Repülőtér – A Főtaxi szerződéseivel összefüggésben is vizsgálódik a rendőrség
Hűtlen kezelés gyanújával nyomoz – úgy tudjuk, hogy ismeretlen tettesek ellen – a Repülőtéri Rendőri Igazgatóság (RRI) a Budapest Airport Zrt. és a Főtaxi Zrt. között létrejött szerződésekkel összefüggésben – erősítette meg a Népszabadság más forrásból szerzett értesülését a Fővárosi Főügyészség.
Milyen egyszerű is...:-(
A határozathozatal eredményeként emelkedni fognak a taxi-tarifák: a 600 forintos alapdíj maradt, a távolsággal arányos egységdíj viszont 400-ról 440 forintra nőtt a tarifahatárig, míg a tarifahatártól a közigazgatási határig 440-ről 485-re. Az idővel arányos egységdíjért is többet kell majd fizetnünk: 100-ról 110-re, és 110-ről 120 forintra emelkedett.
TGFSZ beszámoló, a 2013. február 7-i megbeszélésről:
Tisztelt Székely András Úr!
Üdvözöljük a Minisztérium azon szándékát, hogy egy 21-ik századnak megfelelő egyszerű, élhető szabályozási környezetet alkosson. Bár a szándék nemes, valójában az ellenkezője tükröződik ebben a rendelet – tervezetben.
Azoknak, akik lemaradtak
Többen fordultak hozzám azzal a kérdéssel-kéréssel, hogy mikor tervezünk egy őszi belépési akciót? Ahogy mondani szokták: Ember tervez, Isten végez. Nem terveztünk ilyet, de picit jobban sikerült a fuvarszervezés, mint azt előre gondoltuk, így kénytelenek vagyunk.
Ez is egy megoldás
Egyesült a három békéscsabai taxitársaság, a Thermál, az Unio és a Gábriel. Az eddigi három helyett egy diszpécserközpont működik napi 24 órában, az utasokért gyorsabban odaér az autó.
Közeledik a Szeptember!
Elhalasztja a taxisrendelet tárgyalását a főpolgármester
Nem terjeszti be a fővárosi taxirendelet-tervezetet Tarlós István főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés szeptemberi ülésén - tájékoztatta a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója kedden az MTI-t.
Szűcs Somlyó Mária közölte: a főpolgármester levélben tájékoztatta az Országos Taxis Szövetséget, hogy az egyeztetések folyatatódnak, és szeretné megnyugtatóan rendezni ezt az ügyet.
Előzőleg az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke levélben fordult Tarlós Istvánhoz, arra kérte a főpolgármestert, hogy a szakmai és érdekképviseletek többségi támogatása nélkül ne terjessze be a jelenlegi formájában a módosított taxirendeletet a Fővárosi Közgyűlésnek. Az OTSZ vezetője szerint a tervezetből hiányoznak azok a garanciák és feltételek, amelyek megnyugtató módon pótolják a jelenleg is érvényben levő taxirendelet súlyos hiányosságait.
A rendelettervezet a testület június végi ülésének napirendjén is szerepelt, de a főpolgármester visszavonta a javaslatot arra hivatkozva, hogy még további egyeztetések szükségesek. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábban azt közölte: a szabályozás célja, hogy indirekt módon szabályozzák a taxik számát, kötelezővé tegyék a bankkártya elfogadását, a légkondicionáló meglétét, továbbá döntenek az egységes arculat, az egységes nappali és éjszakai maximumár vagy egységes hatósági ár bevezetéséről.
MTI
- Tarlós visszalépett
Visszavonta a napirendről a taxisrendelet-javaslatot Tarlós István főpolgármester szerdán a Fővárosi Közgyűlés rendes ülésén.
A városvezető indoklásként elmondta: még további egyeztetések szükségesek az előterjesztésről. A rendeletről a tervek szerint szeptemberben tárgyal majd a testület.
Így is lehet csinálni
Az utasok maximális kiszolgálása érdekében az AIRPORT-DEBRECEN Kft.nem köt kizárólagosságot egyetlen taxi társasággal sem a Repülőtérről történő fuvarozásra, illetve bevezeti a fix tarifarendszert. A taxi társaságokkal, illetve vállalkozókkal bérleti- és használati szerződést köt a Repülőtér, aminek hiányában személyszállítási szolgáltatás nem végezhető a területen. A repülőtér parkolójában kialakításra kerül egy taxi „kiszálló hely” (Drop-off) zóna, ahol kizárólag annyi ideig lehet majd megállni, ameddig az utas kiszáll a járműből. Szintén kialakításra kerül egy taxi „beszálló hely” (Pick-up) zóna, ahol a taxik érkezés sorrendjében vehetik fel az utasokat. A taxi társaságoknak lehetőségük lesz parkolóhelyek (taxi droszt) bérlésére is.
Példaértékű
15 ezer taxi működését engedélyeznék, ám az elképzelés megvalósítását akadályozza a taxis társadalom határozott és jól szervezett ellenállása.
Interjú egy budapesti taxisofőrrel
Megkérdeztünk egy Budapesten dolgozó taxisofőrt, hogy mi a véleménye a rendelettervezet bizonyos pontjairól és a kialakult helyzetről. Az interjúból az is kiderül, hogy szerinte a jelenlegi helyzet kiknek kedvez, illetve hogy milyen megoldást javasolna a problémák rendezésére. Eddig nem hallott szempontok is felszínre kerülnek, valamint azt is megtudjuk, hogy miért lenne jó a csendes címkiadás.