Felhasználó hozzászólásai
Téma: SZTRÁJK!
Hozzáadva: 2009.08.27 15:51
Igaza vaaaaaaaaan!
Ezt ugatom már mióta!
Téma: SZTRÁJK!
Hozzáadva: 2009.08.27 15:47
Bécsben nem képzelhető el. Bécsben a törvény szerint a Városháza, és a Taxis Kamara közösen dönt minden évben a tarifáról, amit azután a következő tarifa megállapító fórumig be is tartanak. Mert ha nem, kőkeményen megbüntetik őket!
Ott ennek évtizedek óta kialakult hagyománya van. Már az autmobil megjelenése előtt a bérkocsisok - konflis - is így dolgoztak.
Itt is lehetne ilyen. Közel is álltunk a megvalósuláshoz! Hogy miért nem lett belőle semmi? Olvassátok el a Telefonszám tulajdonos topikba bemásolt nyilatkozatokat, és megtudjátok! Mint ahogy azt is, hogy milyen szellemi színvonalon állnak azok az urak, akik meghatározó személyiségei ennek a szakmának! De ne is menjetek át, bemásolom ide is!
A fix tarifa - a Rusznák elképzelése szerint - tartalmazott volna egy 300 Ft-os kiállási díjat is.
Érdekes nyilatkozatok
Dudás Zoltán– Bár nagyon szeretnénk, hogyha a taxis vállalkozóink magasabb tarifával végezhetnék a tevékenységüket a jelenleginél, hiszen tudjuk, hogy talán ez az alsóhatár, amin ma jelenleg dolgoznak, hogy egyáltalán a vállalkozások gazdaságosan működhessen. Ezért próbáljuk ezt létszám szabályozási oldalról megközelíteni, hiszen látjuk, hogy ma túlkínálat van a piacon, szolgáltató oldalról és ezt a túlkínálatot valamilyen módon meg kell állítani. Ennek nagyon jó alapja lenne a taxiállomás hálózat, ugyanakkor van bennünk egyfajta félsz is, hogyha csökkenni fog az utasok száma, mert számukra már megfizethetetlen lesz adott esetben ez a tarifa, illetve a gazdasági társaságok, amelyek igénybe veszik a szolgáltatásainkat, alternatív módszereket fognak választani és más szolgáltatókat fognak igénybe venni, nem taxi szintűeket, ahol nincsen szabályozva a tarifakérdés.
Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének főtitkára– Teljes mértékben nem értek egyet, nagyon sok eltérő javaslatunk van. Gyakorlatilag én látom, hogyha bevezetésre kerül így önmagában a fixár nem oldja meg a fővárosi taxis problémákat, hiszen ismételten el fog harapózni az úgynevezett óra nélküli taxizás, mert a jelenlegi díj tervezete az magasabb, mint a kialakult mai gyakorlat, ennek következtében az utas nyilván kompromisszumot fog kötni a taxi vezetőjével.
Sípos Károly– Nagyon sokan nem tudnák ezt kifizetni. 50-100 forintos díjként még azt mondja az utas, addig megérti, hogy a taxisnak oda kellett menni, ami nagyon fontosnak számít az utasok szempontjából az a kilométerdíj, a fixtarifa nem biztos, hogy jót tenne nekünk.
S. Kállay Szilvia
www.radio.hu
Vagyis, véleményünk szerint,
a kereslet-kínálati arányt kellene
először optimális egyensúlyba hozni.
Sipeki József Taxisok világa 2005.július
Hát ennél nagyobb baromságot életemben nem hallottam!Hogy államilag szabályozzuk a kereslet kínálat viszonyokat a taxis piacon!
Szerintem
a fix ár csak tönkreteszi ezt a szakmát, de
ne legyen igazam.
B.Zoltán T.V. 2005.aug.
Dudást, Peredit, Sipekit biztos ismeritek.
Sipos Károly és B.Zoltán valószínűleg taxisok.
Találhatók érdekességek a Taxisok Világa archívumban.
Téma: Pánik hangulat a Tele5 taxi-nál?
Hozzáadva: 2009.08.27 04:03
Sziasztok!
Ismét egy olyan kívülálló helyzetéből, aki ugyan egyetért a pontok egy részével, némelyekkel nem, és némelyeket nem tud értelmezni.
Ezeken azonban lehetne csiszolni, fogyasztható állapotba hozni a beadványt, mert lássuk be, ezzel a tartalommal és értelmezéssel komolytalan.
De nem is ez a bajom vele, mert mint írtam, ezeken lehetne javítani.
Elmondom, hogy mi a legnagyobb bajom ezzel az egésszel.
Az utóbbi két napban végigkérdeztem néhány T5-ös kollágát. Kb 10-et. Volt, aki nem is tudott róla, volt aki hallott ugyan valamit, de konkrétumokat nem tud, és volt olyan is, akinél ott volt a papír, de jónéhány ponttal nem ért egyet - nem csak a diszpécserlányra vonatkozóval - és ezért nem írja alá!
Gondolkodóba estem, hogy vajon kik, és milyen indíttatásból szerkesztették meg ezt a " Nyilatkozat " című papírt, kiket kérdeztek meg, kiknek a véleménye került megfogalmazásra meg benne?
A következtetéseimet majd leírom szeptember elseje után amikor is el kell dőlnie a dolgoknak valamilyen irányba, már ugye a megszabott határidő miatt is. Azt előre megmondom, hogy nem fog tetszeni!
Sok minden elhangzott a beszélgetések alatt, de abban mindegyik T5-ös kollégával egyetértettünk, hogy erre a beadványra nem került volna sor, ha ugyanúgy menne a bolt most is, mint két, vagy akár egy évvel ezelőtt is! És ha majd a válság után - nem tudom, mikor, és milyen mértékben - helyreáll a rend, megint menni fog a bolt, senki sem fog törődni a beadvánnyal, és az abban foglaltakkal!
És ez a legnagyobb problémám! Hogy akkor kezdünk el visítozni, amikor már baj van, de a bajt megelőző lépéseket nem tettük meg jó előre!
A megfogalmazott pontok egy része valóban jogos, és az egész szakmát érinti, legalábbis azt a részét, amely a cégekhez kötődik. A követelések - bár nem tudom ,miért írom ezt a szót, amikor csak egy nyilatkozatról van szó - nagy része mindegyik cég alvállalkozóinak egyetértésével találkozik, és megvalósulásuk mindenkinek az érdeke lenne! Meggyőződésem szerint - hangozzék bármilyen furcsán is - de a cégtulajdonosoké is!
Ha majd békeidőben meg tudjuk érteni egymást, és meg tudjuk fogalmazni, hogy mit, és miért is akarunk, akkor sokkal nagyobb esélyekkel lehet tárgyalni.
Téma: SZTRÁJK!
Hozzáadva: 2009.08.27 03:05
Nem biztos, hogy bérencek, csak nem értenek egyet a sztrájkkal!
Azért, mert valakinek más a véleménye, még nem feltétlenül kellene fikázni!
Téma: Pánik hangulat a Tele5 taxi-nál?
Hozzáadva: 2009.08.25 15:21
Bocs, 13 pont.
Téma: Pánik hangulat a Tele5 taxi-nál?
Hozzáadva: 2009.08.25 15:20
A leányzóra gondolsz? Az tényleg nem illik ide, de ez nem indkplja , hogy a többi 15 pontot kidobjátok!
És a többi 15 pont is no comment?
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2009.08.25 14:16
Sztrájkkal biztos nem ér célba!
A szakszervezetek, amelyek sztrájkokat szerveznek - jobb helyeken - rendelkeznek sztrájkalapokkal, amelyekből fizetik a sztrájkolók jövedelem kiesését. Itt én ilyenről nem tudok! Kiröhögitek a vezérigazgatótokat, amikor többhónapi tartalékokról beszél, mondván, hogy honnan lenne tartalékunk! Ugyanakkor elvárnád a kollégáidtól, hogy sztrájkoljanak! Tartalékok, és jövedelempótlás nélkül! Ez több, mint ellentmondás!
Te meddig bírnád? Mennyi jövedelmed lenne utcáról? Gyanítom, hogy a töredéke (sem).
Amit a T5-ösök vsinálnak, az már inkább hasonlít egy megoldásra! Miért nem veszitek át a módszert? Ha egyszerre több cégnél lenne hasonló kezdeményezés, mondjuk egymással egyeztetve, sokkal inkább vezetne eredményre!
Téma: Pánik hangulat a Tele5 taxi-nál?
Hozzáadva: 2009.08.25 13:59
Abszolút nem értek egyet azzal, hogy ez csak a T5-ösöknek szól! Aztán, ha már csinálják, csinálják jól, mert esetleg mások is követhetik őket! Ha hülyeséget csinálnak, akkor a többiek is szívnak. Elkönyvelhetünk megint egy vereséget, ami senkinek sem tesz jót! Nem tudnék jó szívvel mulatozni rajtuk, hogy már megint nem sikerült.
Azért az is jellemző, hogy egy, azaz egy ember akadt a sok hozzászóló között, aki a sorok mögé nézett, gondolkodott, és számolt! És ráadásul igaza is volt/van, de azt is cikizitek! Pedig igaza van a túlfogyasztásos autók, és a számolási hiba tekintetében is!
Akkor én is hozzáteszek valamit, amin lehet gondolkodni. Még ha nehéz is!
Nézzük végig a pontokat
1. Maximálisan egyetértek! Nagyon sok, különösen az érte kapott szolgáltatásért, és különösen a nehezen realizált bevételeinkhez képest.
2. Számomra közömbös, hogy milyen alapon számolunk, lehet így is, úgy is. De a bevételarányos díj lenne igazságos!
3-4. Nem vagyok T5-ös, ezért nem értem, de szerintem ez nem illik bele ebbe a helyzetbe.
5. EZ A LÉNYEG!!! Nem a megállapodásokig, hanem meghúzni egy határt, hogy amíg a jelenleg alkalmazott tarifa mellett az egy főre eső fuvarszám nem éri el a 200-at, addig ne legyen fölvétel! És a továbbiakban ehhez mérten beállítani a létszámot! Ez mindenkinek egy tisztességes megélhetést biztosítana! Még azoknak is, akiknek egyébként közük sincs a szakmához!
6. Fuvarszervezés = alacsonyabb tarifa! Mindig is ez volt az alapja, csak most egyre többen, és egyre nyíltabban alkalmazzák. Nem is eredménytelenül! Sajnos a jelen helyzetben nem nagyon van más megoldás, mert az olcsóbban dolgozó cégek lenullázzák a többieket! Elviszik a munkát, és oda mennek a taxisok is, mert ott több a munka! A tarifához ragaszkodni öngyilkosság! Le kell menni a T4, Mini, 2000 tarifa szintjére, és akkor lehet a szolgáltatással versenyezni. Aztán ha elmúlt a veszély, akkor lehet megint emelni! De csak a tarifát! A TAGDÍJAT NEM! Ha nem teszik meg, a kis gömböc benyeli a többit!
Ne legyenek hiú ábrándjaitok! Nagyon sokan ki fognak hullani, akik nem bírják a versenyt!
Ez a jelenlegi helyzet két dologról szól! Lehet rajta vitatkozni, de túlságosan nem érdemes.
Az egyik, hogy a T4 tulajdonosa elhatározta, hogy akár a taxisok tönkretétele által is, de ő akar lenni a legnagyobb! Egy jól kitalált kampánnyal, és megfelelő mennyiségű pénzzel, a legjobb úton halad a célja elérése felé! Ne feledjük: ő nem a túlélésért indította el a saját küzdelmét! A megalománia vezette! Az ő – lássuk be, eddig sikeres – ténykedése eredményeképpen sodródott sok taxis lehetetlen helyzetbe. A többi cégtől vitte el a munkát, és az embereket. És a többi cég, ha nem megy utána, a saját sírját kezdi ásni, és a nála még ott maradó taxisokét is!
A másik. Abban megegyezhetünk, hogy a cégek különösebb veszteség nélkül átvészelhették volna a válságot. Tagdíjat nem csökkentettek, csak a mi jövedelmünk lett kevesebb. Nem vállaltak közösséget velünk a veszteségeinkből! Ellentétben a cégekkel, sok kollégánknak viszont a túlélésért, a szó szoros értelmében vett TÚLÉLÉSÉRT kell mindennapos küzdelmet folytatnia! És sajnos ezt hiába magyarázzuk a cégtulajdonosoknak, nem értik, hogy miről beszélünk, mert nincsenek velünk azonos helyzetben, nem beszélve az empátia teljes hiányáról!
Összefoglalva elmondhatjuk tehát, hogy erről a két dologról van szó. A T4 megalomániájáról, és az általa okozott helyzet miatt a taxisok túlélésért folytatott küzdelméről. A válság önmagában nem okozott volna ilyen súlyos helyzete.
Azért az 5-6 ponthoz írtam ezeket, mert ezek a legsarkalatosabb pontjai a helyzet megoldásának. NEM CSUPÁN A MEGÁLLAPODÁSOKIG, hanem VÉGLEGESEN KIALAKÍTANI EGY OLYAN LÉTSZÁM - FUVARSZÁM ARÁNYT, AMI A CÉGEK, ÉS A TAXISOK MEGÉLHETÉSÉT IS TISZTESSÉGES MÉRTÉKBEN BIZTOSÍTJA!
Ez szerintem a 200-as határ. Ha kell, ez financiálisan, és szakmailag is kellően alátámasztható, és indokolható.
7. Jogos! Nem is kell hozzá magyarázat.
8. Meg kell fordítani a sorrendet. A TAGSÁG ÁLTAL MEGVÁLASZTOTT, és a VEZETŐSÉG ÁLTAL DELEGÁLT! Remélem értitek!
9. Egyáltalán ne dolgozzon! Ha a többi be tudja fizetni, ő is fizesse be! Vagy menjen, ahová akar!
10.OK.
11.OK.
12.OK. Ezzel azonban nagyon kell vigyázni! A tarifa kialakításának és meghatározásának szigorú szakmai feltételei vannak, kell, hogy legyenek, amelyekkel a taxisok 90% abszolút nincs tisztában! De azt is elmondom, hogy a cégtulajdonosok sem. A mai tarifaszerkezet, és mérték minden szakmai alapot nélkülöz! Mondhatnám, semmi köze a valósághoz! Javaslataim vannak, de ezt máskor.
13. Nem 6 hónapig, hanem VÉGLEG! Talán csinálni kéne egy új Szolgáltatási Szerződést, és egy Etikai Szabályzatot!
14. Sok értelmét nem látom. A tagdíjba úgy is bele lesz építve.
Kéretlenül és kívülállóként is megpróbáltam hozzájárulni a beadvány sikeréhez. Lennének még megjegyzéseim, de nem akarok ünneprontó lenni.
Sok sikert, hátha mások is profitálhatnak belőle!
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2009.08.25 11:28
Egy nap, tíz cím alaphangon.Ha nem dolgozom rádióról, talán 2-3 ha szerencsém van, de lehet, hogy egy sem.
Ha valaki felvilágosít, hogy miként csináljak naponta tíz leintéses fuvart, akkor hagyom a francba a céget!
De addig inkább rádióról dolgozom.
Nektek is ezt javaslom, ahelyett, hogy itt hülyítitek egymást!
Téma: Pánik hangulat a Tele5 taxi-nál?
Hozzáadva: 2009.08.24 16:54
Csak tartsatok is ki!