Gyorsabbá és egyszerűbbé tette riasztási protokollját a Főtaxi a sofőrök biztonságának növelése érdekében - közölte a társaság hétfőn az MTI-vel.
Ha már sajátunk nincs:-)
A mai naptól elérhető a Taxi 4 legújabb fejlesztése a „virtuális taxióra”, amelyet a mobiltelefonos alkalmazáson (Android és iOS) keresztül rendelő utasok használhatják – derül ki a Taxi 4 hírleveléből.
A múlt héten bejárta a médiát egy sajtóközlemény, miszerint egy átlag magyar 33 ezer forintot költ az autójára havonta.
Ez a szám már érzésre is köszönőviszonyban sem állhat a valósággal, mert rengeteg nagyon is valóságos költséggel nem számol, mint például értékvesztés, az autóba ölt pénzed miatt elvesztett banki kamatok, de az átírás költségét és sok hasonló “apróságot” sem vesz figyelembe.
Mivel ez egy fontos téma, hogy mennyi pénzt dobsz ki az ablakon, amikor autózol, illetve hogyan kell pontosan kiszámolni, hogy mennyibe kerül egy megtett kilométer, ezért csináltam nektek egy remélem mindenre kiterjedő kalkulátort.
Az automatizálódó városi közlekedés előszele már megcsapta a magyar kormányt is, nemrég Orbán Viktor miniszterelnök és Varga Mihály gazdasági miniszter is a most bekövetkező technológiai forradalomról beszélt. Budapest vezetése egyelőre még nem szólalt meg, sőt rövid távon mintha inkább az ellenkező irányba tartana. A BKK szerint 14 éven belül nem nagyon lesz itt semmi komoly változás.
A hatóságok szigora nem tudta megállítani, egy motorhiba miatt viszont most nyugdíjba vonul Josef Strobl régi, állólámpás Mercedese. Több mint egymillió kilométert futott a 60 lóerős, dízellimuzin.
Hihetetlen, de igaz: 2014. április 4-én ünnepelte negyvenedik születésnapját Bécs legrégebbi taxija, egy Mercedes 240 D, még a zöldséges előtti, állólámpás szériából. Idén év elején újabb állomáshoz ért az öreg Mercedes története: nyugdíjba megy, akárcsak első és egyetlen gazdája, Josef Strobl, becenevén Peppi bácsi. A 83 éves úr saccolni tudja a futásteljesítményt, mivel csak tízezres értékeket mutat a számláló, de napi útvonalszámításai alapján most tehette meg az egymilliomodik kilométert.
Kép: Mercedes Wiesenthal
Nissan Leaf a Budapest Taxi flottájában
A hibrid taxi ma már megszokott hazánkban is, a fővárosban pedig az első villanyautók is megjelentek a személyszállításban. Megéri, hiszen idén még üzemanyag-költség nélkül futhatnak.
Képgaléria:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/04/03/prius-taxik_tomegevel/
Bruttó bhutáni boldog elektromos taxiflotta -
Amíg Budapest vezetésének legnagyobb prob- lémája taxi fronton az volt még nemrég, hogy milyen árnyalatú sárga legyen a városban közlekedő környezet-szennyező/embermérgező taxik színe, addig a világ ebben a szempontból is gyorsabban forog jó néhány ország városaiban, mint hazánkban.