Felhasználó hozzászólásai
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2021.10.16 21:08
Én ezzel az egésszel mindenki helyében kivárnám a választási eredményeket. Mire ez érdemben asztalra kerül időben épp ott leszünk és mi nyújtjuk be a igényt a változtatásra, az már senkit nem fog érdekelni, hogy mi megközelítőleg sem ezt kértük.
Az ő fenekük be lesz védve: ti kértétek és slussz. Ha Magyarországon olyan politikai vonal kerül hatalomra, mely matematikából bizonyosan megbukna és még mindig ott tart, hogy az uber színeiben a taxisok jóval jobban keresnek, akkor borítékolható hogy mi vár ránk. Ráadásul mivel épp mi nyitottuk meg előttük az utat meglepően hamar, innentől kezdve semmi akadálya változtatásnak.
Nekünk egy utunk van annak érdekében, hogy a klasszikus - nevezzük sárga taxinak - taxi meg és fennmaradjon. A társadalmat kell oly mértékben szocializálnunk, hogy ők akarják, hogy a sárga taxi éljen és viruljon. Hogy olyan szinten legyünk a társadalom elfogadott részei ahogyan a BKV járatai is azok.
Ha itt bárki azt tervezi, hogy a következő 5-6-10 évben kifizeti a mára már méregdrágának nevezhető vadi új autóját vagy ha a gyermekét szeretné idővel egy stabil álláshoz juttatni akkor neki ebbe az irányba kell gondolkodni.
Azért az elég mókás lesz mikor a taxistársadalom szerdától csütörtökre arra ébred, hogy újra mindent szabad és 16 éves diesel opel astra viszi majd 149 forintért az elégedett utasokat. A taxisok meg ott állnak üresen a 10 milliós autójukkal és nem értik. Ezt átéltük már, ennek az esélyét sem szabad megadni.
Ehhez viszont vissza is kell dobnunk feléjük némi kedvezményt, könnyítést. Ez nem azt jelenti, hogy kevesebbet keresnénk. Sőt, az én állításom az, hogy többet.
Igen, fel kell emelni az alapdíjat. Én még mindig tartom ahhoz magam amit 10 éve mondok, első lépcsőként 1500Ft. De hogy ebből ne legyen népharag vissza is kell dobni. Itt jönne képbe a az első pár kilométeren várakozó kilométerdíj - a régi tarifához igazitva.
A társadalmi megítélésünk nem azért negatív időnként, mert a félrészeg nihilistákat visszük éjjel kettőkor egyik helyről a másikra 1500-ért, hanem azért mikor a SZTK-ból a nyugdíjast visszuk haza Újpestre 4200-ért.
Senki nem fog könnyeket ejteni a mulatkázó brigádért ha ezentúl a számlájuk a bulinegyedben nem 1500 lesz (borravalóval együtt) hanem 2500 vagy 3000. Akkor főképp nem - ha ennek egy részét - visszadobjuk könnyítésként az újpesti nyugdíjas számlájának csökkentésére.
Vagy a tőlünk már rég elfordult személyzet számlájának csökkentésére. Nem is oly rég az éttermek, szállodák, bárok személyzete számára nem is volt kérdés, hazaút = taxi. Már ez elképzelhetetlen számukra. Talán páran visszaszállingóznának hozzánk. Az nekünk pedig jó, ingyen reklám, ha egy utas visszaszerzünk az igazából idővel hármat jelent.
Ami kedvezményt pedig ő kapott annak a dupláját hajtjuk be a bulinegyedben.
Még egy gondolat: várakozási díj. Talán sok taxis sem gondolja végig de ennek jelentősége (és a mértéke) az, hogy ne tud foglalni más elől a taxit abban az esetben mikor mindenki taxit akar.
Ez alapján én az mondom, hogy időnként még a mostani is tud qrva sok lenni - lásd nyugdíjas Újpestre a nagykörúti dugóban délelőtt 10-kor, mikor egyébként senki más nem akar taxit - és tud qrva kevés is lenni, pl. egy hétvégi ömlésben. Ha a dinamikus árazásnak lenne értelme az épp ez.
Tehát szilveszterkor 300Ft - most csak a hasamra ütöttem egy szélsőséges példával.
Világos, hogy egy rendszerben (lásd uber) a dinamikus árazást könnyű megvalósítani 28 fuvarszervező + mezítlábasok esetében pedig szinte lehetetlen, de talán ezt is ki tudja találni valaki nálunk okosabb.
Én nem azt mondom, hogy amit leírtam abban a számok perfektek és kőbe vésve ezt kell csinálni, de azt mondom, hogy a helyes irányunk ez vagy ehhez kísértetiesen hasonló, abban az esetben ha szeretnénk nem csak egy, de több lépéssel is előre gondolkodni.
Téma: TAXIS BLOKÁD 1990. Október 25.
Hozzáadva: 2021.09.23 21:18
A big like hozzászólás tomajernek szól, megkockáztatom hogy ő értette, kifigurázva őt, utalva azokra akik 0 kilométeresként kerülnek a netre és első dolguk, hogy mindent nagy betűvel írnak mert azt hiszik így nyomatékosabb a mondanivalójuk. Csak tomajer már nem 0 kilométeres, így ez a frocli felé igazán belefér.
Másrészről ha a te mondanivalód kap egy ilyen nagy reklámfelületet tőle, akkor az úgy igazságos, hogy az én ellenvéleményem is kapjon.
Ez így demokratikus.
Téma: TAXIS BLOKÁD 1990. Október 25.
Hozzáadva: 2021.09.23 10:50
Téma: TAXIS BLOKÁD 1990. Október 25.
Hozzáadva: 2021.09.23 10:45
Ha egy sztárpolitikus szerepében szeretnél tetszelegni azzal itt felesleges köröket futsz, ez a szerep itt senkit nem érdekel.
Két momentum miatt tartottam továbbításra érdemesnek a cikket. Az egyik melyben azt taglalja, hogy mi, taxisok milyen erőt képviselünk. A másik pedig maga Horváth Pál és a taxisblokádban játszott szerepe, ráadásul mindez Horváth Pál szemszögéből. Ő a saját elmondása szerint ezt hogyan élte meg, milyen nagy nap volt ez az életében és hogy jelenleg ő most hol is tart.
Ha csak a taxisblokádról szóló cikket linkeled 100 taxisból 95 garantáltan lapozz is tovább, már tele a tökük vele. De ha ott szerepel Horváth Pál neve azt kb mind végigolvassa. Ő mára már egy ilyen taxisceleb, mit csinál, merre megy, hol tart, hol szokott állni, mind központi téma a drosztpletyikben.
Na most te ebből a cikk idézésből ki tudtad hozni a Fideszt, A Kisgazda pártot, az MDF-t, Antal József, evolúció kontra teremtés - várj közben még bogarászok az írásodban miket még - ja igen, a jobboldali sajtó elvárásait és mindezt rögtön rám is vetíted, hogy én minden bizonnyal azért másoltam ide a cikket mert egyetértek minden szavával.
Ebben a topicban van linkelve harminc a témával kapcsolatos cikk. Van több mely teljes terjedelemben, képekkel, illusztrációkkal egyetemben vannak ide betéve.Én nem látom, hogy te egy tomajer által linkelt cikkhez is ilyen mélységben hozzászóltál volna, ráadásul tetted volna úgy, hogy megfeded tomajert, mert ha ő ezeket ide beteszi akkor a te logikád alapján minden bizonnyal az egyetértés jeleként teszi ide be.
Nekem a fentiek alapján úgy tűnik a következetesség nem az erősséged.
Téma: TAXIS BLOKÁD 1990. Október 25.
Hozzáadva: 2021.09.22 01:23
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2021.09.16 03:44
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2021.09.15 06:14
Téma: Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra?
Hozzáadva: 2021.09.15 06:11
A taxi itt csak egy hívószó, megközelítőleg sem a taxisok piacáért folyik a küzdelem. A küzdelem a magántulajdonú autózás kiváltásáért folyik, abban van a pénz, nem a taxispacban.
Olyan sosem lesz, hogy a jelenlegi forgalmi viszonyok között megjelenik - mondjuk - itt pesten a Waymo 5000 önjáró autóval és taxiszolgáltatást nyújt, így mosva el a jelenlegi taxisokat. Ez sok minden, csak nem gazdaságos, már a takarítást nem tudja sem megoldani, sem kezelni és hol van még a többi 79 lépcső amit vennie kéne egy ilyen szolgáltatásnak.
Promóra, reklámra, az önjáró technológia népszerűsítésére talán a legolcsóbb megoldás, ha 6 és fél darab autó köröz lépésben egy nagyváros valamely szegletében, de erre sok mindent lehet mondani, csak azt nem hogy ez egy taxiszolgáltatás.
Emiatt nekünk igazán feleseleges aggódnunk.
Míg létezik magántulajdonú autózás, addig taxi és benne taxis is lesz. Ráadásul a magántulajdonban lévő autók és a taxisok száma egyenesen aránylik, meglepően pontosan olyan arányban léteznek majd a taxisok amilyen arányban léteznek a magántulajdonban lévő gépjárművek.
Az önjáró technológia valóban múkődőképes pedig akkor lesz, ha az emberi tényező nem szól bele, magyarul minden más autó is a forgalomban önjáró. De ha ez jó sokára el is jön hogy pl. Európában már csak autónom járművek róják az utakat az pedig további izgalmas kérdéseket vet majd fel.
Az Unios országok együtt, egy rendszerben fogják ezeket működtetni? A határok átlépéséhez ez minden bizonnyal elengedhetetlen lenne.De mondjuk egy lengyel menne az oroszokhoz, ott is tárt karokal várják majd az EU szabvány szerint működő - és oda is jelentő - négy keréken guruló adatrögítőt?
NATO tagországból az Oroszokhoz, meglepődnék ha itt nem lennének fennakadások, ugyanez fordítva is igaz.
De kitalálhatja akár Svájc is, hogy ő nem lép be az EU-s rendszerbe, ők csinálnak maguknak olyat ami nekik megfelelő. És akkor hogyan lesz, a határon lesznek csereautók? Még picit feszegetjük a témát és ki fog derülni, hogy sok esetben még mindig egyszerűbb lesz klasszikus taxis mellé beülni.
Téma: Best Taxi
Hozzáadva: 2021.09.10 17:47
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2021.08.25 11:46
Újabb fordulat uber vs alkalmazotti státusz ügyen, egy bíró érvénytelennek nevezte a népszavazást.