Felhasználó hozzászólásai
Téma: Budapest Taxi mi is itt vagyunk!
Hozzáadva: 2009.11.25 22:31
Ezek vagy nagyon hülye tőzsdések, vagy nagyon okos taxisok! Vagy hogy is van ez?
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2009.11.25 06:15
Kedves Málna!
Már napok óta figyelem ezt az oldalt. Sokszor elindult a kezem, hogy írjak, ötleteket adjak, vitatkozzak az ellenségeskedőkkel stb.
Aztán nem tettem.
Annyi dolog lenne, amit szívem szerint leírnék, hogy nem lenne hozzá elég hely. Így is hosszú leszek.
Elöljáróban felhívnám a figyelmedet egy fontos dologra. Jelesül arra, hogy ez, amit teszel - tárgyalásban vagy egy politikussal a szakma legfontosabb dolgait illetően - az érdekképviseleti tevékenység. De, mivel ezt a saját szakálladra teszed, minden felhatalmazás nélkül, inkább lobbyzásnak mondható.
Megint csak azt mondom: csináld! Csináld, mert alapjában véve jó dolgokat akarsz, és ha valami eredmény el tudsz érni, az mindannyiunk érdekét szolgálja.
És itt van a bökkenő! Tényleg mindannyiunk érdekeit szolgálja? A válaszom egyértelműen nem!
Ahány taxis, annyi érdek! De ne menjünk ilyen messzire. Beszéljünk csak érdekcsoportokról.
A teljesség igénye nélkül.
Társasági taxis - társaságon kívüli taxis. Taxis - valamilyen jogosítvánnyal rendelkező, taxinak felszerelt autót vezető polgári személy. Vállalkozó – droid – droid tartó vállalkozó. Sorokban álldogáló taxis – rádióról dolgozó taxis. Napi 24 órát dolgozó taxis – normális munkaidőt dolgozó taxis. Becsületes taxis – hiéna. Stb.
Ezek olyan érdekcsoportok, amelyeknek egymással ellentétes érdekeik vannak, és ha az egyiknek jót csinálsz, a másinak lépsz rá a tyúkszemére
Ez a cikkedre írt válaszokból is egyértelműen kiderült. Pl. Kell licensz, nem kell licensz. Kell a szigorúbb vizsga, nem kell. Kell a fix tarifa, nem kell a fix tarifa. Stb. Nem sorolom az összeset, mert Te már nálam is jobban végigolvastad az egészet.
Aztán ha egy pár évet visszamegyünk az időben, mindig voltak olyan helyzetek, amikor egy-egy nagyon fontos részeredmény elérésének kapujában álltunk – fix tarifa, létszámkorlátozás - és pont azok miatt hiúsultak meg az eredmények, akiknek a SZAKMÁT kellett volna képviselniük. Egyedül a drosztügyben történt óriási haladás! Levesznek rólunk évi 150 millió Ft-t, amiből elvileg fönn kéne tartani egy ellenőri hálózatot is, amely a drosztokat vigyázza, de próbálj meg beállni, mondjuk a Keletibe, vagy a Westendre!
Az egészen nyilvánvaló, hogy minden taxi vezetői engedéllyel rendelkező – vagy nem rendelkező – és ezzel a tevékenységgel jövedelmet szerző honfitársunk érdekeit nem képviselheted egy személyben, mert akkor egy tudathasadásos állapotba kellene kerülnöd. Ki kell választanod azt az érdekcsoportot, amelynek képviseletét fölvállalod!
Ahogy én látom, a jó oldalon állsz!
Legyen évente nullás igazolás, mert a hátralékhalmozók rajtunk élősködnek, és csak így tudják az alacsony áraikat alkalmazni! Ráadásul, egy idő után, amikor autót kell cserélniük, és nem kapják meg a taxiengedélyt a droidtartókat, és a rendszám bérbeadókat fogják erősíteni! Aki nem tud tisztes jövedelmet biztosítani magának a taxizásból úgy, hogy befizeti a járulékait, az hagyja ezt abba, és csináljon mást!
Nincs olyan mélység, ahová egy taxis önhibájából nem tud lecsúszni! És még mindig a taxizásba kapaszkodva, rabszolgaként próbál a felszínen maradni a droidtartók jóvoltából, rombolva ezzel a többiek renoméját! Hogyan tud színvonalasan szolgáltatni egy állandó, súlyos létbizonytalansággal küzdő ember? Sehogy!
Az alkalmazottat foglalkoztató vállalkozóknak és cégeknek, és a fuvarszervező cégeknek is legyen kötelező évente a nullás igazolás! Ha nincs, húzzák le a redőnyt!
Legyen létszámkorlátozás! Legyen licensz, és kerüljön több pénzbe, mert akkor nem lenne ennyi ügyes droidtaró, meg rendszám bérbeadó! Ha be kellene fizetni, mondjuk 2-3 millió Ft-t autónként, nem biztos, hogy ilyen bátran vállalkoznának!
Fix tarifa, vagy alsó határ! Hát persze, hogy kellene! Nem egy külföldi példa van erre is, és jól tud működni, de be kell zárni a kiskapukat is!
Ki kellene alakítani egy jól működő ellenőrzési rendszert, és a számonkérést a szankcionálást is be kellene vezetni végre! A Droszt kht-nak befizetett pénzünkből erre kellene költeni! Ahogy Ausztriában is megteszik: a túlszámlázóktól nemcsak az engedélyt, de az autót is elveszik!
Lehetne még sorolni.
Aztán van még egy óriási érdekellentét – ami nem mindig volt az, a kezdetben, a 80-as évek elején biztosan nem – ez a taxisok, és a fuvarszervező cégek között feszül. Nagyon egyszerűen fogalmazva: a mi, alapjában véve szaporodásra, és bizonyos anyagcsere tevékenységre szolgáló szervünkkel próbálják jobb belátásra bírni azt a bizonyos csípős levelű növényt. Tisztelet a kevés kivételnek. De erről most talán ne.
Amiért ezeket leírtam az , amit az elején már jeleztem. NEM LEHET MINDENKINEK AZ ÉRDEKEIT KÉPVISELNI! De a zavarosban halászókét nem is kell! Ahhoz, hogy ez a foglalkozás, szakma, vagy hivatás visszanyerjen valamit a régi presztízséből, a szutykokat ki kell söpörni!
Bevallom, nekem is szívügyem ez az egész. Valamikor, nagyon régen, elég sokat nyüzsögtem a szakma érdekében, és értem, értünk is el eredményeket a munkatársaimmal. Ha megszólítasz, szívesen segítek módszerekkel, ötletekkel, de csak a beszélgetés szintjén. Nem vennék már részt tevőlegesen a dolgokban.
Végezetül még egy megjegyzés.
Elöljáróban felhívtam a figyelmedet egy fontos dologra. Jelesül arra, hogy ez, amit teszel - tárgyalásban vagy egy politikussal a szakma legfontosabb dolgait illetően - az érdekképviseleti tevékenység.
És azért szimpatikus számomra amit teszel, mert a saját szakálladra, önzetlenül, jó ügy érdekében csinálod!
Sajnos, a választott érdekképviseleti szervezeteinkben olyan emberek ülnek, akik valamilyen szinten a fuvarszervező cégek vezetői. Így aztán nem is várható el tőlük, hogy a mi érdekeinket képviseljék, mint ahogy nem is teszik azt. Ha a nagypolitikából akarnék hasonlatot venni, mintha a munkaadók akarnák képviselni a munkavállalók érdekeit is! Ezt úgy mondják, hogy kecskére a káposztát!
De vigyázz! POLITIKUSSAL van dolgod! Kívánom, és csak drukkolni tudok annak, hogy számunkra is eredményes legyen az együttműködés. Itt kérlek arra, hogy olvasd el – lehet, hogy már megtetted - a Ribizli a Városházán című zseniális, tartalmát, műfaját, és dramatizált formáját tekintve talán kabarétréfát!
Nehogy így járjunk!
Mert még ennek is áll a zászló!
Téma: Hihetetlen, de megtette...
Hozzáadva: 2009.11.24 09:16
Lenne pár ötletem, hogy ki gyújtsa föl magát, vagy kiket kellene felgyújtanunk!
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2009.11.23 15:58
Csináld komám! És ha javasolhatok valamit: ne válaszolj minden ostobának!
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2009.11.23 07:03
Nem mindegy? A lényeg, hogy ártson, és, hogy meglátszódjék!
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2009.11.22 19:27
Azért ez érdekes. A Gyuri normális hangnemben irt, te meg fikázod.
Tipikus esete annak, amikor valaki az ostobaságát a nagy pofájával próbálja palástolni.
Én még sosem hallottam, hogy a Gyuri szidta volna az Orbánt. Meg pont ő az, aki nem kétszínű.
Téma: Budapest Taxi mi is itt vagyunk!
Hozzáadva: 2009.11.19 04:25
Bevált az, csak most költséget kell csökkenteni.
Téma: S-TAXI...A SÁRGA
Hozzáadva: 2009.11.16 09:11
És még veled szóba állnak a haverjaid....
Téma: Pánik hangulat a Tele5 taxi-nál?
Hozzáadva: 2009.08.27 17:41
Nyugodj bele, ugyanaz!
1. Nem fizetést adsz a főnöködnek, hanem MEGVESZEL EGY SZOLGÁLTATÁST - ha lehet, most ne menjünk bele részletekbe - aminek igénybevételével pénzt tudsz keresni!
2. A pénztáros is, és az összes TESCO - vagy legyen bármilyen cégről szó - alkalmazott termeli meg azt a pénzt, amit a tulajdonos zsebre tesz! Jóval nagyobb mértékben ugyan mint az aki tevőlegesen megtermeli, de hát ez a sors igazsága, vagy igazságtalansága! Következésképpen - hogy a hasonlatoddal éljek - ő fizeti a főnökét! Mert ugye a főnök is csak abból tud fizetést adni, amit a melósok megtermeltek!
Ezt felismerve írta meg Marx a Tőkét, nevezte el a dolgozó emberek tömegét munkásosztálynak, az elszegényedett munkások tömegét proletariátusnak, és erre apellálva vitte bele Lenin világ egy részét a kommunizmus rendszerébe. Lehet rajta vitatkozni, hogy melyik a jobb, de itt, most, ez van.
Téma: Pánik hangulat a Tele5 taxi-nál?
Hozzáadva: 2009.08.27 16:04
Nyugodtan semmisnek nyilváníthatod. Kilépsz!