Név Apuka
Becenév Apuka
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2014.09.16 11:16

 A Bkk év értékelő jelentése kapcsán érdekes kérdés merült fel bennem:


"Az elmúlt egy évben taxiellenőreink
10.631-szer voltak próbautazáson;ellenőrzéseik alkalmával 19.596 szabálytalanságot állapítottak meg."


Ha  több mint tízezer ellenőrzés keretében közel húszezer szabálytalanságot állapítottak meg, hogy a fenébe van az, hogy a médiában mindig csak a mezítlábasok szerepelnek, cégesek viszont nem?
bár nem rendelkezem pontos számadatokkal de szerintem max. 1.000-1.500 közé tehető a mezítlábasok száma.
Na már most, vagy az lehet, hogy az összes ellenőrzés csak a mezítlábasokra terjedt ki (kizártnak tartom) vagy mindenkire kiterjedt az ellenőrzés de csak a mezítlábasoknál találtak szabálytalanságot, a cégeseknél viszont nem ( ezt megint csak kizártnak tartom).
Ha viszont mind a cégest, mind a mezítlábast ellenőrizték, és mindkét csoportnál találtak valamilyen visszaélést akkor miért is nem találunk  médiában a cégesekkel kapcsolatos negatív hírt?
(nem mintha nagyon hiányozna ez bármelyiküknek is)

 olvasd a el a hírleveleket. 

Téma: Taxi4

Hozzáadva: 2014.09.09 21:57

Emlékeztek még erre? éppen 4 évvel ezelőtt volt

2010. szeptember 13-án



Téma: Taxi4

Hozzáadva: 2014.09.09 20:03

Háát srácok, én besírtam a mai általános beolvasása után!



Most komolyan, ezt ti szó nélkül hagyjátok? alkalmazottak vagytok vagy szerződött partnerek?


ha valóban ezért keresed akkor rossz helyen teszed. ilyen esetben miért nem a 2000-hez fordulsz?

A szakmának miért lenne vége?

A taxis mindig lesz, legfeljebb nem vállalkozói hanem alkalmazotti formában.

- Szerinted miért kellett bevezetni a gps alapú címkiadást?

- Miért tartják fontosnak az on-line óra mielőbbi bevezetését? (még véletlenül sem  a "szakma kifehérítése" az elsődleges cél, hiszen azt  más, egyszerűbb módon is már meg lehet(ett volna) valósítani)

- Miért fontos, hogy rendeletileg szüntessék meg a mezítlábas taxizást?


Ez az egész egy olyan folyamat aminek a végcélja, hogy (lehetőleg) egyetlen cég maradjon a piacon ami nem vállalkozókkal áll szerződésben hanem alkalmazottakat foglalkoztat.

A gps-es címkiadás valamint az on-line óra tudja biztosítani azt a feltételt, hogy az alkalmazottnak semmilyen lehetősége ne legyen egy forintot is elvenni a megtermelt bevételből. Továbbá maga a gps-es címkiadásnak köszönhetően már nincs szükség a helyismerettel rendelkező tapasztalt taxisra.

A főváros saját tulajdonú cég létrehozásának az elindításával sem véletlen vártak  eddig, pedig mi erről már 2011-ben értesültünk. csak akkor még nem voltak adottak a feltételek. most már igen.


Azzal senki se áltassa magát, hogy akkor majd visszaadja a vállalkozását és elmegy alkalmazottnak a főváros cégébe, mert nem fog megfelelni a feltételeknek.

Új cég = munkahelyteremtés

munkahelyteremtés = állami és uniós támogatások, adókedvezmények stb.

támogatások, adókedvezmények = regisztrált munkanélküliek alkalmazása


és akkor a matematika:


A főváros nem azért fogja létrehozni a saját cégét, hogy "jót tegyen" a taxisnak hanem azért, hogy sok-sok pénzt tudjon magáénak


számolj egy kicsit:

melyik a több?

5.000 taxis által behordott havi tagdíj vagy az 5.000 taxis által megtermelt havi bevétel?


  1. te (a legrosszabb esetben) havi 30 napot dolgozol, napi 12 órás műszakban, de a nap az 24 órából áll. neked a kocsid a nap egyik felében bevétel termel, a másikban meg semmit.
  2. a nagyvállalati rendszerben viszont egy autón (min.) 2 sofőr -egy nappalos és egy éjszakás- dolgozik, így egy ilyen rendszerben üzemeltetett autó havi szinten kétszer annyi bevételt produkálhat mint az egyéni vállalkozó.



Egy éve lépett hatályba a fővárosi taxirendelet


"..folyamatos ellenőrzése következtében a taxiszolgáltatók száma a korábban indokolatlanul magas 5600-ról ötezerre .... csökkent."


khm..khm..


2013. szeptember 1-je óta


"6908 darab jármű minősítését végeztük el, melyben 5432 darab gépkocsi elsőre „megfelelt” minősítést kapott;

pótszemlére 1457 darab járművet rendeltünk vissza, melyek az újabb minősítésen megfeleltek;

véglegesen 19 darab személytaxi szolgáltatói megfelelőségét utasítottuk vissza."


Szóval...

 kiadnak közel 7.000 engedélyt de Budapesten a taxiszám 5.000-re csökkent.


semmi gond, értem én.. 

a kétszer kettő néha öt




Szia!

privát ügyben kereslek. megtennéd, hogy rám csörögsz?

köszi