Név Bodnár
Becenév MCCCXCII
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: próba

Hozzáadva: 2012.12.24 10:10

Téma: A fóliázásról objektíven!

Hozzáadva: 2012.12.04 07:20

Na, nekem ez a mondat tetszett a legjobban: „Ez segíti a turisták tájékozódását és kényelmét éppúgy, mint az egységes városkép kialakítását – nem meglepő tehát, hogy a városháza ragaszkodik a ragasztáshoz…” Ez a mondat körülbelül olyan, mint amikor azt mondták nekünk, hogyha nyakkendőt hordunk, akkor több lesz az utasunk. Nem lett több, inkább kevesebb lett. De nem azért mert mi nyakkendőt hordunk, hanem azért, mert a honatyák többsége nem hord nyakkendőt. Csak figyeld a „híradásokat”. Most jön a szöveg, hogy segíti a turisták tájékozódását. Eddig még rendben volna. De, hogy a kényelmét is segíti? Ezen már kacagnom kel oly annyira. Mert hogyan van a kategóriába való sorolás? Kis méretű autó eleve nem lehet „A” kategóriás. Most a kor miatti lefokozással ne bonyolítsuk a képletet, azt vegyük konstansnak. Tehát ha igaz a mondás a hirdetésben, akkor ha befóliáztatok egy „C” kategóriás autót, akkor növelem a kényelmet. Tehát a kocsim azonnal „B” kategóriás lesz. De ha valami extra minőségű fóliát választok, akkor lehet akár „A” kategóriás is. Miért van az, az érzésem, hogy ez valakinek, vagy valakiknek egy jó üzleti lehetőség? Mert azzal egyet értek, hogy egy céghez tartozó kocsipark legyen egységes megjelenésű. Azután amelyik társaság szín összeállítása tetszik, hát oda akkor benevezek. De, hogy minden taxi legyen teljesen egyforma színű, mert ezt kívánja a „magyar nemzet”. Akarom mondani a városvezetés. De, ha már itt tartok, akkor volna egy apró kérdésem. A városi buszok miért kezdenek egyre színpompásabbak lenni? Csak nem azért mert ezzel segítjük a turisták tájékozódását és kényelmét? No meg nem utolsó sorban színesebbé tesszük a városképet. Vagy akik a fóliázásban utaznak nem tudnak buszokat fóliázni? Pedig abban is nagy pénz van ám, mert a méret is lényeg! :)))

Téma: A fóliázásról objektíven!

Hozzáadva: 2012.12.04 06:50

Egyáltalán nem felesleges! A fólia egyik nagy előnye, hogy egyben tartja a kocsit. Én a kipufogódobokra tetettem 300 mic vastag polialifatikus speciális fóliát ezüst színben némi rozsdafolttal antikolva. Egészen jól tartja magát. :)))

Téma: próba

Hozzáadva: 2012.12.01 19:44

Kösz!
Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatás 27 százalékkal drágulhat.” Akkor ezek szerint a maximált tarifa sutba lenne dobva? Kötve hiszem! Nem tudom miért, de az, az érzésem, hogy a maximált tarifából kell majd 27% ÁFA-t kötelezően fizetni, ha ezeknek az uraknak a KDNP-ből elfogadják a javaslatát. Igen, uraknak nevezem őket, még akkor is ha megsértődnek.
Szívesen. De, a mondatod másik részét nem értem. :))
Most nem kötözködni akarok, de a Portfolio is rendesen „kavar”. Ez tipikus este annak, amikor én hallottam valamit Mari nénitől, aki viszont Béla bácsi nejétől a Bögyös Bözsitől hallotta, mert annak igazán jó kapcsolatai vannak. Az újságíró leírt valamit határidőre, mert le kell adnia az „anyagot”. Ezért felületesen átfutja, majd próbál valami szenzációsat írni belőle. „Legfeljebb tízéves autóval lehet taxizni, amelyet ötévente külön le kell vizsgáztatni erre a funkcióra - egyebek mellett ezt tartalmazza "a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról" címet viselő kormányrendelet tervezete, amely a kormány honlapján jelent meg” A taxis meg mit csinál? Az egészből a számára kedvezőt akarja kiolvasni. Az igaz, hogy 10 éves a korhatár (ez ciki), de 5 évente kell levizsgáztatni (hurrá nyerünk a bolton). Ezek szerint a taxi 10 év alatt összesen „csak” kétszer vizsgázna? Mert ki lesz az a roppant okos, aki a 10.-ik évnél esedékes harmadik taxis vizsgára elviszi a kocsit, amikor tovább már nem használhatja taxinak a kocsiját? Nem mondom hogy lesz ilyen, de az élet produkál csodákat. De, nem kell örömködni, mert az éves taxis vizsga az marad. Azután itt ez a másik zagyvaság, amit már a rendeletben sem értettem, hogy most mit akarnak tulajdonképpen a rendelet alkotói? Nem csoda, hogy az újságíró is belezavarodott szegény: „ A rendelet külön kezeli a klasszikus taxi-, illetve a személygépkocsis személyszállító szolgáltatást. Ez utóbbiba tartozik például a szállodai utasszállítás, vagy a repülőtéri - minibusz - szolgáltatás is. A taxiban - a vezetőn kívül - legfeljebb 4-6 fő utazhat, és kötelező a taxaméter beépítése. A személygépkocsis személyszállító szolgáltatást végző jármű 4-8 utast szállíthat, és nem kell viteldíjkijelzőt beleépíteni. ” Óh, Medve anyám mi van itt? A rendeletben is hasonló a szöveg. Szóval a „klasszikus” taxiban csak 4-6 fő utazhat, míg a személygépkocsis személyszállító szolgáltatást nyújtó kocsival 4-8 utast lehet szállíthat. Azaz pontosabban egy „klasszikus” taxiban a gépkocsivezetővel együtt 5 maximum 7 fő utazhat, míg a második változat szerint a gépkocsivezetőn kívül 4 maximum 8 utast lehet szállítani. A „klasszikus” taxiban kötelező a taxaméter, az utóbbiban a személygépkocsis személyszállító szolgáltatást nyújtó kocsiban nem. Az utason persze lóg majd egy tábla, hogy szállodai, vagy repteres utas. Vagy miből lehet majd megállapítani? Biztosan más a „szaga”. Azután ez is tetszik a rendeletből: „ Mindkét szolgáltatás csak tevékenységi engedély birtokában végezhető. A taxisengedély csak meghatározott földrajzi területre - főváros, illetve megyék – szól, de ha a vezető a maga területén veszi fel az utast, átviheti másik területre. A személygépkocsis engedély viszont az egész országra szól. ” Szóval a taxis engedély csak lokálisan érvényes, tehát a fővárosra illetve a megyékre szólhat. A személygépkocsis engedély viszont az egész országra érvényes. Kis megjegyzés: Emlékszem arra az időre, amikor a reptérre kifelé menet a szerv igazoltatott, és büntetni akart, mert „csak” Budapestre volt érvényes a taxis engedélyem. Az volt az indok, hogy most Vecsésen vagyok és nem Budapesten. Hosszasan vitatkoztunk, hogy akkor miért az van kiírva, hogy Budapest Ferihegy, és miért nem Vecsés Ferihegy. De, most esett le a tantusz, jobb későn, mint soha, hogy miért lett Liszt Ferenc a neve a reptérnek. Már előre gondoltak a tervezettre. Na, ezek után azt hiszem átváltok személygépkocsis személyszállító szolgáltatásra. Taxióra sem kell, az engedélyem pedig hetedhét országra fog szólni. Aztán még egy kis apróság a végére. A rendeletben is így fogalmaznak: „ A tevékenységi engedély feltétele a személyes megbízhatóság, a szakmai alkalmasság és a pénzügyi teljesítőképesség. Az első feltétel azt jelenti, hogy a vállalkozás szakmai irányítóját nem tiltották el korábban a taxizástól. A szakmai alkalmasság a szükséges vizsga letételét, míg a pénzügyi teljesítőképesség köztartozás-mentességet jelent. Ebbe a körbe tartozik a kocsinként - és szállítandó utasonként - 100-100 ezer forint - a jelenlegi négyszerese - vagyoni biztosíték letétele, amelyet elkülönített számlán kell tartania a fuvarozónak. ” Ha, a rendelet ezen részét figyelmesen elolvassuk, akkor hasonló módon a cikkhez nem derül ki tisztán, hogy kinek és mennyi pénzt kell külön számlán tartani. A rendelet szerint a fuvarozónak, azaz a taxisnak a szállítható személyek számának megfelelő utasonkénti 100 ezer forintot kell letenni plusz a kocsi után is 100 ezret. Azaz, ha jól értelmezem, akkor egy 5 személyes kocsival dolgozónak 600 ezret, mert ilyenkor a gépkocsivezető, azaz a taxis is utasnak számít. Tessék már nekem megmondani, hogy én ilyenkor miért vagyok utas? Kezdek tudathasadásos állapotba kerülni a rendelet olvasása közben. A végén még pszichológushoz kell fordulnom. Mert egyszer amikor üresen haladok a város kátyús útjain, és egy nagyobb döccenőnél nagyon kiborulok, akkor a végén még megverem magam, ha nem fizetem ki a viteldíjat magamnak. Azt a jó Medve anyámat nekem.
Megadom a hozzájárulást. (Egy olvasóm ezek szerint van.) :)
Már bocs, de ezt jól félre értetted. (Ha nem szándékosan írtad így.) :)) A kocsit továbbra is évente kell vizsgáztatni. Azt álmodban se gondold, hogy négyévi vizsgáztatási díjról csak úgy lemondanának. Ez az öt évente tartandó vizsga arról szól, hogy ismételtem be kell nyújtanod a kérelmet, hogy taxizhass. Megszerzel minden nullás papírt, mintha most kérnél először engedélyt. Azután kifizeted a tanfolyam díját, ahol olyanok fognak oktatni, akik nagyon értenek a taxizáshoz, mert legalább egyszer már utaztak taxival. Ha, elugrasz a tervezet végére, akkor ott láthatók az egyes témákra ráfordítandó idők. Van két órás, van 8 órás, ezeket még érteném. De a 25 perces 30 perces, meg az 50 perces tanfolyammal mi a csodát akarnak? Ezen idő alatt mit lehet megtanulni. Ha, eddig nem tudtál semmit a tanfolyam anyagából, akkor ezen idő alatt piszkosul meg fogod ám tanulni! De, sejtem én, csak pénzt akarnak szedni rá. Ezért vannak mindenféle tanfolyamok. De, akkor már miért nem szednek pénzt a gépkocsiba beépített elektromos vezetékek hosszára? Vagy akár az üléskárpithoz felhasznált fonalak hosszára? (Ezen ötletet a 2/3-tól loptam el.) Vagy a rögzítésre használt metrikus csavarok menetszámára? Mondjak még több ötletet? Persze a tanfolyamra nem kötelező bejárnod, viszont vizsgáznod kötelező lesz. Itt ezen a vizsgán fogják eldönteni, hogy alkalmas vagy-e továbbra is taxisnak, vagy nem. Ha igen, akkor a kocsidat is levizsgáztathatod ugyan ezen időpontban, ha akarod. Micsoda kedvezmény! Persze a kocsira ki kell fizetned még a vizsgadíjat, mert az nincs benne az előbbi vizsgadíjban. Ha, viszont nem felelsz meg a vizsgán, akkor bevonják majd a szolgáltatói engedélyedet. Na ekkor elvileg tovább nem taxizhatsz. Viszont, ahogy olvasgatom a rendelet értelmében majd be kell szereznem egy kocsiban tartandó mérleget, mert a 20.§ (3) pontja értelmében ülésenként a csomag mérete nem haladhatja meg a 68 kg-ot. Tehát e pont értelmében lehetne ugyan csomagot szállítani, de a 20.§ (2) pontja értelmében viszont, ha nincs utas, akkor csomagot nem lehet szállítani. Tehát a továbbiakban vége az olyan fuvaroknak, hogy egy borítékot, vagy egy kulcsot stb. el kell szállítani valahová, mert ez tilos. Most ne mosolyogj mert ezen könnyen lebukhatsz. Rendelnek egy kocsit, hogy egy borítékot kell elvinned valahová, és ott majd fizetnek. Boldogan viszed, mert eddig is vitted. Azután a célhelyen előveszi az ember az igazolványát és ellenőrzés alá von, mert akkor derül ki, hogy próba fuvar volt, és te ezen bizony elbuktál. Tehát akár az engedélyedet is bevonhatják, ha akarják. De, tovább megyek a fejtegetéssel. Ha jól tudom, akkor egy személygépkocsit úgy szoktak méretezni teherbírásra, hogy átlag 80 kg-ot számolnak egy személyre. (Igazítson ki valaki, ha rosszul tudom.) Plusz a poggyász súlya, ami a rendelet értelmében 68 kg. Tehát egy fő a csomagjával együtt nem haladhatja meg a 148 kg-ot. Na, ezért kell a mérleg, mert ha a hatóság egyes tagjainak eszébe fog jutni, hogy itt is lehet szigorú ellenőrzéseket végezni, akkor súlykorlát túllépése miatt lehet majd büntetni a taxist. És még valami, a 22.§ (2) pontja szerint a szerződési feltételeket tartalmazó irományt hova a bánatba helyezzem ki, hogy az utasok bele tudjanak tekinteni? Az első sorba, vagy a második sorba, vagy két példányban, hogy akár előre akár hátra ül az utas, akkor is kényelmesen elérje? Viszont a rendelet alkotója valószínűleg sötétedés után nem utazott még taxi gépkocsiban, mert, ha utazott volna, akkor tudhatná, hogy sötétedéskor és utána nagyon nehéz bármit elolvasni, ha nincs megfelelő világítás. Tehát a rendelet kissé hiányosan van megfogalmazva, mert nem térnek ki a sötétedéskor az olvasáshoz biztosítandó LUX fényerő mértékére. De lehet azért hagyták ki, mert fénytanból nem olyan erősek. Ez mondjuk látszik a rendeleten. Sötét lukból sötétség árad. Szóval én úgy érzékelem, hogy most mindenben alaposan meg akarnak szívatni, mert talán kell a piac valakinek, vagy valakiknek. A rendeletből világosan kiolvasható, hogy 2014. március 31.-ig kaptunk haladékot. Addig még kivéreztetnek, mert minden fuvarért remeg a többség, és azt hiszi, hogy minden fuvart el kell vinni bármi áron. Csak az a lényeg, hogy ÉN VIGYEM. Képletesen úgy is fogalmazhatnám, hogy kiosztották a késeket, és most már ránk bízzák, hogy hogyan végzünk egymással. Ezért nem értem, hogy miért nincs igazi összefogás a taxisok között. Az időnkénti fellángolás édes kevés, ha egyébként meg egymás ellen vagyunk. Jó lenne már ébredezni, és komolyan venni a helyzetet. Ja, bocs mindenkitől, hogy hosszú voltam megint. :)))