Felhasználó hozzászólásai
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2021.08.02 08:17
Ettől függetlenül a többit tartom. 2012-ben nem elkótyavetyélte, hogy abból jachtokat vehessen magának és az embereinek, hanem eladatták vele. Valamelyik légitársaság vétóztatta meg a rejtett finanszírozást. Ez a történet ezzel ért véget. Kíváncsian várom, hogy a Lufthansa is így jár e, de én ennek jelét nem látom. Nem olvasok arról hírt, hogy az EU vizsgálódna.További tény, hogy itt egy kormánynak volt arra törekvése, hogy a reptér a miénk (sőt, most is van) és a Malév talpon maradjon, ez pedig a jelenleg regnáló kormány.
9 milliárd euróval segítették ki a Lufit, aminek a cég nagyjából a felét használta fel, és azért is 20 %-os tulajdonrészt kapott a német állam, azzal az opcióval, hogy később visszavásárolja a Lufthansa
Értettem elsőre is, csak az nem világos miért írod ezt. Épp erről van szó, a német állam ezt nem teheti meg, az EU szabályozás tiltja a költségvetési finanszírozást. Teljesen mindegy, hogy 1 eurót vagy 9 milliárdot használ fel, a Malév ebbe bukott bele. Vagy bukjon bele a Lufthansa is vagy ne bukjon bele a Malév se.
Az aranytartaléknak a repteres topicban épp annyi szerepe van, mint az általad behozott szociális hálónak. Vagy az általad idecibált Kádár Jánosnak. Akit te tök sokáig néztél, ezért te utáltad. Vagy Szíjj László jachtjának. Nem, helyesbítek. Ezeknél több köze van hozzá. Ugyanis az aranytartalékból nem az Orbán barát Szíjj Lászlónak lett újabb jachtja, az aranytartalék az most is az, a mi közös kis pénzecskénk. Ezt el kellett menni megvenni és ezt ki is kellett fizetni. Ez az utóbbi 10 évben történt meg.
Figyu... én már nem futok felesleges köröket. Mikor beül egy pali a kocsimba és egész út alatt politizál én azt kerülöm. Nekem nem dolgom az utasommal politizálni. Hallgatom türelmesen és várom, hogy abbahagyja. De meglepően sokan vannak akik attól hogy nincs a megszokott helyeslés, sőt, a sofőr nem mond még olyanabbat mint ő akkor jön a gyanakvó felkérdezés, hogy én mit is gondolok erről. Helyes e, hogy OV és a Lölö eladták Magyarországot Romániának, meg hogy OV-nál aranyból van a kilincs meg ilyenek. Itt jön az a rész mikor a politikát én már nem tudom kikerülni és színt kell valljak. De mint mondtam én már nem futok felesleges köröket, már rég nem megyek abba bele, hogy ez a vita egyoldalú legyen és csak ő szegezzen nekem megválaszolandó kérdéseket.
Úgyhogy az utasom belépője a vitánkba az ha megválaszol egy egyszerű kérdést. Mondja meg, kinek adjuk, kire bízzuk a pénzt. Itt szokott mindegyik megállni és elgondolkodni, majd (100-ból 100) rávágja, hogy olyat nem tud mondani. És itt vége is a vitának. A politika mint téma azon mód megszűnik az utastérben és végre beszélgethetünk a lányokról.
Én épp ezt a reakciót vártam tőletek is. Végül is többé kevésbé sikerrel jártam, kivéve téged. Te elmondtad, hogy lövésed sincs a válaszról, de ennek ellenére mindenféle adatokkal és információkkal bombáztál továbbra is, hogy a Szíjj László, meg a jacht, meg a választási csalás, meg a wizair felesleges eszközök szállítása, meg a franciák nem is úgy vannak - miközben csak egy hasamra ütött példa volt, lehettek volna bárkik, tehenészlányoktól kezdve az ácsokon át a francia taxisokig, én az elmélettel értek egyett, hogy egy ország védi a saját piacát - meg az államkötvény, meg Mészáros Lőrinc lehajol és övé az ország, meg a tököm tudja még micsoda.
Hát Szálka, te tolod itt az agyamba ezeket, hányszor, hányféleképp mondjam még el, hogy akkor vitázom, ha rámutatsz arra az emberre akire szerinted bizzuk a pénzünket.
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2021.08.01 18:14
Már bocsánat, de mit kellene sulykolnom, a tiédet?
Figyu, ez egy repteres topic. Itt az volt az állításod, hogy az Orbán kormány adta el a repteret és hogy ezért az OV qrva anyját. Ennél szofisztikáltabban fogalmaztál, de a mondanivalód lényege ez volt. Szembesítve lettél vele, hogy elképzelésednek épp az ellenkezője igaz, én mégsem látom tőled azt leírva, hogy akkor a Gyurcsány Ferenc qrva anyját. Hol van itt a következetesség?
Nem, ez az elvárható és logikus lépés tőled elmaradt, ehelyett akkor váltsunk témát és elkezdesz a szociális háló hiányosságairól beszélni. Én nagyon szívesen elvitatkozom vele erről is, játszhatunk kérdezz-felelek ping-pongot, ha te beírsz 10 Orbán kormány hibát abban bizonyos lehetsz, hogy én beírok 100 Gyurcsány kormány ballépést. Aztán válaszolgass te is az én felvetéseimre, kíváncsian várom.
Azért az nem egy, hogy te itt nekem szegezel 20 évnyi gazdasági történelmet, én erre türelmesen válaszolgassak, te pedig ebben a vitában lógatod a lábad. Ráadásul te tűnsz ebben a vitában okosnak, hisz milyen jó kérdéseket szegezel nekem. Hát van itt nekem a tarsolyban kérdés gazdagon bármelyik mszp/szdsz kormánnyal is azonosulsz, csak mond már meg végre, hogy melyik is az.
Kettőnk között az eltérés, hogy én felvállalom a véleményem emiatt elszámoltatható is vagyok, de te - és a tükörképeid szintén így tesznek - csak kritikát fogalmazol, javaslat egy sincs. Így te nem vagy elszámoltatható, a vitát elveszíteni nem tudod, hisz téged az esetleges tévedéseiddel szembesíteni nem lehet. Milyen elegáns gondolatmenet.
Ennyi idő után nem itt lenne az ideje felvállalni valami véleményt, tenni egy javaslatot a sok kritika után? Hát valamerre mennünk kell, olyan nincs hogy állunk egy helyben, ezt remélem belátod. Ráadásul ha felvállalod végre ki is jöjjön OV után még az is lehet, hogy igazad lesz. Még ilyen előnyöd is van, és majd te tolhatod két év múlva az én orrom alá, hogy na látod, megmondtam...
Annyit azért előrevetítek, hogy ez a régi, berögzült szociális hálós segélyes szoci javaslat egy működésképtelen zsákutca. Épp olyan zsákutcának gondolom mint a liberalizmus bármely vonalát. Ez a szocik utolsó kétségbeesett érve mikor a vitát már gyakorlatilag elveszítették.
A fiadon hitelből, kölcsönből tudsz segíteni. Egyszer. De évtizedeken át bizonyosan nem. Vagy munkához juttatod vagy neked van annyi bevételed, hogy akár az évtizedeken át tartó dotálást meg tudod oldani. Ezt nyugodtan ráhúzhatod a társadalmunkra, az elesetteket vagy betereled a munka világába vagy a társadalom tagjainak van annyi, hogy őket finanszírozni tudják. A közösségünknek pedig akkor van erre pénze, ha van elég bevétele. Többek közt ezért cél a jól működő és stabil magyar vállalkozások hadrendbe állítása. A segélyekből nem lesz semmi. A te javaslatod egyenes következménye az aranytartalék felélése, majd nem sokkal később az IMF hitel.
Nem mellesleg az aranytartalék megharmincszorozása felett - melynek értéke 17,4 billió forint, várj leírom számokkal, hogy valóban fel is fogd: 17.400.000.000.000 Ft - úgy siklottál el, mintha ott se lenne. Állításod szerint Mészáros Lőrinc és OV minden aprópénzért lehajol, ez mégis a mi közös kasszánkban van, nem OV pincéjében, valahogy ez alapján az állításod számomra megdőlni látszik.
Ha már repteres topic, kezdjük el kiszámolni ebből hány darab reptér vagy mennyi Malév jönne ki?
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2021.07.31 19:14
Muszáj megint demagógnak lennem, kire kéne ezt bízni, Gurcsány Ferencre? Vagy a németekre? Osztrákokra? Mondj 15 évvel ezelőttről egy magyar céget mely akkora volt, hogy sikeresen indulhatott volna autópálya építési tenderen. Mondj egyet, mi ennek a cégnek a neve? Osztrákok, németek egymás közt elosztva építsék itt az autópályát, ez a helyes út szerinted? Náluk már nem kell, kész az összes sztráda, boldogan jönnek ide rajtunk segíteni.
A reptérrel kapcsolatos információid hamisak, illetve kevered és összemosod a reptér és a Malév történetét. Bár függnek egymástól, de az általad leírtakkal ellentétben az igazság az, hogy a britek 2005-ben, a Gyurcsány kormány idején váltak többségi tulajdonossá. Amire te utalsz az pedig a Malév megmentéséért folytatott küzdelem, mely 2012-ben ért véget, amit azért nem sikerült megmenteni, mert az EU alapszabálya tiltja a állami dotálást, így 100 milliárd Ft-ra büntették a Malévot. Vagy 100 milliárd vagy elbúcsúzunk a Malévtól, egész konkrétan ez volt az ultimátum.
Na most a németek egészen pontosan ezt hajtották végre 3200 milliárdból, én nem látom hogy az EU vagy bárki is hisztizne. Annyit látok csak, hogy magyar emberek magyar fórumon dicsérik a németek hozzáállását és megfedik a magyarét.
Vagy lehet hogy Németországban is van egy Lufthansa fórum ahol lufhanzások csevegnek és azt elismerik, hogy megmentették a seggüket, van továbbra is munkájuk, megmaradt a biztosításuk és lesz nyugdíjuk de akkor is a qrva anyját az Angelának? Szóval lehet, hogy németeknél is van egy ilyen vonal? Én arra tippelnék, hogy nincs.
Azt nem gondolom túl elegánsnak, hogy még most sem írod be a véleményed az utódról. 10 év savazás után nem gondolod, hogy itt lenne az ideje? Az gondolom világos, hogy nem válasz, hogy azért mert régóta van ez ne legyen, bárki csak ezek ne. Jó, de kik legyenek? Valami vélemény csak kialakult bennetek 10 év alatt. Tessék ide beírni.
Azt beláthatod, hogy az nem megy itt vagyunk a Kárpát medencében, jön a cunami és mi nem megyünk semerre. Aki eddig felállt és mondott egy irányt arra ti rögtön rámutattatok, hogy ez hülye, arra ne menjünk. Jó, de akkor merre menjünk, kit kövessünk? Azt te is és tomajer is tudni vélitek, hogy akiket most követünk azok rossz irányba visznek minket, nekem ebből az tűnik logikusnak, hogy akkor azt is tudjátok ki az aki a helyes írányt mutatja.
Tehát ki Ő?
Igenis, én is akarok egy ilyen poziciót ezekben a vitákban, mint amiben most ti vagytok. Ti megneveztek végre egy tömörülést - legyen fiktív - mondjuk legyen a GOmentum, aztán majd én itt fogok szólózni két év múlva a fórumon, hogy ezek a Gomentumosok eladták az Orbán kormány által vissza/újravásárolt aranytartalékot (melynek értéke több mint 17 billió forint) vagy hogy egy Gomentumos elütött egy őzet és hogy látjátok én megmondtam, ezeknek még jogsijuk sincs.
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2021.07.31 05:51
De miért, kinek kellett volna kapnia, a Swissair-nek? Vagy Magyarországon kinek kellene autópályákat építeni, a németeknek? Épp ezért megy a hiszti, hát ők ezeket a pénzeket már tíz éve fejben elköltötték. Erre jön ez gonosz magyar kormány amely elkezdi nyírbálni szegény nagytőkés lehetőségeit a magyar vállalkozások érdekében. Hát a legegyszerűbb lenne fejet hajtani, dőlne a lové - a kormánytagok zsebébe - a mi kormányunk lenne a legjobb fej a világon mind a facebookon és az összes német lapban. Ódákat zengenének róluk, hogy ezek milyen felkészült politikusok és hogy a magyaroknak szerencséjük van, mert ilyen jó vezetőik még sosem voltak.
Mondj egy olyan országot a világon mely nem akar saját tulajdon és irányitás alatt tudni egy olyan stratégiai pontot az országában, mint a repülőtér. Egyet mondj. Az lenne a hanyag munka ha nem ezt akarná.
A Lufi 9 milliárdos támogatásáert (ami főleg likviditási gondokat oldott meg) a német kormány 20 %-os tulajdonrészt kapott
És ez válasz, de mire? Itt is kiderül, hogy a nagy liberális gazdasági elmélet abban a pillanatban omlik össze ahogy megjelenik a baj. Ahogy baj van mindegyik összezár a sajátjaiért. Vagy a határokat zárja le, vagy a kelet európai kamionosokat ciánozza ki vagy a francia gazdákat védi be. Csakhogy a német már annyira arrogáns, hogy már nem bújtatja egy vállalkozás mögé, rögtön két napon belül állami dotálás. A magyarok legalább bedugják egy vállakozás mögé, legalább a látszatot fenntartva. De mielőtt nekiesnél a magyaroknak gondolod a franciáknál nincs ilyen? Gondolod ott nincs egy (egy? haha) stratégia partner nagyvállalkozó aki valamely megmagyarázhatatlan okból nem az olcsó magyar tejet, hanem a drága francia tejet vásárolja fel?
Vajon ott is van egy francia fórum ahol a világ igazságát kereső fórumtagok emiatt szidják a francia kormányt, hogy ez milyen csúnya dolog? Meglepődnék. Azért egy egészséges nacionalizmus nem ártott még meg senkinek.
Figyeljetek, 2013 óta lapátoljátok a lovét. Akkor hozták meg érdekünkben a drosztrendeletet, hogy négy elemivel megáldott pitiáner cégtulajok és egyéb futóbolondok ne tudjanak minket kirabolni. Aztán bevédték a seggünket az uberrel szemben. Aztán itt többen féláron vesznek 10-15M forintos autókat.
Azt szeretném megtudni, hogy hol van belőletek a lojalitás? Nem illene valamiféle lojalitást mutatni? Vagy legalább nem látványosan, kivont karddal támadni. Vegyük pl. tomajert. Ha nem a jelenlegi kormány lenne a fejünk felett jelen pillanatban 130Ft-ért fuvaroznánk - vagy alatta - feltehetőleg az uber kötelékében. Tomajer pedig nem azon studírozna hogyan oldja meg, hogy mivel csak 15 millió forintos autóig szól az állami támogatás, igy a 15 és fél milliós autó árát - legalább papíron - 15 millió alá kell vinni, hanem azon hogy a 16 éves Opel Astrajára honnan érdemes használt gumit venni. Ez tény.
Bocsánat, hogy hosszú voltam, megpróbálom rövidre zárni. A Fotó és a Kérdések fórumtársaktól akik konkrétan már naponta linkelték a nyugatifeny.hu és az ezalenyeg.hu igénytelen weblapok összes oldalait ide nem, de tőletek igenis elvárom, hogy akkor te Szálka és te is tomajer írjátok már be ide, hogy a jelenlegi kormány helyett szerintetek ki következzen. Attól, hogy a politikában nem értünk egyet azzal tisztában vagyok, hogy nektek is a mi szakmánk stabilitása az elsődleges, ezért is merem nektek szegezni ezt a kérést.
Tehát legyen meg itt leírva általatok, hogy szerintetek ki érdemesebb az ország vezetésére, aztán két év múlva hadd toljam már az orrotok alá azzal a címszóval, hogy na tessék, ezeket akartátok, nézzétek mit csinálnak. Én is vágyom egy ilyen pozícióra a vitákban, ahol ha valami balul sül el, akkor én mint a nagy megmondóember tollat ragadok és jól odamondogatok az épp aktuális kormánynak (mikor meg minden rendben akkor meg ravaszul csendben maradok). Ez a világ legegyszerűbb dolga, minden nap elmondom, hogy esni fog, aztán mikor majd 100 nap múlva egyszer esik, akkor elkezdek villogni, hogy na látjátok én megmondtam... Nem. Nem találgatni kell, az eső pontos napját kell megmondani előre.
Tehát ki legyen? Még azt se kérem, hogy indokoljátok meg, csak annyi hogy ti kit javasoltok. Ugyanis javaslat nélkül nélkül a kritika súlytalan.
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2021.07.25 21:30
Vannak 'Ők' és vagyunk 'Mi', ez az alaptézis? Feltételezem 'Mi' vagyunk a jók, 'Ők' meg a rosszak. A Birodalom és a Köztársaság, mint a Star Warsban, És persze evidens, hogy aki a Köztársasághoz tartozik az mind jó, aki pedig a képzeletbeli vonal túloldalán van az mind gonosz, hisz ugye mi más lenne...
Megkockáztatom, hogy ez ennél jóval bonyolultabb. Ez nem a narancssárgák és a 'Mi' vitánk, hanem a magyarok és németek vitája.
Azzal az apró 9 milliárdos segéllyel a németek teljesen jogosulatlanul változtatták meg a piacot, talpon hagyták a már csődbe ment légitársaságukat, így véve el piacot mindenki mástól. Én nem olvastam egy némettől sem, hogy ezt nem szabad csinálni.
Viszont azt naponta olvasom, hogy a németek szerint a magyaroknak mit nem szabad.
Tudom, hogy nem voltunk sosem egy politikai véleményen, de mióta Volkswagent vettél sokkal szivárványosabban látod a világot =)
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2021.07.25 17:03
Az Index és az Uber barátsága még ma is tart.
Az Index szerint ez a dátum megér egy cikket. De az nem, hogy egy amerikai cég engedély nélkül, az adózási rendet áthágva, gazdasági erőfőlényét kihasználva bőven a minimálbér alá kényszerítene egy társadalmi csoportot Európa közepén.
Erről nincs véleménycikk, sosem volt. Ez a szociálisan érzékeny Index szerint egy nem lényeges elem ebben a történetben.
Retkek.
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2021.07.25 15:55
Utoljára akkor voltam ilyen büszke mikor lejött a hír, hogy a MOL korrumpálta a horvátokat. Végre volt annyi pénzünk, hogy ne minket fektessenek le.
Nem mellesleg ez a német képviselő tavaly is hisztizett, mikor a Lufthansa 9 milliárd eurós gyorsegélyt kapott a német államtól? Mert ha nem, akkor elegánsabb ha csendben marad.
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2021.07.24 11:58
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2021.07.24 08:32
Én meg aggódom, hogy a frankfurti repülőtér nincs chilei tulajdonban.
Már csak Ursula von der Leyen emailcíme kell, meg is írom neki.