Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

Zöld jelzés az Ubernek Kolozsváron

A Kolozs Megyei Ítélőtábla véglegesen elutasította a Taxi Transilvania Monitorizáló Egyesület kérésére létrehozott elnöki rendeletet, amely kitiltaná az Ubert a megyeközpontból. A taxisok azonban nem hagyják annyiban, és a Legfelső Bíróság és Semmítőszékhez fordulnak az ügyben, de az utcai tiltakozást is fontolgatják. – A Kolozs Megyei Ítélőtábla ítélete végleges, és ellentmond az ügyben eddig hozott két nem végleges ítéletnek, ami engedélyezte volna az Uber tevékenységét Kolozsváron. Amikor elkezdődik az ügy érdemi tárgyalása, bemutatjuk azokat az érveket miszerint az Uber jó hatást gyakorol a lakosságra és a teljes iparágra is – nyilatkozta az Ubert képviselő ügyvéd, azaz Ioana Hrisafi.

– Három egymást követő halasztás után a Kolozs Megyei Ítélőtábla kihirdette az ítéletet az Uber által megfogalmazott, a 2016 novemberében kihirdetett elnöki rendelet elleni felfolyamodás ügyében. A törvényszék elfogadta a felfolyamodást, és elutasította az elnöki rendeletet, mivel elfogadta azt a kifogást, ami az aktív és perbeli minőség és az érdekeltség hiányára vonatkozik. A Kolozs Megyei Ítélőtábla szerint egyesületünk nem népszerűsítheti jelen elnöki rendeletet, továbbá az Uber Systems SRL és a Rasier Operations BV nem perelhető, és az egyesületnek nem érdekelt fél ezen kereset megfogalmazásában – áll az ügyvéd taxisofőröknek szóló közleményében.
 A taxisok a Legfelső Bíróságon és Semmítőszéken készülnek megtámadni az ítéletet.  
Az Uber képviselői azt hozták fel indokul, hogy az Európai Bizottság világosan kijelentette, hogy az Uber szolgáltatásokat bátorítani és szabályozni kell, és nem betiltani. – Ez nagyon jó hír annak a több mint 20 ezer kolozsvári Uber-ügyfélnek, partner-sofőreinknek és a közösségnek egyaránt. Kolozsvár modern, fejlődő város, amelynek egyre több városi szállítási lehetőségre van szüksége. A mi célunk az, hogy az embereknek élhető alternatívát biztosítsunk, hogy ne saját személygépkocsijukat kelljen használniuk.  Az élhető alternatívák között szerepel még a tömegközlekedés, a taxiszolgáltatás, a biciklis közlekedés és az Uber-féle innovációs szolgáltatások – nyilatkozta Alexandra Corolea, az Uber romániai szóvivője.
A taxisok február 22-én döntenek arról, hogy utcai tiltakozó akciót szerveznek-e vagy sem. – Az ilyen tiltakozást nem lehet úgy megszervezni, hogy 2000 kocsi közül csak ötven vesz részt. És nem csak Kolozsváron kell ilyen megmozdulásokat szervezni. Ahhoz, hogy valami változzon, csatlakozniuk kell azoknak a váro­soknak is, ahol még működik az Uber – mondta Ioan Pugna, az egyik taxisegyesület elnöke. 

Jóideig nem lesz még kötelező az elektromos taxi Budapesten




Tarlós István főpolgármester szerint belátható időn belül a taxisokat nem fenyegeti az, hogy taxizni csak elektromos járművel lehessen.

Az elektromobilitás terjesztését célzó Jedlik Ányos terv megvalósításáról tavaly ősszel írt alá együttműködési megállapodást a fővárosi önkormányzata és az NGM. A megállapodás eredményeként rövid távon mintegy 250 töltőoszlop és 500 töltőhely létesülhet városszerte, amelyek számát a tervek szerint folyamatosan bővítik. A megállapodásban vállalta a fővárosi önkormányzat, hogy áttekinti a személyszállítási szolgáltatásokra vonatkozó rendeleteit, és javaslatot tesz a zéró emissziós járművek elterjesztésére a személytaxi-szolgáltatásoknál, illetve egy zéró emissziós járművekre épülő közösségi autómegosztó rendszer (car-sharing) bevezetésénél.

Mivel úgy vélik, jó példával kell elöl járniuk, vállalásuk szerint a fővárosi közszolgáltatásokat ellátó járműparknál is megvizsgálják a károsanyag-kibocsátástól mentes járművek alkalmazásának lehetőségét. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes elmondta, hogy természetesen tudják, hogy ez nem rövid távon megvalósítható elképzelés, és számos feltétele van, de úgy véli, a zéró emissziós járművek elterjesztése egy nem megmagyarázandó nemes "végcél".

Hangsúlyozta, a fővárosi önkormányzat és az NGM célja is az, hogy elsősorban ösztönző szabályozási környezettel támogassa a zéró emissziós járművek elterjedését, és bíznak benne, hogy ebben minden "felelősen gondolkodó politikai erő, újságíró és taxitársaság, taxis érdekképviselet" támogatására számíthatnak. Az NGM nem javasolta olyan konkrét tiltás bevezetését a fővárosi önkormányzatnak, hogy Budapesten taxiszolgáltatást egy bizonyos türelmi idő elteltével csak zéró emissziós gépkocsival lehessen végezni. A tárca véleménye szerint az összes taxi rövid távú lecserélése elektromos autókra jelenleg nem reális lehetőség.

Csak a taxisok hecceléséről van szó - megszólalt Tarlós

A főváros egészen biztosan nem tervezi a hagyományos meghajtású taxik kitiltását 2023-ig - mondta Tarlós István főpolgármester pénteken.
Tarlós Istvánnak nincs ismerete arról a javaslatról, amelyről Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes írt a Napi.hu-nak. A főváros nem tervezi kitiltani a taxikat 2023-ig, ilyen döntés biztosan nem születik. A hírek nem jók másra, csak a taxikos heccelésére - mondta.

Szeneczey Balázs sokat dolgozik a taxisok problémájának megoldásán. Tarlós "nem menne bele abba a játékba", hogy az NGM-et szembeállítják a főpolgármesteri hivatallal. Ez egy fogalmazástechnikai kérdés.

A Napi.hu írta meg először, hogy a főváros az NGM javaslata alapján 2020-tól csak zéró emissziós taxiknak adna engedélyt, 2023-tól pedig már csak ilyenek közlekedhetnének. Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes állításait az NGM közleményben cáfolta. Azt írták, hogy a teljes taxiállomány rövidtávú lecserélése elektromos autókra jelenleg nem reális lehetőség. Az elektromobilitás elterjedését célzó intézkedések fókuszában a korlátozás helyett mindig az ösztönzés állt.

A főváros ezen kívül azt is állította, hogy egyeztetett a taxisokkal. A Napi.hu által megkérdezett szervezeti vezetők azonban nem vettek részt ilyen egyeztetésen.

Uber vs. taxi Olaszországban is

Róma és Milánó városközpontját is a járműveikkel tüntető taxisok blokádja bénította meg csütörtökön, akik az utasszállítás liberalizálása, többek között az Uber internetes fuvarmegosztó szolgáltatás engedélyezése ellen tiltakoznak.

Rómában a hajnali órák óta üresen állnak a repülőterek és vasútállomások taxiállomásai, az utasok hiába várakoznak. A római taxisok autóikkal együtt ellepték az olasz főváros belvárosát, komoly közlekedési torlaszt okozva. Taxisor blokkolja a római szenátus épülete körüli utcákat is.

A parlament felső háza elfogadta az Uber-szolgáltatásra vonatkozó törvényi szabályozás bevezetésének elhalasztását az idei év végére. A kérdés a képviselőház elé került át. (Az Uber a szabályozás bevezetése miatt tavaly kivonult Magyarországról.)

A taxisok ezzel ellentétben az ágazat liberalizációjának szigorítását, az Uber és más utasszállító szolgáltatások szabályozásának bevezetését sürgetik. Káoszt teremtett a taxisblokád Milánóban és Torinóban is. A taxisok bejelentették, hogy február 21-én országos egyeztetést tartanak, és tüntetési akcióik a következő napokban is folytatódhatnak.
Nálunk, csak a négyszázezret vallanák be :-)
Nem Ft.-ban, hanem Kw/h-ban történik az elszámolás évente egyszer.
Tehát, a különbözet fizetendő.
És, ha akkora rendszert építettél, ami többet termel, mint az éves fogyasztásod, akkor fizetnek ők.
És tényleg kevesebbet, mert ők, a rendszer fenntartási díjat, nekem nem fizetik ki! :-)
Tehát, az áram normál díja kb:  36.-  Kw/h
éjszakai és kedvezményes tarifák kb 24.-   Kw/h
Ők tőlem visszavenni 16.-   Kw/h
Az.
És még el se kezdtem kifejteni, a magyar taxisspecifikus buktatókat.
Az "óra nékű ócsóbb", a van "ócsó új akksim, gumim, villanymotorom, kvázi egy bontandó ótóm" mennyit acc érte? :-P

Mivel, hozzáértő barátaim megszóltak (és igazuk volt) átszámoltam 3000 autóra, hiszen spanolva annyi elég a mai szolgáltatási színvonal fenntartásához:


A villanytaxi nem kaszinó

Avagy megéri e Budapesten taxiflottát üzemeltetni?

A főváros villanyautós ámokfutásával kapcsolatban – amelyet azóta minisztériumi szinten is próbálnak visszafogni – sokan jönnek az összeesküvéselméleteikkel. Amelyekben persze lehet igazság, de ha van, akkor az azt jelenti, hogy a mutyi megálmodói nem tudják, mire készülnek. Hevenyészve összedobtam egy villanyautós nagyvállalkozás költségeit (hagyományos autókkal még kevésbé lenne kifizetődő egy alkalmazottakkal dolgoztató taxicég, de ezt legalább huszonöt éve tudjuk – azok meg pláne, akik megpróbálkoztak hasonló üzemeltetésével azóta).

"Ha már a napelemnél tartunk...te hány hektárban gondolkozol, amivel el tudnád látni a taxid a napi futáshoz szükséges energiával?"

Azért, hektárok nem kellenek.  Az általam tervezett napelemrendszer a végleges állapotban, nyáron képes lesz a 30Kw/h előállítására.  De persze nem az autóra lesz használva.  Mert autó még egy darabig nem lesz.
hat négyzetméter, tud egy Kw/h-t elméletben. Már csak a napsütéses órák, és a veszteséggel való korrigálás kell hozzá.
De mondjuk, 10 M2 /1 Kw napi tíz napsütéses órával, 30 m2 elég egy leaf egyszeri feltőltéséhez.
De persze ez csak a nyár.  Ha a téli hónapokra valót is meg akarja termelni az ember, nna meg a saját fogyasztását, akkor ennek kb a háromszorosa kell.
De!
Minél nagyobbra telik, annál olcsóbb fajlagosan.
"Kiszamoltad már mennyibe fog ez kerülni az akkumulátorokkal együtt? "

Akkumulátor nem kell hozzá, mert a mai rendszer szerint, az Elműtől oda vissza mérő órát kapsz, és nyáron (nappal) meg termelheted magadnak a télire (éjszakára) valót.

Ok.  igazad van.  Már belebonyolódtam a kilowatt,megawatt  gigawatt átváltásokba :-)

Átírtam!  Bocsi!