Név TE
Becenév nazoli
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Budapest Taxi mi is itt vagyunk!

Hozzáadva: 2009.11.25 22:31

Ezek vagy nagyon hülye tőzsdések, vagy nagyon okos taxisok! Vagy hogy is van ez?

Téma: Valami elkezdődött

Hozzáadva: 2009.11.25 06:15

Kedves Málna! Már napok óta figyelem ezt az oldalt. Sokszor elindult a kezem, hogy írjak, ötleteket adjak, vitatkozzak az ellenségeskedőkkel stb. Aztán nem tettem. Annyi dolog lenne, amit szívem szerint leírnék, hogy nem lenne hozzá elég hely. Így is hosszú leszek. Elöljáróban felhívnám a figyelmedet egy fontos dologra. Jelesül arra, hogy ez, amit teszel - tárgyalásban vagy egy politikussal a szakma legfontosabb dolgait illetően - az érdekképviseleti tevékenység. De, mivel ezt a saját szakálladra teszed, minden felhatalmazás nélkül, inkább lobbyzásnak mondható. Megint csak azt mondom: csináld! Csináld, mert alapjában véve jó dolgokat akarsz, és ha valami eredmény el tudsz érni, az mindannyiunk érdekét szolgálja. És itt van a bökkenő! Tényleg mindannyiunk érdekeit szolgálja? A válaszom egyértelműen nem! Ahány taxis, annyi érdek! De ne menjünk ilyen messzire. Beszéljünk csak érdekcsoportokról. A teljesség igénye nélkül. Társasági taxis - társaságon kívüli taxis. Taxis - valamilyen jogosítvánnyal rendelkező, taxinak felszerelt autót vezető polgári személy. Vállalkozó – droid – droid tartó vállalkozó. Sorokban álldogáló taxis – rádióról dolgozó taxis. Napi 24 órát dolgozó taxis – normális munkaidőt dolgozó taxis. Becsületes taxis – hiéna. Stb. Ezek olyan érdekcsoportok, amelyeknek egymással ellentétes érdekeik vannak, és ha az egyiknek jót csinálsz, a másinak lépsz rá a tyúkszemére Ez a cikkedre írt válaszokból is egyértelműen kiderült. Pl. Kell licensz, nem kell licensz. Kell a szigorúbb vizsga, nem kell. Kell a fix tarifa, nem kell a fix tarifa. Stb. Nem sorolom az összeset, mert Te már nálam is jobban végigolvastad az egészet. Aztán ha egy pár évet visszamegyünk az időben, mindig voltak olyan helyzetek, amikor egy-egy nagyon fontos részeredmény elérésének kapujában álltunk – fix tarifa, létszámkorlátozás - és pont azok miatt hiúsultak meg az eredmények, akiknek a SZAKMÁT kellett volna képviselniük. Egyedül a drosztügyben történt óriási haladás! Levesznek rólunk évi 150 millió Ft-t, amiből elvileg fönn kéne tartani egy ellenőri hálózatot is, amely a drosztokat vigyázza, de próbálj meg beállni, mondjuk a Keletibe, vagy a Westendre! Az egészen nyilvánvaló, hogy minden taxi vezetői engedéllyel rendelkező – vagy nem rendelkező – és ezzel a tevékenységgel jövedelmet szerző honfitársunk érdekeit nem képviselheted egy személyben, mert akkor egy tudathasadásos állapotba kellene kerülnöd. Ki kell választanod azt az érdekcsoportot, amelynek képviseletét fölvállalod! Ahogy én látom, a jó oldalon állsz! Legyen évente nullás igazolás, mert a hátralékhalmozók rajtunk élősködnek, és csak így tudják az alacsony áraikat alkalmazni! Ráadásul, egy idő után, amikor autót kell cserélniük, és nem kapják meg a taxiengedélyt a droidtartókat, és a rendszám bérbeadókat fogják erősíteni! Aki nem tud tisztes jövedelmet biztosítani magának a taxizásból úgy, hogy befizeti a járulékait, az hagyja ezt abba, és csináljon mást! Nincs olyan mélység, ahová egy taxis önhibájából nem tud lecsúszni! És még mindig a taxizásba kapaszkodva, rabszolgaként próbál a felszínen maradni a droidtartók jóvoltából, rombolva ezzel a többiek renoméját! Hogyan tud színvonalasan szolgáltatni egy állandó, súlyos létbizonytalansággal küzdő ember? Sehogy! Az alkalmazottat foglalkoztató vállalkozóknak és cégeknek, és a fuvarszervező cégeknek is legyen kötelező évente a nullás igazolás! Ha nincs, húzzák le a redőnyt! Legyen létszámkorlátozás! Legyen licensz, és kerüljön több pénzbe, mert akkor nem lenne ennyi ügyes droidtaró, meg rendszám bérbeadó! Ha be kellene fizetni, mondjuk 2-3 millió Ft-t autónként, nem biztos, hogy ilyen bátran vállalkoznának! Fix tarifa, vagy alsó határ! Hát persze, hogy kellene! Nem egy külföldi példa van erre is, és jól tud működni, de be kell zárni a kiskapukat is! Ki kellene alakítani egy jól működő ellenőrzési rendszert, és a számonkérést a szankcionálást is be kellene vezetni végre! A Droszt kht-nak befizetett pénzünkből erre kellene költeni! Ahogy Ausztriában is megteszik: a túlszámlázóktól nemcsak az engedélyt, de az autót is elveszik! Lehetne még sorolni. Aztán van még egy óriási érdekellentét – ami nem mindig volt az, a kezdetben, a 80-as évek elején biztosan nem – ez a taxisok, és a fuvarszervező cégek között feszül. Nagyon egyszerűen fogalmazva: a mi, alapjában véve szaporodásra, és bizonyos anyagcsere tevékenységre szolgáló szervünkkel próbálják jobb belátásra bírni azt a bizonyos csípős levelű növényt. Tisztelet a kevés kivételnek. De erről most talán ne. Amiért ezeket leírtam az , amit az elején már jeleztem. NEM LEHET MINDENKINEK AZ ÉRDEKEIT KÉPVISELNI! De a zavarosban halászókét nem is kell! Ahhoz, hogy ez a foglalkozás, szakma, vagy hivatás visszanyerjen valamit a régi presztízséből, a szutykokat ki kell söpörni! Bevallom, nekem is szívügyem ez az egész. Valamikor, nagyon régen, elég sokat nyüzsögtem a szakma érdekében, és értem, értünk is el eredményeket a munkatársaimmal. Ha megszólítasz, szívesen segítek módszerekkel, ötletekkel, de csak a beszélgetés szintjén. Nem vennék már részt tevőlegesen a dolgokban. Végezetül még egy megjegyzés. Elöljáróban felhívtam a figyelmedet egy fontos dologra. Jelesül arra, hogy ez, amit teszel - tárgyalásban vagy egy politikussal a szakma legfontosabb dolgait illetően - az érdekképviseleti tevékenység. És azért szimpatikus számomra amit teszel, mert a saját szakálladra, önzetlenül, jó ügy érdekében csinálod! Sajnos, a választott érdekképviseleti szervezeteinkben olyan emberek ülnek, akik valamilyen szinten a fuvarszervező cégek vezetői. Így aztán nem is várható el tőlük, hogy a mi érdekeinket képviseljék, mint ahogy nem is teszik azt. Ha a nagypolitikából akarnék hasonlatot venni, mintha a munkaadók akarnák képviselni a munkavállalók érdekeit is! Ezt úgy mondják, hogy kecskére a káposztát! De vigyázz! POLITIKUSSAL van dolgod! Kívánom, és csak drukkolni tudok annak, hogy számunkra is eredményes legyen az együttműködés. Itt kérlek arra, hogy olvasd el – lehet, hogy már megtetted - a Ribizli a Városházán című zseniális, tartalmát, műfaját, és dramatizált formáját tekintve talán kabarétréfát! Nehogy így járjunk! Mert még ennek is áll a zászló!

Téma: Hihetetlen, de megtette...

Hozzáadva: 2009.11.24 09:16

Lenne pár ötletem, hogy ki gyújtsa föl magát, vagy kiket kellene felgyújtanunk!

Téma: Valami elkezdődött

Hozzáadva: 2009.11.23 15:58

Csináld komám! És ha javasolhatok valamit: ne válaszolj minden ostobának!

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2009.11.23 07:03

Nem mindegy? A lényeg, hogy ártson, és, hogy meglátszódjék!

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2009.11.22 19:27

Azért ez érdekes. A Gyuri normális hangnemben irt, te meg fikázod. Tipikus esete annak, amikor valaki az ostobaságát a nagy pofájával próbálja palástolni. Én még sosem hallottam, hogy a Gyuri szidta volna az Orbánt. Meg pont ő az, aki nem kétszínű.

Téma: Budapest Taxi mi is itt vagyunk!

Hozzáadva: 2009.11.19 04:25

Bevált az, csak most költséget kell csökkenteni.

Téma: S-TAXI...A SÁRGA

Hozzáadva: 2009.11.16 09:11

És még veled szóba állnak a haverjaid....

Téma: Pánik hangulat a Tele5 taxi-nál?

Hozzáadva: 2009.08.27 17:41

Nyugodj bele, ugyanaz! 1. Nem fizetést adsz a főnöködnek, hanem MEGVESZEL EGY SZOLGÁLTATÁST - ha lehet, most ne menjünk bele részletekbe - aminek igénybevételével pénzt tudsz keresni! 2. A pénztáros is, és az összes TESCO - vagy legyen bármilyen cégről szó - alkalmazott termeli meg azt a pénzt, amit a tulajdonos zsebre tesz! Jóval nagyobb mértékben ugyan mint az aki tevőlegesen megtermeli, de hát ez a sors igazsága, vagy igazságtalansága! Következésképpen - hogy a hasonlatoddal éljek - ő fizeti a főnökét! Mert ugye a főnök is csak abból tud fizetést adni, amit a melósok megtermeltek! Ezt felismerve írta meg Marx a Tőkét, nevezte el a dolgozó emberek tömegét munkásosztálynak, az elszegényedett munkások tömegét proletariátusnak, és erre apellálva vitte bele Lenin világ egy részét a kommunizmus rendszerébe. Lehet rajta vitatkozni, hogy melyik a jobb, de itt, most, ez van.

Téma: Pánik hangulat a Tele5 taxi-nál?

Hozzáadva: 2009.08.27 16:04

Nyugodtan semmisnek nyilváníthatod. Kilépsz!