Név Dudás Zoltán
Becenév dézé
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Ilyenek vagyunk!?

Hozzáadva: 2007.01.21 23:31

Nincs semmi gondom azzal, hogyha kifejted az álláspontodat, nem baj az ha nem értünk mindenben egyet. Ezt is leírtam korábban, csak megerősíteném, én mindig csak arróla taxitársaságról alkotok véleményt ahol dolgozom, vagy megfordultam korábban. Nálunk a Buda Kft.-nél a szerződés tervezetet 10 nappal korábban kiadtuk a kollegáknak tanulmányozásra mielőtt az aláírásra sor került. Ha nem is lehet mindenkivel egyéni szerződést kötni, azért vannak olyan emberi szempontok, amikor eltérünk az alaptól. Én abban semmilyen rászedést nem érzek, hogy a két fél között írásbeli szerződés jön létre. A szankcionálással kapcsolatban, valóban előfordulhat, hogy kint az utcán a kollegák másképpen ítélnek meg egy-egy döntést, miután nem minden információval rendelkeznek. Hidd el nálunk minden esetet igen alaposan vizsgál az EB és amennyiben elmarasztaló határozat születik, a kollegának lehetősége van a vezetőséghez fordulni a döntés ellen. vagy méltányosságból a szankció enyhítését kérni. A földönfutóvá tételt egy kicsit erősnek érzem, még akkor is, ha valakivel szerződést bontunk. Ugyanis arra még nem volt példa, hogy valakinél a taxiengedély visszavonását kezdeményeztük volna, pedig akadt már "kollega" aki erre is rászolgált. Az árbevétel az az összeg, amely a taxisvállalkozás során keletkezett bevételeid összessége, és még nincs csökkentve a vállalkozás költségeivel! EZ NEM A KERESETTEL EGYENLŐ!

Téma: Ilyenek vagyunk!?

Hozzáadva: 2007.01.21 21:47

Köszönöm mindenkinek a hozzászólását és a türelmét, hogy csak most reagálok rá. Megpróbálok valamennyi feltett kérdésre válaszolni, az észrevételekre pedig reagálni. Kovács Zoltánnak szívből gratulálok, hogy saját vállalkozásában ilyen sikeres, és évente 20%-os tarifaemelést tud végrehajtani utasai körében. Szerintem valamennyi fuvarszervező iroda szívesen alkalmazná őt értékesítési vezetőnek. Én arra kérnélek kedves Zoli, hogy oszd meg itt a kollegákkal a titkot, milyen is a Te szolgáltatásod minősége, hogy ilyen drágán is ennyire kapós vagy az utasok körében. Hiszem, hogy a jobbtól sohasem szégyen tanulni és a kollegák is jó szívvel fogadnák tanácsaidat a magasabb árbevétel reményében! A kaucióról, mint visszatérő témáról: - a kació funkciói: 1.Pénzügyi garancia a taxis vállalkozó részéről arra az esetre, ha anyagi kárt okoz a tevékenysége során. Hosszú lenne felsorolni mik lehetnek ezek, amennyiben szükségét látjátok szívesen megteszem. 2. A taxitársaságok a velük szerződött vállalkozóknak rendelkezésre bocsátják a különböző fenségjeleket, amelyeket azok a szerződés időtartama alatt használhatnak. Szerződés bontás esetén (bármilyen okból) ezeket az irodának vissza kell szolgáltatni, hogy a továbbiakban ezekkel ne lehessen visszaélni. Amennyiben ez nem történik meg a kaució nem kerül visszafizetésre. 3. A Buda Kft. lehetőséget biztosít a vele szerződésben álló taxis vállalkozóknak, hogy belépjenek abba a kedvezményes mobil telefon flottába, amelyben a Pannonnal szerződő fél a Buda Kft. (pénzügyileg felelős) a számla fizetők pedig a Taxisok. Amennyiben bármelyik taxis nem fizeti ki a számlát a Pannon a Buda Kft.-től szedi be a pénzt. Ez a tartozás természetesen levonásra kerül a kaucióból. 4. A Buda Kft.-nél van lehetőség arra, hogy a Tele5-ös, vagy Budás kollegák design matricázzák autóikat. Ezt egy három éves szerződés keretében tehetik meg. Amennyiben a szerződés lejárta előtt bármilyen okból lekerül a matrica az autóról a matricázás költségének (nem az addig igénybevett tagdíjkedvezménynek) az időarányos részét vissza kell téríteni. Erre is fedezetet nyújt a kaució. - a Buda Kft. szerződésben rögzítette, hogy a befizetett kaució milyen célra használható fel, ettől kezdve milyen „bűncselekményről” beszélünk? (válasz Kovács Zoltán bejegyzésére) - Mindezek a szolgáltatások korábban nem voltak, ezért a Buda Kft. nem is szedett kauciót a belépő taxisoktól. A szigorú szabályokról, amelyek „fegyencteleppé” teszik a taxitársaságokat. Nyugodtan mondhatom, hogy valamennyi nagyobb taxitársaságnál olyan Etikai Szabályzat van érvényben – kisebb eltérésekkel – amelyet 2000-ben a City Taxi vezetett be. Oly módon, amire manapság divatos jelzővel élve a „társadalmi vitát” kivetően jelzőt alkalmazzák. Az alap elkészültét követően a taxis kollegák javaslatokat, kiegészítéseket tehettek, majd ezek alapján a szabályzat ismételten átdolgozásra került. Az átdolgozott verziót a Szövetkezet közgyűlése vitatta meg és hagyta jóvá (kb. 200 taxis) Én úgy fogalmaznék, hogy ez az etikai Szabályzat a Taxisok védelmét szolgálja a Taxisok ellen. Egy másik topicon Csogu éppen a napokban példálózott a City Taxival, annak kapcsán, hogy ott a rend és fegyelem meghozta az eredményt. Gondolom az eredmény alatt a taxisok bevételét értette. Akkor el lehet gondolkodni mi éri meg jobban! Létszámstop a taxitársaságoknál. Erről is írtam már korábban, röviden megismétlem. Valóban érdemes lenne bevezetni, viszont ennek azzal kellene együtt járni, hogy a taxitársasággal szerződésben álló kollegák nyilatkoznának, hogy mikor hány órát fognak dolgozni, mondjuk napi lebontásban és azt be is tartanák. Mielőtt mérgesen a klaviatúrába csapnátok higgadtan olvassátok el azt is, hogy MIÉRT? A txaitársaságoknál ma valóban kb. 20-30%-al több taxis van mint amennyi „kényelmesen megkereshetné a pénzét”, itt azért felvetődik a kérdés kinek mennyi elég, de ezt most hagyjuk. Miért van akkor több taxis a kelleténél? Csak részben igaz az a válasz, amit most Ti akartok adni, nevezetesen, hogy a Tulajdonosok bevételei növekedjenek. Ezt egyébként éppen a City Taxi példája cáfolja ismét, ott ugyanis a 400 tulajdonosnak nincs plussz bevétele, mégis van időnként felvétel, hogy a rendeléseket ki tudják szolgálni. Azért van több taxis egy taxitársaságnál mint kellene, mert azt senki nem tudja megmondani, hogy mikor mennyien fognak dolgozni az utcán, amikor beérkeznek a rendelések. A másik, hogy azt sem tudja a diszpécser, hogy akik kint vannak, hol helyezkednek el. Hogyan lehetne ezen változtatni, Mi lenne a megoldás arra, hogy a taxisok több jövedelemre tegyenek szert akkor is, ha a tarifákkal nem lehet az „égbe szökni”? Hogyan lehetne kevesebb taxissal ugyanannyi fuvart teljesíteni, vagy még esetleg többet is mint most? Erre egyetlen válasz van, A CÍMKIADÁS RENSZERÉT KELL ALAPJAIBAN MEGVÁLTOZTATNI! Ehhez keresek én partnereket a taxis vállalkozók körében! Olyanokat, akik megértik, hogy a jelenlegi rendszerben csak az idegeskedés, gyomorgörcs, rossz szájíz konzerválódik. A bevételek tovább nem növelhetők, mert ma már csak az infláció mértékével történő emelést fogadja el a piac vevő oldala. Több időt sem tud már egy taxis kint tölteni az utcán, vagy ha igen gyorsan rámegy az egészsége és a családi élete. A megoldás az, hogy a kint töltött időt hatékonyabbá és költségkímélőbbé kell tenni! Az új rendszer kiküszöböl olyan stressz helyzeteket, mint a 2 perces címre érkezés, a „tornában” elszenvedett vereség, a eszeveszett rohanás vissza a „tutiba”, soroljam még? A címre érkezéskor elküldhető egy értesítés az utasnak, hogy megérkezett a taxi, csökkentve ezzel a felesleges várakozási időt (ingyen)!

Téma: Ilyenek vagyunk!?

Hozzáadva: 2007.01.21 19:54

Szia Csogu! Nem mondtam, hogy a Taxisok és a Fuvarszervező irodák legyenek barátok. Az üzletben nincs barátság! Én azt mondtam, hogy ne tekintsék a Taxisok az Irodákat ellenségnek, hiszen nem azok. Ellenkezőleg! A Fuvarszervező irodákat a Taxisok befizetései tartják fent. Korábban már leírtam, csak ismétlem önmagam, a Fuvarszervező irodák két irányba szolgáltatnak egyszerre, a Taxisok felé és a Megrendelők felé. Az ellenségemnek nem szolgáltatok és az ellenségem szolgáltatását nem veszem igénybe. Amikor az iroda Téged keményen szankcionál, akkor éppen a másik 400 taxis munkáját védi meg Veled szemben. Nem a Fuvarszervező iroda korlátoz Téged az anyagi fejlődésben, hiszen neki is az lenne az érdeke, hogy te minél jobban gyarapodj. Részben azért, mert akkor is az árbevételed megközelítőleg 10%-át fizettetné be fuvarszervezésre, másrészt akkor Te is bizonyára szuper kocsival taxiznál és azt a szolgáltatást még jobban el tudná adni.

Téma: Ilyenek vagyunk!?

Hozzáadva: 2007.01.06 11:57

Igazad van mindenben, tisztában vagyok vele, hogy milyen szinten növekedtek meg az kollegák költségei az elmúlt években. Hidd el amióta taxis vezető vagyok nem múlik el nap, hogy ne próbálnék meg valamit tenni annak érdekében, hogy miután a tarifákat nem tudjuk feljebb srófolni a jelenlegínél, a költségeitek csökkentésével próbáljuk nyereségesebbé tenni a vállalkozásaitokat. De ez nélkületek nem megy és ameddig olyan a kollegák hozzáállása a taxitársaságokhoz, hogy az ellenséget és a "lehúzást" látják bennük, közös előre lépésre nincs lehetőség. Sajnos! Ezért áldozok a kevéske szabadidőmből arra, hogy azokkal az információkkal, amiket itt megosztok veletek, megpróbáljam megváltoztatni ezt a szemléletet.

Téma: Ilyenek vagyunk!?

Hozzáadva: 2007.01.06 11:44

Igen, jól érzitek, hogy ez egy kicsit fals. A nyitó hozzászólásomban már írtam erről. A '90-es évek elején, amikor a sok külföldi idejött céget alapítani és nyakló nélkül használtak taxit, akkor indult a csekkes rendszer. Akkoriban valamennyi szerződésben 10%(!) felárat számoltak fel azok a társaságok, akik ilyen szerződés kötésére hajlandók voltak. Ugyanis kezdetben nem mindenki vállalta ezt be. Később ők is belátták, hogy ha nem teszik, lemaradnak. Viszont mire észbe kaptak, addigra már a piac szűkülni kezdett ezért az első körben kevesebb kezelési költséget számitottak fel mint a konkurencia, később semmit, ma már a számla végösszegéből további kedvezmény jár!!! Ma már a cégek (nem a taxitársaságok) beszerzési osztályokat üzemeltetnek, amelyeknek az a feladata, hogy a költségek lefaragásán munkálkodjon. Leül velem szembe a beszerzési igazgató és közli, hogy nagyon elégedett velünk, tíz éve kifogástalanul szolgáltatunk, de sajnos kaptak egy a mienknél kedvezőbb ajánlatot (ráadásul tudom, hogy tényleg kapott és akitől kapta, hiába kértem szépen, csúnyán, nem volt hajlandó visszavonni), ezért választhatunk, vagy mi is bevállaljuk ezt, vagy fájó szívvel, de megválnak tőlünk. Az ő fizetése azon múlik, hogy le tud-e faragni a költségekből. Az enyém és a mi fuvarszervezőnké azon, hogy meg tudjuk-e tartani a megrendelőt. Elkezdődik az alkudozás és valahol félúton megállunk, de már így is veszítettünk! Ez mindaddig így lesz, ameddig ennyi taxis és ennyi taxitársaság lesz a városban.

Téma: Ilyenek vagyunk!?

Hozzáadva: 2007.01.05 22:22

Ameddig nagyjából Téged és engem érdekel, sehogy!

Téma: Ilyenek vagyunk!?

Hozzáadva: 2007.01.05 22:11

Annál a taxitársaságnál, ahol én dolgozom, egy évvel ezelőttig nem volt kaució, volt viszont belépési díj. A kettő között az a különbség, hogy a letét visszajár, a belépési díj nem. A letétet pedig azért kezdtük szedni, hogy kezességet tudjunk vállalni a flotta telefonokra, a design matricás autókra, illetve amennyiben valaki új URH készüléket vásárolarra is tudjunk kezes papírt adni. Nem utolsósorban pedig, amennyiben valaki pénzügyi kárt okoz, aanak a kauciójából az összeg levonásra kerül. Azt, hogy miért nem a csekkes partner helyez el pénzt a számlánkon fedezetként, azt az az egyszerű tény magyarázza, hogy több az eszkimó mint a fóka, így a fókák diktálnak. Másrészt pedig, ha közbeszerzési pályázaton indulsz egy cég taxifuvarozásának elnyerése érdekében, neked kell bizonyítani pénzügyi megbízhatóságodat, nem a megrendelőnek, aki majd egyébként neked tartozik. Ez nem kitaláció, ezt a Közbeszerzési Törvény szabályozza!

Téma: Ilyenek vagyunk!?

Hozzáadva: 2007.01.05 21:52

Szia Sas882! Egyet csípőből tudok, a cégautók nekünk is pont annyival többe kerülnek mint Neked. A többivel kapcsolatban pedig már korábban leírtam a magyarázatot, millió kissebb-nagyobb költség, amelyeket, ha összeadsz kiadják a megnövekedett díj magyarázatát. Egyébként csak ismételni tudom magam, de kénytelen vagyok. A City Taxiban, ahol egyébként a legmagasabb a tagdíj, a 400 tulajdonos minden évben jóváhagyja a költségvetést, a működésük pedig megeggyezik a miénkkel.

Téma: Ilyenek vagyunk!?

Hozzáadva: 2007.01.05 21:42

Kedves r069! Ne érezd magad átvertnek, nem vagy az! Modellezzük le, hogy megértsd. Egy társasághoz január elsején befizet X taxis X összegű kauciót, azzal a kimondott céllal, hogy a csekkes forgalmat finanszírozza. ez az összeg XxY=Q. Q este megy a bankba, ahhoz, hogy érdemben kamatozzon legalább egy hónapra le kellene kötni. Viszont a taxisok már holnap jönnek partnerek csekket váltani, tehát ki kell hozni valamennyit. És ez így megy nap-nap után, egészen a hónap végéig, mondjuk 31-ig Ekkor a begyűjtött cekkeket a társaság feldolgozza, monjuk 4 nap, majd kiküldi a partnernek és ad 8 napot a fizetésre. Már eltelt másfél hónap és még pénz nem érkezett, pedig a taxisok már megint hozzák beváltani a csekkeket! Vagyis, amennyiben a Q= a taxisok által egy hónap alatt behozott csekkek ellenértékével, akkor még 1/2Q hiányzik a finanszírozásból 15 napig, mire az átutalások megérkeznek. Így már érthetőbb, amiről korábban írtam?

Téma: Ilyenek vagyunk!?

Hozzáadva: 2007.01.05 21:27

Erre külön válaszolok. 1. Amit leírok, azt saját akaratomból és kútfőmből teszem! 2. Amit leírok az mindig a saját taxitársaságomnál érvényes szabályok szerint értelmezhető. Amennyiben más társaságról írok, azt mindig külön jelzem. 3. Nincsenek titkos összejövetelek, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetsége legális, bejegyzett szervezet, összejövetelei nem titkosak. 4. Velem, aki többnyire saját társaságomat képviselem ezeken az üléseken, a taxis kollegák bármikor eszmét cserélhetnek. A legnagyobb ellenségeim sem mondhatják, hogy nem álltam velük szóba taxis ügyekben. 5. Ti sem hívtok meg kávézni, amikor a 10 "gonoszt" beszélitek ki!