Témakörök > Droszt Híradó > 6x6 Hatszorhatosok kuckója A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Yuri | 2010.04.18. 21:40:46 / # 163540 |
|
Azért vannak, akik próbálnak tenni ez ellen. Sajnos eddig nem sok eredménnyel. Ezért lenne jó minél többen véleményt formálni a drosztrendszer bevezetése ellen.
Előzmény: #163537 2010.04.18. 20:56:45 |
Yuri | 2010.04.18. 21:38:36 / # 163539 |
|
Tudod, attus, akkor jön majd megint a sírás.
Bevezetik a drosztokat, és Te (meg én, és még sokan) 16 órát fogunk dolgozni. És akkor jön majd egy-két lusta disznó (ez a legjobb kifejezés rá), és azt mondják: "Hol itt az igazságos címelosztás? Én 8 órát dolgozok, ő meg 16-ot? Kétszer annyi fuvarhoz juthat hozzá! Korlátozzák a munkaidejét a sok idő-batyusnak!"
És azt vesszük majd észre - és itt szólnék taxiboyhoz is -, hogy nem egy ember irányítja a céget, hanem 30-40, akik bejárnak sírni, és kihisztizik a saját f@szságukat (lásd budaörsi sor 0-24, palotai sor este 10-ig, stb). Szánalmas, hogy ilyen emberek sírására épül a 6x6 Taxi üzletpolitikája...
Előzmény: #163535 attus 2010.04.18. 17:49:34 |
Yuri | 2010.04.18. 21:27:54 / # 163538 |
|
Köszönöm.
Akkor lássuk sorban, a drosztokra kivetítve:
Szakmailag kérdeztem az alkalmasságot, nem véletlenül. "Rádió nem üvölt", "URH nem bömböl" (Miért is bömbölne? Fuvart úgyis majd csak akkor kapok, ha első lettem a sor(om)on. Addig minek bömbölne?), "Wunderbaum" (mondjuk 3 óra droszton állás a napon, gondolhatod, milyen illatot eredményez az autóban...), "Nincs semmi a műszerfalon". Ezeknek nincs köze a szakmai alkalmassághoz.
"Városismeret"
Minek? Teljesen felesleges! A drosztról megkapott címet kényelmesen kitérképezem, vagy bepötyögöm. Ha pedig nem tudom, hol is van a Magyar Színház, ahova az utas menni szeretne, vagy az utas segít, vagy a kollégák, vagy a technika.
"Tiszta autó"
Ide vehetjük a tiszta, normálisan felöltözött sofőrt is. Nem fogok időt fordítani a tisztaságra, mert sietni kell (vissza) a drosztra. Minden perc a megérkezéskor fél-egy órát jelent majd a fuvarhoz jutásban. Ezt nem kockáztathatom meg havi 60e címnél. (Átlagban ez napi 2e-t jelent. Ha elosztjuk durván 500-zal, ahányan vagyunk, kijön, hogy az "igazságos elosztás" alapján 4 azaz négy darab címem lesz egy napon!!!!!!!! Átlag 2200 ft/ fuvar...Brrrrrr....)
"Nem telefonál útközben/Beszélgetés az utassal/Konfliktus-kezelés"
Ez azt hiszem, inteligencia kérdése. Akinek van, annak van, akinek nincs, annak a drosztrendszertől sem lesz. Továbbá napi 4 fuvar után senki ne várja tőlem, hogy én bármilyen konfliktus-kezelésre képes leszek
"Autó műszaki állapota"
Napi 4 fuvarból???
Én úgy gondolom, hogy egy taxis "két részből tevődik össze": szakmai tudás és - hívjuk így - emberség.
Mindkettő tényezőre negatív hatással lesz, ha a várost teljesen bedrosztosítják. Ennek rövidtávú következménye a fuvarok elvesztése, a tagok távozása majd a cég összeomlása lehet.
Nem vagyunk ma jó helyzetben. De hogy ezen a helyzeten nem hogy javítsunk, hanem rontsunk, az nem csak felfoghatatlan számomra, de felelőtlenség is a cégvezetés részéről, tekintve a kb. 2000 érintett embert.
Előzmény: #163529 2010.04.18. 08:09:14 |
törölt felh. | 2010.04.18. 20:56:45 / # 163537 |
|
Hát igen. Mi itt gyártjuk az okos véleményeket és menetelünk a vágóhídra, közben senkinek nem jut eszébe, hogy a cégnek tulajdonképpen egyszemélyes vezetése van. Mi csak a rabszolgáik vagyunk. Egymást szapuljuk és fikázzunk. A szavazás csak egy óriási színjáték a kivégzés előtt. Legalább egy óra állás után lesz egy 500 Ft-os cím és utána kezdődik minden előlről. Az lesz amit a Nagyhatalmú akar fogjátok már fel!
|
attus | 2010.04.18. 17:49:34 / # 163535 |
|
Csak, hogy én is bele pofázzak:
95%-ban tökéletesen egyetértek a Norbi-Gabi párossal!
Rögtön az 5% tisztázásával kezdeném!:-)
Szerintem aki a mostani körülmények között fel tud venni 400 címet a cégnél, az:
a, Nagypályás
b, Batyus, saját átjátszós, vagy felhúzott rádióval dolgozik
c, Egészségtelenül sokat dolgozik
Esetleg mind a három egyszerre!:-)
A címfelvételi listát nézegetve egyébként számomra az tűnik ki, hogy a legtöbb esetben a c, vagy a b verzió okozza a "sikert", nagy rádió szerintem sincs túl sok(legalábbis éjszaka, a műszakomban!), saját átjátszó pedig csak egy!!!
Ha bevezetik a drosztot mindenhová rendszert, egy dolgot fognak elérni: nyilvánvalóvá válik a létszám kontra cím aránytalanság ténye!
Magyarul normál munkaidővel számolva egy dolog fog valóra válni: egyenlő arányban fog mindenki szarul keresni!
Magyarul a beveztőben vázolt toplistából maximum a kisebb számban jelenlévő batyusokat, és nagypályásokat fogják(talán?) kiszűrni, a napi 16-18 órát dolgozók ugyanúgy ott lesznek a lista elején!
Kérdem én ez a jó megoldás?
Én nem akarok napi 16 órát a droston feszülni!
Ha már droszt, akkor én is a virtuálisra szavazok, hiszen akkor legalább nem akkor lesz esélyem az utcai fuvarra amikor már a rádiós is ott van a kapuban!
De ez a verzió is csak egy egészséges létszám-fuvar aránynál valósítható meg, viszont ezt be kell látnunk, hogy a mai helyzetben nem lehet egy működő cégnél egy könnyen beállítani!
Akkor viszont hagyjuk már inkább azokat dolgozni akik megtanultak taxizni!
|
thomas | 2010.04.18. 16:53:22 / # 163534 |
Le a kalappal!
Lehet,hogy gáz sokadikként gratulálni,de mégis....
:-)
Nem nálatok vagyok,de mondandód simán megállja a helyét más cégnél is.
Csak sajna,"kevés" emberhez jut el.
Nagy kár.
Előzmény: #163528 nazoli 2010.04.18. 07:54:44 |
|
Norbi | 2010.04.18. 15:06:51 / # 163533 |
|
Ennek az írásnak az elolvasását kötelezővé kellene tenni. Csak az a baj, hogy hosszúsága miatt pont azok nem fogják elolvasni akiknek kellene. Ránéznek a terjedelmére és azt fogják mondani, hogy erre nekem nincs időm, mert sietni kell beállni a drosztra. A világtalanoknak hiába magyarázod akkor is batyus maradsz örökre. Vissza érkeztünk vitaindító írásomhoz aminek mottója: mesterségesen életben tartani mindenkit, aki még képes a havi dézsma befizetésére!!
Előzmény: #163528 nazoli 2010.04.18. 07:54:44 |
Kekec | 2010.04.18. 12:41:42 / # 163532 |
|
Nem apránként hoztam be a lakásba egyszerre sikerült.
:-)))))
De amire te célzol az a veszély még nem áll fent.
Itt csak elvétve van csekk.
Előzmény: #163527 Yuri 2010.04.18. 03:12:29 |
törölt felh. | 2010.04.18. 08:23:43 / # 163530 |
|
Gabikám!
Háromszor is elolvastam is írásodat.
Köszönöm, hogy így összefoglaltad, a tíz batyus kivételével szó szerint elfogadom és egyetértek vele.
Remélem evvel az írással nem csak engem győztél meg. Még nem szavaztam, időben jött az írás.
Azt hiszem a motiváltság mindenkinél a korral változik. A 80-as években még sokkal kevésbé számított, hogy mennyit vagyunk az utcán.
A taxiból nehéz kiszállni, bármennyire is nehezek olykor a körülmények, ez tulajdonképpen egy életforma – nem hiába csinálják sokan akár évtizedek óta.
Előzmény: #163528 nazoli 2010.04.18. 07:54:44 |
törölt felh. | 2010.04.18. 08:09:14 / # 163529 |
|
Természetesen kell városismeret,
egy pedánsan tiszta autó,
a rádió nem üvölt,
az URH nem bömböl utazás közben,
nincs Wunderbaum a tükrön, de kellemes illatú az utastér,
nincs elöl semmi a műszerfalon,
nem telefonál útközben,
a taxis ha úgy alakul beszélget (és nem beszél, nagy különbség!), de ha szó nélkül utazik akkor sem sértődik meg,
az autója műszakilag kifogástalan,
legyen tiszta, normálisan felöltözött
legyen képes a konfliktusok kezelésére, hirtelen ennyi.
És akkor egy klasszikus idézet a hallotaxiról:
„-A jó taxis tudja, hogy az etikásnak mindig igaza van.
-A jó taxis tudja, hogy mindenért fizetni kell, mindenért NEKI kell fizetni.
-A jó taxis tudja, hogy mindenkinek kártyákat kell osztogatni.
-A jó taxis nem tudja, hogy a tulaj interes hiéna volt.
-A jó taxis nem tudja, hogy a nagy tekintélyű igazgató egy délipálya-udvari drosztfoglaló.
-A jó taxis tudja, hogy mikor kell vinni a rendszám pénzt.
-A jó taxis tudja, hogy mikor kell a pénztárba bevinni a havi dézsmát.
-A jó taxis tudja, hogy a viteldíj annyi amennyit a nagyon nagy vip megrendelő meghatároz.
-A jó taxis tudja, hogy a fuvar ideje alatt az utas szőröstül-bőröstül megvásárolta és ha akarja akkor az utast megilleti egy éjszaka a taxis feleségével is.
-A jó taxis tudja, hogy nincsen korrupció korrekt a címkiadás, de egy hamburger többre képes mindennél.
-A jó taxis nem tudja, hogy rajta kívül mindenki, minden taxizáshoz kapcsolt kisegítő vállalkozó milliomos lett ebből a "szakmából".
-A jó taxis tudja, hogy a nagy cégek kizárólag a taxiscég jó hírnevének, és nem a visszapörgetésnek köszönhetően kötnek velük szerződést, és ha nem lenne olyan nagyon jó hírű akkor bizony gyalogszerrel járnának.
-A jó taxis tudja, hogy neki kuss a neve.
-A jó taxis nem tudja, hogy az egész foglalkozása jogsértésre és számítógépes csalásra és adócsalásra épül.
-A jó taxis tudja, hogy mindig kell lennie egy batyusnak egy olyan kollégának akit szidhat és szapulhat, mert addig nagyon jó ameddig egymást szidják, de a dézsmát időben befizeti.
-A jó taxis tudja, hogy minden nagyon szép, minden nagyon jó, csak az urh szóljon.
Előzmény: #163525 Yuri 2010.04.18. 02:53:04 |
nazoli | 2010.04.18. 07:54:44 / # 163528 |
|
Szia Peti!
Az a baj, hogy a dolgokat nem a helyükön kezeljük.
A batyu kérdése. Szerintem, a 6x6-nál, nincs több batyus, mint 10. Ez a véleményem a saját tapasztalataim alapján alakult ki. Én nagyon sok tutit használok, és nincs több, mint 10, akitől mindig, hangsúlyozom, mindig púdert kapok. Pedig 10 W alatt van a rádióm. És ezek közül sem mind az. Csak egyszerűen jobb, mint én. Meg jobb a rádiója. Aztán, ha megkérdezed az etikásokat, akiknek ehhez szeme van, és érti a dolgát, ők még ennél is kevesebbre teszik ezt a számot. Pedig ők látják is a lényeget.
Aztán. A batyu is csak akkor ér valamit, ha a használója tud taxizni, és tud rádiózni. Ha hülye hozzá, akkor semmire sem megy a batyujával.
A múltkoriban összefutottam egy kollégával. Azt hiszem, már nincs itt. Az 508-al. Beszélgettünk, és a batyukról is szó esett. Kijelentette, hogy én is batyus vagyok, mert ő hallja ám a kódomat! A Bajcsy tutiban találkoztunk. Kb fél méterrel volt a jó helytől, és zsinórban nyelte a púdereket. Meg elmondta, hogy minden nap, két- három órát áll a Tahi sarkon a tutiban, mert ott kezd, és mindenki leveri. Amikor megkérdeztem, hogy minek áll ott annyit, miért nem jön beljebb, és próbál meg dolgozni, úgy nézett rám, mint ha nem értené, hogy miről beszélek.
Van egy - én úgy neveztem el - pszichés batyu. Ez azt jelenti, hogy mindenki batyus, aki engem lever. Ebből aztán nagyon sok van. Ahelyett, hogy az illető magába nézne, és felülvizsgálná a munkamódszerét, rásüti a többire, hogy csal. Ez önbecsapás. Az is igaz, hogy nincs annál szarabb érzés, mint beismerni, hogy én bizony egy elég gyenge taxis vagyok! A várost sem ismerem, a rádiózáshoz sem értek, lassú vagyok, nem ismerem a tutikat, térerő mérőm sincs, meg külső adásindító gombom, menet közben sem tudok nyomni, mert azt sem tudom, hogy hol vagyok, és autót vezetni sem igazán tudok, stb. stb. Sokkal könnyebb azt mondani, hogy mindenki batyus, meg csaló!
Peti!
Nagyképűség nélkül állítom, hogy én a jobbak közül való vagyok. De hidd el, hogy én is a többszörösére nyomok, mint amit megkapok! Nyomok mondjuk 1000 címre havonta, és ebből megkapok 250-300-at. És ezzel a 400 címet fölvevők is így vannak! Tudod, mi a különbség? Hogy az, aki 300-400 címet vesz föl havonta, az motiváltabb, mint te! Többet megy, jobban pörög! Három, négy évvel ezelőtt én is minden hónapban a spiccen voltam, és évente legalább három- négy alkalommal a legtöbb címet én vittem el a cégnél. Most meg már úgy vagyok, hogy elég nekem ennyi. A motivációm szűnt meg, illetve másfajta lett. Ma már jobban odafigyelek magamra, és kevesebbet, meg kevésbé intenzíven dolgozom. És ez nem azt jelenti, hogy kevesebbet tudok, mint mondjuk a 334, vagy a 314, vagy sorolhatnám a többieket is. Nem sértek vele személyiségi jogokat, mert mindenki láthatja a statisztikát. Te sem vagy rosszabb taxis, csak kevésbé vagy motivált! Ismerjük egymás életét, azt hiszem, elég jól. Ha most azt mondom, hogy ha olyan körülmények között élnék, mint te, akkor én sem vennék föl ennyi címet. Te nagyobb biztonságban vagy, és nyugodtabb az életed. Meg a szíved miatt is vissza kellett venned a tempóból. Most nem azt mondom, hogy hű, de jó neked, nekem meg milyen rossz. Csak a tényt állapítottam meg. Ez az a bizonyos motiváció! Azt mondod, hogy nem a tudás miatt vesz föl valaki 400-at. Tudni is kell hozzá valamit (elismerem, hogy van néhány, aki azt a sokat ugyanabból a tutiból, és ugyanabból a kerületből veszi föl), de a lényegesebb dolog a motiváltság!
Ennyit a batyukról, meg a csodákról.
Drosztok.
Én nem vagyok drosztellenes. Csak a sok, és értelmetlen drosztot ellenzem! A 8584-es írásom 6-os pontjában megpróbáltam szakmai, és gazdaságossági érveket állítani, és egy olyan megoldást javasoltam, ami reálisan megvalósítható lenne, megfelelő hasznot hozna, és sokkal kultúráltabbá tenné a taxizást. Ez külföldön működik. Egy nagy taxikoncepció egyik elemeként. De nálunk, és nem csak a 6x6-ről beszélek, nincs a társaságoknál ilyen elgondolás, terv, amitől az egész jól tudna működni. És amikor ilyesmiről beszélsz egy vezetővel, vagy tulajdonossal, meg sem érti, hogy mit akarsz, úgy néz rád, mint ha hülye lennél, és csak udvariasságból, meg a régi ismeretségre való tekintettel nem küld el az anyádba!
Nálunk, és ez viszont a 6x6-ra is vonatkozik, rablógazdálkodás folyik a taxisokkal! Nem érdekel, hogy hogyan csinálod meg, de hozd be a 65.000-et! Szarok rá, hogy mennyit vagy kinn, szarok rá, hogy milyen a létszám-cím arány a cégnél, hozd be a lóvét, és ne is lássalak! A szakma, az ember az nem érdekes, csak a pénz! És ha megpróbálsz ettől eltérően gondolkodni, akkor hülyének néznek! Mondd azt, hogy jusson mindenkire 200, akkor azt mondják, hogy minek hiszen a múlt hónapban is át kellett vinni a másik céghez 97-et! Érted? 97-et! Pedig ha csak ezt a 200-as arányt tartanánk be, nem kellenének a drosztok, és igazából egy csomó probléma egy csapásra megszűnne! Téged sem érdekelne, hogy batyus-e X vagy Y, és X, vagy Y sem tenne batyut az autójába, és Z sem nagypályázna, mert röhögve meg tudna élni! És nem kéne stresszelni, hogy nem érsz oda, mert több lenne az 5-10perces címfeldobás, és nyugodt lennél, mert tudod, ha valamiről lemaradtál, majd jön a következő! De ezt nem lehet, mert akkor kevesebb lenne a cég bevétele! Baszki! Rohadj meg az autódban, meg a drosztokon, de a cég bevételének meg kell lenni!
Petike!
A droszt, az nem azt a célt hivatott szolgálni, hogy a batyuzás, a taxizni nem tudás, a motiválatlanság, a tehetségtelenség, butaság problémáit oldja meg! Régen, még az ősidőkben, Haltenberger úr idején, azért voltak, hogy a frekventáltabb helyeken az úri közönség beülhessen a taxiba. Aztán később telefont is szereltek a konzolba, hogy az előbb említett úri közönség telefonon is tudjon taxit rendelni. A Fötaxis időkben azért voltak, mert nem volt minden taxiban URH, és hogy a mezítlábasok meg tudjanak állni a frekventáltabb területeken, és az úri közönség bla bla bla. A CB-s időkben eszünkbe sem jutott, hogy drosztokat csináljunk a Citynek, vagy a Budának! Tettük a dolgunkat, és jöttünk mentünk a címekre.
Az URH korszakában, mi a bánatnak kellenek? Van néhány kiemelt megrendelő, vagy objektum, ahol egyetértek vele, de ez a droszttömeg amit itt akarnak, az tényleg a szakma halála! Legyen a T Mobile miatt, az Westend irodaház miatt, a reptéren, a TVnek. De ennyi elég! A többi az tényleg csak karitatív szerepet tölt be, segítve a tehetségteleneket, és szopatva a dolgozni akarókat! Pedig csak egy pár, mondjuk 40 emberrel kéne kevesebben lennünk! És ha a tagdíj különbözetet meg akarnák fizettetni veled, még mindig csak kb. 5000-rel lenne több a tagdíjad, amiért havi átlagban 20-30 címmel többet tudnál fölvenni! Ami meg 40-60000 Ft többlet bevételt adna! És egy olyan csapatot kéne kialakítani, amely motivált, és taxizni is tudó emberekből állna. De hát ez meló, és gondolkodás igényes feladat. És a többiek sem ezt csinálják. Sokkal könnyebb a többi céget majmolni. Legyen az akármilyen rossz rendszer, de ha nekik jó, akkor nekünk is jó lesz!
Aztán nehogy azt hidd, hogy több cím fog jutni neked, vagy a drosztpártiaknak, ha ilyen sok droszt lesz! Nem fog! Mert mindenki, aki több címet akar, az napi 16-ot fog ott állni, mert muszáj lesz neki! És ha úgy sem fogja megkeresni a pénzét, akkor odébbáll. Elmegy oda, ahol tud dolgozni, és nem ácsorogni fog a drosztokon. Ha ne adj Isten, a drosztpárt nyer, megpróbálom a szavazatokat elkérni, és feldolgozni. Arra lennék kíváncsi, hogy ha bevezetik ezt a sok drosztot, akkor vajon jobban járnak-e a rá szavazók, mint előzőleg! Az a gyanúm, hogy nem! Ugyanis ettől még nem lesz valakiből jobb, és motiváltabb taxis!
Azzal kezdtem, hogy a dolgokat a saját helyükön kellene kezelni. A batyust megfogni, a nagypályást leboritani, a tehetségtelent megtanítani taxizni, vagy lecserélni egy tehetségesebbre, megtanítani a kollégákat vállalkozóként gondolkozni, számolni, és az élni, és élni hagyni elv szerint létezni! De ma, mindezek helyett kapjuk a drosztokat! Ez az üdvözítő megoldás minden problémánkra!
Sajnos, ez az egész, ami körülöttünk folyik, nem rólunk szól, nem a mi érdekeinket szolgálja. A drosztosítás sem. Illetve, az végképp nem! Minden a cégek hasznáról szól.
Már megint sikerült jó hosszúra nyújtanom, de hát sajnos ez a dolog nem egyszerű. És még lenne mit írnom.
De majd egyszer jól kibeszéljük személyesen.
Előzmény: #163519 2010.04.17. 22:16:50 |
Yuri | 2010.04.18. 03:12:29 / # 163527 |
|
Szevasz Balázs!
Én sem féltem a 190e-t. De Te őrizgesd is a sajátodat amíg teheted, mert nem sok időt adok annak, hogy apránként elkezdheted majd behordani...
Előzmény: #163515 Kekec 2010.04.17. 20:13:19 |
Yuri | 2010.04.18. 03:06:36 / # 163526 |
|
Örülök, hogy azért van, amiben egyet értünk... :D
Előzmény: #163520 mármegint 2010.04.17. 22:46:37 |
Yuri | 2010.04.18. 02:53:04 / # 163525 |
|
Engedelmeddel reagáltam a hozzászólásodra, de olyan hosszúra és indulatosra sikerült, hogy inkább töröltem.
Ehelyett árulj el nekem valamit: szerinted mitől lesz egy emberből JÓ TAXIS? Mi kell ahhoz, hogy valaki szakmailag értékes legyen? Hangsúlyozom: SZAKMAILAG.
Előzmény: #163519 2010.04.17. 22:16:50 |
mármegint | 2010.04.18. 01:51:33 / # 163524 |
|
Az előző hsz.-t is kicsivel akartam írni.(bocs)
|
mármegint | 2010.04.18. 01:49:51 / # 163523 |
|
Bocs a sajtóhibákért, de már rendesen be söröztem.
|
mármegint | 2010.04.18. 01:46:59 / # 163522 |
|
"Megnéztem, van olyan közöttük, aki három hónapja lépett be hozzánk, és már a második hónapban 431 címet vett fel."
Lehet hogy nem ez az első 2 hónapja amit taxizással tölt.
-Nézd én magamból indulok ki. Soha az életben nem volt batyum, és mégis napi 13-14 címet veszek fel.(igaz én meg állítólag nagypályás vagyok:D )Nem is merném megkockáztatni.Úgye te sem gondolod hogy aki sok címet vesz fel az mind batyus?(Bár én is ezt szoktam mondani mindenkire aki lever:)
És még egy: Sokkal jobban ki lehet számítani a munkával töltött időt, és a napi bevételt ha rádióról dolgozok, mint ha drosztoznék.bár ez csak az én véleményem, én pedíg nem olyan régen taxizom
Előzmény: #163521 2010.04.17. 23:08:25 |
törölt felh. | 2010.04.17. 23:08:25 / # 163521 |
|
Nem oly rég taxizom, mintegy harminc éve.
15 évig diszpécser is voltam. SOHA de SOHA nem tudták megoldani a batyu kérdést. Sokan megpróbálták ez igaz. Megoldás még senkinek nem sikerült.
Igazad van nem szeretnék robot lenni, akkor sem ha cégnek ez jó volna.
A taxis, nem attól taxis, hogy beáll vagy nem áll be a drosztba.
Nem véletlen, hogy vannak Utasok akik veszik a fáradtságot és betelefonálnak, hogy ezt meg azt a taxist nem kérik. Ez a taxis lehet drosz barát, vagy droszt ellenző.
Még mindig vannak olyan emberek nálunk, akivel gyalog sem szívesen sétálnék, nem hogy taxival menjek Vele. (ruházat, kinézet, egyéb)
Ez sem drosztfüggő.
A droszt ellenzők csak a maguk 400-500 címét féltik, ami akkor nem lesz meg Nekik, ami nem a tudásuknak köszönhető. Megnéztem, van olyan közöttük, aki három hónapja lépett be hozzánk, és már a második hónapban 431 címet vett fel.
Úgye nem gondolod, hogy a tudása miatt?
Előzmény: #163520 mármegint 2010.04.17. 22:46:37 |
mármegint | 2010.04.17. 22:46:37 / # 163520 |
|
Szerintem pedíg a rádiókat lehet ellenőrizni, és kell is. Hidd el nekem, hogy nincs mindenkinek batyuja akiről azt mondják hogy van neki. Csak esetleg jobban kapcsol hogy hol van az adott utca, esetleg jobb a reakcióideje, vagy tudja hogy hol kell állni, hogy fel tudjon venni címet. A rádiót azért találták ki, hogy kiváltsa a drosztokat. Ne menjünk vissza 30-35 évet az időben.- Azt akarod hogy mi is olyan robotok legyünk, mint akik az Auchanban, vagy a McDonalds-ban dolgoznak? A cégnek bizony lehet ez az érdeke, hiszen olyan hülyét biztosan hamarabb talál, mint egy igazi taxist. Látod már a fuvardíjat is ők mondják meg helyetted az utasnak. Ilyen jövőt szeretnél?
Előzmény: #163519 2010.04.17. 22:16:50 |
törölt felh. | 2010.04.17. 22:16:50 / # 163519 |
|
Kedves Gabi!
Most már nem bírom tovább, és egy pár gondolatot én is leírok.
A droszt rendszer bizony szerintem is kell. Egy oka van, csak evvel lehet kiváltani a batyukat.
Abban a pillanatban, ha lehet batyut használni droszt ellenes leszek én is. Én is dolgozok heti 6 napot, napi 12 órát. Én is nyomok egy hónapban 400 cím feldobásakor a címre, azonban csak 100-150 címet sikerül felvennem.
Aki 400 címre nyomásból 390-395 címet eltud vinni, Ő természetesen droszt ellenes.
Elfogadom, hogy van gond a drosztokkal figyelmetlenség miatt, azonban ez nem a droszt hibája. Azt is elfogadom, hogy rendkívül felhígult a „szakma”. Viszont tudomásul kell venni, hogy a mai taxizás már nem a tudásról szól (cím ismeret), hanem a szerencséről.
Egyik nap 14 címből kevesebbet csináltam, mint a következő nap 5 címből. Hol itt a tudás ?
Ha a drosztok jó helyen vannak, a taxisok figyelnek (nem alszanak be), akkor is kell tudnod hogy mikor melyik droszt megy jobban. De így mégis nagyobb esélyem van címet felvenni, mint a második kerületben ahol 4-5 ember dolgozik és csak ha ők elmentek akkor gondolhatok címfelvételre. Ha beállok a drosztra, ott is állhat előttem 3-4 ember. Akkor mi a különbség? Az ideg és a stressz a különbség.
Engem egy héten biztos háromszor ellenőriznek az ellenőrök. Már nekem kínos, hogy nem emlékszik rá, hogy tegnap is aláíratta Velem a droszton a papírkáját. De ez nem a droszt hibája.
Az Utasok 90%-nak nincs szüksége a 3 perces autóra. Ha emlékszel ez is csak a központ munkájának a könnyítésére lett bevezetve anno. Ha valaki nem ismeri a címet amit kapott, engedd már meg, hogy kikeresse. A térképnél mégis csak gyorsabb a GPS.
Te sokkal jobban ismered a várost mint az átlag, de Neked is lehetnek fehér foltjaid.
Véleményem szerint a droszt, és a menet közbeni cím felvétel ötvözése a jó megoldás.
Csak azért ennyire felháborodni a droszt rendszer miatt, mert vannak akik elalszanak ott, nem megoldás. Azt kérlek ne akard elhitetni Velem, hogy 400 cím felvétele egy hónapban a tudás miatt van. CSODÁK még mindig nincsenek.
|