Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2016.02.18. 11:38:30 / # 343241 |
Marad az Uber Budapesten2016.02.18. 11:19 „Az Uber folytatni fogja a működését. Nem hagyjuk cserben azt a 17 ezer aláírót, aki a petíciónk aláírásával jelezte, szeretné, hogy az Uber Budapesten működjön, és azt az 1200 sofőrt, aki Ubert használ” – mondta Fekete Zoltán, az Uber ügyvezetője. „Az Uber továbbra is támogatja a sofőröket” – mondta Fekete az azzal kapcsolatos újságírói kérdésre, hogy mi lesz azokkal a sofőrökkel, akiknek elveszik a rendszámát. Amikor erre újra rákérdeztek, Fekete annyit tett hozzá, hogy az Uber kiáll a sofőrök mellett. „A sofőrök folyamatosan váltják ki az engedélyeket, és jelenleg már nincs olyan sofőr, akinek nincs folyamatban az engedélykérelme” – mondta. Fekete arról is beszélt, hogy az év végéig 2000-re akarják növelni a sofőrök számát. „Nem blokádot szeretnénk, nem gátolni a mozgást, hanem mozgásba hozni a budapestieket, és eddig úgy tűnik, hogy ez sikerült is” – mondta Fekete, és elmondta, hogy a legutóbbi reprezentatív felmérés szerint a budapestiek 72 százaléka támogatja az Ubert, a felhasználók 96 százaléka elégedett az Uberrel, miközben 86 százalékuk csak nagyon ritkán, 55 százalékuk pedig egyáltalán nem használ taxit egyébként. A sajtótájékoztatót azután hirdették meg, hogy kiderült, hogy már péntektől él az a kormányrendelet, amely szerint akár a helyszínen elvehetik az uberesek rendszámát. Márciustól pedig újabb szankciók lépnek életbe az engedély nélküli, feketepiaci taxizás visszaszorítása érdekében. Például a diszpécserszolgálati tevékenység jogosulatlan, engedély nélküli végzése esetén kiszabható, 300 ezer forintos szankció az előírás hatályba lépése, március 11. után alkalmazható a gyakorlatban.
|
|
tomajer | 2016.02.18. 11:33:50 / # 343240 |
Ez bármikor megeshet. De azt nem sajtótájékoztatón szokták! :-)
Előzmény: #343239 f.attila 2016.02.18. 11:25:31 |
|
f.attila | 2016.02.18. 11:25:32 / # 343239 |
Hacsak most be nem veti a legjobb tartalék etetőjét, csalikkal?!?!
Előzmény: #343237 tomajer 2016.02.18. 11:15:12 |
|
tomajer | 2016.02.18. 11:15:12 / # 343237 |
Az uber ott cseszte el (szerencsére) hogy nem ismeri Orbán Viktort és rendszerét.
Azt hitte, zsarolhatóak, a lakossági felzúdulással és bejön a szokásos módszer, hogy már annyi ember használja és él belőle ... sajnáljuk őket meg. Orbán Viktor és rendszere nem szereti, ha zsarolják, kiröhögik, és az ellenőreit letiltják. Ez a rendszer nem az erőből ért, hanem a pénzből. Az Uber vezetése meg akarta spórolni, hogy "nagyhalat" vegyen meg. Rábaszott! :-)
Előzmény: #343236 f.attila 2016.02.18. 11:09:04 |
|
f.attila | 2016.02.18. 11:09:04 / # 343236 |
Értem. Ettől nem kell tartani szerintem. De jó kis felhajtás van az biztos! Kíváncsian várjuk az eredményt. Én úgy látom, holnaptól uber off.
Előzmény: #343234 tomajer 2016.02.18. 10:47:05 |
|
f.attila | 2016.02.18. 10:48:40 / # 343235 |
Persze ez lenne az optimális, ha nem kéne hitre, és bizalomra építeni, de a munkanélküliség helyett, amíg nincs más, marad pl. az uber. Ismerek olyan embereket, akiknek ez volt az állásuk. Meg sok olyan más szakmában dolgozót, aki adót csal. A magyar cégek, és a lakosság többsége bizony nem él szabályosan. Van olyan, aki az interneten letölt zenét, filmet, és minimálbér után bevallja az adóját, sőt olyanról is tudok, aki a borravalóját csak zsebre teszi, és nem akarja, hogy tudjon róla a NAV. Szerintem sem ok, ahogyan az uber cég működik, de sok embernek adott megélhetést. Lopni viszont nem illik, ez is tény.
Előzmény: #343228 janoutas 2016.02.18. 09:23:32 |
|
tomajer | 2016.02.18. 10:47:05 / # 343234 |
Az Uber azt hajtogatja.
Hisz a ma érvényes ... és 1913 óta érvényes szabályozás szerint tökéletesen törvénytelen a tevékenységük. Tehát, nem most lett betiltva! Eddig is engedélyhez kötött tevékenység volt a személyszállítás baksis fejében!!! Ergo, ők legálisan csak a szabályok megváltoztatásával működhetnének!
Előzmény: #343233 f.attila 2016.02.18. 10:44:16 |
|
f.attila | 2016.02.18. 10:44:17 / # 343233 |
Félreértés ne essék, semmi közöm az uber-hez, én fórumozni jöttem ide. De valahol lemaradtam, mert arról nem tudok, hogy szó van arról, hogy felülvizsgálnák a szabályokat?!
Előzmény: #343224 tomajer 2016.02.18. 08:23:50 |
|
tomajer | 2016.02.18. 10:37:43 / # 343232 |
|
|
valaki2468 | 2016.02.18. 10:32:30 / # 343231 |
|
http://m.hvg.hu/itthon/20160218_rablo_taxisofor
|
tomajer | 2016.02.18. 09:39:24 / # 343230 |
Háát itt meg fél órája is láttam egy sárga autót, fehér rendszámmal, lekapart kockákkal utast felvenni. Igaz nagyon kiröhögtem, mert a magas technikának köszönhetően kétszer kerülte meg a háztömböt úgy, hogy az utas futott utána ... én meg még rá is dudáltam (az utasra) és mosolyogva integettem neki, hogy drukkolok... :-P
Előzmény: #343227 alelölülő 2016.02.18. 08:57:13 |
|
tomajer | 2016.02.18. 09:33:46 / # 343229 |
Fekete úr, gondolom már a sajtótájékoztatón van ... :-) Íme egy újságíró, aki megpróbált bejutni: A sajtó, ha inkább lyukacsos sajt, óóóó! - A Hunhír.infós újságírót nem kedvelik az uberesek2016. február 18. 08:09Varga Moncsi - Hunhír.info Egy kollégám átdobott nekem egy levelet. Tudta, hogy érdekel a taxi-Uber téma, gondolta, biztos szívesen elmennék a sajtótájékoztatóra. És bár minden cégnek van sajtólistája, azok egyike sem lehet teljes. Jobb hát több forrásból értesülni a dolgokról. Ezért vannak a jó kollégák. Jó kislány lévén kedvesen felhívtam a meghívó alján szereplő hölgyet, és kértem regisztrációmat. Végül is bejegyzett, országosan ismert médiának dolgozom. Nevem és a média hallatán a hölgy egyet köhintett, kettőt hápogott, és közölte, ez zártkörű sajtótájékoztató lesz. Azonnal, csípőből lőtt kérdésemre, miszerint akkor ezen csak az Uberrel szimpatizáló médiumok szerepelnek-e, lányos zavarában vad IGEN-nel válaszolt. Bár regisztrációmmal kapcsolatban visszahívást ígért, azt azóta is várom. Még jó, hogy nem állok féllábon. Már csak az érdekelne, vajon mi olyan titkos és titokzatos ezen offshore multi körül, amit csak a bennfentes, beavatott, vagy tán az Uberrel szorzó használata nélkül is közlekedhető kollégák tudhatnak, és formálhatnak kedvükre. Miután tudatosult bennem, hogy engem ugyan oda be nem eresztenek, hát eleresztettem egy kedves levelet a pr-ban ezek szerint mégsem oly profi hölgynek. Ha soraim némileg cinikusra, és némi múltat idézgető pikírt felhanggal tűzdeltre sikerültek, remélem, megbocsájtja nekem. Mivel gyanúm szerint választ nagyjából akkora eséllyel kapok, mint visszahívást, várom az Uber-fan kollégák feltehetőleg rém hiteles tájékoztatását a sajtó-reggeliről. És végezetül álljon itt a levél, valamint a sajtótájékoztató meghívója. Merthogy rettegés, listázagtás és ködösítés Uber alles! Már akinek szabad, ugye... Tisztelt Hölgyem! Kollégáim az alábbi levelet továbbították nekem. Ezen felbuzdulva, mint a téma iránt érdeklődő publicista, bátorkodtam Önt felhívni, és kérni regisztrációmat. Ön azt a tájékoztatást adta, miszerint a sajtótájékoztató zárt körű, melyre kizárólagosan a listájukon szereplő médiumok képviselőit hívták meg. Kérdésemre, mely szerint ez a lista kizárólag az Uber-szimpatizáns médiumokat jelenti, Ön határozott igennel válaszolt. Ezzel együtt visszahívást ígért regisztrációmmal kapcsolatban, mely az elmúlt három óra alatt nem történt meg. Éppen ezért őszintén remélem, hogy kérdéseimre legalább írásban őszinte választ kapok, még akkor is, ha ezek talán nem lesznek annyira szimpatikusak. Merthogy nekem sem volt szimpatikus a deportálásokat megelőző időket idéző, kirekesztő listázásuk, valamint az a pr szakemberhez méltatlan viselkedés, amellyel - fogalmazzunk így - átvert. Diszkriminációjuk és a sajtó munkatársaival való szelektív viselkedésük mélyen sértő, és szembe megy a sajtószabadságot célzó kívánalmakkal. Nem gondolja-e, hogy a negatív reklám is reklám? Nekem ugyanis röpke és középfokú pr tanulmányaim során is ezt tanították... és hát a taxis blokád idején is ez volt a kommunikációjuk... Nem gondolja-e, hogy éppen az Uberrel kapcsolatosan negatívan gondolkodó médiumokat kellene pozitív hozzáállással és viselkedéssel meggyőzniük? Nem gondolja-e, hogy kirekesztő viselkedésük mélyen sérti azon újságírókat, akik szerettek volna hitelesen tájékoztatni a sajtótájékoztatóról, ám ezt az Önök szelekciója miatt nem tehetik? A helyszín azért titkos, mert tartanak a taxisok esetleges attroctásaitól? Várom kimerítő és érdemleges válaszát, bár a megígért telefonhívást is még csak várom... Üdvözlettel: Varga Monika Hunhír.info "Kedves Kolléga! Az Uber holnap, 2016. február 18-án, 11 órakor sajtótájékoztatót tart. A téma: mi lesz az Uberrel? A sajtótájékoztatót Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív vezetője tartja. A rendezvényt a Deák térhez közel tartjuk, a pontos helyszínről legkésőbb holnap reggel 9 óráig tájékoztatást adunk. Örömmel vennénk, ha Ön is eljönne. Mivel a sajtótájékoztató zártkörű, kérjük, jelezzen vissza, hogy el tud-e jönni az uber@flowpr.hu email címen vagy a 0620-771-8724-es számon. Az eseményre fotóst is hozhatnak.Üdvözlettel: Bíró Bori PR tanácsadó FLOW PR a Communications First tagja 1082 Budapest, Futó utca 47-53. Mob:06-20/771-8724 Tel: 06/1-336-1355 Fax: 06/1-430-6695"
|
|
janoutas | 2016.02.18. 09:23:33 / # 343228 |
|
Az emberek munkahelyeit, nem lehet pusztán hitre, és bizalomra építeni! Aki a hitre és a bizalomra épít, az "egy másik cég", amit úgy hívnak, hogy egyház!
Emberek megélhetését nem lehet ilyenekre alapozni! Ez a gazdasági modell egy óriási hazugságra épül, a közösségi megosztás mögé bújva próbálják megvezetni az embereket! Mit oszt meg? Semmit! Az uber sofőr fuvarozik, pénzért, haszonért! Az hogy 3 ember össze tudja dobni a fuvardíjat, úgy hogy mindenki a saját kártyájával fizet, nem közösségi megosztás, a hagyományos taxinál is össze lehet dobni, de lehet, hogy nem bankkártyával! A közösségi megosztás a telekocsi, amihez az ubernek semmi köze nincs! Nem azzal van baj, hogy jelen van, hanem azzal, hogy nem tartatja be a feltételeket a sofőrjeivel! Versenysemlegesség nincs, sőt erősen aggályos versenyjogi szempontból is az egész történet!
Előzmény: #343213 f.attila 2016.02.18. 07:15:22 |
alelölülő | 2016.02.18. 08:57:14 / # 343227 |
Csak szólok, hogy a londoni taxisok baxnak uberesnek állni, pedig egy év díjmentességgel tehetnék.
Előzmény: #343219 tomajer 2016.02.18. 07:40:20 |
|
alelölülő | 2016.02.18. 08:47:25 / # 343226 |
Na. Adóellenőröknek csak oda kell menni és felírni a rendszámokat. Már ha autós tüntike lesz.
|
|
tomajer | 2016.02.18. 08:23:50 / # 343224 |
A taxis vélemény az mint olyan nem létezik. Vannak taxisok vagy tízezren ebben az országban. Ők képviselnek kb ugyanennyi véleményt. A nagyrészük semmi mást nem akar, csak megkeresni a napi betevőt. Ha ezt csak az ubernél tudja, akkor ott fogja. A taxist nem érdekli a szakma véleménye. Simán átmegy, ha nincs jobb ötlete! Lást, a "megvert" uberes, aki két hónappal ezelőtt még taxis volt, csak már kibaszták minden taxicégtől ... most, kedves mosolygós szeretnivaló uberes ..... akik meg megverték, sok sok éve nem taxisok. Tehát. van egy tevékenység ami engedélyhez kötött. Vannak annak művelői, akik ezekkel az engedélyekkel rendelkeznek. Gondol egyet az állam, és jól megszigorítja az ő engedélyük feltételeit ... ők tiltakoznak ez ellen, de az állam hajthatatlan az utasok érdekében. Aztán amikor letolták az összes szivatást a torkukon, megfeleltek neki erőn felül megint többmillió forintos beruházással, akkor jön valaki, és azt mondja, hogy az UTASOK ÉRDEKÉBEN ezeket a szabályokat felül kell vizsgálni és majd ő megmondja milyen szabályokat hozzon a kormány ..... Nna itt azért szerintem jogosan szakad el a cérna és mondja azt a taxistársadalom, hogy azanyád! Ha nem értünk egyet, akkor a hiba nem az én készülékemben van!
Előzmény: #343221 f.attila 2016.02.18. 07:50:15 |
|
f.attila | 2016.02.18. 07:53:04 / # 343222 |
Az alkalmazás fejlesztés nem kerül dollár milliárdokba, a partneri együttműködések a lényege pedig az egymással megegyező cégek kölcsönös népszerűsítése, és az együttműködésből adódó hasznok elosztása leginkább. Ezek nem akkora pénzek kérdése, ami bármelyik taxis cégnek ne lenne elérhető.
Előzmény: #343220 tomajer 2016.02.18. 07:41:55 |
|
f.attila | 2016.02.18. 07:50:16 / # 343221 |
Ez a feltételezés ellentmond az eddigi taxis véleménynek. Most vagy becsületesen szeretnének dolgozni, vagy csak fáj nekik, hogy nem mehetnek át az uber-hez, mert mit szól majd a szakma, és inkább ezért elüldözik, hogy ne kísértse őket? Vagy mi? :D
Előzmény: #343219 tomajer 2016.02.18. 07:40:20 |
|
tomajer | 2016.02.18. 07:41:55 / # 343220 |
Bocs Fekete úr, de a hazai taxipiac nem milliárd dollárokból él :-(
Előzmény: #343217 f.attila 2016.02.18. 07:35:27 |
|
tomajer | 2016.02.18. 07:40:21 / # 343219 |
És, ha nem lesz taxi? Mert hülyék lennének a taxisok taxisok maradni, ha az uber marad. Mind uberezni fog.
Én is. Az utas meg így járt. Az állam is, hisz ha tőlünk be is tudja hajtani az adót, az ubertől a 20% adójára keresztet vethet. Jja, és az eddig uberezők is, mert leszünk annyian mint a zoroszok.
Előzmény: #343218 f.attila 2016.02.18. 07:37:50 |