Témakörök > Hírek fórumai > Kemény lépésre készül Budapest - kiszórnak szinte minden taxit A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
linkas | 2017.03.03. 07:48:59 / # 346914 |
|
A cikkben kiszámolt 200 ezer forintot ha megszorzom 3000-el az 600 millió. Ha ebből kifizetek 300 embert (diszpécserek, irodisták, telephelyesek) fejenként 500 ezerrel (bértömeg) akkor marad cca.450 milla. Az évente 5,4 milliárd. Amit a cég offshore anyacége kiszámláz és szépen kiszedi az adó alól. Abból már jut parizer a kenyérre...
|
alelölülő | 2017.02.18. 12:42:02 / # 346862 |
Most már csak azt kellene megkérdezni ettől a fasztól, hogy miért mondta, amit mondott, miért nyilatkozott más szervezetek nevében olyat, amit azok nem mondtak.
Előzmény: #346861 tomajer 2017.02.18. 08:56:09 |
|
tomajer | 2017.02.18. 08:56:10 / # 346861 |
Jóideig nem lesz még kötelező az elektromos taxi BudapestenTarlós István főpolgármester szerint belátható időn belül a taxisokat nem fenyegeti az, hogy taxizni csak elektromos járművel lehessen. Az elektromobilitás terjesztését célzó Jedlik Ányos terv megvalósításáról tavaly ősszel írt alá együttműködési megállapodást a fővárosi önkormányzata és az NGM. A megállapodás eredményeként rövid távon mintegy 250 töltőoszlop és 500 töltőhely létesülhet városszerte, amelyek számát a tervek szerint folyamatosan bővítik. A megállapodásban vállalta a fővárosi önkormányzat, hogy áttekinti a személyszállítási szolgáltatásokra vonatkozó rendeleteit, és javaslatot tesz a zéró emissziós járművek elterjesztésére a személytaxi-szolgáltatásoknál, illetve egy zéró emissziós járművekre épülő közösségi autómegosztó rendszer (car-sharing) bevezetésénél. Mivel úgy vélik, jó példával kell elöl járniuk, vállalásuk szerint a fővárosi közszolgáltatásokat ellátó járműparknál is megvizsgálják a károsanyag-kibocsátástól mentes járművek alkalmazásának lehetőségét. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes elmondta, hogy természetesen tudják, hogy ez nem rövid távon megvalósítható elképzelés, és számos feltétele van, de úgy véli, a zéró emissziós járművek elterjesztése egy nem megmagyarázandó nemes "végcél". Hangsúlyozta, a fővárosi önkormányzat és az NGM célja is az, hogy elsősorban ösztönző szabályozási környezettel támogassa a zéró emissziós járművek elterjedését, és bíznak benne, hogy ebben minden "felelősen gondolkodó politikai erő, újságíró és taxitársaság, taxis érdekképviselet" támogatására számíthatnak. Az NGM nem javasolta olyan konkrét tiltás bevezetését a fővárosi önkormányzatnak, hogy Budapesten taxiszolgáltatást egy bizonyos türelmi idő elteltével csak zéró emissziós gépkocsival lehessen végezni. A tárca véleménye szerint az összes taxi rövid távú lecserélése elektromos autókra jelenleg nem reális lehetőség.
|
|
tomajer | 2017.02.17. 18:47:51 / # 346860 |
Csak a taxisok hecceléséről van szó - megszólalt TarlósA főváros egészen biztosan nem tervezi a hagyományos meghajtású taxik kitiltását 2023-ig - mondta Tarlós István főpolgármester pénteken.Tarlós Istvánnak nincs ismerete arról a javaslatról, amelyről Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes írt a Napi.hu-nak. A főváros nem tervezi kitiltani a taxikat 2023-ig, ilyen döntés biztosan nem születik. A hírek nem jók másra, csak a taxikos heccelésére - mondta. Szeneczey Balázs sokat dolgozik a taxisok problémájának megoldásán. Tarlós "nem menne bele abba a játékba", hogy az NGM-et szembeállítják a főpolgármesteri hivatallal. Ez egy fogalmazástechnikai kérdés. A Napi.hu írta meg először, hogy a főváros az NGM javaslata alapján 2020-tól csak zéró emissziós taxiknak adna engedélyt, 2023-tól pedig már csak ilyenek közlekedhetnének. Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes állításait az NGM közleményben cáfolta. Azt írták, hogy a teljes taxiállomány rövidtávú lecserélése elektromos autókra jelenleg nem reális lehetőség. Az elektromobilitás elterjedését célzó intézkedések fókuszában a korlátozás helyett mindig az ösztönzés állt. A főváros ezen kívül azt is állította, hogy egyeztetett a taxisokkal. A Napi.hu által megkérdezett szervezeti vezetők azonban nem vettek részt ilyen egyeztetésen.
|
|
balagge | 2017.02.16. 12:09:01 / # 346856 |
|
A fejeseknek az a lényeg, hogy döngethessék a mellüket egy látszatintézkedés okán.Egy széntüzelésű erőműben nagyobb hatásfokot és sokkal tisztább üzemet lehet elérni mint házi széntüzelésnél, a fa meg egyenesen katasztró(fa). pl. a kéményen át távozó égéstermékeket egy erőműben szűrik (hamu, korom) és az üzemi hőmérsékleten tartott folyamat sokkal jobb hatásfokú mint amit otthon tudsz produkálni.Egyet árulj el! Ha tilos lesz vidéken szénnel és fával tüzelni hogyan nem fagynak majd meg? Amennyire én tudom, most azon megy a blabla, hogy mindenféle hulladék (pl.: papucs, csizma, gumiabroncs) égetése miatt rendkívül rákkeltő füst mérgezi a lakosságot. Sokan nem is tudják mivel jár a műanyagok égetése/lexxxják a következményeket. Azon kívül rosszul tüzelik a fát is, mivel a frissen vágás fát pár évig szárítani kéne mielőtt felhasználják tüzelőnek. Vizes fát tüzelve megint romlik a hatásfok és a rákkeltő anyagokból is több keletkezik.
Előzmény: #346855 Apuka 2017.02.16. 09:28:51 |
Apuka | 2017.02.16. 09:17:46 / Módosítva / # 346855 |
"....bő százezer kilométer megtétele után 17 százalékos kapacitáscsökkenést jelzett a LeafSpy, és ennyivel lett szerényebb az autó hatótávolsága is. Mostanra, vagyis 240 ezer kilométer megtétele után, az első generációs Leaf akkumulátora kapacitásának közel felét vesztette el. "
https://m.autonavigator.hu/sztori/akkumulator-elettartam_egy_nissan_leaf_peldajaval-17152
A cikkben napi 200km megtételéről írnak, azért erről más véleménnyel vannak azok akik ezt tipust taxizásra használták. A Szállitó u.-i dodzsemtaxik sofőrjei 100km után már töltőre álltak. Ha nagyon fűtöttek (mert nem akartak fagyoskodni a kocsiban), esetleg még tempósabban is vezettek, akkor már hamarabb kellett tankolni a gépet. Nem kétlem, hogy innovatív de hogy jelenleg sokkal környezetszennyezőbb az biztos. Persze a fejeseknek az a lényeg, hogy nem itt a városban fog jelentkezni a szennyez😃dés. Az azért elgondolkodtató, hogy az áram előállitása önmagában is szennyezi a környezetet -pl. Széntüzelésű erőművek- (valaki vagy valakik mégis az ilyen megoldást akarják erőltetni) miközben -igaz ez is főleg a vidékieket érinti- nem sokára tilos lesz fával, szénnel fűteni..
|
|
tomajer | 2017.02.16. 06:12:27 / # 346852 |
Nem Ft.-ban, hanem Kw/h-ban történik az elszámolás évente egyszer.
Tehát, a különbözet fizetendő. És, ha akkora rendszert építettél, ami többet termel, mint az éves fogyasztásod, akkor fizetnek ők. És tényleg kevesebbet, mert ők, a rendszer fenntartási díjat, nekem nem fizetik ki! :-) Tehát, az áram normál díja kb: 36.- Kw/h éjszakai és kedvezményes tarifák kb 24.- Kw/h Ők tőlem visszavenni 16.- Kw/h
Előzmény: #346851 alelölülő 2017.02.16. 00:46:44 |
|
alelölülő | 2017.02.16. 00:46:20 / Módosítva / # 346851 |
Elműtől oda vissza mérő órát kapsz, és nyáron (nappal) meg termelheted magadnak a télire (éjszakára) valót.
Úgy tudom, Elmű nagyjából negyedéért-harmadáért vásárolja a lakosság által előállított áramot az saját eladási árához képest, tehát jóval többet kell termelned, mint amennyit visszakapsz.
Előzmény: #346844 tomajer 2017.02.15. 18:58:08 |
|
balagge | 2017.02.15. 21:19:58 / # 346850 |
|
Na és a mennyit acc érte ha totálkárosra törlek? :-)
Előzmény: #346849 tomajer 2017.02.15. 20:47:02 |
tomajer | 2017.02.15. 20:47:03 / # 346849 |
Az.
És még el se kezdtem kifejteni, a magyar taxisspecifikus buktatókat. Az "óra nékű ócsóbb", a van "ócsó új akksim, gumim, villanymotorom, kvázi egy bontandó ótóm" mennyit acc érte? :-P
Előzmény: #346848 balagge 2017.02.15. 20:24:41 |
|
balagge | 2017.02.15. 20:24:41 / # 346848 |
|
Kimondottan rossz üzlet lenne és nagyon kockázatos.
Előzmény: #346847 tomajer 2017.02.15. 20:00:40 |
tomajer | 2017.02.15. 20:00:41 / # 346847 |
Mivel, hozzáértő barátaim megszóltak (és igazuk volt) átszámoltam 3000 autóra, hiszen spanolva annyi elég a mai szolgáltatási színvonal fenntartásához: A villanytaxi nem kaszinóAvagy megéri e Budapesten taxiflottát üzemeltetni? A főváros villanyautós ámokfutásával kapcsolatban – amelyet azóta minisztériumi szinten is próbálnak visszafogni – sokan jönnek az összeesküvéselméleteikkel. Amelyekben persze lehet igazság, de ha van, akkor az azt jelenti, hogy a mutyi megálmodói nem tudják, mire készülnek. Hevenyészve összedobtam egy villanyautós nagyvállalkozás költségeit (hagyományos autókkal még kevésbé lenne kifizetődő egy alkalmazottakkal dolgoztató taxicég, de ezt legalább huszonöt éve tudjuk – azok meg pláne, akik megpróbálkoztak hasonló üzemeltetésével azóta).
|
|
ögödej temüdzsin | 2017.02.15. 19:10:28 / # 346845 |
|
Én taxiztam villany autóval, nem jött be a dolog. Rengeteg idő elment, amíg a dugóban oda araszoltam egy töltőhöz, és még várhattam, mire felszabadult. Nem egyszer repteres és vidéki fuvarokat kellett lemondanom, mert nem volt elég a töltöttség.
Kiszámoltam, hiába van (még!) ingyen az áram, amit megspóroltam az üzemanyagon, azt elbuktam a lemondott fuvarokkal, meg a benzinkúton dekkolással, amikor konnektorról kellett töltenem a verdát Mást is láttam már, hogy péntek este egy rákoskeresztúri benzinkúton várja a csodát, hogy annyit töltsön az autó, hogy eljusson a legközelebbi villámtöltőhöz. Nem hiszem, hogy 3-4 év múlva lesz megfizethető, taxinak alkalmas méretű elektromos autó, amivel legalább egy kemény péntek estét le lehetne dolgozni, gyomorgörcs nélkül, hogy mikor kell töltőhöz rohanni
|
tomajer | 2017.02.15. 18:58:09 / # 346844 |
"Ha már a napelemnél tartunk...te hány hektárban gondolkozol, amivel el
tudnád látni a taxid a napi futáshoz szükséges energiával?"
Azért, hektárok nem kellenek. Az általam tervezett napelemrendszer a végleges állapotban, nyáron képes lesz a 30Kw/h előállítására. De persze nem az autóra lesz használva. Mert autó még egy darabig nem lesz. hat négyzetméter, tud egy Kw/h-t elméletben. Már csak a napsütéses órák, és a veszteséggel való korrigálás kell hozzá. De mondjuk, 10 M2 /1 Kw napi tíz napsütéses órával, 30 m2 elég egy leaf egyszeri feltőltéséhez. De persze ez csak a nyár. Ha a téli hónapokra valót is meg akarja termelni az ember, nna meg a saját fogyasztását, akkor ennek kb a háromszorosa kell. De! Minél nagyobbra telik, annál olcsóbb fajlagosan. "Kiszamoltad már mennyibe fog ez kerülni az akkumulátorokkal együtt? " Akkumulátor nem kell hozzá, mert a mai rendszer szerint, az Elműtől oda vissza mérő órát kapsz, és nyáron (nappal) meg termelheted magadnak a télire (éjszakára) valót.
Előzmény: #346839 balagge 2017.02.15. 15:50:42 |
|
tomajer | 2017.02.15. 18:43:52 / # 346843 |
Az NGM szerint hazudik a fővárosKedden nagyot szólt az a hír, ami szerint az NGM kizárólag zéró emissziós kocsikra cseréltetné taxikat Budapesten. Erről Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes beszélt a Napi.hu-nak. Az NGM javaslatát ráadásul elég részletesen ismerni vélte a főpolgármester-helyettes. Eszerint
Ennek érdekében a főváros a kerületekkel összefogva három év alatt 1100 töltőpontot létesítene. Ezeken a pontokon főleg villámtöltők lennének, melyeknél csak a magánszemélyek tölthetnék autóikat, a taxisoknak saját maguknak kéne töltőállomásokat kiépíteni telephelyeiken. Szeneczey szerint a taxiscégeket is
megkérdezték, akik nyitottak voltak, legalábbis nem mondták, hogy ez
megvalósíthatatlan lenne. De a főbb taxiscégek még aznap jelezték, hogy
ők nem emlékeznek semmi ilyesmire, és egyébként is túl korainak tartják
az időpontokat. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes ül egy taxiban a főváros első elektromos autók és taxik villámtöltésére alkalmas e-taxi drosztjának átadásán az óbudai Graphisoft Parkban 2014. október 21-én.Fotó: Marjai János / MTI Ma délután négykor pedig az NGM jelezte, hogy nem javasoltak ilyet, nem mondott igazat Szeneczey. Az NGM azt írta közleményében, hogy ugyan kötöttek egy hosszú nevű "elektromobilitási együttműködési megállapodást" a budapesti városvezetéssel, de ebben semmi ilyesmi tiltásról nem volt szó. Az ügyben még az is érdekes, hogy akkor miért tartott több mint egy napig végiggondolni az NGM-nek, hogy javasoltak-e tiltást a fővárosnak vagy sem.
|
|
tomajer | 2017.02.15. 16:01:59 / Módosítva / # 346840 |
Ok. igazad van. Már belebonyolódtam a kilowatt,megawatt gigawatt átváltásokba :-) Átírtam! Bocsi!
Előzmény: #346839 balagge 2017.02.15. 15:50:42 |
|
balagge | 2017.02.15. 15:50:43 / # 346839 |
|
Első dolog: a paksi erőmű 2000 MW-os. Azaz napi 48.000. Ezt célszerű mar az elején tisztázni mielőtt félre vinne a nagyságrendi tévedés! www.paks.huHát messze...hátmég attól, hogy 3 millió elektromos autó legyen magyarországon. :-) Wikipédia: 2015-ben az elektromos autók száma globálisan átlépte az 1 millió darabot, év végén már majdnem 1,26 millió elektromos autó futott a világ útjainEz tudod mire elég? :-)Akkor lássuk mennyire komoly ez a dolog. Az átlag Jóska aki csak hétvégén indítja be a Suzukit hirtelen lecseréli mondjuk Nissan leafre mert az mégiscsak elektromos...ennyire azert nem...Akkor a kevésbé átlagos Géza aki megy vele napi 30 km-et...a 10 éves autójával amit még öt évig hajt mielőtt venne egy másik 8-10 éves korom dízelt Németországból max. 1-1.5 millióért. ...ja azert ennyire se komoly...
Ha az elektromos autók ilyen mértékben elszaporodnanak mint ahogy te gondolod, mindenki visszavaltana az atomenergiára. Vagy korlátozná az autó használatot...a hét/hónap első felében csak a páros rendszámúak tölthetnek...:-) Ha már a napelemnél tartunk...te hány hektárban gondolkozol, amivel el tudnád látni a taxid a napi futáshoz szükséges energiával? Kiszamoltad már mennyibe fog ez kerülni az akkumulátorokkal együtt?
Előzmény: #346836 tomajer 2017.02.15. 15:07:24 |
balagge | 2017.02.15. 15:19:24 / # 346838 |
|
Amíg marad ez a lítium-ion technológia, nem lehet versenyképes az elektromos autó a hagyományossal szemben. A négykerek meghajtású elektromos autó hajtását egy kanadai cég rakta össze...nem akarok hülyeséget leírni, de vagy 15-18 éve. Szériaérett volt a dolog....hajtás vezérlés és minden ami ezzel jár tehát az osszes hajtással összefüggő vezetés támogató rendszert megoldották a hajtásvezérlésen keresztül.A legtöbb dolog ami a tömegtermelés mellett rohamosan olcsobb lehet, már rég tömegtermelésben van.3-4 millió forintért ma sem kapsz valamire való új autót, úgyhogy ez nehéz lesz 2023-ra. Az is nagy szó lenne, ha mai értéken 8 millió forintból kijönne 2023-ban egy 300km+ hatótávolságú e-autó.Eddig semmi nem lett olcsobb, legfeljebb annyi történt, hogy felár ellenében növekedett a kapacitása a beépített akkumulátornak, ill. állami dotációval bizonyos piacokon segítették a versenyképességét.De hiába vitatkozunk, ezt úgyis csak az idő dönti majd el...:-)
Előzmény: #346834 tomajer 2017.02.15. 14:53:20 |
tomajer | 2017.02.15. 15:12:22 / # 346837 |
Jó, persze az autók fele egy méter se megy naponta. Lehet, hogy elég lesz 10 000Mw :-)
Előzmény: #346836 tomajer 2017.02.15. 15:07:24 |
|
tomajer | 2017.02.15. 15:07:25 / Módosítva / # 346836 |
Csak nem bírom ki:-)
Akármilyen hihetetlen, ma magyarországon, nagyságrendileg négymillió autó van. Mondjuk hárommillió villanyautóval számolva, és hogy az emberek nagy része csak mondjuk napi 30 km-t megy, az autónként, kb napi 6Kw/h Öttel könnyebb számolni fejben, tehát 15 millió Kw/h azaz 15 000 Mw/h naponta. Mit is mondtunk? Az ország mai kapacitása, 7 000 megawatt. azaz a napi, az 24x7000= 168 000Mw/h Az egész ország, csúcsrajáratva ... 10% csak a Bp-i taxi?!? Reméljük csökkentenek a fogyasztáson is ... de sok napelem kell még ide!
Előzmény: #346835 tomajer 2017.02.15. 14:58:10 |