Felhasználó hozzászólásai
Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Hozzáadva: 2011.01.30 20:09
Uszitás itt egy kifejezetten helytelen és káros kifejezés annak negativ tartalma miatt.
Ha valaki felületesen olvassa át ezt a vitát akkor nagyon könnyen azonosul a te véleményeddel, mert olyan jól, egyszerüen hangzik.
Hogy ez a folyamat meg legyen állitva és vissza legyen fordítva nem csak a vállakozók érdeke, hanem az úgynevezett droidoké is. Tehát én nem uszitok, hanem az Ő érdekeiket is képviselem, bár jelen helyzetben ezt sokan közülük nem látják majd át.
Jelenleg az ő érdekeiket bármilyen furcsa épp az egyre fogyó vállakozók védik, akik miatt - még - nem lehet bármit megtenni. De ha a vállalkozók elfogynak - mert ha igy megy tovább elfogynak ezt látni kell - a droidok gazdái már csak egymással fognak versenyezni.
Konkrétan azt mondanak a droidoknak amit akarnak, 3eFt/nap volt valaha, 5e/nap, 10eFt/nap, de mindig lesz aki egy ezressel még többet ad, itt sem lesz megállás.
Eljön az idő nekik is mikor a napi 10eFt leadó csak egy szép álom lesz.
Mindenki, aki valóban a taxizásban látja a jövőjét, kapjon lehetőséget rendezni a helyezetét, akár autógondja, akár járuléktartozás okoz fejfájást neki. Kapjanak türelmi időt, de legyen kitüzve egy reális, teljesithető időpont mikortól már csak vállakozóként dolgozhat a jogi kiskapukat bezárva. Ez már igy magában megoldaná a gondjainkat és ez a felhigult szakma pillanatok alatt letisztulna.
Azért ez mindenki érdeke (még a droidoké is) mert igy olyan gazdasági helyzetbe kerülnénk amiböl ez igenis teljesithető, mig jelenleg nem, sem a vállalkozóknak, sem a droidoknak. A jövönk tervezhető lenne, lenne értelme új autót vásárolni, fizetni a közterheket, stb.
Aki pedig csak kényszerből van ezen a pályán, semmi másért mert jelenleg itt van lehetősége, de ha már ezt a lehetőséget nem kapja meg vagy ilyen feltételekkel már nem éri meg neki attól pedig könnyes búcsút veszünk és menjen isten hírével, teret adva ezzel azoknak akik valóban ebböl szeretnének megélni, idővel nyugdíjat és orvosi ellátást kapni.
Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Hozzáadva: 2011.01.30 18:52
Nem hangzott el hogy ő felelős, az hangzott el hogy droid mindig lesz, az utánpótlás gyakorlatilag végtelen, igy a 'normal 'vállakozók hiába várják hogy majd egyszer tisztul a piac és beérik a várakozás, akik ma nyomott áron dolgoznak, nem fizetnek járulékokat azok kiesnek, mert ez nem történik meg.
Illetve megtörténik, de újabb és újabb vesenyző lép a helyükre.
Nincs semmi ellentmondás, a droidot nem érdekli az autója állapota, nem kell terveznie az eljövendő autócserét, még járuléktartozásai is lehetnek. Ezzel sarokba szoritja a vállalkozókat és tönkreteszi őket.
Hogy a droid egy végtermék? Igen, de ahhoz hogy érvényesitsük a jogainkat, amire oly rég óta vágyunk, hogy könnyebbé tegyük az életünket, sőt ma már ahhoz hogy ne menjünk tönkre ők az első akadály.
Ugyanis hiába szervezünk meg egy ütős szakszervezetet, nem tudjuk sarokba szoritani a taxivállalatokat a jelenlegi helyzetben, épp a droidok nagy (és egyre nagyobb) száma miatt.
Ha minden vállakozó egyszerre kitalálná hogy nem fizet tagdijat, nem vesz fel címet vagy bármi ehhez hasonló elvileg ütős lépésre szánná el magát a taxivállalatok jelenleg ezt is túlélnék.
Egész egyszerüen azért mert a droidoknak más az érdekük és ők mennének befizetni. Ha nem megy akkor abban a pillanatban megszünt a munkája, ugyanis a munkaeszközét vesziti el még aznap és nem csak annak az lehetőségét hogy címet vehessen fel 3 napig. Sőt, jelenleg Ő örül ha te vagy én ne megyünk befizetni, ez neki kifejezetten elönyös.
Persze, ennek meglesz a böjtje, de ebbe ne menjünk bele.
Itt (vagy bárhol), ütös szakszevezetet szervezni csak akkor lehet - de talán akkor már nem is kell - ha mindenkinek ugyanaz a _gazdasági_ érdeke.
Jelenleg ez nem igy van és félő hogy egyre kevésbé lesz igy.
Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Hozzáadva: 2011.01.30 18:15
Már nem Kht Kft.
Hát igen, szépen átmentették a pénzt és feledtetni próbálják az eddigi tevékenységet. Vagy ha valaki mégis megbolygatja akkor ők már egy másik cég, semmi közük a 'régi' dolgokhoz.
Ettöl függetlenül szivesen viszontlátnám őket a híradóban, akár a kht, akár a kft tagjait.
Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Hozzáadva: 2011.01.30 17:59
Nuova ezek az alap kérdések ma már nem olyan értékkel birnak mint mondjuk akár 4 évvel ezelött és a válaszok sem olyan egyértelmüek mint 4 évvel ezelött.
Elöször is, tegyünk különbséget a droid és az banki hiteles autóval dolgozó taxis között. Ugyanis egy nagyon lényeges különbség van, a droidnak kötelező nap mint nap megtermelnie a szintet és neki bizonyos szempontból mindegy milyen áron teszi ezt meg. Mindegy az autó állapota, nem kell terveznie autócserét, ma még okoskodhat akár a járulékokkal is, egyetlen dolgon kell túllépnie nap mit nap, ez nem más mint a napi fizetnivaló a gazdájának.
Neki mindegy, hogy napi 200 vagy napi 400km-t kell ezért mennie, más lehetősége nincs, akár vidékröl feljön albérletbe, hogy ezt a munkát igy itt végezhesse, ilyen droidot perpill m.országon (vagy akár azon kívül is) találsz egymilliót.
Ennek igy soha nem lesz vége, mindig jön újabb és újabb versenyző.
És hogy miért lényegesek ennyire a droidok? Mert ők okozzák a taxistársadalomnak a legnagyobb kárt, ők kénytelenek a legtöbbet harapni nap mint ebböl a piacból, igy egyre kevesebb teret engedve a vállalkozóknak.
Mi ennek az eredménye? Vállalkozók tönkre mennek és váltanak droid létre (vagy másra ha tudnak).
Ennek mi az eredménye? Egy olyan 7000 fős társaság akiket akár egyetlen pórázzal lehet írányitani, kihasználva szorult helyzetüket, mig ezt a vállalkozókkal nem lehetett volna megtenni. Ugyanis ők mielött - ész nélkül -fizetnének csinálnak egy előzetes költségvetést.
Tudom hogy nem szimpatikus az írásom, sőt egyre többeknek nem az, ugyanis eljön az idő mikor droidok többen lesznek mint a vállalkozók (talán már el is jött), de jelenleg mindenki számára (bármilyen furcsa még a droidok számára is) ez a megoldás , megállitani ezt a folyamatot (ha még nincs késő) és visszaterelni a normális kerékvágásba. A normális kerékvágás pedig - reményem szerint egyenlőre még - azt jelenti, hogy nagyobb (jóval nagyobb) százalékban egyéni vállalkozók uralják a piacot. Ebben az esetben lehetne a sokak által áhított tárgyalásokat elérni, ugyanis ezt a társaságot már nem lehetne a perifériára szoritani, helyzetüket kihasználni, ezen élősködni.
Ha egy taxitársaságnak csak egyéni vállalkozói lennének velük megközelítőleg sem tudnák azt megcsinálni amit jelenleg megtesznek (feltételezem nem kell részleteznem) és ehhez még csak olyan megoldások sem szükségesek amit itt sokan, sokszor felvetnek hogy fogjuk le a csatornát, tüntessünk, ne vegyünk fel címet, stb.
Egyszerüen egy ilyen, gazdaságilag azonos érdekü csoportosulással szemben ezeket a jogtalanságokat nem tudnák átvinni. Napok alatt visszakoznának a taxitársaságok a mára már természetesnek vett jogtalanságaiktól, egyböl csökkene a tagdij (magától ha a cégvezetőnek van egy kis esze), megszünne vagy átértékelödne a büntipénz, a reklámmatricákért pénzt kapnánk, a taxiengedély komoly értéket képviselne, folytathatnám még a sor végtelen.
Én 10 éve még érdekképviseletröl beszéltem mindenkinek az utcán, hogy ez oldhatja meg a problémáinkat. Pénzbe kerül majd, de megközelitöleg sem kerül annyiba mint ami itt vár ránk az elkövetkező idökben.
De ma már és talán ez itt a lényeg az egészből, át kell látni hogy ilyet nem lehet szervezni, ugyanis ott tartunk hogy mást akar egy droid és mást egy vállalkozó. Ez nem lenne gond ha csak mutatóban lenne droid, ideiglenesen, sajnos ez nem igy van. Sőt, ha igy megy tovább arra fognak rácsodálkozni ha valaki még vállalkozásban nyomja ezt az iparágat.
Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Hozzáadva: 2011.01.30 16:54
Sipi talán nem Ő itt a doktor, hanem a férje, bár lehet rosszul értelmezem.
Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Hozzáadva: 2011.01.30 16:50
Átlátja a helyzetet és helyesen mutat rá a problémákra és azok kiváltó okaira, ami a legszimpatikusabb mégis az hogy végre van valaki aki szintén nem hagyja szó nélkül és nem felejtkezett el a jogtalanságokról.
Irásából elég jól lejön, hogy akár visszamenőleg is képes lenne elszámoltatni a droszt kht; mert átlátja miről szól a tevékenységük. Persze, minél több idő telik el annál távolabbi és pontatlanabb lesz az elszámoltatás, de ettöl függetlenül nekik lehetne esni.
2-3 éve még úgy gondoltam legolcsóbb és leghatékonyabb megoldás ha a narancssárga tv oknyomozó müsora lenne megkeresve ezügyben, minden bizonnyal kaptak volna a lehetőség után. Azóta viszont fordult a világ és pirosból - feltehetőleg - narancssárgába öltözött a droszt kht; talán egy harmadik színt kellene keresni kifejezetten ezügyben.
Itt egy régebbi, rövidebb cikke is a hölgynek
Téma: Az antenna rendszerről néhány szóban
Hozzáadva: 2011.01.10 19:34
:D
Jó kép, épp ilyet akarok késziteni, mi kell hozzá, photoshopal lehet ilyet?
A tv szobák megvannak, de melyik a csajos szoba? Lehet itt kéne keresni az interferenciát:-)
Téma: A Fizetni Nem Szerető Utasokról
Hozzáadva: 2010.12.14 14:41
Természetesen látja, ma már az a szokatlan és esetleg gyanúra okot adó ha nem jelzi ki a számot. Egy ilyen - ma már ritka - esetben a telefonos döntése és rutinja dönti el a dolgot.
Tehát ugye nem mindegy hogy egy állandó megrendelő százból egyszer rejtett telefonszámmal, de bemutatkozva kóddal kér a belvárosba vagy egy tök ismeretlen Siófokra.
Előbbi gond nélkül kap autót, mig utóbbi - remélhetőleg - nem.
Ha pedig van olyan cég ahol egy ilyen Siófoki megrendelést is kiadnak gondolkozás nélkül a csövön akkor az már bizonyosan az a kategória ami a fuvarszervező felelőssége.
"Nem vár senki Siófokon? Jó, hát akkor gyere vissza, bocsika, majd kapsz egy címet."
Érted, hát ilyen nincs. Egy ilyet fizessenek ki. Hogy most ezt behajtják a szolgálaton mert egyértelmüen buta döntés volt vagy ez bele van számolva a fuvarszervezési díjba, az már az ő dolguk.
Téma: A Fizetni Nem Szerető Utasokról
Hozzáadva: 2010.12.13 19:05
Pedig ha kicsit végiggondolnák ott nálatok az etikások, cégvezető, stb akkor be kellene lássák míg égett nálatok a cső és nem tudtatok mindenhová autót küldeni aközben a diszpécser ott várakoztatott téged egy órát, ennyi idő alatt másik 4 megrendelő igényét láthattad volna el.
Ebben az esetben az a minimum, hogy kifizetettik vele.
Olyat mélységbe már nem is merek - egyenlőre - belemenni hogy ha utas nem rendezi akkor (szerintem) irnod kellene egy számlát a cég részére és vonják le a tagdíjból, te csak az utasitásokat követted. Azért a fuvarszervezésnek is legyen már minimális kockázata, ne hárithassák ránk mindet, mert ez nem tiszteséges. De ez talán ez egy következő téma.
Téma: A Fizetni Nem Szerető Utasokról
Hozzáadva: 2010.12.13 18:56
Telefonszám alapján, (csak) emiatt biztosan nem fog senki sim krtyát cserélni, jellemzően a saját szám az mindenkinek érték.
Kis rutinnal el azt a szintet is érni, hogy mikor egy házibulin a vendég megkéri a vendéglátot hogy hivjon neki egy taxit akkor a vendéglátó nem csak hivás diját 'adja neki' hanem a bizalmát is, hogy ő nem fogja meglógatni a taxist. Ellenkező esetben majd rajta kérik számon, illetve ő nem kap taxit a telefonszámához párosított tartozás miatt.
Aztán majd ők ketten elvitatkozgatnak hogy ki is lógatta meg a taxist. Vagy nem foglalkozik vele, rendel egy másik cégtől, de remélhetőleg ezek után már nem fog ész nélkül fűnek fának rendelni taxit.
Épp úgy nem ahogy mi sem rendelünk pizzát, ha nem veszük át. Ez elmegy 1x, talán belefér 2x, de harmadszorra tuti nem kapsz pizzát, hivj mást.