Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
dzsoli | 2015.05.29. 07:30:58 / # 339526 |
|
Erre biztos nem hörögtél utasjanó,hogy mire vár még a hatóság,http://www.168ora.hu/buxa/nav-minden-ellenorzott-pesti-taxis-lebukott-126136.html
|
focilabda | 2015.05.29. 07:09:12 / # 339525 |
Csak az összefogás tudna ellenük eredményt hozni. De itt minden taxis olyanqurva okos mint a fuvarszervezö tulajdonosai. Ülnek a langyos melegszarban és várják a megmentést. Majd ha kicsit jobban fog fájni, akkor kezdenek el majd kapálózni. Mindenki pártállásától függően fogja a felelősöket a saját szintjén hibáztatni. Emlékeztek a plüsstaxi indulására. Ha valaki felismeri, hogy van igény a "szotyira" akkor az működik. Na valami ilyesmi fog ebből is kialakulni. Csak idő kérdése, hogy mikor.
|
|
koldus | 2015.05.28. 23:03:19 / # 339523 |
|
Szerintem lassan a magyar államot kellene perelni, hogy nem tartatja be a törvényeket, mikor nyilvánvaló a törvénysértés, és ha nagyon akarnak 2 nap alatt lezongorázhatnák az egészet.
|
somlaja | 2015.05.28. 19:42:49 / # 339522 |
|
Ez csak kibúvó a tettek elől.
|
janoutas | 2015.05.28. 15:35:53 / # 339521 |
|
Egy kis elemzés Somfai Péter írásához: S.P. írta: "Néhány hónappal ezelőtt megjelentek a hazai piacon is azok a „magántaxisok”, akik szabadidejüket némi mellékes kereset reményében taxizással próbálták eltölteni. Igaz, nem festették sárgára az autóikat, nem szereltettek be drága taxamétert, legtöbbjük még adószámot sem váltott ki, és persze nyugtát sem adott az utasnak az átvett fuvardíjról. Csupán egyetlen dolgot garantált: az átlagos tarifánál olcsóbban és megbízhatóan oda viszi az utasát, ahová kéri. A közösségi „összefogásnak” egy újszerű formája kezdett nálunk is lábra kapni. Valami olyasmi, amikor két magánember a másik segítségére siet: egyiknek dolga van, a másiknak autója és szabadideje. Megegyeznek egy mindkét fél számára elfogadható tarifában, és ennyi…" Janoutas véleménye: "A cikkben nincs megemlítve, hogy a "magántaxisok" taxizás Budapesten csak fix áron, és a szükséges jogszabályi feltételek teljesíülése esetén végezhető! Tehát csak "sárgára festett autóval", taxaméterrel, adószámmal, fix tarifával (az alku nem megengedett!!!!)" S.P. írta: "Amikor a mobilon rendelhető taxik megjelentek az országban, az volt ellenük a kifogás, hogy az autók nem biztonságosak, nem tudni mennyire gyakorlott a sofőr, ellenőrizhetetlen a „személyiségük”. Egyetlen ilyen taxi sem bizonyult veszélyesebbnek, mintha valaki egy „sárga” sofőrre bízta volna magát, arról nem beszélve, hogy a sofőröket minden fuvar után ellenőrizte a cég. Az utastól megkérdezték, elégedett volt-e a szolgáltatással, a vezető személyével, a kocsi tisztaságával. És fordítva. A taxisok is referáltak az utasaikról. Elő sem fordulhatott, hogy az indokoltnál hosszabb utat számoljanak fel az ügyfélnek, vagy hamis adatok alapján vonták volna le a bankkártyájáról a fuvardíjat, mert a kocsik útvonalát GPS ellenőrizte, az pedig adott esetben pontosabb is, mint egynémely sárga megbuherált taxamétere." Janoutas véleménye: A taxi gépkocsiknak gyakrabban, és szigorúbb műszaki vizsgán kell megfelelnie, mint a magán autóknak! A sofőröknek is rendelkeznie kell olyan előírt plusz vizsgákkal, amit egyszerű magán sofőröknek nem elvárás! (Pl. PÁV, városismeret stb.) A taxis cégek is komolyan kivizsgálják az utaspanaszokat, és szigorúan szankcionálják a vétkes taxisokat! (Néha túl szigorúan is!) Én nem tartom etikusnak, hogy a sofőr minősítse az utasokat!!!! Mi alapján minősítik az utast, mennyi jattot adott, nem szólt be, hogy miért erre, vagy arra ment a sofőr.....? Erre mondta azt egy régi kollegám, hogy aki k....nak áll, ne sírjon, ha b......k...... A GPS hitelesítését ki végezte el????? Mi a garancia, hogy pontosabb, mint a hatóság álta hitelesített, leplombált taxióra, ami egyébként kötelező a taxi gépkocsikban? Egyébként a taxis cégek is kivoisgálják azokat a panaszokat, amikben a megtett út hosszát vitatja az utas! A buherált taxióra pedig tudomásom szerint a vétkes taxis azonnali kizárásával jár! S.P. írta: "Mindez persze nem „adókomform”, ami indokolhatja az adóhatóság „éberségét”. De azt kevésbé, hogy a gazdasági miniszternek kelljen elrendelnie az ellenőrzéseket és a kemény büntetéseket. Nem kell persze szeretni az ubereseket, de ki lehetne fehéríteni ezt a szolgáltatást, meg lehetne találni a jogi kereteket, átalányadót, számlát... De azonnal büntetni, betiltani, kitiltani? Ránk valló, bumfordi megoldás." Janoutas véleménye: Magyarországon is, mint a világ számos pontján vannak törvények, jogszabályok, amiket mindenkinek be kell tartania, és a törvény nem ismerése, nem mentesít senkit a felelősségre vonástól ! Mivel a befizetett adóforintokból is épülnek az utak, működik a rendőrség, tűzoltóság, iskolák, korházak stb. ezért teljesen indokolt, hogy a hatóságok éberek legyenek! A törvényt megszegőket pedig mindenhol a világon megbüntetik, és jogellenes cselekményeket pedig indokolt esetekben akár be is tiltják! Nemcsak Magyarországon, hanem az egész világon! Sajnos meg kell barátkozni a gondolattal, hogy a világunkban előfurdulnak ilyen bunfordi megoldások is! Az, hogy az adóelkerülés milyen megoldás, sajnos nem derült ki a cikkből! Az általam leírtak szigorúan az én magánvéleményemet tükrözik, ami eltér a cikk szerzőjének véleményétől!
|
janoutas | 2015.05.28. 14:30:23 / Módosítva / # 339519 |
|
Na mégegyszer megpróbálom....
Ha minden sofőr megbukott, akkor mire vár a hatóság? Kossuth díjra nem kellene felterjeszteni a bukott Ubereseket? Induljunk már el az alapoktól végre! Magyarországon a fizetős személyszállítás csak bizonyos jogszabályok teljesítése esetén végezhető legálisan! Ezeknek az Uber nem felel meg! Biztosítás, műszaki vizsga, előírt taxióra, előírt gépjármű! Hívhatják bármilyen megosztásnak, vagy aminek akarják, az Uber valójában taxi szolgáltatást nyújt! Az pedig engedélyköteles! Az autók nem felelnek meg a taxizás feltételeinek, a söfőrök pedig nagy valószínűséggel nem rendelkeznek az előírt képesítésekkel! (Páv, stb...) Az NHK miért nem ellenőrzi ezeket az autókat, ők nagyobb summát szoktak kiszabni! Durva, amit most leírok, de ebben az országban sokan csak egy brutális büntetés után fogják fel, hogy mibe vágtak bele! Egy-két emberüket kellene csak megfogni, rögtön elmenne a többinek a kedve az egész "Uberezgetéstől" ! Szerintem a blokád nem megoldás, mert az sok emberekben ellenérzést vált ki. Szerintem meg kellene próbálni pl. a Keleti és Kelenföld között, a régi 7-es buszcsalád vonalán között UBERBUSZT indítani üzemanyagáron, a gyorsjárat kicsit többe kerülne... Kíváncsi lennék, hogy mit lépnének erre a BKK, és a többi hatóságok!
Előzmény: #339517 janoutas 2015.05.28. 14:01:03 |
janoutas | 2015.05.28. 14:08:42 / # 339518 |
|
Tökéletes megfogalmazás!
Előzmény: #339503 somlaja 2015.05.27. 22:29:16 |
janoutas | 2015.05.28. 14:01:04 / # 339517 |
|
Előzmény: #339511 tomajer 2015.05.28. 06:54:46 |
alelölülő | 2015.05.28. 11:19:02 / # 339514 |
Ránk valló, bumfordi megoldás.
No meg arra a 8-10 európai, meg 20-30 más földrész-béli országra, ahol szintén betiltották. Elég erős kampányt tol az uber, találnak hozzá minden lapnál bértollnokot.
Előzmény: #339511 tomajer 2015.05.28. 06:54:46 |
|
tomajer | 2015.05.28. 08:07:17 / # 339513 |
Én még nem vettem a kezembe népszavát:-)
Előzmény: #339512 Bao 2015.05.28. 07:25:02 |
|
Bao | 2015.05.28. 07:25:02 / # 339512 |
|
Írhatnál az elvtársnak, haveri lap, nemde?
Előzmény: #339511 tomajer 2015.05.28. 06:54:46 |
tomajer | 2015.05.28. 06:54:47 / # 339511 |
Vélemény
Népszava|2015. máj 28. 06:05
beres taxisokat, de ami velük történt, az tipikusan magyar eljárás volt.
|
|
tomajer | 2015.05.28. 06:26:59 / # 339510 |
Rovatok
A magyar kormány is kinyírja az UbertA Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) ma a következő címmel adott ki közleményt: 100 százalékos a bukás az Uber sofőrjeinél. – írta: Dajkó Pál, 5 napjaA közlemény részletezi, hogy a tárca vezetőjének kérésére indított első Uber-ellenőrzési sorozat már le is zárult a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV), és az eredmények szerint az összes vizsgált Uber-sofőr fennakadt a NAV rostáján. Mint írják, a NAV ellenőrei májusban próbavásároltak, igénybe vették az Uber-sofőrök szolgáltatását, és azt tapasztalták, hogy a revizorok jegyzőkönyveikben csak szabálytalanságot rögzítettek. Annak ellenére, hogy gyakorlatilag „üzletvitelszerűen” taxiztak, egyetlen sofőrnek sem volt adószáma, és egyetlen sofőr sem adott számlát. A gépkocsikban se taxaméter, se számla-, se nyugtatömb nem volt. A revizorok azt is megállapították, hogy sem taxiengedéllyel, sem alkalmassági vizsgával nem rendelkeztek az Uberrel szerződött sofőrök. A közlemény szerint a NAV a próbavásárlásokon „megbukott” sofőrök terhére akár 200 ezer forintos mulasztási bírságot is kiszabhat. Ezek az eljárások jelenleg folyamatban vannak. Azonban a NAV itt nem áll meg: minden egyes Uber sofőr további ellenőrzésre számíthat. Sejthető a lobbiérdek érvényesülése A gazdasági tárca nem kis mértékben pongyolán és agresszívan fogalmazó közleményében azt írja, hogy kifejtett célja az, hogy – a költségvetést megcsapoló, az utasok biztonságára fittyet hányó – Uber-hálózatot üzemszerűen működtető cég tartsa be a szabályokat. Ennek érdekében a minisztérium minden lehetséges eszközzel fel fog lépni. Az IT café folyamatosan követi az Uber hazai és nemzetközi tevékenységét, és ezek alapján úgy látjuk, hogy az NGM szövege egyrészt teljesen jogos aggályokat hoz fel, másrészt viszont hangulatkeltésre alkalmas, illetve a taxisok érdekeit védő, nem túl átgondolt érveket alkalmaz. Jogrés, amit nem nehéz befoltozni Az Uber esetében egy olyan – világszerte hatalmas felzúdulást keltő, ugyanakkor elképesztően népszerű – üzleti modellről van szó, amelynél mind az amerikai központú vállalkozás, mind az általuk „alkalmazott” sofőrök teljesen törvényesen működnek a legtöbb országban, ugyanis a jelenlegi szabályok miatt – ez nagyjából így van az összes országban, ahol megjelentek – ők nem taxisok, hanem személyszállítást végző vállalkozók. Elsőre rákérdezhetnénk, hogy: mi a különbség? Van, nem is kevés. Az Uber azért robbantott nagyot, mivel olyan, az okostelefonokra épülő új szolgáltatást hozott a piacra, amelyre a jelenlegi szabályozás nincs felkészülve. A kormányzati közlemény abból a szempontból teljesen helytálló, hogy az Uber sofőrjei ugyan nem taxisok, de vállalkozók, így az általános szabályok (számla-, nyugtaadási kötelezettség, vállalkozói adószám) rájuk is vonatkoznak, aki ezt nem teljesíti, az adócsaló. Ugyanakkor a taxaméter, a taxiengedély és az alkalmassági vizsga elvárása, a hiányának a felrovása nem állja meg a helyét, mivel az Uber-sofőrök nem taxisok, hanem személyszállító vállalkozók – legalábbis a jelenlegi szabályok szerint. De a szabályok gyorsan változnak, így az Uber nem sok jóra számíthat hazánkban sem. Vagy: ki tudja.
Előzmény: #339509 tomajer 2015.05.28. 06:21:10 |
|
tomajer | 2015.05.28. 06:21:10 / # 339509 |
Akkor is voltak droidok. Sőt. Akkor voltak még csak igazán:-)
Azért 87-ben hagyis főtaxisként qrvára taxisnak éreztem magam.... |
|
Woodoomester | 2015.05.28. 04:32:40 / # 339508 |
Droidokkal nem megy.Ennyit erről.
Előzmény: #339505 somlaja 2015.05.27. 23:08:10 |
|
somlaja | 2015.05.27. 23:08:11 / # 339505 |
|
Akkor szervezd meg a hozzád hasonló tökös taxisokat, mint a blokádnál tették. A három-négy taxis évtized meg nem jelent semmit.
|
Woodoomester | 2015.05.27. 22:43:19 / # 339504 |
Meglehet.Mindenesetre van mögöttem 3-4 taxis évtized.A blokádnál sem szartunk be.És most mi van?
Előzmény: #339501 somlaja 2015.05.27. 22:05:27 |
|
somlaja | 2015.05.27. 22:29:17 / # 339503 |
|
Sharing economy. Amikor a startup át akarja venni a világgazdaság feletti uralmat.
Előzmény: #339494 hiénakutya 2015.05.27. 14:25:32 |
somlaja | 2015.05.27. 22:23:11 / # 339502 |
|
Beszédtechnikailag nincs a helyzet magaslatán. Idegesítő egy perszóna. Nagyon tolja ezt a megosztási vonalat. Látszik rajta, hogy ebben látja élete nagy esélyét.
Azon gondolkodom, hogy vajon el is hiszi-e amit mond. Például ilyenek. Add bérbe a csak néha használt, egyébként meg csak porosodó fúrógépedet. Mert hát ez nem megosztás, hanem bérbeadás. Ami megint csak egy profitorientált vállalkozás. Arra biztatja a hallgatóságot, hogy valósítsák meg a "megosztási" ötleteiket, és éljenek meg belőle. Például lakásétterem, szobakiadás. Tehát jövedelemszerző vállalkozásra biztat. Természetesen nem említi, hogy ezekre vállalkozói engedélyeket váltsanak ki.
Előzmény: #339494 hiénakutya 2015.05.27. 14:25:32 |
somlaja | 2015.05.27. 22:05:28 / # 339501 |
|
Te esetleg tökös taxis vagy?
|