Témakörök > Hírek fórumai > Új támogatási rendszer az elektromos autókra, Taxira kiemelt támogatás A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2022.04.27. 21:36:13 / # 352707 |
Reméljük, 10 mm-el magasabb, és 80-al hosszabb :-)
Előzmény: #352706 cheater 2022.04.27. 14:40:30 |
|
cheater | 2022.04.27. 14:40:30 / # 352706 |
|
|
tomajer | 2022.04.02. 19:16:07 / # 352671 |
Uhh :-(
Előzmény: #352670 osztap 2022.04.02. 11:36:44 |
|
osztap | 2022.04.02. 11:36:45 / # 352670 |
Nagyfeszültségű feszültségszabályzó a töltés szabályozáshoz. Neked a VW-ez ha kellene is bármi akkor nem Dél-Koreából kellene hozatni. Garanciális a KIA így fizetni nem kellett de leállították az autót, hogy töltésnél ne tudjon porig égni.
Előzmény: #352668 tomajer 2022.04.02. 09:51:27 |
|
tomajer | 2022.04.02. 09:51:28 / # 352668 |
Nna, de milyen alkatrész kell, egy-két éves autókhoz???
Nekem még csak pollenszűrő kellett, azt is találtam más típusból megfelelőt, ócsóér :-)
Előzmény: #352667 osztap 2022.04.01. 02:58:54 |
|
osztap | 2022.04.01. 02:58:55 / # 352667 |
A KIA esetében a hosszú alkatrész beszerzési idő esetenként eléri a 2 hónapot.
|
|
tomajer | 2022.03.30. 20:40:48 / # 352666 |
Hosszú távon biztosan lesz még.
A kérdés az idei volt ....
Előzmény: #352665 donkihóte 2022.03.30. 20:27:25 |
|
donkihóte | 2022.03.30. 20:27:25 / # 352665 |
|
Hát igen, én is úgy gondolom, hogy kétszer volt Budán kutyavásár. Az biztos, hogy nem veszek 6-8 gurigáért 3-4 éves autót.
Előzmény: #352664 tomajer 2022.03.30. 19:53:26 |
tomajer | 2022.03.30. 19:53:27 / # 352664 |
Erre legfeljebb az tudhatja a választ, akinek jófajta varázsgömbje van.
Eddig se lehetett tudni előre, (csak reménykedni) nemhogy most. Éééés, háát, a 15 millió is kevés lenne ... :-( Az okokat ne firtassuk, mert ez nem az a topic :-)
Előzmény: #352663 donkihóte 2022.03.30. 17:15:11 |
|
donkihóte | 2022.03.30. 17:15:11 / # 352663 |
|
Sziasztok. Van valami hír arról, hogy idén is lesz e kiemelt támogatás taxisoknak? Vagy idén már nem férne bele egy alkalmas modell sem a 15 millióba? A helyzetem nem változott, de harmadszor is átgondolnám.
|
tomajer | 2022.01.15. 20:08:44 / # 352584 |
Nézzük, mik a gyenge láncszemek és mitől van könnyebb dolga annak, aki elektromos autót szervizeltet Az alábbi cikkben annak jártunk utána, hogy mennyiben más egy villanyautó szervizigénye a belső égésű motoroshoz képest.A szerzők: Bagaméry Zoltán és dr. Barczi Veronika, Elektromos Autó Akadémia alapítói ÖsszetettségA villanyautó összességében kevesebb karbantartást igényel, mint egy hagyományos autó, ami a merőben más hajtásláncból adódik. Míg egy elektromos autó hajtáslánca kb. 20 kopó-forgó alkatrészt tartalmaz, addig egy belső égésű motoros autóé ennek a többszörösét. Magában a villanymotorban csupán 2 db csapágy van, míg egy belső égésű motorban ott vannak a kopásra hajlamos hengerfalak, dugattyúgyűrűk, szelepek, forgattyústengely, vezérműtengelyek és a komplett vezérmű is, hogy csak a legismertebb részeit említsem. Az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások miatt a benzines és dízel járművek csak tovább bonyolódnak, pl. a hihetetlenül összetetté váló kipufogórendszer miatt. Egy példa: egy dízel kipufogórendszerben régen érzékelő sem volt, ma már több mint 15 érzékelővel és több működtetőelemmel (pl. AdBlue adagolószelep) van ellátva a károsanyag-kibocsátás kontrollálása érdekében. A meghibásodás lehetősége pedig egyenesen arányos a motorok összetettségével. A villanymotorok esetében nem kell attól tartani, hogy elkopik valami a motorban, így az autó futásteljesítményének már gyakorlatilag alig van hatása a hajtásláncra. A kopó-forgó alkatrészek élettartamának meghosszabbítása érdekében folyamatos olajozás szükséges. Ilyen kenőanyag minimális mennyiségben a villanyautókban is van, de annak cseréje vagy utántöltése is ritkábban szükséges, így a fáradt olaj kezelése is nagyságrendekkel kisebb környezetterhelést jelent. Az idő vasfogaAz elektromos autók hajtáslánca szinte elnyűhetetlen. A Tesla legújabb villanymotorját 1 millió km-re tervezi. Egy belső égésű motor esetében néhány százezer km után már szükségessé válhat a motorfelújítás és egyes alkatrészek cseréje is borítékolható pl. katalizátor, turbófeltöltő, tengelykapcsoló stb. A szomorú magyar valóság ráadásul az, hogy az egyre korosodó magyar gépjárműállomány karbantartására sokan nem figyelnek oda. (Nyugat-Európában általában akkor válnak meg az autóktól, amikor már viszonylag drágává válik a karbantartás az ottani munkadíjak miatt. A magyar szervizdíjakkal még rentábilisan fenntartható autókat aztán itthon használják még 1(-2) évtizedig, hogy aztán az autó új életet kezdjen valamelyik afrikai országban.) Sokan inkább „kiüttetik” a szűrőt, csak ne kelljen rá költeni. Az AdBlue-ügy kapcsán is megugrott az igény ennek a rendszernek a szoftveres kiiktatására, ami szomorú jelenség. Fogalmazhatunk úgy, hogy ezt a nemtörődömséget sajnos „mi szívjuk meg”, a mi városaink levegőminősége romlik jelentősen. Egy elektromos autó esetében az idő múlása nem befolyásolja a helyi károsanyag-kibocsátást. Joggal merül fel a kérdés, hogy a hajtásra szolgáló energia honnan származik. Az energiamix zöldítése, a megújuló energia nagyobb térnyerése által a károsanyag-kibocsátás mértéke a jövőben biztosan csökkenni fog. Kissé sarkosan fogalmazva a belső égésű motoros autó egyre szennyezőbb lehet életútja során, a villanyautónál viszont van esély a javulásra. (ha már szokásos módon az áram előállításának módját vetjük a villanyautók szemére, akkor azért ne feledkezzünk meg arról, hogy a benzin és a gázolaj sem a benzinkúton terem.) A gyenge láncszemAz elektromos autók leggyengébb pontja kétségtelenül a lítium-ion akkumulátor, amely évről-évre degradálódik. Ez a folyamat a mérnökök által ismert jelenség, a degradáció mértéke évente 1-4% között mozog, de vannak üdítő kivételek. A lítium akkumulátorok összetétele, energiasűrűsége folyamatosan javul és egyre tartósabb ez az alkatrész. Erre utal, hogy az eredetileg 5 éves akkumulátor garanciát az autógyártók egytől-egyig 8 évre emelték. A tapasztalat egyébként az, hogy a 10 évvel ezelőtt gyártott autók csökkent hatótávval ugyan, de a mai napig használatban vannak 60-80% körüli akkumulátor állapot mellett, de erről majd egy következő cikkben részletesen írunk. Mit is kell egy elektromos autón szervizelni?Mindenképpen cserélni kell a pollenszűrőt és a fékfolyadékot. Fontos szerepet tölt be a hűtőfolyadék a villanyautók részegységeinek hűtésében, ezért ezt is cserélni kell 120 ezer kilométerenként. Talán kevesen tudják, hogy a „nagy” akkumulátor mellett minden elektromos autóban van 12 voltos „kicsi” akku is, amit kb. 4 évente kell cserélni. Mit nem kell szervizelni?A villanyautóban nem szükséges a motorolaj és olajszűrő, a légszűrő, a benzin- vagy gázolajszűrő cseréje sem, valamint gyújtógyertya vagy izzítógyertya cseréje. Ez összességében kevesebb munkát igényel a szervizek részéről. Tapasztaljuk ugyanakkor, hogy a szervizek egy része differenciált óradíjat alkalmaz a különböző autóknál azért, hogy a bevételkiesést kompenzálják. Az természetesen igaz, hogy a villanyautóhoz értő szakembereknek egy teljesen új területen kell jártasságot szerezniük, amely több képzésen való részvételt és nagyobb odafigyelési igényel (ezzel kapcsolatban sajnos tény, hogy a tapasztalat összegyűjtése és a tudás általánosan ismertté válása időigényes folyamat). Mi az, amiben nincs különbség?Akár belső égésű motoros, akár villanyautó, a futóművel kapcsolatos kiadások, feladatok ugyanazok. Nincs különbség továbbá az ablaktörlő lapátok vagy a gumiabroncsok elhasználódása között sem. Mi a helyzet a fékekkel?Mivel a villanyautók és a hibridek lassításkor és fékezéskor az energia-visszatáplálást részesítik előnyben, a hagyományos fékrendszer igénybevétele sokkal kisebb. Így a fékbetétek és a féktárcsák cseréje is csak sokkal ritkábban válik szükségessé. Tapasztalatok szerint teljesen átlagos dolog, hogy egy villanyautónál 100 ezer km megtétele előtt nemhogy a féktárcsák cseréje, de a fékbetétek cseréje sem merül fel.
|
|
tomajer | 2021.12.05. 17:38:23 / # 352528 |
Éééés, megvettem, beleszabtam:
Előzmény: #352522 tomajer 2021.11.29. 20:58:49 |
|
tomajer | 2021.12.05. 17:36:04 / # 352527 |
Uhh!
Milyen jó lenne, ha mindenki csak arról írna cikket, (pláne, ha csak fordít) amihez ért is:-( Ezek közül az autók közül több mint a felét, két - háromméretű akkumulátorral szerelik, ráadásul van két és négykerekes modelljük, melyek teljesítménye között 50%-os eltérés is lehet. Melyiknek az adatait látjuk? Télen, vagy nyáron mérték? Nulla fok alatt, az elektromos autók alapból elvesztik a hatótáv húsz harminc százalékát. Szóval ez a cikk, kábé, a: Mennyi? 30 Mi harminc? Mi mennyi? Vicc kategória :-P
Előzmény: #352526 a-kinti 2021.12.04. 22:15:21 |
|
a-kinti | 2021.12.04. 22:15:21 / # 352526 |
|
|
tomajer | 2021.11.30. 19:27:00 / # 352524 |
Köszi. Most már kihúzom addig, amíg lesz valódi utángyártott itt is.
Mint látjuk két évem meg van oldva .... :-P
Előzmény: #352523 alelölülő 2021.11.29. 23:48:32 |
|
alelölülő | 2021.11.29. 23:45:03 / Módosítva / # 352523 |
1EA 819 669 - ez a VW-száma, bár szerintem ezt a kivett eredetin is megnézhetted volna.
|
|
tomajer | 2021.11.29. 20:58:49 / # 352522 |
Kössz, de szerintem ez rendben lesz.
Ugye most van egy gyárim. Ide, befér fölé még egy: Simán beteszem ezt a háromezrest fölé, és cserélgetem, 10 ezrenként. Egy év múlva, megint kapok egy gyárit vagy harmincezerért .... azzal megint elvagyok egy évig. Aztán legfeljebb majd két háromezrest pakolok egymásra. Állítólag a kínai piacon két pollenszűrővel árulják ... dehát ugye ott igényesebb a vevőkör :-P
Előzmény: #352521 cheater 2021.11.29. 20:45:03 |
|
cheater | 2021.11.29. 20:45:04 / # 352521 |
Találtam olyat ami egész közeli (30*170*330, valamelyik BMW-hez való) de nem tettem be, mert míg a többi jellemzően 2-3ezer Ft, ez épp 9, szóval sok értelme nincs.
Előzmény: #352520 tomajer 2021.11.29. 20:19:11 |
|
tomajer | 2021.11.29. 20:19:11 / # 352520 |
Nna ebből kicsit a hosszából levágok, a két oldalára bepasszintok két kartonlapot és megvan oldva :-P
Méret - A 404 Méret - B 165 Méret - H 30
Előzmény: #352519 cheater 2021.11.28. 23:10:01 |
|
cheater | 2021.11.28. 23:10:01 / # 352519 |
Hát passz, tiédre mindenhol a 260-as méretet dobálja.
Kezd itt a keresést. Boltjuk meg van kb mindenhol, ha találsz megfelelőt. Bogarászd végig őket, hátha valamelyik jó és nem drága.
Előzmény: #352517 tomajer 2021.11.28. 20:14:42 |