Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
janoutas 2016.02.19. 00:14:31 / # 343303
avatar

Apaaaaaaa, kezdődik, a rendszám hullás az ubernél!

janoutas 2016.02.18. 23:29:39 / # 343302
avatar
Én csak azért vagyok ennyire lelkes, mert bár nem érint ez a dolog, de a taxisok az utolsó olyan erő itthon, akik képesek kiállni a saját érdekükben! Az uber és a hasonlók nem csak a taxisok megélhetésére jelentenek veszélyt, hanem minden szakmára is! Ma a taxi ellen, holnap a szállodák ellen, majd szép lassan minden ellen fel fognak lépni, és át fogják venni a piacot ezek az innovatív, haladó szellemiségű cégek, ha nem teszünk semmit ez ellen! Az elején, közösen kell fellépni ezen jelenég ellen, mert, ha ezt nem tesszük meg, akkor nemsokára csak rabszolgaként, mindenféle védelem nélkül gályázhatunk ezeknek a kiszipolyozó cégeknek! Persze egy idő után már az országok gazdasága is megfogja ezt érezni, mivel az adóbevételek is ezeknek a kénye kedve szerint fog alakulni. És idővel így teljesen át tudják majd venni az irányítást egy ország felett!
Elnézést, ha néha túlpörgök, de én ezt az "uber által is alkalmazott szisztémán működő jelenséget" nagyon komoly veszélynek tartom!
Az ilyen modell alapján működő cégek helyi vezetői, olyanok, mint a távirányítóra kapcsolt "kiborgok", akik azt teszik, és azt mondják, amit a "gazdájuk" megparancsol nekik ! 
Ellenük csak a határozott hatósági fellépés ér talán valamit.
janoutas 2016.02.18. 23:03:49 / # 343301
avatar
Teljesüljenek a kívánságaid!
szálka 2016.02.18. 22:46:47 / # 343300
avatar
Egyik eshetőség amit már többen leírtunk...mire végetér a színházi előadás módosítják a kormányrendelet vonatkozó részét.A másik, hogy az angolszász joggyakorlat mintájára szerzett jogként elfogadottá válik, ha sokáig űzik ebben a formában.Ha sumákol és/vagy töketlenkedik a kormány, akkor nekünk kell egzisztenciális kérdést csinálni abból, aminek a végzéséhez valódi jogot szereztünk.
f.attila 2016.02.18. 21:46:59 / # 343299
Igen, ezek egyikébe sem, még jóindulattal sem lehet beletuszkolni amit tesznek:

személygépkocsis személyszállító szolgáltatás: a szálláshely-hasznosítási, idegenforgalmi, turisztikai, sport, kulturális vagy oktatási tevékenységhez, rendezvény szervezéséhez, valamint az autóbusszal végzett, a vasúti, a vízi vagy a légi utas-szállítási tevékenységhez közvetlenül kapcsolódó, viteldíjjelző készülékkel el nem látott, a gépkocsivezetőn kívül legalább négy és legfeljebb nyolc fő utazására alkalmas személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállítás.


Akkor hát marad a taxi, és akkor erre szólhat a rendelet is...

Akkor viszont nem tudásuk okozza ez a badar beszédet. Nem hiszem, hogy nyilvánosan vállalná ezt, ha tudná, hogy hülyeség. Nagyon furcsa.

szálka 2016.02.18. 21:17:33 / # 343297
avatar
Amikor megszületett a fővárosi /2013/ és két évvel később az ország rendelet, akkor túlzónak éreztük/érezhettük, de íme a bizonyíték, nincs annyi szabály aminél ne lenne több elmélet.Az uber erre játszik, és megtéveszti a vele szerződőket. A világtalan "partnerei" nem látják, vagy nem akarják tudomásul venni.A jogszabályok eddig is érvényben voltak, holnaptól a szigorú szankcionálási gyakorlat lép(het) életbe. A rendelet értelmében -az ubereseknek- semmit nem ér a személygépkocsis személyszállítói vizsga, mert annak más a feltétele, mint amit és ahogy csinálnak.
janoutas 2016.02.18. 20:34:23 / # 343295
avatar
Ha bent csak hetente adnának pudingot, akkor is elég sokat kellene megennem, míg kiengednének....
alelölülő 2016.02.18. 20:15:24 / # 343293
Puding próbája az evés.

janoutas 2016.02.18. 20:14:15 / # 343292
avatar

Ha holnap kiállnék a nyilvánosság elé, és közölném, hogy az ukrán csempészcigi árusítása továbbra is zavartalanul fog folytatódni a szigorítás ellenére is, mivel fontosnak tartom, hogy az ebből élő, és az olcsó cigire rászoruló magyar családoknak megmaradjon a megélhetését biztosító jövedelme, illetve, hogy tudjanak továbbra is olcsó cigarettához jutni!

Szerintetek megúsznám?

f.attila 2016.02.18. 20:09:21 / # 343291
Lehet, hogy már nem bírom követni, de az most valahol hivatalosan már le van írva, hogy végül személytaxi szolgáltatásnak, vagy a személygépkocsis személyszállító szolgáltatásnak a feltételeit kell holnaptól teljesíteniük? HIVATALOSAN, nem elméletben kérdezem
janoutas 2016.02.18. 20:00:07 / # 343290
avatar
Az a gond, hogy ezt a büntetlenül meg lehet úszni.
f.attila 2016.02.18. 19:53:16 / # 343289
Én közben találtam még egy videót erről a Feketéről, és szerintem tényleg fogalma sincs, hogy mit is tartalmaz ez a rendelet, és azért mondanak ilyeneket... Az uberesek meg kitől kapnak infót? Majd az ellenőrzéseken? Szerintem itt sokak nem tudják, hogy holnaptól mi kötelező nekik. Feltéve, ha tényleg a taxisokra vonatkozó szabályok érvényesek rájuk. Nem értem :D
Szeánsz

tomajer 2016.02.18. 19:47:30 / # 343288

Uber-vezér: Minket nem lehet leinteni

2016-02-18 16:23:09

Az Uber nem taxi, hanem technológiai vállalkozás, minden esetre azon dolgoznak, hogy megfeleljenek a szabályozásnak. Erről Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív vezetője beszélt lapunknak adott interjújában.

– Ha nem taxis, milyen szolgáltatást végez egy Uber-sofőr?



– Mi azt mondtuk, hogy az Uber nem taxi. De azt nem mondtuk, hogy személyszállítás nem valósul meg. Az Uber technológiai szolgáltatás, amelyhez Magyarországon csak vállalkozóként lehet csatlakozni. A vállalkozók olyan szolgáltatást nyújtanak, amelyhez az engedélyeik megvannak, vagy annak megszerzése folyamatban van.


– Számos számlakibocsátó vállalkozásnál azonban a személyszállítás sincs megjelölve tevékenységi körként a cégkivonatban, így nem lenne joga ilyen szolgáltatást végezni.

– Az Ubernek nem feladata ezt ellenőrizni, de az alvállalkozónak feladata a szabályokat betartani.

Véget ért a jó világ

Komplett ágazat – autókölcsönző szolgáltatás, sofőrtoborzás – épült itthon a taxisok legnagyobb ellenségeként kikiáltott Uber működésére. Akadt vállalkozó, aki a bérelt autó mellé teljes munkaidőt, fix fizetést is kínált. A kormányzati szigorítások azonban most igencsak elbizonytalanították a szereplőket.

Ábrahám Ambrus írása: >>>

– Azt mondják, hogy nem taxi, mert nincs diszpécserközpont. De az alkalmazás pontosan azokat a funkciókat valósítja meg 21. századi formában.

– Az Uber autóspartnerei nem várakoznak a drosztokon, nem lehet a kocsikat leinteni, nincs előrendelés és nincs készpénzes fizetés. A szolgáltatás jellege más. Az Uber platformját sok városban személyszállítástól teljesen független célokra is használják, például csomagküldésre, vagy ételkiszállításra. A szabályozásnak az újfajta technológiákat is le kell követni.

– De ma még ez nem történt meg....

– Biztonsági övvel 1971-től szerelték fel kötelezően az autókat, Magyarországon a szabályozás mégis csak 1976-ban tette kötelezővé. Mi azt szeretnénk, ha 2016-ban a szabályozás ne öt év alatt kövesse le a technológiát.

Nem állnak le

Annak ellenére nem áll le az Uber a szolgáltatásával, hogy megszületett az a rendelet, amely szerint a rendszerüket használók autójáról akár le is vehetik a rendszámot. További részleteket itt olvashatnak: >>>

– Az Uber működése ma megfelel a magyar szabályozásnak? Igen vagy nem?

– Azon dolgozunk, hogy megfeleljünk a szabályozásnak, ezért tárgyalunk az összes döntéshozóval.

Fotó: Koncz György / Népszabadság

– Volt-e arra példa, hogy kiderült: egy sofőrjük nem teljesítette az adófizetési kötelezettségét, és volt-e ennek bármilyen következménye?

– Ellenőrizni és szankcionálni a hatóságok feladata. Mi adószámot kérünk a sofőröktől, és akik nem adták ezt meg, azok már nem dolgozhatnak Uber-autóspartnerként. Nincs tudomásunk jogerős adóhatósági elmarasztalásról. Tudjuk, hogy vannak folyamatban eljárások, de mi inkább a megoldásban vagyunk érdekeltek, nem a retorziókban. Fejlesztéseink célja, hogy a sofőrök egyszerűen tudjanak adózni, a NAV pedig egyszerűen tudjon ellenőrizni.

f.attila 2016.02.18. 19:21:22 / Módosítva / # 343285
Ennyire nem mehet a parasztvakítás????? Ez mi??? Holnaptól lesz egy szabály, amire annyit tudnak mondani, hogy megy tovább, és aki elég tökös az menjen ki, aztán ENNYI. Szebben is elbúcsúzhatott volna, emiatt kár volt ilyen dobozokat ragasztgatni :D De lehet neki is el lett küldve mail-be, mit kell mondani. Gondolom szarul is fordított a googletranslate, mert olykor el-el akadt a szava...
alelölülő 2016.02.18. 19:06:39 / Módosítva / # 343284

Továbbra se tisztázzák, mit jelent az, hogy uber sofőrei mellett áll.

Újságírói kérdésre se részletezték.

Ki fog derülni, amint meglesz az első rendszámlevétel és 800 ezres büntetés.

Legjobb persze az lenne, ha a vádlottak padjánál állnának (ülnének) egymás mellett.



janoutas 2016.02.18. 18:54:08 / # 343283
avatar
Remélem nem haragszik meg senki ezért, de érdekes, hogy korábban "a kiválasztottak által leközölt", a taxit nem használó uber felhasználók arányát mutató számok, és a mostani számok között van némi különbség....
Nincs nagy jelentősége, csak a hitelességükön "javítottak" ismét.....
Bátyó 2016.02.18. 17:25:04 / # 343282
avatar
Tele van a tö..m,hogy minden csak az adózásra fókuszál! És a TÖBBI feltétel amit nekünk teljesíteni kell ?????????
tomajer 2016.02.18. 16:18:23 / # 343281

Holnaptól új időszámítás az Ubernél - mi lesz a megbüntetett sofőrökkel?

Veres Patrik, 2016. február 18., 13:34a tehetik a szerencséjüket az Uber-sofőrök. Holnaptól ugyan lehet továbbra is fuvarozni, de a kockázat igen nagy: még mindig leszedhetik a rendszámot és százezrekre büntethet a NAV. Az Uber ugyan támogatja a sofőröket, de, hogy ez pontosan mit jelent, azt még a magyarországi vezető sem tisztázta.

Öngondoskodás, megtakarítás és biztonság az Ön igényeire és élethelyzetére szabva - Allianz Életprogramok

Fekete Zoltán az Uber magyarországi operatív vezetője a sajtótájékoztatón. Kép forrása: Privátbankár
Fekete Zoltán a sajtótájékoztatón. Kép forrása: Privátbankár

Budapestet nem blokkolni kell, hanem mozgásba hozni - mondta Fekete Zoltán az Uber magyarországi operatív vezetője csütörtöki sajtótájékoztatón, amely során tisztázták, mi lesz a szolgáltatás sorsa itthon, azok után, hogy az állam kőkeményen rászállt a sofőrökre a taxis tüntetés után. Ahogy arról már korábban beszámoltunk, gyakorlatilag ellehetetleníti a NAV azokat a sofőröket, akik vállalják, hogy sofőrködnek a szolgáltatás keretein belül, így rendszámot és több százezres büntetést kockáztatnak a volán mögött ülők.

Az Uber kálváriája még az év elején kezdődött, amikor a taxisok az utcára vonultak Budapesten azért, hogy az állam végre rendezze a sharing economy-ra épülő szolgáltatás helyzetét. Ők ez alatt a szolgáltatás betiltását értették, de minimum azt, hogy az Uberre is vonatkozzanak azok a szabályok, amelyek a taxisokra, például fizessenek adót. Fejet hajtva a taxisok előtt, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és az ügyészség össztüzet zúdított a szolgáltatásra: nagyobb erővel ellenőrizték az ubereseket és az is felmerült, hogy költségvetési csalás miatt eljárás indul a cég ellen. Az Uber cserébe kitiltotta rendszeréből a NAV-ellenőröket bankszámla alapján, viszont az egyeztetések még folynak a legális működéssel kapcsolatban. Minden cikkünket a témában itt találja >>>

Hirdetés

Fekete Zoltán  elmondta ugyanakkor, hogy az Ipsos felmérése szerint a budapestiek 72 százaléka szeretné, hogy a szolgáltatás továbbra is elérhető maradjon. Leszögezte, az Uber nem taxi és az utasok is így gondolják, 80 százalékuk nem is használ taxiszolgáltatást. A vezető azt is elmondta, minden egyes Uber út biztosítva van másfél milliárd forint értékben. „Nincs lopás, nincs lehúzott turista, az Uber korrekt” - mondta Fekete Zoltán, majd hozzátette, a mostani 1200 helyett 2000-re akarják növelni a sofőrök számát 2016 végéig.


Mi lesz a büntetésekkel?

Holnaptól lépnek életbe a NAV új játékszabályai, viszont az Uber folytatni fogja a működését, a mai napon pedig eljuttatják az illetékes döntéshozókhoz azokat az íveket, amelyeket a felhasználók töltöttek ki a legutóbbi, Uber melletti petíció során. Kihangsúlyozta, hogy a NAV-val történő együttműködés egyébként nagyszerű, azonban azt nem tudtuk meg, hogy mit fognak tenni a büntetésekkel holnaptól, illetve hogyan kívánják védeni az alvállalkozóikat.

Újságírói kérdésre elmondta, támogatni fogják azokat, akiket a NAV megbüntet, de azt, hogy ez a támogatás konkrétan azt jelenti-e, hogy kifizetik a büntetést, nem adott választ. Azt viszont elmondta, hogy folynak az egyeztetések, arról pedig még nem tudnak, hogy bárkinek is leszedték volna a rendszámtábláját. Nem tudni, hogy ez mennyire lesz megnyugtató a sofőröknek, akik péntektől újra az utcára mehetnek a szolgáltatással.

janoutas 2016.02.18. 14:19:10 / # 343279
avatar
Egyet elé, egyet mögé! Jó lesz így?:-)))))
janoutas 2016.02.18. 14:18:07 / # 343278
avatar
Ne haragudj, nem Téged akartalak felhergelni! Csupán úgy gondolom, hogy Fekete hazugságait érvekkel kell megcáfolni! 
Oldalszám: 215