúszás oka is végső soron a tulajdonosváltás volt. A volt tulajoktól – Laposa Róberttől és a Varga Mátyástól – “az eladás után csak tizenkét nappal jutott hozzá az új tulaj a számlához, és az azon tárolt összeghez” – hangzott a szerintük a fővárosi központból jött, “hivatalos” magyarázat. A nemrégiben feltűnő gyorsasággal gazdát cserélt cég új tulajdonosát, Körmendi Ákost nem sikerült elérnünk, helyette testvére, Körmendi Csaba, aki egyben az Il Ferro jogásza, válaszolt a kérdéseinkre – részben. Azt ugyanis konkrétan tőle sem tudtuk meg, hogy a cég pontosan miből fogja fizetni a hétezer ügyfelének a havi több százmillióra rúgó reklámdíjakat. Az Il Ferro autókon látható hirdetők között eddig egyetlen “nagy névvel” sem találkoztunk, olyannal, aki rendszeresen, ilyen mennyiségű autósreklámot rendelne pénzért – és nem barterbe. A cég a használt autóra reklámszerződést kötőktől kiugróan magas – két éves szerződésre száznyolcvanezer, ötéves esetén háromszázharmincezer forintos – regisztrációs díjat kér. Az új belépőktől (és vélhetőleg az autókereskedőktől kapott jutalékból) beszedett pénzből jó pár autó havi reklámdíja is kitelt. Az általunk megkeresett ügyfelek többsége szerint a cég eddig – ha nem is katonás pontossággal – minden hónapban átutalta a kérdéses, harminc-ötvenezer közötti összeget. A cég körüli komolyabb aggodalmakat a februári, majd a most bejelentett fizetési késedelem mellett a néhány hete kurtán-furcsán hirtelen lezajlott tulajdonosváltás váltotta ki. Pontosabban a tulajok távozása, ami annál furcsább, mivel a vélhetőleg igen sok új belépőt produkáló 2006-os év után váltak meg olyan gyorsasággal a cégtől, hogy arról több helyen a vidéki kirendeltségekben dolgozók is csak a sajtóból értesültek. Az Il Ferro sikere egyébként a vidéki csalókat is “megihlette”, értesülésünk szerint a januárban körözést adott ki ismeretlen személy ellen, aki “az egyik legismertebb autóreklámozással foglalkozó kft.” mobil üzletkötőjének adva ki magát reklámszerződéseket kötött az ügyfelekkel. Sőt, nyugtát is adott az átvett összegről. A csaló ugyanis egyszerűen letöltötte a cég az interneten található szerződésmintákat, és azt alakította át némileg. Bár a miskolci rendőrkapitányság közleményében nem szerepel az Il Ferro név, de az ott megadott vidéki telephelyek ugyanott vannak, ahol az Il Ferróé. Egyelőre nem kaptunk értesítést a miskolci rendőrkapitányságtól arról, hogy elfogták volna a vélelmezett csalót.
cobretti 2007.04.12. 16:39:50 / # 155935
avatar
Március végéig felfüggesztették az ügyfelek kocsiján elhelyezett reklámmatricák után járó díjak kifizetését - derül ki a cég honlapján elhelyezett levélből. A késedelmet az Il Ferro a cégnél nemrég lezajlott hirtelen tulajdonosváltással és az azzal összefüggő pénzügyi átszervezéssel magyarázza. "- Legyünk realisták, a lehetetlen nem létezik"- idézte az Il Ferro nyári nyereményakciójának reklámjában nem kisebb személyiséget, mint Ernesto Che Guevarát, akinek arcképe meg is jelenik a reklámban. Sokak számára az Il Ferro hirdetései tényleg a lehetetlen megvalósulását jelentették: a cégen keresztül önerő nélkül lehet új autót vásárolni. Ráadásul a kocsikon elhelyezett reklámmatricákért cserébe a törlesztőrészleteket is átvállalta a cég. Ez új autó esetén havi bruttó negyvenezer forint, használt autó esetén ötvenezer forintot jelent. A most hivatalosan is bejelentett késedelem sokak számára idegtépő lehet. Egyrészt, mert a céggel kötött szerződés alapján mást nem tehetnek. Másrészt viszont sokuknak ez a díj egyben az Il Ferrón keresztül lízingre vásárolt autó után járó törlesztőösszeg fedezete is. Információink szerint sokan január közepe óta nem láttak a reklámautónként beígért díjakból - már akkor is többhetes késéssel teljesített a cég. Az autót adó pénzintézetekre viszont nem a türelem a jellemző. A cégről szóló internetes fórumokon többen már most piramisjátékra gyanakodnak: kétségesnek tartják, hogy a kocsikon elhelyezett reklámmatricákból befolyna az új autó után negyven, használt autó után ötvenezer forintos havi reklámdíj. Körmendi Csaba, a cég jogi képviselője (és egyben az újdonsült cégvezető-tulajdonos Körmendi Ákos testvére) úgy becsüli: jelenleg hét-nyolcezer matricás reklámautó gurul az utakon. Hétezer ügyféllel és negyvenezer forintos reklámdíjjal számolva ez annyit jelent, hogy a cégnek legalább 280 millió forintot kell havonta kifizetni az autótulajdonosoknak. Az kérdéses, hogy a cég hirdetői rendelnek-e ennyiért reklámot. A jogi képviselő elismerte, hogy a cég weblapján jelenleg lévő reklámozók (Hekus magazin, Penthouse, Budapesti Piac) barterszerződés keretében hirdetnek, azaz ők is hirdetési helyeket biztosítanak az Il Ferrónak. Az Il Ferro előző tulajdonosa, Laposa Róbert december közepén ennek kapcsán még úgy nyilatkozott a HVG-nek, hogy a reklámbevételeikből maradéktalanul fedezni tudják az autótulajdonosoknak reklámozásért járó havi díjat. Azt mondta: "hosszú távra terveznek", így szerinte az "Il Ferro hat-hét év múlva monopolhelyzetbe kerül." A jelek szerint a másik tulajdonossal, Varga Mátyással időközben meggondolhatták magukat, mert február közepén gyorsan túladtak a cégen. Az eladás miértjére Körmendi Csaba nem tudott válaszolni, szerinte elképzelhető, hogy a tulajdonosok "megromlott egészségi állapota" áll a hirtelen jött üzlet hátterében. A cégeladás gyorsaságát jelzi, hogy a jogi képviselő szerint a társaságot még átvilágítani sem volt idő, így ezt most, a vételár folyósítása után történik meg. Körmendi azt állítja: az Il Ferro jelenleg háromszázmilliós forgalmat produkál. Arra a kérdésre, hogy ez a növekedés mikor zajlott le, Körmendi úgy véli, hogy a 2006-os év a "robbanás éve" volt a cégnél. A cégbíróságon egyelőre csak a 2005-ből származó mérlegei állnak rendelkezésre, ekkor a cégnek összességében ötvenmillió forintos árbevétele volt. Arra a kérdésre, hogy a továbbiakban miből fedezik a reklámdíjak folyósítását, Körmendi Csaba a "háttérben csendesen mozgó egyéb üzleteket" említett - arra utalva, hogy az Il Ferrónak egyéb, nem a reklámmal kapcsolatos érdekeltségei is vannak. Azt nem közölte, melyek ezek a cégek, milyen ágazatban működnek. A HVG szerint a cégnek korábban a bútorkereskedelemben is lehetnek érdekeltségei - legalábbis a cégnyilvántartásban főtevékenységként gépjármű-kereskedelem mellett ez is szerepel. Az Il Ferro eddigi tevékenységére vonatkozó gyanúkat az újdonsült tulajdonos jogi képviselője nem kívánta kommentálni, mint ahogy azt sem, hogy a használt autójukat reklámfelületnek felkínáló ügyfelek beszállásakor pontosan mi indokolja azt, hogy a társaság kétéves szerződés esetén száznyolcvan, ötéves szerződés esetén több mint háromszázezer forintot kér a tulajdonostól. A hasznosítási és reklámozási szerződés erről csak annyit ír, hogy ez "fedezi az ügyintézés, valamint a reklám elkészítésének és felhelyezésének a költségeit". A reklámmatricás autók 2004 körül tűntek fel a hazai utakon, és hamar három cég neve került be a köztudatba, az Il Ferro mellett a Hírautó Kft. is (amelynek tulajdonosi köre a HVG szerint korábban az Il Ferrónál dolgozott) és a dorogi Hartenegro Kft. Mindhárom cégnél nagyjából azonos kondíciókat találunk, a Hartenegro például 110 ezer és 350 ezer forintot kért az ügyfelektől regisztrációs díjként. A különbség annyi, hogy a Hartenegro autóira végül nem kerültek fel a reklámok: a cég vezetője ellen tavaly október óta büntetőeljárás folyik piramisjátékért. A rendőrség gyanúja szerint ugyanis a cég az új belépők regisztrációs díjából fizette a reklámdíjakat.
tomajer 2007.04.10. 22:06:25 / # 155934
Jó kérdés. Velem a hallotaxi.hu, és tomajer matricákat is leszedették. Apuka szavaival, " Ez nem hállótaxi, hanem 6x6 Taxi" :-) Szóval ne feszegesd a kérdést, mert a végén, ha már ennyire akarjuk, kapunk valami jó kis kövönsültburgert, telibe az autóra!:-(
kifu 2007.04.10. 20:47:51 / # 155932
avatar
Hát sajnos én is erre gondolotam ,hogy az egységes megjelenés miatt ez kizárva.Csak már mindenen agyal az ember hogy lehetne picit jobb.Másik nagy problémám a viteldíj nagyon kevés a benzin ára meg az egekbe.Na mindegy sajnos ez van.
fradika 2007.04.10. 19:01:05 / # 155931
Hali! Szerintem nem lehet! "Egységes megjelenés" Ez csak az én egyéni véleményem! A konkrét válaszért vagy engedélyért próbálj meg a Lengyel Sanyival beszélni! Egy próbát megér! Sok sikert!
kifu 2007.04.10. 18:11:57 / # 155930
avatar
Csak azért mert rohadt magas a tagdíj és már ezt nem lehet bírni új autó mellet.Szóval jóljönne a havi 40 az ilferrotól.

kifu 2007.04.10. 18:08:46 / # 155929
avatar
Sziasztok ! Az lenne a kérdésem hogy lehet e elhelyezni reklámot a kocsimon a 6x6nál.pl ilferro vagy hasonló reklám cég hirdetését.

Oldalszám: 676