Témakörök > Hírek fórumai > Kemény lépésre készül Budapest - kiszórnak szinte minden taxit A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2017.02.15. 14:58:11 / # 346835 |
2023-ra már remélhetőleg a többi gyártó is fog versenyképes autót gyártani.
Már ha ragaszkodunk ehhez a dátumhoz. De én kb 10 évben látom reálisnak a tömeges átállást. Biztos lesz sok ember aki önként előbb belevág. De ez a saját döntése .... ma nem termeli meg az árát. Soha meg nem térülő beruházás, mint a napelem. De az idő, a villanyautónak dolgozik. jjaés, Paks2-nek :-) Nem is merem kiszámolni mennyi áram fog kelleni, ha a teljes autópark átáll villanyra .... jó lesz az a napelem :-)
Előzmény: #346831 alelölülő 2017.02.15. 13:36:34 |
|
tomajer | 2017.02.15. 14:53:20 / # 346834 |
Azért, ne mondjuk, hogy százéves technika, meg nincs hova fejlődni. A mai aszinkron motorok, hihetetlenül hatékonyak és kicsik. Ha elterjed a kerékagyba épített motor, akkor fillérekből lesz négykerékmeghajtású autód.
Se váltó, se difik, se robbanómotor, olajozórendszer, hűtőrendszer, turbó, mindenféle qrva drága lófasz. Az autóban, a mechanikus mozgó alkatrészek a drágák. Ezek kilencven százaléka feleslegessé válik. Még a fékek elhasználódása is kitolódik a teljes élettartamra, mert hisz csak a megálláshoz, vészfékezéshez kellenek. Marad egy csomó elektronika, hőszivattyús fűtés-hűtés, és a biztonság. Ezeknek az ára meg rohamosan csökken a tömegtermeléssel.
Előzmény: #346832 balagge 2017.02.15. 14:44:11 |
|
balagge | 2017.02.15. 13:59:51 / # 346833 |
|
Nem lehetne egy olyan visszafejlesztés amelynek a keretein belül többé nem lehetne a háttérszínt és a szöveg színt állítani? -
Előzmény: #346832 balagge 2017.02.15. 13:58:34 |
balagge | 2017.02.15. 13:57:09 / Módosítva / # 346832 |
|
Mondom én, hogy megrögzött optimista vagy! Az akkuk kapacitása legfeljebb úgy nő három év alatt a duplájára, hogy növelik a beépített egységet. Az ára pedig többek között a lítium árától függ, az pedig az igények növekedése miatt emelkedik. A jelenlegi villanyautók közül az opel ampera e lehet az első használható a maga 300-350km-es hatótávjával, de annak az ára 13-15 millió lesz minimum... " Egyelőre az európai ár még ismeretlen, de jó támpontot adhat, hogy Amerikában a Chevrolet Bolt 37495 dollárba, azaz 10,3 millió forintba kerül."
Előzmény: #346830 tomajer 2017.02.15. 13:17:06 |
alelölülő | 2017.02.15. 13:36:35 / # 346831 |
Mi van, ha főtakker nem is akar ezzel az egész szarsággal foglalkozni, csak az asszonka akar eladni néhány ezer fostalicskát?
Előzmény: #346828 balagge 2017.02.15. 13:02:17 |
|
tomajer | 2017.02.15. 13:17:07 / # 346830 |
Ez az eszmefuttatás arról szólt, ha valaki ezzel akarná lenyúlni a piacot. Nem azért, mert mi olyan kemények vagyunk, hanem, mert egyszerűen a Bp-i taxiban nincs ennyi pénz! Ez az álom, csak önkéntes alapon megy. Állami, fővárosi támogatással, kedvezményes vállalkozói hitellel, sokkal hoszabb idő alatt. Tehát, az én jóslatom, hogy a mainál jobb, már használható kapacitású (300 km/ töltés) villanyautót, 2023-ban már három-négy milla körül utánunk fognak dobni!
|
|
Főbuher | 2017.02.15. 13:03:16 / # 346829 |
|
Most nyugtatod magad? A töltést , meg a vállalkozást magadnak kell megoldani. Mondja Ő. Oldd meg!
Előzmény: #346826 tomajer 2017.02.15. 12:54:07 |
balagge | 2017.02.15. 13:02:17 / # 346828 |
|
Szerintem lízingnél az áfát az elején lehet rendezni. Bár ha támogatás formájában visszafizeti az állam az áfát, akkor az nem csak ÁFA alanyoknak járhat.Nem gondolom hogy ez lenne a stratégia amit vázoltál. Inkább arra gondolok, hogy az egyszeri taxista képtelen lesz önerőből bele ülni az előírt szutyokba az osszes többi előírással. Ezért tehát lesznek majd támogatások a fuvarszervezők részéről ill. visszatérhetnek majd a droidtartok is, hogy segítsenek a taxistanak betartani az új feltételeket. Könnyen lehet, hogy ezzel lesz vége a mezítlábasdi korszaknak is.Milyen bájos is lenne, ha a fuvarszervezőnek a telephelyen fenn kene tartani x darab autóra y darab töltőt, kivéve a mezítlábas mert ott a székhelyen vagy telephelyen kene saját tulajdonú töltő üzemeltetni! :-)A fuvarszervezőnek esze ágaba saját flottát fenntartani. Annál sokkal jobb, ha pl. te mosogatod az autót a saját pénzedből és a nálad hagyott pénzből próbálsz megélni. Az viszont nagy okosság, ha par ezer embert be lehet tenni a mokuskerekbe egy elektromos autó lízingkonstrukciójával. Ebből nem szállsz ki végtagvesztés nélkül! Mire kikukázod (4-5 év) már csak 80km a hatótávolsága hátszélben. Maradvanyértéke eszmei. Közben lehet új szabályokat hozni adózásban (KATA), tagdijban, ésatöbbi.Sokaknak nem fog ez tetszeni.
Előzmény: #346827 tomajer 2017.02.15. 12:37:21 |
tomajer | 2017.02.15. 12:37:22 / # 346827 |
Mondom:-)
Az elején visszaigényelt áfával számoltam. De a lízingnél gondolom, nem igényelheti vissza az áft, csak amikor kifizetésre kerül. Tehát, a lízingdíjak 27%-al magasabbak lesznek, .....
Előzmény: #346826 tomajer 2017.02.15. 12:26:22 |
|
tomajer | 2017.02.15. 12:26:22 / Módosítva / # 346826 |
De!
Előzmény: #346822 balagge 2017.02.15. 10:58:50 |
|
alelölülő | 2017.02.15. 11:57:57 / # 346825 |
Már vannak taxisok, akik demonstrálni akarnak az ötlet ellen.
|
|
szálka | 2017.02.15. 11:15:45 / # 346824 |
|
Ez az. Vagy megy a szarkavarás, vagy megint egy dilettáns fasz került a tanulmányírók húsosfazekának a közelébe. Majd jó pénzért kortyolhatnánk az áramot a lakossági töltőkön, mert mi üzletszererűen kéjelgünk az utakon...
Arról nem is beszélve, hogy 2020-tól 3 év alatt szeretnék elérni a változást. Nem baj, ha figyelembe vesszük, hogy az uniós pénzeső újabb hétéves ciklusa 2020-ban zárul, és utána várhatóan megszűnnek a vissza nem térítendő támogatások. Biztosak lehetünk benne, hogy a fejlesztésekre szánt kormányzati pénzt az utolsó fillérig bevasalják majd rajtunk.
Előzmény: #346819 balagge 2017.02.15. 10:44:36 |
balagge | 2017.02.15. 11:13:52 / # 346823 |
|
Minden elismerésem a demagóg politikusok környezetvédelemért elkövetett tetteiért, de ez a villanyautós rizsa egy igen nagy átverés.Már önmagában a gépjármű forgalmat okolni a (fő)városi levegő szennyezettsége miatt idiótizmus. Mikor visszanyal az igazság.
Ha pedig képtelenek figyelembe venni a valóságot, még mindig egyszerűbb és ésszerűbb lenne hibrid LPG-s autók üzembe állítását erőltetniük, hiszen az LPG üzem a legtisztább és legolcsóbb jelenleg.Olcsóbb és sokkal használhatobb lenne a gépjárműpark....
Előzmény: #346821 tomajer 2017.02.15. 10:53:07 |
balagge | 2017.02.15. 10:58:51 / # 346822 |
|
Ok, csak ne az legyen a vége, hogy szépen joxabalyba foglalják a kritériumokat aztán utánuk a vízözön. Pl. Töltés kiépítése a telephelyen kötelező! Aztán oldd meg vagy hagyd abba. Persze ez most rossz példa, hiszen ezt meg is oldod:-) De tudnak ok olyat, amivel téged is ellehetetlenítenek. És ezzel el is érkeztünk a nagy kérdéshez, minek is kezdtek el ezzel foglalkozni? Tán csak nem akarnak egy bizonyos érdekcsoportot (a mostaninál is sokkal jobb) helyzetbe hozni?!
Előzmény: #346821 tomajer 2017.02.15. 10:53:07 |
tomajer | 2017.02.15. 10:53:08 / # 346821 |
Optimizmusom határtalan :-)
Vagy rendesen csináljuk, vagy sehogy. Én qrvára zöld vagyok. Nagyon szeretnék villanyautóval szolgáltatni. Sőt. Én napelemmel tölteném. Magamnak meg is fogom oldani. Nna nem a villanyautót, hanem a napelemet :-) Ez a qrmányzat, még azt is jól megadóztatja ... tehát, az ilyen álmodozásról, csak azt tudom mondani, hogy bilibelóg a kezük. Ez befektetéssel kezdődik, aztán lehet learatni a babérokat. Ők az ilyent nem szeretik!
Előzmény: #346819 balagge 2017.02.15. 10:44:36 |
|
tomajer | 2017.02.15. 10:48:08 / # 346820 |
De ez sajnos nem megoldható. Technikailag lehetetlen. A taxi az utcán szolgáltat. Ott kell tölteni. Nem szaladgálhat vissza műszakonként kétszer háromszor a telephelyre. Ami lehet, hogy békáson van a nyolcadikon :-)
Előzmény: #346817 szálka 2017.02.15. 10:11:44 |
|
balagge | 2017.02.15. 10:43:32 / Módosítva / # 346819 |
|
Most hizlalják a máját egy kicsit a taxisgyűlölő gyökereknek is.1100 töltő pont, de a taxisok nem használhatják...kész röhej. Kb. mint cartmen vidamparkja ami nem fogad látogatókat.Az elektromos autózás lényegi eleme, hogy töltési igény esetén az aktuális helyzetedhez képest minél közelebb és gyorsabban oldhasd meg a töltést (infrastruktúra). Ez fokozottan igaz a taxis szolgáltatásban, hiszen itt nem csak egy napi 10-100 kilométeres ingázást kell megoldani, ami ugye egy éjszakai otthoni töltéssel megoldható. Viccesen néz majd ki a sok üres töltő, miközben a taxisok feleslegesen herdálják el a megmaradt kilowattokat, hogy pl. csepelre (greentaxit) ki hajtsanak tölteni a villanyszart. Tomajer általánosságban rendkívül optimista, pedig az évtizedes tapasztalat a pesszimistákat igazolja . :-)Más...ha leveszem a tetőről a szabadjelzot mielőtt beállok a töltőre, leszopják a ....?
Előzmény: #346817 szálka 2017.02.15. 10:11:44 |
alelölülő | 2017.02.15. 10:35:40 / Módosítva / # 346818 |
Mutasson példát a Főváros! Szenecei milyen kocsival jár? Demcki vett annak idején egy Pulit, de aztán Audi Allroadra cserélte. Bár az nem olyan elektromos volt, mint a Leaf, hanem olyan nyomorék.
|
|
szálka | 2017.02.15. 10:11:45 / # 346817 |
|
Egyelőre csak te álmodozol a drosztokra telepített töltőkről. A nyitó cikkből idézve...."A töltőkkel kapcsolatban is vannak tervei az önkormányzatnak. Egy három
éves program keretében, a fővárosi kerületekkel közösen, nagyságrendileg
1100 töltőpont létesítését tűzték ki célul, melyek zömmel villámtöltők
lesznek. A fővárosi önkormányzat által létesítendő töltőpontok
elsősorban a lakosságot szolgálnák ki, a taxis vállalkozásoknak
gondoskodniuk kell saját telephelyükön a töltésről."
Előzmény: #346815 tomajer 2017.02.15. 10:02:22 |
tomajer | 2017.02.15. 10:03:33 / # 346816 |
És nyertek 100 ezer környezetvédőt ... :-)
Előzmény: #346814 alelölülő 2017.02.15. 09:44:59 |