Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Apuka 2014.03.12. 07:11:15 / # 95955
persze... csak hogy én a levél aljára aláirásként nem Apuka-t irtam. :D
tomajer 2014.03.12. 06:12:09 / # 95954
Te is kitetted a TGFSZ levelét. Remélhetőleg postán is feladta:-)
Apuka 2014.03.11. 23:58:26 / # 95953
nem akarlak elkeseriteni, de a föpolgármester nem olvassa ezt a lapot.
Taxiboy 2014.03.11. 23:40:32 / # 95952
avatar
Tisztelt Főpolgármester Úr! 2014-02-06-án a taxisok képviselőivel történt találkozás alkalmával abban állapodtunk meg Önnel, hogy február végéig állásfoglalást adnak ki a néma címkiadó rendszerek működtetésével kapcsolatban. Ezzel lehetőség nyílna - a rendelet szellemiségét és követelményeit megtartva - taxis és utasbarát rendszerek kialakítására, amelyekkel a fuvarközvetítőknél végzett munkánk hatékonysága növekedne. A mai napig ez az állásfoglalás sem a petícióban megjelölt címre, sem egyéb helyre nem érkezett meg. Kérem Önt, hogy megállapodásunknak és az Ön ígéretének megfelelően ezt az állásfoglalást minél előbb kiadni szíveskedjenek, mert mint azt akkor jeleztük, családok megélhetése múlik a rendszerek megfelelő működésén! Köszönettel: Taxiboy Budapest 2014-03-05

telepes 2014.03.11. 22:42:18 / # 95951
avatar
2013.03.11. 21.00 Blaha, Corvin droszt. Reggel 06.30 óta van négy, azaz 4 fuvarom, egy sem tabletes. Beállok hát harmadiknak a drosztra, hátha.... Első egy bp-es, második maxi-taxi, elcogynak, elmennek maradok egyedül. Megjelenik két dobozszabadjelzős, minősített, mintha csak ezt várták volna. - Szia rendelésre vársz? - kérdik. - Nem - mondom. - Akkor el kéne innen menni, mert ez az egész FIZETŐS placc. - hívják fel a figyelmemet nyomatékosan. Végigszalad az ember agyában itt állok egyedül a kis sérülékeny fóliás autómmal, egy infarktussal a hátam mögött, kell ez nekem? Ha balhézok min egy óra mire a saját kollégáim segítségével, márha ilyenért olyan sokan odafáradnak, rend lenne, de az is csak ideiglenes megoldás! Inkább tipliztem, de kérdem én: - fizetek a fuvarszervezőnek havi sápot, - fizetek a bkk-nak drosztdíjat, - fizetek a navnak személyi jövadót, járulékokat, - fizetek a. Fővárosnak iparüzési adót, - fizetek a kerületnek "súlyadót", - fizetek szakszervezeti tagdíjat, mert bízom a jövőben, - fizetek a mosónak duplapénzt, hogy a szájbalökött fóliát óvatosan mossa, - fizetek a ruhaboltnak, mert szövetnadrág, ing, nyakkendő kell, ahhoz a fuvarhoz amit a fuvarszervező farmerban köt meg, a kufár farmerban ír alá és az etikás farmerban szankcionál hetente. TARLÓSVITÉZYKOMÁROMI+azösszesfővárosiönkormányzatiképviselő! KI AZ ANYÁMNAK FIZESSEK MÉG, HOGY A VÁLLALKOZÁSOMAT OTT ÉS ÚGY GYAKOROLHASSAM AMINT AZ ELVÁRHATÓ LENNE! Ma nagyon besokalltam, de majd holnap talán....... (Bár ugysem, de a remény hal meg uccsóra.)

69 2014.02.27. 10:32:44 / # 95948
avatar
Átmenet? Taxis vállalkozóból mivé??? A gumis dolgot meg inkább hagyjuk is, mert ebben is szakértő vagy úgylátom.... Mert valóban nem olcsó odavissza pakolgatni,mert megszoktam közben inni egy sört,sőt új kerékkulcsot is vettem tavaly..
tomajer 2014.02.27. 09:46:23 / # 95947
Ne kezdjük elölről.... nincs utána. Közben van. Egy átmeneti időszakot élünk.. van aki utána van van aki még előtte. És akkor még mindig téli gumi. Most mutat a hőmérő 7 fokot. Ezt mondják a szagemberek annak a határnak, hogy már nem létfontosságú a téli gumi. Tehát az éjszakásoknak még egyértelműen ajánlott. A nagyon nappalosok (tehát nem túl koránkelők) már akár le is vehetnék... de még bőven van esély visszahűlésre. Márpedig odavissza pakolgatni se olcsó. Sz'al, erre mondom én azt, hogy kötekedés. Két hétről van szó. És nem 25 30 fokok vannak, amikoris tényleg már káros. A pillanatnyi előrejelzés szerint 15.-éig nem fogja átlépni a legmagasabb hőmérséklet se a 15 fokot.
69 2014.02.27. 09:17:11 / # 95946
avatar
ÉN sokkal nyugodtabb vagyok,mint gondolnád.... Ha leszámítod a múlt év márciusi havat, normál esetben március sem indokolná, ahogyan október sem a téligumi használatát. Főleg nem egy városi közlekedésben. Mondom úgy,hogy minden évben téli gumit használtam eddig is, és nem csak akkor,ha már félméteres hó volt! Csak nap mint nap fáj,ahogy nyikorognak a gumijaim, és jövő télen még jó lenne, de így nembiztos,hogy kihúzza az egész rendeleti időszakot, ha októberben újra felrakom! "csakazértsejó" Ilyenkor mindig az jut eszembe amit itt hangoztattatok, hogy " várjuk meg amíg elfogadják, aztán majd utána!!! " Már utána van.....
tomajer 2014.02.27. 08:54:28 / # 95945
Csak próbálom a teljesen abnormális, csakazértsejó dolgokat véleményezni... márhaszabad:-) Újra elmondom. Én a saját jószántamból valamikor március végén venném, és fogom levenni a téli gumikat. Csak egyszerűen a mai magyar időjárási viszonyokat ismerve. Tehát én. A saját véleményem. Ennyi. A másik végletben, az Októberben meg egyetértettem, hogy tök fölösleges... pont ugyanez okból. November közepéig nálunk nem várható olyan hideg, ami indokolná a téli gumi használatát. De persze csak sipákolj tovább nyugodtan. Én meg mondom a véleményemet nyugodtan:-)
69 2014.02.27. 08:43:11 / # 95944
avatar
Mit ne lihegjünk túl? Vagy ezt is ti kértétek? Ott ahol állandóan havas helyek vannak,ott novembertöl kötelező! Ugye átlagos 7 fok alatt ajánlott a téli gumi. És mi lesz ha március 20.-án fog esni a hó? Olvasok visszafelé, majd minden hozzászólásod védi a rendeletet.... Tudom,ez már a "Szóljunk be....." topicra tartozik....
tomajer 2014.02.26. 19:27:57 / # 95943
Azért ezt ne lihegjük túl. Én személy szerint önszántamból még nem cserélném le. Pláne a tavalyi nemzeti ünnep (Mártzius 15) árnyékában. Sz'al szerintem ezzel semmi baj. Az Október, az utóbbi évek időjárása alapján tényleg lehetne November.

69 2014.02.26. 18:24:44 / # 95942
avatar
Úgy is innen vesznek sok ötletet a BKK -nál, gondoltam hátha ezt fontolóra veszik. Itt kérte a szakszervezet az ellenőrzést is. Megkaptuk, nem???
warek 2014.02.26. 16:47:40 / # 95941
avatar
Gondolom,hogy ha bármilyen baleset a téli gumik miatt történne a BKK a teljes felelőséget vállalná.
osztap 2014.02.26. 16:09:16 / # 95940
Igen a rendelet 80%-a rosszindulatú és dilettáns.
alelölülő 2014.02.26. 16:00:17 / # 95939
14 fok? Októberben 25 volt és mégse tették.
69 2014.02.26. 15:54:25 / # 95938
avatar
14 fok van, nyikorognak a gumik. Még kb. 3 hét. Egy kis népszerűség index javítása érdekében feloldhatnák ezt a 3 hetet. De lehet,hogy így is lecserélem holnap.
69 2014.02.26. 15:50:17 / # 95937
avatar
Természetesen igen. Bár nem tűnik egyértelműnek a miért, de talán egy kis rávilágítással érthetőbbé és elfogadhatóbbá sikerül tenni az érvelést. A téligumi mint azt neve is mutatja, télre lett optimalizálva. Elsősorban az anyag szerkezete és a futófelület mintázata különbözik a nyárigumitól. Viszont akkor a közös csupán annyi, hogy mindkettő fekete és kerékre szerelhető. A téligumi az alacsony hőmérsékleten jó tapadást biztosít, de magasabb hőmérsékleten már ellenkező irányba is elfordulhat a dolog. A túlzott meleg hatására annyira megpuhul az anyaga, hogy bizonyos idő után már nem tapad, hanem nyúlni kezd. A fogyasztáson felül (mert az sajnos a gördülési ellenállás miatt sajnos drasztikusan nőni fog) még a fékezéskor hasznos tapadás egy jó részét is elveszíthetjük. Rosszabb esetben a túlzott hő hatására a futófelület úgymond beég. Vagyis a meleg hatására nem puhává változik, hanem bekeményedik, mintha műanyag lenne. Ebből következik, hogy a beégett gumival akár duplájára is nőhet a fékút. Egy vészfékezés alkalmával bizony sokat számítana az a pár méter. Általánosan kimutatott tény, hogy a nyári szezonban téligumit használók tévesen következtetnek arra, hogy jobban tapad a gumi a nyári melegben. Alapvető dolog, hogy egy túl puha vagy már beégett gumival az autó irányítása, és iránytartása is rendkívül labilissá válik. Sajnos a hivatalos baleseti nyilvántartásokban nem áll rendelkezésre ilyen információ, de valószínűsíthető, hogy a legtöbb ráfutásos baleset okozója a helytelenül megválasztott, vagy túlkoros, és ezáltal nem megfelelő tulajdonságokkal rendelkező abroncs. Természetesen ez még csak az anyag tulajdonságok rövid elemzése volt. De ott a másik tényező, a futófelület mintázata. A nyárigumi alapvetően hosszirányú és oldalra íves profillal készül. Míg a téligumi esetén a bordázott, lamellás kivitel az előnyben részesített. Ráadásképpen ez még blokkos rendszerbe is van foglalva, hogy a hóban tudjon kapaszkodni. Viszont nehezen birkózik meg egy sík aszfalton összefüggő vízréteggel egy forró nyári zápor után. Egyszerűen azért, mert nem erre tervezték. A futófelület biztosítja a közvetlen kapcsolatot a jármű, és a burkolat között, tehát minél rosszabb tulajdonságokkal bír a gumi nyáron, annál rosszabb eredmények érhetőek el vele a biztonságos és stabil úttartás tekintetében.

baupexim1 2014.02.24. 08:31:07 / # 95936
avatar
volt ilyen gondolat a TE idejében...
focilabda 2014.02.24. 06:29:29 / # 95935
Na most utoljára hozzászólok és utána megpróbálm befejezni. Ha bunkora sikerül akkor elöre elnézést. Tehát. Majdnem olyan ügyesen csavargatod a szavakat mint a horváthpali. Sokkal egyszerübb lenne ha azt mondanád, hogy hülyegyerek hagyd máá abba! Vedd észre, hogy faszságot beszélsz és egyedül vagy vele. Kész. Ennyi. De ez a mesterséges, tudálékos mellébeszélés, ez nekem nem megy le a torkomon. Teljesen mindegy, hogy milyen megoldással állítjuk meg a beáramlást. Meg kell állítani. Talán nem is ez a fórum volna a megfelelö hely ezt kidolgozni. A számolgatásaidhoz meg csak annyit, hogy már eleve kár abba az irányba elmenni mert szerintem a TGFSZ-nek nem az a célja, hogy az olyan vállalkozásokat támogassa melyek több gépkocsivezetövel napi 24 órában mozgassa a taxikat. Ez akkor is megtörténhet ha semmit nem teszünk létszámügyben. Kiszámolhattad volna azt is, hogy akkor mennyien leszünk. De mindenki tudja, hogy sok a taxi. Csökken az utasok száma. Ezzel szemben az érdi tudósitónk rendszeresen beszámol az új kocsik érkezéséröl ugye :-) Márpedig ha ez folytatódik, és így-úgy müködni fog akkor garantáltan mások is kedvet fognak kapni ehhez. Tehát az indirekt létszámszabályozás nem nagyon akar müködni. Illetve csak frissíti a létszámot ami ugye nem azt jelenti, hogy csökkenne. És a frissülés is csak a tökeerös befektetök álltal beállított új kocsikon látszik. A TGFSZ tagjai akiket képviselni kell azok sajnos nem a tökeerös körhöz tartoznak. Itt lenne az ideje a még nem köbevésett rendelet kijavításának.
Apuka 2014.02.23. 23:17:10 / # 95934
igen, igazad van. de képzeld el ha mindezt az eredetileg kért 4.500 as engedély számmal számolom akkor már 4500 taxi lenne (lehetne) kint minden napszakban szemben a mostani 2.750(sicc) - nel.
Oldalszám: 230