Felhasználó hozzászólásai
Téma: Új támogatási rendszer az elektromos autókra, Taxira kiemelt támogatás
Hozzáadva: 2022.04.27 14:40
Téma: Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra?
Hozzáadva: 2022.04.27 14:35
Vége a rolleres trehányságnak Budapesten
A budapesti városvezetés újra feltalálta spanyolviaszt. A rolleresek évekkel ezelőtti megjelenése óta mostanra jutottak el odáig, hogy ezt szabályozni kell. Micsoda egy felkészült brigád.
Eddig ez volt az innováció egyik zászlóshajója, maga a szabadság. mindenki azt csinál amit akar, nem kellenek szabályok. A rendszer tökéletes, majd szabályozza magát és mivel ez a dolog mindenkinek jó, ezért bizonyosan tökéletesen fog működni.
Akkori állításuk szerint ez nem elvesz életteret másoktól, hanem csak és kizárólag újabb élettereket teremt. Első nap el lett mondva, hogy ez egy qrva nagy tévedés.
Hova jutott el a nagy liberális innováció az évek alatt a nagy a szabadságkergetéstől? A totális megfigyelésig.
Mindig ide lyukad ki. Újra és újra.
Azonosító jel, bejelentkezés, rendszám, kötelező online realtime adatbázis és persze megérkezett a büntetés is.
Ma még csak 5000Ft. Holnapután majd 10 lesz. Vagy ha nincs lové akkor a vagyonelkobzás.
A liberális kígyó újfent körbeért és újfent a saját farkába harap.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2022.04.19 19:44
Következő utas hova ül?
Ha a 25% leadót leviszi a fuvarszámmal 20-ra, majd 15-re akkor is 3kiló erre a leadója. Bulinegyed, 'gigantikus' fuvarhosszok, csak a Holló utcában 10 perc míg átér, hogy jön ez ki térben és időben?A károkozás és a hibalehetőség pedig nála konkrétan az ötszöröse egy repteres taxihoz viszonyítva.
Ezt a céget ezzel a 25% leadójával a teljes egészből én halálra szivatnám.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2022.04.16 20:52
Kik beszélnek ilyeneket? De talán nem is lényeges, tételezzük fel, hogy így van. Csak gyors átgondolás, anélkül, hogy mindenre gondolnék.
Kezdjük az elején, ki mondja ezt, egy repteres főtaxis vagy egy taxi4-nél tevékenykedő? Gondolom világos, hogy már itt kiesik a taxistársadalom 80%-a.
De legyen a repteres...
Ezzel már bőven túllépte az áfa határt.
Erre a leadója - a tagdíj felett - olyan heti 70ezer Ft.
Ha egy nap nem jön ki - mert otthon el kell intézni az asszonyt vagy ilyesmi - akkor másnap 140ezret kell termelnie, különben már elcsúszott a számítás.
Erre akárhonnan nézem megy napi 350 km-t. Ha egy nullás autóval kezd akkor ez tíz év alatt 1,3M km és családi autónak nem használta a kocsit. Gondolom világos - illetve remélem, hogy neki is - hogy félúton, de lehet, hogy az út egyharmadánál jön egy kocsicsere, annak minden költségével együtt, ilyen például a taxi üzembe helyezés, nem mondok nagyot, legyen 600ezer.
Ha optimalizált és használt autóval kezdte a sztorit akkor a kocsicsere még hamarabb érkezik.
Ebbe a számításba még nincs benne, hogy a gyerek hibázott. Olyan pedig nincs, hogy valaki 10 alatt nem hibázik, sőt, ha valaki ilyen vehemenciával tolja én azt mondanám, hogy még olyan sincs, hogy valaki két héten át nem hibázik.
És még nem is nagy hibára gondolok - saját hibás baleset - csak egy gyorshajtás (50ezer + 6 hibapont) vagy egy szabálytalan megfordulás (30ezer + 4 hibapont).
Még nem számoltuk bele, egyetlen darab 24 órás tiltást, mert hogy kolléga menj és mosasd le a kocsid és azt sem, hogy kolléga ezt a kárpitot orvosoljuk vagy, hogy kolléga ezt a diszrácsot cseréljük ki 40ezerért.
Gondolom ez is világos, nincs olyan hogy ilyen nem lesz, mert lesz.
Szóval akkor mennyit is keres a példában szereplő taxis? Nem tőled kérdezem, inkább annak kéne újra gondolnia aki ezt a számot mondta magáról. És ugye ne felejtsük el, hogy most itt a kiindulási alap egy szélsőségesen magas szám volt.
Bár olybá tűnik első olvasatra, hogy én ezzel a szösszenettel a tarifaemelést támogatom, de nem. Szálkával értek egyet, a tarifaemeléssel csak jóval nagyobb teret adunk a fehér rendszámos szürke/fekete taxinak, kapnak tőlünk újra levegőt. Ahelyett, hogy végérvényesen kinyírtuk volna őket, most fel fog duzzadni az állományuk. Véleményem szerint a magasabb ár és a fehér rendszámos taxik által elveszített utasok miatt pedig az emelés után nem több, hanem kevesebb lesz a pénzünk.
Téma: Hol hibázott az IGO GPS-navigációs program?
Hozzáadva: 2022.04.14 21:53
Raadasul ha telepited a jogtiszta vasarolt iGo-t full Europa akkor ez az NNG mapot kapod magyar terkepnek, az osszes tobbi orszag HERE Q2.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2022.04.13 09:27
A budapesti taxis tarifák rögzítettek, vagyis a piacon jelenleg nem érvényesülhetnek az árverseny előnyei. A taxipiac szereplői rendszeresen igénylik a rögzített hatósági árak növelését, a fogyasztói érdekek képviselete azonban rendre elmarad. Az egyre magasabb hatósági árak csökkentik a taxik kihasználtságát, amely a taxisok részéről a további díjnövelési igény irányába hat. Ebből a szabályozási csapdából úgy lehetne legjobban kilépni, ha az önkormányzat minimalizálná az árszabályozási beavatkozását, minél nagyobb teret hagyva a versenynek és az egyensúlyi piaci árak kialakulásának - fejti ki a GVH.
A versenyhatóság ezért az újabb, áremelésre vonatkozó fővárosi előterjesztés megtárgyalása előtt versenyt élénkítő alternatívákat javasolt megfontolásra. A GVH szerint szűkíthető lenne az árrögzítés szabályozása azokra az esetekre, amikor a fogyasztó nem tud megfelelően előre tájékozódni a viteldíjakról (pl. utcai "leintés", taxiállomáson sorban álló autók stb.), továbbá elősegíthető lenne a verseny azáltal is, ha a fix tarifák helyett a főváros csupán maximált árat írna elő, amely alatt kialakulhatna egy szolgáltatói verseny. Tekintve, hogy a főváros számít a legnagyobb hazai taxipiacnak, egy nem megfelelő szabályozás csökkenő hatékonyságot és nagy társadalmi károkat képes okozni e területen.
MTI
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2022.04.04 05:44
:-D
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2022.03.30 10:29
Igazából már a filmnek kiosztott díjak számából és magából a borítóképből meglepően pontosan meg lehet tippelni, hogy mit/milyen témákat kezel kiemelt prioritásként a film.
Az ultraliberális mainstream egy zárt körben felváltva egymásnak osztogatja az általuk kitalált díjakat, egy az általuk alapított döntő bizottságból az általuk létrehozott mozicsatorna gyakorlatilag összes 'művére'.
Természetesen propagandáról szó nincs!
Figyelj, ha ezzel házibulis témával megbántottalak akkor azonnal visszavonom. Szóval ha te nem szoktál házibulit tartani vagy éjfél után ébren lenni, esetleg az élet értelmén sem elmélkedsz soha akkor mea culpa, már vissza is vontam. Bár igazán nem értem a víziómban mi a bántó, de legyen ahogy akarod.
De szerintem te félreértesz engem. Én nem minősitelek, én győzködlek.
Azt írod neked nincs bajod a különböző médiákkal, elférnek egymás mellett, szerinted legyen színes a paletta (ötletem sincs honnan jöhet ez a gondolat a fejedbe :-D ). Én pedig arról győzködlek, hogy ne fogadd el. Miért kéne elfogadnod? Nem értem a hozzáállásod. Konkrétan téged a taxist támad egy évtizede a netflix. Miért ne adhatnál a nemtetszésednek hangot? Ez valami fétis, hogy üssetek(!) vagy mi?
Vagy én értelek félre és az uber nevezetű céggel nincs bajod?
Mert akkor itt egy filmajánló neked, nézd meg az Ubergáz c. filmet. Netflix produkció. Egy tök rendes és okos pakisztáni (mi más?) uberdriver egy napját mutatja be. Akcióvígjáték, gurulni fogsz a nevetéstől.Annyira jó, hogy nagyon.
Mondjuk én nem néztem meg, de velem ne foglalkozz, hisz tudjuk én előítéletes vagyok.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2022.03.29 16:38
Netflix filmbe nem csak a netflixen szaladhatsz bele, sajnos ennél jóval nagyobb a kapacitásuk, a nagyüzemben gyártott filmek mára már döntő többsége netflix produkció. És mind - értsd mind kivétel nélkül - tartalmaz propagandát. Olyat amelyet a tulajdonosi kör gondol helyesnek a világról. Ez nem egy eltitkolt, hanem egy megfogalmazott cél, ahogyan egészen pontosan ugyanezt a facebook is kinyilatkoztatta.
Ha egy fájlmegosztó oldalon rányomsz a letöltés gombra jellemzően még nem tudod, hogy ez egy netflix produkció. Elindítod a filmet és jön a pislogás. Csak egy egyszerű példa hogy megértsd, szeretted valaha az X akták sorozatot? Ezt biztosan ismered. 13 év után a netflix elővette.
Első rész első jelenet, szó szerint az első képkockák:
Murder kiszáll egy kocsiból a hátsó ülésről mosolyogva.
Scaly várja és mosolyogva kérdezi: - Uber?
Murder (elégedett mosollyal) - Uber.
Majd elindulnak földönkívüliek után kutatni. Uberrel!
Ember, te ennek a cégnek pénzt adsz, dotálod. És közben házibulikon a haverjaid körében az éjfél utáni beszélgetések és az élet értelmének keresése közben fogadni mernék rá szóba kerül az, hogy te nem eszed a propagandát. A narancssárgák bekaphatják, téged nem vernek át. Ez neked fontos, a környezetednek a te világnézetedről és felkészültségedről tudnia kell.
Csak ha ez így van, akkor felmerül bennem egy kérdés. Te válogatsz a propagandák közül, vannak számodra megfelelő propagandák? Tehát a propaganda az propaganda feltételezem ebben egyetértünk, de te kiválogatod azokat akiknek hagyod hogy befolyásoljanak és büszkén hirdeted azt mikor nem?
Szerintem te kevered a szocializációt - mely egy egészséges folyamat - az átszocializálással mely minden esetben negatív eredménnyel zárul.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2022.03.29 01:17
Hát ne tedd. Nem itt lenne az ideje, hogy ne fogadd el a befolyásolást? Ha már ez a vesszőparipád. Felnőtt embert ez nem zavar, hogy befolyásolják nap, mint nap?
Másrészt pedig nem igaz amit írsz, ugyanis a mandinert nem fogadod el - ennek többször is jelét adtad - de az előtte felsoroltak mindegyikét gondolkodás nélkül igen.
Te két lábbal a földön álló felnőtt emberként, aki magát - ha jól veszem ki - a világot egy jól ismerő embernek gondolja azt hiszed a facebook értéke azért 1000 milliárd dollár mert lehet rajta mókás gif fájlokat küldözgetni?
Leírjam forintban az ezer milliárd dollárt vagy arányosítsuk a magyar GDP-hez, hogy végre kezdjen derengeni és valóban felfogd, hogy miről is beszélgetünk itt mi most?