Felhasználó hozzászólásai
Téma: Taxis Aranybányák Budapesten
Hozzáadva: 2015.10.22 22:54
A reptéri gyorsvasút nagy érvágás lesz a taxisoknak, ha megvalósul:
http://www.origo.hu/gazdasag/20151022-liszt-ferenc-repuloter-gyorsvasut.html
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2015.10.22 19:33
Nagyon sajnálom... :-( Köszönöm a részletes témakifejtést és azt is, amit rólam írtál. Félelmetesen hasonlít a képlet a "Lopott idő" című filmben látottakra. Létre kellene hozni egy szakszervezetet, amely a fuvarszervezőkkel szemben is védi a taxisok érdekeit. Egy kicsit ördögi körnek tűnik, mert a sztrájk sem a fuvarszervezőnek fájna, hanem a taxisnak. Őt ismerik, neki vannak szerződései a cégekkel, de költsége nincs annyi, hogy néhány napos sztrájkot megérezzen. A taxisoknak viszont van veszteni valójuk. Úgy vállalkozók, hogy közben teljesen ki vannak szolgáltatva a fővállalkozónak és nem tudnak semerre szabadulni... Ez elég reménytelen helyzetnek tűnik. Mondjuk a Főtaxit azért meg lehetne szorongatni a reptér miatt. Ha ott nem dolgozna senki néhány napig, akkor a többi taxis ellepné a repteret, az üzemeltető pedig kötbérezné a fuvarszervezőt. Kérdés, hogy beállnának-e a taxisok egy emberként a szakszervezeti vezető mögé annak érdekében, hogy jobban megbecsüljék és emberszámba vegyék őket a fuvarszervezők?
Téma: Taxis Aranybányák Budapesten
Hozzáadva: 2015.10.22 08:36
De akkor az Uber sofőrök sem fuvarozhatnának más tarifával, mint a hatósági ár, mégsem ezt a kifogást fogalmazzák meg velük szemben, hanem, hogy nincs képesítésük, az autójuk nincs megfelelően vizsgáztatva stb.
Értem, amit kezdő13 írt, hogy a hivatalos taxijával nem hatósági áron fuvarozna és ezért megbüntethetnék. És ha leveszi a szabadjelzőt az Uber fuvar idejére? Láttam olyan taxisokat, akik szabadjelző nélkül közlekedtek. Ők miért veszik le? Gondolom amikor nem taxiként, hanem magán autóként szeretnék használni ugyanazt a kocsit, akkor leveszik. Értem, hogy nem akartok olcsóbban dolgozni és nagyon megértem. Ám amikor az Uber sofőrök illegálisan dolgozva több ezer fuvart elvisznek havonta vagy hetente előletek, akkor valamit tenni kellene. Hogyan működhet vállalkozás szinten az Uber úgy, hogy illegális? Nyilván egy olyan határmezsgyén mozog, ahol vitathatóak a jogi megítélések. Villanytaxival el lehetne vállalni Uber fuvart, ott nincs akkora működési költség, hogy ne érje meg inkább a várakozás helyett. (Természetesen, ha ez valahogy jogilag megoldható.)
Értem, amit kezdő13 írt, hogy a hivatalos taxijával nem hatósági áron fuvarozna és ezért megbüntethetnék. És ha leveszi a szabadjelzőt az Uber fuvar idejére? Láttam olyan taxisokat, akik szabadjelző nélkül közlekedtek. Ők miért veszik le? Gondolom amikor nem taxiként, hanem magán autóként szeretnék használni ugyanazt a kocsit, akkor leveszik. Értem, hogy nem akartok olcsóbban dolgozni és nagyon megértem. Ám amikor az Uber sofőrök illegálisan dolgozva több ezer fuvart elvisznek havonta vagy hetente előletek, akkor valamit tenni kellene. Hogyan működhet vállalkozás szinten az Uber úgy, hogy illegális? Nyilván egy olyan határmezsgyén mozog, ahol vitathatóak a jogi megítélések. Villanytaxival el lehetne vállalni Uber fuvart, ott nincs akkora működési költség, hogy ne érje meg inkább a várakozás helyett. (Természetesen, ha ez valahogy jogilag megoldható.)
Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!
Hozzáadva: 2015.10.21 23:49
Nagyon köszönjük, hogy megosztja velünk ezeket az érdekes információkat. Sokat jelent ez nekünk, hiszen a vezetőjük Lévay Zsolt már nem kommunikál és nem nyújt tájékoztatást a részletekkel kapcsolatban.
Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!
Hozzáadva: 2015.10.21 23:24
Köszönjük, hogy megosztotta itt a fórumon értékes észrevételeit. Együtt egyre több információt sikerül összegyűjtenünk és így előbb utóbb ki fog tisztulni a kép a Green Taxiról.
Téma: Taxis Aranybányák Budapesten
Hozzáadva: 2015.10.21 23:20
Kellemetlen valamilyen újdonságot olvasni és erről gondolkozni? A taxirendelet előtt az árverseny hatására hasonló áron dolgoztak a taxisok, mint most az Uber. Nem volt az még olyan régen. Zavar, ha valakiben felmerül a kérdés, hogy miért állnak akár órákig a drosztokon a taxisok újságot olvasva és erre szeretne megoldást találni? Kézenfekvő megoldásnak tűnik, hogy az utálkozás helyett, ami az Uberrel szemben megy alkalmazkodni is lehetne a megváltozott körülményekhez és üres időkben taxisként legálisan néhány Uber fuvart is elvállalni. Főleg, ha ott van épp a közelben. Így az illegális Uber sofőrök elől is elvinnétek a munkát és nem érné meg nekik ezzel foglalkozni. Mindig valamilyen pozitív eszme mellett érdemes harcolni, sosem valami negatív ellen.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2015.10.21 23:06
Kedves R,RT5, Bp taxi!
Amit lentebb leírt a kolléga azt válaszomban részletesen kielemeztem. A szokásos nagyképű szöveg, ami tartalmilag arról szól, hogy csak a gyakorlott taxis tud vezetni és ő ismeri a várost senki más az egyszerűen nem igaz. Tudom, hogy jólesik ezt hinni, de ettől még köszönő viszonyban sincs a valósággal. Elhiszem, hogy előfordul olyan kezdő, aki a vezetésben és a városismeretben is ügyetlen és taxis szeretne lenni, de ebben nem lehet általánosítani és ez a legkisebb része a dolognak. Mellesleg akinél mégis hiányozna, ezek az ismeretek villámgyorsan elsajátíthatóak. Szinte bárki meg tudja tanulni heteken belül.
A következő témakör, amit a kedves kolléga megemlít az sajnos lesújtó fényt vet a taxisokra. Amit ír az azt jelenti, hogy a taxisok annyira szorult helyzetben vannak, és annyira nem tartják saját magukat semmire, hogy a fuvarszervező mindent megenged magának velük szemben. Úgy ugráltatja őket, mint a csicskákat, porig alázva, anyagi és emberi érdekeiket semmibe véve. Ezt tényleg megtehetik a fuvarszervezőknél dolgozó diszpécserek? Mi az, hogy menjen a mosóba kötelező bemutatásra? Saját autójával, saját vállalkozásában dolgozik, nem? A másik két mondat ugyanerről szól. Ott kell hagyni az ilyen fuvarszervezőt, aki ésszerűtlenül szervezi a fuvarjait és közben nem veszi figyelembe a taxisainak az anyagi és egyéb érdekeit. Rabszolgatartók ezek, a középkorban vagyunk, vagy mi? Nem tudják megnevelni a diszpécsereiket, hogy hatékonyan dolgozzanak és tisztelettel beszélgessenek a rádión? 10 fuvarszervező cégből egyet sem lehet találni, aki emberszámba veszi és megbecsüli a taxist, aki vele köt szerződést? (Nem hozzá szegődik, mint a kutya az emberhez, hanem vele köt szerződést az egyébként önálló taxis vállalkozó!)
A részegek viselkedését értem, hogy problémás. Ez egy nehéz ügy, amit a taxisok közötti teljes összefogással lehetne hatékonyan orvosolni. Minden taxis érdeke, hogy ne hányják, hugyozzák össze az autóját a részeg utasok. Kell egy közös megállapodás. Csak úgy engedjen be részeg embert az autóba minden taxis, ha előtte a résnyire letekert ablakon becsúsztat 10 ezer Ft kauciót (/fő) amit akkor kap vissza, ha tisztaságot hagyott maga után. Ha nem, akkor menjen gyalog. Ha senki nem fogja felvenni, akkor majd leteszi a kauciót. Az pedig, hogy miket mond meg kell tanulni elviselni vagy kamera a kocsiba és beperelni minden egyes ilyen esetért becsületsértésért. Fizessen 100 ezer Ft kártérítést, amiért ilyet mondott. Egyébként meg egy részeg disznónál minden józan taxis különb ember. A beszólásaival csak a saját nyomorúságos helyzetét próbálja kompenzálni.
Amit lentebb leírt a kolléga azt válaszomban részletesen kielemeztem. A szokásos nagyképű szöveg, ami tartalmilag arról szól, hogy csak a gyakorlott taxis tud vezetni és ő ismeri a várost senki más az egyszerűen nem igaz. Tudom, hogy jólesik ezt hinni, de ettől még köszönő viszonyban sincs a valósággal. Elhiszem, hogy előfordul olyan kezdő, aki a vezetésben és a városismeretben is ügyetlen és taxis szeretne lenni, de ebben nem lehet általánosítani és ez a legkisebb része a dolognak. Mellesleg akinél mégis hiányozna, ezek az ismeretek villámgyorsan elsajátíthatóak. Szinte bárki meg tudja tanulni heteken belül.
A következő témakör, amit a kedves kolléga megemlít az sajnos lesújtó fényt vet a taxisokra. Amit ír az azt jelenti, hogy a taxisok annyira szorult helyzetben vannak, és annyira nem tartják saját magukat semmire, hogy a fuvarszervező mindent megenged magának velük szemben. Úgy ugráltatja őket, mint a csicskákat, porig alázva, anyagi és emberi érdekeiket semmibe véve. Ezt tényleg megtehetik a fuvarszervezőknél dolgozó diszpécserek? Mi az, hogy menjen a mosóba kötelező bemutatásra? Saját autójával, saját vállalkozásában dolgozik, nem? A másik két mondat ugyanerről szól. Ott kell hagyni az ilyen fuvarszervezőt, aki ésszerűtlenül szervezi a fuvarjait és közben nem veszi figyelembe a taxisainak az anyagi és egyéb érdekeit. Rabszolgatartók ezek, a középkorban vagyunk, vagy mi? Nem tudják megnevelni a diszpécsereiket, hogy hatékonyan dolgozzanak és tisztelettel beszélgessenek a rádión? 10 fuvarszervező cégből egyet sem lehet találni, aki emberszámba veszi és megbecsüli a taxist, aki vele köt szerződést? (Nem hozzá szegődik, mint a kutya az emberhez, hanem vele köt szerződést az egyébként önálló taxis vállalkozó!)
A részegek viselkedését értem, hogy problémás. Ez egy nehéz ügy, amit a taxisok közötti teljes összefogással lehetne hatékonyan orvosolni. Minden taxis érdeke, hogy ne hányják, hugyozzák össze az autóját a részeg utasok. Kell egy közös megállapodás. Csak úgy engedjen be részeg embert az autóba minden taxis, ha előtte a résnyire letekert ablakon becsúsztat 10 ezer Ft kauciót (/fő) amit akkor kap vissza, ha tisztaságot hagyott maga után. Ha nem, akkor menjen gyalog. Ha senki nem fogja felvenni, akkor majd leteszi a kauciót. Az pedig, hogy miket mond meg kell tanulni elviselni vagy kamera a kocsiba és beperelni minden egyes ilyen esetért becsületsértésért. Fizessen 100 ezer Ft kártérítést, amiért ilyet mondott. Egyébként meg egy részeg disznónál minden józan taxis különb ember. A beszólásaival csak a saját nyomorúságos helyzetét próbálja kompenzálni.
Téma: Taxis Aranybányák Budapesten
Hozzáadva: 2015.10.21 20:41
Rendben, köszi! Nem lesz gond, nem vagyok sértődős. Aki lehülyézi a másikat saját magáról állít ki bizonyítványt.
Mi lenne, ha a taxisok beregisztrálnának az Uber-re? Hiszen ők minden képesítésnek és feltételnek a birtokában vannak, hogy személyszállítást végezzenek. Akkor tennék szabaddá magukat az Uber számára, amikor épp nincs utasuk és üresjáratban várakoznak. Kevesebb pénzért ugyan, de bármi jobb annál, minthogy csak ülnek és várják a jószerencsét. Elvileg van ennek jogi akadálya?
Mi lenne, ha a taxisok beregisztrálnának az Uber-re? Hiszen ők minden képesítésnek és feltételnek a birtokában vannak, hogy személyszállítást végezzenek. Akkor tennék szabaddá magukat az Uber számára, amikor épp nincs utasuk és üresjáratban várakoznak. Kevesebb pénzért ugyan, de bármi jobb annál, minthogy csak ülnek és várják a jószerencsét. Elvileg van ennek jogi akadálya?
Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!
Hozzáadva: 2015.10.21 20:31
Nincs. De az észrevétel jó! :-) Green taxist még nem láttam üresjáratban unatkozni sehol. Ha a cégvezető komolyan veszi és kitartóan talpal fuvar szerződéseket kötni, akkor lesz fuvarja. Erős érv mellettük, hogy villanyautókkal dolgoznak.
Égető sofőr szükségletük van, mert ott állnak az autók parlagon sofőr nélkül már egy hete.Kérdés, hogy akkor miért nem válaszolnak a jelentkezőknek?
Égető sofőr szükségletük van, mert ott állnak az autók parlagon sofőr nélkül már egy hete.Kérdés, hogy akkor miért nem válaszolnak a jelentkezőknek?
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2015.10.21 20:25
A taxisok szabadidejükben dolgozhatnának Uber sofőrként?