Név Tamás Miklós
Becenév tamasmiklos
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Tisztelt Urak! Tisztelt Farkas Úr! Tisztelt TGFSZ Tagság! Nagyon sajnálom, hogy ide jutottunk. Azt, hogy hogyan került fel a levél a fórumra kár boncolgatni. Különösen hetek múlva válik érdektelenné az, hogy ki adta le az első lövést. Szerintetek nyilván mi, az egyeztetéseken tanusított hozzáállásunkkal. Szerintem Ti, az erősen megkérdőjelezhető tartalmú ultimátummal. A levél tartalmához engedjetek meg pár észrevételt. Azzal kezdem, hogy elképesztőnek tartom a rengeteg csúsztatást és dezinformációt, amit egy írásban felsoroltok. Vegyük inkább pontról pontra: Mi követünk el nagy hibát? Kissé amnéziás a hozzáállásotok. Nem úgy kezdődött lassan három éve ez a cirkusz, hogy elviselhetetlen az árháború? Nem azzal házaltatok (nem Ti, mert a TGFSZ még sehol sem volt), hogy tönkre mennek a vállalkozások? Nem az volt az általános vélekedés, hogy a telefonszám tulajdonosok rátok kényszerítik a gazdaságtalan, veszteséget termelő tarifákat? Nem arról írtatok a fórumokon, hogy mikor lesz végre taxis törvény, mikor szabályozza már végre valaki a szakmánkat? Hiszen tíz éve hozzá sem nyúltak a rendelethez? Mikor oldják meg végre a szakma 20 éve szajkózott problémáit? A tarifát, a drosztok számát, az ellenőrzést és a létszámunkat. Mikor jön el az az idő, amikor egy taxis biztonsággal választhat céget? Mikor lesz az, hogy egy esetleges cégváltásnál, a vállalkozó visszakapja befizetett kaucióját? Mikor jön el az az idő, amikor egyenlő feltételek teremtődnek a piacon? Mert nem ugyanazok a közterhei a soha semmilyen járulékot nem fizető vállalkozónak és taxiscégnek, mint a tisztességesen adózó és teljes munkaidőben alkalmazottakat foglalkoztató vállalkozásoknak. Mert finoman szólva, ebben a tekintetben is elég szabadszellemű a piac. Remélem, nem cáfoltok meg abban, hogy Ti is azt állítottátok, sokan vagyunk és sok a taxi Budapesten. Azt hallottuk, hogy alacsony és elviselhetetlen a tarifa. Soha nem látott lazaság és szabad rablás uralkodik a városban. A drosztok megközelíthetetlenek, az ellenőrzés nulla, az elképesztőek a túlszámlázások és a hiénázás. A taxizás egész évben hálás témája a médiának a szabadon értelmezett tarifa alkalmazás okán. Nyugati- Parlament 6000 Ft., Keleti - Százados út 23 000 Ft, igaz, borravaló nélkül. Arról olvashattunk és persze tapasztalhattuk, hogy a kiszámíthatatlan szolgáltatás miatt a lakosság elriad a taxizástól. Egy taxit leinteni a Kőrúton egy gyengébb idegzetű embernek egy afrikai Szafarival ér fel. Ez persze mára sem változott sokat. Nyilván megerősítitek, hogy az utcai beülések gyakorlatilag megszűntek. Ezeket hallottuk és éltük át, illetve azt, hogy meddig tűrünk, ki tesz végre valamit és mikor? Igen, magam is elvállalom, kilincseltünk a városnál, a pártoknál, (mivel közeledtek a választások 2009) és a minisztériumban. A pártokról annyit, hogy mindegyik egységesen és külön-külön is megígérte, rend lesz Budapesten. Eltűnnek a hiénák, lesz korrekt, gazdaságos tarifa, rendezik a létszámot, új drosztokat nyitnak. Mentségünkre legyen mondva, mi sem hittünk a mesében. Abban viszont igen, hogy változásokra van szükség, szabályozás kell. Be is igazolódott az aggályunk, mert az a folyamat, ami akkor elindult, mára kiteljesedett. 6000 vállalkozóból, mára már 3000 sem maradt. A gyenge szabályozást kihasználva, bebuktatott, csődbe vitt cégek másnap újra indulva zavartalanul folytathatják a taxi tevékenységüket. A korrektül szolgáltató vállalkozókat megfojtotta az alacsony tarifa. Az emelkedő üzemanyagár, a duplájára növekedett járulékok, a tagdíj és egyáltalán minden egyéb körülmény együttes hatása súlyos helyzetbe hozta az egész piacunkat. Ne feledkezzünk meg a recesszióról, az egyre kevesebb utasról, a turizmus hanyatlásáról. Ehhez párosul az egyre alacsonyabb tarifa, az okos taktikusoknak köszönhetően. Ezt akarjátok a City-n leverni? Azt, hogy tenni akartunk és akarunk valamit, mert ennek tragikus vége lesz, vagy már van? Ez a Tamás, a Bősz, vagy a Metál bűne? Tegyétek, bár remélem lesz közöttetek néhány Kollégám, aki ezeket a gondolatokat elolvasva kicsit elgondolkodik. Ki is az igazi ellensége a szakmának, kinek a koporsóját kellene végig hordozni a városon? Hozzá kell tennem a „koporsós performance” már akkor is ízléstelen volt, amikor először bedobtátok. Nem beszélve az időzítésről, az egyházi ünnepről. Javaslom, hogy égessetek el egy képünkkel feldíszített szalmabábút és Tomajer szaktárs előtte szurkáljon kötőtűt a figura szívébe. Az is nagyot szól. Lassan feltehetné azt a kérdést is valaki közületek, hogy nem hiányzik-e az a több milliárd forint bevételkülönbség a pénztárcátokból, ami a negatív árspirál többéves eredménye és vesztesége lett. Akár egyénenként egy új kocsi beugró ára. Amit havi 1 millió utassal számolva a szakmánk kérés nélkül az utas zsebében hagyott. Talán éppen ebből lehetett volna fejleszteni, kocsit cserélni, vagy járulékot fizetni. Esetlegesen, mint sokaknál, ebből az összegből lehetett volna VÁLLALKOZÓNAK maradni. Ez nem háborít fel Benneteket, ezt a kérdést soha sem teszitek fel? Taxisnyelven szólva egyszer végre megkérdezhetnétek, „hol a lóvé” ? És így el is értem a második mondathoz. „Ellenséggé tettetek bennünket.” Ez jól hangzik, bár én nemhogy ellenségnek, még ellenfélnek sem tekintettelek soha Benneteket, mert azt hittem, hogy egy a cél és egy oldalon állunk. Mert a piacon egyedüli taxis cég vagyunk, amit taxisok tulajdonolnak, taxisok vezetik és a taxisok érdekeiért dolgoznak. Legalábbis a többségért, hiszen naivitás azt feltételezni, hogy mindenki megelégedésére lehet döntéseket hozni. Mindig sérül egy réteg. A lécet leverő 10 éves korhatárra visszatérek, csak haladjunk a leveletek tematikája szerint. A City Taxi belső ügyeit kissé lazán és sajátságosan kezelitek, Tisztelt levélírók. Ha azt mondom, hogy a fele sem igaz és butaságoktól hemzsegő az állításotok, akkor nagyon finoman fogalmazok. Azzal kell kezdenem, hogy nem sok közötök van a belső dolgainkhoz, különösen azért, mert semmilyen beszámolni és elszámolni valónk nincs felétek. Megvan erre a saját fórumunk és a Tagság lehetősége, aki az évenkénti Közgyűléseinken elfogadja, vagy elutasítja a beszámolónkat. Így működünk immár 30 éve és remélhetőleg még nagyon sokáig. Azt a zsarolást és fenyegetést, amelyet ez a levél sugall, visszautasítom. Azt különösen, hogy Tomajer Szaktárs telefonon megfenyeget, ha nem vonjuk vissza a 10 éves korhatár támogatását, akkor a City Taxi Tagsága majd levonja a konzekvenciát. Rátérek a City-t érintő hazugság halmazra. Miután nyilvános ez a levél, gondolom, e vádak és rágalmak csak egy célt szolgálhatnak. Így gondoljátok a külső támadásotokat egy kicsit belülről is megtámogatni. Meglehetősen naiv kísérlet, hiszen pontosan az érintettek részéről kérdőjeleződik meg a komolyságotok. Akik évtizedek óta itt dolgoznak, nagyon jól tudják, hogyan működünk, mit-miért teszünk. De azért vegyük sorra! Érthetetlen számomra, hogy miért akarnánk megszabadulni az „Alapító Atyáktól”? Különösen a tisztességben megőszült autóiktól? (fehér, vagy ezüst) Sajnos már csak négyen vannak, egyébként szebbnél szebb autókkal. Ha már ilyen szépen feldobtad a labdát, hadd sztároljam a cégünket, hadd dicsekedjek el a „vívmányainkkal”. Döntse el a hálás olvasó és a Tagság, hogy melyik cég mit tesz meg a vállalkozóiért esetleg a tulajdonosaiért (a City-n kívül nincs ilyen). - Az Alapító Tagjaink lassan három éve fél (1/2) tagdíjat fizetnek. - Nem szedünk a termináljainkért külön jutalékot havonta. - A Szövetkezet felhalmozott vagyonát a Vezetőség nem hordja haza, nem vesz házat, kocsit, jet ski-t, hanem a megtakarításainkat fejlesztésekre fordítjuk. - Az Etikai Bizottságot a Közgyűlésünk választja (nálunk nem saját zsebre ellenőriznek, mint sok helyen). - Évek óta egyedüliként, utólagos tagdíjfizetés szerint működünk. A ledolgozott hónap után kell tagdíjat fizetni. Nem úgy, mint egyes helyeken, ahol akár két hónapot előre szednek. - Komoly vívmánynak tartom, hogy az esetlegesen kilépő Kollégáknak mi visszaadjuk a kauciójukat. Tudom, hogy ez így szinte hihetetlen, de ez a gyakorlatunk. - A gazdálkodásunk törvényes és stabil. - Nincs ellenünk végelszámolási, vagy végrehajtási eljárás. - Nálunk nem divat a napi 2 órára, vagy havi 15 órára bejelentett alvállalkozók, vagy telefonosok alkalmazása.(pedig milyen olcsó lenne) - Nem ülünk és forgatjuk 2 hétig, 1 hónapig a taxisok által teljesített fuvarok ellenértékét. Egy héten kétszer utalunk, így maximum 2-3 napig várnak a Kollégáim a pénzükre. - Évente kétszer Közgyűlést tartunk és legalább még kétszer, a köztes időszakban piaci beszámolót. - Minden szövetkezeti tag , minden funkcióra választó és választható. - Évente majdnem egy havi teljes tagdíj kedvezményt biztosítunk a tartósan beteg, vagy sérült autó miatt munkából kieső Kollégáknak. - Nem vetetünk a Kollégáinkkal okos telefont, nem szedünk szolidaritási, -meg isten tudja milyen címen kitalált plusz pénzeket. És még sorolhatnám. Persze az én számból ez hamisan csenghet, inkább ide írom a szakma közvetett véleményét. Miszerint, lapozzátok vissza a Taxisok Világa szakmai lapot, mondjuk 10 évre. A City Taxi soha sem hirdetett felvételt, mégis meglehetősen jelentős a várólistán szereplők száma. Elérkeztünk az „ámokfutásunkhoz”, amely számotokra, ahogy kivettem, egy igazi ponton csúcsosodik ki. A 10 éves korhatáron. Itt sem állhatom meg, hogy a múltról ne beszéljek. Lehet ezt nekünk tulajdonítani, de egy kis korrektség még Tőletek is beleférne a levélbe. Hiszen megkésve, de sokszor részt vettetek az egyeztetésben. Igaz, sokszor el sem jöttetek, ha eljöttetek késtetek, ha időben ott voltatok, akkor korábban távoztatok. Az is tény, hogy szinte elő sem fordult, hogy egymás után két ugyanazon személy vett volna részt a megbeszéléseken. Csak a mozgalomban használt neveket idézhetem, akikkel szerencsém volt találkozni az utóbbi két évben. Farkas Úr, Tomajer Úr, Szálka Úr, Fárbás Úr, Telegdy Úr, Skriba Úr, Kovács Úr (bocs, ha valakit kihagytam). Ebben a listában van a lényeg . Komoly feszültséget okozott közöttünk az évek alatt folyó egyeztetéseken a kiszámíthatatlanságotok, az ahogyan bármilyen megegyezést és megállapodást követően, visszatérve a választókörzetetekbe, homlokegyenest megváltoztattátok a véleményeteket. Ez legalább tízszer fordult elő. Többek között ettől volt és van az, hogy bármilyen megbeszélésen veszünk részt, az az első rúgás felénk a hatóságoktól, döntsük már el végre, hogy mit akarunk és amellett legalább egy hétig tartsunk ki. Ez a megítélés elvitathatatlanul Nektek köszönhető. Visszatérve a sírásáshoz és az ámokfutáshoz: Legalább azt el kellene ismernetek, hogy ez az életkori meghatározás egy alku része volt. Mellesleg én határozottan emlékszem arra, amikor még támogattátok a 10 évet. Volt ilyen megnyilvánulásotok, talán éppen valamelyik demonstráción. Talán arra is emlékeztek, hogy a mi igényeink mellé (tarifa, droszt, létszám, ellenőrzés) a város és a minisztérium elsorolta a feltételeit. Minőségi szolgáltatást kért, egységes megjelenést, életkori, teljesítményi korlátokat várt el. A cégek működését szabályozó megszorításokat épített a rendeletbe. Nem mentve magunkat és semmiképpen sem vitatkozva Metál Úrral és az elhangzottakkal, én máshogy emlékszem. Nem a City Taxi ötlete volt, mint ahogyan a motor teljesítményének a meghatározása, a képzés, vagy a vizsgák beemelése sem. Súlyos feltételekről indultunk. Például a kizárólagosan taxi üzemmódban használható gépkocsi javaslat is elhangzott, illetve az 5 éves üzemben tartási korhatár. (remélem ezt is megerősítitek!) Igaz, a 20 év is és a 18, meg a 15 is. Illetve az általatok most támogatott, végtelenített üzemmód. Az a tiszteletteljes kérdésem, az érdekképviseleti szempontokat maximálisan figyelembe véve, hogy az utas érdekével ki foglalkozik? Mert állítólag belőlük élünk. Van-e az utasnak arra joga, hogy a lehető legmagasabb árért, a viszonylag legjobb szolgáltatást kapja? Kérlek Benneteket, ne a demonstrációkon felvonultatott (én is ott voltam) nagyon jó állapotú 10 év körüli autókra gondoljatok, hanem arra a rengeteg lepusztult gépkocsira, ami szégyent hoz a szakmánkra. De maradjunk a 10 évnél. Tényleg tisztelettel kérdezem, meddig kell használni egy munkaeszközt? Egy két évesen lízingből leadott autót, még nyolc-kilenc évig taxi üzemmódban használva, mikor kell kimondani rá, hogy megszolgálta az idejét és meghozta az árát? Ebben az autóban ekkorra 5-600 000 kilométer lesz. Minden porcikája már „elfáradt”. Mikor kelljen ezt cserélni? Soha, ezt nem gondolhatjátok komolyan. Van még egy érdekes megközelítés, amely mellett egy demokráciában Ti sem mehetnétek el. Mégpedig az Érdekképviseletek véleménye, a szavazások és a többségi vélemény. Ez már csak így működik nagyon sok országban. A hatóságok, az önkormányzatok és a törvényhozók a szakma és az érdekképviseletek, a szakszervezetek véleményét kérik ki. A mi esetünkben szintén, akár tetszik ez nekünk, akár nem. A kedvetekért sem fogják végigkérdezni a Keleti pályaudvar előtt álló Kollégákat, hogy mit is gondolnak a szakma változásairól. Erre vannak az Érdekképviseletek, a Szakszervezet és a Kamara. Esetleg megkérdezik még a cégek vezetőit, akik több száz alvállalkozóval mégiscsak formálják a piacot. Ezt a befolyást, ezt a potenciált, amit a City Taxinak tulajdonítotok, még hízelgőnek is vehetném. Ma amikor, pártok, frakciók patikamérlegen méricskélik a támogatandó ügyeket, túl szép lenne, ha ekkora ereje volna a szavamnak, vagy a City Taxinak. Ha ez egyébként így lenne, akkor megkérdezhetnétek, mi tartott ezen 3 évig? Nincs jogom tanácsokat osztogatni, de ha egy belefér, akkor azt ideírom. Az igazi Szakszervezetek ereje a Tagságban és az érdekérvényesítő képességben van. Amennyiben valóban akkora az elutasítás, amekkorát a fórumon található beírások mutatnak, akkor azt a minisztérium tisztségviselőihez kellene eljuttatnotok. Nem a City Taxi vezetőit, vagy a többi érdekképviselet vezetőjét kell győzködnötök, vagy megzsarolnotok, hogy változtassuk meg a véleményünket. Ha valóban úgy van, ahogy Farkas úr állítja, akkor be kell jelentkeznetek Székely Úrhoz és azt kell mondanotok, mindegy mit akar pár cég és 5 érdekképviselet. Mi ugyan egyedül maradtunk, de van mögöttünk 3000 ember. Mert ugye, Farkas Úr ezt állítja. Végezetül köszönöm, ha megjelenhet a válaszom, illetve sokat segítene a közös ügyünkön, ha ott keresnétek az "ellenséget" , ahol van. Valamint, ha az én, vagy a Mi felelősségünket firtatjátok, akkor a mostani demonstráció szervezőinek a felelősségén is elgondolkozhattok. Nekik, Nektek nincs felelősségetek? Ismét odadobtok minden megegyezési lehetőséget egy vélt, vagy valós vállalkozói kör nyomásának. Korrekt hozzáállás-e egy érdekképviselőtől, hogy a saját 16 éves autójának az üzemben tartása miatt odadob minden eddig kiharcolt lehetőséget, mert Ő tavaly 1 millió forintot elköltött az autójára. Ez a többség érdeke és a szebb jövő? Mert, ha igen, akkor valóban mi ülünk rossz irányban a lovon. De ha nem, lehet, hogy Nektek kellene megfordulni. Nagy segítség lenne még a szakmának, ha kompromisszumokat kötnétek és a nagyobb célok elérése kedvéért (tarifa, biztos egzisztencia, kiszámítható szolgáltatás és ez által nagyobb bizalom az utazóközönség felől) együtt elgondolkoznánk a nagy többség számára megfelelő megoldásokon. Azt pedig akár tetszik, akár nem, ellenségképeket gyártva, gyűlöletet szítva nem lehet. Köszönöm, hogy elolvastátok a gondolataimat. Budapest,2013-02-24. Üdvözlettel és Tisztelettel: Tamás Miklós

Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic

Hozzáadva: 2011.05.19 17:30

Szia Tomi!

Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic

Hozzáadva: 2011.05.19 17:22

Szia Zoli! Soha nem tennénk olyat! De azért, meg kell jegyeznem, ez valami fóbia lehet Nálad. Annyi sok szép eredmény, sikertörténet van a szakmánkban. Néha Őket is idézhetnéd. Üdvözöllek: Tamás Miklós
Kedves hiénakutya! Nos, valóban jól látod, az utolsó levelem készül. Ezt a 24 órát erre szántam. Nem mintha leesne a gyűrű a kezemről, de nem akarok H.P. szindrómába esni. Tudod miről beszélek, nem kell az adok-kapok, hogy az olvasók jól szórakozzanak. Sajnos nem tudjuk kultúrált mederben tartani a beszélgetést, így én inkább lelkes olvasótok maradok. Külön üdvözlöm az üdítő kivételt, de velük majd más fórumon folytatjuk. Beírásaid alapján, félek nem kedvelsz. Lehet hogy rosszul érzem, mindegy ez már így marad. Valóban, én nem vagyok érdekvédő. Soha nem vágytam erre. Taxis vagyok és egy kis budapesti cég vezetője. A Szövetkezetünk és a benne dolgozó Tulajdonostársaim érdekeinek szeretnék a szószólója lenni. Azok közül is lehetőség szerint a többségnek, hiszen mindenki elvárásának soha sem lehet megfelelni. Ez csak egy embernek sikerülhet a szakmában, ahogy írjátok. Kíváncsian várom az eredményeit. Visszatérve a szakma bajaira, valóban már-már én is elhiszem, hogy bennem van a hiba. Mert az nem lehet, hogy mindenki amnéziás. Sokszor úgy tűnik a beírásokból, mintha a Man in Black filmben levő kis lámpácska sokaknak kitörölte volna az emlékezetét. Hogyan kerültünk ekkora bajba? Kimondom, hiszen mindenhol ezt képviselem. A bajaink kezdete 20 ével ezelőtti. A módszeres, következmények nélküli szabad rablás hozta meg mára az elviselhetetlen fuvarcsökkenést. Elfogytak a levehető utasok. A turisták nem jönnek, nincs utánpótlás. Mára ott tartunk, hogy évtizedekig hiéna módszerekkel taxizó Kollégánk mondja meg, hogy mi az erkölcsös, mi a kívánatos üzleti modell. Nem emlékeztek arra, Tisztelt Kollégák, hogy 20 éve megközelíthetetlenek 5000 taxis számára a pályaudvarok, a frekventált helyek? Most, hogy nincs levehető utas, vagy csak napi egy-kettő, egyből a népnyúzó taxi cégek és azok világtalan vezetői lettek minden baj okozói. Sokaknak nem mondok újdonságot, a taxis cégek a hiénázás miatt erősödhettek meg. Az ár érzékeny és az átveréseket nem tűrő utasok bizalma és választása hozta fel ezeket a cégeket. A mai árverseny közöttünk nyilván más kérdés. A lehető legrosszabb válasz a piaci helyzetre. Sok fantáziát viszont nem igényelt. Csak arra kellett ügyelni, hogy mindig 2 forinttal a legalacsonyabb tarifa alatt legyünk. A vállalkozók, az üzemanyag, a közterhek nem számítanak. Csak szóljon a rádió. Jöjjön a tagdíj. Legyél driod, bérelj autót napi 7000-ért. Dolgozz vakulásig, bejelentünk 2 órára. És Ti ezt kajáljátok. Pedig csak Ti változtathattok, senki sem teszi meg helyettetek. Akartok egyáltalán tenni valamit, vagy majd mindig valaki más segítsen? Visszatérve a szösszenetedre, a legnagyobb „pofátlanság”, a Te cinizmusod. Az, hogy évekig hülyének nézted több ezer vállalkozótársadat, majd most a jótevőjükként, megmondó emberként tetszelegsz. Elég vastag bőr van az arcodon. Én szintén nagyon örülök, hogy láttalak. Üdvözöllek: Tamás Miklós Ui.: Sajnálom, hogy csak ezt a nevedet ismerem. Szerintem a szakmánk becsületét sérti a hiéna, sakál és egyéb megszólítások. Biztosan sokan jobban örülnénk, ha Kovács János néven írnál. Éppen eleget kapunk az efféle ránk ragasztott előítéletek, jelzők miatt. Még egy ui.: Ide illesztek egy kedves bejelentést. Amikor megkérdezed, hogy miért tartunk itt és kik a felelősök ezért, kérlek jusson eszedbe ez a levél. A bejelentő nevét, emil címét kivettem. Az ilyen tartalmú panaszok hetente érkeznek a postafiókunkra. Egyúttal megkérlek, hogy az agyonfikázott City Taxi pajzsunkat és nevünket ne használjátok a pályaudvarokon. > -----Original Message----- > From: Z [mailto:info> Sent: Thursday, February 17, 2011 1:57 PM > To: citytaxi@citytaxi.hu > Subject: kifogásolható taxi fuvar > > Tisztelt citytaxi! > > Tegnap volt szerencsém igénybevenni egy kifogásolható taxi szolgáltatást, > van önöknek egy Orbán lászló (SURDA) nevű sofőrjük? > A telefonszáma: +36/20-935-5017 > MINIBUS-TAXI és CITY TAXI feliratú névjegyet használ. > > Tisztelettel > Tisztelt Úr! > > Orbán László nevű kollégánk nincs a City Taxi vállalkozóinak körében. > Az Ön által jelzett kettős hivatkozás tiltott a cégünknél. > Sajnos, amint a városban több helyen is látható, némely taxi vállalkozó > visszaél cégünk ismertségével. Mi is fellépünk ezen vállalkozók ellen, > többször > kértük a rendőrség segítségét. Egy ilyen ügyünk bírósági szakaszban van. > Az ítéletről és a jelenség megoldásáról, illetve a joggyakorlatról azt > hiszem > ismeretlenül is hasonlóan vélekedünk. Köszönöm a megkeresését, amennyiben > nem fárasztja Önt a teljesített fuvar részleteiről és összegéről várom a > válaszát. > > > > Üdvözlettel: > Tamás Miklós > Elnök > City Taxi Fuvarszervező Szövetkezet > > Tel: 347-8062 > Fax: 357-4990 > Mobil:+3670/3839-001 -----Original Message----- From: Z [mailto:info] Sent: Thursday, February 17, 2011 3:10 PM To: City Taxi Subject: kifogásolható taxi fuvar részletek Tisztelt citytaxi! Végülis semmi akadálya hogy részletezzem az esetet akkor sem, ha nem önöknél dolgozik a taxis, csak úgy rákerült a névjegykártyájára a city taxi logó. 2010.02.16 a keleti pályaudvarnál kértem egy fuvart a legközelebbi bioboltig/herbáriáig, ami a Százados út 18 on található. a távolság 2.3km. felvázolnám a menüt időpontokkal: 16:35:00 Budapest keleti pályaudvar 16:58:00 HerbaHáz, Százados Way 18 http://herbahaz.hu/kapcsolat/terkep/ várakozás: 10 perc 17:28:00 Budapest keleti pályaudvar a taxióra állása: 22100 Ft a következő weboldal segítségével hozzávetőleges ajánlatot kérve http://www.taxi4.hu/menetdij-szamitas.html Tarifaosztály Forgalom erőssége Éjszakai Nappali Csúcs 1. Telefonos 750,- Ft 820,- Ft 900,- Ft Az útvonal hossza: 2,3 km Becsült időtartam: 4 perc 5 perc 7 perc várakozás: 60ft/perc ezt összegezve: gyalog megjártam volna ennyi idő alatt a 4.6km távot, és nem került volna egy fillérembe sem, emellett a 17:10-es intercity vonatom is lekéstem a fuvar miatt. Ha az önök allkalmazottja, Orbán lászló (SURDA) gondolom fel szeretnék ajánlani a kártalanítást, ha nem akkor elnézést kérek a kellemetlenkedésért, és az illetékes szervekez fordulok (BRFK), továbbá örömmel osztom meg tapasztalataim az interneten, erre vannak igen hatékony módszerek. Tisztelettel Tisztelt Úr! Elképesztőnek és érthetetlennek tartom az esetet. Csak remélni tudom, hogy nem fizette ki erre a 2 km-re a Győr oda-vissza fuvardíj árát. Legnagyobb tisztelettel, csak a rendőrséget, a GVH-t , a médiát és a Fogyasztóvédelmet ajánlhatom megoldásként az Őn problémájára. A Fővárosban alkalmazható maximális tarifa: ALAP: 300 Ft. KILÓMÉTER: 240 Ft. VÁRAKOZÁS: 60 Ft. A fizetendő összeg az Ön esetében 960 Ft. Az Ön által említett 22 x-es , túlkövetelés már-már hihetetlen. Sok ilyen esetet hallok és mindíg felmerül bennem a Tisztelt UTAS felelőssége. Ma és jó pár éve Budapesten egy repülőtéri transzfer 4500-5000 Ft. Ennek négyszeresét kifizetni egy háromperces útra, számomra elképzelhetetlen. Ez a magyar átlagfizetés egynegyede. Összegzésképpen, legnagyobb sajnálatomra , a City Taxi Fuvarszervező Szövetkezet nem vállalhat garanciát az ilyen jellegű "hiéna" magatartásra. Ez már büntetőjogi kategória, amelyre megvannak a megfelelő lépések. Üdvözlettel: Tamás Miklós Elnök City Taxi Fuvarszervező Szövetkezet Tel: 347-8062 Fax: 357-4990 Mobil:+3670/3839-001 ----- Original Message ----- From: "City Taxi" To: "'Tamás Miklós'" Sent: Friday, February 18, 2011 10:32 AM Subject: FW: kifogásolható taxi fuvar részletek
Kedves Olsen ! Szorult belénk „csepp értelmezési képesség”. Csak ez is olyan mint az élet. Nem fehér vagy fekete, minden rossz, vagy minden jó. Talán kicsit árnyaltabb. /Belátom csúnya frázis, de ide illik/. Jómagam mindössze csak azt próbáltam elmagyarázni, hogy talán érdemes egyes pontokban engedményt tenni, ha a globális cél megvalósulhat. Nem engem kell meggyőznöd, nekem sem Téged. Nem én vagyok a rendeletalkotó, a döntéshozó, az érdekképviselő. Nem velem kell harcolnotok, hanem el kell mennetek a Lurdy házba és felhatalmazást kell adnotok az érdekképviselőtöknek, hogy megvalósuljanak a céljaitok. Támogassátok az OTSZ-t a, TGFSZ-t, vagy demonstráljatok egyénileg. Ki miben hisz. Én a magán véleményemet írtam le, miután azt hiszem kellőképpen nyomon követtem a mai helyzet kialakulását. Nem utolsó sorban, a jelen nem lévők indokait , logikáját közvetítettem. Mert nekik is lesznek érveik , indokaik, igaz hogy valószínűleg egyikük sem fog itt a fórumon vitatkozni Veletek. Lassan be is felyezem fogadatlan prókátorként a hozzászólásaimat, mielőtt végérvényesen a szakma kerékkötőjeként kezeltek. Sok sikert és erdményes munkát kívánok Nektek! Üdvözöllek: Tamás Miklós
Tisztelt Kollégák! Mindenek előtt szeretném megköszönni, hogy kíváncsiak vagytok a véleményemre. Rendkívül megtisztelő, hogy esetlegesen befolyásolhatom, az itt megjelenő hozzászólásokat. Vágjunk bele. Leszögezem, hogy maximálisan egy oldalon állunk. Mint ahogyan, az összes résztvevő a rendelet tervezet alkotói közül. Amiben talán mindannyian megegyezhetünk, azzal kezdem. Húsz éve nem történt érdemi változás, szabályozás a szakmánkban. Kezeletlen a létszámunk. Legalább kétezer autóval több szolgáltat a Fővárosban, mint amennyi létszámot a piac és az üzletmenet elbír. A tarifapolitika koncepciótlan, idejétmúlt. Az ellenőrzés elégtelen, az eredményét látjuk. Kisajátított drosztok, elképesztő árak, engedély nélküli taxik tömege bizonyítja a jelenlegi rendszer alkalmatlanságát. A drosztok száma elégtelen, nagy része használhatatlan, utas felvétel szempontjából értéktelen. Ezek miatt a gondok miatt, nagyon sokan, nagyon sok fórumon lobbyztak a változtatás és a jobbítás érdekében. Ez most úgy tűnik meghallgattatott. Országos és önkormányzati, fővárosi szinten. NAGYON FONTOS HOGY EGY RENDELET MÓDOSÍTÁSÁNAK KERETÉN BELÜL LEHETETLEN A TAXISOK PROBLÉMÁIT ORSZÁGOS SZINTEN MEGOLDANI. A JELENLEG EGYEZTETÉS ALATT ÁLLÓ RENDELET AZ ENGEDÉLYEZÉS KÉRDÉSKÖRÉT JÁRJA KÖRBE. AMENNYIBEN EZEN TÚLJUTUNK, AKKOR NYÍLIK LEHETŐSÉG ÖNKORMÁNYZATI SZINTEN AZON RENDELETEK MÓDOSÍTÁSÁRA, MELYEK ALAPJÁN NYILVÁN LEHET TARTANI A SZOLGÁLTATÁST NYÚJTÓKAT, LEHET KEZELNI A TARIFA KÉRDÉST A DROSZT PROBLÉMÁKAT. Maradjunk az elsőnél, hiszen jelenleg ez kavarja az indulatokat. Azt, hogy ebben minden rossz és az egészet vessük el, nagyon veszélyes és rövidlátó lépésnek tartom. Amennyiben ezt a kezdeményezést megtorpedózza a szakma, biztos vagyok abban, hogy az ismét évtizedre visszavet minden kezdeményezést a taxizás tekintetében. Eddig is kényelmetlenek voltunk a politika számára, egy ilyen kudarc a döntés hozóknál megpecsételi a sorsunkat. Könnyen megkaphatjuk, hogy főjünk tovább a zsírunkban. Hiszen mit lát a lakosság? Egyre újabb autókat, a többség számára elérhetetlen szolgáltatást, kiváltságokat. A mögötte levő terhek, hitelek, eladósodás senkit sem érdekelnek. A politikus pláne nem kockáztat. A mi ügyünk 6000 ember gondja, még ha ez 6000 választót jelent is. Ő 2 milliónak akar megfelelni. Eddig is ezt láttuk és éreztük, mindig leráztak minket. Most talán nem, ennek viszont ára lesz. Bizony lehet, hogy az autók évjárata, az oktatás, a valós fuvarszervező cégek működése lesz a feltétele a rendezésnek. NÉZZÜK HONNAN JUTOTTUNK EL A 10 ÉVES ÉVJÁRAT KORLÁTOZÁSIG. AZ EREDETI TERVEZET SZERINT MAXIMUM 5 ÉVIG LEHETETT VOLNA HASZNÁLNI EGY-EGY AUTÓT TAXINAK, ÉS ELŐÍRÁSI MINIMUM LETT VOLNA AZ EURO4 NORMÁNAK MEGFELELŐSÉG. E MELLETT AZ AUTÓ 0 ÉVES KORÁTÓL KÖTELEZŐ LETT VOLNA MINDEN ÉVBEN MEGBONTÁSOS VIZSGÁLATRA VINNI AZ AUTÓKAT! AZ ELSŐ TERVEZETEK SZERINT A RENDELET KIHIRDETÉSÉTŐL SZÁMÍTOTT 15 NAP MÚLVA MINDEN RENDELKEZÉS ÉLETBE LÉPETT VOLNA. MOST OTT TARTUNK, HOGY A KIHIRDETÉSTŐL SZÁMÍTOTT 45 NAPON BELÜL AKÁR A 15 ÉVES AUTÓT IS LE LEHET VIZSGÁZTATNI TOVÁBBI 1 ÉVRE. OKTATÁS: HA VALAKI FIGYELMESEN VÉGIG OLVASSA AZ EGÉSZ RENDELETET AZ ÉSZLELHETI, HOGY A MELLÉKLETBEN MEGFOGALMAZOTT - SZÁMOMRA IS TÚLZOTT - ELVÁRÁSOK MELLETT KEDVEZMÉNYEKRE IS AD LEHETŐSÉGET A RENDELET AZOK SZÁMÁRA AKIK JELENLEG IS AKTÍVAN TAXIZNAK. A MOSTANI VERZIÓ SZERINT NEM KELL AZ ÉRVÉNYES VEZETŐI IGAZOLVÁNNYAL RENDELKEZŐKNEK GYAKORLATI OKTATÁSON RÉSZT VENNI ÉS GYAKORLATI VIZSGÁT TENNI. E MELLETT A 2011. DECEMBER 31-IG MEGÚJÍTOTT TAXI ENGEDÉLYEK IGÉNYLÉSEKOR ELFOGADJÁK A KORÁBBI ELŐÍRÁS SZERINT BESZERZETT VIZSGA IGAZOLÁSOKAT. EZ GYAKORLATBAN ANNYIT JELENT, HOGY AKI 2012-IG MEGÚJÍTJA A TAXI ENGEDÉLYÉT AZ LEGELŐSZÖR 2016-BAN KELL HOGY RÉSZT VEGYEN A CSÖKKENTETT ÓRASZÁMÚ OKTATÁSOKON, ÉS VIZSGÁN. TERMÉSZETESEN AZ ORSZÁGOS RENDELET nem A BUDAPESTIEK alap problémáit rendezi. AZOKAT majd az Önkormányzaton KELL KERESZTÜL VINNI.. De, ha ez nem megy át, az Önkormányzatok biztosan nem mennek bele egy biztos fiaskóval járó javaslatba. Tehát ezt a tervezetet kell olyan helyzetbe hozni és a többség által elfogadható formába önteni, hogy az elfogadható legyen. Nem csak nekünk, hanem a Minisztériumnak is. „A semmiből nem lesz semmi”- Öveges professzor szép mondása. Tegnap láttam a TV.-ben. Ránk is ez vonatkozik. Ha megoldást várunk, kompromisszum késznek kell lennünk. Adnunk is kell, hogy kaphassunk, nemcsak megoldást várnunk. Igen, Nekik is lesznek feltételeik. Mint például a ma divatos, környezetvédelem, oktatás. Vegyük sorba , mi az ami elfogadhatatlan a számunkra? Mi borzolja leginkább a Kollégák idegrendszerét? Az oktatás. Ahogy a főoldalon látom, több százezer forintra le akarnak „húzni” minket. A cikkben már egyszáz ezer forint szerepel. Természetesen ez is sok, de biztos vagyok abban, hogy a fele sem lesz. Azt hiszem, hogy 5 évente KRESZ oktatás, újraélesztési gyakorlat sokunkra ráfér. A vezetési gyakorlatból és a helyismeretből előírt vizsgát magam is túlzottnak tartom. A szakmába jutás feltételeinek szigorításával egyetértek, hiszen az a bent lévőket védi. Ismét felhívom a figyelmeteket, nem agitálok és nem próbálom Nektek lenyelhetővé tenni ezt a keserű pirulát. De azt szeretném, ha nem ülnétek fel a hecckampánynak. Az utcán az van kinn, hogy az egész rendelettervezet elfogadhatatlan és csak a teljes elutasítás lehet a megfelelő válasz. A tízéves korhatár javaslat, már egy kompromisszum eredménye. A tárgyalások során felmerült az ötéves verzió taxi üzemmódban. Évenkénti megbontásos vizsga, még az új autókra is. Az évenként beszerzendő nullás papír. Az ülésenkénti 250000 Ft garancia és biztosíték. Talán ezekből is látható, hogy az érdekképviselőitek, igenis mindent megtettek egy emészthető verzió megalkotásáért. Köszönetet kell mondanom Dudás Zoltán, Metál Zoltán és Bősz Péter Uraknak! Rajtam kívül úgy sem teszi meg senki. Még egyszer ideírom, meggyőződésem hogy az alapvető problémáink megoldásához, ennek a rendeletnek az elfogadása után az Önkormányzati rendelet módosításával nyílik lehetőség. Ha ez nem sikerül, akár módosítások árán is, arra végképp semmi esély sem lesz. A legnagyobb tisztelettel kérem, hogy olvassátok el a soraimat. Ne az indulat és a dac vezéreljen Benneteket a döntéseitekben, hanem a logika, a jóindulat és a jól felfogott érdeketek. Persze hosszú távon gondolkozva, hiszen a mát már régen feléltük. Köszönöm, hogy megtiszteltetek a gondolataim elolvasásával. Még egy csúsztatást tisztázok. A City Taxi folyosóján TERMÉSZETESEN ALÁÍRHATÓ AZ ÍV, Kamerák és következmények nélkül. Metál Zoltán Úrral egyeztetve. Üdvözöllek Benneteket: Tamás Miklós

Téma: CITY-S CENTER

Hozzáadva: 2010.12.23 18:01

Tisztelt Fórumozók! Boldog Karácsonyt Kívánok Mindenkinek! Üdvözlettel:Tamás Miklós

Téma: Taxisok Egyesülete

Hozzáadva: 2010.09.09 22:07

Tisztelt Kollégák! Tisztelt hiénakutya! Korábbi hozzászólása és enyhe érintettség okán engedje meg, hogy az alábbi gondolataimat megoszthassam Önnel-önökkel, de mielőtt belekezdenék gondolataim taglalásába két dolgot fontosnak tartok megjegyezni. Egyrészről sajnálom, hogy nem kíván a felkínált lehetősséggel élni, és nem tudunk személyesen elbeszélgetni a felvetett gondolatairól. Másfelől viszont szeretném kifejezésre juttatni elismerésem: dolgozata, annak stílusa azt mutatja számomra, hogy sajnálatosan sok "szabad idejében" gyűlölködés, köpködés helyett Ön igen kiváló készséggel, helyenként a legnagyobb nevettetőket idéző módon képes kifejezni magát. Fenti meglátásaimat nem az udvariasság mondatja velem, őszintén így is gondolom, ezért is döntöttem úgy, hogy erre a terjedelmes és tartalmas írásra illendő reagálnom. Ez így nagyon nehézkes lesz, ezért kérem, tegeződjünk. A neten, a hallotaxin és nem utolsó sorban, a taxis szakmában ez a szokás. Tegyük mi is ezt, ha nem veszed sértésnek. Sok mindent szeretnék érinteni. Természetesen a Te témáidat is, de nem feltétlenül az általad leírt sorrendben. Előre bocsátom, hogy nem szeretnék vitakört nyitni. Kérem, értsétek meg, hogy hiába vagyok a City és TFTSZ képviselője, sok esetben mégis csak magánvéleményemet írhatom le. Hiszen sok témában nincs egyébre felhatalmazásom. Az elején, ha megengeded pár gondolat az előzményről és a helyzetemről. Talán könnyebb lesz elfogadni az állítólagos "másságot" és sok esetben a teljesen más szemléletet a szakmánkról. Ezt persze a taxis múltra értem. A Főtaxinál töltött 5 évre és a Citynél eltelt 22 évre gondolok. Soha sem dolgoztam mezítlábasként, sem cégen kívül. Mint ahogyan az utóbbi 6 évben betöltött munkám is keményen átalakította a gondjainkról és azok megoldásáról kialakított elképzeléseimet. Talán példának jó, hogy a TFTSZ elnöki beosztása legalább ekkora ellentét. Hiszen a City Taxi érdekei nagyon sok esetben ellentétesek a Szövetség más tagjaival. Mégis valamiféle egyezségre kell jutnunk. Így mint minden demokratikus szerveződésben, a többség akarata dönt. Ugyanez a helyzet a Cityben és szerintem ez lesz a szakmánk átalakításának is az alapelve. Miért tartunk itt? Meggyőződésem, hogy nem a taxi cégek és különösen nem a cégvezetők sodorták ilyen mélyre a vállalkozásokat. Sokan kissé amnéziásak. Számosan vagyunk, akik még emlékszünk az utóbbi 20 évre. Az évekig tartó "szabad rablásra", amely elfordította tőlünk az utasokat. Emlékszünk a repülőterünkre, a pályaudvarokra és a frekventált helyekre. Emlékszünk a kis háborúkra, arra hogy baseballütővel, pisztollyal védték egyesek a területeiket. Az utcán beülő utasok kedvenc taxiállomásainak védelmében. Majd hosszú évek kitartó munkája és a média áldásos tevékenysége miatt, ezek a beülések elmaradtak. A külföldiek, vagy a hazai turisták, ha jönnek is, a taxit kerülik. Ez mára sem változott. Mind a mai napig kiszámíthatatlan ez a szolgáltatás a lakosság számára. Ma az utcán leinteni egy taxit, enyhén szólva kockázattal jár. Nincs azonos úton két egyforma ár. Ezer forintos út esetén a különbség akár 500 %-os lehet. A végösszeg bármivel helyettesíthető, az arány megmarad. Ugye ezt sem a taxis cégek hozták létre. Sőt ezért kaptak erőre. 20 éve 1500 céges autó volt, ma majdnem ötezer. A jelenleg kialakult tarifa harcról is egy pár gondolat. Nem volt olyan régen, hogy szinte lázadás volt a tarifaemelés mellett. Teljesen jogosan, hiszen 2003 és 2005 között senki sem emelt. Aztán egymás után öt alkalommal korrigálták a cégek az áraikat, és páran elérték a Főváros által engedélyezett tarifa maximumot. A válságnak köszönhetően és a gyérülő megrendelés számra válaszul egyes cégek egyedüli megoldásként a tarifacsökkentést választották. Az eredményét már látjuk. Egyetlen plusz megrendelő nem lépett a piacra. Az ár érzékeny, főleg magánmegrendelői réteg vándorolt át a pillanatnyilag legkedvezőbb tarifát kínáló cégek felé. Abba nem mennék bele, hogy az a bizonyos deklarált ár valóban annyi-e, mint a hirdetett? Mint ahogyan abba sem, hogy melyik Kollégánk hogyan segít a bevétele növelésében? Hiszen cégekről beszélünk. Nyilván az ott dolgozó taxisok ugyanolyan becsületesen szolgáltatnak, mint ahogyan a Budapesten dolgozó Kollégáink 90 %-a. Az viszont több mint tanúságos, hogy a taxisbarátnak titulált cégek a 150-167 Forintos árral, hogyan nyilatkoznak. Rendkívül nagyra becsült Cégvezető társam elmondja, hogy már a 99 Ft.-os tarifa az órájukban van. Frappáns válaszként arra, ha valaki meg meri közelíteni az általuk használt 167 Ft.-ot. Ez lesz majd az ütős válasz a piacnak. Őrületesen nagy taxisbarátként, legkisebb tagdíjjal és még sok-sok kedvezménnyel. Kiszámolta már valaki, hogy mennyivel több fuvart kell teljesíteni 150, 164, 167, 184 Ft-al ? Ugyanahhoz a bevételhez? És az nagyon gyenge reklám és válasz, hogy ennyiért legalább szól a rádió. Nagyon jól tudjuk, hogy ugyanúgy nem szól. Vagy, ha mégis, hamar vége szakad a jó világnak. Hiszen a nagyra becsült Tulajdonos azonnal elkezdi bővíteni a létszámot. Mert azt azért tudjuk, hogy a tagdíj az Isten. Akkor már nem is annyira érdekes, hogy hogyan keres a taxis. Felelősséggel állítom, hogy a válságra sok megoldást lehetett volna találni. A legbutább, a legegyszerűbb és a legkényelmesebb megoldás volt a tarifacsökkentés. Van erre egy régi jó taxis mondás. - Más f.....l veri a csalánt. Mibe van ez Neki. Semmibe. Az, hogy feléled az egzisztenciádat, hogy a kocsi csere szóba sem jöhet, az hogy eladósodsz, azt hiszed, érdekli? Mindegy, hogy ide mit ír. Hidd el, hogy nem érdekli. Mennyire kézenfekvő megoldás lett volna létszámcsökkentést hirdetni, vagy bevezetni. Páran megtettük. A meglévő és csökkenő tortát nem szeleteltük tovább. Persze, ennek az lett az eredménye, hogy a kis cégek a nyitott kapuk miatt megerősödtek. De azt mi sem remélhettük, hogy az eltávozott Kollégáink szakmát változtatnak és elmennek női szabónak. (ámbár az se megy) Metál Zoliról és az érdekképviseletekről. Nem szeretnék élcelődni, de itt ez a topik, (Taxisok Egyesülete) amiben mások mellett engem is megszólítottál. Hogy halad Taxisok Egyesületének szervezése? Sikerült már legitim vezetőséget választanotok? Gyártjátok a szakmai beadványokat, tárgyaltok az újonnan színre lépő politikai erőkkel? Szervezitek az utcai demonstrációkat? Vagy - ahogy ez már lenni szokott – ez a kezdeményezés is csak hamvába hólt hirtelenkedés marad. De kérdezhetném a nem oly régen szervezett taxistüntetés eredményét. Érkezett már reagálás a petíciótokra? Amit a szakma nevében huszonegynéhány kolléga kíséretében fellépő önjelölt képviselő adott át a városházán. Vagy, aki átvette, azt se tudja, hogy hová, kinek küldje a választ? Többek között a fenti példákkal alátámasztott megosztottságot tudta mindig is kihasználni a regnáló hatalom. Talán mára tanulunk a múlt hibáiból mindannyian. Ki lehet figurázni a Metál Zoltánt, lehet róla akármit összeírni, de mégiscsak egy bejegyzett szervezet demokratikusan megválasztott vezetője. Lehet Őt nem szeretni és a múltat felemlegetni. Akkor sincs a láthatáron sem olyan személy, aki ezt a feladatot felvállalná. Évtized óta nem áll szóba senki velünk. Ma legalább megnyílnak az ajtók és meghallgatnak minket. Hozzá kell tennem, hogy mindenki ígér fűt-fát. Hiszen választások jönnek. Csak az 5000 potenciális választó és azok családtagjai futnak a szemük előtt. A taxis, a taxizás a 20 éve, a blokád óta kényelmetlen a politika számára. Mindegy ki van hatalmon. Most átélünk egy kis érdeklődést a volt és a következő választások ürügyén. Zoltán az a fajta ember, akit ha kidobnak az ajtón,...... A pénzt és a 100 forintokat szerintem kár felemlegetni. Annak többszörösét költi el büntetőcédulákra /láttam/. Illetve az ezzel a munkával eltöltött idő bevételkiesését semmiképpen sem pótolja az az összeg, amit tagdíj címen beszed. A minisztérium és a Főváros állandó kérdése ezekben az ügyekben, hogy mit akarnak a taxisok. A kamara sajnos ilyen szempontból gyenge, a TFTSZ semmiképpen sem elfogadható a hatóságok számára, mint egyéni taxis érdekképviselet. Valakivel szeretnének tárgyalni. Ebben az esetben szintén kísért a múltunk. Szerintem, az súlyosan lejáratta az érdekképviseleti munka hitelességét, hogy valaki délelőtt cégtulajdonos és délután pedig a taxisok érdekeinek szószólója. Ezt, ha a taxisok el is fogadták, a hatóságok nem tartották hitelesnek. Ma legalább megkérdeznek minket és a vállalkozókat. Nem tudom, hová beilleszteni így ide írom. Lassan két éve, hogy Dudás Zolival a TFTSZ és egyben a két nagy cég nevében/FŐTAXI, City/ meghívtuk a Tisztelt fórumozókat egy beszélgetésre. Hol vannak az ott megjelent Kollégák? Hol vannak az ott említett gondok? Úgy emlékszem a tarifaemelés, a létszámstop, a kiállási idő és az azonnali óraindítás címre érkezéskor volt az egyöntetű igény. Hol van ez ma már? Az utóbbi évek ezt hamar átírták. Sehol sem voltak akkor még az új cégek, a 150 Ft.-ok és az ekkora utas vesztéssel járó válság? A TFTSz, OTSz nevével fémjelzett, többször publikált javaslatokkal kapcsolatosan egy pár gondolat. A keresletnövekedéshez egyszerűsíteni kell a jelenlegi tarifa rendszert, átláthatóvá, kiszámíthatóvá és ellenőrzötté kell tenni a taxi szolgáltatást. Erre tekintettel javasolja az OTSz vezetője és a TFTSZ vezetősége, hogy csökkentsük az alkalmazható tarifák számát, és vezessük be a hatóságilag rögzített árat (fix tarifa). A jelenlegi jogszabályi környezetben további lehetőségeink nincsenek. Nincs mód, minimál ár, centrum ár alkalmazására. A Főváros vagy nem foglalkozik a kérdéssel, vagy maximált árat, vagy hatóságilag rögzített árat határoz meg. Fontos megemlítenem, hogy a cégvezetők többsége is hozzájárult a matricák gyártásához, mert köztük is vannak olyanok, akik komolyan gondolják, hogy a taxis szakmának szüksége van érdekképviseletre. Tűzrakó kérdésére: Semmiképpen sem tartom magunkat felelősnek a Kollégáink haláláért. Ezt a keresztet ne nekünk kelljen hordanunk. Azért remélem, azt belátod, hogy túl nagyvonalú és cinikus megközelítés a betegségeket, vagy egyebeket 10 ember nyakába varrni. Azt hiszem ez inkább szociológiai, generációs és főleg egészségügyi kérdés. A stresszt és a megélhetési problémákat mindenki érti. Én is értem, hogy mit akarsz sugallni. Szerinted azért stresszes a munka, azért sok a halálozás és a betegség, mert ez a tucat cégvezető nem teszi ezt a szakmát könnyebbé és stressz-mentessé. Például azzal, hogy feloszlatják a cégeiket, esetleg nem szednek tagdíjat, vagy sokkal több munkát biztosítanak. Nem lesz ilyen, maximum az üzletmenet áll vissza egyszer a régi kerékvágásba. Szerintem az egészség romlásnak mélyebb okai vannak. A statisztika sajnos az 50 és 60 év közötti férfiak halálozási adatainak emelkedését mutatja. Nem a taxisokét. Évtizedek óta és minden országban. Sajnos egyszerű okai vannak. A napi 12 órás ülő foglalkozás, a stresszes munka, a mozgáshiány. A mi esetünkben ezt még sok esetben tetézik a túlvállalt hitelek, néha a sok-sok káros szenvedély. Végezetül gondolatébresztőnek megemlítem a hatóságok tervezett taxi reformot. Mit szóltok hozzá Ti, Tisztelt olvasók, fórumozók? Ha döntésre kerül majd a hatósági fix ár bevezetése, akkor az igazi döntéshozók - a LAKOSSÁG - hogyan reagál? Az Ő érdekeit szem előtt tartva a jelenleg 139-től 240-Ft-ig terjedő tarifák közül vajon milyen mértékre teszik majd le a képviselők a voksukat? Mert ha a 139-Ft lesz a kötelező, akkor majd kit fognak szidni és utálni a Tisztelt kollégák? Illetve, ha bekövetkezik a hőn áhított változás, annak lesznek áldozatai. Hiszen alapvető gondja a szakmánknak a létszám. Ennek csökkentése megoldhatatlan a feltételek szigorítása nélkül. És még valami…A cégek vezetőinek a védelmében. Kérem, semmiképpen se higgyétek, hogy 10 ember azon dolgozik, hogy Nektek hogyan tehesse nehezebbé az életet. Biztos vagyok abban, hogy mindannyian azt szeretnénk, hogy mondjuk 20 év múlva ne úgy gondoljatok a cégvezetőkre, mint akik ellenetekre dolgoztak. Egy apró gondolat a végére. A korrekt véleménynyilvánítás és a sérelmek, indulatok nélküli véleménycsere kizárólag egymás tisztelete mellett képzelhető el. Magyarul a durva, megalázó hangú hozzászólások elfordítják az olvasókat. Ha visszanézitek az utóbbi éveket, rengeteg nick és értékes hozzászóló tűnt el véglegesen. Amennyiben ez a hangnem megmarad, a továbbiakban is szívesen állok a rendelkezésetekre./korántsem ekkora terjedelemben/ Köszönöm, hogy megtiszteltetek a válaszom elolvasásával. Sok sikert és jó egészséget kívánok! Tisztelettel: Tamás Miklós

Téma: Taxisok Egyesülete

Hozzáadva: 2010.09.02 17:49

Tisztelt Uram! Kedves hiénakutya! Természetesen Önnek címeztem a válaszomat, csak téves helyen idéztem. Biztos voltam abban, hogy ezt a választ kapom. Nyilván egy itt indított gondolatébresztő dolgozathoz itt illik válaszolnom. Megértem, mint ahogy azt is, hogy nem kíván a bázisunkon négyszemközt beszélgetni. Kérem higgye el, nem agitálni akartam, hanem az egyéb, Ön által talán nem ismert eseményeket kívántam megismertetni Önnel. Természetesen magam elé veszem a dolgozatát és igyekszem pontról pontra, a Mi szemszögüngből megválaszolni. Erre mindenképpen időt és a türelmét kell kérnem. Tisztelette: Tamás Miklós