Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
baupexim1 2014.02.23. 22:34:36 / # 95933
avatar
2750. 250el van több... igaz tök mindegy, több van. és márcsak 5100 engedély van kint.
Apuka 2014.02.23. 22:10:54 / # 95932
ujra az engedélyek befagyasztását veszed elö és gondolom ezt fövárosi feladatnak érzed. azonban azt kell mondjam, hogy részben de lehet teljes egészében ez a kormányrendelet alá tartozna. az elözö hozzászolásomban nem véletlen kérdeztem, hogy a létszám szabályozás mint fogalom mit jelent a mi esetünkben? nem válaszoltál rá igy arra nem is tudok válaszolni de elmondom én hogy látom. az irásod alapján az engedélyek befagyasztására gondolsz. de ki vagy mi rendelkezik engedéllyel. a vállalkozásnak tevékenységi köre van. a tevékenységhez használt személygépkocsinak pedig tevékenységi (taxi) engedélye. a gépkocsivezetönek meg taxis vezetöi igazolványa. tehát a taxis engedélyt a taxigépkocsi kapja és ennek a befagyasztását kellene elérni. de.. 2011-ben a 6200 engedély mellett kb 4.500 engedély körül láttuk az ideális számot (természetesen az akkori havi fuvarszámok alapján. a mai állapotok mellett már ez is soknak tünik. miért? mert elfogynak a fuvarjaink. minimálisan (ahhoz hogy a fövárosi, meg a majdan megszületö országos rendelet szerinti követelményeket teljesiteni tudjuk) havonta 250 feletti fuvarunknak kellene lennie fejenként. viszont hiába lenne befagyasztva az engedélyek kiadása ha az továbbra is csak a gépkocsira vonatkozna. 3000 kiadott engedély mellett is autonként akár 2 soför is dolgozhat igy a létszám simán 6.000. megprobálom jol levezetni: mondjuk ma 5.500 engedély van és tegyük fel, minden auton csak egy soför dolgozik. ebben az esetben a fele (ez persze nem igy van) éjjel, a másik fele nappal van az utcán. vagyis egyszerre csak 2.250 autorol beszélünk. 3.000 kiadott engedélynél (ahol a létszámot nem szabályozzák) egy auton két soför fog dolgozni (ne táplálj hiu reményeket hogy nem ez fog a vége lenni). ebben az esetben viszont nappal is, és éjszaka is folyamatosan 3.000 auto lesz kint az utcán vagyis 750 autóval több, mint jelenleg. megoldodott a csökkenés? persze hogy igen, de csak a kiadott engedélyek számát illetöen viszont a létszám esetében növekést könyvelhetünk el. ugyanakkor igen is fontos, hogy a kormányrendelet mit tartalmaz vagy éppen mit nem, mert mint az elözö hozzászolásomban kifejtettem, az altarnativ piac erösödése egyenes következményeként a taxis piac beszükülését hozza magával. a létszám kérdése pedig mindig az adott havi egy före esö fuvarszám függvénye. a fentiekböl is látszik, hogy nem mindegy miröl is beszélünk és nagyon nem mindegy, hogy a fövárosnál vagy a kormánynál keressük a megoldást.
hiénakutya 2014.02.23. 21:38:51 / # 95931
Maradt 9 sorod. :-D negyvenkettő
nazoli 2014.02.23. 21:21:48 / # 95930
avatar
Ez nem "csapkolódás", hanem egy másik, a kormányrendelet, amire reagálni kell. Ennek a tárgyalásaiból jórészt kimaradtunk (nem önszántunkból), ennek ellenére a véleményünket közöltük a rendeletalkotóval. Nem igazán vették figyelembe, mint ahogy a többi véleményezőét sem. Ezenfelül vastagon fog téged is érinteni, ha rövid egy év múlva százezrekért, több tucat óráig tartó tanfolyamokat kell végezned, és vizsgáznod.
nazoli 2014.02.23. 21:09:37 / # 95929
avatar
Jól írta tomajer.
focilabda 2014.02.23. 20:08:02 / # 95928
Ez gyönyörű szép anyag. De sajnos teljesen távol áll a valós gyakorlati helyzettől. Nem akarok vitatkozni. Nekem akkor is az a véleményem, hogy igenis meg kellene tudni állítani az engedélyek kiadását, mivel jelen helyzetben az anyagilag erős befektetők ki fogják söpörni az egyéni vállalkozókat. Ez a szabályozás nem azért rossz mert nem szabályozza a nem taxiként üzemelő egyebeket, hanem azért rossz mert egyáltalán nem veszi figyelembe, hogy a jelenleg piacon lévő egyéni vállalkozóknak mire lenne szüksége ahhoz, hogy normálisan tudjanak tovább VÁLLALKOZNI!!
tomajer 2014.02.23. 19:43:24 / # 95927
Őőőőőő... mert más témáról van szó. Sz'tem nem azt mondta a Gábor, hogy soha többet semmiért ne vonuljunk utcára, hanem azt, hogy amihez már a nevünket adtuk abban a kérdésben ne.... mert hülyén néz ki. És a létszámkorlátozásról ugye ebben a rendeletben nem volt szó. vagyis szerintük igen, de szerintünk nem, mert a közvetett létszámkorlátozás, nem létszámkorlátozás, hanem mészárlás:-(
Apuka 2014.02.23. 19:38:54 / # 95926
2011-ben havi egymillio fuvar generálodott. 2013 öszén ob. 30%-os a visszaesés mértéke. 2011-ben kb 6200 engedély volt kiadva. 2013 öszén már csak kb. 5.500. kb. 300.000 fuvar tünt el a taxispiacrol. ez fejenként havi 54,5 fuvar/fő. kérdés, hová lett ez a tetemes mennyiség? http://www.napigazdasag.hu/ok-orulnek-a-draga-taxinak/ Miközben neked mint taxisnak átlag havi 127 fuvarbol kellene fentartanod a vállakozásodat (10 éves korhatár, egyéb müszaki követelmények) addig az alternativ piac 300%-os növekedést prognosztizál. miközben a taxit agyonszabályozzák addig a másodlagos piacon lévökre szinte semmilyen szabályozás (teher) nem vonatkozik. neked jövöre az összes engedélyed, képesitésed lejár, miközben a nem taxisok röhögnek a markukba mert ö rájuk semmi nem fog vonatkozni. de természetesen neked van igazad, a pesti taxisnak nem kell különösebben aggodni az országos rendelet miatt.
Amsel 2014.02.23. 19:13:08 / # 95925
avatar
Hogy részt kivánsz venni egy esetleges demonstráción,(aminek megvalósulását kétlem)meghökkentő,hiszen az utolsó közgyűlésen azzal a feltétellel vállaltad a további TGFSZ-ben való közreműkédésed, hogy a TGFSZ semmiféleképp nem fog demonstrálni.Ezt sikerült rendesen betartani. Ezzel akkor sem értettem egyet, és ez az álláspontom mára sem változott.) Erre, elmondásod szerint,szavadat adtad Tarlóséknak. A rendelettervezet tárgyalási szakaszaiban is ezért maradtak el a tiltakozó megmozdulások, pedig azt többen is szükségesnek tartották. Szóval nem értem mi vitt arra, hogy most más véleményed van az esetleges negmozdulást illetően.Meg azt sem értem, hogy eddig miért nem volt célszerű a tiltakozás fent emlitett formában? Most hogy már rendesen kivégezték a szakmát, mi értelme van az utcára vonulásnak?Természetesen mint eddig sem, most sem vagyok ellene,és bármikor hajlandó vagyok utcára menni. Szóval örülnék ,ha kifejtenéd az álláspontod a témában. Ha kérhetném ne 40 oldalas tanulmányt irj,mert álltalában max 10 sort vagyok hajlandó elolvasni.
nazoli 2014.02.23. 15:57:16 / # 95924
avatar
Hát persze.
Brian May 2014.02.23. 13:39:09 / # 95923
avatar
Én rögtön harsogtam itt nálunk,ahogy a Tomi kitette a Hallóra.Voltam az összes vonuláson(kivéve a mostanit),és sajnos tudom,hogy mire lehet számítani.Egy fél órát sem bírnak ki,nemhogy 3-4_et.
baupexim1 2014.02.23. 13:32:41 / # 95922
avatar
abban az esetben, ha az otthont a bal 1-ként értelmezzük :))
focilabda 2014.02.23. 13:23:34 / # 95921
És föleg ha Ti is azt harsognátok, hogy mi az amit meg kell tenni, az hatásosabb lenne, mint megerösíteni benne azt a hitet, hogy mások is úgy látják, hogy mások majd elmennek helyette. Amúgy 2000 felvnuló az talán eléglenne, ha a többi kibírná azt a pár órát otthon.
Amsel 2014.02.23. 13:16:42 / # 95920
avatar
Teljesen igazad van. Kérdésem viszont kifejezetten Telegdy Gábornak szólt!
Brian May 2014.02.23. 13:09:03 / # 95919
avatar
Ez így van.Kivonulnánk 2ezren,3ezer meg dolgozna.Most már azt sem lehet megcsinálni,hogy megfogjuk a csatornákat,mert ezeken a szarokon jön már minden.
tele5ös 2014.02.23. 12:57:42 / # 95918
Ezt soha nem leszünk képesek megcsinálni. Mármint az összes taxis. Mindig sok taxis ki fog maradni belőle. Neki dolgoznia kell címszóval. Más harcolja ki neki. Ő meg majd élvezi.
Amsel 2014.02.23. 12:46:15 / # 95917
avatar
"Nem igazán látok más utat, mint az utcára vonulás." Az utcára vonulásban Te is részt vennél ?
focilabda 2014.02.23. 07:28:23 / # 95916
Nekem az is jó amit Te látsz egy utat. Nekem és szerintem a legtöbb taxisnak tök mindegy, hogy hagyan csak csináljuk. Ha nem akarjuk, hogy azok az emberek akik a taxisok hátán felmászva, meggazdagodtak és ök tovább gazdagodva a mélyszegénységbe, csödbe kényszerítsék a még talpon álló maradék egyéni vállakozó taxist, akkor nem lenne szabad engedni tovább ezt a irányt. Mindegy hogyan de meg kell kezdeni akár eröszakosan is az új engedélyek kiadásának a felfüggesztését.
nazoli 2014.02.22. 23:20:39 / # 95915
avatar
Sajnos nincs a TGFSZ-nek olyan erős érdekérvényesítő képessége, mint az általad felsoroltaknak. Az alkotmánybírósági határozat, amire hivatkoznak, már nem érvényes, mivel az alkotmány sem az, aminek alapján döntöttek az alkotmánybírók. Ráadásul a feltételek is változtak (taxiállomás használati engedély). De ez mellékes. Egyszerűen nem akarják meghallani a létszámszabályozásra vonatkozó javaslatot. Biztos megvan rá a jó okuk. Nem igazán látok más utat, mint az utcára vonulás. Azt meg a TGFSZ nem tudja kijárni a taxisoknak. Legfeljebb szervezni.
focilabda 2014.02.22. 17:22:38 / # 95914
Nem akarok senkit megbántani. Nagytöbbségében örülnek a taxisok, hogy kicsit elmozdult a tarifa pozitív irányba. Nagytöbbségében örülnek a taxisok, hogy hurrá és várják a csodát azzal a címszóval amit a tomajer mondogatott, hogy nincs semmi köbevésve. Volt egy-két pertársaság, hangoskodás lári-fári azt kész. De valljukbe eredmény az elmaradt. Tehát szerintem egyedül csak a TGFSZ-nek van esélye, lehetösége nyomni, nyomni, nyomni a létszámkérdést. Ahogy azt annak idelyén elkezdték. Mindketten tudjuk, hogy milyen jövö áll a taxisok elött ha nem szüntetik meg a beáramlást. Egyetlen esetben tud a jelen taxisa talpon maradni (leszámítva azokat akik külsö források bevonásával újulnak meg) ha megszüntetik ezt az égtelen nagy fluktuációt. Jelen körülmények között nem lehet (legalábbis a többségnek) gazdaságosan müködni, felkészülni a szükséges beruházásokra. Ha pedig nem teszünk érte semmit, hogy megakadályozzuk az ide pénzt befektetök térnyerését akkor rövidesen megnézhetjük magunkat. Kérlek szépen ne abba fektess energiát, hogy engem meggyözz az igazadról. Nagyon jól tudod, hogy kinyilatkozták már, hogy az alkotmánybírósági állásfoglalást is meg lehet változtatni. De nincs rá szükség. Csak arra van szükség, hogy a droszthasználati engedélyek darabszámát a drosztféröhelyek számához igazítsák. Úgy mint a trafikot a lakósság a gyógyszertárak a lakósság a közjegyzök meglepöen megint csak a lakósság létszámához igazították! Hogy miért? Mert a gyógyszertárosok kijárták maguknak. A trafikosoknak csak úgy az állam kitalálta. A közjegyzök meg mittudom én hogyan. Na, a taxisoknak meg legyenkedves kijárni a TGFSZ.
Oldalszám: 230