Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Apuka | 2014.02.22. 16:45:30 / # 95913 |
ok. beszélgessünk itt.
(tomajerre is rá fér, hogy kicsit felpörögjön az oldala)
Másrészt ha az eredeti tervekhez igazodva sikerülne a létszámkérdést is megnyugtatóan rendezni, akkor nem biztos, hogy különösebben kellene aggódni az országos rendelet miatt.
Mit jelent az, hogy megnyugtatóan rendezni?
illetve maga a létszámszabályozás, mint fogalom, mit takar(hat) a mi esetünkben?
Előzmény: #95906 focilabda 2014.02.22. 11:18:18 |
|
szálka | 2014.02.22. 16:30:02 / # 95912 |
|
Szerintem nem vont kérdőre. És nem tagadott semmit. Egyszerűen ott szeretne beszélgetni, ahol számára megfelelőbb a nyilvánosság.
Miért nem lehet bevallani, hogy a létszámszabályozással falakba ütközünk?
Amikor csak lehetséges szóba kerül, de mániákusan hivatkoznak az 1993-as alkotmánybírósági döntésre.
Szopatnak ahol tudnak, és mániákusan hisznek abban, hogy majd az agyonszabályozottság, a tanfolyami kötelezettség megold mindent.
Nem old meg semmit.
Növeli a korrupciót, és tetemes bevételt teremt a talpnyalók seregének.
És átrendezi a piacot.
Előzmény: #95911 TGFSZ 2014.02.22. 15:45:57 |
TGFSZ | 2014.02.22. 15:45:57 / # 95911 |
|
hmm..
tgfsz aki kérdőre vonja a szervezetet miközven meg tagadja a szervezeten belüli kommunikáciot.
végül is mindegy.
a haklotaxi a taxisok nyilvános oldala.
a tgfsz-nek pedig ott a saját, belső kommunikácios csatornája.
e kérdéskörnél maradva, ha az iroda cimére érkezik megkeresés, akkor foglalkozunk a kérdéssel.
üdv
Farkas Zsolt
Előzmény: #95909 focilabda 2014.02.22. 15:12:51 |
Rocktaxi | 2014.02.22. 15:33:00 / # 95910 |
:-)
Előzmény: #95909 focilabda 2014.02.22. 15:12:51 |
|
focilabda | 2014.02.22. 15:12:51 / # 95909 |
Nyugodtan válaszolj itt.
Nyugodtan írd le a véleményed itt.
Nincs szükség e témakörben magánbeszélgetésekre.
Köszi.
Előzmény: #95908 TGFSZ 2014.02.22. 12:58:33 |
|
TGFSZ | 2014.02.22. 12:58:33 / # 95908 |
|
Kedves focilabda!
Kérlek, csengess meg ez üggyel kapcsolatban. vagy add meg a tagsági számod itt és felhívlak!
Üdv
Farkas Zsolt
elnök
+36-70/502-4507
Előzmény: #95906 focilabda 2014.02.22. 11:18:18 |
tomajer | 2014.02.22. 12:03:14 / # 95907 |
Hááát őőő... az szerintem a következő ötéves tervben lehetséges majd.
Habár önző szempontjaim szerint én is azt szeretném jobban.
De a pillanatnyi reális veszély mégiscsak az országos rendelettervezet most. és az is vonatkozik ránk.
Hidd el, én személy szerint lesz@rnám a tanfolyamosdit, mert nem én leszek az aki egy ilyenen megbukik. (de persze nem két forintéé fogják mérni) De azért van itt olyan réteg aki már nem biztos hogy szeretne újra vállalkozási ismeretekből, meg a többi ínyencségből vizsgázni.
nna meg azért mert mi már szívunk a 10 éves korhatárral nem biztos hogy az egész országot le kell ezzel szívatni ... sőt. mint ott mondám, ha abba a rendeletbe belekerül, akkor kvázi kőbe van vésve, és soha többet nem módosíttatunk rajta!!!
Létszámkorláthoz meg erőt.. és khmmm...politikai akaratot kell találnunk.
Előzmény: #95906 focilabda 2014.02.22. 11:18:18 |
|
focilabda | 2014.02.22. 11:18:18 / # 95906 |
Igen. De!
Szerintem be kellene fejezni a Fövárosra vonatkozó rendeletet oly módon, hogy a taxisnak jó legyen.
Nem csapkolódni össze-vissza, mint tenyészbika a tehenek között.
Másrészt ha az eredeti tervekhez igazodva sikerülne a létszámkérdést is megnyugtatóan rendezni, akkor nem biztos, hogy különösebben kellene aggódni az országos rendelet miatt. Legalábbis itt a pestieknek.
Tehát.
Én mint pesti taxis érvényes TGFSZ tag azt szeretném, hogy elsösorban a budapesti létszámproblema kerülne rendezésre.
Előzmény: #95905 tomajer 2014.02.22. 09:16:53 |
|
tomajer | 2014.02.22. 09:16:53 / # 95905 |
Hát.. őőőő .... a létszámkérdésen rugózunk... úgy huszonöt éve kb.
Mindig ugyanazzal az alkotmánybírósági dumával vernek vissza minket:-(
Nna most persze ha lenne egy olyan erős szervezet, ami képes mondjuk három napra leállítani a Bp-i taxiforgalmazást repterestül, parlamentestül, főv. önkormányzatostul multistul, akkor persze más lenne a leányzó fekvése.
De ma ilyenünk nincs. ma egy félórás tüntetésre nehéz összeszedni ezer embert.
A "sikeres" nagy felkészüléssel szervezett taxisdemonstrációink voltak öt hatszáz ezer fősek. Az pedig csak egynapos hírnek elég a médiában:-(
Most koncentráljunk arra ami a sürgető feladat: Mégpedig a Minisztériumi országos taxirendeletre.
Hátha azzal össze tudunk kovácsolódni annyira, hogy van esély a Fővárossal újra felvenni a harcot.
Előzmény: #95904 focilabda 2014.02.22. 06:43:20 |
|
focilabda | 2014.02.22. 06:43:20 / # 95904 |
Arra gondoltam, hogy miért van erre szükség?
Miért van arra szükség, hogy ott sorakozzon több száz taxi?
Miért nem látják, érzik a rendelet alkotók, hogy egy nagy rakás híg fos amit csináltak!
Hogy kihúzzam a károgók szájából a szavakat. Igen én is tudom, hogy miért. Mert kell a tagdij a fötaxinak, kell a paraszolvencia a bperportnak, mert sorolgathatnám napestig.
De láttunk már olyat, hogy a 7-es busz kimegy ujpalotára utasokkal és utána üresen szalad vissza kelenföldre?
Érdekes a bkv járatait tudják úgy szabályozni, hogy az a buszokat üzemetetö társaságnak is jó legyen.
Miért hangoztatja a bperport, hogy minden milyen szé és jó.
Persze neki nyilván tetszik.
De nem tünik fel senkinek, hogy a taxis (az igazi taxis) nem tud ettöl a sok nyomorult drosztlakótól rendesen taxizni.
Nem tünik fel, hogy tök feleslegesen üresen kocsikázik befele rengeteg taxi míg szintén tök feleslegesen üresen kocsikázi kifele a rengeteg "rendfenttartótaxi".
Csökken a létszám? Hát nem tudom. Biztos.
Kedves TGFSZ!
Talán még nem késö. De az is lehet, hogy már késö. Ha volna kedvetek a létszámkérdést eröltetni az igencsak jó lenne!.
Mondjuk elsö lépcsöben azonnal felfüggeszteni az új engedélyek kiadását.
A taxis hátán felmászó, meggazdagodó mindenkik már jól vannak. Most nyugodtan elötérbe kerülhetne a taxis is!
És nem csak a reptérröl van szó!
Csak ott mindenki láthatja a problémát. Az is aki nem nagyon érti, hogy miért sok a taxik létszáma. Pontosabban az utasok létszámához képest miért sok.
Persze nekem az is jó ha elöállít valaki plussz havi 25000 db fuvart.
Előzmény: #95902 tomajer 2014.02.21. 20:27:31 |
|
focilabda | 2014.02.21. 20:39:06 / # 95903 |
Ja.
Ez a kép valamiért lemaradt az elöbb. :-)
Előzmény: #95901 focilabda 2014.02.21. 20:20:27 |
|
tomajer | 2014.02.21. 20:27:31 / # 95902 |
Nekem pl. az, hogy előbb kellett volna ébrednie a kollégáknak.... amikor hisztiztünk, tüntettünk, tárgyaltunk akkor kellett volna mellénk állni.
De jön a következő menet.
Most kíváncsi leszek sikerül e valamiféle egységet kovácsolnunk ... vagy megint utólag lesz mindenki felháborodva???
Előzmény: #95901 focilabda 2014.02.21. 20:20:27 |
|
focilabda | 2014.02.21. 20:20:27 / # 95901 |
Kinek mi jut erről az eszébe?
Valahogy nemérzem, hogy jól sikerült a szabályozás.
|
|
hiénakutya | 2014.02.13. 18:58:54 / # 95900 |
Nélkülem is rohadt csalók vagytok
:-Dp
tizenhárom
|
|
IST 882 | 2014.02.12. 21:42:40 / # 95899 |
|
Ez jó kérdés. Bár ha tréleren vitték oda, kiflibe hajtott állapotban, akkor jogos az elutasítás. Vagy ha nyári gumiból volt a "téligumija".
Nagy urak ők ...
Előzmény: #95896 kertestaxi 2014.02.12. 15:55:07 |
baupexim1 | 2014.02.12. 17:35:37 / # 95898 |
|
biztosan mérnökök
Előzmény: #95897 hiénakutya 2014.02.12. 16:32:58 |
hiénakutya | 2014.02.12. 16:32:58 / # 95897 |
Én meg arra, hogy milyen végzettséggel rendelkező személyek szakértik az autókat.
hatvannégy
Előzmény: #95896 kertestaxi 2014.02.12. 15:55:07 |
|
kertestaxi | 2014.02.12. 15:55:07 / # 95896 |
|
"8 járműnél pedig véglegesen elutasítottuk a kérelmet, azokat javíthatatlanul alkalmatlannak találtuk a taxiközlekedésben való szolgáltatásra." Erre azért kiváncsi lennék, hogy mivel lehet kiérdemelni egy ilyen szakvéleményt?
Előzmény: #95895 tomajer 2014.02.12. 13:07:43 |
tomajer | 2014.02.12. 13:07:43 / # 95895 |
Itt a legfrissebb sablonlevél amit az újságírók kérdés esetén megkapnak ... bármilettlégyen is a kérdés:-)))
[b][i]"Megkeresésével kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk.
Öt hónap alatt 2584 taxit vizsgáltak meg járműminősítő munkatársaink. Sajnálatosan minden ötödik eljárásban szabálytalanságot tártak fel. A taxiellenőreink továbbra is éjjel-nappal, munkanapokon és hétvégén folyamatosan, gyakran a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság közterület-felügyelőivel közösen ellenőrzik a taxisok tevékenységét, és kiemelt figyelmet fordítanak az új taxirendelet előírásainak betartatására. Az ellenőrök összesen 4869 próbautazásos taxiellenőrzést végeztek el 2014. január 31-éig, és csaknem minden második esetben találtak szabálytalanságot: leggyakrabban a nyugtaadási kötelezettség elmulasztását, illetve az előírtnál drágább fuvardíj felszámolását.
A taxik ellenőrzését elsősorban a pályaudvarok, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a belváros taxiállomásai vagy frekventált helyei közelében végeztük, és figyelembe vettük azokat a hozzánk érkező utaspanaszokat is, amelyekben a megkárosított utasok az indulási helyüket megjelölve kérték a túlzottan magasnak tartott fuvardíj kivizsgálását.
A vizsgálat részletei
A taxiállomás-használati szerződés megkötése előtt a taxik komplex ellenőrzési minősítő vizsgálaton esnek át, ahol a jármű külső és műszaki jellemzőit, a klímát, a bankkártya-elfogadást, a műszaki megfelelőséget ellenőrizzük. A 2013. szeptember 1. és 2014. január 31. közötti időszakban 2584 taxi minősítő vizsgálatát végeztük el. Ezek közül 1987 jármű felelt meg az előírásoknak, 589-nél hiánypótlásra, javításra volt, illetve van szükség, 8 járműnél pedig véglegesen elutasítottuk a kérelmet, azokat javíthatatlanul alkalmatlannak találtuk a taxiközlekedésben való szolgáltatásra.
A taxiszolgáltatást közvetítő és fuvarszervező működési feltételeinek előzetes vizsgálata is a BKK feladata. Az ellenőrzés kiterjed a szolgáltató pénzügyi megfelelőségének vizsgálatára, az infokommunikációs eszközükre vonatkozó műszaki előírások teljesítésére, a diszpécseralkalmazások megfelelőségére, valamint védjegyoltalom alatt álló szabadjelző jóváhagyására. Budapesten korábban 21 fuvarszervező társaság tevékenykedett. Közülük 13 társaság kérelmezte előzetes minősítését.
2014. január 31-éig:
· tizenegy társaság minősítése volt sikeres, és kapta meg előzetes hozzájárulásunkat;
· egy társaság az informatikai minősítésen való alkalmatlansága miatt jelenleg ismételt auditra vár;
· további egy, a hiánypótlás teljesítésére váró társaság a minősítési eljárásban időközben minősített cégbe olvadt.
Minősített és regisztrált fuvarszervezőként tevékenykedhet:
· a Főtaxi Autóközlekedési és Szolgáltató Zrt.;
· a Taxi Plus Europe Kft.;
· a Reklámtaxi Fuvarközvetítő Kft.;
· az RT5 Taxi Holding Kft.;
· a Taxi4 Kft.;
· a City Taxi Fuvarszervező Szövetkezet;
· a Városi Taxi (Centrum Taxi Szolgáltató Kft.);
· a 6X6 Taxi Közlekedési Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.;
· a TOP Taxi-2000000 Kft.;
· a Tele 5 Taxi Hungary Kft.
· és az MB Elit Luxury Kft.
Összesen 4311 nyílt és 4869 próbautazásos ellenőrzést végeztünk a 2013. szeptember 1. és 2014. január 31. közötti időszakban. Ezek során:
· 209-szer kezdeményeztük a Budapest Főváros Kormányhivatala Közlekedési Hatóságánál taxiengedély visszavonását, mert az ellenőrzött taxinak nem volt érvényes taxiállomás-használati engedélye;
· a próbautazásokon 1428-szor tapasztaltuk – ez az ellenőrzések mintegy 31%-a –, hogy a szolgáltató a fuvarfeladat befejeztével nem ad nyugtát vagy számlát a fuvardíj átvételéről. Az illetékes hatóságokat hivatalosan értesítjük erről;
· a próbautazások alkalmával 265 esetben tapasztaltunk olyan mértékű árdrágítást, vagyis a rendeletben rögzített hatósági ártól magasabb ár alkalmazását, a taxaméter mérésének külső befolyásolását, hamisszámla-adást, illetve a viteldíjmérő óra használata nélküli szolgáltatásvégzést, aminek következtében a taxiállomás-használati engedélyt azonnali hatállyal felmondtuk, értesítettük a Közlekedési Hatóságot, és kértük az árdrágító szolgáltató taxiengedélyének visszavonását. Ezzel párhuzamosan eljárást kezdeményeztünk a Fogyasztóvédelmi Hatóságnál is a vásárlók megkárosítása miatt.
· 53 alkalommal tapasztaltunk engedély nélküli személyszállítási szolgáltatást. Ezekben az esetekben eljárás megindítását kezdeményeztük a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál, valamint az illetékes közlekedési hatóságnál.
Továbbra is folyamatosan ellenőrizzük a taxisok tevékenységét éjjel-nappal, munkanap és hétvégén, kiemelt figyelmet fordítva a hatóságilag rögzített ár betartására. Az ellenőrzéseket a BKK rendszeresen a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság közterület-felügyelőivel közösen végzi.
A taxirendeletről
2013. szeptember 1-jén lépett életbe a Fővárosi Önkormányzat által megalkotott új budapesti taxirendelet (31/2013. (IV. 18.) Főv. Kgy.). Ennek értelmében a taxik az eddigi maximált ár helyett fix viteldíjjal fuvaroznak. Az alapdíj 450 forint; kilométerenként 280 forintot, várakozásnál pedig percenként 70 forintot kell fizetni. A rendelet előírásai betartásának ellenőrzésére – különösen a fix ár alkalmazására – közös ellenőrzésbe kezdett a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság, a Budapesti Közlekedési Központ, valamint Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelősége. Budapesten 2014. január 16-ától a gyártási évtől számított 15 évesnél idősebb gépkocsikkal nem lehet személyszállítást végezni.
Üdvözlettel:
Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda
Tel.: +36 30 774 1015, +36 30 774 1016
Fax: +36 30 774 1001
E-mail: sajto@bkk.hu
BKK Budapesti Közlekedési Központ
Zártkörűen Működő Részvénytársaság
|
|
nazoli | 2014.02.12. 08:45:30 / # 95884 |
|
Te érted, hogy mi ez a címvesztés? Mert én ezen töröm a fejem, mióta olvastam a levelet. Vagy elírta, vagy.....
|