Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
nazoli 2013.09.16. 10:50:31 / # 95003
avatar
Remélem ki tudod bogozni. A szerkesztett változat értelemszerűbb.
nazoli 2013.09.16. 10:48:44 / # 95002
avatar
Hogy kinek mikor nyílik ki a bicska a zsebében, az több dologtól függ. Most nem sorolnám. Nem írtam olyat, hogy napi 10 fuvarnál jött ki ez a szám. Annyit írtam, hogy 1 nap, 12 perc. Aztán fölteszel egy olyan kérdést, amire úgyis tudod a választ. Srácok blabla. Szerinted hányan tudnak erre olyan választ adni, ami valamilyen fölírt adatokon alapul? Te is tudod, hogy gyakorlatilag a nullával egyenlő a szám. (Meg hát elég népszerű dolog ilyeneket állítani, hogy ennyivel meg annyival marad kevesebb. Minél nagyobb lesz a szám, annál inkább fogják zabálni a dolgot, és te leszel az Isten. Hát legyél.) Miért tartasz kizártnak egy ilyen átlagot? Mert a te számaiddal nem egyezik? No meg aztán az sem mindegy, hogy hogyan dolgozol. Egy másik topikban leírtam Időegységre jutó 221 fuvar, szépen, sorban, egy papírról. 3 perccel fölvett címek 38 db 5 70 db 10 74 db 15 5 db Időajánlat 26 db Szűkítés 8 db Nem tudom, mi a csoda ebben. A három perces címeknél általában várni kell egy keveset. Az 5 perceseknél alig, aztán a többinél meg szinte semmit. Odaírtam, hogy nem akarom cáfolni, de nekem ez jött ki. A saját pontos számaimból. Még az is lehet, hogy egy másik időszakban más jönne ki, (többszörös biztosan nem), de hát erről sem te, sem én, sem Gyurcsányi, sem Kotász, sem senki nem írt, pedig az is fontos lehet. Az is. Nappal, éjjel, beszólt a taxis, vagy nem, milyen szabályok vannak az adott cégnél, milyen időket ígérnek a telefonosok, stb? Azt elhiszem, hogy egy olyan cégnél, ahol eleve 15-20 perceket ígérnek, mert olyan magas a rendelésszám a szotyi tarifa miatt, még 2 luxus Merci árát is el tudják bukni a taxisok. De erről viszont nem az utas tehet. Inkább arra kellene bíztatni a taxisokat, hogy ez ellen próbáljanak tenni valamit. De hát nem akarok én neked programot csinálni. Nehogy besértődj. Miért próbálod kiforgatni, amit írtam? Ez a perverzitásod, vagy ez szórakoztat? Jó, csináld. Csak azt nem értem, hogy miért kell félrevezetni a taxisokat? Ha ezt nem szándékosan teszed, akkor valószínűleg azért, mert én nem értek hozzá, és marhaságokat beszélek. Ha meg szándékosan, azt nem akarom minősíteni.
nazoli 2013.09.16. 09:32:13 / # 95001
avatar
Akár hiszed, akár nem, ennyi jött ki. Nem tudom, figyelted-e, hogy kinek válaszoltam.
hiénakutya 2013.09.16. 08:04:55 / # 95000

csogu 2013.09.16. 08:00:34 / # 94999
Gábor, komolyan nem értem, hogy miért kell valakivel szemben úgy érvelned azonnal, ha a Te tapasztalatod, érved más, hogy az embernek kinyílik a bicska a zsebében, ha csak olvassa is azt? 3 kollégával 1 hónapig vezettük a várakozást, természetesen az előrendelést nem belevéve, és átlagot számolva 7 évvel ezelőtt jött ki az a szám a végére, hogy 5 év alatt egy 0 km-es SuperB ára marad a kedves zsebében az ingyen várakozás miatt Te valami nagyon malacos srác vagy, ha 10 fuvarnál, fuvaronként, nem többet kell várakoznod a kedvesre (ÁTLAGOSAN), mint 1 perc. Ezt már egy 3 hónapos taxis sem tudná elhinni, hacsak Te nem külterületről nyomod és 20 percekkel érsz a címre...vagy másként definiálod a plusz várakozást...mondjuk címre érkezés után még jár a kedvesnek 10 percecske ingyen és utána indul a stoppered, ami alapján számolsz. Urak, van itt valaki még, aki szintén azt tapasztalta, hogy átlagosan címre érkezés után az utas max. 1 perc és már be is huppant mellétek? Kizártnak tartok egy ilyen átlagot... Amin megbotránkoztam az nem más, mint ez: Szerintem foglalkozzon mindenki azzal, amihez ért. De még az sem biztos, hogy aki taxizik, ért is hozzá. Kicsit szerényebben, ha kérhetném, mert lehet, hogy még az sem biztosíték arra, hogy valaki ért a taxizáshoz, ha statisztikát vezet és a szakmát képviseli...és nagyon visszatetsző, amikor azonnal lekezelő a vitapartner, mert alapból kizárja a normális érvelés lehetőségét. Tisztellek, becsüllek, de ne ilyen erőből reagálj egy ellentétes véleményre...kérlek.
nazoli 2013.09.16. 07:05:59 / # 94998
avatar
Jogos.
hiénakutya 2013.09.16. 06:45:16 / # 94997

alelölülő 2013.09.15. 22:42:28 / # 94996
Látom a jövőt: Ha már az olcsó fuvardíjjal nem reklámozhatnak, akkor azzal fognak, hogy "Mi szívesen várunk Önre ingyen akár fél órát is!" :-DD

baupexim1 2013.09.15. 22:07:06 / # 94995
avatar
ha napi 60 perc, és 10 kanyarral számolja, akkor az kanyaronként 6 perc.
nazoli 2013.09.15. 21:19:05 / # 94994
avatar
Na látja! Amíg írtam, már több értelmes hozzászólás is érkezett. És szerintem ők látják jól a dolgokat.
nazoli 2013.09.15. 21:17:00 / # 94993
avatar
Kedves Doki! Arra a kérdésre válaszoljon legyen szíves, hogy hány fuvar átlagából jött ki Önnek ez a szám. De úgy látom, hogy nem a saját adatait használta föl. Miből gondolja, hogy Gyurcsányi kolléga számai pontosak, vagy megbízhatóak? Tudjuk-e, hogy milyen adatokkal számolt? Itt arra gondolok, hogy pontosan írta-e minden egyes fuvarnál, mondjuk csak egy hétig, hogy mennyi időt várakozott üresen? Elég elnagyoltnak tűnik ez a számhalmaz. Mintha a kolléga napi 10 fuvarral, fuvaronként 10 perc várakozási idővel számolt volna. A világért sem akarom cáfolni a dolgot, de azért leírom ide a saját pontos számaimat. Én ugyanis minden fuvaromnál írom a pontos időket. Mennyivel vettem, mennyivel értem oda, és mikor ült be az utas. Hangsúlyozom, átlagról beszélek. Még valami. Az előrendelések nincsenek benne. Ugyanis ha valaki időre rendel taxit, azért az könnyen belátható, hogy vele szemben, legalábbis a rendelés időponjáig méltánytalan lenne várakozási időt számolni. Egy nap 12 perc. Innen kiszámolhatja, hogy a többi hogyan alakul. De tudja mit? Kiszámolom. Általában 25 napot dolgozom. Egy hónap 300 perc x 70= 21.000 Ft 1 év 252.000 Ft 5 év 1.260.000 Ft A világért sem akarom azt mondani, hogy ez nem kevés pénz. De köszönő viszonyban sincs Gyurcsányi kolléga számaival. Azt sem mondom, hogy nincs olyan eset, amikor több percet is kell várakoznom egy-egy utasra, de az átlag ennyi. Inkább arra a kérdésre válaszoljon nekem, hogy ha ebből a várakozási időből ilyen magas szám jött ki, akkor milyen magas szám jönne ki abból, hogy itt nagyon sokan önszántukból mentek mondjuk a Plushoz dolgozni, 150 Ft-os kilométerdíjért, csupán azért, hogy elszipkázzák a többiek elől az utast, és ők maguk pedig olcsóbban fuvarozzanak, romba döntve ezzel az egész piacot, és milliárdokat húztak ki ezzel a lépésükkel a kollégáik zsebéből? Számításaim szerint havi szinten egy taxis minimum 100.000-et bukott ezen a bolton. És a többit ki lehet számolni. Na ott van az a szép autó! Nem pedig a napi 12 perc várakozásban. Egyébként elárulom, hogy a rendelet módosításában eredetileg az szerepelt, hogy az óra az utas beülésekor indítható. Ezt sikerült "lealkudni arra, amit alelőlülő kolléga említett. De képzelje, akkor mi lett volna? Szerintem foglalkozzon mindenki azzal, amihez ért. De még az sem biztos, hogy aki taxizik, ért is hozzá. De azért köszönjük, hogy fölhívta a figyelmünket erre az összefüggésre.
alelölülő 2013.09.15. 21:07:05 / # 94992
Diszpécserek látják, hogy mennek a címek, elég jól meg tudják saccolni, milyen időn belül tudnak kocsit küldeni. GPS-alapú címkiadásnál meg pontosan látják majd, honnan megy a kocsi. El tudok képzelni olyan telefonos alkalmazást is, amelyen az utas térképen látja, hol tart a rendelt kocsi és jelzést kap érkezéséről.
666666 2013.09.15. 21:05:32 / # 94991
Be fog következni.A fuvarkufàroknak is be kell làtni végre,hogy nem alkalmazottja a taxis,hanem az álltala kínált szolgáltatás vevője. Kettejük megállapodása kell,hogy legyen a kiállás díja.
Franky 2013.09.15. 20:37:05 / # 94990
avatar
Egyetértek. De azt semmilyen rendelet nem képes biztosítani, hogy ez minden esetben pontosan meghatározható legyen. NEM szeretem a fuvarszervezőket, de a taxisok érdeke is, hogy a telefonos rendelések egy része megmaradjon. Szerintem. Azonban több esetben játszottam el a gondolattal, hogy a fix tarifa idővel ismét az utcai leintés gyarapodását eredményezheti, és ezzel a fuvarszervezők hatalmi helyzetét leszorítva tagdíjcsökkenés és egyéb előny érhető el.
alelölülő 2013.09.15. 19:59:43 / # 94989
A rendelet megengedi, hogy megrendeléskor közöljék az utassal a kocsi érkezési idejét, és a taxióra akkor induljon. Fuvarszervezője válogatja, hogy él-e ezzel a lehetőséggel, vagy sem.
Franky 2013.09.15. 18:47:35 / # 94988
avatar
Nem értem, miért mondasz ilyeneket? :DD Tessék elfogadni, hogy vannak szakértők akiket, jelentős értékeiket felismerve, a nekik megfelelő pozícióba helyeznek! Ez nem hiba, hanem nagyon helyes!! Ettől még nem illik a szakértőre megkülönböztető megjegyzést tenni !! :DDDDDDDD Azért, mert jelleméből fakadóan csendes és visszafogott, még lehet nagy koponya! :DDD És a szakma meghatározó személyiségeire fel kell nézni! Ők határozzák meg a szakma jövőjét, bízni kell bennük!!! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Franky 2013.09.15. 18:41:52 / # 94987
avatar
Volt kollégáim nevében is köszönöm, hogy felhívta a figyelmet erre az igazán fontos és figyelemre méltó matematikai összefüggésre. De nyilván Ön még nem ült taxiban a bal 1-ben. Nos, minek után ez a probléma a múltban jelentős veszteséget jelentett, valóban most, hogy a fix tarifa időszaka beköszöntött, igen, most kell ezt a gyeplőt is megrántani! Mert biztos, hogy ha az utazás minden formája (leintés, beülés, rendelés) ugyanazon az áron kell, hogy teljesüljön, díjazni fogják a kedves utasok, mint Ön is, hogy a rendelt fuvar esetében akár 4-800 forinttal többe kerül az útja. Igen, ez a probléma fenn állt. De szeretném megjegyezni, hogy a fuvarszervezőhöz való csatlakozás egyik oka az esetlegesen kényelmi szempontból telefont ragadó utasok növekvő mennyisége. Ez a kényelem, melyet ez az utasoknak egyfajta örömöt okozott, sajnos úgy alakult ki, hogy az érkezést követően még egy darabig nem indított órát a taxisofőr. Hiszen az érkezés szinte minden esetben 5-10 perc bizonytalansági tényezőtől függött. Az előrendelések esetében az óraindítás adott időpontban lehetséges volt. Kicsit sántító hasonlat, csupán az idő érzékeltetéshez: amikor egy koncert fél, vagy egy óra csúszással kezdődik, akkor sem mondjuk, hogy ez alatt nem kaptunk szolgáltatást, kérünk vissza néhány petákot... Igen, a fuvarszervezők által kínált szolgáltatásban ez a kvázi-várakozás benne van az utazási ajánlatban. A jövőben pedig a szolgáltatás egyetlen plusz jellege a minőség és kényelem az utasnak. Hiszen ha lesétál a ház elé, most ugyanannyi összegért utazhat, mintha hívna egy telefonszámot.
dr.Kotász 2013.09.15. 18:14:19 / # 94986
Igazán meglepő,hogy mindennel foglalkoztok kedves taxisok,csak éppen azzal nem amivel feltétlen kellene. Milyen érdekes,hogy ez a kis matek,amit a kollégátok kiszámolt,még említésre sem volt méltó. Holott ez igazán a ti érdeketek lett volna.Örömmel hagyjátok megrövidíteni magatokat. Legyen itt mégegyszer ez a kis matek: Kizárólag csak a kapuk előtt üres órával való várakozást vettem alapul.A címremenés(km)nincs benne.Álltalában egy műszakban jellemzően kb összesen 60 percet állunk a kapuk előtt,őrizve,hogy el ne lopják.Percdíj ugye 70ft. Egy műszak 60 perc= 4200 ft 30 nap = 126 000 ft 1 év = 1.512.000 ft 5 év = 7.560.000 ft Na ez az a pénz,amit mi az utasok zsebében hagyunk. Ezért nem jönnek ki időben és ezért nem fognak az utcán integetni. Képzeld el,ha kiállás is lenne,mint régen. Jusson eszetekbe,ha kocsicsere következik.Hol is van egy gyönyörű új kocsi ára? matek,hátha valakit érdekel.

Rocktaxi 2013.09.15. 18:06:46 / # 94985
:-DD Ezeket már hallottam én is, de nem igaz! :-) dávidka nem szereti a lányokat.
Franky 2013.09.15. 17:39:18 / # 94984
avatar
Sőt! Azt hallottam, hogy az egyik már megrendelt 2000 db Dacia-t taxi-sárgában, megvette az egyik taxióracéget is, ezen felül indul a következő Főpolgármester-választáson is! A Microsoft neki fejleszti az új Windows taxisprogramját. Az egész családja ellenőr lesz, a lánya hozzámegy Dávidhoz, az anyja pedig már randizott Tarlós úrral :) :) Mennyi hülye van ezen a földön :) :) :)
Oldalszám: 230