Felhasználó hozzászólásai
Téma: Mikor lesz a kilométerdíj 1liter üzemanyag ára?
Hozzáadva: 2011.03.13 16:14
Akkor lesz annyi ha kiirod a tarifatábládra.
Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Hozzáadva: 2011.02.01 21:31
Rosszqtya.. nem az volt a kérdés merre van Pozsony.. hanem hogy vezesd le hogyan néz ki egy ilyen napod, amitől mindkét fél boldog. Ugyanis mi is ebben a városban dolgozunk, ráadásul mi sem ma kezdtük, ezt a city 311 Gézás vetítést hagyd meg a névadójának, ő az aki még ott is megkapja fejpénzt ahol nem is jár.
Ez kb. ugyanaz a kategória.
Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Hozzáadva: 2011.02.01 20:44
Ne adj pézsét inkább ezt a napi 8 óra melót vezesd le, hogy higyjünk is neked.
Én már azt sem nagyon hiszem neked hogy egy vállalkozó volt aki 500km-t ment 14eFt-ért, kicsit ilyen flaszteres sztorinak tűnik.
De maradjunk csak a 8 órádnál, a bejelentésednél, az üzemeanyagod és a tagdíjad összegénél.
Tehát ird már et le pls, hogy ne keveredj a füllentés gyanújába.
Valahogy igy képzelem:
Bérleti díj/nap = ? (ugy bejelentve ennyi, ha már erröl beszélünk, és itt mi most reméljük, hogy nem év/fél órára vagy bejelentve)
Üzemanyagköltség/nap = ?
Tagdíj/nap = ?
Egyéb költség amit esetleg kifelejtettem = ?
Tarifa amivel jellemzően dolgozol = ?
Tehát itt kéne kijönni egy olyan hihető összegnek amiböl te be vagy jelentve, marad lovéd ahhoz hogy vidám légy, a bérbeadó tudjon kocsit cserélni ahogy irod 2-3 évente és természetesen neki is maradjon rajta lovéja ha már befektet.
Mindezt napi 8 órában (a tarifát nem elölegezem meg, tippjeim lennének, de majd ez kiderül), kiváncsian várom a levezetésedet.
Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Hozzáadva: 2011.02.01 19:47
Tehát itt lassan az fog kiderülni hogy az autót bérbeadók azok akik itt jótékonykodnak és kifejezetten rosszul járnak. Magyarul ők vannak becsapva, csak még nem tudják.
A droidoknak pedig tök jó, nincsenek kirabolva, be annak jelentve (én itt arra tippelnék hogy csak azt hiszik), lesz nyugdíjuk és ellátásuk, természetesen mindezt úgy hogy a szint tartásához elég 8 óra meló.
Ha még ezek után azt is hozzáfüzöd hogy a cserélendő autó eladási árát is te kapod akkor már adom is vissza a vállakozásom. Ezek után már ez sem lepne meg.
Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Hozzáadva: 2011.02.01 17:43
NO AZ ILYENEKTŐL kéne elvenni az engedélyt AZONNAL!
Nincs mit elvenni tőle, ezt csak az csinálja meg aki bérli az autót és semmi mást nem számol csakis az üzemanyag árát. Ráadásul feltehetőleg 7 óra (tehát nem nap) múlva fizetnie kell különben leveszik a kocsiról.
Ilyen sztorit bármelyikünk mond nap mint nap tizet, épp ezeknek a kivédésről szól ez az egész.
Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Hozzáadva: 2011.02.01 14:35
Nincs savazás, sem veszekedés, egy vita van amiben valamelyik félnek a végén igaza lesz, ráadásul mindez publikusan, hogy mindenki elérhesse és átgondolja.
És most nagyon úgy néz ki, bár az én elképzelésem tök jó meg minden, marad egy szép álom, mert gyakorlatilag megvalósithatatlan.
Ellenben a droszt számhoz kötött limit elérhető és igy, részletesebben leirva már jóval szimpatikusabbnak hangzik mint első olvasatra.
Ahhoz hogy jelenlegi áldatlan állapot megszünjön (aminek még mindig nincs vége és még mindig van lejjebb) ahhoz a droidokat kell visszarántani a lehetetlen helyzetükből.
Ez az egésznek a kulcsa, mindannyiunk számára.
Ha ezen a piacon nem lenne ennyi kiszolgáltatott akkor azoknak a dolgoknak amik minket jelenleg sértenek - bármilyen értelemben - a túlnyomó része meg sem valósulhatott volna.
Ha valaki ezt átlátja és valahol itt keresi a megoldást az eddigi klisék helyett nekem az már szimpatikus. Ezért is tudok azonosulni ezzel: a droid is értékké válik, hisz neki van drosztengedélye.
Ha a droszengedélyes elképzelés eléri hogy a droidok, de nevezzük mostmár őket alkalmazottaknak kiszolgáltatott helyzete megszünjön, ráadásul mindez járható is akkor ez legyen a célunk.
Talán még egyszer át kell gondolni, jár e valamiféle veszéllyel, hozna e újabb, előre nem látott kiskapukat amivel továbbra is sarokba szoritva tudják tartani a droidokat, mert ugye ne felejtsük el, hogy papiron a szabályozás végülis most is jó, csak nem gondoltak arra, hogy ezt ilyen mértékben fogják kijátszani, akár félévente hajlandóak új céget alapitani a régitől pedig húzzák be amit tudnak.
Ha ilyen vagy erre kisértetiesen hasonlító hátulütőt ebben a megoldásban nem lát senki akkor ezt kell szorgalmaznunk, minél hamarabb.
Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Hozzáadva: 2011.01.31 18:11
de mint tudjuk ez kevesek érdeke
Azt mondom ezt rosszul látod, ez a döntö többség érdeke és a döntő többség itt 90% felett van.
Ez még a jelenlegi droidok érdeke is, legfeljebb ezt még nem látják át. Majd átlátják ha jön a nyugdíj. Vagy ne adj'isten a betegség. De ezekről az emberekről mi már nem is tudnk, nem is hallunk. Max annyit veszünk észre hogy ez vagy az nem áll a megszokott helyén.
De már az is elég mélyütés lesz számukra ha a rendszámtulajok összedugják a fejüket és egyszerre felemelik a rendszámuk díját. Én azon csodálkozom hogy ez még nem történt meg.
Akik itt sírhatnának egy ilyen normális kerekvágásba zökkentett piac esetén azok a taxióra/rendszám bérbeadók, mert vagy neki kellene állniuk dolgozni vagy el kellene hagyni a pályát újabb 'okosságot' keresve.
És természetesen jelenlegi és eljövendő taxivállalatok tulajdonosai lennének még szomorúak, hisz nem állna mellettük a jelenlegi legföbb védelmük, akik nem mások mint akiket éppenhogy a legjobban kihasználnak: a droidok.
Mert jelenleg ami miatt nem lehet a taxivállalatok ellen hatákonyan fellépni az épp a kényszerhelyzetbe hozott droidok magas száma, ha a vállakozók úgy döntenek nem fizetnek jelenleg a taxivállalatok túlélik a droidok befizetésével, nem kell napokon belül reagálniuk.
Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Hozzáadva: 2011.01.31 15:09
Egyenlőre én még ott tartok hogy a megoldást ebben látom, mindenki számára. Úgy gondolom, ez magától visszaállitaná a helyzetünket, nem lenne szükség egyéb lépésekre, csak időre és időből sem sokra.
De.. lehet hogy tévedek és - ha megvalósulhatna - semmit nem ér. Vagy, sok mindent megold, ellenben újabb lehetőségeket nyit másféle élösködöknek. Én ilyet nem látok benne, de elképzelhető hogy más igen, igy ha ilyen van ne fogja vissza magát és irja meg hol hibás az elképzelés.
[i]Nem tud lefoglalni tíz engedélyt. Egyet tud lefoglalni. Egy személy = 1 engedély. Ha 500 taxiórája van, akkor is.[/]
Akkor ott fog állni ő és az '500' embere január elsején, 500 helyet elvéve másoktól, mindezt egy darab engedély jogosultságával.
Tehát ha holnaptól ezt a féröhelyek*3 elvet valóban alkalmaznák akkor itt a taxisok min. fele szembesülne azzal hogy nem tudja vizsgáztatni a kocsiját, nem kapja meg a szükséges papirokat. Rádásul teljesen lényegtelen hogy ki vagy, droid, vállakozó, 20 éve taxizol vagy egy napja kényszerböl, jogot csak akkor szerzel a megélhetéshez, ha január elsején könyökölve átverekeded magad a tömegen.
Ha a hármas szorzó működik akkor nem lehet importálni embereket sem Szabolcsból, sem Kárpátaljáról, sem máshonnan
Már miért ne lehetne? Most is ez zajlik, eddig rendszám kapta, most ráirják a sofőr nevét. Semmiféle korlátozás nincs hogy ennek a sofőrnek kinek kell lennie, milyen engedélyekkel, 0-as tartozással kell rendelkeznie. Annyi változik hogy mostantól még többe kerül autóra kerülni. Ugyanis a helyek száma jóval korlátozottabb, igy akik kifejezetten erre utaznak, ebben a lehetőséget meglátva akár céget is alapitanak, pont ők lesznek akik akár pénzt is áldoznak arra hogy biztosan kapjanak ennyi meg annyi engedélyt kiütve ezzel másokat. Ezért pedig annyit kérnek a droidoktól amennyit nem szégyelnek, mindig lesz olyan aki hajlandó bevállalni, merthogy még mindig jobb mint vidéken, ahol semmiféle munkalehetőség nincs.
Ezzel - igy első olvasatra - a kiszolgáltatottság egy magasabb szintje jönne el, pedig eddig sem volt egyszerü ez a történet.
[i]Mi az a "minden lehetőséget megkapott"?[/]
Ez nem az eltelt, hanem az elkövetkező időkre vonatkozik az én elképzelésem szerint. Tehát, úgy 'álmodom' hogy mivel a szabályozás immáron 20 éve hibás, csak azokat juttatja elönyöz akik valamilyen formában tudnak, mernek okoskodni, igy nincs megteremtve az egyenlő esélyek.
Ezzel pedig rákényszeritenek mindenkit aki ezen a piacon tevékenykedik hogy ha versenyben akar maradni akkor ő is okoskodjon, igy egyre jobban szűkítve a kört.
A vállalkozáshoz való jog alapjog, ennek gazdasági körülményeit, piacgazdasági feltételeit az államnak _kell_ megvalósitania és azt védenie.
Ez immáron 20 éve nem teszik meg - illetve azt hiszik hogy minden rendben mig mi nem jelezzük _érthetően_ a gondjainkat - szabályozásuk hibás, lehetőséget adva élősködöknek (nem a droidokra gondolok) akik feleszik a szakmánkat és valami teljesen mást formálnak belőle gazdasági szempontokból mint amit mi és még 'maga' az állam is elképzel.
Erre hivatkozva meggyözödésem hogy el lehetne érni jóval nagyobb méltányoságot mint eddig, adóhivatali és banki segitséget, akár droidról, akár vállalkozóról van szó, kinek épp mire van szüksége, ezek után a kiskapukat bezárni, mindenki - aki valóban taxizásból szeretne megélni - jóval jobban járna.
Akik pedig ezek után is kiesnek azokért valóban nem kár, erre vonatkozott a minden lehetőséget megkapott mondat.
Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Hozzáadva: 2011.01.31 02:34
1 ember = 1 drosztengedély
Igen és? 7500 ember van jelenleg, lesz 7500 engedély névre szóló, mit javit ez a helyzetünkön?
Ha a vállalkozó alkalmazza akkor miért ne kapná meg a személyre szóló droszengedélyt? Eddig rendszám, mostantól név lesz ráirva. Hol itt a korlátozás ami megakadályozza, hogy egy vállalkozó tartson 10-20 'alkalmazottat'?
Arra gondolsz amit jelenleg sem alkalmaznak, hogy ennyi féröhely*3 (miért pont 3? de mindegy ne folyunk még ebbe se bele, mintahogy az egész droszt kht/kft-s jogtalanságba se), tehát hogy majd akkor elkezdik alkalmazni akkor tök jó lesz?
Kinek lesz jó, aki január elsején 6 órakor már az ajtóba áll, hogy lefoglalja a 10 taxiórája helyét? És aki január másodikán esik oda - bár több tizenéve taxizik - az nem dolgozhat? Ez lesz taxiberkeken belül a 'természetes kiválasztódás'?
Nem, aki képes fenntartani egy vállalkozást az termeljen. Aki nem képes, mert nem alkalmas rá vagy bár minden lehetőséget megkapott, de a pénzét elgépezte az szálljon ki a játékból és ne tehessen tönkre másokat.
Lehet valamit nem látok és a droszengedélyes megoldás müködne, tehát elérhető vele az hogy egy taxiengedély = egy sofőr legyen a végeredmény, de ha nem és egy taxiengedélyen továbbra is dolgozhatnak korlátozások nélkül akkor adtunk a sz@rnak egy pofont.
Annyit értünk el vele, hogy a droidoknak majd többet kell fizetni, mert tessék-lássék be lesznek jelentve és ezt biztos velük fizetettik meg. Igy még többet kénytelenek tevékenykedni.
Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Hozzáadva: 2011.01.30 21:35
Van az elképzelésben hiba? Tehát rosszul látok valamit ami miatt nem hozná meg az áhított hatást.
És most ne azt mond hogy ne fognak ilyen törvényt hozni, hanem csak beszélgessünk, elvileg, ha ez valamilyen formában ez mégis megvalósulhatna rendberakná a szakmánkat?
Ebben egyettértünk vagy látsz/láttok olyat amire még ez sem jelentene megoldást?
Mert ha ilyet nem és ez mindenki érdeke - még az államé is a járulékfizetők miatt - akkor kizárt dolog hogy ne legyen erre valamiféle elegáns megoldás. Ha nincs, akkor pedig ki kell találni, ezért (is) kapnak fizetést a döntéshozók.
Egyenlőre én úgy látom, hogy ebben a sztoriban csak az a kis élősködő réteg járna rosszul, akik ma taxivállalatot vezetnek, akik egy taxiengedélyen dolgoztatnak 10-20 sofőrt, stb. és úgy látom mindenki más, vállakozók, jelenlegi droidok és maga az állam is jobban járna, ha ebbe a helyzetbe belenyúlna.