Név Nem Kötelező
Becenév szabadataxi
Honlap http://szabadataxi.blog.hu
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2016.12.23 22:52

Például itt. Rám meg nem vár semmi, ami mégis, az hadd várjon.

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2016.12.23 15:18

Inkább mögöttem és alattam. 

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2016.12.22 18:06

Szép, független újságírónak való feladat lenne átlátni és átláttatni ezt a káoszt. Bár nyilván nem érdekelne szélesebb rétegeket a téma, hiszen a taxisok is leszarják beletörődően, ahogy nagyjából mindent, ami a sorsukat befolyásolja, alakítja. (Egy ideje már én is így teszek nagyjából.)

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2016.12.22 17:00

Nem tudom a jogi hátteret pontosan, nincs is módomban most utánanézni, nem is érdekel nagyon. De mintha rémlene, hogy fővárosi kezelésű taxiállomások voltak (első taxisságom idején, 1988 és 1992 között nemegyszer én is vártam ott egy visszafuvart), csak aztán valahogy "kiszerveződtek". (Valami köze most is lehet a fővárosnak azért hozzájuk, ahogy a pufferhez is, hiszen előszeretettel baszogatják az ott állókat a BKK-sok, ha unatkoznak.) A világon mindenhol kötelesek a repterek beengedni a területekre a licensszel bíró taxisokat, példátlan, hogy csak az egyik fuvarszervező matricáit viselő alvállalkozók állhatnak meg ott. Egyébként van Ferihegyen BKV-buszmegálló is. Vajon a buszjegybevételből is sápot húznak?Mindegy, nagyon fogom élvezni, ahogy a Főtaxi megszopja az onlájn kasszát. A flottája kétharmada droidokból áll, nagy részük kihullik, de ha egy részük át tudja valahogy menteni magát vállalkozónak, akkor sem vállalja be, hogy beleessen az áfakörbe úgy, hogy a bevétele jelentős részét lehúzza róla a két gusztustalanságiverseny-győztes vállalat. Én nem hallgatok ilyen szemétrádiókat, de állítólag többön is megállás nélkül hirdet a Szunomár taxisokat keresve, hajlandó az állami támogatást megfejelni még egy ötvenessel, a két ünnep között tanfolyamot indít a jelentkezőknek... Nagy ott a baj, úgy tűnik. Szurkolok, hogy elveszítsék a monopóliumukat, márpedig ha nem tudják teljesíteni a szerződésben vállaltakat, vagyis nem lesznek képesek fennakadás nélkül elszállítani az utasokat (késő esténként már most is van, hogy tumultózus jelenetek vannak a droszton, taxi meg sehol), ez könnyen megtörténhet.

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2016.12.22 16:58

Az, hogy nekem valami kapcsolatom legyen a Főtaxival, még viccnek is rossz. Az pedig, hogy a Főtaxi és a reptér előbb mutyizta le magának a drosztokat, mint mi besárgultunk és lett egyentarfia, mindegy: legjobb indulattal is csak annyit jelent, hogy azóta semmivel sincs több jogalapjuk a fuvar- és területkisajátításra, sápszedésre, mint a Bényeinek vagy a Maxnak (előtte sem volt).

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2016.12.20 05:59

A mutyi tényleg enyhe kifejezés arra, hogy Európa leglehúzósabb, leggusztustalanabb reptér-üzemeltetője kipicsázta a semmiért nagyon magas "drosztdííjat" fizető, súlyos pénzekért besárgult, "minősített", ostobán és kirekesztő módon összerakott rendelet sújtotta, a kivételezettekével fillérre megegyező fix tarifával járó taxikat a valamiért saját tulajdonának tekintett taxiállomásról, és osztozik a szintén hatósági áron fuvarozó főtaxis alvállalkozóktól (illetve többnyire droidoktól) a Szunomár által beszedett brutális sápon. 

És ehhez asszisztál a BKK-Közút is. 
Illetve ehhez is. Ahogy mindenhez (hol aktívan, hol passzívan, hol titokban, hol nyíltan), ami ebben a "riportsorozatban" le van, és, gondolom, le lesz még írva, kisebb-nagyobb pontatlanságokkal.

Tudom, a "hiénák"... De azok most is ott vannak, és "dolgoznak" zavartalanul – pont azért, hogy indokolható legyen a Főtaxi egyeduralma.
Pedig egyszerű lenne a megoldás: a jelenleg az Asztalos Sándor utcában munkaidőben mindenféle leveket hűtő, és a műhelyben spektrométerrel fontoskodó félanalfabéták felét szélnek kell ereszteni, a többit meg kizavarni a reptetőre, hogy ellenőrizzék a lisztferihegyi drosztot napi háromszor nyolc órában, állnak-e ott, vesznek-e fel utasokat illetéktelenek, és ha igen, e botcsinálta nejloncsinovnyikok működjenek együtt valamiféle intézkedésre is jogosult hatósággal, hiszen nekik ahhoz sincs joguk, hogy elvárják a visszaköszönést. (Ilyen hidegben kaphatnának pufidzsekit, meg lehajtható fülvédős sapkát, nyáron meg ásványvizet védőitalnak, ezeket is meg lehet tendereztetni, utóbbiban már otthon van Lőrinc barát, egy ideje a MÁV-nak is ő szállítja, most majd legfeljebb beszáll a pufajka- és usankaiparba is).

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2016.12.17 07:45

Azért arra kíváncsi vagyok, a következőkben kitér-e majd ez a kis Egon Ervin Kisch a Főtaxi–reptér-mutyira is. Valami azt súgja, hogy nem.

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2016.12.17 07:40

A drosztdíj éves összegét leszámítva nagyjából minden stimmel, ahogy az eddigi részekben sem voltak nagy világolások. Az látszik, hogy az informátor nem taxizik, de taxisokból él, és nagyon zavarja, hogy mások is. Az újságírói teljesítmény amúgy nagyjából megegyezik egy diktafonéval. 

Téma: A taxi fáj?

Hozzáadva: 2016.10.19 22:27

Elsőként a Hvg.hu végezte el a házi feladatot,

a print sajtó és a többiek majd holnap, hiszen csak délután érkezett a sajtóközlemény.

Téma: A taxi fáj?

Hozzáadva: 2016.10.19 19:49

Önfényező pr-ban már méltó utódai a nagy "elődnek":

Kedves Kolléga,
sikeresen zárta a Taxify a szeptemberi tesztüzemet, így a jövőben tovább kívánja növelni részesedését a hazai személyszállítási piacon. A start up cég két hónapja jelent meg szolgáltatásaival Budapesten és éppen a napokban kérelmezte a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál, hogy megduplázhassa autói számát. 
A Taxify sehol a világon nem lépett még olyan gyorsan piacra, mint a magyar fővárosban. „Már akkor naponta több százan töltötték le alkalmazásunkat, amikor még el sem indultunk. Szolgáltatásunk pedig olyan népszerű lett, hogy rohamtempóban kellett az induló járműparkot felbővíteni. Ennek köszönhetően már közel 100 autóval tudjuk kiszolgálni ügyfeleinket” – emelte ki Cziraki Dániel, a Taxify operatív vezetője.

 

Részleteket az első hónap tapasztalatairól bővebben a csatolt sajtóanyagban olvashat.
Fotók letölthetők: http://taxify.eu/hu/sajtokapcsolat/ 

További szép napot kívánok,
Martina

Egy hónap alatt népszerű lett a Taxify Budapesten

Igénylik az utasok a reformokat

Budapest, 2016.10.19. – Sikeresen zárta a Taxify a szeptemberi tesztüzemet, így a jövőben tovább kívánja növelni részesedését a hazai személyszállítási piacon. A start up cég két hónapja jelent meg szolgáltatásaival Budapesten és éppen a napokban kérelmezte a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál, hogy megduplázhassa autói számát. A Taxify sehol a világon nem lépett még olyan gyorsan piacra, mint a magyar fővárosban. „Már akkor naponta több százan töltötték le alkalmazásunkat, amikor még el sem indultunk. Szolgáltatásunk pedig olyan népszerű lett, hogy rohamtempóban kellett az induló járműparkot felbővíteni. Ennek köszönhetően már közel 100 autóval tudjuk kiszolgálni ügyfeleinket” – emelte ki Cziraki Dániel, a Taxify operatív vezetője.

 

Az első hónap adatai alapján elmondható, hogy az észt start up-nak sikerült elérnie azt a vásárlóréteget, akik az Uber kivonulása miatt lemondtak a „taxis” szolgáltatásokról. Ugyan áraik az előírásoknak megfelelően megegyeznek a többi minősített taxi társaságéval, a több plusz-szolgáltatás vonzónak bizonyul az utasok számára. Ilyen például az innovatív applikáció, a sofőrökkel szemben támasztott szigorú előírások, a taxisok és az autók értékelésének lehetősége, valamint a nemzetközi háttér.

 

Az utasok emellett visszakövethetik az utazásokat is. Így bármikor ellenőrizhető, hogy a megfelelő útvonalat választotta-e a sofőr. Cziraki Dániel kiemelte: alkalmazásuk már 30 ezer letöltés felett jár Magyarországon, Budapesten az első hónapban több mint tízezer utazást foglaltak ügyfeleik az applikáción keresztül. Az utasok kétharmada pedig az alkalmazáson keresztül fizette ki az utazás árát.

 

„Kiemelt célunk, hogy véget vessünk a túlszámlázó, városnéző, számlával trükköző taxizás korszakának és bebizonyítsuk, hogy egy, a modern technológián alapuló, korrekt, színvonalas szolgáltatás is lehet a személyszállítás. Eddig kiemelten jó értékeléseket kaptunk. 5-ös skálán jelenleg 4,89 ponton állunk, amit nagyon jó eredménynek tartunk, figyelembe véve a gyors indulást. Minden gyengébb értékelést komolyan veszünk, és azon dolgozunk, hogy minél jobban megközelítsük az 5-öt” - hangsúlyozta a cég operatív vezetője.

 

A Taxify kezdetben néhány tucat autóval indult el Magyarországon, jelenleg közel 100 darabos flottával rendelkezik. Ez a szám ugyanakkor folyamatosan bővül, hiszen jelenleg hetente tíz új autó forgalomba állásával lehet számolni. Terjeszkedési céljaik között szerepel továbbá az üzleti felhasználók felé történő nyitás is.

 

A Taxify szolgáltatásai iránt a világ minden pontján rohamosan nő az érdeklődés, az észt start up a magyarországi indulás óta további 4 országban jelent meg, köztük legutóbb október 14-én Ghánában. A cég számításai szerint idén körülbelül 30 millió utazás történik világszerte a Taxify szolgáltatásaival.


 

A Taxify-ról:

A Taxify egy dinamikusan fejlődő személytaxi-szolgáltatást nyújtó társaság. A vállalat kiemelt célja a modern technológiában rejlő lehetőségek kiaknázása a nagyvárosi mobilitás területén. Szolgáltatásuk mobilalkalmazással hívható, mely a lehető leggyorsabban köti össze az utast a legközelebbi sofőrrel. További előnye, hogy a taxik közül már úgy válogathat az utas, hogy látja a várható érkezési időt, a körülbelüli árat, a jármű típusát, valamint a korábbi utazók értékeléseit is. A megrendelés visszaigazolása után az autó érkezése térképen követhető a Taxify alkalmazásban.

A cég 2013-ban alakult Észtországban, ahol 2014-ben elnyerte a legjobb mobilalkalmazás díját. Szolgáltatásuk 20 városban érhető el. Idén augusztusban Magyarország mellett Romániában és Kenyában léptek piacra, szeptemberben pedig Ukrajnában, majd októberben Ghánában is elindultak. Többek között a Skype, a Pipedrive, az  Adcash, a Rubylight és a TMT Investments is befektetett a start up vállalkozásba.

További információ:

Név: Cziraki Dániel

E-mail: media.budapest@taxify.eu

Web: http://taxify.eu/hu