Felhasználó hozzászólásai
Téma: Közlekedéssel kapcsolatos információk (nem sztároknak)
Hozzáadva: 2017.03.10 20:04
Téma: Onlány taxamétert kotyvasztanak a boszorkánykonyhában!!!
Hozzáadva: 2017.03.09 08:54
Taxisok Világa magazin
A NAV elnöke hétfőn jelentette be, hogy az adóhatóság ezentúl rendszeresen nyilvánosságra hozza az előre meghatározott ellenőrzési helyszíneket, és kedden meg is jelent az első ADÓtraffipax tájékoztató a hivatal honlapján. Ezek szerint Budapesten mától egy hétig a hetedik kerületi romkocsmákat ellenőrzik, pénteken a Nagyvásárcsarnok árusait, míg jövő héten a belvárosi vendéglátóhelyekre koncentrálnak az ellenőrök. Vidéken főleg a virágárusok és a piaci árusok számíthatnak az adóhatóság látogatására a nőnaphoz kapcsolódóan.
Március 13-tól 17-ig az Országos Étterem Hét rendezvénysorozathoz kapcsolódóan fokozottan ellenőrzi Budapest belvárosában működő vendéglátóhelyeket. Ennek során kiemelt figyelmet fordítanak a bizonylatadási kötelezettség teljesítésére, az alkalmazottak bejelentésének vizsgálatára, valamint az online pénztárgépek szabályszerű üzemeltetésére. Ezzel egy időben a taxis személyszállítóknál is várható hasonló irányú ellenőrzés.
Téma: "Zene butik"(kedvenc zenéid)
Hozzáadva: 2017.03.08 11:23
''Kislányok, nagyobbacska lányok, édesanyák és nagymamák!''
Nőnapra szóljon Nektek szeretettel a Virágdal!
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2017.03.04 16:01
Nagyüzemben vezette félre a hatóságokat az Uber
Az Uber máig használ egy programot, ami segíti a sofőreiket, hogy ne bukjanak le azokban a városokban, ahol be vannak tiltva – írja a New York Times négy névtelenül nyilatkozó, dokumentumokkal felvértezett Uber-alkalmazottra hivatkova. Az cég ezzel világméretű trükkel játszotta ki és verte át az önkormányzati vagy állami hatóságok ellenőreit.
Az Ubernek van egy belső, VTOS (Violation of Terms of Service, azaz „általános szerződéses feltételek megsértése”) nevű programja, aminek az a célja, hogy a nem jól viselkedő utasokat ki tudják szűrni a felhasználók közül. Csakhogy ebben a programban van egy Greyball nevű eszköz, ami arra szolgál, hogy – az appból és „más technikák” segítségével – beazonosítsa, kik az ellenőrök.
Akit megjelelöl ellenőrként, az gyakorlatilag egy álappot kap: nem a valódi autókat látja, ha pedig mégis kap egy fuvart, akkor az álsofőr „lemondja”.
Ezen a videón, ami az oregoni Portland ellenőreinek Uberrel szembeni fellépéséről szól, akcióban is látni a Greyball-hadműveletet:
Itt az ellenőr hiába látja úgy, hogy vannak szabad autók, valójában nem tud hívni egyet sem.
Egészen érdekes, hogy pontosan hogyan, milyen adatok begyűjtése alapján állapították meg az Ubernél, hogy valaki ellenőr.
Az Uber adott országban vagy városban felelős ügyvezetője volt ezért a felelős, az irányítása alatt olyan dolgokat vizsgáltak, hogy például kik azok a felhasználók, akik egy adott kormányzati hivatal környékén gyakran előkapják a telefont, hogy az Ubert nézzék vele – magyarul szokatlan felhasználói viselkedést kerestek. Sőt, még a felhasználók hitelkártya-adaiból is le tudtak vonni következtetéseket. Összesen tucatnyi adattípus segítségével szűkítették le, hogy ki az, aki ellenőrzés céljából hívja a kocsikat. Amikor találtak valakit, az Uber munkavállalói még a Facebook-, Twitter vagy Instagram-profiljukat is ellenőrizték.
Olyan sztoriról is ír a NYT, hogy az Uber emberei megnézték, mik a legolcsóbb mobiltelefonok, az akcióról készülő rendőrök és ellenőrök ugyanis jellemzően ilyeneket vásároltak.
Az Uber jogi csapata mindenesetre rábólintott az ellenőrök megtévesztésének tervére a NYT forrásai szerint.
Azokkal szemben alkalmazták ezeket az eszközöket, akik megsértették az utazás feltételeit – kommentálta a cikket az Uber, elég szűkszavúan.
Az újság forrásai is azt mondják, hogy ez eredetileg tényleg így volt, és arra is használták a Greyballt, hogy az Uber-sofőröket kihívó, majd az autójukat fémrudakkal ütlegelő taxisokat semlegesítsék. De aztán ahogy egyre többi jogi problémájuk lett az agresszív terjeszkedés miatt, elkezdték az ellenőrök ellen is használni a Greyball-trükköt.
A NYT szerint Portlanden kívül Bostonban, Las Vegasban, Párizsban, Ausztráliában, Kínában és Dél-Koreában is bevetették a Greyballt. (New York Times)Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2017.03.03 19:26
Kiborult a bili, ami az Uber vesztét is jelentheti
Dzindzisz Magdalena követés 2017.03.03. 18:14
Viharfelhők gyülekeznek az Uber felett, mintha kicsúszott volna a talaj a nem olyan rég még ünnepelt cég alól. A problémák egyenként kezelhetőnek tűnnek, de együtt egy olyan vállalati kultúra képét vetítik elénk, amit nehezen fog egy csapásra megváltoztatni a cég.
Az Uber egy sikersztori. A cég értékét ma 70 milliárd dollárra teszik. Tavaly júniusban 3,5 milliárd dollárnyi befektetést kaptak egy szaúd-arábiai alaptól, ekkorára egyedüli befektetőként még nem volt példa. Hatalmas összegeket fektetnek be mesterségesintelligencia-fejlesztésekbe, önműködő autókba és következő generációs technológiákba.
Az Uber fogalommá vált még azokban az országokban is, ahol nem nézik jó szemmel vagy egyenesen tiltják működését. Az überezni kifejezés része lett a mindennapi nyelvnek, köznevesült, mint az online keresésre a guglizni. Átalakította a közlekedést azokban a városokban, ahol nem gördítenek akadályokat elé, az utasok örömmel használják akár naponta többször is a mobilappot.
Valami eltört
Mindezek ellenére azt látjuk az utóbbi hetekben, hogy gyülekeznek a felhők az Uber fölött, valami nem jó irányba halad a cégnél. Olyan pályára kerültek, ami veszélyezteti a jövőt, a befektetéseket és dollármilliókat. Nézzük sorban ennek jeleit.
- Travis Kalanick vezérigazgató csatlakozott Donald Trump amerikai elnök gazdasági tanácsadói csapatához, amire a válasz a felhasználók részéről a bojkott volt. A januári bevándorlásellenes rendelet után a New York-i taxisok szervezetten tiltakoztak, mire az Ubernél megjelentek a magasabb kereslet miatti magasabb árak. Emiatt a #DeleteUber trend lett Twitteren, állítólag kétszázezren törölték az alkalmazást januárban.
- Egy volt fejlesztő, Susan Fowler szexuális zaklatással vádolta főnökét, majd vizsgálat elsikálásával a munkaügyi osztályt. A munkahelyi áskálódásokról is volt egy-két szava.
- A Waymo önműködő autókat gyártó cég kereskedelmi titkok ellopásával vádolta meg az Ubert. Ez az ügy egyébként annyira eszkalálódhat, hogy egymagában megölheti az Uber önjáró autóinak jövőjét, és néhány vezető akár börtönben is kiköthet.
- Lemondott a munkahelyi zaklatással vádolt Amit Singhal fejlesztési vezető-helyettes, de csak miután kiderült, hogy korábbi munkaadója, a Google is szexuális zaklatás miatt vált meg tőle. Egészen addig védték az Ubernél.
- Travis Kalanick cégalapító a napokban kiosztott egy Uber-sofőrt, aki megkérdezte tőle, hogy miért alakították át úgy az Uber Black szolgáltatást úgy, hogy rosszabb helyzetbe hozza a sofőröket. Kalanick vesztére az egészet videóra vették.
A New York Times nagyon sok mostani és volt Uber-dolgozóval beszélgetett, belső levelezéseket és csetlogokat is megszereztek volt alkalmazottaktól. Ebből egy nagyon furcsa vállalati kultúra képe rajzolódott ki előttük. Olyanokról meséltek névtelenségüket kérő alkalmazottak, hogy például egy menedzser a beosztottai mellét fogdosta a cég Las Vegas-i buliján, egy igazgató homofób trágárságot üvöltött beosztottjára egy heves vita alatt, egy másik vezető pedig azzal fenyegetett egy rosszul teljesítő munkatársat, hogy baseballütővel veri szét a fejét.
Az ipari kémkedés vádja
A Waymo a Google anyacégének az önjáró autókkal foglalkozó vállalata. A héten feljelentést tett, hogy volt alkalmazottjuk, Anthony Levandowski még távozása előtt 14 ezer oldalnyi titkos dokumentumot töltött le. Anthony Levandowski az Ubernél vállalt munkát és a Waymo azzal vádolja most az Ubert, hogy felhasználta a cégtitkokat az Otto automata autó fejlesztésénél. Az Uber azt ígérte, hogy kivizsgálják az ügyet.
Egészen mostanáig csak suttogtak ezekről az esetekről a Szilícium-völgyben. De néhány hete Susan Fowler decemberben távozott fejlesztő a blogjában le merte írni, mik mennek a cégnél. Szexuális zaklatással, ezek eltusolásával vádolta meg a főnökét és a munkaügyi osztályt. Ráadásul miután jelezte a problémákat a HR-nek, még ő került bajba - azt javasolták neki, menjen inkább másik csapatba dolgozni, úgyis rossz értékelést fog kapni főnökeitől. Fowler arról is írt, hogy a vezetők hatalmi harcok miatt szabotálják egymás munkáját, hogy előrébb jussanak.
Hiába rendelt el utólagos vizsgálatot Travis Kalanick vezérigazgató, a többi hasonló történet nyilvánosságra kerülését már nem lehetett megállítani. Más alkalmazottak is előálltak, hogy ők is elszenvedői voltak munkahelyi zaklatásnak. Kiderült, hogy az Egyesült Államokon kívül két másik országban is perelnek Uber-vezetőket szexuális zaklatás miatt.
Travis KalanickFotó: Bloomberg / Getty Images Hungary
A legnagyobb balhé egy 2015-ös Las Vegas-i bulin tört ki, ahol a cég Beyoncét kérte fel, hogy énekeljen az alkalmazottaknak a Palms Hotel tetőteraszán. Volt minden, az ilyenkor szokásos alkohol és szerencsejáték mellett előkerült a kokain, egy menedzser végigtapogatott mindenkit, akit ért (őt az eset után kirúgták), egy másik munkatárs ellopott egy magánbuszt, és a városban furikázott barátaival. A buli után Kalanick céges eligazításon emlékeztette alkalmazottait a vállalat 14 alapértékére, amit jó lenne betartani. Ezekre kicsit később még visszatérünk.
Haverok egymás között
Az összes probléma egy közös pontra vezethető vissza, mégpedig arra, hogy az Ubernél egyszerűen nem tisztelik a szabályokat. Sőt, figyelmen kívül hagyják ezeket, hogy aztán apróbb kellemetlenségként kezeljék a következményeket. Néha igencsak költséges kellemetlenségként.
Ezt a hitvallást egyébként maga Kalanick foglalta össze egy tavalyi interjúban:
Bármelyik szabály idejétmúlttá válhat és új szabály veheti át a helyét. Végső soron minden szabálynak az embereket és fejlődésüket kell szolgálnia. Azok a városok és országok, amelyek engedik a szabályaik változását, gyorsabban fejlődnek.
Hogyan jutott el idáig a Szilícium-völgy fenegyerekének tartott Kalanick? Az agresszív belső kultúra egészen a 2009-es alapításig vezethető vissza. Travis Kalanick és Garrett Camp egy olyan startupot alapított, amellyel egy mobilalkalmazással és néhány kattintással kvázi taxit hívhatott magának bárki, kikerülve az egész taxis iparágat. Röviddel az alapítás után Kalanick kialakította a híres 14 pontot, ami a cég alapértékeit volt hivatott összegyűjteni. Ezekhez nagyobb techcégek alapelveit használta fel. Azt kéri munkatársaitól, legyenek megszállottak, merjenek döntést hozni. Az előremenetel csak rajtuk múlik, még ha emiatt konfliktusokba is keverednek a kollégákkal.
A cég nagyon gyorsan nőtt, a vállalati struktúra decentralizálódott, egyre hangsúlyosabbakká vált a regionális irodák autonómiája. Ezek vezetőit arra biztatták, hogy legyenek önállóak, a San Francisco-i központ kézi irányítása nélkül hozzák meg döntéseiket. Amit mindenek elé kellett helyezni, az a növekedés és a kitűzött célok elérése.
Fotó: Bloomberg / Getty Images Hungary
Ez annyira beleivódott a vállalati kultúrába, hogy teljesen átalakultak az előrejutás szabályai. Ahhoz, hogy valakit előléptessenek, a kollégáikat vagy vezetőiket kellett megfúrni. A már említett Sarah Fowler, de még tucatnyi más alkalmazott is arról beszélt, hogy a HR hajlamos volt elnézni a topmenedzserek hibáit, kifogásokat kerestek nekik, mert hasznosnak tartották munkájukat. Ha valakire túl sokan panaszkodtak egy-egy régióban, máshová helyezték, de az nagyon ritka volt, hogy kirúgjanak valakit.
Ráadásul volt egy érinthetetlen csoport, az úgynevezett A-Team, ide azok a vezetők tartoztak, akik közvetlenül Kalanicknek feleltek. Emil Michael tagja a csoportnak. Ő még 2014-ben bukott le, hogy személyes információt bányászott ki egy újságíróról, aki nem túl kedvezően írt a cégről. Emil Michaelt nem rúgták ki, Kalanick azzal mentette meg, hogy biztosan tanul majd hibáiból. Olyannyira nem érte hátrány, hogy a már emlegetett Las Vegas-i bulin kiválasztották azon munkatársak közé, akik maradéktalanul megfelelnek az Uber alapértékeinek.
"Elnézést, bocsánat, megvizsgáljuk"
Sarah Fowler posztja után több Uber-alkalmazott jelezte, hogy elhagyná a céget. Mások abban reménykednek, hogy megváltozhat a vállalati kultúra, Travis Kalanick ugyanis ezt ígérte a poszt megjelenése után. Kalanick amúgy mindig ezt ígéri, bármilyen botránnyal szembesítik, ezt ígérte az ipari kémkedéses ügy kipattanása után, ezt ígérte Amit Singhal lemondása után és ezt ígérte néhány napja, miután nyilvánosságra került, hogy a sárga földig lehordott egy Uber-sofőrt.
Arianna HuffingtonFotó: Brian Ach / Getty Images Hungary
A cég most a médiamogul Ariana Huffington, a Huffington Post alapítója mögé bújik. Huffington is tagja az Uber igazgatótanácsának, részt vesz a munkahelyi zaklatás kivizsgálásában a cég által felkért Eric Holder volt államügyésszel. Még az emailcímét is megadta, hogy az ehhez hasonló esetek könnyebben nyilvánosságra jussanak a jövőben. A legutóbbi vállalati gyűlésen pedig kijelentette, hogy mindent megtesznek azért, hogy megváltozzon a vállalati kultúra, például ezentúl nem vesznek fel "briliáns seggfejeket".
Téma: Unatkozó taxisoknak
Hozzáadva: 2017.03.01 10:57
Itt nézheti meg Deák Kristóf Oscar-díjas Mindenki című rövidfilmjét!
A film elérhető március 5-ig a Médiaklikken!
Téma: Diósi Pál: TAXISKÖNYV
Hozzáadva: 2017.02.28 10:34
Ha egyszer sok időm lesz befejezem a felpakolását.
Téma: Unatkozó taxisoknak
Hozzáadva: 2017.02.27 18:51
De a zencoron fent van.
Téma: Unatkozó taxisoknak
Hozzáadva: 2017.02.27 18:50
Ha épp nincs jobb dolgod, akkor nézd meg:
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2017.02.24 19:58
Brádl Krisztián – Európai Taxis Szövetség
·Március 1től csak így lehet minősíteni mezítlábasként. Megkérdeztem a műhelyben a srácokat, nincs fix határidő a felhelyezésre, a következő minősítésre fel kell tenni, tehát a kifutás 1év.