Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2019.11.21. 06:30:12 / # 350668


tomajer 2019.11.21. 06:29:33 / # 350667


tomajer 2019.11.21. 06:28:41 / # 350666

Kiszinesek :-)




tomajer 2019.11.21. 06:27:29 / # 350665

Én természetesen elmentem erre a "konferenciára"   mondjuk úgy, kötelességből.

Annyit nem ér, hogy mégegyszer leírjam, áthozom a fészről, amit ott kérdésre írtam.


Majercsik Tamás Tomajer Én nem videóztam, mert kénytelen voltam üvöltözni a sok hülyeség miatt :-)
De mások megtették, majd gondolom jön videó ide is.
A lényeg, hogy "elnökúr" mézesmázos magázódós stílusban, próbált minket meggyőzni, hogy a problémákat kell összeszedni ...
Én meg rákérdeztem, hogy ő most itt kit is képvisel. Van e valami kapcsolata a hatalom felé, mert arra lenne szükségünk.
A problémákat nem kell sorolgatni, mindannyian tudjuk.
A MEGOLDÁST KELLENE MÁR TUDNIA VALAKINEK.
Nna erre nem válaszolt, csak folytatta a problémákat .... itt nekem elszakadt a cérna ... :-P
Elüvöltöztem, hogy a problémákat húsz éve hajtogatjuk, több papírt adtunk be, mint amennyi Lajosbácsinál van .... hatalom kell, erő kell, mert annélkül leszarnak minket.
Aszonggya: Hát ezért vagyunk itt! :-P
Mondom, ja 23-an, akik máris három táborra szakadtak.
Miről beszél?
Szóval ő szeretne a hátunkon felkapaszkodni ....


anyahajókabinajtóhajtogató 2019.11.20. 20:04:24 / # 350664
avatar
Mondjuk ez baromi egyszerű: nem kell felvenni az ilyen fuvarokat, majd a cég tulaj, meg a recepciós kiviszi az utasokat a reptérre, azt jónapot!
Ha én kibírom, hogy nem veszek fel pacsis fuvart, akkor más is kibírja, úgyis mindenki havi 1-1,5 millát megcsinál, állításuk szerint (én nem csinálok ennyit). 
cheater 2019.11.20. 18:39:47 / # 350663

mozinéző 2019.11.02. 12:54:57 / # 350588
avatar
Bocs azt nem olvasom!
tomajer 2019.11.01. 16:35:46 / # 350587
Ezt már a politikában, apróra veséztük.

A pali egy senki. 
Nem tagja a közgyűlésnek. 
A pártja sem indult a választásokon. 
Tehát, nincs is joga beterjeszteni semmit.

Ez egy fizetett hirdetés.  Az embert megvették, és most zsezseg.
Nem mondom, hogy nem baj. 
Baj, mert jobb lett volna, ha szóba se kerülünk.
De az új városvezetésnek remélhetőleg még egy jódarabig van fontosabb dolga mint mi.
mozinéző 2019.11.01. 08:52:18 / # 350585
avatar

http://liberalisok.hu/szabadai-viktor-benyujtja-a-taxizasrol-szolo-javaslatait-a-karacsony-fele-varosvezetesnek/

Jó hétvégét!

anyahajókabinajtóhajtogató 2019.01.17. 19:32:33 / # 349556
avatar
Igazából én mind a kettő esetre gondoltam. Az elmúlt 1 év is sokkal gyengébb volt nekem, mint mondjuk 2017-ben, továbbá azt tapasztalaom már régóta, hogy üresek az utcák. 
cheater 2019.01.17. 16:05:42 / # 349549
Ja, én azt hittem egy évre vetítve számolsz, nem azt hogy csak a mai napról. Igy, hogy utóbbiról van szó, erre elővehetjük a régi, jól bevált magyarázatot:  január van.
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.01.17. 12:41:49 / # 349548
avatar
Na jó, tegyük fel, ez a fő oka annak, hogy nincs utas. De az utcák miért üresek? Normál esetben a Dob utcában csütörtök este nem lehet normálisan végigmenni, mert minden méteren eléd lép egy részeg barom, most meg fékezés nélkül végig tudok gurulni...ezt nem lehet azzal magyarázni, hogy a feketézők elviszik az utast. 
cheater 2019.01.16. 18:28:46 / # 349545
Szerintem erre a válasz az, hogy egyre nagyobb számban megjelenő szürke/fekete zónában tevékenykedőknél van az a bizonyos 25%. Volt uber driverek viber csoportjai, reptéri transzfer honlapok, személyszállítás személyautóval vállalkozások taxiszolgáltatást nyújtva. De tényleg ilyen óvodás szintű megoldások, konkrétan egy perc lenne leállítani őket. Németországban ezt fél órán át nem tudná művelni, nemhogy éveken át.  Én már annak nekiszegezném a kérdést aki másodszorra jelenik meg a reptéren, hogy mégis milyen minőségben vezeti ezt az autót. 
De mivel csak a taxisokat ellenőrzik, őket nem, igy gond nélkül végezhetik áldásos tevékenységüket. Én azt nem értem, mit tökölnek velük.  Ahogy azt sem, hogy a fejünk felett álló fuvarszervezők - akiknek meggyőződésem, hogy ez elemi érdekük - miért nem lobbiznak azért, hogy ezeket állítsák le.  Vagy hogy az érdekképviselet miért nem vesz elő radikálisabb indokokat és tereli a hatóságok figyelmét a helyes irányba.
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.01.16. 15:54:46 / # 349544
avatar
Azert megneznek arrol egy statisztikat, hogy ez hogy is volt, mert attol meg, hogy ket tarsasagnal volt akar egy minimalis emelkedes a megrendelesek szamaban, attol meg a tenyleges fuvarszam csokkenhetett globalisan nezve.

A mostani visszaeses azert nagyon erdekes, mert a fuvarszervezok folyamatosan arrol beszelnek, hogy hogy megemelkedett a fuvarszam, meg ugye most soha nem latott jolet van az orszagban, es az embereknek elvileg rengeteg folosleges megtakaritasa van az ilyen dolgokra. 
Eloszor azt hittem, hogy a sok uj taxis miatt nincs fuvar, de megneztem az adatokat, es nem volt olyan merteku sofor felvetel, ami indokolna, hogy 25% kal kevesebb legyen a bevetelem. 
Azt nem allitom, hogy ez kifejezetten a tarifaemeles miatt lenne, de ha csak 10%ban felelos, az forintositva 15 25 ezer forint minusz.
tomajer 2019.01.16. 08:12:03 / # 349536
2013-ban, gondolom valamelyik "szotyicégnél" voltál. Mert nem visszaesett a megrendelések száma, hanem átrendeződött.
A szotyi utasok, "ha máá ugyanannyiba kerül", hívták a "nevesebb" cégeket.
A City, a 6x6, nemhogy csökkenést, de emelkedést élt meg.
Én pont a fix bevezetésekor mentem a pluszhoz.  Ne tudd meg, ott milyen siránkozás volt ....
A mostani visszaesés tényleg érdekes, de már az emelés előtt visszaesett :-(
Magyarázatot nem tudok rá.
De nem a 10%-os tarifaemelés az oka, az tuti.
Persze az alapdíjemelés mindig jobban sokkolja az utazóközönséget, mint a Km, vagy a percdíj, mert azt azonnal látják amikor beülnek.  De aztán hamar rájönnek, hogy nem attól a 250.- ft-tól lesznek szegényebbek.
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.01.15. 21:13:42 / # 349535
avatar
Távol álljon tőlem az okoskodás, de én úgy emlékszem, hogy az 2013-ban a rendelet után eléggé visszaesett a megrendelések száma. 
A mostani tarifaemelés óta meg gyakorlatilag kisebb a nettó jövedelmem (hiszen minden drágult, 430 volt nemrég az üzemanyag, igaz ezek akkor is drágulnak, ha nincs tarifa emelés), halottak az utcák, alig van utas, és nem csak most januárban, nyár óta minden hónapom gyengébb volt, mint a tavalyi és tavaly előtti. 
tomajer 2019.01.12. 15:27:23 / # 349518

Egy kis nosztalgia Apukával, Lajosbácsival :-)



Biztos fent volt ez akkor, de gondoltam nem baj, ha újra előkerül, hamár elémsodorta a szél.

Én nem sokat beszélek benne, de marhanagyon okosat mondok ....   Hisz azóta, (jóó, nem januárban)  folyamatosan, taxihiányról harsog a sajtó.
Nem rokkant bele az utazóközönség a rettenetes árakba, sőt az azóta történt tarifaemelésbe se!!!

tomajer 2017.04.08. 19:44:27 / Módosítva / # 347045

Ismét tüntetésre készülnek taxisok, mert szerintük hiába vonult ki az Uber Magyarországról, még mindig nagyon sok a taxis hiéna. Azt mondják, nekik milliós kiadásaik vannak, míg az illegális taxisok nulla kiadással keresnek rengeteg pénzt és rendszeresen átverik az utasokat. Szerintük a hatóságok kevés ellenőrzést tartanak.

tomajer 2017.04.08. 10:03:22 / # 347040

Taxisdemonstráció készül

Népszava|2017. ápr 8. 05:22


A „sárga” taxisok szerint a fehér rendszámos feketézők akadálytalanul rabolhatják a piacot FOTÓ: TÓTH GERGŐ


Hiába szívódott fel a fővárosból az Uber, a taxisok továbbra is elégedetlenek, mert az amerikai cég távozása ellenére a fekete személyszállítási fuvarok száma változatlanul magas Budapesten. A városvezetéssel kívánnak tárgyalni, s ha erre nem mutatkozik hajlandóság, akkor ezt demonstrációval kényszerítenék ki.

hirdetés

Újabb taxisdemonstráció körvonalazódik a fővárosban. A megmozdulás okai lényegében ugyanazok, mint bő egy éve, amikor az Uber ellen vonultak utcára a sofőrök, s vertek tábort a Deák térnél. Ennek középpontjában az áll, hogy hiába tűnt el Budapestről az amerikai hátterű utazásmegosztó start up vállalkozás – mondják lapunknak a szervezők -, a fekete és a szürke fuvarok száma változatlanul magas, ezek pedig a taxisok piacát dézsmálják. A tervek egyébként igen előrehaladottak, olyannyira, hogy már ezen a héten, szerdán elindították volna a megmozdulást a szervezők, ám le kellett fújniuk az akciót. Ezúttal a Városházát vették volna körbe. (Úgy tudjuk, egy zárt csoportban a Facebookon olyan levél „körözött”, amelyben a megmozdulás helyszínéül a Városház utca-Bárczy István utca-Károly körút-Gerlóczy utca négyszöget jelölték ki.) Egy városháza környéki építkezés azonban áthúzta a számításukat. A rendőrség bár megadta az engedélyt a demonstrációra, ám ha az a közeli építkezés munkálatait akadályozta volna, akkor a szervezők feleltek volna a kivitelezési munkák elmaradásából fakadó anyagi károkért.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy végkép feladták volna a demonstrációról szőtt terveiket – ezt már Cifferi Sándor az egyik szervező mondta lapunknak, aki egyébként az elmúlt év elején az Uber ellen tartott megmozdulás koordinálásában is részt vett. Olyannyira, hogy az ügy mellé álló taxisok már szervezetbe is tömörültek, amelynek az Európai Taxis Szövetség nevet adták. Ezt a nevet azonban a Cégbíróság nem fogadta be, így szervezetüket még nem jegyezték be.

Azt, hogy mit szeretnénk, abban ez semmit sem változtat - folytatta Cifferi. A főváros vezetővel szeretnének asztalhoz ülni, annak érdekében, hogy a módosítsanak a taxirendeleten, és a fekete fuvarok száma csökkenjen. Követelik, hogy az ellenőrzések ne csak a taxisokra terjedjenek ki, hanem az illegálisan személyszállítási tevékenységet végző autósokra is. Jelenleg minden további nélkül lehet Budapesten fehér rendszámmal taxizni, úgy, hogy egyáltalán nem kell tartani a szankcióktól. A legfontosabb kérés így az, hogy az ellenőrzések hatékonyságát javítsa és szélesítse a főváros. A Budapesti Közlekedési Központtól és az adóhatóságtól azt várják, hogy a taxisok ellenőrzése teljes körű legyen, tehát azokat is érintse, akik nem rendelkeznek megfelelő engedéllyel, de mégis ezt a tevékenységet űzik – mondta egy neve mellőzését kérő taxis. A feketézők elképesztő versenyelőnyben vannak, hiszen semmilyen előírást nem kell betartaniuk, míg a "hivatásosoknak" többek között sárgítani kell az autót, kártyás fizetést kell biztosítani, immár online pénztárgépet is, s mindezek komoly költséget jelentenek számunkra – magyarázta.

A taxisok a városvezetéssel szeretnének tárgyalni a kérdésről, amit már jeleztünk is – hangoztatta Cifferi. Ha erre nem kapunk kedvező választ a következő közgyűlésig, akkor megtartjuk a demonstrációt - tette hozzá. Hangsúlyozta azonban, hogy mindent megtesznek azért, hogy tervezett fellépésük ne hátráltassa a fővárosi közlekedést.

Online pénztárgép a taxishiénák ellen
A taxishiénák kiszűrését is segítheti az online pénztárgéprendszer - mondta Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára az MTI-nek. Magyarázata szerint a revizorok a rendszám beütésével laptopjukról azonnal ellenőrizhetik, hogy a gépjármű tulajdonosa bejelentett adózó-e, rendelkezik-e online pénztárgéppel. Felidézte a legutóbbi akciót, amikor a revizorok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren várakozó, vélhetően hiénataxisok kocsijába ültek próbaútra. Az ellenőrzésre kiválasztott taxisok nyugtát nem adtak, viszont minden esetben a valós viteldíj többszörösére rúgó tarifát számoltak fel. A vizsgált sofőrök jelentős részének nem volt budapesti taxizáshoz szükséges engedélye, ezért a BKK jelzése alapján a BRFK a rendszámukat levette.

Ábrahám Ambrus

tomajer 2017.04.04. 14:58:53 / Módosítva / # 347017

Oldalszám: 230