Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

Qrvára tartották a "rezsicsökkentett" árat, amíg a piaci ár alacsonyabb volt, mint a hatósági, és hipp-hopp elengedték, amikor a piaci elkezdett komolyan emelkedni.

Tavaly a fiam cége, 22.- Ft/Kw/h áron vásárolta az áramot a piaci szolgáltatótól, míg én "rezsicsökkentve," 38.- ért!!!


Most ő 120.- ér veszi,  bennünket meg riogatnak 240.- el!!!

Rezsiáremelés: mintha a pizza áremelésével a kiszállítást is drágítaná a kormány

Sokkoló számokat mutattak be a fideszes politikusok a csütörtöki kormányinfón arról, hogy mennyibe kerülne most egy rezsicsökkentés nélküli világban az áram és a gáz. Érthető, hogy mire gondoltak, de aligha ez lenne a piaci ár. Aki már rendelt házhoz pizzát, mindjárt megérti, mi a bökkenő a számításokban.





Amíg nem tudunk valós árakat, addig nehéz számolni.
Pillanatnyilag mindenhol csak rémhírek terjengenek.
Ha lesznek valós árak, akkor lehet valós számokat ideírni.

Önhöz is eljutott már az a kép, hogy mennyi lesz ezután a gáz- és villanyszámla? Ne higgyen neki!
Ez akkor lenne igaz, ha korlátlan kerettel, annyian vehettek volna villanyautót, ahányan akarnak, és nem kirakatpályázat lett volna aprópénzből, amit az EU finanszírozott.
De azt hiszem most rosszkor szólaltál meg, éppen a rezsicsökkentés kinyírásakor  .... :-(
Először az államnak kell lépnie, mert az a magasabb szintű jogszabály.
A Főváros nyitott valamiféle enyhítésre ...   de szerintem, nem 15 évre .... ami egyáltalán asztalon van, mint lehetőség, az a Covid alatt már a neveden lévő autó kiesésének kitolása ...
Igen.
Kvázi ezt, és a rögzített hatósági árat tényleg nekik köszönhetjük.

A nagy Uber-leleplezés: „Az erőszakosság garantálja a sikert”


Több mint 124 000 bizalmas dokumentum szivárgott ki a Guardienhez, a magyarországi lobbizásról is kiderültek részletek.


Emmanuel Macron jelenlegi francia elnök is segítette titokban az Uber lobbitevékenységét – egyebek mellett ez is kiderül a Guardian monumentális oknyomozóanyagából, amely a kivételes karriert befutott, agresszív üzletpolitikájáról is hírhedtté vált, a taxik mellett alternatív személyszállítási szolgáltatást nyújtó cég módszereit, működési modelljét mutatja be a laphoz kiszivárgott mintegy 124 000 bizalmas dokumentum alapján. Ezekből világossá válik, hogy Joe Biden jelenlegi amerikai elnöknél és Olaf Scholz jelenlegi német kancellárnál is lobbizott volna a vállalat, amelynek korábbi vezérigazgatója egyébként azt tudatta:

Az erőszakosság garantálja a sikert.

A Guardian a megszerzett dokumentumokat megosztotta az International Consortium of Investigative Journalists (ICIJ) nevű tényfeltáró újságírói hálózattal. A 29 ország mintegy 180 újságírója részvételével zajló projekt keretében a magyar szállal a Direkt36 foglalkozott. Cikkük szerint az Uber idehaza is mindent megtett, hogy kapcsolatokat találjon a kormány döntéshozóihoz annak érdekében, hogy a szabályozást a vállalat érdekeinek megfelelően alakítsák.

Lobbistájuk, Sárdi Tamás segítségével utat találtak – mások mellett – Vitézy Dávid BKK-vezérigazgatóhoz és Seszták Miklós fejlesztési miniszter köréhez is, de egy alkalommal magával Lázár János kancelláriaminiszterrel is találkoztak. A cég módszereire jellemző, hogy az egyik NAV-razzia alkalmával idehaza is alkalmazták azt a – Guardian cikke alapján rendszerszinten is működtetett – eljárást, hogy a hatóság számára hozzáférhetetlenné tették a munkatársak számítógépeinek adatait. Minthogy Magyarországon a szabályozás nem igazodott végül az Uber-érdekekhez, a vállalat kivonult a piacról.

Ugyanakkor a Guardian cikkéből nagyon sok minden derül még ki arról az ötéves időszakról, amikor Travis Kalanick vezette a céget, és agresszív politikával igyekezett megannyi világvárosba bevezetni a szolgáltatást, akár úgy is, hogy közben törvényeket, vagy a taxisokra vonatkozó szabályokat kellett szegni. A dokumentumok alapján a jogszabályok kerülése mellett az Uber nagy erőfeszítésekkel lobbizott miniszterelnököknél, elnököknél, oligarcháknál, médiamoguloknál:

nem a szabályokat akarta betartani, hanem a döntéshozókat akarta megnyerni, hogy változtassák meg számára kedvezően a szabályokat. 

A mára 43 milliárd dolláros vállalat és az elit együttműködéséről olyan elképesztő részletek is megjelennek, minthogy az Uber több százezer dollárt fizetett neves akadémikusoknak azért, hogy olyan kutatásokat készítsenek, amelyek alátámasztják a vállalat állításait gazdasági modelljének előnyeiről. További részletek a Guardian tényfeltárásban.