Hozzászólások száma: 1849
Ugrás a hírhez Oldalszám: 93
Témakörök > Hírek fórumai > Taxisok Egyesülete A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
hobbytaxis 2010.09.10. 21:58:19 / # 151806
avatar
Én aszondom, hogy ez a kutyagyerek nagyon agyas csávó. Teccik amiket irkál. Elmékedem is hogy nem-e kéne kilépnem a négyesektöl aszt inkáb beálni hijénázni. ezer havonta aszt csak orát kel kint keccsőni. Ejh, be szép is vóna. Csak asztat kéne tunnom hotyha én nyóc ora alat csinálok átlagba 50 rugot akó menyi az eséj fuvarneper nékül 6 ora alat 60 rugot csináni. Na ez iten a kérdés esősórba. De asztán az is beugrot - mer ólvasgatom ám az internettet mostanába - hogy lehet hogy a hijénakutya az izomtibi. Az ir ijen jokat nézétek meg én betetem a kedvencekbe. Keresétek meg a gúglébol beszartok ojan irásai vanak. Szerintem ezek azok. Már ugy hogy a kutya a Tibi. Mer az se dógozik sokat de ügyes. keresétek csak meg az izomtibi blogját. Szopronzált blog. Abol már meg lehet ugy élni hogy 6 orát kel csak szálitmányozni a kedves utasokat. Nemigaz? Háde.

Lenin 2010.09.10. 21:11:41 / # 151805
avatar
Tisztelt hiénakutya! Végigolvastam mindkét hosszabb gondolatébresztő hozzászólásodat.Találtam bennük sok igazságot,néhány féligazságot és pár téves gondolatot is,de igazából sem időm,sem kedvem ezekre részletesen reagálni,így csupán két gondolatot fűznék hozzá a mondanivalódhoz. A soraidból számomra megjelenő vágyakozásod a "fuvarkereskedők" nélküli taxivilág iránt nyilvánvalóan a vágyálom kategória,mert a szakma evolúciójához tartozik az a rendszer,hogy a világ kulturáltabb felén úgy is működik ez a szolgáltatás,hogy az utas felemeli a telefont,és a taxi érkezik a háza elé,ezt pedig fuvarszervező közreműködése nélkül elég nehéz megoldani.Az egy más kérdés,hogy nálunk ezek a fuvarszervező/fuvarkereskedő(tetszés szerint) vállalkozások hogyan működnek,de ettől még a létjogosultságuk reálisan nem kérdőjelezhető meg. A második hosszabb lélegzetű hosszászólásod záró mondatára meg csak annyit írnék akár kéretlen prókátorként,hogy az nyilvánvalóan cél tévesztett kérdés,legalábbis a fejedelmi többest illetően,hiszen gondolom előtted nem titok,és jó ha a többi olvasó is tudja,hogy vitapartnered,a City elnöke az egyetlen olyan a budapesti "fuvarkereskedő" cégek vezetői közül,aki nem tulajdonosként,hanem a tagság által demokratikusan megválasztott,a munkáját csupán fizetésért végző elnökként tevékenykedik.Státuszából,illetve cégünk saját kezünkben lévő tulajdosi körének fontosabb kérdéseket illető szavazati jogából adódóan nem érdeke,illetve nincs lehetősége kezdeményezőként a taxistársadalok életét tovább nehezítő intézkedések meghozatalára, ezért nem igazán rajta érdemes számonkérni az alvállalkozókat megnyomorító céges intézkedéseket.Sokkal érdekesebb lenne a téma,ha a többi cég valódi tulajdonosi körét tudnád itt meginterjúvolni,de lássuk be,erre igen kicsi az esély... Azt pedig kifejezetten sajnálom,illetve nem nagyon értem,hogy ha valóban változtatni akarsz a fennálló problémáinkon,akkor miért utasítod el az elnökünkkel való személyes találkozást.Az írásaid szinvonalából okkal feltételezem,hogy tisztában vagy azzal,a mai taxihelyzet nehézségeinek vannak olyan aspektusai is,amit egyszerűen nem lehet nyilvános fórumon kitárgyalni.Ha tettrekész vagy,add hozzá a tudásod a mi lehetőségeinkhez,ha meg ehhez nincs kedved,akkor felesleges itt a partvonalról gerjeszteni a feszültséget,hiszen mindenki tudja,a problémák nem itt fognak megoldódni. Üdv: egy citys (aki nem az igazi Lenin)
alelölülő 2010.09.10. 19:14:32 / # 151706
Taxis-érdekvédelem, avagy Júdea népe front vs. Júdeai Népfront :-((

Rocktaxi 2010.09.10. 18:22:32 / # 151784
Apám!!!! :-) LOL!!! :-))

hiénakutya 2010.09.10. 17:21:25 / # 151802
Tisztelt Miklós! Fiatalabb is vagyok, hiénább is vagyok; én nem javasolhattam a tegeződést, de tisztelettel elfogadom. Szükségtelen volt méltatnod az írásomat, az ugyanis nem tartozik a legjobb munkáim közé, nem több dühödt ugatásnál. Rangot egyedül az adott neki, hogy reagáltál rá, ilyen értelemben az érdem tehát a tiéd. Ezt ismételten köszönöm! És most, miután kölcsönösen kiudvariaskodtuk egymást, csapjunk a lovak közé! 1987-ben léptem erre a pályára, friss jogosítvánnyal, mindenféle engedély nélkül, édesapám nyomdokain haladva, aki a hatvanas évektől húzta az igát a Főtaxinál, majd 1982-ben, az elsők közt váltotta ki a kisipari működési engedélyt. Tevékenységemet a PÁV II megszerzését követően, 1989-ben legalizáltam. A kezdetek determinálták szakmai utamat; aki civil autóval, taxióra és szabadjelző nélkül fogdossa magának az utasokat, az gyorsan rájön, hogy a taxizáshoz egyetlen „dologra” van szükség: utasra. Mivel ezt magam is meg tudtam szerezni, nem volt szükségem fuvarszervezőkre, vagy inkább fuvarkereskedőkre. A taxizást a mai napig alapvetően életformának tartom és irtózom attól, amivé a fuvarkereskedők tették, mert az leginkább a szalagmunkára emlékeztet. Számomra ez a tevékenység nem egy monoton munka, hanem egy életre szóló kaland. A fuvarkereskedőkkel ez a legnagyobb gondom: egy életformát tettek tönkre. A másik, hogy új jelentést adtak a taxizás fogalmának. Korábban a taxizás azt jelentette, hogy az utast elvittük A-ból B-be, és ebből jól éltünk. Ma azt jelenti, hogy az utast elvisszük A-ból B-be és ebből a fuvarkereskedő jól él. Miért tartunk itt? Jól ismert a fuvarkereskedői válasz: a mezítlábasok, a hiénák, meg a szabad rablás. Ezzel a fuvarkereskedő két legyet üt, egy csapásra: elhárítja magáról a felelősséget, és ellenségképet is teremt egyben. Miért nincs fuvarod, taxis? Na, miért? Mert a hiénák lerabolták! Azért nincs! Kedves Miklós a valóság ezzel szemben az, hogy a hiénák tevékenysége önpusztító és a szakmára nem jelent veszélyt. Aki egyszer megfázik egy cégjelzés nélküli taxiban, az nem a taxizástól fog elfordulni, ahogyan azt Te írod, hanem a cégjelzés nélküli autóktól. Te magad írod le, hogy a cégek a kiszámíthatatlanság miatt kaptak erőre és ezzel nem feltétlenül állnék le vitatkozni. Ha a taxisnak nincs fuvarja, az nem azért van, mert én elvadítottam az utast, hanem azért, mert valamelyik másik cég autójába ül be. Ne haragudj, de a tegezéssel kvázi feljogosítottál arra, hogy úgy beszéljek Veled, mint egy kollégával és azt kell mondanom, hogy ez a mondatod: „A külföldiek, vagy a hazai turisták, ha jönnek is, a taxit kerülik”, egész egyszerűen egy baromság. Az idegenforgalom összetétele jelentős mértékben megváltozott az elmúlt években. Több a szervezett turista, akiket csoportokban, buszokkal hoznak-visznek és kevesebb az egyéni utazó. Több a hátizsákos fiatal, akik eleve nem ülnének taxiba és kevesebb az olyan vendég, akikre potenciális ügyfélként számíthatnánk. De, ha jönnek, ők mind a mai napig taxival utaznak, csak itt is az történik, hogy valamelyik fuvarkereskedő többet fizet az utasért, és az ő alvállalkozói vihetik el. A többiek meg elmagyarázzák a taxisaiknak, hogy eleve nincs utas, mert mi átb@sztuk és ezért gyalog megy, illetve a BKV járatain utazik. Nem kétséges, akad, aki ezt meg is eszi. Belföldi turista meg gyakorlatilag nincs. Akinek van pénze egy wellness-hétvégére, az elmegy a saját autójával, a többi meg otthon marad és nézi a Mónika show-t. Marad egy, a lakosság egészéhez mérten szűk réteg, akik kínkeservesen összekuporgatnak maguknak egy dubai telelést, egy thaiföldi kalandot, egy sítúrát a francia Alpokban, zsíros kenyéren élnek, hogy eljárhassanak szórakozni, színházba, pókerezni, stb. Ezeket a szegény, szerencsétlen nyomorultakat pedig a fuvarkereskedők igyekeznek egymás elől elhalászni, a mindannyiunk által jól ismert, egymás alá ígérgetős módszerrel. Erre ideológia is létezik, amelyet szintén nem a hiénák találtak ki: a hazai utazóközönség rendkívül árérzékeny. Erre inkább hadd ne írjak semmit, Miklós, hiszen Te is leírtad, a tarifacsökkentésnek semmi értelme sem volt, „egyetlen plusz megrendelő nem lépett a piacra”. Ez az állítás egyébként úgy igaz, hogy olyan megrendelő nem lépett a piacra, amelyből a taxisnak okossága volna. A hétvégenként bulizgató fiatalok egy része ma már boldogan dobja össze a taxira az ezer-ezerötszáz forintot, mert olcsóbb számukra, mint a BKV, ráadásul nem félóránként jár, mint az éjszakai. Ugyanakkor ezek a fuvarok csupán arra jók, hogy a taxisban azt a hamis érzetet keltsék, hogy van munkája, amellyel pénzt keres és arra jók, hogy a fuvarkereskedők kezében ott legyen az a címállomány, amelyre taxisokat tudnak szerződtetni. De a hiénáknak ehhez még mindig semmi közük. Hol jövünk mi a képbe? Mi támadtuk meg az Alkotmánybíróságon a létszámkorlátozást? Az nem valami fuvarkereskedő embere volt? Mi ültünk ott annál a tárgyalóasztalnál, ahol a nyolctarifás káoszt kikavarták nekünk? Az nem valaki olyan volt véletlenül, akit egyébként nagyon találóan így jellemzel: „délelőtt cégtulajdonos és délután pedig a taxisok érdekeinek szószólója”? Én emlékszem rosszul? Az én bűnöm volna, hogy gombamód elszaporodtak a fuvarkereskedők? A hiénák folytattak a nagy cégeknél sokszor igazságtalan és nem ritkán törvénytelen gyakorlatot az alvállalkozóikkal szemben? És mindennek hiénák kínáltak alternatívát egy új cég létrehozásával? A hiénák szedtek a fuvarszámmal semmilyen viszonyban sem lévő, magas tagdíjakat, majd a hiénák alapítottak ezeknél kedvezőbb feltételeket kínáló cégeket? A hiénák voltak képtelenek harminc év alatt bevezetni egy tisztességes címkiadást? A hiénák engedtek meg maguknak olyan hangot az alvállalkozóikkal szemben, ahogy valamirevaló gazda a kutyájával sem beszél? „Majd hosszú évek kitartó munkája és a média áldásos tevékenysége miatt, ezek a beülések elmaradtak.” Miklós ne haragudj, hány Tamás Miklós van a szakmában? Mert a létező összes médiafelületen ugyanaz az ember szólal meg, ha a taxizásról van szó és mindig azt írják ki a képernyőre, miközben mutatják, hogy „Tamás Miklós a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetségének elnöke”. Esetleg én vagyok az? Valami falkatárs? Én használom arra a médiát, hogy a szakmában még megmaradt néhány száz mezítlábas ellen módszeres lejárató kampányt folytassak, ahelyett, hogy a szakma valós problémáit tárnám a nyilvánosság elé? Miklós, miről beszélünk és miért? Megtisztelő, hogy válaszoltál, megtisztelő, hogy meghívtál a hazai taxizás Szent Péter Bazilikájába, megtisztelő, hogy tegeződhetek Veled, de előjön belőlem a veszett kutya, ha azt érzem, hogy valaki hülyébbnek néz annál, mint amilyen valójában vagyok. Nem tehetek róla, ez fajtajelleg nálunk. Elnézést érte! És akkor most beszéljünk Metál Zoltánról! Először is oszlassunk el egy félreértést! Én nem figuráztam ki Őt, csupán a magam keresetlen stílusában azt szerettem volna a fórumozó kollégák tudomására hozni, hogy Metál úr nem a taxisokat képviseli, hanem valójában a TFTSZ leányvállalata. És mivel nem szeretem, ha a kijelentéseim a levegőben lógnak, ezért ezt a későbbiekben az Ő saját javaslataira támaszkodva, alá is fogom támasztani. Számomra egyébként önmagában már az is bizonyíték, hogy bár – állításoddal ellentétben – én Téged nem szólítottalak meg az írásomban, mégis Te vagy itt és próbálod védeni szervezetét és az álláspontját. Összességében azonban örülök, hiszen az ember inkább beszélget a bábművésszel, mint a bábuval. [i]„A kamara sajnos ilyen szempontból gyenge, a TFTSZ semmiképpen sem elfogadható a hatóságok számára, mint egyéni taxis érdekképviselet. Valakivel szeretnének tárgyalni. Ebben az esetben szintén kísért a múltunk. Szerintem, az súlyosan lejáratta az érdekképviseleti munka hitelességét, hogy valaki délelőtt cégtulajdonos és délután pedig a taxisok érdekeinek szószólója. Ezt, ha a taxisok el is fogadták, a hatóságok nem tartották hitelesnek. Ma legalább megkérdeznek minket és a vállalkozókat”.[/i] Így van, ezt vágom. Pontosan ezért kellett felépíteni Metált az Ő kis szervezetével együtt, mielőtt még a taxisok lépnek, amire egyébként minimális esély volt csupán. Ha nem hiéna lennék, hanem rendőr, akkor ezt feltáró jellegű, beismerő vallomásként értékelném. Na, de beszéljünk elöljáróban egy picit a Taxisok Egyesületéről is, mert örömmel látom, hogy érdekel a szervezet sorsa! Nos, ebből a szerveződésből már nem lesz semmi, nem kell tartanotok tőle. Szétverte a szakmára oly jellemző pitiánerség és széthúzás. De túl ezen, a mai napig nem vagyok biztos abban, hogy nem volt-e köztünk gondosan telepített taposóaknaként funkcionáló személy, akinek egyetlen célja és küldetése az volt, hogy ez a szervezet ne jöhessen létre. Különös dolgok történtek, Miklós. Mondok néhányat. A Taxisok Egyesülete azzal akart robbantani, hogy aláírásokat gyűjt a létszámkorlátozás és a hatósági ár bevezetése érdekében. Ez kiváló módszer lett volna arra, hogy megismertesse a szervezetet a taxis társadalommal és a - hitem szerint - minden taxis által támogatható célkitűzések elősegítették volna a tagtoborzást. Mit ad Isten, ahogy ezt elhatároztuk (csak közben vártuk a bírósági bejegyzést), pár hétre rá kiröppent az utcára egy aláírásgyűjtő ív az OTSZ, a TFTSZ, és a kamara együttes szerkesztésében, ugyanezen célok eléréséért. Véletlen? Az hát! Véletlenül picit kifogták a vitorlánkból a szelet. Olvasom az OTSZ javaslatait és mit látok? Névre szóló drosztengedély! Hogy ez mikor jutott Metál úr eszébe, azt nem tudom. Valamiért többen is úgy emlékszünk, hogy ez a TE programjának alappillére volt és azt megelőzően Metál úrtól ilyesmit nem olvastunk, de vagy rosszul emlékszünk, vagy ez is csak egy véletlen. Nézem a szokásos, egészoldalas hirdetést, ezt látom: „Tagjainknak ingyenes jogsegély szolgálatot biztosítunk.” Ez egyébként kamu, de az viszont tény, hogy a TE előrehaladott tárgyalásokat folytatott egy jogvédő szervezettel. Hogy ez az ingyenes jogsegély honnan jött Metál úrnak? Ez is csak egy véletlen lehet. Kössük a tarifát valamihez, például a BKV-menetjegy árához – javasolja Metál úr. Ez egyébként egy bődületes baromság és majd szívesen elmagyarázom, hogy miért, ha valakit érdekel. Ugyanakkor ez a f@szság először a TE-ben merült föl, konkrétan magamra vállalom a felelősséget, mert én dobtam be a költségalapú tarifaszámítás alternatívájaként. Ilyet komoly ember nem rak be a zsebébe, csak akkor, ha az utcán véletlenül belerúg, lehajol, fölveszi, aztán megszereti és elteszi, mert azt gondolja, hogy kincsre lelt. Véletlenek sorozata, Miklós. Ha ehhez hozzávesszük azt, hogy volt köztünk olyan, akinek minden második szava egy bizonyos B.Péterre történő utalás volt, de olyan szinten ám, hogy én már a párkapcsolatáért is aggódni kezdtem… Egyszerűen csak arra gondoltam, mi lesz akkor, ha vacsora közben is viszi tovább ezt a vonalat, hogy mit tudom én: „finomat főztél, drágám, a B. Petinek is biztos ízlene”… Aztán hallom ám a rosszindulatú, undorító pletykát, hogy egy tagtársunknak megajánlottak egy helyet egy cégnél, ahová egyszerű, földi halandó taxisnak bejutni csak akkor lehetséges, ha bevisz egy olyan megrendelőt, aki havonta háromezer-kilencszázötvennégyszer rendel, minimálisan kettőszázötvennyolc milliárd forint összértékben, de másként a büdös életben nem… És hát, milyen pici a világ, Miklós! Ez a cég történetesen ugyanaz a cég, melynek Metál úr is oszlopos tagja, B.Péter a marketing-Managere (vagy mi a rák), Te pedig az elnöke vagy, ha jól tudom. Még jó, hogy én soha nem ülnék föl mindenféle hitvány pletykáknak, amelyet taxisok terjesztenek unalmukban, mert abból csak valami összeesküvés-elmélet sülne ki! De térjünk vissza a fuvarkereskedők bábujához! Jól ráéreztél; nekem valóban nem tetszik a tarifa mértéke. Mindjárt megírom, hogy miért és meg fogom indokolni, hogy a Metál úr által javasolt tarifa miért a fuvarszervezők érdeke és miért nem érdeke a taxisoknak. Előtte azonban ismét idéznék tőled: „A keresletnövekedéshez egyszerűsíteni kell a jelenlegi tarifa rendszert”. A 8 tarifáról áttérünk 4-re, illetve 7-re, különböző pótdíjak, az utas számára átláthatatlan és kusza rendszerére. Miklós, ezt ugye nem gondolod komolyan? Ki fogja például azt eldönteni, hogy a csomagpótdíjas tarifát hány darab bőröndtől, esetleg hány kilo táskától, vagy hány köbméter hátizsáktól lehet alkalmazni? Metál úr azzal érvel, hogy a vállalkozók a jelenlegi rendszerben azzal élnek vissza, hogy a különböző tarifákat indokolatlanul és szabálytalanul alkalmazzák. Te azt gondolod, hogy ha én jelenleg úgy csapom be az utast, hogy nappal is éjszakait kapcsolok (de vajon mit kapcsolok éjszaka?), akkor nem fogom boldog-boldogtalannak odab@szni a hétvégi-éjszakai-csomagpótdíjas tarifát? Ez olyan, mint a „házi nyúlra nem lövünk”: nem, a f@szt nem! Egy szar rendszert akarunk lecserélni egy szar rendszerre, olyan jelenségekre hivatkozva, melyek kiküszöbölésére a majdani rendszer pont úgy nem alkalmas, mint az, amit le kívánunk cserélni vele. Hát mi ez, könyörgöm?! De akkor mire és kinek jó ez az új tarifarendszer? Hát lássuk! Először is a 240-es tarifa kizárólag magas fuvarszám esetén biztosít jövedelmezőséget. Ebből mindjárt két dolog következik: 1. Magas munkaidő. Ez nem érdeke a taxisnak. Tény, hogy én magamból indulok ki és én nem szívesen vagyok kint 6 óránál többet, de azért hadd ne fogadjam már el, hogy a taxist nem illeti meg az a 40 órás munkahét, ami egyébként mindenki mást igen. 2. Magas fuvarszámot ma csak úgy lehet elérni, ha a taxis szerződik valamelyik fuvarkereskedővel. Ez sem érdeke a taxisnak. Ez a fuvarkereskedőnek az érdeke. Önmagában nem az jelenti a problémát, hogy a taxis szerződik egy fuvarkereskedővel, hanem az, hogy ez egy kényszer számára. A jelenlegi rendszerben a taxis ki van szolgáltatva a fuvarkereskedőnek és ezen a kiszolgáltatottságon a 240-es tarifa nem változtat, hanem rögzíti ezt az állapotot. A javaslat további csapdákat tartalmaz: „A rendelet határozza meg azon extra szolgáltatások körét, és fizetendő pótdíjait, melyek egységesen az alapdíjon felül felszámíthatóak”. Ez csupán egy lehetőség, Miklós. „Felszámíthatóak.” Nem úgy szól a mondat, hogy „kötelezően felszámításra kerüljenek”. Nem. Egy lehetőséget kíván bevezetni. Ismét a fuvarszervezők szekerét tologatjuk a piacszerzés és megtartás rögös útján. Már látom magam előtt a roppant frappáns reklámokat: „Utazzon velünk hétköznapi áron, hétvégén is! Hívjon bennünket!” Vagy: „Ne felejtse otthon csomagjait, és elfelejtheti a csomagpótdíjat! Tárcsázza számunkat”! Metál úr ügyesen nyitva hagyja a kiskaput a fuvarkereskedőknek, hogy olcsóbbak lehessenek az utcai beülésnél. Most borítékolom, hogy telefonos rendelésnél a taxis nem érvényesítheti majd egyik pótdíjat sem. Jó ez a taxisnak? Nem jó. Jó ez a fuvarkereskedőnek? Neki jó, hiszen a fuvarok továbbra is nála jelentkeznek majd a kedvezmények miatt, így a magas fuvarszám teljesítésére kényszerülő taxis továbbra is kénytelen lesz neki fizetni a piachoz jutás reményében. De egy picit nézzük már meg alaposabban az „extra szolgáltatások” körét! Szóval az, hogy én éjszaka beülhetek egy taxiba, az extra szolgáltatás? Hogy hétvégén is hazavisz a taxi, az egy extra? Hogy elviszi a csomagjaimat, az egy extra? Beszarok, komolyan! De, tudod, mit? Engem meg lehet győzni! Legyen mindez extra! Bánja f@szom! De ne haragudj, Miklós, nem érezzük picit hiányosnak ezt a felsorolást? Ha az éjszakai taxi extra, ha a hétvégi taxi extra, ha a csomagot elszállító taxi extra, akkor hogy a picsába’ lehet az, hogy amikor én éjjel, vagy nappal, negyven fokban, vagy mínusz tízben, esőben, vagy napsütésben, vagy egyébként bármikor máskor benyúlok a zsebembe, kiveszem a kib@szott mobilomat és a tárcsázástól számított negyed órán belül, bárhol is legyek, értem jön egy taxi, az nem extra? Ha ez nem extra, Miklós, ha ez nem egy többletszolgáltatás, akkor mi a f@szom az? Hogy elviszem az utas csomagját? Az egy extra? Hogyan maradhatott ki egy taxis érdekvédő, szakmai programjának, extra szolgáltatásokat felsoroló listájából a rendelésre történő kiállás és annak külön díjazása? Hogyan, Miklós? Ugyan árulja már el valaki! Bárki! Vajon véletlen feledékenység? Ezt a qrva sok véletlent! Menjünk tovább, mert nekem is van még dolgom! Azonosító. Hát ez meg aztán végképp… Azt ugye tudjuk, hogy az egyszerű, átlagember, egy telefonszámot képtelen megjegyezni, ha az túl sok, egymástól eltérő számot tartalmaz. Nézzünk már meg egy jelenlegi, vagy egy tervezett azonosítót! Betű- és számkupac, értelmezhetetlen, megjegyezhetetlen, azt se tudják, mire jó és ez teljes mértékben független attól, hogy a gépkocsin hol van elhelyezve. Amikor kitalálták, már akkor sem volt semmi értelme, hiszen minden autónak, így minden taxinak is van hatósági azonosítója, amelyet a köznyelv rendszámtáblaként ismer. Mi a f@szért kell állandóan föltalálni a melegvizet? Hidd el nekem, Miklós, hogy ha valakinek volt utaspanasza, akkor nekem volt! Ezt talán el is hiszed. Nyugodtan leírhatom, mert a büdös életben, egyetlen hatóságnál sem folyt ellenem eljárás, mivel rendelkezem annyi intelligenciával, hogy ezeket a helyzeteket kezeljem és megoldjam. Ezt mondjuk már nem biztos, hogy elhiszed. De soha, egyetlen alkalommal sem fordult elő, hogy valaki az azonosítómat akarta volna lerajzolni! A rendszámomat viszont többször is felírták, és egy alkalommal valaki le is fotózta a telefonjával. Miért is barkácsolunk? Mire jó ez? De ez csak a dolog gyakorlati oldala. Nézzük meg az elvi részét, mert az az érdekesebb! Nekem nem az a kolléga okozza a kárt, aki engedély nélkül kotlik a taxi volánja mögött, pontosabban nem azzal okoz kárt, hogy nem végzett el egy egyhetes gyorstalpalót. Nekem az okoz kárt, aki oda beülteti, akár engedéllyel is. Borítsuk ki a bilit, Miklós, ha már itt vagyunk! Kik okozzák a legnagyobb kárt ennek a szakmának? A droidtartók! Kik között keressük őket? A hiénák közt? Oh, nem! A fuvarkereskedők közt? Oh igen! Miért van az vajon, hogy egy állítólagos szakmai érdekvédő mindenféle azonosító-elhelyezésekkel bűvészkedik, miközben semmiféle javaslata nincs arra, hogy mondjuk az NKH csak az APEH által ellenjegyzett munkaszerződésre állítson ki taxiengedélyt? Ez vajon miért lehet? Egy tollvonás, két perc az egész. Hogy mondjuk a büdös gyökér taxisnak, akit képvisel, ne kelljen olyan piaci szereplőkkel versenyeznie, akik költségei jóval alacsonyabbak, hiszen utánuk senki-semmilyen közterhet nem fizet… Hogy a senkiházi droidnak legyen nyugdíja, ha véletlenül megélné azt a kort... Újabb feledékenység? Taxis érdekek? Miről beszélünk, de tényleg?! Tisztelt Miklós, a piac, a szakma feletti irányítás a tiétek. Megszereztétek, jól csináltátok. Tiétek a létező összes érdekképviselet is. Ezen változtatni én nem tudok még akkor sem, ha összeverődök húszegynéhány hasonló gondolkodású, szutyok, retek taxissal, mert köztük is lesz majd valaki, aki lefekszik nektek. Kiokádtam ide a tehetetlen dühömet és megkönnyebbültem. Köszönöm a lehetőséget és elnézést kérek! Egyetlen kérdés maradt bennem csupán és ahhoz nem kell zarándokútra mennem a Vahotba: Ti fuvarkereskedők, mikor „alkalmaztok” már végre önkorlátozást?
rabszolga 2010.09.10. 14:52:20 / # 151804
avatar
Tisztelt hiénakutya, Tisztelt Tamás Miklós! Köszönöm mindkettőtöknek a levélváltást. Ahogy látom a hozzászólásokból ettől a két levéltől előbbre egy centivel sem jutunk, tehát hiába valóság volt a gondolatok rendezésére és az írására szánt idő. Szerintem meg sem érdemeljük a befeccőlt energiáitokat. Tisztelettel: rabszolga

peti493 2010.09.10. 14:49:08 / # 151803
avatar
T. Tamás Miklós! Köszönjük hogy csatlakozott ismét a fórumhoz, és itt is bevállalja az amit csinál. Gondolom jó ideig lesz min beszélgetni Ön és Hiénakutya levelezésében, én csak egy apró részletet emelnék ki. -"Mind a mai napig kiszámíthatatlan ez a szolgáltatás a lakosság számára.-" Talán ezt kellene rendberakni. Csak az a bibi, hogy ha egy tarifa van mindenhol, kiszámíthatóvá válik a taxi a lakosság számára, egy idő után visszaszoknak az utcára,hiszen bátran beülhetnek............... akkor minek is fizetünk ide-ode horribiis tagdíjat???? Innentől kezdve szvsz a fuvarszervező irodáknak nem érdeke a fix tarifa. Gárdonyi Péter 6x6-493
tomajer 2010.09.10. 10:17:28 / # 151801
Jja szemle: Méé ne ment vóna át? :-)))
tomajer 2010.09.10. 10:16:48 / # 151800
Akkor nyomás! Vagyis gyakorolj nyomást, hogy mi szegény pórok is tagok lehessünk!!! Mert szeretnénk tenni ezekért a felemelő célokért!:-)
partizán 2010.09.10. 10:14:24 / # 151799
avatar
Bezony:-) Alapító. Ha nem próbálod ki, sose tudod meg a frankót. Működik a szövetség, mégpedig intenzíven. A taxisújságban majd minden hónapban lehet olvasni, hol, mikor, miről, kivel folynak tárgyalások, egyeztetések. Biztosan sokat segítene az eredményességben, ha minél többen csatlakoznátok és támogatnátok a törekvéseket. Mert az úgye tisztán látszik, hogy van baj bőven, amin változtatni kéne. De ha mindig marjuk egymást, és még olyan alapvetésekben sincs egyezség, hogy kell, vagy sem a fixtarifa, vagy hogy kell vagy sem legalább a minimál járulékokat, adókat fizetni, hogy a vállalkozás működhessen a továbbiakban, akkor csak marad az, ami ment az elmúlt 15-20 évben. Időszerű lenne mindenkinek átgondolni a hogyan továbbot egymás szédítése helyett, és szakítani azzal a rossz hagyománnyal, hogy az "én igazam az egyedüli frankóság, más mindenki idióta, rabló, taxisnyomorító bűnöző". Átengedték a vasat a 6x6 szemlén?
tomajer 2010.09.10. 10:01:22 / # 151798
Hmmm... te tag vagy? Mesélj!!!! :-)
partizán 2010.09.10. 09:35:26 / # 151797
avatar
http://www.taxiszovetseg.hu/ Elég kevés info van az oldalon, de van két publikus telefonszám, amin a részletekkel kapcsolatban érdeklődhetsz. 06-70-38-38-000 +361-347-8062 Várunk sorainkba:-) Miklósnak gratulálok. Kitűnő szakmai anyag, jól felépített logikai sorrend, amiből mindenki (minden piaci szereplő) megtalálja a magára vonatkozó részleteket. Ahogy olvasom a TFTSz és az MTSz is támogatja a fixtarifa mielőbbi bevezetését. Ahhoz, hogy ebből mielőbb érzékelhető eredmény szülessen szükség lenne valamennyi topiktárs és olvasó támogatásának kifejezése. Talán érdemes lenne itt a hallotaxin is feltenni - ismét - egy kérdőívet, ahol a kollégák jelezni tudják akár a mértékre vonatkozó REÁLIS! elvárásaikat, akár csak annyi: TÁMOGATOM igen nem Talán kezdő lépésnek ez is megteszi. Fontos lenne megőrizni a továbbiakban is ezt a kultúrált stilust és folytatni a párbeszédet. Ami elsősorban inkább a jövőről (már ha van ilyen) kéne, hogy szóljon és nem a múltban elkövetett vélt, vagy valós sérelmek okozta lelki traumák ismertetéséről. Merjünk kicsit álmodni:-)
tomajer 2010.09.10. 07:21:37 / # 151796
Szia Miklós! Köszönjük, hogy itt vagy. (mint mindig, ha kell) Nem szeretnék, mélyebben belemenni írásod elemzésébe, mert tényszerűen szinte mindenben igazad van, csak a fránya részletek, meg a nézőpont..... nna sz'al, vannak dolgok, amikből ugyanilyen tényszerűen pont ellenkező következtetést lehet levonni, ha innen a bal1-ről nézzük. De: "Ki lehet figurázni a Metál Zoltánt, lehet róla akármit összeírni, de mégiscsak egy bejegyzett szervezet demokratikusan megválasztott vezetője. " [b]Azért, ehhez pár szót csakcsak....:-) Valamiről lemaradtam? A "Metál féle" /hmm Országos/ szövetségbe be lehet lépni? Teljes jogú taggá lehet válni? Lehet demokratikusan választani? [/b] Eddig csak azt tudtuk, hogy aggyunk egy százast, hogy támogassuk.... Ha ezekre igenlő választ kapok, nagyon fogom szégyellni magam, hogy én még nem vagyok tag. Kérem sürgősen juttassátok el hozzánk, a belépéshez szükséges feltételek listáját, és természetesen egy belépési nyilatkozatot. / persze előre kérem, hogy az (Országos) jelleg miatt, ezeket itt a lapon nyilvánosságra is hozhassam. Tudom, hogy van párszáz kolléga, aki azonnal töltené ki a papírokat, hisz ezek szerint csak valami technikai, mállőr miatt nem tudunk, teljes mellszélességgel részt venni a munkában! Köszönettel, én a tomajer... aki nem bianco támogatni akar, hanem dógozni... lelkesen!!!
Apuka 2010.09.10. 04:11:23 / # 151795
Sziasztok! Már jó ideje, hogy nem írtam semmit, sőt, még csak nem is látogattam az oldalt. Őszintén szólva nem is terveztem, hogy írjak! Ám a kollégák, barátok rendszeresen "zaklattak" és kéretlenül is hozták a híreket! :-) Így csak benéztem ide. Érdekes, ugyanakkor komoly írásokat olvastam tőletek! A baj csak az, hogy bármily jók az írások, bármennyire is a lényegre tapintotok, a lehetőségek a változtatásra szinte a nullával egyelőek. Hogy miért? Mert, ahogyan hiénakutya is írta, ma Budapesten nem lehet 10-20 olyan embert összeszedni, aki nem csak képes, de akar (na) is a sarkára állni. Hiába emeli fel a hangját 10-20-100 taxis, itt, a hallo-n. Semmit sem jelent, mert ezek itt (néhány kivételtől eltekintve) csak nick nevek! Ám amikor arra kerül a sor, hogy gyertek, álljatok be valaki mögé, de sajnos ez némi költséggel is járna, akkor a sok taxisból hirtelen egy sem lesz. Az okokat lehetne sorolni a végtelenségig. A pénztelenség ugyanúgy benne van, mint a félelem attól, hogy kiderül a neve az adott cégnél és a kolléga repül onnan. És ez utóbbi az, ami nagyon sok embert visszatart attól, hogy csatlakozzon (névvel, címmel, kóddal) egy szervezethez! Kedves Tamás Miklós! Engedd meg, hogy az általad leírtakra reagáljak néhány szóban. "..Miért tartunk itt? Meggyőződésem, hogy nem a taxi cégek és különösen nem a cégvezetők sodorták ilyen mélyre a vállalkozásokat.." Sajnos, ebben nem értek egyet veled. Abban igazad van, hogy az elmúlt évek kaotikus állapotának a következménye az utazó közönség hitel vesztése a taxisokkal, a taxizással kapcsolatban! Ám, az alapra a falat a cégek húzták fel! Azok a cégek, melyek ma uralják ezt a piacot! (és a taxisokat) Kérlek, ne vedd magadra illetve a cégedre az egészet, hiszen a City az egyetlen mely kicsit (jó-jó, sok mindenben) kilóg ebből a sorból! Szóval.. nem a cégek, nem a cégvezetők.. Nem ők tehetnek arról, hogy az autókat kategorizálták? Nem ők tehetnek arról, hogy az a taxi, ami tegnap még megfelelt, mondjuk egy reptéri fuvarra ( "A" kategória) ma már nem alkalmas rá? Amikor ez be lett vezetve akkor a taxisnak 3 választása maradt. 1. marad a cégnél a "B" kategóriás taxijával ugyanannyi tagdíjért, de bizonyos fuvaroktól, fuvar köröktől elesve 2. Eladja a kocsiját és behitelez (nem egy esetben 10 évre) egy új, a kategorizálásnak megfelelő autóra 3. Elmegy egy másik (kisebb céghez) kevesebb tagdíjért ahol még elfogadják a kocsiját és nem korlátozzák a fuvarfelvételét! A pluszhoz, mint olvastam, a "rozzantabb" kocsik kerültek be elsősorban. Ha innen nézzük, akkor bizony azt látom, a cégeknek igen is részük abban, hogy a szotyik létrejöhettek! Ugyanakkor a létszámkorlátozás kérdése az, amely pont a cégeket nem érdekli! Illetve annyiban igen, hogy ne legyen. (persze, most már másképp látják ők is, hiszen a szotyik az ő vállalkozásukat is veszélyezteti, nem is kicsit) A cégeknek idáig az volt a jó (és most megint nem a City-ről beszélek), hogy minél több taxisa legyen, (hiszen az mind-mind tagdíj fizető ember) de nem érdekelte, hogy az adott létszámhoz mennyire elegendő a cím mennyiség! Az a szerencsétlen meg majd megoldja magának az utcán úgy, ahogy akarja, de addig is fizet, mint a katonatiszt! (már ameddig tud, aztán amikor meg már nem, akkor majd megy, oda ahol szól az URH.) Tudom, kell a kategória! Én sem ültetnék be egy igazgatatót, minisztert egy gyengébb minőségű kocsiba. Ám nem ők adják a fuvarjaink zömét. Ugyanakkor, aki prémium kocsit szeretne magának extra szolgáltatásokkal (hiszen ehhez van szokva és ugyanakkor milyen érdekes, pont nekik van meg rá a pénzük is) az fizesse meg. Fizesse meg azt, hogy nem 3 millás hanem 6-10 millás kocsival akar utazni A-ból B-be! Ám a jelenlegi rendszer, éppen a cégeknek köszönhetően, éppen fordítottan működik! Ma egy „B” kategóriás taxival nem lehet kimenni a reptérre (nem minden cégnél van így) vidékre meg egyáltalán nem. Viszont! Pont ezek a fuvarok azok, melyek árukban már bőven a szotyi taxik árai alatt vannak. Döbbenten tapasztalom, hogy ameddig azon siránkozunk, hogy már 150 ft-al járnak a szotyi taxik addig az ilyen „prémium” fuvarok sok esetben a 90Ft/ km-t is alig érik el. Nem fonák a helyzet? Vegyél 6-10 millás autót és szállítsd vele az utast fél áron! Ezt Ma, Budapesten, a Taxi társaságok kényszerítik rá a taxisokra!! [i]„..A TFTSz, OTSz nevével fémjelzett, többször publikált javaslatokkal kapcsolatosan egy pár gondolat. A keresletnövekedéshez egyszerűsíteni kell a jelenlegi tarifa rendszert, átláthatóvá, kiszámíthatóvá és ellenőrzötté kell tenni a taxi szolgáltatást. Erre tekintettel javasolja az OTSz vezetője és a TFTSZ vezetősége, hogy csökkentsük az alkalmazható tarifák számát, és vezessük be a hatóságilag rögzített árat (fix tarifa)…”[/i] Így van! Csökkenteni kell az alkalmazott tarifák számát! De mennyire? Jelenleg 8 tarifa alkalmazására van lehetőség. Miért kell nekünk ennyi? Megmondom! - Mert a kedves utast le lehet kártyázni! - Mert a multiknak lehet szerződéses (a lehető legolcsóbb) árat kínálni! Na de mi a helyzet akkor ha csak 1 tarifánk lenne? Lenne nappali és lenne éjszakai tarifa (esetleg sávos is?)! Mindezt egyetlen tarifában alkalmazva! Hogyan? A mai taxi órák szoftver alapon működnek. Csak a programot kell átírni hozzá! Az óra automatikusan alkalmazná a napszaknak megfelelő árat anélkül, hogy taxisnak dolga lenne vele! Az utas beül este 10 előtt, a taxis bekapcsolja az egyetlen tarifát az órán és az a nappali áron kezdi számolni a viteldíjat. Ám ha este 10 után ül be a taxiba az óra már a drágább éjszakai díjjal számol tovább! Szegény utasok. Mit is csinálnának a kártya gyűjteményükkel? Tényleg, miért annyira fontos, hogy kártyák legyek osztogatva? Hiszen azoknak a legyártása is pénzbe kerül! Ugyanakkor semmi értelme nincs! Nap mint találkoztam olyan „beülős” utassal, aki azt kérdezte, hogy melyik társasághoz is tartozom? Elővett egy pakli kártyát és abból választotta ki azt, amelyik pont az adott társasághoz kellett! Lenne még mit írjak, de a szemem már leragad az álmosságtól (reggel kelnem kell, mert a picit viszem az oviba)! Kedves Miklós! Zárószóként had mondjam el, Tisztelem benned azt az embert, aki vagy! Köszönöm, hogy megtisztelsz minket a figyelmeddel és örülök neki, hogy veszed a fáradtságot és a bennünk felmerült kérdésekre igyekszel választ adni! Tisztelettel: Farkas Zsolt Taxi4 Urh 540
tamasmiklos 2010.09.09. 22:07:18 / # 151092
avatar
Tisztelt Kollégák! Tisztelt hiénakutya! Korábbi hozzászólása és enyhe érintettség okán engedje meg, hogy az alábbi gondolataimat megoszthassam Önnel-önökkel, de mielőtt belekezdenék gondolataim taglalásába két dolgot fontosnak tartok megjegyezni. Egyrészről sajnálom, hogy nem kíván a felkínált lehetősséggel élni, és nem tudunk személyesen elbeszélgetni a felvetett gondolatairól. Másfelől viszont szeretném kifejezésre juttatni elismerésem: dolgozata, annak stílusa azt mutatja számomra, hogy sajnálatosan sok "szabad idejében" gyűlölködés, köpködés helyett Ön igen kiváló készséggel, helyenként a legnagyobb nevettetőket idéző módon képes kifejezni magát. Fenti meglátásaimat nem az udvariasság mondatja velem, őszintén így is gondolom, ezért is döntöttem úgy, hogy erre a terjedelmes és tartalmas írásra illendő reagálnom. Ez így nagyon nehézkes lesz, ezért kérem, tegeződjünk. A neten, a hallotaxin és nem utolsó sorban, a taxis szakmában ez a szokás. Tegyük mi is ezt, ha nem veszed sértésnek. Sok mindent szeretnék érinteni. Természetesen a Te témáidat is, de nem feltétlenül az általad leírt sorrendben. Előre bocsátom, hogy nem szeretnék vitakört nyitni. Kérem, értsétek meg, hogy hiába vagyok a City és TFTSZ képviselője, sok esetben mégis csak magánvéleményemet írhatom le. Hiszen sok témában nincs egyébre felhatalmazásom. Az elején, ha megengeded pár gondolat az előzményről és a helyzetemről. Talán könnyebb lesz elfogadni az állítólagos "másságot" és sok esetben a teljesen más szemléletet a szakmánkról. Ezt persze a taxis múltra értem. A Főtaxinál töltött 5 évre és a Citynél eltelt 22 évre gondolok. Soha sem dolgoztam mezítlábasként, sem cégen kívül. Mint ahogyan az utóbbi 6 évben betöltött munkám is keményen átalakította a gondjainkról és azok megoldásáról kialakított elképzeléseimet. Talán példának jó, hogy a TFTSZ elnöki beosztása legalább ekkora ellentét. Hiszen a City Taxi érdekei nagyon sok esetben ellentétesek a Szövetség más tagjaival. Mégis valamiféle egyezségre kell jutnunk. Így mint minden demokratikus szerveződésben, a többség akarata dönt. Ugyanez a helyzet a Cityben és szerintem ez lesz a szakmánk átalakításának is az alapelve. Miért tartunk itt? Meggyőződésem, hogy nem a taxi cégek és különösen nem a cégvezetők sodorták ilyen mélyre a vállalkozásokat. Sokan kissé amnéziásak. Számosan vagyunk, akik még emlékszünk az utóbbi 20 évre. Az évekig tartó "szabad rablásra", amely elfordította tőlünk az utasokat. Emlékszünk a repülőterünkre, a pályaudvarokra és a frekventált helyekre. Emlékszünk a kis háborúkra, arra hogy baseballütővel, pisztollyal védték egyesek a területeiket. Az utcán beülő utasok kedvenc taxiállomásainak védelmében. Majd hosszú évek kitartó munkája és a média áldásos tevékenysége miatt, ezek a beülések elmaradtak. A külföldiek, vagy a hazai turisták, ha jönnek is, a taxit kerülik. Ez mára sem változott. Mind a mai napig kiszámíthatatlan ez a szolgáltatás a lakosság számára. Ma az utcán leinteni egy taxit, enyhén szólva kockázattal jár. Nincs azonos úton két egyforma ár. Ezer forintos út esetén a különbség akár 500 %-os lehet. A végösszeg bármivel helyettesíthető, az arány megmarad. Ugye ezt sem a taxis cégek hozták létre. Sőt ezért kaptak erőre. 20 éve 1500 céges autó volt, ma majdnem ötezer. A jelenleg kialakult tarifa harcról is egy pár gondolat. Nem volt olyan régen, hogy szinte lázadás volt a tarifaemelés mellett. Teljesen jogosan, hiszen 2003 és 2005 között senki sem emelt. Aztán egymás után öt alkalommal korrigálták a cégek az áraikat, és páran elérték a Főváros által engedélyezett tarifa maximumot. A válságnak köszönhetően és a gyérülő megrendelés számra válaszul egyes cégek egyedüli megoldásként a tarifacsökkentést választották. Az eredményét már látjuk. Egyetlen plusz megrendelő nem lépett a piacra. Az ár érzékeny, főleg magánmegrendelői réteg vándorolt át a pillanatnyilag legkedvezőbb tarifát kínáló cégek felé. Abba nem mennék bele, hogy az a bizonyos deklarált ár valóban annyi-e, mint a hirdetett? Mint ahogyan abba sem, hogy melyik Kollégánk hogyan segít a bevétele növelésében? Hiszen cégekről beszélünk. Nyilván az ott dolgozó taxisok ugyanolyan becsületesen szolgáltatnak, mint ahogyan a Budapesten dolgozó Kollégáink 90 %-a. Az viszont több mint tanúságos, hogy a taxisbarátnak titulált cégek a 150-167 Forintos árral, hogyan nyilatkoznak. Rendkívül nagyra becsült Cégvezető társam elmondja, hogy már a 99 Ft.-os tarifa az órájukban van. Frappáns válaszként arra, ha valaki meg meri közelíteni az általuk használt 167 Ft.-ot. Ez lesz majd az ütős válasz a piacnak. Őrületesen nagy taxisbarátként, legkisebb tagdíjjal és még sok-sok kedvezménnyel. Kiszámolta már valaki, hogy mennyivel több fuvart kell teljesíteni 150, 164, 167, 184 Ft-al ? Ugyanahhoz a bevételhez? És az nagyon gyenge reklám és válasz, hogy ennyiért legalább szól a rádió. Nagyon jól tudjuk, hogy ugyanúgy nem szól. Vagy, ha mégis, hamar vége szakad a jó világnak. Hiszen a nagyra becsült Tulajdonos azonnal elkezdi bővíteni a létszámot. Mert azt azért tudjuk, hogy a tagdíj az Isten. Akkor már nem is annyira érdekes, hogy hogyan keres a taxis. Felelősséggel állítom, hogy a válságra sok megoldást lehetett volna találni. A legbutább, a legegyszerűbb és a legkényelmesebb megoldás volt a tarifacsökkentés. Van erre egy régi jó taxis mondás. - Más f.....l veri a csalánt. Mibe van ez Neki. Semmibe. Az, hogy feléled az egzisztenciádat, hogy a kocsi csere szóba sem jöhet, az hogy eladósodsz, azt hiszed, érdekli? Mindegy, hogy ide mit ír. Hidd el, hogy nem érdekli. Mennyire kézenfekvő megoldás lett volna létszámcsökkentést hirdetni, vagy bevezetni. Páran megtettük. A meglévő és csökkenő tortát nem szeleteltük tovább. Persze, ennek az lett az eredménye, hogy a kis cégek a nyitott kapuk miatt megerősödtek. De azt mi sem remélhettük, hogy az eltávozott Kollégáink szakmát változtatnak és elmennek női szabónak. (ámbár az se megy) Metál Zoliról és az érdekképviseletekről. Nem szeretnék élcelődni, de itt ez a topik, (Taxisok Egyesülete) amiben mások mellett engem is megszólítottál. Hogy halad Taxisok Egyesületének szervezése? Sikerült már legitim vezetőséget választanotok? Gyártjátok a szakmai beadványokat, tárgyaltok az újonnan színre lépő politikai erőkkel? Szervezitek az utcai demonstrációkat? Vagy - ahogy ez már lenni szokott – ez a kezdeményezés is csak hamvába hólt hirtelenkedés marad. De kérdezhetném a nem oly régen szervezett taxistüntetés eredményét. Érkezett már reagálás a petíciótokra? Amit a szakma nevében huszonegynéhány kolléga kíséretében fellépő önjelölt képviselő adott át a városházán. Vagy, aki átvette, azt se tudja, hogy hová, kinek küldje a választ? Többek között a fenti példákkal alátámasztott megosztottságot tudta mindig is kihasználni a regnáló hatalom. Talán mára tanulunk a múlt hibáiból mindannyian. Ki lehet figurázni a Metál Zoltánt, lehet róla akármit összeírni, de mégiscsak egy bejegyzett szervezet demokratikusan megválasztott vezetője. Lehet Őt nem szeretni és a múltat felemlegetni. Akkor sincs a láthatáron sem olyan személy, aki ezt a feladatot felvállalná. Évtized óta nem áll szóba senki velünk. Ma legalább megnyílnak az ajtók és meghallgatnak minket. Hozzá kell tennem, hogy mindenki ígér fűt-fát. Hiszen választások jönnek. Csak az 5000 potenciális választó és azok családtagjai futnak a szemük előtt. A taxis, a taxizás a 20 éve, a blokád óta kényelmetlen a politika számára. Mindegy ki van hatalmon. Most átélünk egy kis érdeklődést a volt és a következő választások ürügyén. Zoltán az a fajta ember, akit ha kidobnak az ajtón,...... A pénzt és a 100 forintokat szerintem kár felemlegetni. Annak többszörösét költi el büntetőcédulákra /láttam/. Illetve az ezzel a munkával eltöltött idő bevételkiesését semmiképpen sem pótolja az az összeg, amit tagdíj címen beszed. A minisztérium és a Főváros állandó kérdése ezekben az ügyekben, hogy mit akarnak a taxisok. A kamara sajnos ilyen szempontból gyenge, a TFTSZ semmiképpen sem elfogadható a hatóságok számára, mint egyéni taxis érdekképviselet. Valakivel szeretnének tárgyalni. Ebben az esetben szintén kísért a múltunk. Szerintem, az súlyosan lejáratta az érdekképviseleti munka hitelességét, hogy valaki délelőtt cégtulajdonos és délután pedig a taxisok érdekeinek szószólója. Ezt, ha a taxisok el is fogadták, a hatóságok nem tartották hitelesnek. Ma legalább megkérdeznek minket és a vállalkozókat. Nem tudom, hová beilleszteni így ide írom. Lassan két éve, hogy Dudás Zolival a TFTSZ és egyben a két nagy cég nevében/FŐTAXI, City/ meghívtuk a Tisztelt fórumozókat egy beszélgetésre. Hol vannak az ott megjelent Kollégák? Hol vannak az ott említett gondok? Úgy emlékszem a tarifaemelés, a létszámstop, a kiállási idő és az azonnali óraindítás címre érkezéskor volt az egyöntetű igény. Hol van ez ma már? Az utóbbi évek ezt hamar átírták. Sehol sem voltak akkor még az új cégek, a 150 Ft.-ok és az ekkora utas vesztéssel járó válság? A TFTSz, OTSz nevével fémjelzett, többször publikált javaslatokkal kapcsolatosan egy pár gondolat. A keresletnövekedéshez egyszerűsíteni kell a jelenlegi tarifa rendszert, átláthatóvá, kiszámíthatóvá és ellenőrzötté kell tenni a taxi szolgáltatást. Erre tekintettel javasolja az OTSz vezetője és a TFTSZ vezetősége, hogy csökkentsük az alkalmazható tarifák számát, és vezessük be a hatóságilag rögzített árat (fix tarifa). A jelenlegi jogszabályi környezetben további lehetőségeink nincsenek. Nincs mód, minimál ár, centrum ár alkalmazására. A Főváros vagy nem foglalkozik a kérdéssel, vagy maximált árat, vagy hatóságilag rögzített árat határoz meg. Fontos megemlítenem, hogy a cégvezetők többsége is hozzájárult a matricák gyártásához, mert köztük is vannak olyanok, akik komolyan gondolják, hogy a taxis szakmának szüksége van érdekképviseletre. Tűzrakó kérdésére: Semmiképpen sem tartom magunkat felelősnek a Kollégáink haláláért. Ezt a keresztet ne nekünk kelljen hordanunk. Azért remélem, azt belátod, hogy túl nagyvonalú és cinikus megközelítés a betegségeket, vagy egyebeket 10 ember nyakába varrni. Azt hiszem ez inkább szociológiai, generációs és főleg egészségügyi kérdés. A stresszt és a megélhetési problémákat mindenki érti. Én is értem, hogy mit akarsz sugallni. Szerinted azért stresszes a munka, azért sok a halálozás és a betegség, mert ez a tucat cégvezető nem teszi ezt a szakmát könnyebbé és stressz-mentessé. Például azzal, hogy feloszlatják a cégeiket, esetleg nem szednek tagdíjat, vagy sokkal több munkát biztosítanak. Nem lesz ilyen, maximum az üzletmenet áll vissza egyszer a régi kerékvágásba. Szerintem az egészség romlásnak mélyebb okai vannak. A statisztika sajnos az 50 és 60 év közötti férfiak halálozási adatainak emelkedését mutatja. Nem a taxisokét. Évtizedek óta és minden országban. Sajnos egyszerű okai vannak. A napi 12 órás ülő foglalkozás, a stresszes munka, a mozgáshiány. A mi esetünkben ezt még sok esetben tetézik a túlvállalt hitelek, néha a sok-sok káros szenvedély. Végezetül gondolatébresztőnek megemlítem a hatóságok tervezett taxi reformot. Mit szóltok hozzá Ti, Tisztelt olvasók, fórumozók? Ha döntésre kerül majd a hatósági fix ár bevezetése, akkor az igazi döntéshozók - a LAKOSSÁG - hogyan reagál? Az Ő érdekeit szem előtt tartva a jelenleg 139-től 240-Ft-ig terjedő tarifák közül vajon milyen mértékre teszik majd le a képviselők a voksukat? Mert ha a 139-Ft lesz a kötelező, akkor majd kit fognak szidni és utálni a Tisztelt kollégák? Illetve, ha bekövetkezik a hőn áhított változás, annak lesznek áldozatai. Hiszen alapvető gondja a szakmánknak a létszám. Ennek csökkentése megoldhatatlan a feltételek szigorítása nélkül. És még valami…A cégek vezetőinek a védelmében. Kérem, semmiképpen se higgyétek, hogy 10 ember azon dolgozik, hogy Nektek hogyan tehesse nehezebbé az életet. Biztos vagyok abban, hogy mindannyian azt szeretnénk, hogy mondjuk 20 év múlva ne úgy gondoljatok a cégvezetőkre, mint akik ellenetekre dolgoztak. Egy apró gondolat a végére. A korrekt véleménynyilvánítás és a sérelmek, indulatok nélküli véleménycsere kizárólag egymás tisztelete mellett képzelhető el. Magyarul a durva, megalázó hangú hozzászólások elfordítják az olvasókat. Ha visszanézitek az utóbbi éveket, rengeteg nick és értékes hozzászóló tűnt el véglegesen. Amennyiben ez a hangnem megmarad, a továbbiakban is szívesen állok a rendelkezésetekre./korántsem ekkora terjedelemben/ Köszönöm, hogy megtiszteltetek a válaszom elolvasásával. Sok sikert és jó egészséget kívánok! Tisztelettel: Tamás Miklós

nagyonkedves 2010.09.09. 21:05:23 / # 151794
avatar
basszus azt kell mondjam hogy ezek szerint teljesen jogosan hülyézett le a minap Bao :((( én már 20 éve nem eszem húst :)))
peti493 2010.09.09. 12:46:06 / # 151793
avatar
-"a szavakkal nincs hiány,itt mindenki okos,ámde odakint ez szart sem ér barátom!"- -Na ebben qrvára igazad van. ezért fogunk beledögleni. nem találsz 10 embert aki nyíltan szembeszállna velük, de itt aztán a sok kukutyin, meg álnick roppant okos, és nagyszájú, de mit vársz ezektől?
zodiákus 2010.09.09. 12:37:14 / # 151792
avatar
ha gány lennék,most azt mondanám,hogy inkább viszem felfelé az árakat,mint hogy kiszolgáltatottan bólogassak mások kénye kedve szerint,és csökkentsek akkor,amikor minden más emelkedik.és te ezért megvetsz engem?akkor milyen véleménnyel legyenek a taxisokról ezek után az emberek?egy kis önismeret és némi tökösség hiányzik belőletek..a szavakkal nincs hiány,itt mindenki okos,ámde odakint ez szart sem ér barátom!
partizán 2010.09.09. 12:02:00 / # 151791
avatar
Azért tartiunk itt mert már a hentesek és mészárosok is beleártják magukat a taxisok dolgába. A parizer egyre szarabb minőségű és egyre drágább. Inkább azzal foglalkozzál:-)
4 0 0 0 2010.09.09. 11:59:59 / # 151790
avatar
Üdvözlök mindenkit ! Szeretném a TE oldalán bejelenteni, hogy a következő tarifacsökkentésnél új szereplő érkezik a piacra. Röviden nappal 240 éjjel 336 ft tagdíj ; ötezer elcsépelt, de 300 nál stop. Kérem a majdani támogatást ! Tisztelettel a cégtulaj.

Oldalszám: 93